Ο ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνει εργαστήριο δημιουργικής γραφής για παιδιά 8-10 ετών, που θα ταξιδέψει τη φαντασία τους μέχρι τα πέρατα του κόσμου, θα διευρύνει τις γνώσεις τους και θα αξιοποιήσει δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους.
Εργαστήρι έξι συναντήσεων με την εκπαιδευτικό Άλκηστη Χρονάκη
Ημερομηνίες: 6 και 20 Οκτωβρίου, 10 και 24 Νοεμβρίου, 8 Δεκεμβρίου 2012, 12 Ιανουαρίου 2013
Κόστος: 80 ευρώ για κάθε παιδί (και για τις έξι συναντήσεις)
Διάρκεια κάθε συνάντησης 1,5 ώρα
Αξιοποιώντας τη φαντασία των παιδιών το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποβλέπει στην εξοικείωσή τους με τα βιβλία, ειδικότερα με τις διαδικασίες της ανάγνωσης και της γραφής. Με αφορμή ιστορίες τα παιδιά θα αφήσουν τη φαντασία τους ελεύθερη και θα ανακαλύψουν ότι μπορούν να διασκεδάζουν γράφοντας. Μέσα από ασκήσεις-παιχνίδια με τις λέξεις, τους ήρωες και την πλοκή της ιστορίας θα αναπτύξουν τη δική τους φωνή και θα δημιουργήσουν τα δικά τους κείμενα.
Οι μικροί μας συγγραφείς μέσα από το πρόγραμμα:
• θα βελτιώσουν τις γλωσσικές ικανότητές τους,
• θα ενθαρρύνουν τη δημιουργική τους σκέψη,
• θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ
1η συνάντηση (6/10)
• Γνωριμία με τα παιδιά (παιχνίδι γνωριμίας)
• Συζήτηση για τα βιβλία που διαβάζουν, αγαπημένα βιβλία, αγαπημένα παραμύθια
• Ανάγνωση ιστοριών από το βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ Τα παραμύθια ανάποδα
• Συζήτηση για τον τρόπο με τον οποίο ο συγγραφέας αλλάζει τα παραμύθια - η έννοια του αφηγητή και της οπτικής γωνίας
• Επιλογή ενός παραμυθιού ή μιας γνωστής ιστορίας - πώς θα μπορούσαν να την αλλάξουν (προφορικά)
• Μεταφορά της ιστορίας στο χαρτί (προαιρετική άσκηση για το σπίτι)
2η συνάντηση (20/10)
• Ανάγνωση των ιστοριών (των προαιρετικών ασκήσεων) των παιδιών Χωρισμός σε ομάδες – συγγραφή μέρους της ιστορίας – ένωση της ιστορίας
• Ανάγνωση αποσπάσματος από βιβλίο - συζήτηση για τις λέξεις που χρησιμοποιεί ο/η συγγραφέας και τον ρόλο τους
• Παιχνίδι λέξεων: επιλογή λέξεων από άλλο βιβλίο και σύνθεση ιστορίας (συνεργασία και άσκηση για το σπίτι)
3η συνάντηση (10/11)
• Ανάγνωση των ιστοριών των παιδιών και συζήτηση
• Παιχνίδι «ο Αγνοούμενος». Φανταζόμαστε ότι κάποιος λείπει από την ομάδα και προσπαθούμε να συνθέσουμε το πρόσωπο.
• Συζήτηση για τον ρόλο του ήρωα σε μια ιστορία
• Άσκηση: Προετοιμασία πορτρέτου ενός χαρακτήρα
4η συνάντηση (24/11)
• Ανάγνωση αποσπάσματος από το βιβλίο Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της της Άλκης Ζέη - συζήτηση για τη σημασία του τόπου και του χρόνου στην εξέλιξη μιας ιστορίας
• Ο χώρος και ο χρόνος που επιλέγουμε να διαδραματιστεί μια ιστορία – πρακτική άσκηση με ανάπτυξη σε ένα μικρό κείμενο
• Συζήτηση πάνω στα κείμενα που προέκυψαν
5η συνάντηση (8/12)
• Η αρχή και το τέλος μιας ιστορίας - συζήτηση με αφορμή κείμενα που θα διαβάσουμε
• Ανάγνωση αποσπάσματος: Φανταζόμαστε το τέλος (προφορικά)
• Ανάγνωση δεύτερου αποσπάσματος: Φανταζόμαστε την αρχή (προφορικά)
• Άσκηση για το σπίτι: Οι μικροί συγγραφείς επιλέγουν να γράψουν την αρχή ή το τέλος μιας ιστορίας
6η συνάντηση (12/1/2013)
• Ανάγνωση των κειμένων των παιδιών
• Γενική επαναληπτική συζήτηση
• Ιδέες για μια ιστορία - πλάνο ιστορίας (τα παιδιά μπορούν προαιρετικά να γράψουν μια ολοκληρωμένη ιστορία και να τη στείλουν ηλεκτρονικά στην Άλκηστη Χρονάκη. Οι ιστορίες θα δημοσιευτούν στο www.metaixmio.gr)
Η Άλκηστη Χρονάκη μετά τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη Σύγχρονη Λογοτεχνία σε Πανεπιστήμιο της Αγγλίας ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο θεματικό πεδίο «Διδακτική της Λογοτεχνίας» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ με θέμα Η Συμβολή της Ανάγνωσης Μυθιστορημάτων στη Διαμόρφωση της Υποκειμενικότητας των Εφήβων. Στο πλαίσιο της διατριβής και για τις ανάγκες της έρευνας, οργάνωσε και λειτούργησε λέσχες ανάγνωσης παιδιών προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας στις δημοτικές βιβλιοθήκες της Θεσσαλονίκης. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της εργάστηκε στη Θεσσαλονίκη σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών και ΙΕΚ ως καθηγήτρια Αγγλικών, συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων και το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης ως εκπαιδεύτρια σε προγράμματα που υλοποιούσε και ως μεταφράστρια. Παράλληλα, από το 1998 μέχρι το 2003 αρθρογραφούσε στο λογοτεχνικό περιοδικό ΔΙΑΒΑΖΩ με βιβλιοκριτικές και παρουσιάσεις βιβλίων. Από το 2006 εργάζεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως καθηγήτρια Αγγλικών.
Το εργαστήρι πραγματοποιείται στην αίθουσα του ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ (1ος όροφος, Ιπποκράτους 118, στο κέντρο της Αθήνας). Οδηγίες για εύκολη πρόσβαση στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ θα βρείτε ΕΔΩ.
Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του, οι γονείς μπορούν να παραμείνουν στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ, όπου μπορούν να πιουν τον καφέ ή το τσάι τους, να σερφάρουν στο Internet (και ασύρματο – Wi-Fi) ή να επιστρέψουν μετά τη λήξη κάθε συνάντησης.
Με την εγγραφή στο εργαστήριο δίνεται δώρο στους γονείς ένα λογοτεχνικό βιβλίο των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Δηλώσεις συμμετοχής και περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων
• στο τηλ.: 211 3003500 (εσωτ. 523)
• στο e-mail: schools@metaixmio.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου