Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Μύθοι του Θερμαϊκού - Χτυποκάρδια στο κρανίο | Ακτίς Αελίου | 2ος καλεσμένος

«ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ»       Χτυποκάρδια στο Κρανίο!                
Καλεσμένος αυτή την Τετάρτη ο μουσικός Γιάννης Μήτσης               
Το Θέατρο Τέχνης «Ακτίς Αελίου» γιορτάζει τα 10 χρόνια του και συνεργάζεται για τέταρτη  χρονιά με το Καφωδείο «Το Ελληνικό» για να παρουσιάσει τη μουσικοθεατρική παράσταση «Μύθοι του Θερμαϊκού» - Χτυποκάρδια στο κρανίο, που είναι βασισμένη σε κείμενα του Γιάννη Παλαμιώτη με θέμα τη Θεσσαλονίκη.        
Κάθε Τετάρτη, στις 10.30 μ.μ. στο Καφωδείο «Το Ελληνικό», Ιουστινιανού 3-πίσω από το παλιό Δημαρχείο.           
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ        
Επτά ηθοποιοί – performers παρουσιάζουν ένα σύγχρονο βαριετέ που επιχειρεί μια αναδρομή στην ιστορία, σε πρόσωπα και γεγονότα της πόλης.        
Η μουσική -εμπνευσμένη από το λαϊκό, το ρεμπέτικο και το βαλκανικό τραγούδι- σε συνδυασμό με το χιούμορ αποτελούν τα «όπλα» τους για να ξετυλίξουν τις ιστορίες αυτές.         
Ιστορίες που αναφέρονται σε πραγματικά πρόσωπα, που γέννησε η πόλη και που το ίχνος τους είναι εμφανές ακόμα στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, γεγονότα που σφράγισαν την ιστορία της χώρας και συνέβησαν εδώ, στη Νύμφη του Θερμαϊκού.          
Σε κάθε παράσταση θα εμφανίζεται και ένας διαφορετικός προσκεκλημένος- έκπληξη, από τον χώρο του θεάματος ή της δημοσιογραφίας.         
Την αυλαία των guest εμφανίσεων άνοιξε στην πρεμιέρα, ο μουσικοσυνθέτης Ευγένιος Δερμιτάσογλου.              
Ο καλεσμένος της δεύτερης παράστασης, την Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου είναι ο Γιάννης Μήτσης. Ποιος θα είναι άραγε ο επόμενος;                   
Λίγα λόγια για τον καλεσμένο της παράστασης              
Ο Γιάννης Μήτσης γεννήθηκε το 1962 στα Ζαγοροχώρια Ιωαννίνων όπου και έζησε μέχρι τα 12 χρόνια του. Άρχισε να κάνει μαθήματα κιθάρας το 1974 στο Δημοτικό Ωδείο Ιωαννίνων.           
Το 1979 και από τη θέση του ντράμερ έφτιαξε το πρώτο του συγκρότημα, το οποίο κατέληξε σαν οριστικό σχήμα στο "Κεφάλαιο 24" και ηχογράφησε το 1986 το άλμπουμ "Τενεκεδένιοι Εισβολείς". Την επόμενη χρονιά (1987) ο Γιάννης Μήτσης φεύγει για τη Γαλλία όπου και έζησε ως το 1995 σπουδάζοντας εθνομουσικολογία.           
Παράλληλα παρακολουθούσε μαθήματα στο Ecole Normal και το I.A.C.P. Κατά την διάρκεια της παραμονής του στο Παρίσι συνεργάστηκε με διάφορα σχήματα, ενώ έγραψε μουσική για ταινίες μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, θεατρικά έργα και κουκλοθέατρο. Το 1995 επέστρεψε στην Ελλάδα και με το "Κεφάλαιο 24" ηχογραφούν τον δεύτερο δίσκο με τίτλο "Το ευρετήριο των συμπτώσεων". Από το 1996 ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.              
Το 1997 κυκλοφόρησε τον πρώτο προσωπικό του δίσκο με τίτλο "Συνεχές Ωράριον".         
Από τη χρονιά εκείνη (1997) είναι μέλος των "Ξύλινων Σπαθιών" ως ντράμερ, συμμετέχοντας σε όλες τις συναυλίες του συγκροτήματος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.           
Ηχογράφησαν μαζί τα άλμπουμ "Τροφή για τα θηρία" και "Ένας κύκλος στον αέρα" καθώς και το τελευταίο live άλμπουμ του γκρουπ.            
Τον Ιούνιο του 2004 κυκλοφόρησε ο δεύτερος προσωπικός δίσκος του Γιάννη Μήτση με τίτλο "Κι έτσι χωρίς να βιάζομαι".  

"Πέρα από εκεί, πίσω από τί ..." - Χοροθέατρο Αδράστεια

ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ Α.Π.Θ.          
Αγ. Δημητρίου 159Α, Θεσσαλονίκη            
τηλ. 2310 247.111, τηλ./fax 2310 991610           
www.tf.auth.gr/teloglion, e-mail: teloglion@auth.gr          
Τετάρτη 1/12/2010 Ώρα: 19.30           
Πέρα από εκεί που μας παραπέμπει ο Lautrec σαν εποχή και σαν ύφος, πίσω από αυτό που φαίνεται σε πρώτο πλάνο στα έργα του, προκύπτουν πεδία αναζήτησης στο σήμερα σε σχέση με την γυναίκα, την θηλυκότητα της, την σχέση της με το αντρικό φύλο.          
Η ένταση των γραμμών στα έργα του παραπέμπει στην ένταση της κίνησης και της μουσικής.         
Επίσης τα στοιχεία της υπερβολής, τα κωμικά στοιχεία, οι αντιθέσεις είναι οι κύριοι άξονες γύρω από τους οποίους δουλέψαμε για να δημιουργήσουμε μια σύγχρονη χορογραφία εμπνευσμένη από τα έργα του Toulouse Lautrec.           
Χορογραφία : Μαριάνθη Ψωματάκη          
Σύνθεση μουσικής : Χρήστος Μπάρμπας            
Μουσικοί : Μαριάννα  Βογιατζή, Χρήστος Μπάρμπας, Εύα Ντούρου, Όλια Ταβλαρίδου.          
Επιμέλεια κοστουμιών : Σάκης Κολαλάς            
Χορεύουν :           
Θανάσης Μεγαλόπουλος, Βίκυ Ίτσιου, Ελένη Κουγεβετοπούλου, Αναστασία Κωστοπούλου, Κωνσταντίνος Παπανικολάου, Αθηνά Φελούρη, Αντιγόνη Φρυδά            
Η εκδήλωση θα επαναληφθεί στις 15/12/2010 και στις 22/12/2010 στις 19.30

" Οι Μουσικές Πατρίδες "

Η Δάφνη Λέμπερου σε μία ακόμα εκπληκτική εμφάνιση στο ALAS!!!     
Ότι αγαπήσαμε...   
Με όσα μεγαλώσαμε...         
...Για ότι μας κρατά δυνατούς να συνεχίσουμε να ζούμε...         
Η Δάφνη Λέμπερου σε ένα μαγευτικό μουσικό ταξίδι, έτοιμη να μας ξυπνήσει τις αναμνήσεις, έτοιμη να μας καθηλώσει, έτοιμη να μας ξεσηκώσει!!!         
Γεννήθηκε στην Επανομή Θεσσαλονίκης.       
Η επαφή της με την μουσική αρχίζει σε ηλικία 10 ετών, μαθαίνοντας φυσαρμόνικα και αργότερα στη φιλαρμονική της πόλης της τρομπέτα και τύμπανο.         
Συμμετείχε για δέκα χρόνια στη φιλαρμονική Επανομής.         
Στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης σπούδασε ακκορντεόν και παρακολούθησε μαθήματα κλαρίνου με δάσκαλο τον Νίκο Δαφλίδη.        
Στο Εθνικό Ωδείο στην Αθήνα παρακολούθησε ανώτερα θεωρητικά και μαθήματα φωνητικής με την Άννα Διαμαντοπούλου, όπου συνεχίζει μέχρι και σήμερα.         
Συνεργάζεται με τη Σπείρα -Σπείρα από το 2005 υπό τη διδασκαλία του Σταμάτη Κραουνάκη.      
Συμμετέχει στις παραστάσεις "Χορικά", "Αιώνια θητεία στο κάλος", στη μουσική θεατρική σκηνή Αθηνα'ί'ς καθώς και στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, Ευρωπα'ι'κό Κέντρο Δελφών και Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (2006). Επίσης στο Ηρώδειο, στην παράσταση "Αυτά που 'κάψαν το σανίδι" (2008).       
Το 2007 συμμετείχε στο δίσκο "Πόσο σ'αγαπώ" του Σταμάτη Κραουνάκη, στο τραγούδι "Χρόνια σαν τριαντάφυλλα" σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου και μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη. Επίσης συμμετείχε στις παραστάσεις της Σπείρα-Σπείρα "Δουλάρες" (2006), "Πόσο σ'αγαπώ-επιθεώρηση" (2007), "All the buzz" (2008) και στο "Festivalium" (2009).       
Αυτή την Τετάρτη λοιπόν (1/12/2010), η Δάφνη Λέμπερου πλαισιωμένη από τον Κωνσταντίνο Κοντογιάννη (μπουζούκι-τραγούδι), τον Στάθη Άννινο (πιάνο), και τον Μίλτο Χρυσανθίδη (κιθάρα-τραγούδι), σε μια εκπληκτική-μουσική παράσταση, στο ALAS!!!        
Τηλ. Κρατήσεων: 2130 371200 (καθημερινά μετα τις 17:00)

ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ: «A PLACE WITHOUT PEOPLE»

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας εκστρατείας της «Απαιτούμε Αξιοπρέπεια», η Διεθνής Αμνηστία διοργανώνει την προβολή του ντοκιμαντέρ “A Place Without People”, την Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου, ώρα 20:00, στο Γαλλικό Ινστιτούτο (Αίθουσα ‘Auditorium’, Σίνα 31, Αθήνα).     
Η προβολή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του CineDoc, το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, την ΕΡΤ, το Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο και την ANEM...ON Productions.      
Μέρος των εσόδων θα διατεθούν για τους σκοπούς της Διεθνούς Αμνηστίας.        
Κόστος εισιτηρίου: 6 ευρώ.      
Πληροφορίες για εισιτήρια:        
Γαλλικό Ινστιτούτο, Σίνα 31, Τηλ: 210 3398600       
Βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ, Σταδίου 24

Luxury Chalet Kaimaktsalan

Το Luxury Chalet Kaimaktsalan εγκαινιάζει τη νέα χειμερινή σεζόν με ειδικές τιμές σε κρατήσεις δωματίων έως τα τέλη Νοεμβρίου!         
Κάνετε την κράτησή σας από τώρα και κερδίστε.         
Επίσημη έναρξη σεζόν από 1η  Δεκεμβρίου.       
Για κρατήσεις που θα γίνουν μέχρι τέλος Νοεμβρίου οι τιμές για τις πολυτελείς σουίτες του Chalet θα είναι  μόνο         
98 ευρώ η δίκλινη,            
128 ευρώ η τρίκλινη,      
158 ευρώ η τετράκλινη.         
Οι τιμές ισχύουν μόνο για διανυκτερεύσεις  μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου  .           
Για διαμονή μετά τις 17 Δεκεμβρίου  καλέστε μας στο 23810-23010 για να ενημερωθείτε  για τις ειδικές τιμές.           
Αναλυτικές πληροφορίες στο ανανεωμένο site                
www.kaimaktsalan.eu          
facebook             
Το Χιονοδρομικό Κέντρο Καιμακτσαλάν λόγω υψομέτρου διαθέτει τη μεγαλύτερη  διάρκεια χιονιού και λειτουργεί από τα τέλη Νοεμβρίου έως τις αρχές Μαΐου.        
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΔΩΜΑΤΙΩΝ          
ΤΗΛ.ΚΕΝΤΡΟ : 23810 23010         
FAX : 23810 28890            
GSM : 6944 596 597             
ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΣΤΕΣ  ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ  ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΠΟ ΤΟ SITE: www.kaimaktsalan.eu

Megaron Plus - Παναγιώτης Τέτσης

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΤΣΗΣ            
«Να μιλήσουμε για Τέχνη»             
ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2010       
ΩΡΑ 19:00             
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΕ ΔΕΛΤΙΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ              
Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 5.30 μμ.  
Τιμώντας τη σύγχρονη ελληνική τέχνη, το Megaron Plus καλεί το κοινό του να παρακολουθήσει τη διάλεξη ενός από τους μεγαλύτερους Έλληνες ζωγράφους.          
Η ιδιαίτερη αυτή συνάντηση με πρωταγωνιστή τον ζωγράφο και ακαδημαϊκό Παναγιώτη Τέτση θα πραγματοποιηθεί την 1η Δεκεμβρίου 2010 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.              
Στην ομιλία του με τίτλο “Να μιλήσουμε για την τέχνη” ο Παναγιώτης Τέτσης θα συνδιαλεχθεί με την κριτικό τέχνης Έφη Ανδρεάδη.               
Ο Παναγιώτης Τέτσης γεννήθηκε στην Ύδρα το 1925. Το 1940 παίρνει τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από τον Γερμανό ζωγράφο και χαράκτη Κλάους Φρισλάντερ.            
Καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα πορεία του, όμως, θα παίξει η γνωριμία του με τον Δημήτρη Πικιώνη και τον Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα, τους οποίους ο Τέτσης θεωρεί πραγματικούς του δασκάλους.                  
Το 1943 ξεκινά τις σπουδές του στο προπαρασκευαστικό τμήμα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών με δασκάλους τους Δ. Μπισκίνη και Π. Μαθιόπουλο και αποφοιτά από τη σχολή το 1949 έχοντας πάρει μαθήματα από τον Κωνσταντίνο Παρθένη.            
Το 1953 φεύγει στο Παρίσι ως υπότροφος του ΙΚΥ για να σπουδάσει στην Ecole des Beaux-Arts, όπου σπούδασε και χαρακτική, ειδικά χαλκογραφία με τον E. J. Goerg.                 
Δημιουργός και δάσκαλος, ζωγράφος και χαράκτης, ο Παναγιώτης Τέτσης είναι περισσότερο από οτιδήποτε άλλο ζωγράφος του χρώματος από τις πρώτες προσπάθειές του μέχρι τα τελευταία έργα του.       
Ενδιαφέρεται για όλες τις θεματογραφικές περιοχές – ανθρώπινη μορφή και σκηνές της καθημερινής ζωής, προσωπογραφία και νεκρή φύση, μεμονωμένα πρόσωπα και ομάδες, την τοπιογραφία και τη μεγάλη σύνθεση.              
Σε όλες τις προσπάθειες του παραμένει εξπρεσιονιστής, που όχι μόνο σχεδιάζει με χρώμα, αλλά και κατορθώνει να μεταφέρει στη ζωγραφική επιφάνεια όλο τον εσωτερικό χαρακτήρα και το εκφραστικό περιεχόμενο του χρώματος, χωρίς να θυσιάζει την οπτική πραγματικότητα.(Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών ‘Μέλισσα’ 1997                      
Στις πρώιμες προσπάθειές του (1950-1955), ο Παναγιώτης Τέτσης ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ολόσωμη προσωπογραφία και την απόδοση του ψυχικού.          
Σε άλλες  προσωπογραφίες (1955-1960) προχωρεί σε περιορισμένες εξπρεσιονιστικές παραμορφώσεις και μεγαλύτερη εντατικοποίηση του χρώματος. Στην τοπιογραφία στρέφεται όλο και σαφέστερα μετά το 1960.             
Σε αυτά τα έργα καθοριστικό ρόλο παίζει το φως. Την περίοδο 1969-1970 δίνει μια μεγάλη σειρά έργων με διάφορες όψεις της  Σίφνου και την περίοδο 1980-1990 πολλά έργα γεμάτα φως και χρώμα που εμπνέονται από την ιδιαίτερη πατρίδα του, την Ύδρα. Τη δεκαετία του '80 ένα από τα πιο σημαντικά έργα του είναι η Λαϊκή Αγορά, μεγάλη σύνθεση με περισσότερο από 50 μ. μήκος και 2,5 μ. ύψος.            
Το 1951 διορίζεται επιμελητής στην έδρα Ελεύθερου Σχεδίου στο Τμήμα  Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ με καθηγητή τον Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα, ενώ υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Σχολής Βακαλό, όπου δίδαξε ως το 1976.                           
Το 1958 το ελληνικό τμήμα της «Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης» τον εκλέγει μεταξύ Ελλήνων υποψηφίων, για το διεθνές βραβείο του «Μουσείου Γκουγκενχάιμ», όπου και εκτίθεται το έργο του. Ακολουθεί το 1962 το Βραβείο Κριτικών για το έργο «Το Ναυπηγείο», ενώ το 1970 ορίζεται εκπρόσωπος της Ελλάδας στη Μπιενάλε της Βενετίας, αλλά λόγω των ειδικών πολιτικών συνθηκών αρνείται τη συμμετοχή.                  
Το 1976 εκλέγεται καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και το 1992 μέλος της Ακαδημίας Αθηνών στην έδρα της ζωγραφικής.          
Υπήρξε μέλος της ομάδας «Αρμός Α» και αργότερα της Ομάδας «Αρμός Β».       
Ο Παναγιώτης Τέτσης έχει παρουσιάσει το έργο του σε περισσότερες από 40 ατομικές εκθέσεις και έχει πάρει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται στην ΕΠΜΑΣ, στην Π. Δ. Ρόδου, στην Πινακοθήκη Αβέρωφ, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στην Τράπεζα της Ελλάδος, στην Εθνική Τράπεζα κ.α.           
“Αλχημιστή των χρωμάτων” χαρακτηρίζει τον Παναγιώτη Τέτση η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης και καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στην ΑΣΚΤ Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, που σε άρθρο της το 1999 σημειώνει ότι “ο Τέτσης παραμένει ένας από τους τελευταίους οπαδούς της ζωγραφικής του βλέμματος.           
Το βλέμμα του ωστόσο δεν είναι ούτε αθώο ούτε ακαδημαϊκό. Είναι ένα βλέμμα θρεμμένο από μια μακρά ζωγραφική παράδοση, που ξεκινά από τους μεγάλους Βενετούς του 16ου αιώνα, τον Τιτσιάνο και τον Βερονέζε, περνάει από τον Γκρέκο, τον Ρούμπενς, τον Σαρντέν και τον Ντελακρουά και εκβάλλει στον Ματίς, τον Βουγιάρ, τον Μπονάρ, ακόμη και στον Ρόθκο. Θα παρατηρήσατε πως οι ζωγράφοι που ενοικούν «το φανταστικό μουσείο» του Τέτση είναι όλοι κολορίστες”. Και συνεχίζει:     
“Σε αυτή την εμμονή να ζωγραφίζει ό,τι βλέπει, να γυμνάζει καθημερινά το βλέμμα του, να αναζητεί αδιάκοπα τρόπους να μεταφράσει με χρώματα τη συνομιλία του φωτός με τον κόσμο, σε αυτή την επιούσια και αδιάκοπα ανανεούμενη πάλη οφείλει η ζωγραφική του Τέτση τη μοναδικότητά της”          
Την 1η Δεκεμβρίου, ο Παναγιώτης Τέτσης θα συναντηθεί με το κοινό στην εκδήλωση του Megaron Plus για να μιλήσει για την τέχνη της ζωγραφικής και για τα θέματα που απασχολούν τους καλλιτέχνες σήμερα.              
Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά αυτόν τον σπουδαίο Έλληνα ζωγράφο, να τον ακούσει και να συνομιλήσει μαζί του!  

Plisskën festival 2010

plisskën festival 2010        
Σάββατο 04.12.2010           
Κτίριο 56 - Πολιτιστικό Κέντρο «Ελληνικός Κόσμος»                     
Το plisskën festival 2010 παρουσιάζει το Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010 στο Κτίριο 56 του Πολιτιστικού Κέντρου «Ελληνικός Κόσμος» μερικά από τα πιο επίκαιρα και ανερχόμενα συγκροτήματα των τελευταίων χρόνων.      
Το line up του plisskën festival για το 2010 διαμορφώνεται ως εξής:          
These New Puritans (UK) Danger (FR) Chew Lips (UK)  Handsome Furs (CAN) Robots In Disguise (UK)
The Cinematics (UK) Mondkopf (FR) FM Belfast (ICE) The Longcut (UK) Futurecop! (UK) Rykarda Parasol (USA) The Lytics (CAN) Poka (GR)        
Οι πόρτες του plisskën festival 2010 θα ανοίξουν στις 12:15 ενώ το πλήρες πρόγραμμα του festival θα ανακοινωθεί σύντομα.        
Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε τη Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010 από τα καταστήματα Public (Σύνταγμα, Γλυφάδα, Πειραιάς, The Mall Μαρούσι), το Ticket House (Πανεπιστημίου 42) και online στο www.ticketarena.grΤο εισιτήριο κοστίζει 30 Ευρώ στην προπώληση ενώ την ημέρα διεξαγωγής στο ταμείο του festival 37 Ευρώ.        
www.plisskenfestival.com             
www.twitter.com/plisskenfest           
www.myspace.com/plisskenfestival

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Today at InfognomonPolitics          
* Turkish army leaked information about alleged US-PKK relations             
* Οι αριθμοί «σκοτώνουν» τον μύθο της «απομόνωσης». Εκατομμύρια ευρώ για τη στήριξη των Τ/Κ από την Κυπριακή Δημοκρατία         
* Συγκίνηση Βαρθολομαίου για την επιστροφή του Ορφανοτροφείο Πριγκήπου        
* Προς ίδρυση εθνικού φορέα έρευνας υδρογονανθράκων        
* Οι ηγεμονικές στρατηγικές της Γερμανίας         
* ΥΠΕΞ - Δελαβέκουρας για δημοσίευμα σχετικά με τις σχέσεις Ελλάδος - Τουρκίας          
* Παπανδρέου: Πολλές οι δυνατότητες των σχέσεων με την Αφρική          
* Ο Αli Birand εξομολογείται την δράση και αξία του Ισραηλινού λόμπι            
* ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ           
* Ο Ερντογάν, οι κρυφοί τραπεζικοί λογαρισμοί και ο πρέσβης τω ΗΠΑ, Έντελμαν          
* Ιρανός πυρηνικός επιστήμονας νεκρός απο βόμβα         
* Αμερικανοί διπλωμάτες σε ρόλο κατάσκοπου           
* Δολοφονία Τουρκοκύπριου αριστερού           
* «Ευελιξία με ΠΓΔΜ από κυβέρνηση Ν.Δ. ή ΠΑΣΟΚ»        
* ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ          
* Πρόσκληση σε παρουσίαση Ποντιακής Ποίησης: Σας περιμένουμε όλους!         
* ΔΗΛΩΣΕΙΣ DAVUTOĞLU ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΟΥΡΚΟ-ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ          
* Η Ρωσία συμφώνησε με την Ευρώπη για τον ΠΟΕ          
* Την διαίρεση της ΠΓΔΜ σε τρία εθνοτικά καντόνια προτείνει νέο αλβανικό κόμμα           
* Νέα διαρροή «καίει» το Ισραήλ        
* Ένα χαστούκι έριξε τον Τρικούπη!            
* Έκοψαν τους μισθούς για να συντηρούν στρατόπεδα!           
* Αποτελεσματικότητα από τους περιορισμούς στη δημόσια διοίκηση          
* Μεγέθους... Αλάσκας τα κοιτάσματα φυσικού αερίου της Κρήτης          
* Λύση ή... όνειρο η ύπαρξη κοιτασμάτων πετρελαίου στον ελλαδικό χώρο;

Νέα από το e-Pontos

* ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ         
* ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΡΥΟΧΩΡΙΟΥ «Ο ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ»         
* Από τη Σαμψούντα στη Σρεμπρένιτσα: Ας τελειώσουμε επιτέλους με τις ιστορικές εκκρεμότητες

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

ΔΡΟΜΟΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ - ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗ

ΔΡΟΜΟΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ              
Το «Δρόμοι πάνω στο Χιόνι» αναφέρεται στο χρονικό τριών ανυπότακτων. Προσπαθεί να κοιτάξει από τη σχισμή του χρόνου τη σύντομη δρασκελιά του εικοστού αιώνα.      
Του αιώνα των άκρων, του πιο σπουδαίου αλλά και πιο τραγικού, ίσως, στην ιστορία της ανθρωπότητας.          
Τον παρατηρεί μέσα από τα μάτια τριών απλών ανθρώπων, των ηρώων του.           
Του αιώνα που, ενώ είχε κλείσει πονηρά το μάτι σε εκατομμύρια ανθρώπους, τελικά διέψευσε τα όνειρά τους. Ενός ορεσίβιου αγωγιάτη, του Θανάση Μπράττη, ενός αντάρτη του Δημοκρατικού Στρατού, του Δήμου Πρίφτη και ενός πρώην πυγμάχου, μέτοικου και παράνομου, του Άρη Βαγενά.           
Τριών ανθρώπων που δεν είναι, ούτε επιδιώκουν να γίνουν ατσάλινοι ή πέτρινοι ήρωες, ανοξείδωτοι από λάθη, πάθη, θανάσιμα αμαρτήματα και ανθρώπινες αδυναμίες.        
Αντιθέτως, μάλιστα, η ζωή τους τα περιέχει όλα αυτά.        
Ζουν με τις αντιφάσεις, τις αγωνίες, αλλά και τις αμφιβολίες για τις επιλογές τους. Βυθίζονται συχνά σε ιχνηλατήσεις του «έσω κόσμου τους», των σκοτεινών λαβυρίνθων του μυαλού τους. Μιλούν με τις μελαγχολικές και θλιμμένες σιωπές τους, περισσότερο από το σύνηθες, ακόμα και όταν το μαύρο χιόνι σκεπάζει τις αυλές του μυαλού τους.         
Γιατί το έχουν ανάγκη.          
Εκείνο που ενώνει και τους τρεις δεν είναι κυρίως η τοπικότητα ή ένα ανεπαίσθητο, πλην υπαρκτό, νήμα συγγενικού δεσμού και χρονικής αλληλουχίας. Πρωτίστως τους συνδέει ο αγονάτιστος και ανυπότακτος χαρακτήρας τους απέναντι στις μεγάλες και μικρές εξουσίες, που συναντούν στο διάβα της πικροζωής τους.        
Αλλά και απέναντι στους δαίμονες που στήνουν τις αόρατες παγίδες στην ψυχή, στο νου και στην Ειμαρμένη τους.           
Οι τρεις ανυπότακτοι πρωταγωνιστές του βιβλίου, -που επίκεντρό του από τη σκοπιά της τοπικότητας έχει τον Ταΰγετο, το χωριό Νέδουσα (Αναστάσοβα) και την πόλη της Καλαμάτας-, μπορεί να μην ήξεραν από πού έρχονται τα χελιδόνια την άνοιξη, αλλά τα αναζητούσαν στο μακρινό ορίζοντα.        
Τελικά έγιναν εμπρηστές της ζωής τους, χωρίς όμως να ζητήσουν ούτε εξιλέωση ούτε ευθύνη από κανέναν. Ιδίως από τον ψεύτη αιώνα, στην πλάτη του οποίου ταξίδεψαν σαν σιωπηλοί επιβάτες.         
Ο Βασίλης Θ. Αμανατίδης γεννήθηκε το 1954 στο χωριό Νέδουσα του Δυτικού Ταΰγετου, κοντά στην Καλαμάτα. Τελείωσε το Β΄ Γυμνάσιο Αρρένων Καλαμάτας και σπούδασε στην Νομική σχολή του  Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.        
Από το 1982 μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας, ασκώντας την δικηγορία με την ειδικότητα του ποινικολόγου, στην Καλαμάτα.        
Παντρεμένος και πατέρας δύο κοριτσιών, από τα φοιτητικά του χρόνια δρα κοινωνικά και πολιτικά μέσα από τις γραμμές της Αριστεράς. Συμμετέχει πάντοτε στο κίνημα και τις δραστηριότητες της ιδιαίτερης πατρίδας του.       
Αρθρογραφεί για πολλά χρόνια σε εφημερίδες και περιοδικά τοπικής και κεντρικής εμβέλειας για κοινωνικά, πολιτικά και επιστημονικά θέματα.         
Το μυθιστόρημα «Δρόμοι πάνω στο Χιόνι» είναι το πρώτο του βιβλίο.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ       
Εκδότης : ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ              
Συγγραφέας : Δούκα Μάρω     
ISBN: 9789601637891       
Σελίδες: 576      
Ημερομηνία 1ης έκδοσης: Οκτώβριος 2010        
Ημερομηνία τελευταίας έκδοσης: Οκτώβριος 2010         
Μια φοιτήτρια διακόπτει προσωρινά, για δικούς της λόγους, τις σπουδές της στην Αθήνα και επιστρέφει στην οικογένειά της στα Χανιά.         
Από ένα έγγραφο που πέφτει τυχαία στα χέρια της αρχίζει μέρα τη μέρα να χώνεται όλο και πιο βαθιά στη ζωή του παππού της και στην πρόσφατη ιστορία της πόλης.        
Πώς και γιατί οι Γερμανοί παρέμειναν στα Χανιά ως τον Ιούνιο του 1945;        
Και τι θα μπορούσε να σημαίνει ότι για δύο μήνες, Μάιο και Ιούνιο του 1945, έπειτα από την επίσημη παράδοση της Γερμανίας, ήταν αυτοί, με εντολή των Βρετανών, υπεύθυνοι για την τήρηση της τάξεως στην πόλη;      
Ένα βιβλίο σε πρώτο πρόσωπο για την Ιστορία και την αφήγησή της, το γεγονός και τις επιπτώσεις του στην καθημερινότητά μας, τον άνθρωπο και τη θέση του στον κόσμο. Πώς το απλό διαλέγεται με το πολύπλοκο, το ατομικό με το συλλογικό, το ιδιωτικό με το δημόσιο, το μεγάλο με το μικρό, το δίκιο με το άδικο, το σήμερα με το χθες.       
Το μυθιστόρημα Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ, αν και αυτοτελές, θα μπορούσε να θεωρηθεί το δεύτερο βιβλίο μιας τριλογίας εν εξελίξει, υπό τον γενικό τίτλο Στις γραμμές του μύθου και της Ιστορίας, με πρώτο βιβλίο το μυθιστόρημα Αθώοι και φταίχτες.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Το νησί των θησαυρών        
ΦΟΝΣΕΚΑ ΚΑΡΛΟΣ       
Mεταφραστής: ΜΑΣΤΟΡΗ ΒΟΥΛΑ          
Κατηγορία: Παιδικό Βιβλίο - Εικονογραφημένα           
Ημ/νία πρώτης έκδοσης: 10/2010        
Σελίδες: 32           
ISBN: 978-960-481-251-6          
Κωδικός: 13413            
Διαστάσεις: 26,7 x 30,5 εκ.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

To 104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης των Εκδόσεων Καστανιώτη σας προσκαλεί στην παρουσίαση του νέου βιβλίου της Μπέσσης Λιβανού  Με είπαν γάτα την Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010 και ώρα 7 μ.μ. στον πολιτιστικό χώρο της οδού Θεμιστοκλέους.   
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:   
Νένα Κοκκινάκη, συγγραφέας    
Τίνα Πανώριου, δημοσιογράφος   
Αποσπάσματα θα διαβάσει η Γιολάντα Διαμαντή, ραδιοφωνική παραγωγός.  
Θεμιστοκλέους 104, Aθήνα, τηλ. 210-38.26.185

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

ΣΕΙΡΑ :  ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Πεζογραφία          
ISBN : 9789604558285          
ΣΕΛΙΔΕΣ : 568         
ΕΚΔΟΣΗ : Μαρ 10          
ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ 2009 – ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΙΒΛΙΟΥ (ΕΚΕΒΙ)         
Άρτα 1854. Τουρκοκρατία.         
Δύο αγόρια γεννιούνται την ίδια νύχτα, ένας Έλληνας κι ένας Τούρκος, και η μοίρα τούς κάνει ομογάλακτους.          
Το μυθιστόρημα παρακολουθεί τη ζωή τους με φόντο την άγνωστη στο πλατύ κοινό ιστορία της περιοχής, και όχι μόνο.         
Μια ολόκληρη εποχή αναπαριστάνεται με μοναδικό τρόπο και χωρίς προκατάληψη παράλληλα με την περιπέτεια, τη δράση, τον έρωτα, τις κωμικές ή τις τραγικές καταστάσεις, ώστε να κτιστεί ένα χορταστικό και συναρπαστικό βιβλίο.         
Στη σκιά του ρολογιού που χτυπά τις οθωμανικές ώρες Έλληνες, Τούρκοι και Εβραίοι.          
Οι δύο φίλοι, ο Λιόντος και ο Νετζίπ, μια δολοφονία μυστήριο, ο παππούς Ισμαήλ, η «μικρή» ακόμη Ελλάδα, η Οθωμανική Αυτοκρατορία, ο φανατικός Ντογάν, συγκρούσεις, επαναστάσεις, συνύπαρξη, καθημερινή ζωή, χοροεσπερίδες, Καφέ Αμάν, πετροπόλεμος, Απόκριες, Ραμαζάνι, χαμάμ, ο τουρκικός μπερντές του Καραγκιόζη, αφορισμοί, ο «άλλος» στα πρόσωπα και στις συνήθειες των κατοίκων των τριών φυλών, λαθρεμπόριο, κολίγοι, τσιφλικάδες, πλούτος και εξαθλίωση, γλυκιά και πικρή ζωή.    
Όλα έχουν θέση στο ιμαρέτ του Θεού.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ           
ΛΑΓΟΥ ΜΑΛΛΙ           
ΝΟΥΒΕΛΑ         
ΣΕΙΡΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ           
ΣΧΗΜΑ: 13Χ20.5           
ISBN: 978-960-05-1483-4          
Ήξερε ο Νικολής πως ο καπετάνιος δεν είχε ιδέα από στεριανές μηχανές, από τροχοφόρα, μονάχα με άξονες και προπέλες έκανε τις δουλειές του πενηνταπέντε χρόνια τώρα, από τα δώδεκά του μέσα στο γριγρί, μες στο Ανάργυρος, μες στο Ιωάννης, ύστερα σ’ έναν μπότη εξάμετρο και τα τελευταία σαράντα στο Δεσποινιώ που απόμεινε η μόνη του παρηγοριά στη ζωή, μαζί ταξιδεύανε με όλους τους καιρούς, αβύθιστο σκαρί το Δεσποινιώ, όχι σαν τα τσόφλια τα καινούρια, όργωνε το Αιγαίο και το Ικάριο, οχτώ και δέκα ώρες δρόμο από το αγκυροβόλι του για να ρίξει τα παραγάδια, ο Πέτρος τρόμαζε και μόνο στη σκέψη, θωρούσε τον καπτάνιο ανάσκελα, τώρα ούτε φουρτούνες ούτε μπουνάτσες? άμα δώκει καμιά μέρα εννιά μποφόρια και το ’κούσεις, κατέβα στο μόλο να σε πάω μια βότα? πώς θα βγούμε με το απαγορευτικό καπετάνιε, δε θα μας σταματήσουνε αυτοί;       
Δίπλα σου είναι η Καταδίωξη.         
Δεν είμαστε βαπόρι εμείς, δεν έχομε ναυτολόγιο, δεν μπορεί να μας πει τίποτα, με την άδεια μόνο πάμε κι ερκούμαστε όποτε θέμε, δεν έχει απαγορευτικά για τις ψαράδες, δε θα χάσει κι η Βενετιά βελόνι, βλέπεις, άμα πνιγείς, είχε τα μάτια του γουρλωμένα ο Πέτρος, τον έβλεπε μες στην κάσα και δεν το πίστευε, τέτοιος άνθρωπος, σκυλί, και να ’ναι τώρα εκεί μπροστά σαν αδειανό τσουβάλι? ούτε νιτσεράδα ούτε τίποτι δε θα ’χομε, μέσα στη γέφυρα θα κάτσομε, θα βάλομε το ραντάρ να βλέπει και θα περνά το κύμα από πάνω μας και θα φεύγει, εμείς θα πηγαίνομε με οχτώ μίλια δρόμο, έτσι, να, μια βότα όξω από το λιμάνι θα σε πάω και θα σε φέρω πάλι μέσα, έσιαξε έναν κύκλο με το δάχτυλο κατά το πέλαγος για να μου δείξει πως δεν αστειεύεται.               
Ο καπτα-Σίμος λίγο πριν φύγει από τη ζωή βιώνει την οικονομική κρίση.        
Οι σύντροφοί του, μάρτυρες του βίου και των λόγων του, τον συνοδεύουν την ύστατη ώρα και οργανώνουν την τελευταία πράξη του δράματος εν μέσω των ταραχών που συνοδεύουν την υπαγωγή της χώρας σε διεθνή επιτήρηση.

ROGER PENROSE - ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ

To Αναζητώντας την Πραγματικότητα  είναι το πιο σπουδαίο και  μεγαλόπνοο έργο μιας ολόκληρης  γενιάς.     
Προσφέρει μια εκτεταμένη  περιγραφή του φυσικού σύμπαντος  και της μαθηματικής θεωρίας  που το διέπει.       
Τα πρώτα κεφάλαια  παρέχουν το απαραίτητο μαθηματικό  υπόβαθρο για τις θεωρίες της Φυσικής που αναπτύσσονται στη συνέχεια του βιβλίου, και έτσι η ανάγνωσή του δεν απαιτεί κάποια ειδική γνώση εκ μέρους του αναγνώστη         
Ο σκοπός του Roger Penrose είναι όχι μόνο να περιγράψει με τη μεγαλύτερη δυνατή σαφήνεια τα όσα μέχρι σήμερα γνωρίζουμε για το σύμπαν, αλλά και να μας μεταδώσει την αίσθηση της βαθιάς ομορφιάς του και των φιλοσοφικών προεκτάσεων.          
Μας μαθαίνει τους ρόλους των διαφορετικών ειδών αριθμών στη Φυσική, τις  ιδέες –και τη μαγεία– του Λογισμού και της σύγχρονης Γεωμετρίας, τις έννοιες του Απείρου, τη Θεωρία της Σχετικότητας, τα θεμέλια και τις διενέξεις της Κβαντικής Μηχανικής, το καθιερωμένο πρότυπο της Σωματιδιακής Φυσικής, την Κοσμολογία, τη Μεγάλη Έκρηξη, τις Μαύρες Οπές, τη βαθιά πρόκληση του Δεύτερου Νόμου της Θερμοδυναμικής, τη θεωρία των χορδών και τη θεωρία Μ, την κβαντική βαρύτητα βρόχων, τις μόδες στην επιστήμη· ενώ παράλληλα μας δείχνει νέες κατευθύνσεις         
Σε  ένα κολοσσιαίο έργο μοναδικού εύρους, ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους επιστήμονες μάς δίνει έναν πλήρη και απαράμιλλο οδηγό για το μεγαλείο του κόσμου που ζούμε.         
Ο Roger Penrose είναι ομότιμος καθηγητής Rouse Ball των  Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο της  Οξφόρδης.         
Έχει τιμηθεί με ένα πλήθος βραβείων, περιλαμβανομένου του βραβείου Wolf 1988 για τη Φυσική, το οποίο μοιράστηκε με τον Stephen Hawking για την από κοινού συνεισφορά τους στην κατανόηση του σύμπαντος.
Από τις  Εκδόσεις Γκοβόστη επίσης κυκλοφορούν:         
O Νέος  Αυτοκράτορας (;)         
[Νικητής  του Bραβείου Επιστημονικού Βιβλίου  1990]         
«Στο  βιβλίο του O Νέος Αυτοκράτορας (;), ένα έργο τολμηρό, λαμπρό, πρωτοποριακό, ο Roger Penrose υποστηρίζει ότι μας λείπει μια θεμελιώδης γνώση τής Φυσικής, χωρίς την οποία δε θα μπορέσουμε ποτέ να καταλάβουμε το νου. Και ακόμα, διατυπώνει την πρόταση ότι ίσως τελικά αυτή η γνώση μάς χρειαστεί προκειμένου κάποια στιγμή να δημιουργήσουμε μια ενοποιημένη Θεωρία των Πάντων.         
Η πρόταση αυτή είναι εκπληκτική».         
The New York Times Book Review          
«O αναγνώστης θα πρέπει να νιώθει ιδιαίτερη τιμή που συνταξιδεύει με τον Penrose σε αυτό το μαγευτικό και μυστηριώδες ταξίδι του».         
Sunday Times          
Σκιές του Νου           
«Ένα  από τα πιο σπουδαία έργα του δεύτερου μισού τού 20ού αιώνα».         
The Times        
«O Penrose αποκαλύπτει διάφορους κόσμους  που συνήθως είναι πολύ δύσκολο  να δούμε, αλλά χάρη στη συναρπαστική καθοδήγησή του είναι δυνατό να φανταστούμε».          
The New York Times       
«Προφανώς το έργο ενός λαμπρού μυαλού».         
Times Literary Supplement