Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008

“ΔΩΣΕ ΦΩΣ” - “Να Βγεί ο Αυτισμός από το Σκοτάδι της Αφάνειας και του Στιγματισμού”

ΑΠΟ DISABLED.GRΟ Σύλλογός “Ελλήνων Ενηλίκων Αυτιστικών Asperger και ΥΛΑ”, ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου 2008 την πανελλαδική καμπάνια με τίτλο “ΔΩΣΕ ΦΩΣ”: “Να Βγεί ο Αυτισμός από το Σκοτάδι της Αφάνειας και του Στιγματισμού”.
‘Εως τώρα οι ειδικοί που μαζί με τους γονείς φρόντιζαν και προστάτευαν τα αυτιστικά παιδιά. ‘Ηρθε τώρα η στιγμή να πάρουν στα χέρια τους αυτή την “φροντίδα και προστασία” των ανηλίκων αυτιστικών παιδιών, οι ίδιοι οι αυτιστικοί σε συνεργασία με τους γονείς τους. ‘Οπως με κάθε άλλη αναπηρία ή καλύτερα διαφορετικότητα, και θα φέρω ως παράδειγμα τον αγώνα των τυφλών και κωφών, έτσι και εμείς οι αυτιστικοί θέλουμε να είμαστε αυτοί που θα αποφασίζουν για την εκπαίδευσή μας, την ζωή μας, και το μέλλον μας.
Θέλουμε τα αποχτήσουμε τα δικαιώματα που μας ανήκουν σαν ισότιμοι πολίτες της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Κοινώτητας. Αν και υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα κάποια ελάχιστη μέριμνα και φροντίδα για τα παιδιά, απουσιάζουν εντελώς θεσμοθετημένα μέτρα για τους αυτιστικούς όταν μπουν στην ενηλικίωση, στη μέση ηλικία και στα γηρατειά.
Στον Αυτισμό οι ίδιοι οι αυτιστικοί δεν έχουν καν φωνή, δεν έχουν δικαιώματα, δεν έχουν ισάξια μεταχείρηση διότι απλά ο αυτισμός δεν ανήκει κατά την γνώμη μας στους αυτιστικούς. Τον έχουν “απαγάγει” από τα χέρια μας οι ειδικοί, οι φαρμακευτικές εταιρίες, και οι εταιρίες προστασίας μας. Από ποιούς ακριβώς μας προστατεύουν; Δεν θέλουμε προστασία. Θέλουμε να μας αναγνωρίσει η κοινωνία, να δεί τον αγώνα που κάνουμε να επιβιώσουμε στην αφάνεια, στιγματισμένοι απο τους ειδικούς σαν την χειρότερη αναπηρία που υπάρχει.
Τόσος είναι ο στιγματισμός του Αυτισμού που πολλοί λίγοι καν τον αναφέρουν!
Τον λένε “πρόβλημα”, “δυσκολία”, “ιδιαιτερότητα” ή και “φάσμα” αρκεί να μην αναφέρουν την λέξη ΑΥΤΙΣΜΟΣ!!! Εμείς οι αυτιστικοί ενήλικες που με πολύ αγώνα έχουμε καταφέρει να επιβιώσουμε μέσα στην κοινωνία, έστω και αν ζούμε απομονωμένοι και στην αφάνεια, εμείς είναι που αντιμετωπίζουμε σε κάθε βήμα αυτόν τον στιγματισμό.
‘Αμα πούμε ότι είμαστε αυτιστικοί, δεν μας πιστεύουν.
Πώς άλλωστε να μας πιστέψουν, όταν η εικόνα του αυτισμού στην Ελλάδα είναι ακόμη το παιδάκι με “κλασσικό” αυτισμό που δεν μιλάει, κουνάει το σώμα και τα χέρια του και δεν έχει επαφή με το περιβάλον του.
Αντί για αυτιστικό μας πέρνουν για αγενή, για κακότροπο, για εγωιστή, για αντικοινωνικό και πολλά άλλα τέτοια.
Η ίδια η λέξη “Αυτιστικός” έχει παραποιηθεί.
Στην βουλή ακούμε να μιλάνε για αυτιστικό κόμμα, για αυτιστικό βουλευτή, πολλές γυναίκες λένε τον άνδρα τους αυτιστικό άμα δεν είναι κοινωνικός, και αντί για “βρε βλάκα” η νέα μόδα είναι… “βρέ αυτιστικέ”!
Διαβάστε όλο το ενδιαφέρον άρθρο ΕΔΩ.

Ιερωμένοι - Χούλιγκανς συμπλέκονται στο Ναό της Αναστάσεως

ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟΟπως όλα τα blogs, έτσι και το Ελληνικό Καφενείο φιλοξενεί μια ανάρτηση για τα χθεσινά ΑΙΣΧΗ που όλοι είδαμε στην τηλεόραση, και είχαν σαν "πρωταγωνιστές" ιερωμένους!
Δεν με ενδιαφέρει αν ήταν Ελληνορθόδοξοι, Αρμένιοι, Κογκολέζοι, και ότι στα κομμάτια εν πάσει περιπτώσει ήθελαν.
Με πείραξε που δεν σεβάστηκαν το χώρο, που έξω από τον Πανάγιο Τάφο είδαμε τόσο εμείς, όσο και όλος ο κόσμος σκηνές, που ούτε στα γήπεδα δεν βλέπουμε.
Ακούστηκε στα δελτία ειδήσεων ότι βγήκαν ακόμα και μαχαίρια.
Ας δούμε όμως το άρθρο από το Ελληνικό Καφενείο, και θα κάνουμε το "τελικό" μας σχόλιο.
"Απαράδεκτες σκηνές διαδραματίστηκαν χθες στα ιεροσόλυμα στην εκκλησία της Αναστάσεως.
Όλα ξεκίνησαν, όταν οι Αρμένιοι που γιόρταζαν τον Τίμιο Σταυρό, έβγαλαν με τη βία από τον Πανάγιο Τάφο τον Ελληνορθόδοξο φύλακα.
Ακολούθησε άγριο ξύλο μεταξύ ιερωμένων, που επιτέθηκαν ακόμη και στους αστυνομικούς, με μανουάλια και θυμιατά, ενώ βγήκαν ακόμη και μαχαίρια. Οι Ελληνορθόδοξοι υπερασπιζόμενοι τα κεκτημένα τους, διέκοψαν τη λιτανεία των Αρμενίων, για να δεχθούν τη βίαιη απάντηση τους.
Η κάμερα κατέγραψε Αρμένιους κληρικούς να χτυπούν με μανία μοναχό του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων μέσα στο ναό της Αναστάσεως λίγα μόλις μέτρα από τον Πανάγιο Τάφο.
Οι Αρμένιοι διακρίνονται στο βίντεο-ντοκουμέντο να γρονθοκοπούν τους Έλληνες κληρικούς και να τους χτυπήσουν ακόμη και με τα θυμιατά, ντροπιάζοντας την Ορθοδοξία.
Όσους δεν μπορούσαν ή δεν έφθαναν να τους χτυπήσουν με τις γροθιές τους, τους κλωτσούσαν.
Η Αστυνομία παρενέβη και προσπάθησε να επιβάλλει τάξη στο απόλυτο χάος.
Οι Αρμένιοι όμως επιτέθηκαν και στους αστυνομικούς, χρησιμοποιώντας ακόμη και τα μανουάλια. To μόνο που μας έρχεται στο μυαλό είναι ΝΤΡΟΠΗ και ΗΜΑΡΤΟΝ"
Καλέ μου φίλε ΚΑΦΕΤΖΗ!
Ποιός την έχασε τη ντροπή, να την βρουν αυτοί;
Ολα για το χρήμα!
Για τα όποια των όποιων "δικαιώματα" από τον 19ο Αιώνα.
Για ακόμα μια φορά, ο Χριστός ξανασταυρώνεται από τους δικούς του ανθρώπους.
Ο Διαχειριστής.

Τατούλης τέλος

ΑΠΟ ZOUGLA.GRΜε την πλάτη στον τοίχο ο πρωθυπουργός προχώρησε στη διαγραφή του Πέτρου Τατούλη, τόσο από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, όσο και από το κόμμα. Το «σύστημα Μαξίμου» αν και δεν διαθέτει τα περιθώρια ελιγμών αναγκάστηκε στο να καταφύγει στην «εσχάτη των ποινών» για το βουλευτή Αρκαδίας προκειμένου να επιδείξει «αποφασιστικότητα», ώστε να μην κατηγορηθεί για αδυναμία και αναποτελεσματικότητα όπως στην υπόθεση Βουλγαράκη και Ρουσόπουλου. Σε φυσιολογικές πολιτικά εποχές ο Πέτρος Τατούλης δεν θα μπορούσε να είναι βουλευτής και μέλος της Νέας Δημοκρατίας, εδώ και καιρό.
Η τελευταία επίθεσή του κατά της Κυβέρνησης και του Κώστα Καραμανλή από τις σελίδες της εφημερίδας «Έθνος» εν είδει συνεντεύξεως, αποτελεί την πεμπτουσία του πολεμικού όρου CASUS BELI αφού μόνον ως αιτία πολέμου μπορεί να εκληφθεί η μεθοδική προσπάθεια του βουλευτή να αποδομήσει πλήρως και την κυβέρνηση αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό με πέντε (5) συγκεκριμένες πολιτικές νάρκες.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣΗ ΑΥΤΑΠΑΤΗ ΤΟΥ DAWKINS
THE DAWKINS DELUSION
Κατηγορία ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Kωδικός Καταλόγου 06114 Ημ. Έκδοσης 11/2008 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-458-6 Σελίδες 160
Ο παγκοσμίου φήμης επιστήμονας Ρίτσαρντ Ντόκινς γράφει στο "Η περί Θεού αυταπάτη": "Εάν αυτό το βιβλίο λειτουργήσει έτσι όπως θέλω, οι θρησκευόμενοι αναγνώστες που θα το πιάσουν στα χέρια τους θα πρέπει να γίνουν αθεϊστές αμέσως μόλις το κλείσουν".
Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει πυροδοτήσει παθιασμένες αντιπαραθέσεις και έχει προκαλέσει αρκετή σύγχυση.
Ο Άλιστερ ΜακΓκράθ, άθεος κάποτε ο ίδιος και κορυφαίος χριστιανός θεολόγος πλέον σήμερα, αναρωτιέται πώς δυο άνθρωποι που έχουν στοχαστεί επί μακρόν πάνω στον ίδιο ουσιαστικά κόσμο είναι δυνατόν να έχουν φτάσει σε διαφορετικά συμπεράσματα σχετικά με τον Θεό.
Ο ΜακΓκράθ υποβάλλει σε αυστηρό έλεγχο την εκ μέρους του Ντόκινς κριτική της πίστεως, απαντώντας σε ερωτήματα όπως:
Είναι η πίστη διανοητική ανοησία;
Βρίσκονται η επιστήμη και η θρησκεία σε πόλεμο μέχρις εσχάτων;
Μπορούν οι απαρχές του Χριστιανισμού να εξηγηθούν επιστημονικά;
Το συγκεκριμένο βιβλίο θα γίνει ευμενώς δεκτό από όσους αναζητούν μια έγκυρη εκτίμηση για το "Η περί Θεού αυταπάτη" και τα πολλά ζητήματα που εγείρει, συμπεριλαμβανομένης, πάνω απ' όλα, της σημασίας που έχει η πίστη.
ΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ ΤΟΥ ΑΘΕΙΣΜΟΥ
THE TWILIGHT OF ATHEISM
Κατηγορία ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Kωδικός Καταλόγου 06256 Ημ. Έκδοσης 11/2008 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-459-3 Σελίδες 408
Ο αθεϊσμός είναι ένα από τα πιο σημαντικά κινήματα στο σύγχρονο Ευρωπαϊκό πολιτισμό. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων διακοσίων χρόνων φάνηκε πως βρισκόταν ένα βήμα από την εξάλειψη της θρησκείας ως μιας παρωχημένης και επικίνδυνης δεισιδαιμονίας.
Ωστόσο, πρόσφατα, έχει παρατηρηθεί άνοδος της θρησκευτικής ευσέβειας σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ως πρώην αθεϊστής, που τώρα όμως είναι ένας από τους πιο γνωστούς ακαδημαϊκούς στον χώρο του Χριστιανισμού, ο ΜακΓκράθ παρακολουθεί την ιστορία του αθεϊσμού, από την εμφάνισή του στην Ευρώπη του 18ου αιώνα, μέχρι τη χρυσή εποχή του, κατά το πρώτο ήμισυ του 20ού αιώνα.
Συνδυάζοντας τη στοχαστική και έγκυρη ιστορική ανάλυση με την οξυδερκή παρουσίαση προσωπικοτήτων όπως ο Ζίγκμουντ Φρόιντ και ο Ρίτσαρντ Ντόκινς, ο συγγραφέας εκθέτει τα σφάλματα που υπάρχουν στην καρδιά του αθεϊσμού.
"Το λυκόφως του αθεϊσμού" θα αναστατώσει πιστούς και μη.
Πρόκειται για μια δυναμική αναίρεση της φιλοσοφίας εκείνης που άσκησε τεράστια επίδραση στη Δυτική Ιστορία, ενώ παράλληλα εγείρει πολλά ζητήματα σχετικά με το μέλλον τόσο της θρησκείας όσο και της απιστίας στην κοινωνία μας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣΤα "Φτερά από Μετάξι" υποψήφια για το Βραβείο Αναγνωστών 2008.
Εσείς ψηφίσατε;
Αγαπητοί αναγνώστες, Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας πληροφορήσουμε πως το βιβλίο ΦΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΞΙ της Πασχαλίας Τραυλού είναι υποψήφιο για το ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ 2008. Αν διαβάσατε το βιβλίο αυτό και σας άρεσε, μπορείτε να ψηφίσετε την αγαπημένη σας συγγραφέα και να το απογειώσετε στέλνοντας με sms ΒΑ (κενό) 13 στο 54160 με χρέωση κανονικού μηνύματος από τις 10 Νοεμβρίου έως τις 7 Δεκεμβρίου 2008 .
Αν δεν το διαβάσατε ακόμη, ελπίζουμε να θελήσετε να το ανακαλύψετε τώρα. Σας ευχαριστούμε θερμά για το ενδιαφέρον σας προς τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ και την υποστήριξή σας στη συγγραφέα. Με εκτίμηση, Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σύγκληση Δημαρχιακής Επιτροπής Καλαμαριάς σε τακτική συνεδρίαση Τετάρτη 12 Νοεμβρίου
Η 29η τακτική συνεδρίαση της Δημαρχιακής Επιτροπής Καλαμαριάς, θα γίνει στις 12 Νοεμβρίου 2008, ημέρα Τετάρτη και ώρα 12:00 π.μ. στο Δημοτικό Κατάστημα επί της οδού Κομνηνών 58, στο γραφείο Δημάρχου, με θέματα ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

ΘΥΜΗΘΗΚΑΝ ΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ 26 ΧΡΟΝΙΑ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Τον σώζουν στο παρά πέντε Της Παρασκευής Κατημερτζή
Ύστερα από 26 χρόνια ουσιαστικής απραξίας, κι αφού έχει φτάσει στο χείλος της καταστροφής (ή κατάρρευσης) αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για τον ναό του Επικούριου Απόλλωνα, τον «Παρθενώνα της Πελοποννήσου».
Έξι δωρικές κολόνες που απομακρύνθηκαν πριν από 3-4 χρόνια για να εξυγιανθεί το υπέδαφος θα επιστρέψουν, ενώ δύο άλλες βρίσκονται σε αναμονή.
Περιμένουν τη συνέχιση της χρηματοδότησης με 4 εκατομμύρια ευρώ από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα.
Χαμένος σε μια κορυφή της Αρκαδίας- το Κωτίλιον- χτυπημένος από σεισμούς, ανασκαφείς και αρχαιοκαπήλους του προπερασμένου αιώνα, παγετό, απόπλυση του υπεδάφους, προδομένος από το υλικό κατασκευής του (ένα λευκό ασβεστόλιθο με μειωμένη συνοχή και αντοχή) αποφασίστηκε ύστερα από χρόνια ολιγωρίας και α διαφορίας να αποκατασταθεί τμηματικά και να παραμείνει επισκέψιμος.
Έτσι, εγκαταστάθηκε εργαστήριο για τη συντήρηση, συγκόλληση και συμπλήρωση των αρχιτεκτονικών μελών, τακτοποιήθηκαν τα διάσπαρτα μέλη, ενώ το διαλυμένο μνημείο γράφτηκε στον κατάλογο προστασίας της Ουνέσκο.
Οι θαυμάσιες λεπτές κολόνες του βρίσκονται από το 1985 σε αντισεισμικό ικρίωμα- νάρθηκα γιατί παρουσιάζουν πολύ σοβαρές αποκλίσεις από την κατακόρυφο, ενώ όλα τα δάπεδα παρουσιάζουν σοβαρές καθιζήσεις.
Η επιστημονική επιτροπή, που έχει αναλάβει εδώ και ένα τέταρτο του αιώνα τη μελέτη και αποκατάστασή του, ενέταξε το έργο στο Γ΄ ΚΠΣ για το 2000-2006.
«Μέχρι το τέλος του 2008 θα είμαστε έτοιμοι για την ολόσωμη επαναφορά των έξι κιόνων της βόρειας πρόσοψης του ναού», λέει ο πρόεδρος της Επιτροπής Συντήρησης Επικούριου, Αλέξανδρος Μάντης.

Στο μισό οι δόσεις των δανείων

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΜετά την Εθνική και η Πειραιώς ανακοίνωσε μέτρα για δανειολήπτες, επιχειρήσεις ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Έλενα Λάσκαρη
Μπαράζ ανακοινώσεων από τις τράπεζες για αναστολή πλειστηριασμών, πάγωμα δόσεων στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων αλλά και μειώσεις επιτοκίων φέρνει η έντονη κριτική για τους χειρισμούς τους στο θέμα της κρατικής βοήθειας και για τις αυξήσεις των επιτοκίων εν μέσω κρίσης.
Χθες η Τράπεζα Πειραιώς, μετά την Εθνική Τράπεζα, ανακοίνωσε δέσμη επτά μέτρων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η μείωση της δόσης στο μισό για τα στεγαστικά δάνεια πρώτης κατοικίας για όλους τους πελάτες της- εφόσον το επιθυμούν- το πάγωμα των δόσεων στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων για ανέργους, η μείωση των επιτοκίων από 0,5% έως 1% για επιχειρηματικά δάνεια και κάρτες, καθώς και η αναστολή των πλειστηριασμών για έναν χρόνο για στεγαστικά δάνεια πρώτης κατοικίας ύψους έως 300.000 ευρώ.
Ανάλογα μέτρα αναμένεται να λάβουν τις επόμενες ημέρες όλες οι μεγάλες τράπεζες, εκπρόσωποι των οποίων συναντώνται σήμερα σε μια προσπάθεια να καθορίσουν κοινό μέτωπο σε ό,τι αφορά το θέμα της ένταξής τους στο κυβερνητικό πακέτο των 28 δισ. ευρώ.
Στη συνάντηση αναμένεται να συζητηθούν και οι κινήσεις τους στο θέμα των επιτοκίων και των μέτρων για το πάγωμα δόσεων και πλειστηριασμών.
Βήματα πίσω Πρόκειται για βήματα πίσω, από την πλευρά των τραπεζών, που γίνονται υπό την πίεση της σφοδρής κριτικής που δέχονται από αντιπολίτευση, κοινωνικούς εταίρους αλλά και βουλευτές, στελέχη και υπουργούς της κυβέρνησης, με κατηγορίες για πρακτικές καρτέλ εις βάρος των δανειοληπτών.
Η κριτική ασκείται και στην πολιτική της κυβέρνησης, η οποία σύμφωνα με την αντιπολίτευση τηρεί στάση θεατή στις εξελίξεις αδυνατώντας να παρέμβει για την ένταξη των τραπεζών στο πακέτο της κρατικής χρηματοδότησης, ώστε να ενισχυθεί η ρευστότητά τους και να δώσουν στην αγορά και τις επιχειρήσεις τα δάνεια πουν έχουν ανάγκη.
Με τα δεδομένα αυτά, στη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, οι τράπεζες αναζητούν οδό διαφυγής από τη δυσμενή συγκυρία με φόντο μάλιστα και το μεγάλο παζάρι με την κυβέρνηση για την κρατική βοήθεια.
Οι τραπεζίτες, μετά και τη νέα υποχώρηση της κυβέρνησης στις διεκδικήσεις τους για την ένταξή τους στην κρα τική βοήθεια, αναζητούν φόρμουλα για την κοινή αντιμετώπιση του σχεδίου.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ E-PONTOS
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΞΑΝΘΗΣ Σας ενημερώνουμε ότι ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Ξάνθης έχει ξεκινήσει την λειτουργία του για το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009.
Οι συναντήσεις μας γίνονται:- κάθε Τρίτη στις 20:00 με εκμάθηση παραδοσιακών χορών- και Πέμπτη στις 21:30 για ατέλειωτες μουσικές βραδιές και διάφορες άλλες δραστηριότητες.
Τα γραφεία του Συλλόγου μας βρίσκονται στην πάροδο Θερμοπυλών 8 (στο στενό δίπλα στην Τράπεζα Πειραιώς), κτίριο Συλλόγου Ποντίων Νομού Ξάνθης, 4ος όροφος.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο: ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6942478508 ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδας Εκτελεστική Γραμματεία Αθήνα 5-11-2008 Ανακοίνωση
Σας ενημερώνουμε ότι διεξάγεται ήδη ένα σεμινάριο ιστορίας στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο του Δήμου Κηφισιάς υπό τον τίτλο: «Ιστορία των Ελλήνων της Ανατολής και του Εύξεινου Πόντου» από τον ιστορικό και μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.Ε. δρ. Βλάση Αγτζίδη. Το επόμενο μάθημα θα γίνει στις 11 Νοεμβρίου με θέμα "Η διαμόρφωση του νέου ελληνισμού. Η εθνική πολιτική αποκατάσταση και ο «αλύτρωτος» ελληνισμός." Η σειρά αυτή των μαθημάτων δίνει καλή ευκαιρία σε όσους έχουν σχετικά ενδιαφέροντα και θέλουν να εμβαθύνουν περισσότερο στην ποντιακή ιστορία. Τα μαθήματα θα επαναλαμβάνονται ανά δεύτερη Τρίτη στις 7 μ.μ. Θα γίνονται στη Βιβλιοθήκη του Δήμου Κηφισιάς που έχει τον τίτλο «Έπαυλη Δροσίνη» (Αγ.Θεοδώρων & Κυριακού). Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.Ε. Θεόδωρος Στολτίδης Αντιπρόεδρος
ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
Λ.ΝΙΚΗΣ 1
Τ.Κ. 54624
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ:2310227822 FAX:2310227213

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2008

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗΠρόσκληση
Ο Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πειραιά σας προσκαλεί τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008 και ώρα 7 μ.μ. στην παρουσίαση του βιβλίου του γεωπόνου και πρώην ανώτερου στελέχους του Υπουργείου Γεωργίας Γιώργου Φατούρου Λιμνών Περιήγηση ένα φωτογραφικό οδοιπορικό στην Ελλάδα που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη
Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πειραιά
Αίθουσα Δωδεκανησίων,Υψηλάντου 143-145 (Σωτήρος), 1ος όροφος
Πρόσκληση
Όλα σού τα' μαθα, μα ξέχασα μια λέξη
Το εξαιρετικά επιτυχημένο μυθιστόρηματου καθηγητή Δημήτρη Μπουραντάπου μας διδάσκει "πώς να ζήσουμε τη ζωή και να μην μας ζήσει αυτή".
Το Βιβλιοπωλείο Περδίκης και οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ σας προσκαλούν την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008, στις 8.00 μ.μ.στο χώρο του βιβλιοπωλείου σε μια συζήτηση με το συγγραφέα
Βιβλιοπωλείο Περδίκης Χαροκόπου 53-55, Καλλιθέα, τηλ.: 20.95.25.159
Πρόσκληση
Το Βιβλιοπωλείο ΠΑΡΓΑ και οι Εκδόσεις Πατάκη σας προσκαλούν Την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008, στις 7.00 μ.μ. στο χώρο του βιβλιοπωλείου στην παρουσίαση του νέου βιβλίου της Γιόλας Δαμιανού-Παπαδοπούλου Το άλλο μου μισό
Για το βιβλίο θα μιλήσει η Αικατερίνη Ανδρεστίνου(φιλόλογος με ειδίκευση στα Παιδαγωγικά και την ψυχολογία)
Αποσπάσματα θα διαβάσει ο ηθοποιός Θανάσης Δρακόπουλος
Βιβλιοπωλείο ΠΑΡΓΑ (Λεωφόρος Τσερίου 94, Στρόβολος, Λευκωσία)
τηλ. 00357-22.32.7780

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Κυκλοφορεί το νέο τεύχος του περιοδικού ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. σύμφωνα με την α.π. ΔΙΠΠ/Φ.ΕΓΚΡ.15/260/17190/ 28-7-2008 Απόφαση, ενδιαφέρεται να προσλάβει τριάντα δύο (32) άτομα, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου εργασίας ενός (1) έτους για τη στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος ( Ε.Υ.Ε.Π.) Αθήνα (Γενική Επιθεώρηση και Τομέας Νοτίου Ελλάδας ) και Θεσσαλονίκη (Τομέας Βορείου Ελλάδας) όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί.
Κατεβάστε την προκήρυξη σε μορφή pdf ΕΔΩ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑΈκθεση χαρτών Κέντρο Πολιτισμού Θεσσαλονίκης (Τούμπα) / Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά 12/11/2008, Ώρα: 20.30 Είσοδος Ελεύθερη Όλη η ιστορία της Θεσσαλονίκης σχεδιασμένη στους χάρτες! Η έκθεση «Θεσσαλονίκης Ανάδειξις - Χαρτών Αναμνήσεις» οργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Επικοινωνίας, Πληροφόρησης και Πολιτισμού - Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς - Εθνική Χαρτοθήκη (ΕΚΕΠΠ-ΕΚΕΧΧΑΚ) σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νεολαίας του Δήμου Θεσσαλονίκης και τη Δημοτική Πινακοθήκη. Το πρωτογενές εκθεσιακό υλικό συγκεντρώθηκε από τους συλλέκτες Αλέξανδρο Γαρύφαλλο, Σάββα Δεμερτζή, Αριστοτέλη Νανιόπουλο, Άγγελο Παπαϊωάννου, Πάρι Σαββαΐδη, τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, το Δήμο Θεσσαλονίκης, το Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, άλλες υπηρεσίες, ιδιώτες καθώς και το αρχείο του ΕΚΕΠΠ-ΕΚΕΧΧΑΚ - Εθνικής Χαρτοθήκης. Οι παλαιότεροι χάρτες ανάγονται περίπου στον 16ο αιώνα και οι νεότεροι στα τέλη της τελευταίας δεκαετίας του 20ού αιώνα.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη θεματική έκθεση χαρτών που γίνεται στην Ελλάδα με θέμα μια πόλη και τη δια χαρτών παρουσίαση της ιστορίας της.
Περίπου 150 χάρτες διαφόρων κλιμάκων, τεχνοτροπιών και περιεχομένου περιγράφουν την παρουσία και τη σημασία της Θεσσαλονίκης στο χώρο και το χρόνο. Η έκθεση παρουσιάζει τη μορφή, τα χαρακτηριστικά και την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής της, όπως αποτυπώθηκαν και απεικονίζονται διαχρονικά σε χάρτες. Με τη βοήθεια των χαρτών παρουσιάζεται το πέρασμα της ιστορίας και των αναμνήσεων από την πόλη, μια πόλη που περιέγραψαν οι συγγραφείς και οι ποιητές και της έδωσαν επίθετα μοναδικά, όπως Μεγαλόπολη, Μεγίστη, Πολυάνθρωπη, Θεοφύλακτη, Θεοφρούρητη, Μαρτυροφύλακτη, Λαμπροτάτη, Πρεσβυτάτη, Μητρόπολη.
Κι αυτά τα επίθετα δείχνουν τον πολύτιμο ρόλο της Θεσσαλονίκης σε όλη την περιοχή, για ένα χρονικό διάστημα πολλών αιώνων. Εκτός όμως από τα κείμενα των συγγραφέων, η θέση της Θεσσαλονίκης απεικονίζεται συνεχώς στους χάρτες κάθε εποχής, γεγονός που επίσης αποδεικνύει τη μεγάλη σπουδαιότητα της πόλης για πολλούς αιώνες. Η παλαιότερη απεικόνιση της Θεσσαλονίκης σε σωζόμενο χάρτη πιστεύεται ότι είναι σε έναν χάρτη οδικού δικτύου της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, γνωστό ως Tabula Peutingeriana.
Ο χάρτης αποδίδεται στο μοναχό Καστόριο από τα μέσα περίπου του 4ου μ.Χ. αιώνα, αλλά διασώζεται αντίγραφό του, του 12ου αιώνα.
Ακόμη, η Θεσσαλονίκη απεικονίζεται και στους πτολεμαϊκούς χάρτες, οι οποίοι αποτελούσαν το βασικό χαρτογραφικό υπόβαθρο στην Ευρώπη επί σειρά αιώνων.
Στους χάρτες που αρχίζουν να συντάσσονται από τους πλέον αξιόλογους χαρτογράφους από τα τέλη του 15ου αιώνα και αργότερα, η Θεσσαλονίκη σημειώνεται με διάφορα ονόματα ανάλογα με την εθνικότητα του χαρτογράφου, αλλά και ανάλογα με το αν απεικονίζεται η αρχαία Ελλάδα ή η σύγχρονη κατά την εποχή της σύνταξης του χάρτη.
Το σχέδιο της πόλης (εντός των τειχών ακόμη) εμφανίζεται σε ναυτικούς χάρτες του γαλλικού και του βρετανικού ναυαρχείου ήδη από τα μέσα του 18ου αιώνα. Από τα τέλη περίπου του 19ου αιώνα, η προσπάθεια εκσυγχρονισμού της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και η εκτέλεση σχετικών έργων οδήγησε στη σύνταξη χαρτών μεγάλης κλίμακας, όπου απεικονίζονται τα οικοδομικά τετράγωνα και οι δρόμοι της εποχής με κείμενα στην τουρκική γλώσσα.
Παρόμοιοι χάρτες συντάχθηκαν από εκδότες ταξιδιωτικών οδηγών σε μια εποχή που η μυστηριώδης Ανατολή προσέλκυε το ενδιαφέρον των περιηγητών. Από τις αρχές του 20ού αιώνα, η Θεσσαλονίκη αποτυπώθηκε και χαρτογραφήθηκε από τοπογραφικές υπηρεσίες των συμμαχικών δυνάμεων που στρατοπέδευαν στην πόλη κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά και από ελληνικές υπηρεσίες. Η πυρκαγιά του 1917 και οι ανάγκες αποκατάστασης των πυροπαθών οδήγησαν στην αποτύπωση της πυρίκαυστης ζώνης και στο νέο ρυμοτομικό σχέδιο του Ερνέστου Εμπράρ.
Το ελληνικό κράτος στη συνέχεια προχώρησε σε επεκτάσεις του σχεδίου πόλης, καθώς έφθαναν οι πρόσφυγες στη Θεσσαλονίκη μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή και σε εκπόνηση νέων ρυμοτομικών σχεδίων αργότερα.
Η πόλη μεγάλωσε και μεγαλώνει ακόμη...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑΔραματοποιημένη μουσικοχορευτική παράσταση Αίθουσα Τελετών ΑΠΘ / Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία 12/11/2008, Ώρα: 19.00 Είσοδος με προσκλήσεις Δραματοποιημένη μουσικοχορευτική παράσταση με θέμα το περιβάλλον από το Α' Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Μια πόλη στο μέλλον...
Παιδιά που ζουν απόλυτα προστατευμένα και ασφαλή μέσα στο γυάλινο θόλο της...
Και έξω απ΄ αυτόν;
Τα πιο δυσοίωνα για το περιβάλλον σενάρια έχουν γίνει πραγματικότητα :
Ξηρασία... Έλλειψη ζωής... Εγκατάλειψη...
Κι όμως, μια βροχή αρκεί να φέρει την ανατροπή και να ξαναθυμίσει τις λέξεις κίνδυνος... ανασφάλεια... απειλή...
Μέσα απ΄ αυτές όμως θα ξαναγεννηθούν οι έννοιες: φυσιολογική ζωή, σεβασμός για το περιβάλλον...
Οι μαθητές/τριες του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης εκπέμπουν το δικό τους σήμα κινδύνου για τον περιβαλλοντικό εφιάλτη που πλησιάζει μέσα από ένα διαφορετικό ταξίδι στο μέλλον.
Πολύτιμη συνταξιδιώτης τους η καταξιωμένη συγγραφέας Ελένη Δικαίου και το βιβλίο της «Η κοιλάδα με τις πεταλούδες».
Συντελεστές εκδήλωσης:
Αικατερίνη Κουλιακιώτη (Θεατρολόγος), Μυρτώ Βουγιούκα (Μουσικοπαιδαγωγός), Συνόδιος Αβδημιώτης, Βασίλειος Ραπτόπουλος, Ιωάννα Τσακιροπούλου (Δάσκαλοι), Διονύσης Πάπουτσας, Άσπα Σέρβου (Φυσ.Αγωγής)
Οργάνωση - επιμέλεια εκδήλωσης: Κωνσταντινίδου Θεοδώρα (Διευθύντρια)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος
Γραφείο Τύπου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: 2019 Ώρα: 15:45 Αθήνα: 09/11/2008 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Συμμετοχή του Π. Σ. στην Π.Υ. Αλβανίας Το Πυροσβεστικό Σώμα συνδράμει τις πυροσβεστικές δυνάμεις της Π.Υ. Αλβανίας με επτά άνδρες, 3 οχήματα και ένα διασωστικό σκύλο από την 5η Ε.Μ.Α.Κ. Ιωαννίνων, μετά από αίτημα της Π.Υ. Αλβανίας για την ανεύρεση τυχόν εγκλωβισμένων ατόμων στα ερείπια πολυώροφης πολυκατοικίας η οποία κατέρρευσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία στην πόλη του Αργυροκάστρου.
Γραφείο Τύπου Α.Π.Σ., Ριζαρείου 1 και Μ. Ασίας, Χαλάνδρι, Τ.Κ. 15233 Τηλ.:2108178271-4, Fax: 2108178275-6, http://www.fireservice.gr/ - e-mail: mailto:ppeaps@otenet.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑΗ Αμοργός του Νίκου Γκάτσου Ginger Oil καφέ μπαρ / Είδος Εκδήλωσης: Θέατρο 10/11/2008, Ώρα: 21.00 Είσοδος Ελεύθερη «Εδώ και χρόνια διάβαινα και ξαναδιάβαινα την Αμοργό του Νίκου Γκάτσου.
«Με την πατρίδα του δεμένη στα πανιά και στα κουπιά / στον άνεμο κρεμασμένα / οι ναυαγοί κοιμήθηκαν ήμεροι σαν αγρίμια νεκρά μέσα / των σφουγγαριών τα σεντόνια». Έψαχνα «τα μάτια των φυκιών» και ναι είναι ακόμα «στραμμένα στη θάλασσα» και σήμερα ναυαγοί ας κοιμόμαστε ήμεροι σαν αγρίμια νεκρά μέσα στων σφουγγαριών τα σεντόνια.
Αυτή η υπερρεαλιστική εικόνα της αρχής της «Αμοργού» είναι η διαρκής ελπίδα μας.
Με την πατρίδα πάντα δεμένη στα πανιά και τα κουπιά στον άνεμο κρεμασμένα.
Στ' αλήθεια, μας δέρνουν χίλιοι άνεμοι.
Οι μέρες σήμερα διαφορετικά δύσκολες.
Ωστόσο πάντα δικό μας το δώρο του Θεού, η «Αμοργός» του Νίκου Γκάτσου.
Έχοντάς την από τις σκοτεινές μέρες του 1943 στην καρδιά, την ψυχή, το νου, έχει τη δύναμη και μας παρέχει το δικαίωμα να την φέρνουμε στα δύσβατα, κι άγνωστα συχνά, χρονικά νερά μας. Η Ελένη Δημοπούλου χώνεται ηρωικά με την αδρή φωνή της στα «χαϊμαλιά», τα «φλάμπουρα», «τις άγιες τράπεζες».
«Με το μαχαίρι ενός καημού στα μάγουλα της ελπίδας».
Ο Κώστας Βόμβολος αφήνει το λόγο να προηγείται.
Με τον καινούριο του ρυθμό κυματίζει λόγο το λόγο στον παφλασμό της «Αμοργού». υπογράφουσα είχε την ιδέα και επιμελείται τώρα όλο τούτο, αλλά συνάμα τρέμει μπροστά σ' αυτόν τον ευλογημένο ποιητή». Ελένη Δημοπούλου Είναι ηθοποιός της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης και σκηνοθέτης.
Η πιο πρόσφατη παρουσία της στη σκηνή ως ηθοποιός έγινε για το έργο «Μόλυ Σουίνι» του Μπράιαν Φρίελ σε σκηνοθεσία του Νίκου Χουρμουζιάδη από τον θίασο της Πειραματικής.
Ρούλα Αλαβέρα Γεννήθηκε, σπούδασε και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.
Έχει εκδώσει 14 ποιητικές συνθέσεις μεταξύ των οποίων «Ακηδία», «Υποθέσεις ενός ξόανου της παρακμής και της Καίτε Κόλλβιτς», «Κρανιοτρύπανο», «Φιλάρχαιες ξεναγήσεις», «Έξι ελληνικά κεντήματα για την Αμαλία Μεγαπάνου», «Εννέα λυγμοί για τον καλό άνθρωπο από λάσπη». κυκλοφορούν δύο συγκεντρωτικοί τόμοι με τη δουλειά της.
Από τους βασικούς συνεργάτες της «Νέας Πορείας», σήμερα συνεργάζεται με το ηλεκτρονικό ποιητικό περιοδικό «Poeticanet».

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑ«Το ελιξίριο της ευτυχίας» της Μαρίας Παπαγιάννη Θέατρο Άνετον / Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία 10/11/2008, Ώρα: 19.30 Είσοδος με προσκλήσεις Θεατρική παράσταση «Το ελιξίριο της ευτυχίας» της Μαρίας Παπαγιάννη από τους μαθητές των Πρότυπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης Συμμετέχουν μαθητές της Δ΄ και Ε΄ τάξης του 2ου τμήματος θεατρικής αγωγής.
Κείμενα: Μαρία Παπαγιάννη
Σκηνοθεσία-Κίνηση-Θεατρική διασκευή: Στέργιος Καλφόπουλος, σκηνοθέτης - εκπαιδευτικός
Συντονισμός: Μαρία Δαλδογιάννη, θεατρολόγος
Δραματοποίηση-Διδασκαλία: Σμαρώ Πλατιώτη, θεατρολόγος
Σκηνικά: Παναγιώτης Κοντός
Δυο λόγια για το έργο Το ελιξίριο της ευτυχίας!...
Τόσο εξωπραγματικό τόσο παραμυθένιο αλλά και τόσο ονειρικό όσο και η ίδια η ευτυχία.
Ένα ταξίδι από τρεις γιους για να σώσουν τη ζωή του πατέρα.
Ένας αγώνας αναζήτησης ελπίδας και θάρρους.
Τα σημάδια του ουρανού θα μπορέσουν να τους οδηγήσουν;
Το ταξίδι ξεκινά και οι ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με τη μοίρα και τις αδυναμίες τους.
Το ταξίδι, η διαδρομή και η πορεία της αναζήτησης φέρνουν στην επιφάνεια τον αληθινό προορισμό του κάθε ήρωα και την ερμηνεία της λέξης ευτυχία όπως ορίζεται από το πεπρωμένο του.
Κι αν το βρουν; Θα μπορέσουν να κλείσουν τα αυτιά στο άκουσμα των Σειρήνων και να το φέρουν πίσω στον πατέρα τους για να τον σώσουν;
Ένα είναι σίγουρο:
Όποιος το βρει δεν μπορεί να το μοιραστεί με άλλον όσο κι αν τον αγαπά...
Στα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης ο πολιτισμός και η πνευματική καλλιέργεια των παιδιών αποτελεί σημαντική προτεραιότητα.Καρπός μιας αμοιβαίας σχέσης εμπιστοσύνης παιδιών, γονέων και σχολείου, το τμήμα Θεατρικής Αγωγής των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων, που αριθμεί 5 τμήματα και 100 μαθητές, δίνει σε όλους τους συμμετέχοντες την ευκαιρία να βιώσουν την εμπειρία της θεατρικής παράστασης, μέσα από τους δρόμους της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού.
Έχει ανεβάσει, εδώ και δώδεκα χρόνια, 45 θεατρικά έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων συμμετέχοντας σε θεσμούς όπως τα Δημήτρια στα Σχολεία, οι Μέρες Έκφρασης και Δημιουργίας, αλλά και σε πάρα πολλά φεστιβάλ, τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Εδώ και 8 χρόνια έχει δημιουργήσει ένα θεσμό: τους Θεατρικούς Μαθητικούς Αγώνες «Ακτίς Ονείρου», μια θεατρική συνάντηση με συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και θεατρικών παιδικών ομάδων από την Ελλάδα και την Κύπρο, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αλλά και της Αντιδημαρχίας Νεολαίας και Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑΤαινία μυθοπλασίας με τίτλο «Popcornmovie» Ολύμπιον – Αίθουσα Παύλος Ζάννας / Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία 10/11/2008, Ώρα: 10.30 Είσοδος Eλεύθερη Ταινία μυθοπλασίας μεγάλου μήκους με τίτλο «Popcornmovie» από τους μαθητές του 10ου Γενικού Λυκείου που γυρίστηκε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Με μια κάμερα στο χέρι» της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Πρόκειται για μια ταινία του Παναγιώτη Κουντουρά και της κινηματογραφικής ομάδας του 10ου ΓΕΛ, συμπαραγωγή με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και την Expert.
Ο Δημήτρης αγαπάει την Αντιγόνη. Αλλά ντρέπεται αν της το πει.
Η Αντιγόνη αγαπάει το Δημήτρη.
Αλλά ντρέπεται να του το πει.
Η Ελένη, κολλητή της Αντιγόνης, αγαπάει το Δημήτρη.
Και δεν ντρέπεται να του το πει.
Ο Παναγιώτης, ο ανταγωνιστής του Δημήτρη, αγαπάει την Αντιγόνη και κάνει τα πάντα για να την κερδίσει.
Ο Βασίλης κι ο Κώστας, τα φιλαράκια του Δημήτρη, δεν έχουν ιδέα τι τρέχει και προσπαθούν να τον αποκαταστήσουν.
Ποιος θα κερδίσει τελικά την καρδιά της Αντιγόνης;
Η απόλυτη χολιγουντιανή popcornmovie μάχη ξεκινάει.
Δέστε τις ζώνες σας!
«Στα πλαίσια του προγράμματος ‘‘Με μια κάμερα στο χέρι'' ξεκίνησε τη φετινή χρονιά στο Σχολείο μας ένα υπέροχο ταξίδι στο μαγικό κόσμο του κινηματογράφου.
Με μια δανεική κάμερα στο χέρι, λίγα χρήματα αλλά πολύ κέφι αποφασίσαμε να γνωρίσουμε από κοντά τη διαδικασία παραγωγής μιας ταινίας από το Α ως το Ω.
Τα ίδια τα παιδιά ανέλαβαν να γράψουν το σενάριο, να οργανώσουν την παραγωγή, να σκηνοθετήσουν, να μοντάρουν, να φωτίσουν, να κάνουν ρεπεράζ, να, να, να... και φυσικά να γυρίζουν μια δροσερή, τρυφερή, νεανική κωμωδία που μας έκλεψε την καρδιά.
Εμείς σαν υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος μόνο υπερήφανοι μπορούμε να είμαστε...»
Ζήσης Παπατζήκας, Ευτέρπη Τερζούδη, Δήμητρα Νοταρίδου
Υ.Γ.
Στο blog της ταινίας popcornmovie.wordpress.com μπορείτε να δείτε φωτογραφίες, making off και κουτσομπολιά για τους... σταρ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ 43α ΔΗΜΗΤΡΙΑΑφιέρωμα στα 25 χρόνια λειτουργίας του ΒαφοπούλειουΒαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο / Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά 10/11/2008 - 28/02/2009, Ώρα: 20.30 Είσοδος Ελεύθερη Η συλλογή έργων τέχνης του Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου αποτελείται από έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, επιτοίχιων κατασκευών και κατασκευών χώρου και φωτογραφίας.
Έχει συγκροτηθεί από δωρεές, σημαντικών στην πλειοψηφία τους, καλλιτεχνών από όλη την Ελλάδα και ένα μεγάλο τμήμα της προέρχεται από την προσωπική συλλογή των ιδρυτών του Κέντρου Γιώργου και Αναστασίας Βαφόπουλου.
Λόγω του μεγάλου αριθμού των έργων θα γίνει σε δύο κύκλους προκειμένου το κοινό να έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει τη συλλογή, η οποία εκτίθεται για πρώτη φορά.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣΗ ΚΛΕΦΤΡΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ
THE BOOK THIEF
Κατηγορία ΠΥΞΙΔΑ Kωδικός Καταλόγου 05624 Ημ. Έκδοσης 10/2008 Ηλικιακή Ομάδα ΕΦΗΒΟΙ ISBN 978-960-453-394-7 Σελίδες 616
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΡΥΨΕΙΣ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΕΙΣ;
Όταν η νεαρή Λίζελ φτάνει στο σπίτι των θετών γονιών της, έχοντας χάσει την οικογένειά της, το μόνο που κρατάει στα χέριατ της είναι το κλεμμένο εγχειρίδιο ενός νεκροθάφτη, το οποίο δεν μπορεί καν να διαβάσει, αφού δεν ξέρει γραφή και ανάγνωση.
Αυτή θα είναι και η αρχή της καριέρας της ως… κλέφτρας.
Η Λίζελ θα αρχίσει να κλέβει βιβλία - βιβλία που πετάνε οι ναζί στη φωτιά για να τα κάψουν, βιβλία από τη βιβλιοθήκη του δημάρχου, βιβλία που τη συντροφεύουν στις περιπέτειές της παρέα με το φίλο της, Ρούντι, στους δρόμους της πόλης, βιβλία που θα γεμίσουν τις ώρες του άλλου φίλου της, του κυνηγημένου Μαξ.
Κι ενώ οι βόμβες των Συμμάχων πέφτουν συνεχώς και οι σειρήνες ουρλιάζουν, η Λίζελ μοιράζεται τα βιβλία της με τους γείτονές της στα καταφύγια και βρίσκει σ' αυτά παρηγοριά. Μέχρι που κάποια μέρα η σειρήνα θα αργήσει να σφυρίξει…
Μια αξέχαστη ιστορία για τη δύναμη της ανθρωπιάς, τις ανατροπές της ζωής, αλλά και για την αστείρευτη γοητεία των βιβλίων!
Η ΣΑΛΙ ΛΟΚΧΑΡΤ ΚΑΙ Η ΤΙΓΡΗ ΣΤΟ ΠΗΓΑΔΙ
THE TIGER IN THE WELL
Κατηγορία ΠΥΞΙΔΑ Kωδικός Καταλόγου 04286 Ημ. Έκδοσης 10/2008 Ηλικιακή Ομάδα ΕΦΗΒΟΙ ISBN 978-960-453-464-7 Σελίδες 456
Μέσα σε μια παραδοσιακή τσαγερία του Λονδίνου, μια νεαρή γυναίκα απειλεί με περίστροφο τρεις άντρες. Η Σάλι Λόκχαρτ δίνει μάχη για το παιδί της - το παιδί που ξαφνικά έπαψε να είναι μόνο δικό της και κάποιος το διεκδικεί.
Η Σάλι κρύβεται και προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει στέγη για την ίδια και την κόρη της, και να μάθει ποιος και γιατί έχει κάνει τη ζωή της άνω-κάτω.
Στο μεταξύ, ο άνθρωπος που ψάχνει βρίσκεται οχυρωμένος σ' ένα σπίτι στο Σπίταλφιλντς και από εκεί καθοδηγεί τα πιόνια του, για να την τραβήξουν πιο βαθιά στην παγίδα που της έχει στήσει.
Και κανένας δεν μπορεί να τον σταματήσει, γιατί είναι ο φοβερός και αδίστακτος Τζαντίκ… Μια τρομερή καταδίωξη μέσα στους δρόμους του Λονδίνου, όπου μια νέα κοπέλα αποφασίζει να ορμήσει στον κίνδυνο, να μπει στο λημέρι της τίγρης…
ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΑΛΗΤΗ
SMOKY'S CHRISTMAS
Κατηγορία ΦΡΑΟΥΛΙΤΣΑ Kωδικός Καταλόγου 06187 Ημ. Έκδοσης 10/2008 Ηλικιακή Ομάδα ΠΑΙΔΙΑ 4+ ISBN 978-960-453-455-5 Σελίδες 64
Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και… ένα κουτάβι γυρίζει αδέσποτο στους δρόμους της πόλης. "Είδε κανείς τη μαμά μου;" γαβγίζει.
Ο Αλήτης, τι κι αν γεννήθηκε σε φάτνη χριστουγεννιάτικη, είναι ορφανός, κι αυτό δεν μπορεί ν' αλλάξει.
Ή μήπως μπορεί;
Στην προσπάθεια να βρει τη μαμά του θα μπλέξει σ' ένα σωρό απίθανες περιπέτειες. Θα καταφέρει ν' αποφύγει τους κινδύνους της πόλης;
Και με ποιους θα γιορτάσει τα πρώτα του Χριστούγεννα;
Ο ΚΟΝΣΕΡΒΟΣΥΛΛΕΚΤΗΣ
THE TIN COLLECTOR
Κατηγορία ΜΙΚΡΗ ΠΥΞΙΔΑ Kωδικός Καταλόγου 06128 Ημ. Έκδοσης 10/2008 Ηλικιακή Ομάδα ΠΑΙΔΙΑ 11+ ISBN 978-960-453-450-0 Σελίδες 200
Ο νεαρός Πιμ ήταν ένας πολύ συνηθισμένος ασυνήθιστος τύπος.
Στα δεκάξι του ζούσε ολομόναχος σε ένα εγκαταλειμμένο αρχοντικό σπίτι, έφτιαχνε μουσική και την έβαζε σε κονσερβοκούτια. Δε μιλούσε πολύ.
Κι όταν μιλούσε, έλεγε ξανά και ξανά τις λίγες λέξεις που ήξερε.
Μέχρι που ερωτεύτηκε και έμαθε κι άλλη μια λέξη που σύντομα έγινε η αγαπημένη του.
Ήταν η λέξη Νανά.
Κι επειδή ο Πιμ είχε μάθει να φτιάχνει μουσική για ό,τι αγαπούσε, αποφάσισε να φτιάξει μουσική για τη Νανά.
Πήρε ένα σαρδελοκούτι, το μεταμόρφωσε με μαεστρία και αποφάσισε να της το χαρίσει.
Και τότε, ο κόσμος του ήρθε τα πάνω κάτω…
Ένα μυθιστόρημα για τη διαφορετικότητα και την αγάπη, για όλα όσα χωρίζουν και ενώνουν τους ανθρώπους.

Είναι η οικονομική αυτοδυναμία εφικτή;

ΑΠΟ DISABLED.GRΌταν η ζωή πραγματώνεται κάτω από συνθήκες αναπηρίας τότε το κόστος ζωής επιβαρύνεται από το οικονομικό κόστος της κάλυψης των επιπρόσθετων αναγκών που προκύπτουν εξαιτίας της αναπηρίας. Το οικονομικό κόστος αυτών των επιπρόσθετων αναγκών συχνά είναι υπερβολικό και κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να είναι οκταπλάσιο της αμοιβής ενός δημοσίου υπαλλήλου ύστερα από είκοσι χρόνια εργασίας.
Αυτό το επιπλέον κόστος μεγενθύνεται ακόμη περισσότερο επειδή δεν υπάρχουν οργανωμένες υποδομές στην Ελλάδα για την υποστήριξη των ανθρώπων με αναπηρίες, με αποτέλεσμα ο κάθε μεμονωμένος Έλληνας και η κάθε μεμονωμένη Ελληνίδα θα πρέπει να βρίσκει με κάποιο μαγικό τρόπο προσωπικές λύσεις στα προσωπικά προβλήματα τα οποία ωστόσο είναι συλλογικά, κοινωνικά, οικονομικά και βεβαίως πολιτικά προβλήματα, που αφορούν μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού. Τα ασφαλιστικά ταμεία που υποτίθεται πως υποχρεούνται να ορθολογικοποιήσουν το επιπλέον οικονομικό κόστος που προκύπτει εξαιτίας της αναπηρίας, αντί να συμβάλλουν στην ορθολογικοποίηση αυτού του κόστους και να συμμετέχουν οικονομικά προς την κατεύθυνση της εξομοίωσης των ανθρώπων με αναπηρίες με τους ικανούς σωματικά, εξαναγκάζουν τους ασφαλισμένους με αναπηρίες να υφίστανται μια άχρηστη γραφειοκρατία και να κάνουν καριέρα ως ανάπηροι, αφού μόνο για τα συστήματα ουροσυλλογής ένας άνθρωπος με αναπηρία θα πρέπει να τρέχει σε απροσπέλαστα ασφαλιστικά όργανα του ασφαλιστικού του ταμείου τρεις εργάσιμες ημέρες το μήνα! Η αναπηρία είναι μια δύσκολη και πολύ ακριβή συνθήκη ζωής, και γίνεται ακριβότερη όσο πιο ανορθολογικό είναι το οικονομικό και το κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο πραγματώνεται η αναπηρία.
Η αναπηρία όταν πραγματώνεται στο αφιλόξενο και απροσπέλαστο περιβάλλον της Ελλάδας, τότε επιδεινώνεται, και μοιάζει μια ολοκληρωτική ανικανότητα. Η Ελλάδα, εάν για κάτι δεν φημίζεται είναι ο ορθολογισμός της και η οργάνωση της κοινωνίας, της οικονομίας, της παραγωγής και του πολιτισμού.
Εμείς που ζούμε κάτω από συνθήκες αναπηρίας είμαστε ανυποστήρικτοι.
Αυτά που για τους κάνουν σωματικά είναι αυτονόητα (πρόσβαση, μεταφορές, δημόσια διοίκηση, πιστωτικό σύστημα, τεχνολογίες κ.ά.) απλώς δεν υπάρχουν για όσους ζουν κάτω από συνθήκες αναπηρίας. Οι μέχρι τώρα συνταγές για την επιβίωση είναι ο διορισμός στο δημόσιο ή η αναγκαστική τοποθέτηση στον ιδιωτικό τομέα με τον νόμο 2643/98.
Και οι δύο συνταγές δεν εξασφαλίζουν το μίνιμουμ του μισθού που απαιτείται για την επιβίωση.
Σε σπάνιες περιπτώσεις, ο μισθός υπερβαίνει τα 700 ή τα 800 ευρώ, ενώ ο «εργαζόμενος» υποχρεούται καθημερινά να μετακινείται με απροσπέλαστα και αναξιόπιστα μέσα μεταφορών από και προς την εργασία του.
Όταν πρόκειται για ανάπηρους εργαζόμενους, τότε το «ζήτημα καριέρα» είναι ανύπαρκτο και ανήκει στη σφαίρα της ουτοπίας. Πίσω από το νεοελληνικό μπάχαλο ίσως να υπάρχει ένα κενό (σίγουρα υπάρχει ένα κενό) που μπορούν να εκμεταλλευθούν ακόμη και οι άνθρωποι με πολύ σοβαρές αναπηρίες, για να δοκιμάσουν τις αντοχές μιας κοινωνίας που δεν αντέχει τον εαυτό της.
Πίσω από όλες αυτές τις ανεπάρκειες υπάρχει ένα κενό που μπορεί να ευδοκιμήσει το κάθε λουλούδι, ακόμη και όταν αυτό το λουλούδι «επιβαρύνεται» από κάποια αναπηρία. Τα προβλήματα που υπάρχουν και εμποδίζουν τους ανθρώπους που ζουν κάτω από συνθήκες αναπηρίας οφείλονται σε μεγάλο βαθμό και σε αυτά τα οργανωτικά, επιχειρησιακά, επιχειρηματικά και κοινωνικά κενά της Ελλάδας, επειδή κανένας κομφορμιστής Έλληνας δεν σκέφτηκε να καινοτομήσει για να τα καλύψει.
Το μεγαλύτερο σακατιλίκι της ελληνικής κοινωνίας είναι τα στερεότυπα, και το μεγαλύτερο εμπόδιο που υπάρχει στην κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες είναι η υιοθέτηση στερεοτύπων και μαζικών κοινωνικών και επαγγελματικών ρόλων. Επειδή η ανικανότητα και η αναπηρία είναι οι μητέρες κάθε καινοτομίας και κάθε εφεύρεσης, αυτονόητα εμείς που ζούμε κάτω από συνθήκες αναπηρίας όταν δεν βρίσκουμε λύση και όταν η λύση δεν φαίνεται ορατή τότε θα πρέπει να την εφεύρουμε και να την κατασκευάσουμε. Όταν δεν υπάρχει διέξοδος, τότε θα πρέπει να εφεύρουμε και να κατασκευάσουμε τη διέξοδο. Εδώ, η κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες βρίσκεται απροετοίμαστη και ανυποστήρικτη:
Το πιστωτικό σύστημα δεν λειτουργεί όταν πρόκειται για ανθρώπους με αναπηρίες. Καμία τράπεζα δεν πρόκειται να δανειοδοτήσει έναν άνθρωπο ή μια ομάδα ανθρώπων που έχουν αναπηρία, επειδή πολύ απλά η αναπηρία για τον πολύ κόσμο ακόμη θεωρείται ένας κίνδυνος και κανένας έλεγχος πίστης σε καμιά τράπεζα δεν θα ενέκρινε ένα τέτοιο δάνειο. Την ίδια δυσπιστία μπορούν να εκφράσουν και οι ενδεχόμενοι πελάτες.
Όταν ζεις κάτω από συνθήκες αναπηρίας εύκολα ανοίγουν οι πόρτες, δύσκολα κλείνεις δουλειές. Ας μην κρυβόμαστε, ως ανάπηροι έχουμε βγάλει κακό όνομα στην «πιάτσα» και ως κοινότητα έχουμε μοχθήσει πολύ για να κατασκευάσουμε και να συντηρήσουμε κάποιες πολύ κακές κοινωνικές εικόνες αναπηρίας. Η κακή οργάνωση και το γενικευμένο μπάχαλο της ελληνικής κοινωνίας ίσως να είναι μια ευκαιρία για να μπορούν να ευδοκιμήσουν οι καινοτομίες.
Τα μεγάλα και διαπιστωμένα κενά της ελληνικής κοινωνίας είναι το καλύτερο περιβάλλον μέσα στο οποίο μπορούν να καλλιεργηθούν, αναπτυχθούν, συγκροτηθούν και να αποδώσουν οι καινοτομίες. Το ερώτημα που πρέπει να θέσει ο καθένας μας στον εαυτό του είναι:
Με ποιανού μέρος είμαστε; Με το μέρος του παρελθόντος, της συντήρησης και του κομφορμισμού ή με το μέρος της καινοτομίας, της ανάπτυξης και του κοινού καλού και κοινού συμφέροντος; Παντού, σε όλα τα κράτη και σε όλους τους πολιτισμούς, αυτά που σε εμάς φαίνονται ως λύσεις, έχουν δοθεί από ανθρώπους, και μεταξύ αυτών των ανθρώπων και από ανθρώπους με αναπηρίες.
Ειδικά οι λύσεις και οι τεχνολογίες που έχουν ωφελήσει την κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες έχουν δημιουργηθεί, αναπτυχθεί και εφαρμοστεί από ανθρώπους με αναπηρίες στην προσπάθειά τους να βρουν προσωπικές λύσεις σε προσωπικά προβλήματα. Η σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη κοινωνία (πέρα από τα ενδεχόμενα προβλήματα) και οι νέες τεχνολογίες αποτελούν μοναδικές ευκαιρίες για την εξομοίωση των ανθρώπων με αναπηρίες με τους ικανούς σωματικά.
Πίσω από τα ενδεχόμενα «κακά» της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας και οικονομίας και των νέων τεχνολογιών, βρίσκονται μοναδικές ευκαιρίες για τους ανθρώπους που ζουν κάτω από συνθήκες αναπηρίας, αφού επικοινωνιακά και τεχνολογικά οι αναπηρίες δεν γίνονται ιδιαιτέρως εμφανείς. Εάν έχουμε σαφή συνείδηση για το τέλμα στο οποίο έχει περιέλθει η ελληνική κοινωνία και ο ελληνικός πολιτισμός, μπορούμε να διακρίνουμε εύκολα πως πολύ συγκεκριμένοι τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας δεν υφίστανται στον ελληνικό πολιτισμό, μολονότι υπάρχει ανάγκη να υπάρχουν.
Αυτό το κενό μπορούν να το καλύψουν όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως από το εάν ζουν ή δεν ζουν κάτω από συνθήκες αναπηρίας. Είναι πολλοί οι τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, της επιχειρηματικότητας, της παραγωγής, των υπηρεσιών, ακόμη και του εμπορίου, γιατί ως Έλληνες είμαστε κακομαθημένοι και είτε ζούμε ως παθητικοί θεατές των αναγκών μας είτε επιδιώκουμε το υπερκέρδος. Θα χρειαστεί να ξεπεράσουμε ως άνθρωποι το δίλημμα «υπερκέρδος ή δημοσιοϋπαλληλίκι» επειδή πολύ απλά δεν είναι δίλημμα.
Είναι απλώς μια χυδαία ανοησία ενός χυδαίου πολιτισμού που εν έτει 2008 δεν έχει κατορθώσει να κατασκευάσει ούτε οδοντογλυφίδες. Θα χρειαστεί να διδαχθούμε από τους άλλους πολιτισμούς.
Η επιχειρηματικότητα, η κοινωνική επιχειρηματικότητα, η επαγγελματική φιλοδοξία, δεν γίνονται απλώς για το κέρδος ή για το υπερκέρδος.
Είναι αναγκαστικές δραστηριότητες υπαρκτών κοινωνιών και πολιτισμών.
Γίνονται επειδή δεν γίνεται διαφορετικά, και στο βαθμό που είναι αναπόφευκτα, εξωραΐζονται, και γίνονται τρόπος ζωής για τη δημιουργία και για την επιβίωση που εξασφαλίζεται μέσα σε αυτές τις ποιότητες. Ας επαναπροσδιορίσουμε την έννοια του κέρδους και ας αντιληφθούμε την ποικιλότητα που μπορεί να λάβει το κέρδος ως έννοια και ως πολιτισμός.
Το κέρδος δεν είναι απλώς προσωπικό κέρδος.
Είναι και εταιρικό κέρδος. Είναι και κοινωνικό κέρδος, γιατί όταν ο «πελάτης» δεν ωφελείται και δεν βλέπει προκοπή από την κατανάλωσή του και από τις επενδύσεις του, τότε σταματά να καταναλώνει και να επενδύει.
Όταν δεν υπάρχει κοινωνικό κέρδος, τότε η επιχειρηματικότητα αυτοϋπονομεύεται. Οι αποτυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων οφείλονται κυρίως στην αυτοϋπονόμευση και στην κακή νοοτροπία των νεοελλήνων. Επιχειρηματικότητα και κοινωνική επιχειρηματικότητα μπορούν να γίνουν μόνο όταν στο βάθος ειλικρινά θέλουμε την προκοπή του πελάτη, του συνεργάτη, του «ανταγωνιστή» και της κοινωνίας, γιατί μέσα από τη δική τους προκοπή μπορούμε και επιτυγχάνουμε την εταιρική και την προσωπική προκοπή.
Σε κάθε άλλη περίπτωση η επιχειρηματικότητα και η κοινωνική επιχειρηματικότητα θα παραμείνουν συνώνυμα της κερδοσκοπίας που προκύπτει από την υποτίμηση του άλλου, που στην προκειμένη περίπτωση ο άλλος είναι ο πελάτης. Υπάρχουν κλάδοι της οικονομίας, της επιχειρηματικότητας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας που μπορούν να ανοίξουν «δουλειές για ανάπηρους» ή μπορούν να είναι «δουλειές για ανάπηρους».
Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να καλλιεργηθούν ταλέντα και πολιτισμός επιχειρηματικότητας.
Το ζήτημα είναι να υπάρχει θέληση! Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστοχώρο disabled.gr
Μπορείτε να βρείτε ανάλογα κείμενα στην διεύθυνση http://www.disabled.gr

Απροσπέλαστες οι αεροπορικές μεταφορές παρά τις «οδηγίες» της Ε.Ε.

ΑΠΟ DISABLED.GRΕδώ και αρκετά χρόνια η Ε.Ε. επιχειρεί μέσα από Οδηγίες και συμβουλές να συμβάλει στην αποκατάσταση της προσπελασιμότητας των αεροπορικών μεταφορών και στην ορθολογική μεταχείριση των αναγκών των επιβατών με αναπηρίες.
Όμως, όπως όλα δείχνουν, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, αφού η Ε.Ε. παρεμβαίνει στη λειτουργία των επιχειρήσεων που ασκούν και διαχειρίζονται τις αεροπορικές μεταφορές, χωρίς να ενδιαφέρεται με ειλικρίνεια και για τα δύο μέρη:
η υπόθεση της ασφάλειας και της αξιοπρέπειας στις αεροπορικές μεταφορές είναι κοινή υπόθεση τόσο των επιβατών με αναπηρίες όσο και των εταιριών που διαχειρίζονται τις αεροπορικές μεταφορές. Το μέγεθος του προβλήματος των επιβατών με αναπηρίες: Ανεξαρτήτως από το εάν οι εταιρείες είναι χαμηλού ή υψηλότερου κόστους, τα προβλήματα στις αεροπορικές μεταφορές είναι κατά βάση δομικά προβλήματα, τα οποία οφείλονται στη λανθασμένη αντίληψη που έχουν οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα αεροδρόμια, οι εταιρείες που έχουν την ευθύνη της ασφάλειας των αεροδρομίων και των πτήσεων, οι εταιρείες που έχουν την ευθύνη για την επιβίβαση και την αποβίβαση των επιβατών με αναπηρίες, τα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Πιο συγκεκριμένα: 1. Το πρώτο και βασικό πρόβλημα των επιβατών με αναπηρίες είναι η ταλαιπωρία που υφίστανται για λόγους «ασφαλείας», από τις υπηρεσίες ασφαλείας εν ονόματι της ασφάλειας: Ενώ υπάρχουν τεχνολογίες που μπορούν με εύκολο τρόπο και φθηνό εξοπλισμό να γίνει ο έλεγχος ασφαλείας ακόμη και στα ηλεκτροκίνητα αναπηρικά καθίσματα -αρκεί τα αεροδρόμια να έχουν προμηθευτεί το σχετικό εξοπλισμό-, αυτός ο εξοπλισμός δεν χρησιμοποιείται, με συνέπεια να εξαναγκάζονται οι επιβάτες με αναπηρίες να εγκαταλείψουν το αναπηρικό τους κάθισμα και να χρησιμοποιήσουν τα κακής ποιότητας «ιδρυματικά» αναπηρικά καθίσματα που υπάρχουν στα αεροδρόμια. 2. Το δεύτερο πρόβλημα είναι οι υπηρεσίες που διαχειρίζονται την επιβίβαση και την αποβίβαση των ανθρώπων με αναπηρίες από το αεροδρόμιο στο αεροσκάφος και αντιστρόφως.
Τις περισσότερες φορές, σχεδόν σε όλα τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, οι υπηρεσίες αυτές είναι στελεχωμένες με ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα για τους απλούς και ανώδυνους τρόπους μεταφοράς των επιβατών στο κάθισμα του αεροσκάφους, ενώ τα οχήματα και ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούν είναι κατεστραμμένος, χωρίς ζώνες ασφαλείας και χωρίς συστήματα πρόσδεσης. 3. Τα αναπηρικά αμαξίδια που υπάρχουν διαθέσιμα στα αεροδρόμια είναι κατά βάση «νοσοκομειακού» τύπου, ενώ τις περισσότερες φορές είναι σπασμένα και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από πραγματικούς ανθρώπους με πραγματικές αναπηρίες.
Και όμως, σε αυτά τα καθίσματα -που ακόμη και τα πιο εξαθλιωμένα ασφαλιστικά ταμεία του τρίτου κόσμου αρνούνται να χορηγήσουν στους ασφαλισμένους!- οι υπηρεσίες ασφαλείας των αεροδρομίων υποχρεώνουν τους επιβάτες με αναπηρίες να τα χρησιμοποιήσουν «για λόγους ασφαλείας των αεροδρομίων» παραλείποντας την ασφάλεια των επιβατών και αυτό όλο γίνεται για να ελέγξουν τα ηλεκτροκίνητα καθίσματα μέσα από μηχάνημα με ακτίνες ενώ υπάρχουν πολύ πιο φθηνές και εύκολες τεχνολογίες για τέτοιους ελέγχους. 4. Τα ηλεκτροκίνητα αναπηρικά καθίσματα, πριν φορτωθούν στον χώρο των αποσκευών των αεροσκαφών, αποσυναρμολογούνται (!) ή στην καλύτερη περίπτωση αφαιρούνται οι μπαταρίες ακόμη και όταν οι μπαταρίες είναι ξηρού τύπου και προβλέπεται η μεταφορά τους σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ΙΑΤΑ.
Σε αυτή τη διαδικασία διάλυσης και ανασύνθεσης του αναπηρικού αμαξιδίου τις περισσότερες φορές δημιουργούνται σοβαρές βλάβες και γίνεται αδύνατη η χρησιμοποίηση των αναπηρικών αμαξιδίων στον τόπο προορισμού! 5. Τα ειδικά οχήματα που προορίζονται για τη μεταφορά των επιβατών με αναπηρίες από το αεροδρόμιο στο αεροσκάφος και το ειδικό κάθισμα για τη μεταφορά των επιβατών με αναπηρίες μέσα στο αεροσκάφος είναι συνήθως κακοσυντηρημένα, χωρίς ζώνες ασφαλείας και χωρίς καμία ασφάλεια για τον επιβάτη με αναπηρία.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.