Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

Δελτίο Τύπου EKEBI: Εγκαινιάζεται συνεργασία ΥΠΕΠΘ – ΕΚΕΒΙ για την προώθηση της φιλαναγνωσίας

Εγκαινιάζεται συνεργασία ΥΠΕΠΘ – ΕΚΕΒΙ για την προώθηση της φιλαναγνωσίας -πιλοτικά σε 800 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία- Στο πλαίσιο της θεσμοθέτησης από το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων του Νέου Σχολείου, του οποίου το πρόγραμμα τίθεται σε εφαρμογή από τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, ημέρα που ανοίγουν τα σχολεία αρχικά σε 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία σε όλη την περιφέρεια, καθιερώνεται ο θεσμός της φιλαναγνωσίας για τις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Έτσι, το γλωσσικό μάθημα αυξάνεται κατά 1 ώρα εβδομαδιαίως για τις τάξεις αυτές και η ώρα αυτή θα διατίθεται για την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων. Οι αναλυτικές οδηγίες, που απεστάλησαν στα συνεργαζόμενα σχολεία από τον Ειδικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλη Κοντογιάννη, την περασμένη εβδομάδα για την εφαρμογή του προγράμματος της φιλαναγνωσίας, διαμορφώθηκαν από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και εγκρίθηκαν από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Το σχέδιο προώθησης και υλοποίησης της φιλαναγνωσίας απευθύνεται στον εκπαιδευτικό που λειτουργεί ως διαμεσολαβητής μεταξύ του βιβλίου και του μαθητή, ενεργοποιώντας τη φιλαναγνωστική διάθεση του παιδιού και αξιοποιώντας πολυπλεύρως το λογοτεχνικό βιβλίο, και έτσι βοηθάει τον μαθητή να εισαχθεί στον γοητευτικό κόσμο της λογοτεχνίας και σταδιακά να μυηθεί στον μαγευτικό κόσμο της τέχνης και του πολιτισμού. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται πράξη η επαγγελία της ολοκληρωμένης και ολόπλευρης μόρφωσης. Το σχολείο, πράγματι, είναι ο ιδανικός χώρος για να πραγματοποιηθούν δραστηριότητες που κέντρο και αναφορά έχουν το βιβλίο. Με προαπαιτούμενο τον μεθοδικό προγραμματισμό και τη σωστή οργάνωση της αναγνωστικής ομάδας, τη δημιουργία ευχάριστων χώρων ανάγνωσης και ακρόασης, την οργάνωση σχολικών βιβλιοθηκών και την κατάρτιση σχεδίου βάσει του οποίου θα πραγματοποιείται η ανάγνωση των λογοτεχνικών βιβλίων κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους (επιλογή βιβλίων, ρυθμός εξέλιξης, δραστηριότητες εμπλουτισμού του μαθήματος κ.λ.π) ο εκπαιδευτικός γίνεται αρωγός, εμπνευστής και εμψυχωτής της σχολικής ομάδας συνολικά αλλά και του κάθε μαθητή ατομικά στο αέναο ταξίδι του στον κόσμο της γνώσης, της ψυχαγωγίας, της απόλαυσης και της ανάγνωσης. Ιδιαίτερα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού αποτελούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα που λειτουργεί το ΕΚΕΒΙ. Ενδεικτικά προτείνονται: * Αξιοποίηση του νέου κόμβου του ΕΚΕΒΙ, για παιδιά (http://www.mikrosanagnostis.gr/). * Χρήση του προγράμματος «Συγγραφείς και εικονογράφοι στα σχολεία». * Δημιουργία Λεσχών Ανάγνωσης για παιδιά. * Συμμετοχή των τάξεων στο πρόγραμμα εκδηλώσεων της Έκθεσης Παιδικού Βιβλίου στην Αθήνα (στα τέλη Ιανουαρίου) και στην «Παιδική Γωνιά» της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης (μεταξύ Απριλίου-Μαΐου). * Συνεργασία για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου (23 Απριλίου). ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ

Δεν υπάρχουν σχόλια: