Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2009

Του ... βγήκε ο ανασχηματισμός!

ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΕΟΔΟΧΕΙΟ

ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛ.ΤΑ

Αυτό το "χαρτάκι" μοιράστηκε πιστεύω σήμερα σε όλη την Ελλάδα σε κάθε σπίτι.
Με τις ευχές μας για την "νεοσχηματισμένη" κυβέρνηση.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Λεωφορείο ο Πόθος»: Τελευταίες Παραστάσεις στο ΚΘΒΕ Το ταξίδι του ολοκληρώνει μετά την αποθέωση που γνώρισε από το κοινό, η επιτυχημένη παράσταση του ΚΘΒΕ Λεωφορείο ο Πόθος, στο Θέατρο της Εταιρείας Mακεδονικών Σπουδών, την Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2009.Το αριστούργημα του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη είναι μια παράσταση που άφησε το στίγμα της στο ΚΘΒΕ καθώς πήρε θερμές κριτικές από κοινό και κριτικούς και παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στη σκηνή της ΕΜΣ.
Μέχρι στιγμής παρακολούθησαν την παράσταση πάνω από 35.000 θεατές.
Το Λεωφορείο ο Πόθος είδε για πρώτη φορά το φως της σκηνής στο Ethel Barrymore Theater της Νέας Υόρκης στις 3 Δεκεμβρίου του 1947. Είναι το πρώτο έργο που κερδίζει και τα τρία κορυφαία βραβεία, το Πούλιτζερ, το Βραβείο Κριτικών της Νέας Υόρκης και το Ντόναλντσον. Την ίδια χρονιά ανεβαίνει στο Μπρόντγουεϊ κάτω από τη σκηνοθετική ματιά του Ελία Καζάν με τους Μάρλον Μπράντο και Τζέσικα Τάντι στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ενώ το 1951 η κινηματογραφική του μεταφορά χαρίζει στη Βίβιαν Λι το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Στο έργο οι ήρωες προέρχονται από δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους:
Εκείνη: η Μπλάνς, λεπτεπίλεπτη, ευαίσθητη, ονειροπόλα και υπερβολικά κοκέτα, μια γυναίκα που αναζητά τη μαγεία. Εκείνος: ο Στάνλεϊ, ένας άντρας ρεαλιστής ένας άντρας που αναζητάει την άμεση και απλή απόλαυση της ζωής, και αντιμετωπίζει τη γυναίκα ως τρόπαιο, νιώθει να απειλείται από την έλευση της.
Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη και δε θ’ αργήσει να συμβεί…….
Κριτικές:«Ο σκηνοθέτης – σκηνογράφος, Αντώνης Καλογρίδης σε έναν σκηνικό χώρο που λειτούργησε κινηματογραφικά σε τρία επίπεδα, έτσι ώστε η εσωτερική ζωή και το σπίτι, μαζί με το δρόμο, το ξενοδοχείο, το λιμάνι, τα στενοσόκακα……και την καρότσα μιας νταλίκας με την ένδειξη “fragile” να αποτελούν μέρος του ίδιου ψυχικού τοπίου της Μπλανς, ξεδίπλωσε το έργο, χωρίς περικοπές και με στόχο μια καθαρή άμεση μάχη αντιθέτων με αμφιλεγόμενο νικητή»
Εφημερίδα Ημερησία, 25/11/2008
«Μια σύγχρονη ματιά σε ένα κλασικό κείμενο, που ενέχει πειραματισμό δίχως να τον διατυμπανίζει.
Μια αναπάντεχη παράσταση που ευχαρίστως ξαναβλέπεται»
Εφημερίδα Ελ. Τύπος 14/12/2008
Συντελεστές παράστασης
Μετάφραση -Χρήστος Νικολόπουλος
Σκηνοθεσία-Σκηνικά-Αντώνης Καλογρίδης Κοστούμια-Κλαίρ Μπρέισγουελ
Μουσική-Θοδωρής ΟικονόμουΧορογραφία-Τατιάνα ΜύρκουΦωτισμοί-Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Βοηθός σκηνοθέτη-Φώτης Καραλής
Βοηθός σκηνογράφου-Δανάη Πανά
Βοηθός ενδυματολόγου-Παναγιώτης Λαμπριανίδης
Οργάνωση παραγωγής-Ροδή ΣτεφανίδουΔιανομήΜπλάνς Ντυμπουά-Πέμυ Ζούνη, Στάνλει Κοβάλσκι-Βασίλης Μπισμπίκης, Στέλλα Κοβάλσκι-Ιωάννα Παγιατάκη, Χάρολντ Μίτσελ-Γιάννης Χαρίσης, Στήβ Χάμπελ-Γιώργος Ζώης, Γιούνις Χάμπελ-Θάλεια Σκαρλάτου, Λούσι-Νοσοκόμα-Μάρα Κουκουλά, Ναύτης-Πάμπλο Γκονζάλες-Απόστολος Κρίτσας, Τζόνι–Γιάννης Παλαμιώτης, Γιατρός-Φώτης Ζήκος, Νέος-Μιχάλης Συριόπουλος, Μεξικάνα-Χρύσα ΙωαννίδουΠεραστικοί-Μνήμες: Ζωή Αλεξούλη, Πέλλα Μακροδημήτρη, Αναστασία Χαριτίδου, Ευστράτιος Ανούδης,Παύλος Μαρωνίδης, Δημήτρης Νικολαϊδης, Γιώργος Παυλίδης, Ιούλιος Τζιάτας, Στέλιος Χατζηαδαμίδης.
ΠαραστάσειςΤετάρτη & Σάββατο 6 μ.μ. & 9 μ.μ. Πέμπτη & Παρασκευή 9 μ.μ.Κυριακή 7 μ.μ.
Τιμές εισιτηρίωνΠλατεία-Θεωρεία, 22€Εξώστης,15€Φοιτητικό(πλατεία) 15€Φοιτητικό(εξώστης) 12€Τηλ.Tαμείων 2310 288.000

Σε ομηρεία για το φυσικό αέριο

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Αιχμάλωτοι της σύγκρουσης για το αέριο Μέχρι το τέλος του μήνα αντέχει η Ελλάδα χωρίς εισαγωγές από τη Ρωσία ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Φιντικάκης
Όμηρος των διενέξεων για το φυσικό αέριο γίνεται για ακόμη μια φορά η Ελλάδα, μαζί με πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, λόγω της νέας ρωσο-ουκρανικής διαμάχης που από χθες έχει αφήσει χωρίς θέρμανση χιλιάδες Ευρωπαίους καταναλωτές.
Από τις 4.30 χθες τα ξημερώματα έχει διακοπεί εντελώς η ροή ρωσικού αερίου προς τη Βουλγαρία, και κατ΄ επέκταση προς τα Σκόπια, την Τουρκία και την Ελλάδα που τροφοδοτούνται από τον ίδιο αγωγό, θέτοντας τις Αρχές σε κατάσταση συναγερμού.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Επίδειξη πυγμής και συλλήψεις στα τυφλά

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΕντολή για σκληρή γραμμή Αλλαγή πλεύσης από την κυβέρνηση μετά τον τραυματισμό του 21χρονου αστυνομικού ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιάννης Λ. Πολίτης Διονύσης Νασόπουλος
Με πρωθυπουργική εντολή για σκληρή γραμμή σε όλα τα μέτωπα κινείται πλέον η Ελληνική Αστυνομία.
Και το «σάρωμα» των Εξαρχείων, με αθρόες συλλήψεις στα τυφλά, είναι το πρώτο δείγμα στην προσπάθεια της ΕΛ.ΑΣ. να εμφανιστεί με σχέδιο και πυγμή.
Όπως επισημαίνουν κυβερνητικές πηγές, η απόφαση για αλλαγή πλεύσης είχε ληφθεί από τον Πρωθυπουργό πριν από την δολοφονική επίθεση εναντίον των αστυνομικών στα Εξάρχεια και τον βαρύτατο τραυματισμό του 21χρονου Διαμαντή Μαντζούνη.
Το γεγονός αυτό, ωστόσο, επισπεύδει την αντεπίθεση της ΕΛ.ΑΣ., η οποία έχει επιδοθεί το τελευταίο διήμερο σε κατ΄ οίκον έρευνες και σ΄ ένα μπαράζ συλλήψεων στα Εξάρχεια και άλλες περιοχές εντός κι εκτός Αθήνας, όπου εκτιμάται ότι μπορεί να βρεθούν στοιχεία για τον Επαναστατικό Αγώνα και τη δράση προσώπων που κινούνται στον λεγόμενο χώρο των αντιεξουσιαστών.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ «Λεωφορείο ο Πόθος»: Τελευταίες Παραστάσεις στο ΚΘΒΕ Το ταξίδι του ολοκληρώνει μετά την αποθέωση που γνώρισε από το κοινό, η επιτυχημένη παράσταση του ΚΘΒΕ «Λεωφορείο ο Πόθος», στο Θέατρο της Εταιρείας Mακεδονικών Σπουδών, την Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2009. Το αριστούργημα του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη είναι μια παράσταση που άφησε το στίγμα της στο ΚΘΒΕ καθώς πήρε θερμές κριτικές από κοινό και κριτικούς και παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στη σκηνή της ΕΜΣ.
Μέχρι στιγμής παρακολούθησαν την παράσταση πάνω από 35.000 θεατές, Το Λεωφορείο ο πόθος είδε για πρώτη φορά το φως της σκηνής στο Ethel Barrymore Theater της Νέας Υόρκης στις 3 Δεκεμβρίου του 1947.
Είναι το πρώτο έργο που κερδίζει και τα τρία κορυφαία βραβεία, το Πούλιτζερ, το Βραβείο Κριτικών της Νέας Υόρκης και το Ντόναλντσον.
Την ίδια χρονιά ανεβαίνει στο Μπρόντγουεϊ κάτω από τη σκηνοθετική ματιά του Ελία Καζάν με τους Μάρλον Μπράντο και Τζέσικα Τάντι στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ενώ το 1951 η κινηματογραφική του μεταφορά χαρίζει στη Βίβιαν Λι το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Στο έργο οι ήρωες προέρχονται από δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους:
Εκείνη: η Μπλάνς, λεπτεπίλεπτη, ευαίσθητη, ονειροπόλα και υπερβολικά κοκέτα, μια γυναίκα που αναζητά τη μαγεία.
Εκείνος: ο Στάνλεϊ, ένας άντρας ρεαλιστής ένας άντρας που αναζητάει την άμεση και απλή απόλαυση της ζωής, και αντιμετωπίζει τη γυναίκα ως τρόπαιο, νιώθει να απειλείται από την έλευση της.
Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη και δε θ’ αργήσει να συμβεί……. Κριτικές: «Ο σκηνοθέτης – σκηνογράφος, Αντώνης Καλογρίδης σε έναν σκηνικό χώρο που λειτούργησε κινηματογραφικά σε τρία επίπεδα, έτσι ώστε η εσωτερική ζωή και το σπίτι, μαζί με το δρόμο, το ξενοδοχείο, το λιμάνι, τα στενοσόκακα……και την καρότσα μιας νταλίκας με την ένδειξη “fragile” να αποτελούν μέρος του ίδιου ψυχικού τοπίου της Μπλανς, ξεδίπλωσε το έργο, χωρίς περικοπές και με στόχο μια καθαρή άμεση μάχη αντιθέτων με αμφιλεγόμενο νικητή» Εφημερίδα «Ημερησία», 25/11/2008 «Μια σύγχρονη ματιά σε ένα κλασικό κείμενο, που ενέχει πειραματισμό δίχως να τον διατυμπανίζει. Μια αναπάντεχη παράσταση που ευχαρίστως ξαναβλέπεται» Εφημερίδα Ελ. Τύπος 14/12/2008 Συντελεστές παράστασης Μετάφραση -Χρήστος Νικολόπουλος Σκηνοθεσία-Σκηνικά-Αντώνης Καλογρίδης Κοστούμια-Κλαίρ Μπρέισγουελ Μουσική-Θοδωρής Οικονόμου Χορογραφία-Τατιάνα Μύρκου Φωτισμοί-Κατερίνα Μαραγκουδάκη Βοηθός σκηνοθέτη-Φώτης Καραλής Βοηθός σκηνογράφου-Δανάη Πανά Βοηθός ενδυματολόγου-Παναγιώτης Λαμπριανίδης Οργάνωση παραγωγής-Ροδή Στεφανίδου Διανομή Μπλάνς Ντυμπουά-Πέμυ Ζούνη, Στάνλει Κοβάλσκι-Βασίλης Μπισμπίκης, Στέλλα Κοβάλσκι-Ιωάννα Παγιατάκη, Χάρολντ Μίτσελ-Γιάννης Χαρίσης, Στήβ Χάμπελ-Γιώργος Ζώης, Γιούνις Χάμπελ-Θάλεια Σκαρλάτου, Λούσι-Νοσοκόμα-Μάρα Κουκουλά, Ναύτης-Πάμπλο Γκονζάλες-Απόστολος Κρίτσας, Τζόνι–Γιάννης Παλαμιώτης, Γιατρός-Φώτης Ζήκος, Νέος-Μιχάλης Συριόπουλος, Μεξικάνα-Χρύσα Ιωαννίδου Περαστικοί-Μνήμες Ζωή Αλεξούλη, Πέλλα Μακροδημήτρη, Αναστασία Χαριτίδου, Ευστράτιος Ανούδης,Παύλος Μαρωνίδης, Δημήτρης Νικολαϊδης, Γιώργος Παυλίδης, Ιούλιος Τζιάτας, Στέλιος Χατζηαδαμίδης. Παραστάσεις Τετάρτη & Σάββατο 6 μ.μ. & 9 μ.μ. Πέμπτη & Παρασκευή 9 μ.μ. Κυριακή 7 μ.μ. Τιμές εισιτηρίων Πλατεία-Θεωρεία, 22€ Εξώστης,15€ Φοιτητικό(πλατεία) 15€ Φοιτητικό(εξώστης) 12€ Τηλ.Tαμείων 2310 288.000 Θέατρο Ε.Μ.Σ. Εθνικής Αμύνης 2 Χορηγοί επικοινωνίας-ΕΡΤ Α.Ε.,ΕΡΤ 3 Με την υποστήριξη-TV100,FM100 Πολιτιστικό site-Go Culture

Στη Σμύρνη ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ

Στη Σμύρνη ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ για την 3η Συνάντηση Θεάτρων της Ν.Α. Ευρώπης Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Νικήτας Τσακίρογλου παρεβρίσκεται στη Σμύρνη προκειμένου να συμμετέχοντας στην 3η Συνάντηση των Θεάτρων της Ν. Α. Ευρώπης που πραγματοποιείται στο διάστημα 6-8 Ιανουαρίου 2009.
Η Συνάντηση που συντονίζεται από το ΚΘΒΕ και οργανώνεται από τα Εθνικά Θέατρα της Τουρκίας γίνεται στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το 2ο Φεστιβάλ Θεάτρων της Ν.Α. Ευρώπης με θέμα:
«Όψεις του Αρχαίου Δράματος» που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο του 2009, στη Σμύρνη.
Στη συνάντηση συμμετέχουν 11 Θεατρικοί Οργανισμοί από Ελλάδα, Τουρκία, Κύπρο, Σερβία, Σλοβενία, Κροατία, Ρουμανία, Αλβανία και FYROM.Κατά τη διάρκειά της, οι Καλλιτεχνικοί Διευθυντές των Κρατικών και Εθνικών Θεάτρων, θα συζητήσουν θέματα που αφορούν το Αρχαίο Δράμα και θα επισκεφτούν τους χώρους (κλειστούς και υπαίθριους) που πρόκειται να γίνουν οι παραστάσεις ώστε να εξασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες παραγωγής και οργάνωσης των παραστάσεων.
Επιδίωξη του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ κ. Νικήτα Τσακίρογλου, είναι η διεύρυνση του Φεστιβάλ Θεάτρων της Ν. Α. με τη συμμετοχή και άλλων χωρών της Μεσογείου στο Θεσμό.
Ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον το Ισραήλ και η Ιταλία και αυτό θα είναι ένα ακόμη ζήτημα που θα απασχολήσει την ατζέντα των συζητήσεων στη Συνάντηση της Σμύρνης.
Θέατρα που συμμετέχουν:
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, Turkish State Theatres, The National Theatre of Belgrade, Slovene National Theatre of Drama – Ljubljana, Bucharest National Theatre, Jugoslovensko Dramsko Pozoriste, Narodno Pozoriste Tosa Jovanovic, Teatrul National - Radu Stanca Sibiu, Macedonian National Theatre, Teatri Kombetar : Albania National Theatre.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Η σφαγή των ...αμνών στη ΓάζαΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΕΥΚΟΤΟΠΙΤΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ «ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ» Ο Εκπολιτιστικός Σύλλογος Λευκοτοπιτών Θεσ/νίκης "Εύξεινος Πόντος" σας προσκαλεί στον ετήσιο χορό του στις 24 Ιανουαρίου, στις 21.00 στο Ποντιακό κέντρο "Μίθριο", περιφερειακή οδός Πολίχνης. ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΕΥΚΟΤΟΠΙΤΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ «ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ» Θεμιστοκλή Σοφούλη 11 Σταυρούπολη, Θεσ/νίκη Τ.Κ. 56439 Τηλ. & Fax: 2310668475 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ" Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ" ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ, ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 18:00 ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ (ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 19). ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ" Περικλέους 19 Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Άνω Ηλιούπολης Τ.Κ. 56431 Σταυρούπολη - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2310662923

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR H Ισλανδία κατηγορεί την Βρετανία Οικονομική κρίση H Ισλανδία κατηγορεί την Βρετανία Της Sarah Lyall New York Times Κανένας δεν αμφισβητεί ότι την κύρια ευθύνη για την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Ισλανδία, φέρει η ίδια. Παρόλα αυτά, αρκετοί υποστηρίζουν ότι υπάρχει και μία άλλη, σημαντική διάσταση στην κρίση, με κύρια υπεύθυνο την Βρετανία. Τα προβλήματα στις σχέσεις των δύο χωρών άρχισαν όταν το Λονδίνο, Το Τουρκικό Δόγμα «Στρατηγικού Βάθους» Από τον Οζάλ στον Ερντογάν Το Τουρκικό Δόγμα «Στρατηγικού Βάθους» Του Μιχάλη Ι. Παπαθεράποντος Η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται από το νέο δόγμα «Στρατηγικού Βάθους» που ανέπτυξε ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων Αχμέτ Νταβούτογλου. Με την άνοδο του Ισλαμικού Κόμματος Ανάπτυξης και Δικαιοσύνης ΑΚΡ, ο κ. Έρντογαν του ανέθεσε το ρόλο του κύριου συμβούλου σε θέματα Ο Πόλεμος στον Κόσμο Niall Ferguson Ο Πόλεμος στον Κόσμο Εκδόσεις ΙΩΛΚΟΣ, 2007 Της Μαίρης Παπαγιαννίδου ΒΗΜΑ Γιατί η ακραία βία επηρέασε περισσότερο την Πολωνία, τη Σερβία και την Καμπότζη, παρά την Αγγλία, την Γκάνα και την Κόστα Ρίκα; Και γιατί περισσότερη ακραία βία εμφανίστηκε μεταξύ 1936 και 1945, παρά μεταξύ 1976 και 1985; Ο Νάιαλ Φέργκιουσον (καθηγητής στο Χάρβαρντ) αναλαμβάνει να διεισδύσει στα βαθύτερα Europe in the Global Age Antony Giddens Europe in the Global Age Polity Press, 2006 Του Uwe Becker / Πανεπιστήμιο Άμστερνταμ Acta Politica Book Review Ο Άντονυ Γκίντενς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς κοινωνιολόγους σε θέματα κοινωνικών τάξεων και της συγκρότηση του κράτους, ενώ οι απόψεις του για τον μοντερνισμό και τον «Τρίτο Δρόμο» των Εργατικών τον έφεραν ξανά στο προσκήνιο. Στο βιβλίο του «Europe in the

Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Φως στις μέρες της εισβολής στην Κύπρο Εγγραφα του Στέιτ Ντιπάρτμεντ αποκαλύπτουν συνομιλίες Κίσινγκερ με Καραμανλή και τον Βρετανό υπ. Εξωτερικών Τζ. Κάλαχαν
Επιμέλεια: Στεφανος Χελιδονης
Νέο φως στα γεγονότα του 1974 έρχονται να ρίξουν δύο νέα αποχαρακτηρισμένα έγγραφα του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, που καταγράφουν τηλεφωνικές συνομιλίες του Χένρι Κίσινγκερ –τότε υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ και συμβούλου Εθνικής Ασφαλείας– με τον Βρετανό υπουργό Εξωτερικών, Τζέιμς Κάλαχαν και τον πρωθυπουργό της Ελλάδος, Κωνσταντίνο Καραμανλή, στις 22 Ιουλίου και 15 Αυγούστου, αντιστοίχως.
Οι συγκεκριμένες συνομιλίες σκιαγραφούν σημαντικές πτυχές του Κυπριακού –όπως τον τρόπο αντιμετώπισης από τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών, Ελλήνων πρωταγωνιστών, σαν τον αρχιεπίσκοπο Μακάριο (μετά τον Αττίλα 1) και τον Καραμανλή (μετά τον Αττίλα 2)– ενώ εκθέτουν τόσο τις...διαφορετικές προσεγγίσεις Κίσινγκερ και Κάλαχαν στο ζήτημα, όσο και τον συλλογισμό των δύο ανδρών ώστε να καταλήξουν σε ένα κοινό σχέδιο δράσης (ή μη δράσης).
Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συνομιλία με τον Καραμανλή, καθώς φανερώνει τη σθεναρή στάση του Ελληνα πρωθυπουργού απέναντι στον Κίσινγκερ, σε μία συγκυρία ιδιαίτερα κρίσιμη για το μέλλον της Κύπρου.
Και οι δύο συνομιλίες εμπίπτουν σε μία περίοδο μεταβατική και καθοριστική:
Η ιλιγγιώδης διαδοχή των εξελίξεων εκείνες τις ημέρες σήμαινε την πτώση της χούντας στην Αθήνα, το σύντομο πέρασμα από την εξουσία –με τραγική, για τον ελληνισμό, κατάληξη– του δικτάτορα Δημήτρη Ιωαννίδη και τελικά την επάνοδο της δημοκρατίας στην Ελλάδα, καθώς και την εδραίωση της τουρκικής κατάκτησης στο βόρειο τμήμα της Κύπρου.
Το Αρχείο Εθνικής Ασφαλείας (National Security Archive) στο Πανεπιστήμιο Τζορτζ Ουάσιγκτον των ΗΠΑ εξέδωσε, στις 23 Δεκεμβρίου, τις απομαγνητοφωνήσεις όλων των τηλεφωνικών συνομιλιών του Κίσινγκερ, από τα χρόνια της παντοδυναμίας του στον Λευκό Οίκο, επί προεδρίας Νίξον και Φορντ.
Τα εν λόγω έγγραφα δημοσιεύονται για πρώτη φορά στο σύνολό τους και προσφέρουν μια ματιά εκ των έσω στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στην αμερικανική κυβέρνηση.15 Αυγούστου 1974
Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά περισσότερα εδώ.

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗΣ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ

ΑΠΟ ΤΟ Multiple Sclerosis Talks Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗΣ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗΣ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ.
ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΥΣΝΟΗΣΗ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΟΡΟ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΝΑ «ΤΡΕΞΕΙ» ΣΕ ΛΕΞΕΙΣ – ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ BLOG, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΤΟΥ.Για να καταλάβουμε πώς δημιουργείται η Σκλήρυνση Κατά Πλάκας, πρέπει να δεχθούμε κατ’ αρχήν ότι υπάρχει γενετική προδιάθεση, η οποία βασίζεται σε μία ταραγμένη λειτουργία του αμυντικού υποσυστήματος του οργανισμού HLA.
Με βάση αυτό και κάτω από την επήρεια εξωτερικών παραγόντων δημιουργείται μία αύξηση των αυτοαντιδραστικών Τ – λεμφοκυττάρων, που είναι το έναυσμα για την αρχική λοιμώδη διαδικασία της σκλήρυνσης κατά πλάκας.
Τα κύτταρα αυτά περνώντας τον αιματικό φραγμό του εγκεφάλου «προσγειώνονται» στα εγκεφαλικά κύτταρα, όπου συνδέονται με ειδικά αντιγόνα και που προέρχονται από συνθετικά της μυελικής μεμβράνης, πάνω στην οποία ξεκινά με αυτόν τον τρόπο μία φλεγμονή.
Αυτή η φλεγμονή κατευθύνεται και διευθύνεται από παραγόμενα από αυτή την κυτταρογένεση πολυπεπτίδια, τις κυττοκίνες.
Οι κυττοκίνες αυτές φροντίζουν να ολοκληρωθεί από την μία το καταστροφικό έργο της απομυελίνωσης και να μην προχωρήσει από την άλλη η απομυελίνωση.
Και έτσι, καθιερώνεται η διαδικασία εγκατάστασης της παθογενούς διεργασίας της σκλήρυνσης κατά πλάκας με καταστροφή μυελίνης, ολιγοδενδριτών και αξόνων.
Θα πρέπει να γνωρίσουμε τον συγγραφέα αυτών των άρθρων, ο οποίος δεν είναι άλλος απο τον αξιόλογο γιατρό και ΑΝΘΡΩΠΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ!
Ο Δρ. Δημήτρης Κουντούρης γεννήθηκε στην Έδεσσα το 1950.
Το 1975 παίρνει το πτυχίο του από την ιατρική σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Συνέχισε την ειδίκευσή του στη νευρολογία-ψυχιατρική στην τότε δυτική Γερμανία. Αποπεράτωσε το χρόνο και για τις δύο ειδικότητες στο πανεπιστήμιο του Ruhr της Δυτικής Γερμανίας στη νευρολογική κλινική του οποίου εργάστηκε 5 χρόνια σαν υπεύθυνος κλινικής επιμελητής, ενώ προετοίμαζε την υφηγεσία του.
Το 1980 αναγνωρίστηκε νευρολόγος-ψυχίατρος για όλη την επικράτεια της τότε κοινής αγοράς. 1980-1985 διηύθυνε το νευροφυσιολογικό τμήμα της νευρολογικής πανεπιστημιακής κλινικής του Ruhr με αντικείμενο παθήσεις του περιφερειακού νευρικού συστήματος, και ειδικά σκλήρυνση κατά πλάκας και επιληψία. 1985-1990 εργάστηκε κατά περιόδους σαν επισκέπτης καθηγητής στις νευρολογικές κλινικές των πανεπιστημίων Ulm, Ferrara, Verona και Βοστόνη των ΗΠΑ.
Το 1986 εκλέχθει καθηγητής στο Πανεπιστήμιο των Πατρών.
Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα είχε συνεχή επιστημονική δραστηριότητα με συγγραφή και δημοσίευση πάνω από 400 ειδικές μελέτες, αποτελέσματα εργασιακών ερευνών, ανακαλύψεις, κεφάλαια βιβλίων ή και βιβλία.
Διετέλεσε μέλος 20 διαφορετικών νευροφυσιολογικών νευρολογικών ψυχιατρικών εταιρειών και επιτροπών.
Από το 1990 συνεχής δραστηριοποίηση στο αντικείμενο της σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας (τρελές αγελάδες), σκλήρυνση κατά πλάκας, διαταραχές ύπνου και νευροφυσιολογικές έρευνες επί των ψυχώσεων και κληρονομικών νευροψυχιατρικών νοσημάτων.
Για πρώτη φορά σε παγκόσμια κλίμακα έρευνα και καταγραφή διαταραχών του ύπνου και χαρτογραφήσεων επιληπτικών εστιών σε νευρολογικές παθήσεις με σύγχρονη φαρμακευτική αγωγή.
Ψηφιακή καταγραφή και παρατήρηση ιστορικού και πορείας πάνω από 4.000 ασθενών σε όλο τον κόσμο.
Συμμετοχή σε ειδικό ερευνητικό πρόγραμμα έρευνας γονιδιακής κληρονομικής προδιάθεσης, επιληπτικών παθήσεων στην περιοχή της Κύπρου.
Συνεχής συμμετοχή σε σεμινάρια, διαλέξεις και ερευνητικά προγράμματα, καθώς και συμβουλευτικά στο επίπεδο της νανονευρολογίας σε κοινό ελληνικο-ισπανικό πρόγραμμα. Έχει επιληφθεί πέραν των 8.000 περιστατικών με σκλήρυνση κατά πλάκας, τα οποία αποτέλεσαν και αντικείμενο έρευνας όσον αφορά τη θεραπεία και αντιμετώπισή της με αποτέλεσμα την ανακάλυψη μιας νέας και πρωτοποριακής μεθόδου η οποία αποσκοπεί στην αποκατάσταση των ατόμων με κινητικά προβλήματα.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS Ο Μητροπολίτης Τραπεζούντος Χρύσανθος Φιλιππίδης 1913 – 1923 του Γιάννη Δελόγλου Την μεγάλη μορφή και εθναπόστολου Μητροπολίτη Τραπεζούντας κατά την περίοδο 1913 - 1923 Χρύσανθου Φιλιππίδη παρουσιάζει με ένα καλαίσθητο βιβλίο ο Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Παύλος και μας οδηγεί σε άγνωστα γεγονότα της συγκλονιστικής δραστηριότητάς του. Μας δίνει σημεία αναφοράς για τον ρόλο του στην προσπάθειά του να κερδίσει την ανεξαρτησία του ο Πόντος πέρα από την ολοκληρωμένη οργάνωση της Μητροπόλεως στην Τραπεζούντα αλλά και την προστασία των Αρμενίων όπως και αυτών των Τούρκων. Ο Μητροπολίτης Χρύσανθος ήταν ο τελευταίος προκαθήμενος της Μητροπόλεως Τραπεζούντας, διετέλεσε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος (1938 - 1941), υπήρξε κορυφαίος εκκλησιαστικός λόγιος, συγγραφέας και ακαδημαϊκός, τιμήθηκε για το επιστημονικό του έργο με την αναγόρευσή του ως επιτίμου διδάκτορα του πανεπιστημίου Αθηνών το 1937. Συγκαταλέγεται από τους μεγάλους Ιεράρχες του Οικουμενικού Πατριαρχείου που πρόσφεραν πλούσιο έργο στην ανθρωπότητα και ένας εκ των ελαχίστων διακριθέντων σε φιλανθρωπικό έργο. Ο σεπτός Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Παύλος σε αυτό του το πόνημα αναφέρεται στο ιστορικό της πρωτεύουσας της αυτοκρατορίας του Πόντου, δηλαδή αυτής των μεγάλων Κομνηνών με τον τίτλο "αυτοκράτικο πάσης Ανατολής, Ιβήρων και Περατείας" και στο έμβλημά της που ήταν ο μονοκέφαλος αετός. Περνάει στην ίδρυση της Χριστιανικής εκκλησίας με πρώτο κήρυκα του ευαγγελίου τον Απόστολο Ανδρέα και στον συνεχιστή του έργου του από τον Άγιο Γρηγόριο, επίσκοπο Νεοκαισάρειας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στον μεγαλομάρτυρα Άγιο Ευγένιο (286 - 310 μ.Χ.) πολιούχο της Τραπεζούντας αλλά και στους συναθλητές του αγίους μάρτυρες Ουαλεριανό, Κάνδινο ή Κανίδιο και Ακύλα. Το βάρος όμως αυτής της θαυμάσιας πνευματικής προσφοράς πέφτει στον πρωταγωνιστή δεσπότη και προστάτη των ανθρώπων από όποια φυλή ή Έθνος και να προερχόταν παναγιώτατο Μητροπολίτη Χρύσανθο που γεννήθηκε στην Κομοτηνή και σπούδασε στην Θεολογική Σχολή Χάλκης. Ο σοφός ποιμενάρχης κατά τη διάρκεια της αρχιερατείας του για την στρατολόγηση των Ελλήνων της Μητροπόλεώς του στα τάγματα εργασίας με λεπτούς χειρισμούς στις τουρκικές Αρχές εξασφάλισε την απαλλαγή των Ελλήνων από τα φοβερά και εξοντωτικά αυτά τάγματα. Μεγάλο δείγμα της ανθρώπινης χριστιανικής μορφής του Χρύσανθου αλλά και της βαθιάς γνώσης και έρευνας του Μητροπολίτη Δράμας κ.κ. Παύλου, γόνου Ποντίων, είναι η αναφορά στα γεγονότα του 1915 με την σφαγή, την προγραμματισμένη Γενοκτονία των Αρμενίων που δεν ματαιώθηκε παρά τις παρεμβάσεις του Έλληνα αρχιερέα. Κατόρθωσε όμως να συγκεντρώσει πολλά ορφανά Αρμενόπουλα στο Ορφανοτροφείο του οποίου την εποπτεία είχε η "Αδελφότητα κυριών" της Τραπεζούντας "Μέριμνα". Όταν στις 5 Απριλίου 1916 μπήκε στην Τραπεζούντα ο Ρωσικός στρατός ανατέθηκε στον Χρύσανθο η πολιτική διοίκηση της πόλεως. Από αυτή τη θέση φάνηκαν τα ταπεινά αισθήματα περισσότερα. Αντί για εκδίκηση προστάτεψε τον Μουσουλμανικό πληθυσμό, τον οργάνωσε ως κοινότητα και λειτούργησε τουρκικό σχολείο! Εκεί όμως έδειξε και το αποφασιστικό του πρόσωπο όταν οι Ρώσοι θέλησαν να εντάξουν την Μητρόπολη στο Πατριαρχείο της Μόσχας. Όμως όχι μόνον δεν έγινε αυτό αλλά κατόρθωσε να πάρει οικονομική βοήθεια για τα μοναστήρια του Πόντου αλλά και για τους πρόσφυγες. Στον Χρύσανθο δωρήθηκε αρχιερατική στολή και μίτρα από το αυτοκρατορικό θησαυροφυλάκιο της Ρωσίας. Αργότερα ως μέλος της επιτροπής για την ανεξαρτησία του Πόντου αγωνίστηκε στις κεντροευρωπαϊκές χώρες σε συνεργασία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Ελληνική κυβέρνηση που δυστυχώς ακολούθησε έναν ενσφαλμένο δρόμο και λόγω των προβλημάτων που είχε στην Αθήνα. Ο Χρύσανθος λόγω της εθνικής του δράσης μαζί με άλλους αρχιερείς και προκρίτους του Ελληνισμού του Πόντου, γράφει ο Μητροπολίτης Δράμας, καταδικάστηκε ερήμην εις θάνατον από το κεμαλικό δικαστήριο ανεξαρτησίας στην Αμάσεια στις 7/20 Σεπτεμβρίου 1921. Αυτή ήταν η ανταμοιβή και η παρασημοφορία από τους Τούρκους για την περίθαλψη την οποία παρέσχε κατά το διάστημα του ρωσοτουρκικού πολέμου στον τουρκικό πληθυσμό του Πόντου. Έτσι αναγκάστηκε να αναχωρήσει από την Κωνσταντινούπολη για την Αθήνα το 1922. Χαρακτηριστικά ο ίδιος στον επίλογο του περισπούδαστου έργου του η "Εκκλησία Τραπεζούντος", αναφέρει τα εξής για τα αίτια της μικρασιατικής λαίλαπας. "Υπό την ένοχου αδιαφορίαν της Χριστιανικής Δύσεως εν έτει 1453 έπεσεν η Κωνσταντινούπολις και εν έτει 1461 η Τραπεζούς και κατεστράφη ολόκληρος ο ακμαίος πολιτισμός. Τη ενόχω συνεργασία δύο μεγάλων χριστιανικών δυνάμεων της Δύσεως, της Γερμανίας και της Αυστρίας, κατά τα έτη 1914 - 1918 εσφάγη υπό τον Νεοτούρκων ολόκληρον έθνος το Αρμενικόν και εκατοντάδες χιλιάδων Ελλήνων βιαίως απεσπάσθησαν από των εστιών αυτών και απέθανον εν τη εξορία. Τη ενόχω συνεργασία των συμμάχων χριστιανικών Δυνάμεων της Δύσεως κατά τα έτη 1919 - 1922 το εθνικόν κίνημα των Τούρκων του Μουσταφά Κεμάλ πασά συνεπλήρωσε το έργον των Νεοτούρκων και κατά εκατοντάδας απηγχονίζοντο Έλληνες κληρικοί και πρόκριτοι του Πόντου, εν οίς και ο αντιπρόσωπος της μητροπόλεως Τραπεζούντος αείμνηστος Ματθαίος Κωφίδης, ενώ χιλιάδες άλλαι στρατευσίμων νέων κατεδικάζοντο εις τον δια της πείνης και των ταλαιπωριών θάνατον εν τη εξορία. Και επήλθε κατά Αύγουστον του 1922 η Μικρασιατική καταστροφή και επηκολούθησαν εν έτει 1923 η ανταλλαγή των πληθυσμών και η εντεύθεν ερήμωσης Πόντου, Μικράς Ασίας και Θράκης και η καταστροφή ολόκληρου χριστιανικού πολιτισμού. Και εσβέσθη η εκκλησία Τραπεζούντος "και κληρονομία ημών μετεστράφη αλλοτρίοις, οι οίκοι ημών ξένοις. Οδοί Τραπεζούντος πενθούσι παράτο μη είναι ερχομένους εν εορτή πάσαι αι πύλαι αυτής ηφανισμένοι, οι ιερείς αυτής αναστενάζουσι και αυτή πικραινομένη εν εαυτή. Οι παραπορευόμενοι οδόν επιστρέψατε και ίδετε ει εστίν άλγος κατά το άλγος μου ο εγεννήθη". Ο Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Παύλος αναφέρει στη συνέχεια παράρτημα κειμένων με το χρονικό της ενθρόνισης του Χρυσάνθου, όλες τις επιστολές που αντήλλαξε ο Τραπεζούντιος αρχιερέας με σημαίνοντα πρόσωπα της εποχής πάντα για το Ποντιακό θέμα και επισημαίνει δηλώσεις του κατά την ενθρόνισή του στην Τραπεζούντα. "Δεν πρέπει να περιμένει τις τα πάντα από έναν Αρχιερέα, όστις ουδέν δύναται να επιτελέσει άνευ της συνεργασίας και ειλικρινούς συμπράξεως των πολιτών". Για την ευθύτητα και την δικαιοσύνη της ποιμαντορίας του είπε: "Προτιμών να ίπταμαι εις τα ύψη και πίπτων να συντριβώ ή έρπων να καταπατηθώ υπό του πρώτου τυχόντος". Πολλά και χρήσιμα στοιχεία μπορεί να αντλήσει κανείς ξεφυλλίζοντας τον θησαυρό του βιβλίου που συνέγραψε με πολύ ευλάβεια ο Μητροπολίτης Δράμας για τον δεσπότη - ηγέτη της Τραπεζούντας Χρύσανθο. Παρουσίαση βιβλίου για τη ζωή στην Κορυφή Πολύ μικρή αποδείχθηκε η φιλόξενη αίθουσα του παλιού δημοτικού σχολείου Κορυφής, για να χωρέσει τους φίλους του γεωπόνου Σάββα Ατματζίδη, στην εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου του: ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΗ – ΗΡΩΙΚΗ ΓΕΝΙΑ, Θρύλοι – Μύθοι – Αλήθειες, που διοργάνω-σαν ο δήμος Δοϊράνης και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κορυφής. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κορυφής, σε συνεργασία με το Δήμο Δοϊράνης και την παρουσίαση του βιβλίου πραγματοποίησε ο καθηγητής Γεωλογίας του ΑΠΘ, Ανανίας Τσιραμπίδης. Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος, και πρώην πρόεδρος του Συλλόγου, Γιώργος Καλιεντζίδης. Για τον Σάββα Ατματζίδη μίλησαν, ο δήμαρχος Δοϊράνης, Γιώργος Καλπακίδης, το μέλος της διοίκησης του Συλλόγου, Συμεών Συμεωνίδης, ενώ ο πρόεδρος του, Βασίλης Μου-ρουζίδης, του απένειμε τιμητική πλακέτα. Την εκδήλωση χαιρέτησαν, ο υφυπουργός Κώστας Κιλτίδης και ο βου-λευτής Κιλκίς Σάββας Τσιτουρίδης, ενώ παραβρέθηκαν, ο δήμαρχος Χέρσου Χρίστος Ανθρακίδης, ο αντινομάρχης Αναστάσιος Αμανατίδης, η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Δοϊράνης Ελένη Παπαδοπού-λου, ο εκδότης Κώστας Τερζενίδης, ο πρώην πρόεδρος της ΕΑΣ Κιλκίς Γ. Μουλλάς. Μιλώντας για το βιβλίο ο κ. Τσιραμπίδης, μεταξύ άλλων σημείωσε: «Όπως και ο ίδιος ο συγγραφέας δηλώνει το πόνημά του δεν είναι ένα χαρακτηριστικό λογοτεχνικό βιβλίο. Είναι μια κατάθεση ψυχής, εί-ναι μια βαθιά υποχρέωση στη μνήμη των βασανισμένων γονέων του και κατ’ επέκταση στη μνήμη όλων των προγόνων μας που στερήθηκαν τα πάντα για να μη λείψει από μας τίποτε.Εκτός των τεσσάρων κεφαλαίων του στην εισαγωγή γίνεται σύντομη αλλά πολύ κατατοπιστική παρουσίαση της ιστορίας των ποντίων και στο εκτενές παράρτημά του περιλαμβάνονται πληροφορίες ουσιαστικές και χρήσιμες στον καθένα από μας, καθώς και επιλεγμένη βιβλιογραφία. Οι αναφορές του συγγραφέα σε επιπλέον πρόσωπα και γεγονότα που έμμεσα σχετίζονται με το θέμα που πραγματεύεται, ακόμη και το εκτενές λεύκωμα φωτογραφιών καθιστούν αυτό το βιβλίο πολύ ενδια-φέρον για κάθε αναγνώστη. Ο πατέρας του, Δημήτρης, καταγόταν από χωριό μεταλλωρύχων το Εσελί-Ματέν της περιοχής Τρίπολης και η μητέρα του Σόνα από το χωριό Γαβάχουλτσα της περιοχής Ορντού (Κοτυώρων)». Ο κ. Τσιραμπίδης στάθηκε ιδιαίτερα στη μαρτυρική πορεία των οικο-γενειών του πατέρα και της μητέρας του συγγραφέα, από τον Πόντο μέχρι την επιστροφή στην πατρίδα και την εγκατάστασή τους στην Κο-ρυφή, στον πόλεμο και τον εμφύλιο, στη δύσκολη καθημερινότητα του χωριού. Ο συγγραφέας περιγράφει το πανηγύρι του χωριού, τις διατροφικές συνήθειες και γεωργικές ασχολίες, τα παζάρια του Χέρσου και Κιλκίς, τα ήθη και έθιμα, τους χορούς και τα τραγούδια της προ- και μεταπο-λεμικής περιόδου. Πηγή: Εφημερίδα "Ειδήσεις"

Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2009

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ
Ζωοδόχου Πηγής 2-4
106 79
Αθήνα
Τηλ: 210 38 08 445

ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ Η ΤΡΟΜΟΒΛΑΚΕΙΑ;

Μάλιστα. Ένας αστυνομικός στην εντατική, μετά από πυρά που δέχτηκε αυτός και οι συνάδελφοι του. Ένα παιδί 20 χρονών, ένας άνθρωπος όπως όλοι μας. Όπως και να το κάνουμε είναι πολύ άσχημο το να σκοτώνει κάποιος έναν συνάνθρωπο μας, η να στοχεύει στο να σκοτώσει περισσότερους. Θα ξεφύγω από τις λεπτομέρειες γύρω από την κατάσταση του αστυνομικού, και θα σταθώ στην αντιμετώπιση του όλου θέματος από τα ΜΜΕ. Πολύ απλά, πολύ ανθρωπινά, θα θέσω κάποιες απορίες μου, κάποιους προβληματισμούς, εγώ ο απλός Έλληνας, ο μη «ειδικός αναλυτής» των καναλιών, μήπως και βρεθεί κάποιος να μου τις απαντήσει – λύσει. Γιατί ξαφνικά τα ΜΜΕ θυμήθηκαν την τρομοκρατία, και μάλιστα ενισχύουν τα σενάρια αυτά; Ηταν ακόμα ένα τρομοκρατικό χτύπημα το γάζωμα των αστυνομικών, η ηταν η συνέχεια μιας «βεντέτας» μεταξύ κάποιων ομάδων και της αστυνομίας; Αναρωτιέμαι αν και κατά πόσο «εξαρθρώθηκε» η 17 Νοέμβρη, γιατί και εγώ δεν έχω πειστεί ακόμα για την συγκεκριμένη «ομάδα» που ενώ την κυνηγούσαν για χρόνια και ούτε την πλησίαζαν, εν μια νυκτί την διέλυσαν. Μήπως ο Όρος τρομοκρατία που με μεγάλη ευκολία τον βγάλαμε στην επιφάνεια, εξυπηρετεί εξελίξεις που πρόκειται να έρθουν ; Για ακόμα μια φορά αν και τονίστηκε ότι ξένες υπηρεσίες δρουν στη χώρα μας (FBI μια εξ αυτών) οι οποίες δεν είναι και «αθώες» παρατηρώ ότι ΟΛΟΙ την έκαναν γαργάρα. Τι σημαίνει ο Όρος «συνεργασία της αστυνομίας με το FBI»; Να υποθέσω ότι μιλάμε για την ΙΔΙΑ συνεργασία του 74’ ; Θα μου εξηγήσει ρε παιδιά κάποιος; Τελικά τι είναι τρομοκρατία; ΜΗΠΩΣ στη χώρα μας είναι το άλλοθι για τις όποιες εκκαθαρίσεις πρόκειται να συμβούν η έχουν συμβεί; Μήπως είναι ένα είδος προβοκάτσιας που βολεύει να εμφανιστεί σαν τρομοκρατία; Ένα είναι σίγουρα. Η καλύτερη τροφή για τα κανάλια, και για τους «τηλεμαιντανούς» αναλυτές που λένε την μια μ…. πίσω από την άλλη. Είναι η τροφή για τους πολιτικάντηδες για να πουν ακόμα μεγαλύτερες και βαρυσήμαντες παπαριές. Είναι ο καλύτερος τρόπος για αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης από την οδυνηρή καθημερινότητα μας. Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος- Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕΡΒΕΤΑΣ ΣΤΟ Y MAGAZINE ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ - ΓΕΝΑΡΗ...

ΑΠΟ ΤΟ Υ MAGAZINE
Δε με πήραν δα και τα χρόνια, αλλά μερικές φορές, όταν γυρίζω πίσω στις αναμνήσεις μου, πραγματικά εντυπωσιάζομαι.
Όταν ήμουν εγώ παιδί, ξέρετε, δεν είχαμε Game-Boy.
Ούτε Playstation.
Δεν είχαμε internet café για να διασκεδάζουμε, ούτε αίθουσες bowling.
Αφήστε που δεν είχαμε ούτε καν κινητά τηλέφωνα.
Όταν ήθελε η μάνα μας το μεσημέρι να γυρίσουμε στο σπίτι, έβγαινε στο μπαλκόνι και διακριτικά ούρλιαζε:
«Που ‘σαι βρε γαϊδούρι;…
Δύο πήγε η ώρα…
Άντε μαζέψου σπίτι επιτέλους μη σε γδάρω».
Εκείνα τα χρόνια λοιπόν, που ακόμα παίζαμε στις αλάνες, εγώ έμενα στο κέντρο της πόλης. Εκεί που ήταν ο κινηματογράφος «Ηλύσια».
Στην Δημητρίου Γούναρη.
Τρεις μέρες πριν τα Χριστούγεννα, ο φίλος μου ο Περικλής, ήρθε στην αλάνα κρατώντας την πιο όμορφη δερμάτινη μπάλα που είχα δει από κοντά.
Ήταν μια… κανονική δερμάτινη μπάλα.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

«Ψαλίδι» από τον Αρειο Πάγο στα δικαιώματα εργαζομένων μετά από ατύχημα

ΑΠΟ ΤΟ GREECE-SALONIKA.blogspot Ψαλίδι από την Ολομέλεια του Αρείου Πάγου στα δικαιώματα των εργαζομένων που πέφτουν θύματα εργατικού ατυχήματος.
Σύμφωνα με απόφαση που ελήφθη την τελευταία βδομάδα του 2008, "από τη στιγμή που ο εργαζόμενος καλύπτεται οικονομικά από το ΙΚΑ, δεν νομιμοποιείται να αξιώσει άλλη οικονομική αποζημίωση από τον εργοδότη του"..
Ο Αρειος Πάγος αναίρεσε προηγούμενη απόφαση του Εφετείου Αθήνων, το οποίο είχε δικαιώσει εργαζόμενο κερδίζοντας επιπλέον αποζημίωση από τον εργοδότη του.
Σχετικά με τη συγκεκριμένη απόφαση, οι δικαστικοί αποφάσισαν ότι το δικαίωμα αποζημίωσης εξαντλείται από το φορέα ασφάλισης, κατά συνέπεια ο εργοδότης δεν έχει υποχρέωση να καλύψει αυτοτελώς τον εργαζόμενο.
Η συγκεκριμένη υπόθεση επέστρεψε στο Εφετείο, ώστε με νεότερη απόφαση να επαναπροσδιοριστεί το ύψος της διεκδικούμενης αποζημίωσης.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2009 ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ "ΔΙΑΒΑΖΩ"

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Διαβάζω, μηνιαία επιθεώρηση του βιβλίου (Τεύχος Ιανουαρίου 2009, Νο 492, σελίδες: 128, τιμή: 6,00 €) Το νέο τεύχος Ιανουαρίου του περιοδικού Διαβάζω (Νο 492), το πρώτο τεύχος του νέου έτους, βρίσκεται ήδη στα περίπτερα και στα βιβλιοπωλεία. Ποιος είναι «καθεστωτικός κριτικός»; Ο Αλέξης Ζήρας απευθύνει ανοιχτή επιστολή στον κριτικό Δημοσθένη Κούρτοβικ, σχολιάζοντας το ποιος ανήκει στην «καθεστωτική κριτική», με αφορμή το σχετικό άρθρο του τελευταίου στα Νέα. ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Βιβλία – παιχνίδια για μικρά παιδιά (α’ μέρος) Το α’ μέρος του αφιερώματος ασχολείται με τα βιβλία – παιχνίδια ή αλλιώς pop-up, φιλοδοξώντας να προσεγγίσει διεξοδικότερα αυτή την κατηγορία εκδόσεων.
Δημοσιεύονται άρθρα γραμμένα από ειδικούς μελετητές, που μιλούν για την κατηγοριοποίηση αυτών των εκδόσεων, για τις παιδαγωγικές προεκτάσεις τους και για την πνευματική εξέλιξη και βελτίωση του χρήστη – παιδιού.
Ταυτόχρονα, δέκα εκδότες, που παράγουν παιδικά βιβλία, συμμετέχουν σε έρευνα για τα κριτήρια επιλογής τους, τις συνθήκες παραγωγής τους και την ανταπόκριση του κοινού σε αυτά.
Επιμέλεια αφιερώματος: Γιώργος Γαλάντης. Γράφουν ακόμα: Καλλιόπη Κύρδη, Αγγελική Γιαννικοπούλου.
Λογοτεχνία για έφηβους αναγνώστες (β’ μέρος)
Η λογοτεχνία που απευθύνεται στον έφηβο αναγνώστη είναι αυτή που του δίνει τη δυνατότητα να τοποθετήσει τον υπόλοιπο κόσμο έναντι του εαυτού του. Γράφουν οι: Μάνος Κοντολέων, Λήδα Τσενέ. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Ο Ντενί Γκετζ μιλάει στον Κώστα Αγγελάκη, για τη λογοτεχνία, την τρέλα, τον έρωτα και το πεπρωμένο, μέσα από ένα ταξίδι στον κόσμο των μαθηματικών, με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα Στην έπαυλη των ανδρών (εκδόσεις Ψυχογιός).
Ο Κάρλος Μαρία Ντομίνγκες πιστεύει ότι τα βιβλία δεν είναι ακίνδυνα.
Αντίθετα, επηρεάζουν βαθιά τους ανθρώπους, βάζουν τρελές ιδέες στα μυαλά τους και πολλές φορές μπορούν να αλλάξουν το πεπρωμένο τους, όπως εξάλλου συμβαίνει στην Μπλούμα, ηρωίδα του βιβλίου του.
Η Νίκη Ορφανού μίλησε μαζί του περί βιβλίων και βιβλιοφάγων, με αφορμή το μυθιστόρημά του Το χάρτινο σπίτι (εκδόσεις Πατάκη).
Ο Κυριάκος Ντελόπουλος μιλάει στην Σταυρούλα Τσούπρου για Τα παιδικά αναγνώσματα των πάππων μας (εκδόσεις Πατάκη).
Ο Μίλαν Ρίστοβιτς, Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου και ιδρυτικό μέλος της σερβικής Επιστημονικής Εταιρείας Κοινωνικής Ιστορίας, μιλάει στον Σπύρο Κακουριώτη, με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο Ένα μακρύ ταξίδι (εκδόσεις Επίκεντρο), στο οποίο διερευνά την υπόθεση των παιδιών του ελληνικού εμφυλίου πολέμου που φιλοξενήθηκαν στην Γιουγκοσλαβία. ΠΡΟΣΩΠΑ Ο Φοίβος Οικονομίδης, ιστοριογράφος, ιστορικός ερευνητής και συγγραφέας, μιλάει, με αφορμή την επανέκδοση του βιβλίου του για την Εθνική Αντίσταση Οι προστάτες, για τις αλλαγές στο ιστοριογραφικό τοπίο τα 25 χρόνια που μεσολάβησαν από την πρώτη έκδοσή του. ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ισπανίας είναι μια βιβλιοθήκη με πολλές δραστηριότητες.
Αριθμεί 6 εκατομμύρια βιβλία, 100 και πλέον χιλιάδες εφημερίδες, 30 χιλιάδες χειρόγραφα και 8 εκατομμύρια άλλα έγγραφα που περιμένουν τους ενδιαφερόμενους.
Διαθέτει μουσείο και διοργανώνει εκθέσεις με συγκεκριμένο θέμα κάθε φορά.
Συνολικά, θα λέγαμε ότι αποτελεί έναν πνευματικό φορέα ευρέων δράσεων που απευθύνεται σε κάθε είδους αναγνώστη και ερευνητή. Τέλος, στο τεύχος θα βρείτε όλες τις μόνιμες στήλες: σχόλια, courier, από μήνα σε μήνα, θερμιδωριανά οξύτονα, στήλη άλατος, κόντρα διάβασμα, χωρίς προϋπηρεσία, βιβλία στον κόσμο, περιοδεύων, a piacere, του δρόμου, διαβάζω θέατρο, κριτικογραφία, νέα από το χώρο και την αγορά του βιβλίου, τα ευπώλητα, κ.ά. Η διεύθυνση του περιοδικού και οι συνεργάτες σας εύχονται μια πολλή καλή και δημιουργική νέα χρονιά!
Περιοδικό ΔΙΑΒΑΖΩ Χαριλάου Τρικούπη 38, 3ος όροφος τ.κ. 106 80, Αθήνα Τηλ.: 210 33 88 008 Fax: 210 33 88 006 email: kdiavazo@otenet.gr

Συνεχίζεται η ανθρωπιστική καταστροφή στη Γάζα

ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟΠέρασαν τους 500 οι νεκροί και ανάμεσα τους δεκάδες παιδιά.
Πλημμύρισαν τα νοσοκομεία από τραυματίες.
Χιλιάδες οι άστεγοι......

Προελαύνουν ανενόχλητοι

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Οι Ισραηλινοί προχωρούν στη Λωρίδα της Γάζας με τη διεθνή κοινότητα να σιωπά ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Νατάσα Μπαστέα
Με την απουσία δημοσιογράφων και τηλεοπτικών συνεργείων, και με τη διεθνή κοινότητα ουσιαστικά να σιωπά, οι Ισραηλινοί στρατιώτες συνεχίζουν την προέλασή τους στη Λωρίδα της Γάζας.
Οι φόβοι για το τι θα συμβεί εάν μπουν στην Πόλη της Γάζας αυξάνονται, μαζί με τους φόβους για ευρύτερη ανάφλεξη στην περιοχή έπειτα από την ανακοίνωση του υπουργού Άμυνας του Ισραήλ ότι «οι στρατιωτικές δυνάμεις στα βόρεια σύνορα με τον Λίβανο βρίσκονται σε κατάσταση ετοιμότητας».
«Χθες το βράδυ, οι ισραηλινές αεροπορικές επιθέσεις στην Πόλη της Γάζας εντάθηκαν», μας λέει από εκεί ο 23χρονος μπλόγκερ Σάμεχ Χαμπίμπ.
«Η Πόλη της Γάζας έχει περικυκλωθεί από τους Ισραηλινούς και έχει αποκοπεί εντελώς και από Βορρά και από Νότο. Όλοι προσπαθούν να βρουν μερικά τρόφιμα και να προετοιμαστούν για τις ημέρες που θα ακολουθήσουν.
Χθες μόνο σκοτώθηκαν 3 οδηγοί ασθενοφόρων, οι οποίοι μετέφεραν τραυματίες στα νοσοκομεία, αλλά και 40 ακόμα άνθρωποι.
Επικρατεί μεγάλος φόβος για την πιθανή εισβολή των Ισραηλινών στην Πόλη, καθώς θα συναντήσουν μεγάλη αντίσταση.
Εκτός από τη Χαμάς υπάρχουν ακόμα άλλες 7 οργανώσεις ενόπλων, που είναι έτοιμες να δώσουν μεγάλες μάχες καθώς έχουν τοποθετηθεί ήδη σε στρατηγικές εισόδους της πόλης, κυρίως από τα ανατολικά».
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Θα διεξαχθεί στις 3, 4, 8 και 10 Ιανουαρίου σε περιοχές που αμφισβητούνται από την Τουρκία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΓ. ΚΩΒΑΙΟΣ
Την παρουσία του ρωσικού στόλου στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο επιχειρεί να αξιοποιήσει παρασκηνιακώς η Αθήνα, προκειμένου να «απαντήσει» στις συνεχιζόμενες τουρκικές προκλήσεις και αμφισβητήσεις της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο και να αποτρέψει τη διαφαινόμενη κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή.
Λίγες εβδομάδες μετά τον πλου ερευνητικού πλοίου τουρκικών συμφερόντων (υπό νορβηγική σημαία) στην περιοχή νοτίως του Καστελόριζου, η διοίκηση του ρωσικού αεροπλανοφόρου «Κουζνέτσοφ» ζήτησε χθες από...την ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας την άδεια δέσμευσης της ίδιας περιοχής για τη διεξαγωγή αεροναυτικών ασκήσεων εντός των ορίων του FΙR Αθηνών στις 3, 4, 8 και 10 Ιανουαρίου.
Τα ρωσικά γυμνάσια θα συνεχιστούν στις 11 Ιανουαρίου στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Κρήτης, σε διεθνή ύδατα, τα οποία όμως εντάσσονται στην περιοχή ευθύνης πτήσεων (FΙR) της Αθήνας.
Η ρωσική αεροναυτική δραστηριότητα στην περιοχή δεν θεωρείται επιχείρηση μείζονος κλίμακας (θα συμμετέχουν τα αεροσκάφη του «Κουζνέτσοφ», καθώς και δύο πλοία ανεφοδιασμού που συνοδεύουν το αεροπλανοφόρο στη Μεσόγειο), στρατιωτικοί κύκλοι όμως κρίνουν ότι έχει ιδιαίτερη σημασία για τις συγκεκριμένες περιοχές όπου διεξάγεται.
Ειδικότερα, η υποβολή του ρωσικού αιτήματος για τη διεξαγωγή της άσκησης προς την Αθήνα ερμηνεύεται ως επιβεβαίωση της ελληνικής ευθύνης σε περιοχές που αμφισβητούνται από την Τουρκία, όπως ο θαλάσσιος χώρος νοτίως του Καστελόριζου, που στην ουσία συνδέει τα FΙR Αθηνών και Λευκωσίας.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει στον θαλάσσιο χώρο νοτιοδυτικά της Κρήτης, όπου μπορεί να μην εκδηλώνονται δυναμικού χαρακτήρα αμφισβητήσεις, όμως είναι μια νευραλγική περιοχή σε ό,τι αφορά τις «παγωμένες» συζητήσεις για τις ζώνες οικονομικής εκμετάλλευσης με την Αίγυπτο και τη Λιβύη.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Ε-PONTOS ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΡΓΟΝΑΥΤΑΙ - ΚΟΜΝΗΝΟΙ ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ & ΕΠΑΙΝΩΝ ΣΕ ΑΡΙΣΤΕΥΣΑΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ - ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΜΑΣ.
ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ (ΚΑΛΑΝΤΑΡ’Σ)
Στις 19.30 μ.μ. στην Κεντρική Αίθουσα του Συλλόγου Ποντίων «ΑΡΓΟΝΑΥΤΑΙ-ΚΟΜΝΗΝΟΙ» (Δοϊράνης και Δαβάκη 10 – Καλλιθέα) θα παρουσιαστούν:
το Ποντιακό Θεατρικό δρώμενο των ΜΩΜΟΓΕΡΩΝ και το παιδικό Χορευτικό Συγκρότημα του Συλλόγου μας.
Σύλλογος Ποντίων Αργοναύται – Κομνηνοί
Δαβάκη 10
Τ.Κ. 17672
Καλλιθέα
Τηλ. 2109569518 Fax 2109573994
info@argonautai-komninoi.gr ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΝΟΙΞΙΑΣ "ΤΑ ΚΟΤΥΩΡΑ" Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΝΟΙΞΙΑΣ "ΤΑ ΚΟΤΥΩΡΑ", ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 10:00 ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ"ΚΟΤΥΩΡΑ" ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΞΙΑ.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΝΟΙΞΙΑΣ "ΤΑ ΚΟΤΥΩΡΑ"
ΑΝΑΞΙΜΕΝΟΥΣ 12
Κ.ΤΟΥΜΠΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
T.K. 54454
Τηλ. & Fax: 2310940748 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΝΤIΩΝ ΚΟΛΩΝΙΑΣ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΟΛΩΝΙΑΣ πραγματοποιεί στις 10 Ιανουαρίου την πρώτη εκδήλωση για το έτος 2009 και σας προσκαλεί όλους σε ένα ποντιακό – λαϊκό γλέντι με πολύ χορό, κέφι και διασκέδαση μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.
Το ποντιακό πρόγραμμα θα πλαισιώσει το γνωστό καλλιτεχνικό δίδυμο, με τον Θεόδωρο Κοτίδη στην λύρα και τον Γιώργο Σιαμλίδη στο τραγούδι, αλλά και τους ταλαντούχους Κρίστιαν Γιαλαμά σε αγγείο και γαβάλ και Γιώργο Κορτσινίδη στο νταούλη.
Σας περιμένει πλούσια λαχειοφόρος αγορά με πολλά δώρα, όπως επίσης και τα χορευτικά τμήματα του συλλόγου που θα παρουσιάσουν παραδοσιακούς ποντιακούς χορούς.
Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στης 19.30 το απόγευμα και θα λάβει χώρο στο γνωστό κέντρο της πόλης MK PALAST, Venloer Str. 891. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΝΤIΩΝ Ν. ΚΟΛΩΝΙΑΣ
Rösratherstrasse 68351107
Köln0221- 8 01 96 65

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR
Οι πρόεδροι αλλάζουν, ο αμερικανικός ιμπεριαλισμός παραμένει
Του Arno J. Mayer Επίτιμου καθηγητή ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον
Ο Καλιγούλας, ο τρίτος αυτοκράτορας της Ρώμης, ήταν ένας στυγνός τύραννος.
Λέγεται ωστόσο ότι φλέρταρε με μια ιδέα -ενδεικτική του ανύπαρκτου σεβασμού που τού ενέπνεε η δημόσια εικόνα του: να διορίσει το αγαπημένο του άλογο, τον (Ινκιτάτη; Incitatus) αρχικά στη Γερουσία και κατόπιν στο αξίωμα του ύπατου.
Ο Καλιγούλας ίσως να υπονοούσε με αυτό τον τρόπο ότι ο μηχανισμός της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας λειτουργούσε από μόνος του και όταν ετίθετο σε λειτουργία, μπορούσε να απαλλαγεί από τα πλήθη των καισάρων.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2009

«ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ»

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΚυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του συνεργάτη μας Χρήστου Ζάλιου με τίτλο «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ»
Το βιβλίο περιλαμβάνει όλα τα έθιμα της Νάουσας που έχουν σχέση με το χορό, όπως ο παραδοσιακός γάμος και τα αποκριάτικα δρώμενα, καθώς και καταγραφή όλων των χορών της Νάουσας και μουσικοκινητική τους ανάλυση.
Ακόμη υπάρχουν σημαντικά στοιχεία για τους λαϊκούς οργανοπαίχτες και τις κομπανίες που υπήρχαν στη Νάουσα από τα μέσα του 19ου αιώνα, τις παραδοσιακές μελωδίες σε παρτιτούρες και τα τραγούδια του γάμου και του γλεντιού.
Στο βιβλίο συμπεριλαμβάνεται DVD με παρουσίαση αυθεντικών χορευτικών εκτελέσεων και τη διδα-σκαλία όλων των χορών της Νάουσας.
Το βιβλίο απευθύνεται σε φοιτητές παραδοσιακών χορών των ΤΕΦΑΑ, σε χοροδιδάσκαλους παραδοσιακών χορών, σε λαογράφους και σε όλους όσοι αγαπούν την ελληνική παράδοση.
Θα το βρείτε στα βιβλιοπωλεία της Βέροιας :
ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ της Τασούλας Χριστοδούλου, (Τρεμπεσίνας 12-Βέροια).
ΕΠΙΚΑΙΡΟ του Μαμουδέλη Μιχ., (Βενιζέλου 38-Βέροια).

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics Η Θέση της Τουρκίας την Επόμενη Μέρα: Μεταξύ Λωζάννης και Σεβρών του Σάββα Καλεντερίδη
To άρθρο που ακολουθεί δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Άμυνα και Διπλωματία», τον Απρίλιο του 2003.
Η Θέση της Τουρκίας την Επόμενη Μέρα: Μεταξύ Λωζάννης και Σεβρών Ιστορικό Πλαίσιο
Η Συνθήκη του Κάρλοβιτς (26 Ιανουαρίου 1699) αποτελεί για την τουρκική εθνικιστική πολιτική διανόηση το σημείο καμπής για τον τουρκισμό, αφού τότε αρχίζει για πρώτη φορά η καθοδική πορεία και η απώλεια εδαφών για την Οθωμανική Αυτοκρατορία και τους Τούρκους, μετά τη θυελώδη εμφάνιση τους στα εδάφη της Ανατολίας το 1071 (Μάχη του Ματζικέρτ).
Μετά τη Συνθήκη του Κάρλοβιτς, η Οθωμανική Αυτοκρατορία οδηγείται από περιπέτεια σε περιπέτεια και από ήττα σε ήττα, ενώ... κατά το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης (1821) και μέχρι το τέλος των Βαλκανικών Πολέμων (1913), υποχρεώνεται να εγκαταλείψει το σύνολο σχεδόν των εδαφών που είχε καταλάβει από το 14ο αιώνα στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο.
H άνοδος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σταμάτησε με την υπογραφή της Συνθήκης του Κάρλοβιτς
Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά περισσότερα εδώ.