ΕΛΛΕΙΨΗ
ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ
Ελλάδα, «σωτήριον έτος 2017», και έφτανε μια «επιδρομή»
(όπως λένε τα κανάλια) του χιονιά, για να αποδειχτεί για πολλοστή φορά πόσο
ΛΙΓΟΙ είναι εκείνοι που υποτίθεται «κινούν τον κρατικό μηχανισμό» για την αντιμετώπιση
των ΟΠΟΙΩΝ καιρικών φαινομένων.
Υπουργεία, Περιφέρειες, Δήμοι…
Στη χώρα μας, το έχω ξαναγράψει, είμαστε του «ΘΕΡΑΠΕΥΕΙΝ και
ουχί του ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΕΙΝ», και μην τολμήσει κανείς καρεκλοκένταυρος η
κομματοεξαρτόμενος να ισχυριστεί το αντίθετο, γιατί τα γεγονότα θα τον διαψεύσουν,
όπως συμβαίνει πάντα.
Παρακολουθώ, όπως όλοι, τον ΧΑΜΟ που γίνεται αυτές τις μέρες
με τον χιονιά που μας ήρθε, τις γελοιότητες των καναλιών με τις «ζωντανές συνδέσεις»,
και την (κατά τα άλλα) «προβολή των προβλημάτων» μόνο που επί της ΟΥΣΙΑΣ δεν κάνουν
την παραμικρή αναφορά. ΜΑΥΡΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ για το πώς οργανώνεται η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
των όποιων «ακραίων» φαινομένων, ΠΟΤΕ, ΠΩΣ, και ΓΙΑΤΙ φτάνουμε σε σημείο να έχουμε
ΜΟΝΟ προβλήματα και όχι λύσεις.
Ο τομέας «αποχιονισμός» στη χώρα μας, είναι μια πολύ πικρή ιστορία,
με πολλές λεπτομέρειες και διαδικασίες, μερικές εκ των οποίων θα αναφέρω, δίνοντας
και κάνα δυο παραδείγματα – συγκρίσεις του χθες και του σήμερα, έτσι για να δει
ο κόσμος τι συμβαίνει και, κάθε φέτος, τα πράγματα είναι και χειρότερα.
Θα μπορούσα αυτό το χρονογράφημα να του δώσω τον τίτλο «Οι εμπειρίες
ενός εκχιονιστη», μιας και για περισσότερα από δώδεκα χρόνια εργάστηκα σαν χειριστής
εκχιονιστικών μηχανημάτων στα ¾ του οδικού δικτύου της χώρας, εμπειρία
ΜΟΝΑΔΙΚΗ, που μου επιτρέπει να βλέπω κάποιες λεπτομέρειες που πολλοί δεν τις βλέπουν,
ΔΕΝ τις γνωρίζουν.
Το χρονογράφημα αυτό, το αφιερώνω σε ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους
– χείριστες, που για μέρες βρίσκονται μακριά από τις οικογένειες τους προσπαθώντας
να κρατήσουν ανοιχτούς τους δρόμους.
Ξεκινώντας λοιπόν, θα επισημάνω πως το Α και το Ω στην αντιμετώπιση
του χιονιά και του παγετού, είναι η ΠΡΟΛΗΨΗ.
Πως θα την πετυχουμε;
Έχοντας στη διάθεση μας τα εξής:
Α) Πολυεργάτες (αλατιέρες) και φρέζες (όπου αυτές κρίνονται απαραίτητες)
σε ικανοποιητικό αριθμό για να καλυφτούν οι διάφορες περιοχές.
Β) Σταθμούς αποχιονισμού όπου θα σταθμεύουν και θα είναι σε ετοιμότητα
τα εκχιονιστικά μηχανήματα, καθώς και οι χειριστές τους.
Γ) ΑΛΑΤΙ στους διάφορους σταθμούς αποχιονισμού (έδρες).
Δ) ΕΓΚΑΙΡΗ ΡΙΨΗ ΑΛΑΤΙΟΥ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΗ ΘΑ ΠΛΑΙΣΙΑ
ΑΝΤΙΠΑΓΩΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.
Όταν οι δρόμοι έχουν αλάτι, όσο χιόνι και αν πέσει από πάνω,
όσο παγωμένο κι αν είναι, ΠΑΤΙΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕ «ΛΕΠΙΔΑ» ΕΥΚΟΛΑ ΑΠΟ ΤΟ
ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ.
Αν πέσει το χιόνι και παγώσει, Όσο αλάτι και να ρίξεις ΜΕΤΑ,
κάνεις μισή (για να μην πω λιγότερη) δουλειά, γιατί ο πάγος δυσκολεύει τα πράγματα.
Επίσης, να επισημάνω πως τα «γκρέιντερ» που βγάζουν οι υπεύθυνοι
για να καθαρίσουν τους δρόμους, ΔΕΝ μπορούν να «πατήσουν» τη λεπίδα τουςπολύ γιατί
υπάρχει φόβος να ξηλώσουν το δρόμο.
Επίσης, πολλές φορές, αφήνουν «κρούστα» χιονιού στο δρόμο
που γίνεται πάγος αν δεν πέσει αλάτι.
Τώρα, να δούμε τις «διαδικασίες» που γίνονται για τον αποχιονισμό
στα χρόνια της κρίσης….
Επειδή το κράτος διαθέτει μικρό αριθμό εκχιονιστικών, προκηρύσσει
διαγωνισμούς στους οποίους συμμετέχουν ιδιώτες οι οποίοι αποδεδειγμένα διαθέτουν
μεγάλο στόλο εκχιονιστικών όλων των τύπων.
Έτσι, «καλύπτονται» οι έδρες από μηχανήματα, χειριστές, και αλάτι.
Οι «διαγωνισμοί» παλιά γινόταν περίπου τον Οκτωβρη, και μέχρι τον Δεκέμβρη είχαν
καλυφτεί ΟΛΕΣ οι έδρες.
Τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια της κρίσης, μπορώ να πω πως γίνονται
την τελευταία στιγμή, και μιλάμε για τις περιφέρειες γιατί στους Δήμους, κάτι τέτοιο
εξ όσων γνωρίζω δεν έχει γίνει ΠΟΤΕ.
Βέβαια, βλέπουμε πως ακόμα και οι περιφέρειες, ΔΕΝ ανταποκρίνονται
σε πολλές περιπτώσεις ΕΓΚΑΙΡΑ, ενώ στους Δήμους, και ειδικά στην επαρχία, επικρατεί
ένα ΜΠΑΧΑΛΟ αφού δεν διαθέτουν εκχιονιστικά, με αποτέλεσμα να παγώνουν κεντρικοί
δρόμοι, αλλά και παράδρομοι, ενώ ΟΤΑΝ βρεθεί κάποια αλατιέρα, ρίχνει αλάτι κατόπιν
εορτής, μετά από ΩΡΕΣ.
Σε γενικές γραμμές, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗ με τα αποτελέσματα
που βλέπουμε.
Έχουμε τις περικοπές δαπανών εδώ και χρόνια, που στα πλαίσια
τους, έχει μειωθεί ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ η όποια κίνηση – προσπάθεια πρόληψης, και ΟΤΑΝ πλέον
κινούνται τα μηχανήματα, η ζημιά έχει γίνει.
Επίσης, θα πω πως ο «μηχανισμός» στα φαινόμενα Δευτέρας προς
Τρίτη στη Χαλκιδική, αποδείχτηκε ΕΛΛΙΠΕΣΤΑΤΟΣ.
Δεν μπορεί να είναι σε ισχύ δελτίο Επιδείνωσης καιρού, να αναφέρεται
στη Χαλκιδική, και να μην φροντίζουν να καλέσουν από την περιφέρεια Εκχιονιστικά….
Να μην γίνει «διασπορά» εκχιονιστικών σε ΟΛΟ το οδικό δίκτυο με εκχιονιστικά
και από Θεσσαλονίκη (κάτι που στο παρελθόν γινόταν τακτικά και ΑΜΕΣΑ).
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ, και ο κόσμος από το πρωί της Τρίτης έκανε παράπονα
σε ραδιόφωνα της Θεσσαλονίκης και των Αθηνών.
Δρόμοι που ΔΕΝ έκλειναν ΠΟΤΕ, ΔΕΝ ΠΑΓΩΝΑΝ, τα τελευταία χρόνια
κλείνουν για ώρες, και μετατρέπονται σε λαιμητόμους.
Τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, έξω χιονίζει, η θερμοκρασία
είναι στους -3 και σύμφωνα με την Ε.Μ.Υ και το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης που εξέδωσε,
τα φαινόμενα θα συνεχιστούν….
Όπως, θα συνεχιστεί και η ίδια κατάσταση, να τρέχουν να μαζέψουν
τα αμάζευτα, αφού ΠΡΟΛΗΨΗ δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει….
Βασίλης Τσούγκαρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου