Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Νέες κυκλοφορίες στη σειρά Μαύρη Γάτα

Με τα έργα των Chesterton Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά και Henry Kuttner Ο φόνος της ερωμένης και Ο φόνος της συζύγου συμπληρώνεται η νέα σειρά Μαύρη Γάτα, η οποία περιλαμβάνει παλαιότερα έργα μυστηρίου και θρίλερ που άντεξαν στη δοκιμασία του χρόνου και θεωρούνται πλέον κλασικά.  Πρόκειται για μια σειρά Vintage με All Time Classics της αστυνομικής λογοτεχνίας. 
G. K . Chesterton


Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά
 
Μετάφραση: Αντώνης Καλοκύρης


Κυκλοφορεί Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018




ISBN: 978-960-221-779-5, σχ. 21x14,
σελ. 248, α΄ έκδοση Ιούνιος 2018,
τιμή 12,00€ (χωρίς ΦΠΑ)
 «Ο Τσέστερτον ξέρει τον τρόπο να παρουσιάζει
τέλεια μια αστυνομική ιστορία.»
ΧΟΡΧΕ ΛΟΥΙΣ ΜΠΟΡΧΕΣ
 Ο Χορν Φίσερ είναι ένας αριστοκράτης ντετέκτιβ που αναλαμβάνει να εξιχνιάσει εγκληματικές υποθέσεις στις οποίες εμπλέκονται μέλη της υψηλής κοινωνίας. Είναι όμως ένας ασυνήθιστος, αντισυμβατικός, ψυχρός και διόλου συμπαθητικός ντετέκτιβ. Κι αυτό γιατί τυχαίνει να γνωρίζει πολλά. Όχι μόνο για την ψυχή του ανθρώπου αλλά και για την κοινωνία και την πολιτική. Γνωρίζοντας πρόσωπα και πράγματα της σκοτεινής πλευράς του πλούτου και της εξουσίας, δεν τρέφει αυταπάτες για απονομή δικαιοσύνης (όπως ο αφελής δημοσιογράφος βοηθός του) και αφοσιώνεται μόνο στην ανακάλυψη της αλήθειας.

 Ο Τσέστερτον, αυτός ο «Σκοτεινός πρίγκιπας του παραδόξου», μας παρουσιάζει μια κυνική αλλά και ρεαλιστική τοιχογραφία του εγκλήματος στους υψηλούς κύκλους της άρχουσας τάξης, όπου η διαπλοκή και η διαφθορά αποτελούν τον κανόνα.
 
 Ο Γκίλμπερτ Κιθ Τσέστερτον γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1874 και σπούδασε καλές τέχνες στο University College London. Από το 1900 και μέχρι τον θάνατό του, το 1936, δημοσιογραφούσε ανελλιπώς, αφήνοντας πίσω του περισσότερες από 4.000 δημοσιεύσεις. Παράλληλα, ζώντας και εργαζόμενος με χαοτικό τρόπο, αναδείχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους και παραγωγικότερους συγγραφείς του αγγλόφωνου κόσμου στον 20ό αιώνα. Το τεράστιο και πολυσχιδές έργο του επηρέασε λογοτέχνες (όπως ο Κάφκα και ο Μπόρχες), ηγετικές προσωπικότητες (τον Ιρλανδό Μάικλ Κόλινς και τον Γκάντι) και στοχαστές (όπως ο μεγάλος θεωρητικός των μαζικών μέσων Μάρσαλ ΜακΛούαν).

Ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σω, «φιλικός εχθρός» του, τον χαρακτήρισε «κολοσσιαία ιδιοφυΐα», ενώ απέκτησε και τον τίτλο «ο εκκεντρικός πρίγκιπας του παραδόξου». Ο ίδιος δήλωνε ότι το παράδοξο είναι «η αλήθεια που στέκεται ανάποδα πάνω στο κεφάλι της για να προκαλέσει την προσοχή». Το αμερικανικό περιοδικό TIME έγραφε ότι «ο Τσέστερτον, με κάθε ευκαιρία, χρησιμοποιούσε λαϊκές ρήσεις, παροιμίες, αλληγορίες – αφού όμως πρώτα φρόντιζε να τις γυρίσει τα μέσα έξω». Το στιλ γραφής του χαρακτηρίζεται από οξυδέρκεια, ειρωνεία, σαρκασμό και χιούμορ για την ανθρώπινη κατάσταση. Συνήθιζε να λέει για τους συγχρόνους του πως το θέμα «δεν είναι ότι δεν μπορούν να δουν τη λύση. Είναι ότι δεν μπορούν να δουν το πρόβλημα». Επίσης προειδοποιούσε πως «χωρίς μόρφωση, διατρέχουμε τον φριχτό και θανάσιμο κίνδυνο να πάρουμε τους μορφωμένους στα σοβαρά».
 Henry Kuttner

Ο φόνος της ερωμένης

 
Μετάφραση: Βικτωρία Λέκκα


Κυκλοφορεί Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018



ISBN: 978-960-221-775-7, σχ. 21x14,
σελ. 264, α΄ έκδοση Ιούνιος 2018,
τιμή 12,00€ (χωρίς ΦΠΑ)
– Ιστορίες του κυρίου Γκρέι –

 Ο κύριος Μάικλ Γκρέι, ψυχαναλυτής στο επάγγελμα, επιχειρεί να εξιχνιάσει μυστηριώδεις φόνους, εκτελώντας χρέη αστυνομικού ντετέκτιβ, και το επιτυγχάνει χρησιμοποιώντας περισσότερο ψυχολογικές και λιγότερο αστυνομικές μεθόδους.
Ο φόνος της ερωμένης αποτελεί μία από τις τέσσερις υποθέσεις του κύκλου «Ιστορίες του κυρίου Γκρέι» που δημοσίευσε ο Χένρυ Κάτνερ.
 Η Μπέβερλι Μποντ ανήκε σε κείνη την ειδική κατηγορία κοριτσιών, για τα οποία δεν μιλούν ποτέ οι παντρεμένοι άνδρες στις συζύγους τους. Ήταν ξανθιά, όμορφη και πρόθυμη ερωμένη – με κάποια αμοιβή φυσικά… 
Όταν βρίσκεται νεκρή, τέσσερις άνθρωποι προσέρχονται στην αστυνομία, με τον καθένα τους να ισχυρίζεται πως αυτός είναι ο δολοφόνος. Όλες οι ενδείξεις οδηγούν στην Αϊλίν Χέρικ, αναλυόμενη του ψυχαναλυτή Μάικλ Γκρέι, που όμως έχει λόγους να πιστεύει ότι η Αϊλίν είναι αθώα. 
Ο ψυχαναλυτής με την αντισυμβατική σκέψη αναλαμβάνει να επιλύσει το μυστήριο αυτού του φόνου –
 Henry Kuttner

Ο φόνος της συζύγου

 
Μετάφραση: Βικτωρία Λέκκα


Κυκλοφορεί Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018



ISBN: 978-960-221-776-4, σχ. 21x14,
σελ. 296, α΄ έκδοση Ιούνιος 2018,
τιμή 12,00€ (χωρίς ΦΠΑ)
– Ιστορίες του κυρίου Γκρέι –

  Ο κύριος Μάικλ Γκρέι, ψυχαναλυτής στο επάγγελμα, επιχειρεί να εξιχνιάσει μυστηριώδεις φόνους, εκτελώντας χρέη αστυνομικού ντετέκτιβ, και το επιτυγχάνει χρησιμοποιώντας περισσότερο ψυχολογικές και λιγότερο αστυνομικές μεθόδους.
Ο φόνος της συζύγου αποτελεί μία από τις τέσσερις υποθέσεις του κύκλου «Ιστορίες του κυρίου Γκρέι» που δημοσίευσε ο Χένρυ Κάτνερ.
Γνωστή παθολογική ψεύτρα, η Κάρεν Τσάμπιον, δεν μπορεί να προσφύγει στην αστυνομία· γι’ αυτό ζητάει βοήθεια από τον δαιμόνιο ψυχαναλυτή Μάικλ Γκρέι. Όταν του λέει ότι ο άντρας της σχεδιάζει να τη σκοτώσει, ο Γκρέι ξεκινάει μια έρευνα που θα τον οδηγήσει σ’ έναν τσαρλατάνο γιατρό, σ’ έναν εκβιαστή ιδιωτικό ντετέκτιβ και σ’ ένα δολοφόνο – για τον οποίο ένας άγριος φόνος είναι μόνο η αρχή.
Ο Χένρυ Κάτνερ γεννήθηκε στο Λος Άντζελες το 1915. Συμμετείχε με άλλους συγγραφείς της γοτθικής λογοτεχνίας του φανταστικού στον «Κύκλο Λάβκραφτ», όπου και γνωρίστηκε με τη συγγραφέα και μετέπειτα σύζυγό του C. L. Moore. Μαζί συνέγραψαν δεκάδες διηγήματα, νουβέλες και σενάρια για το Χόλυγουντ, χρησιμοποιώντας, εκτός από τα πραγματικά τους ονόματα, δεκαεπτά λογοτεχνικά ψευδώνυμα. Μετά από ένα πανεπιστημιακό πτυχίο ψυχολογίας, ο Κάτνερ ξεκίνησε μεταπτυχιακή ειδίκευση για κλινικός ψυχολόγος, όταν ένα αιφνίδιο καρδιακό επεισόδιο απέβη μοιραίο γι’ αυτόν το 1958.
Το τεράστιο έργο που άφησε πίσω του επηρέασε σημαντικούς μεταγενέστερους συγγραφείς όπως ο Roger Zelazny, ο Ray Bradbury και ο William S. Burroughs, ενώ έξι ιστορίες του έγιναν ταινίες (πιο πρόσφατη: The Last Mimzy, New Line Cinema, 2007).

Δεν υπάρχουν σχόλια: