Τρίτη 9 Ιουνίου 2009

Η ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΦΗΝΕΙ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΟΥΣ

Δεν ξέρω ποιος η ποιοι μέσα από το Υπουργείο Εθνικής (κατά τα άλλα) Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι οι «αρμόδιοι» (καλά εδώ γελάμε) για τις «προσλήψεις» σε εκπαιδευτικά ιδρύματα βιβλιοθήκες, κλπ. Δεν ξέρω ΑΝ έχουν κάποια σχέση με το αντικείμενο, αν έχουν τις στοιχειώδεις γνώσεις . Να δούμε μια ωραία είδηση πριν κάνουμε το όποιο σχόλιο! «87 θέσεις στις Σχολικές Βιβλιοθήκες Προκήρυξη για την πλήρωση 87 θέσεων στις νέες Σχολικές Βιβλιοθήκες Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.
Όσοι κληθούν να στελεχώσουν τις νέες Σχολικές Βιβλιοθήκες δεσμεύονται να υπηρετήσουν για δύο έτη και συγκεκριμένα για τα σχολικά έτη 2009-2010 και 2010-2011.
Οι εκπαιδευτικοί θα ακολουθούν το ωράριο εργασίας των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας, δηλαδή 37Ϊ ώρες εβδομαδιαίως, ενώ έχουν δικαίωμα υποβολής μετάθεσης κατά τη διάρκεια της θητείας τους στη Σχολική Βιβλιοθήκη, αναλαμβάνουν όμως υπηρεσία στη νέα τους θέση μετά τη λήξη της θητείας τους.
Ο χρόνος υπηρεσίας τους στη θέση του Υπευθύνου Σχολικής Βιβλιοθήκης λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική τους θέση.
Η υπηρεσία τους στη Σχολική Βιβλιοθήκη λογίζεται ως διδακτική υπηρεσίας και υποχρεούνται κατά τη διάρκεια της θητείας τους να πραγματοποιούν συνδιδασκαλίες με εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων, αναδεικνύοντας τον ρόλο του εντύπου και ηλεκτρονικού βιβλίου.
Δικαίωμα συμμετοχής
Δικαίωμα υποβολής αίτησης για τις θέσεις Υπευθύνων Σχολικών Βιβλιοθηκών αρμοδιότητας του ΠΥΣΔΕ, στο οποίο υπηρετούν οργανικά ή βρίσκονται στη διάθεσή του, έχουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που έχουν διανύσει τουλάχιστον 5 έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας, από τα οποία τα 2 σε θέση μόνιμου εκπαιδευτικού και 2 τουλάχιστον με διδακτική προϋπηρεσία σε σχολεία της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν διέκοψαν την υπηρεσία τους σε Σχολική Βιβλιοθήκη μετά τον ορισμό τους, παρά μόνο για σοβαρά θέματα (π.χ. για λόγους υγείας, λοχείας και ανατροφής τέκνου) και δεν έχουν επιλεγεί ως: - Υπεύθυνοι Κέντρων Συμβουλευτικού Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) - Υπεύθυνοι Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑΣΕΠ) - Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας - Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης - Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων - Υπεύθυνοι και Τεχνικοί Υπεύθυνοι Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ) - Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) - Μέλη Παιδαγωγικών Ομάδων Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής όσοι κατέχουν θέση στελέχους της Εκπαίδευσης με θητεία, όσοι βρίσκονται ήδη σε εκπαιδευτική άδεια, καθώς και όσοι εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται αυτοδίκαια μέχρι 31/8/2009». (όλο το άρθρο εδώ http://www.tanea.gr/default.asp?pid=46&ct=37&artid=4520864 και η προκήρυξη εδώ http://www.ypepth.gr/el_ec_category1757.htm). Φαίνεται οι φίλοι μας στο Υπουργείο δεν θα έχουν ακούσει, δεν έτυχε ρε παιδί μου, για τους «ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΟΥΣ». Είναι ένα «σπάνιο είδος» πτυχιούχων, που ισχυρίζονται ότι έλιωσαν τους πισινούς τους στα θρανία ακριβώς γι αυτή τη δουλειά που το Υπουργείο και οι «αρμόδιοι», προσλαμβάνουν ΑΣΧΕΤΟΥΣ. Σα να λέμε δηλαδή, προλαμβάνουμε για χειρούργους τσοπάνους! Κατά το υπουργείο λοιπόν, οι βιβλιοθηκονόμοι ΔΕΝ είναι οι «κατάλληλοι», δεν έχουν τις ….. «γνώσεις» που απαιτούνται προκειμένου να προληφθούν! Δίκαια λένε τα παιδιά «87 θέσεις σχολικών βιβλιοθηκονόμων πρόκειται να πληρωθούν από εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας.Γιατί σπουδάσαμε 4 χρόνια; Μήπως απλώς να το κλείσουμε το μαγαζί (τα 3 ανώτατα εκπ. ιδρύματα που βγάζουν βιβλιοθηκονόμους;)» Τα σχόλια για την βλακεία των «αρμοδίων» δικά σας. Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

1 σχόλιο:

Katerina Kalfopoulou είπε...

Γεια σου Βασίλη Τσούγκαρη,

που τα είπες όντως πολύ ωραία κι έρχομαι κι εγώ να υπερθεματίσω τη θέση σου, αν και δε με συμφέρει καθόλου, αφού ως εκπαιδευτικός της Β/βάθμιας πληρώ τις προϋποθέσεις της προκήρυξης του ΥΠΕΠΘ!
Πλην όμως θεωρώ πως σε κάθε θέση θα πρέπει να μπαίνει ο αρμόδιος και αρμόδιος κρίνεται ο σπουδάσας το αντικείμενο. Μακάρι να υπάρξει πρόβλεψη για θέσεις βιβλιοθηκονόμων, αλλά πριν από αυτό να υπάρξει πρόβλεψη για δημιουργία βιβλιοθηκών σε κάθε σχολείο και πριν ίσως ακόμη κι από αυτό να προσληφθούν ειδικοί παιδοψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, που θα βοηθήσουν στην επίλυση των μύριων όσων προβλημάτων αντιμετωπίζουν κι αυτοί οι έρμοι οι εκπαιδευτικοί στην τάξη τους, έχοντας απέναντι τους γονείς, τους μαθητές και την κοινή γνώμη εν γένει...
Και να φανταστείς πως ο καθένας από μας έχει σπουδάσει ένα γνωστικό αντικείμενο και από καθόλου έως ελάχιστα παιδαγωγικά και καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε σε όσα δεν μπορεί ο ίδιος ο γονιός για τα παιδιά του, εεε μπροστά σε όλα αυτά, τι κι αν κάτσουμε και πίσω από ένα γραφείο μέσα σε μια σχολική βιβλιοθήκη!? Απειροελάχιστο ακούγεται σε σχέση με τον συνολικό παραλογισμό της Εκπαίδευσης.