Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018

📕 4 3 2 1: το μυθιστόρημα της χρονιάς: Φέτος το καλοκαίρι θα το διαβάσουν οι πάντες, εσύ;



Τέσσερις ζωές. Ένας ήρωας.
Το σπουδαιότερο μυθιστόρημα του Paul Auster.
Το 4 3 2 1 είναι ο λόγος για τον οποίο διαβάζουμε.
4 3 2 1 του Paul Auster
μετάφραση: Μαρία Ξυλούρη
Σελίδες: 1.224
Ξεφυλλίστε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.
Κυκλοφορεί και σε e-book
Ο Paul Auster, ένας από τους σημαντικότερους στιλίστες της αμερικάνικης λογοτεχνίας, επανέρχεται με ένα αριστουργηματικό έργο 1.200 σελίδων. Οι αντιδράσεις όσων έχουν μέχρι τώρα διαβάσει το magnum opus του Paul Auster είναι άμεσες και ενθουσιώδεις. Οι συζητήσεις και τα σχόλια οργιάζουν στα social media και οι κριτικές από τον Τύπο αποδεικνύουν πως το 4 3 2 1 είναι αδιαμφισβήτητα το μυθιστόρημα της χρονιάς.
Αν είσαι Οστερόπληκτος, το 4 3 2 1 είναι ό,τι θα μπορούσες να ζητήσεις από τον αγαπημένο σου συγγραφέα. Αν πάλι δεν έχεις διαβάσει ακόμη Auster, σίγουρα με αυτό το βιβλίο θα μπεις κι εσύ στο κλαμπ των φανατικών.
Το 4 3 2 1 που ήταν υποψήφιο για το βραβείο Booker 2017 αποτελεί τέσσερα οστερικά μυθιστορήματα σε ένα. Στις 3 Μαρτίου 1947 γεννιέται ο Άρτσιμπαλντ Ισαάκ Φέργκιουσον, το μοναδικό παιδί της Ρόουζ και του Στάνλεϊ Φέργκιουσον. Από αυτή την αφετηρία ξεκινούν τέσσερα παράλληλα μονοπάτια ζωής: τέσσερις Φέργκιουσον που θα ζήσουν τέσσερις εντελώς διαφορετικές ζωές. Ωστόσο κάθε εκδοχή της ιστορίας του Φέργκιουσον διατρέχει το κατακερματισμένο πεδίο της Αμερικής των μέσων του 20ού αιώνα σε ένα μεγαλόπνοο μυθιστόρημα για το δικαίωμα στην ύπαρξη και τις ατελείωτες πιθανότητές της, για την αγάπη και την πληρότητα της ζωής.
Τα φαινόμενα «Οστεροπώρωσης» που εκδηλώθηκαν ήδη από τα τέλη Μαρτίου όταν πρωτοκυκλοφόρησε το μυθιστόρημα του Paul Auster εξαπλώθηκαν πολύ γρήγορα και παρατηρούνται ήδη σε θάλασσες και ακτές και εξοχικούς προορισμούς ολόκληρης της χώρας. Η συχνότητά τους αναμένεται να αυξηθεί κι άλλο, καθώς για κάποιους οι διακοπές ξεκινούν. Μην πάρετε καμία απολύτως προφύλαξη. Κολλήστε κι εσείς και είναι σίγουρο πως το φετινό καλοκαίρι θα το θυμάστε για πάντα.
Μπορείτε να πάρετε παρακάτω μία γεύση από ήδη νοσούντες έλληνες και ξένους «Οστερομανείς»:
«Ένα επικό μυθιστόρημα ενηλικίωσης και μαθητείας… Πρωτότυπο και σύνθετο. Αδύνατο να μη σας εντυπωσιάσει, αδύνατο να μην αισθανθείτε δέος από το κατόρθωμα του Auster. Ένα φιλόδοξο έργο μοναδικής τέχνης, ένα αξιομνημόνευτο μοντάζ ανταγωνιστικών και συμπληρωματικών αφηγήσεων, ένα πολλαπλό μυθιστόρημα».
New York Times Book Review
«Το καλύτερο μυθιστόρημα του Auster…. Ένα μεταμοντέρνο έπος που είναι τόσο εθιστικό όσο ένα μακροσκελές σίριαλ».
Financial Time
«Τέσσερις υπέροχες, διεξοδικές αποτυπώσεις της νεανικής παραφοράς – της αμηχανίας και της ματαίωσης, του πάθους για τα βιβλία, τις ταινίες, τα σπορ, την πολιτική και το σεξ… Δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο λογοτεχνικό βιβλίο… Δεν μιλά μόνο για την τυχαιότητα και το απρόοπτο, αλλά για το τι θα γινόταν αν που μας στοιχειώνει, για τις επινοημένες ζωές που έχουμε στον νου μας και τρέχουν παράλληλα με την πραγματική μας ύπαρξη».
Guardian
«Ο Auster παίζει με το μυαλό των αναγνωστών εδώ και τρεις δεκαετίες, διευρύνοντας τα αφηγηματικά όρια… Αυτό είναι το πιο απαιτητικό, αγωνιώδες, αστείο, συναισθηματικό, ερωτικό, δομικά τολμηρό μυθιστόρημά του έως σήμερα. Ένα μαγευτικό έργο».
Booklist
«Ένα μεγάλο επίτευγμα του αμερικανού συγγραφέα. Ένα μυθιστόρημα 1.200 σελίδων που μας οδηγεί στην καρδιά της αμερικανικής κοινωνίας των δεκαετιών του 1950 και του 1960. Η στέρεη παράδοση του αμερικανικού ρεαλισμού αλλά και η ευρωπαϊκή επιρροή. [...]
Ένα bildungsroman, ένα μυθιστόρημα της ενηλικίωσης τόσο φιλόδοξο και πρωτότυπο ως σύνθεση και κατασκευή, το οποίο ωστόσο το αρχίζεις και δεν θέλεις να το αφήσεις από τα χέρια σου.
Αναστάσης Βιστωνίτης, ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής
«Μυθιστόρημα-ποταμός που εκτυλίσσεται σε παράλληλα σύμπαντα; Έπος ενηλικίωσης; Ζωές που ακυρώνονται και ξετυλίγονται μέσα στον εικοστό αιώνα; Όλα είναι προς ανακάλυψη».
Ηλίας Μαγκλίνης, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
«Για το 4 3 2 1 ισχύει μέχρι κεραίας αυτό που είχε σημειώσει ο Οράτιος: “Materiam superabat opus” (σ.σ.: το έργο ξεπέρασε το υλικό). Και μπορεί το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο να μην θεωρείται αμελητέο, το τελικό αποτέλεσμα, όμως, ξεπερνάει ακόμα και την αρχική σκέψη του Όστερ. Πρόκειται για ένα πλήρως αυτονομημένο μυθιστόρημα που αναπτύσσεται φυγόκεντρα, ενώ η πρόθεσή του να μείνει σε κεντρομόλα διάθεση δεν χάνεται. Σαν να λέμε: λειτουργεί άλλοτε από μέσα προς τα έξω κι άλλοτε με αντίρροπη διάθεση. Προφανέστατα έχουμε να κάνουμε με ένα μυθιστόρημα πλήρους άνθισης και ωρίμανσης – μαεστρικά δομημένο και με δραματουργικές κορυφές άξιες επαίνων. Ο Όστερ, ακόμη και αν προετοιμάζει τον εαυτό του για την έξοδο, το κάνει με τους δικούς του όρους. Είναι ένας δεξιοτέχνης και με τούτο το μυθιστόρημα έδειξε και στους πλέον δύσπιστους πως είναι άξιος μάστορας του métier».
Διονύσης Μαρίνος, BOOK PRESS
«Ο Φέργκιουσον, ο ήρωας στο μυθιστόρημα του Πολ Όστερ, νομίζω ότι θα γίνει ένας από τους αξιομνημόνευτους και παραδειγματικούς ήρωες της αμερικανικής λογοτεχνίας. [...]
Ο Πολ Όστερ επινοεί τέσσερις διαφορετικές εκδοχές του ίδιου προσώπου και παρακολουθεί την εξέλιξή τους, από τη χρονιά της γέννησής τους, το 1947, μέχρι το 1970. [...]
Με το εύρημα αυτό ο Όστερ δημιουργεί ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα ταυτότητας και επινόησης του εαυτού, που είναι από τα πλέον κρίσιμα θέματα της εποχής μας».
Νίκος Μπακουνάκης, ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής

Δεν υπάρχουν σχόλια: