Πέμπτη 1 Αυγούστου 2024

Νέες κυκλοφορίες Ιουλίου 2024


Νέες κυκλοφορίες Ιουλίου 2024


Το Μελάνωμα της Κύπρου
Φούσκας Κ. Βασίλης
Σελίδες: 168
ISBN: 9786182044919
Τιμή: 14,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Ένα βι­βλίο-κα­τα­πέλ­της για τη δι­α­χεί­ρι­ση του Κυ­πρι­α­κού από την ελ­λα­δι­κή πλευ­ρά. Είναι οι με­γά­λες σκι­ές, που κου­βα­λά η ελ­λη­νι­κή ιστο­ρία για την Κύ­προ και το Κυ­πρι­α­κό. Είναι τα όσα κρύ­βο­νται βα­θιά μέ­σα στις σκο­τει­νές «σή­ραγ­γες» της ιστο­ρί­ας.
Το βι­βλίο είναι ένα ιστο­ρι­κό εγ­χει­ρί­διο για το Κυ­πρι­α­κό. Η ση­μα­σία και η σπου­δαι­ό­τη­τά του έγκει­ται στο γε­γο­νός ότι βλέ­πει την ιστο­ρία πέ­ραν από την πε­πα­τη­μέ­νη. Από μια οπτι­κή γω­νία που η κα­θε­στη­κυ­ία τά­ξη δεν μπο­ρεί και δεν θέ­λει να την δει. Το βι­βλίο ανα­δει­κνύει πτυ­χές που πα­ρα­μέ­νουν κα­λά κρυμ­μέ­νες από το βα­θύ κρά­τος των Αθη­νών. Ο Βα­σί­λης Φού­σκας με το βι­βλίο του στέ­κε­ται απέ­να­ντι σε μια δι­α­χρο­νι­κή αφή­γη­ση, βο­λι­κή και με πολ­λά ερω­τή­μα­τα να αιω­ρού­νται. Μια αφή­γη­ση που μό­νο το κα­τε­στη­μέ­νο και τα με­γά­λα συμ­φέ­ρο­ντα εξυ­πη­ρε­τεί. Ο ρό­λος του Κα­ρα­μαν­λή και του Αβέ­ρωφ είναι γνω­στός, αλ­λά σκο­πί­μως δεν ανα­φέ­ρε­ται, δεν ανα­δει­κνύ­ε­ται.
Η κα­τα­στρο­φή της Κύ­πρου, ο βί­αι­ος δι­α­με­λι­σμός της, είναι απο­τέ­λε­σμα των σχε­δι­α­σμών του ΝΑ­ΤΟ, των ΗΠΑ, της Βρε­τα­νί­ας και της Τουρ­κί­ας. Σε αυτούς σχε­δι­α­σμούς συ­ναί­νε­σε και το πο­λι­τι­κό κα­τε­στη­μέ­νο της Αθή­νας. Το έγκλη­μα ανέ­λα­βε να δι­α­πρά­ξει η ξε­νο­κί­νη­τη χού­ντα και οι εκ­πρό­σω­ποί της στην Κύ­προ, η ΕΟ­ΚΑ-Β. Μια κά­στα προ­δο­τών, που δεν δι­κά­στη­κε, δεν τι­μω­ρή­θη­κε πο­τέ!
Ο Βα­σί­λης Κων/νου Φού­σκας είναι κα­θη­γη­τής Δι­ε­θνών Σχέ­σε­ων στο Πα­νε­πι­στή­μιο του Ανα­το­λι­κού Λον­δί­νου και δι­ευ­θυ­ντής του ερευ­νη­τι­κού κέ­ντρου για τη με­λέ­τη των Κρα­τών, Αγο­ρών και Λα­ών (States, Markets People – STAMP). Το 1998 ίδρυ­σε και από τό­τε δι­ευ­θύ­νει την ακα­δη­μα­ϊ­κή επι­θε­ώ­ρη­ση, Journal of Balkan and Near Eastern Studies, η οποία κυ­κλο­φο­ρεί οκτώ φο­ρές ετη­σί­ως απ’ τον εκ­δο­τι­κό οίκο Routledge -Taylor Francis. Με το Επί­κε­ντρο ο συγ­γρα­φέ­ας έχει δη­μο­σι­εύ­σει τα Τουρ­κι­κός ιμπε­ρι­α­λι­σμός και απο­τρο­πή (2022), και σε με­τά­φρα­ση (με τον Κώ­στα Δη­μου­λά), Ελ­λά­δα, πα­γκο­σμι­ο­ποί­η­ση και Ευρω­πα­ϊ­κή Ένω­ση. Η πο­λι­τι­κή οικο­νο­μία του χρέ­ους και της κοι­νω­νι­κής κα­τάρ­ρευ­σης (2015) και (με τον Μπου­λέντ Γκο­κάυ), Η απο­σύν­θε­ση του Ευρω­ατ­λα­ντι­σμού και ο νέ­ος αυταρ­χι­σμός (2020). Το συγ­γρα­φι­κό του έρ­γο έχει με­τα­φρα­στεί (από τα αγ­γλι­κά) σε πά­νω από δέ­κα γλώσ­σες, συ­μπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νων της κι­νε­ζι­κής, ιτα­λι­κής, ια­πω­νι­κής, τουρ­κι­κής και σερ­βι­κής. Είναι μέ­λος του δι­κτύου «Πα­νελ­λή­νιοι Δι­ά­λο­γοι».
«Πρό­κει­ται για με­λέ­τη που επα­να­το­πο­θε­τεί την ιστο­ρι­κή έρευ­να για το Κυ­πρι­α­κό σε νέα βά­ση. Ανα­δει­κνύει την ύπαρ­ξη δι­α­χρο­νι­κής συ­νέ­χει­ας στην πο­λι­τι­κή των ελ­λη­νι­κών κυ­βερ­νή­σε­ων για επι­βο­λή δι­χο­το­μι­κής λύ­σης στην Κύ­προ και τεκ­μη­ρι­ώ­νει τη θέ­ση ότι η δι­κτα­το­ρία υλο­ποί­η­σε την ακραία τυ­χο­δι­ω­κτι­κή εκ­δο­χή αυτής της πο­λι­τι­κής, το απο­τέ­λε­σμα της οποί­ας θα απο­δε­χθεί χω­ρίς αμ­φι­σβή­τη­ση και η πρώ­τη με­τα­πο­λι­τευ­τι­κή κυ­βέρ­νη­ση». — Γι­άν­νης Μαυ­ρής, Δρ. Πο­λι­τι­κής Επι­στή­μης, πρό­ε­δρος και δι­ευ­θύ­νων σύμ­βου­λος του ιν­στι­τού­του δη­μο­σκο­πή­σε­ων Public Issue και εκλο­γι­κός ανα­λυ­τής του Ρα­δι­ο­φω­νι­κού Ιδρύ­μα­τος Κύ­πρου (ΡΙΚ) από το 1993
«Μια εξαι­ρε­τι­κά τεκ­μη­ρι­ω­μέ­νη με­λέ­τη, που απο­δο­μεί συ­στη­μα­τι­κά την πο­λι­τι­κή που δι­α­χρο­νι­κά άσκη­σε στο Κυ­πρι­α­κό το βα­θύ αθη­να­ϊ­κό κρά­τος, απο­κα­λύ­πτο­ντας τον πραγ­μα­τι­κό του ρό­λο στην κα­τα­στρο­φή της Κύ­πρου». — Λου­κάς Αξε­λός, Δρ. του ΕΚ­ΠΑ, δι­ευ­θυ­ντής των εκ­δό­σε­ων Στο­χα­στής και του πε­ρι­ο­δι­κού Τε­τρά­δια πο­λι­τι­κού δι­α­λό­γου, έρευ­νας και κρι­τι­κής
«Ένα ακραιφ­νώς επι­στη­μο­νι­κό βι­βλίο, ίσως από τα πιο ση­μα­ντι­κά που έχουν πο­τέ γρα­φτεί γι’ αυτό το πο­λύ ση­μα­ντι­κό επει­σό­διο, όχι μό­νο της Κυ­πρι­α­κής, αλ­λά και της Ελ­λη­νι­κής και της Τουρ­κι­κής ιστο­ρί­ας». — Bülent Gökay, κα­θη­γη­τής δι­ε­θνών σχέ­σε­ων, University of Keele, Με­γά­λη Βρε­τα­νία
«Ένα εξαι­ρε­τι­κά πρω­τό­τυ­πο βι­βλίο, που φω­τί­ζει άγνω­στες πλευ­ρές του Κυ­πρι­α­κού ζη­τή­μα­τος». — Tunc Aybak, κα­θη­γη­τής δι­ε­θνών σχέ­σε­ων, Middlesex University, Με­γά­λη Βρε­τα­νία
«Χρη­σι­μο­ποι­ώ­ντας πρω­το­γε­νείς πη­γές, το βι­βλίο του Φού­σκα δεί­χνει πως Αβέ­ρωφ και Κα­ρα­μαν­λής προ­τί­μη­σαν ν' ακο­λου­θή­σουν την πο­λι­τι­κή του Κί­σι­ντζερ, πα­ρά ν' αντι­στα­θούν για τα συμ­φέ­ρο­ντα της Ελ­λά­δας και της Κυ­πρι­α­κής Δη­μο­κρα­τί­ας. Το βι­βλίο αυτό φέρ­νει τα πά­νω-κά­τω». — William Mallinson, πρώ­ην Βρε­τα­νός δι­πλω­μά­της και κα­θη­γη­τής ιστο­ρί­ας


1944 - 1949: Πώς η Ελλάδα παρέμεινε στον ελεύθερο κόσμο, Τόμος Α΄
Μουμτζής Σάκης
Σελίδες: 240
ISBN: 9786182044926
Τιμή: 12,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Ο Εμ­φύ­λι­ος άφη­σε ανε­ξί­τη­λη τη σφρα­γί­δα του στους πα­λαι­ό­τε­ρους. Εμείς οι νε­ό­τε­ροι πή­ρα­με τη μυ­ρω­διά που μας άφη­σαν εκεί­νοι που έζη­σαν τα γε­γο­νό­τα.
Ο Σά­κης, λοι­πόν, είχε μία δι­α­φο­ρε­τι­κή ιστο­ρία να μας πει για τον Εμ­φύ­λιο από εκεί­νη που επι­κρα­τού­σε μέ­χρι τα πρώ­τα μνη­μο­νι­α­κά χρό­νια. Πριν δη­λα­δή ο ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ ανα­λά­βει την εξου­σία. Και αυτό έχει τη ση­μα­σία του, υπό την έν­νοια ότι ο αστι­κός μύ­θος σε μία χώ­ρα όπου η Αρι­στε­ρά είχε κυ­ρι­αρ­χή­σει ιδε­ο­λο­γι­κά έλε­γε ότι η Ελ­λά­δα θα ήταν μια κα­λύ­τε­ρη χώ­ρα αν τον Εμ­φύ­λιο τον είχαν κερ­δί­σει οι κομ­μου­νι­στές.
Σή­με­ρα, έπει­τα από 4,5 χρό­νια ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, οι αυτα­πά­τες έχουν ξε­πε­ρα­στεί. Χρει­ά­στη­κε πρώ­τα να δι­α­ψευ­στούν. Ήταν αναμ­φί­βο­λα μία επί­πο­νη δι­α­δι­κα­σία. Ίσως απ’ όλη αυτή την ιστο­ρία να βγει στο τέ­λος κά­τι κα­λό. Σαν να θά­βου­με, επι­τέ­λους, τον νε­κρό και να απο­φα­σί­ζου­με έτσι να συ­νε­χί­σου­με τη ζωή μας.
Η ιστο­ρία που έχει να μας πει ο Σά­κης για τον Εμ­φύ­λιο προ­σφέ­ρει με­γά­λη υπη­ρε­σία στην ίδια τη Δη­μο­κρα­τία. Η γνώ­ση του πα­ρελ­θό­ντος δεν ανα­μο­χλεύει τα πά­θη. Το θά­ψι­μο της αλή­θει­ας ήταν αυτό που επέ­τρε­ψε στην Αρι­στε­ρά να δι­εκ­δι­κή­σει τη ρε­βάνς στον λε­γό­με­νο τρί­το γύ­ρο.
(Από τον Πρό­λο­γο του Θα­νά­ση Μαυ­ρί­δη)
O Σά­κης Μουμ­τζής γεν­νή­θη­κε το 1953 στη Θεσ­σα­λο­νί­κη. Απο­φοί­τη­σε από το Πει­ρα­μα­τι­κό Σχο­λείο το 1971 και πή­ρε το πτυ­χίο της Νο­μι­κής το 1976. Δρα­στη­ρι­ο­ποι­ή­θη­κε πο­λι­τι­κά στο χώ­ρο του Ρή­γα Φε­ραίου, στη Σπου­δά­ζου­σα και στη συ­νέ­χεια στις γραμ­μές της Κομ­μα­τι­κής Ορ­γά­νω­σης Θεσ­σα­λο­νί­κης του ΚΚΕ εσω­τε­ρι­κού με­τέ­χο­ντας στη συ­ντα­κτι­κή επι­τρο­πή του πε­ρι­ο­δι­κού Αγώ­νας. Επί 30 χρό­νια ασχο­λή­θη­κε με την οικο­γε­νει­α­κή επι­χεί­ρη­ση. Συ­νέ­γρα­ψε τα βι­βλίο «Κόκ­κι­νη βία 1943-1946'' (2013), '' Κόκ­κι­νη βία 1947-1950'' (2015), ''ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, απά­τες και αυτα­πά­τες'' (2016), ''ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, το τέ­λος της βαρ­βα­ρό­τη­τας'' (2019), ''Πώς η Ελ­λά­δα πα­ρέ­μει­νε στον ελεύ­θε­ρο κό­σμο'' (2018, τό­μοι δύο). Αρ­θρο­γρα­φεί κα­θη­με­ρι­νά στο Liberl.GR και στις εφη­με­ρί­δες ''ΚΑ­ΘΗ­ΜΕ­ΡΙ­ΝΗ'' και ''ΜΑ­ΚΕ­ΔΟ­ΝΙΑ'', συ­νερ­γά­ζε­ται με το Δη­μο­τι­κό Ρα­δι­ό­φω­νο της Θεσ­σα­λο­νί­κης. Έχει γρά­ψε δε­κά­δες βι­βλι­ο­κρι­τι­κές. Ζει στη Θεσ­σα­λο­νί­κη.
«Ο Μουμ­τζής προ­χω­ρεί με προ­σε­κτι­κά βή­μα­τα. Ανα­συν­θέ­το­νται τα γε­γο­νό­τα, αυτά τον οδη­γούν στις ερ­μη­νεί­ες του, οι οποί­ες δεν είναι πά­ση θυ­σία 'ανα­θε­ω­ρη­τι­κές'». — Ηλί­ας Κα­νέλ­λης, Εφη­με­ρί­δα ΤΑ ΝΕΑ, 23-01-2016
«Η αμοι­βαία κα­χυ­πο­ψία Αμε­ρι­κα­νών-Ελ­λή­νων δεν ξε­πε­ρά­στη­κε πο­τέ, γρά­φει ο Σ. Μουμ­τζής, κι όμως τα δο­λά­ρια ήρ­θαν. Μά­λι­στα, 'τα 865,2 εκα­τομ­μύ­ρια δο­λά­ρια που εισέρ­ρευ­σαν στη χώ­ρα από το 1948 έως το 1963 απο­τε­λού­σαν ένα επι­πλέ­ον ετή­σιο ΑΕΠ'… Πα­ρά τις προ­φα­νείς δι­α­φο­ρές, στο βά­θος δεν σας θυ­μί­ζουν κά­τι απ’ το σή­με­ρα όλα τα πα­ρα­πά­νω;» — Ηλί­ας Μα­γκλί­νης, Εφη­με­ρί­δα ΚΑ­ΘΗ­ΜΕ­ΡΙ­ΝΗ, 05-01-2016
«Ένα άλ­λο μυ­θο­λο­γι­κό στοι­χείο είναι η, υπο­τί­θε­ται, παλ­λα­ϊ­κή υπο­στή­ρι­ξη της Αρι­στε­ράς που συν­δέ­ε­ται με την πί­στη πε­ρί αυθόρ­μη­της 'λα­ϊ­κής συμ­με­το­χής' στον Δη­μο­κρα­τι­κό Στρα­τό. Και ο μύ­θος αυτός κα­τα­λύ­ε­ται από τη συ­στη­μα­τι­κή έρευ­να του Μουμ­τζή, ο οποί­ος αμ­φι­σβη­τεί τους αριθ­μούς που συ­χνά ανα­φέ­ρο­νται. Κα­τά τον συγ­γρα­φέα, ο λα­ός αρ­νή­θη­κε να στη­ρί­ξει τις βλέ­ψεις του ΚΚΕ δι­ό­τι, απλού­στα­τα, δεν ήθε­λε τον κομ­μου­νι­σμό». — Δη­μή­τρης Β. Τρι­α­ντα­φυλ­λί­δης, Πε­ρι­ο­δι­κό THE BOOKS’ JOURNAL, Μάρ­τι­ος 2016
«Στα­δι­α­κά, οι απο­λο­γη­τές των θέ­σε­ων της Αρι­στε­ράς κα­τα­σκεύ­α­σαν μια νέα ορ­θο­δο­ξία που βα­σί­στη­κε σε με­γά­λο βαθ­μό στην κα­κή συ­νεί­δη­ση των γό­νων των νι­κη­τών πέ­ραν των φυ­σι­κών οπα­δών της αρι­στε­ράς. Έτσι δη­μι­ουρ­γή­θη­κε η δι­α­δε­δο­μέ­νη εντύ­πω­ση ότι τον εμ­φύ­λιο τον κέρ­δι­σαν οι αντι­κομ­μου­νι­στές στο πε­δίο της μά­χης, αλ­λά η αρι­στε­ρά στο πε­δίο της ειρή­νης. Τού­το το σχή­μα, το 'ασπρό­μαυ­ρο', ο Σά­κης Μουμ­τζής επι­χει­ρεί να το ανα­τρέ­ψει». — Θά­νος Βε­ρέ­μης, Ιστο­σε­λί­δα Capital.gr, 05-03-2014
«Κα­τά τον συγ­γρα­φέα το 1947, η πα­ρα­τα­κτή δύ­να­μη του Εθνι­κού Στρα­τού ήταν λί­γο με­γα­λύ­τε­ρη από την αντί­στοι­χη του ΔΣΕ, ο οποί­ος όμως υπερ­τε­ρού­σε σε συ­γκε­κρι­μέ­να είδη οπλι­σμού. Έτσι, σε αυτήν την πρώ­τη χρο­νιά του εμ­φυ­λίου πο­λέ­μου κά­θε απο­τέ­λε­σμα ήταν δυ­να­τό, κα­θώς η αμε­ρικaνι­κή βο­ή­θεια δεν είχε αρ­χί­σει να φθά­νει στα πε­δία των μα­χών». — Ιστο­σε­λί­δα Liberal, 10-01-2016
«Ό,τι ακο­λού­θη­σε, ήταν απο­τέ­λε­σμα μι­ας τυ­φλής ιδε­ο­λη­ψί­ας, στην οποία σύρ­θη­κε ο κό­σμος της Αρι­στε­ράς δί­χως να έχει κα­μιά δι­ά­θε­ση να ξα­να­πο­λε­μή­σει, σε αντί­θε­ση με τον ανεκ­δι­ή­γη­το Ζα­χα­ρι­ά­δη που από τον Μάρ­τιο του 1946 ανα­ζη­τού­σε με­θο­δι­κά, μέ­σω των επα­φών σε δι­ά­φο­ρες γει­το­νι­κές χώ­ρες, εκεί­να τα στρα­τι­ω­τι­κά ερεί­σμα­τα και τις συμ­μα­χί­ες που θα του επέ­τρε­παν να ορ­γα­νώ­σει τον ένο­πλο και κα­τά φα­ντα­σία τα­ξι­κό αγώ­να του, που στοί­χι­σε και εξα­κο­λου­θεί να στοι­χί­ζει ανυ­πο­λό­γι­στα στη χώ­ρα». — Ξε­νο­φών Α. Μπρου­ντζά­κης, Εφη­με­ρί­δα ΤΟ ΠΟ­ΝΤΙ­ΚΙ, 26-10-2016
«Ο συγ­γρα­φέ­ας δι­ε­ρευ­νά αν η εμ­φύ­λια βία που ξέ­σπα­σε από τα μέ­σα του 1943 ήταν απόρ­ροια των το­πι­κών ιδι­ο­μορ­φι­ών και της Κα­το­χής ή απο­τέ­λε­σμα του τρι­το­δι­ε­θνι­στι­κού χα­ρα­κτή­ρα του ΚΚΕ. Προ­σπα­θεί να απα­ντή­σει αν ο γε­νι­κευ­μέ­νος εμ­φύ­λι­ος πό­λε­μος ήταν προ­ϊ­όν ψυ­χρής πο­λι­τι­κής επι­λο­γής του ΚΚΕ ή προ­έ­κυ­ψε από κοι­νω­νι­κές συ­γκρού­σεις». — Εφη­με­ρί­δα ΤΟ ΒΗ­ΜΑ, 29-12-2013
«Ο Σά­κης Μουμ­τζής δεν είναι, υπο­χρε­ω­τι­κά, ένας ανα­θε­ω­ρη­τής της ιστο­ρί­ας. Αλ­λά προ­σεγ­γί­ζει ανα­λυ­τι­κά, ως τραύ­μα, τον εμ­φύ­λιο και, ανα­σκευ­ά­ζο­ντας βή­μα βή­μα την αρι­στε­ρή ιστο­ρι­ο­γρα­φία που κυ­ρι­άρ­χη­σε ιδί­ως με­τά τη με­τα­πο­λί­τευ­ση, επι­δι­ώ­κει την απο­μυ­θο­ποί­η­σή του. Σε αυτό συμ­βάλ­λουν η ευρύ­τα­τη πρό­σβα­ση σε πρω­το­γε­νείς πη­γές, η γνώ­ση της λει­τουρ­γί­ας των κομ­μου­νι­στι­κών κομ­μά­των και η συ­στη­μα­τι­κή, τολ­μη­ρή δου­λειά τεκ­μη­ρί­ω­σης. Συ­μπέ­ρα­σμα; Δεν είναι ότι ξέ­ρου­με μυ­θο­λο­γία, αλ­λά η ιστο­ρι­ο­γρα­φία έχει πολ­λή δου­λειά στο μέλ­λον, στην προ­σπά­θειά της να προ­σεγ­γί­σει και να ξε­κα­θα­ρί­σει τα ιστο­ρι­κά δε­δο­μέ­να, απο­συν­δέ­ο­ντάς τα από την ιδε­ο­λο­γι­κή εκ­με­τάλ­λευ­σή τους και απο­δί­δο­ντας στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα δή­θεν μάρ­τυ­ρες για την υπό­θε­ση 'του δί­κιου'». — Δη­μή­τρης Β. Τρι­α­ντα­φυλ­λί­δης, Πε­ρι­ο­δι­κό THE BOOKS’ JOURNAL, Μάρ­τι­ος 2016
«Οι δι­α­θε­σι­μό­τη­τες και οι συ­νει­δη­το­ποι­ή­σεις απο­τε­λούν τον βα­σι­κό άξο­να της σκέ­ψης του συγ­γρα­φέα, που χω­ρίς να πα­ρα­βλέ­πει τις ηρω­ι­κές συ­μπε­ρι­φο­ρές των ολί­γων ασχο­λεί­ται με τις συ­μπε­ρι­φο­ρές των πολ­λών. Έτσι, με ανα­τρε­πτι­κή μα­τιά αντι­με­τω­πί­ζει τη Μα­κρό­νη­σο και τα έκτα­κτα στρα­το­δι­κεία, ενώ με τεκ­μη­ρι­ω­μέ­νο τρό­πο ανα­φέ­ρε­ται στην εξάρ­θρω­ση των πο­λι­τι­κών ορ­γα­νώ­σε­ων του ΚΚΕ το 1943». — Χ.Α., Εφη­με­ρί­δα ΜΑ­ΚΕ­ΔΟ­ΝΙΑ, 03-01-2016

1944 - 1949: Πώς η Ελλάδα παρέμεινε στον ελεύθερο κόσμο, Τόμος Β΄
Μουμτζής Σάκης
Σελίδες: 208
ISBN: 9786182044933
Τιμή: 12,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Ο Εμ­φύ­λι­ος άφη­σε ανε­ξί­τη­λη τη σφρα­γί­δα του στους πα­λαι­ό­τε­ρους. Εμείς οι νε­ό­τε­ροι πή­ρα­με τη μυ­ρω­διά που μας άφη­σαν εκεί­νοι που έζη­σαν τα γε­γο­νό­τα.
Ο Σά­κης, λοι­πόν, είχε μία δι­α­φο­ρε­τι­κή ιστο­ρία να μας πει για τον Εμ­φύ­λιο από εκεί­νη που επι­κρα­τού­σε μέ­χρι τα πρώ­τα μνη­μο­νι­α­κά χρό­νια. Πριν δη­λα­δή ο ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ ανα­λά­βει την εξου­σία. Και αυτό έχει τη ση­μα­σία του, υπό την έν­νοια ότι ο αστι­κός μύ­θος σε μία χώ­ρα όπου η Αρι­στε­ρά είχε κυ­ρι­αρ­χή­σει ιδε­ο­λο­γι­κά έλε­γε ότι η Ελ­λά­δα θα ήταν μια κα­λύ­τε­ρη χώ­ρα αν τον Εμ­φύ­λιο τον είχαν κερ­δί­σει οι κομ­μου­νι­στές.
Σή­με­ρα, έπει­τα από 4,5 χρό­νια ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, οι αυτα­πά­τες έχουν ξε­πε­ρα­στεί. Χρει­ά­στη­κε πρώ­τα να δι­α­ψευ­στούν. Ήταν αναμ­φί­βο­λα μία επί­πο­νη δι­α­δι­κα­σία. Ίσως απ’ όλη αυτή την ιστο­ρία να βγει στο τέ­λος κά­τι κα­λό. Σαν να θά­βου­με, επι­τέ­λους, τον νε­κρό και να απο­φα­σί­ζου­με έτσι να συ­νε­χί­σου­με τη ζωή μας.
Η ιστο­ρία που έχει να μας πει ο Σά­κης για τον Εμ­φύ­λιο προ­σφέ­ρει με­γά­λη υπη­ρε­σία στην ίδια τη Δη­μο­κρα­τία. Η γνώ­ση του πα­ρελ­θό­ντος δεν ανα­μο­χλεύει τα πά­θη. Το θά­ψι­μο της αλή­θει­ας ήταν αυτό που επέ­τρε­ψε στην Αρι­στε­ρά να δι­εκ­δι­κή­σει τη ρε­βάνς στον λε­γό­με­νο τρί­το γύ­ρο.
(Από τον Πρό­λο­γο του Θα­νά­ση Μαυ­ρί­δη)
O Σά­κης Μουμ­τζής γεν­νή­θη­κε το 1953 στη Θεσ­σα­λο­νί­κη. Απο­φοί­τη­σε από το Πει­ρα­μα­τι­κό Σχο­λείο το 1971 και πή­ρε το πτυ­χίο της Νο­μι­κής το 1976. Δρα­στη­ρι­ο­ποι­ή­θη­κε πο­λι­τι­κά στο χώ­ρο του Ρή­γα Φε­ραίου, στη Σπου­δά­ζου­σα και στη συ­νέ­χεια στις γραμ­μές της Κομ­μα­τι­κής Ορ­γά­νω­σης Θεσ­σα­λο­νί­κης του ΚΚΕ εσω­τε­ρι­κού με­τέ­χο­ντας στη συ­ντα­κτι­κή επι­τρο­πή του πε­ρι­ο­δι­κού Αγώ­νας. Επί 30 χρό­νια ασχο­λή­θη­κε με την οικο­γε­νει­α­κή επι­χεί­ρη­ση. Συ­νέ­γρα­ψε τα βι­βλίο «Κόκ­κι­νη βία 1943-1946'' (2013), '' Κόκ­κι­νη βία 1947-1950'' (2015), ''ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, απά­τες και αυτα­πά­τες'' (2016), ''ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, το τέ­λος της βαρ­βα­ρό­τη­τας'' (2019), ''Πώς η Ελ­λά­δα πα­ρέ­μει­νε στον ελεύ­θε­ρο κό­σμο'' (2018, τό­μοι δύο). Αρ­θρο­γρα­φεί κα­θη­με­ρι­νά στο Liberl.GR και στις εφη­με­ρί­δες ''ΚΑ­ΘΗ­ΜΕ­ΡΙ­ΝΗ'' και ''ΜΑ­ΚΕ­ΔΟ­ΝΙΑ'', συ­νερ­γά­ζε­ται με το Δη­μο­τι­κό Ρα­δι­ό­φω­νο της Θεσ­σα­λο­νί­κης. Έχει γρά­ψε δε­κά­δες βι­βλι­ο­κρι­τι­κές. Ζει στη Θεσ­σα­λο­νί­κη.
«Ο Μουμ­τζής προ­χω­ρεί με προ­σε­κτι­κά βή­μα­τα. Ανα­συν­θέ­το­νται τα γε­γο­νό­τα, αυτά τον οδη­γούν στις ερ­μη­νεί­ες του, οι οποί­ες δεν είναι πά­ση θυ­σία 'ανα­θε­ω­ρη­τι­κές'». — Ηλί­ας Κα­νέλ­λης, Εφη­με­ρί­δα ΤΑ ΝΕΑ, 23-01-2016
«Η αμοι­βαία κα­χυ­πο­ψία Αμε­ρι­κα­νών-Ελ­λή­νων δεν ξε­πε­ρά­στη­κε πο­τέ, γρά­φει ο Σ. Μουμ­τζής, κι όμως τα δο­λά­ρια ήρ­θαν. Μά­λι­στα, 'τα 865,2 εκα­τομ­μύ­ρια δο­λά­ρια που εισέρ­ρευ­σαν στη χώ­ρα από το 1948 έως το 1963 απο­τε­λού­σαν ένα επι­πλέ­ον ετή­σιο ΑΕΠ'… Πα­ρά τις προ­φα­νείς δι­α­φο­ρές, στο βά­θος δεν σας θυ­μί­ζουν κά­τι απ’ το σή­με­ρα όλα τα πα­ρα­πά­νω;» — Ηλί­ας Μα­γκλί­νης, Εφη­με­ρί­δα ΚΑ­ΘΗ­ΜΕ­ΡΙ­ΝΗ, 05-01-2016
«Ένα άλ­λο μυ­θο­λο­γι­κό στοι­χείο είναι η, υπο­τί­θε­ται, παλ­λα­ϊ­κή υπο­στή­ρι­ξη της Αρι­στε­ράς που συν­δέ­ε­ται με την πί­στη πε­ρί αυθόρ­μη­της 'λα­ϊ­κής συμ­με­το­χής' στον Δη­μο­κρα­τι­κό Στρα­τό. Και ο μύ­θος αυτός κα­τα­λύ­ε­ται από τη συ­στη­μα­τι­κή έρευ­να του Μουμ­τζή, ο οποί­ος αμ­φι­σβη­τεί τους αριθ­μούς που συ­χνά ανα­φέ­ρο­νται. Κα­τά τον συγ­γρα­φέα, ο λα­ός αρ­νή­θη­κε να στη­ρί­ξει τις βλέ­ψεις του ΚΚΕ δι­ό­τι, απλού­στα­τα, δεν ήθε­λε τον κομ­μου­νι­σμό». — Δη­μή­τρης Β. Τρι­α­ντα­φυλ­λί­δης, Πε­ρι­ο­δι­κό THE BOOKS’ JOURNAL, Μάρ­τι­ος 2016
«Στα­δι­α­κά, οι απο­λο­γη­τές των θέ­σε­ων της Αρι­στε­ράς κα­τα­σκεύ­α­σαν μια νέα ορ­θο­δο­ξία που βα­σί­στη­κε σε με­γά­λο βαθ­μό στην κα­κή συ­νεί­δη­ση των γό­νων των νι­κη­τών πέ­ραν των φυ­σι­κών οπα­δών της αρι­στε­ράς. Έτσι δη­μι­ουρ­γή­θη­κε η δι­α­δε­δο­μέ­νη εντύ­πω­ση ότι τον εμ­φύ­λιο τον κέρ­δι­σαν οι αντι­κομ­μου­νι­στές στο πε­δίο της μά­χης, αλ­λά η αρι­στε­ρά στο πε­δίο της ειρή­νης. Τού­το το σχή­μα, το 'ασπρό­μαυ­ρο', ο Σά­κης Μουμ­τζής επι­χει­ρεί να το ανα­τρέ­ψει». — Θά­νος Βε­ρέ­μης, Ιστο­σε­λί­δα Capital.gr, 05-03-2014
«Κα­τά τον συγ­γρα­φέα το 1947, η πα­ρα­τα­κτή δύ­να­μη του Εθνι­κού Στρα­τού ήταν λί­γο με­γα­λύ­τε­ρη από την αντί­στοι­χη του ΔΣΕ, ο οποί­ος όμως υπερ­τε­ρού­σε σε συ­γκε­κρι­μέ­να είδη οπλι­σμού. Έτσι, σε αυτήν την πρώ­τη χρο­νιά του εμ­φυ­λίου πο­λέ­μου κά­θε απο­τέ­λε­σμα ήταν δυ­να­τό, κα­θώς η αμε­ρικaνι­κή βο­ή­θεια δεν είχε αρ­χί­σει να φθά­νει στα πε­δία των μα­χών». — Ιστο­σε­λί­δα Liberal, 10-01-2016
«Ό,τι ακο­λού­θη­σε, ήταν απο­τέ­λε­σμα μι­ας τυ­φλής ιδε­ο­λη­ψί­ας, στην οποία σύρ­θη­κε ο κό­σμος της Αρι­στε­ράς δί­χως να έχει κα­μιά δι­ά­θε­ση να ξα­να­πο­λε­μή­σει, σε αντί­θε­ση με τον ανεκ­δι­ή­γη­το Ζα­χα­ρι­ά­δη που από τον Μάρ­τιο του 1946 ανα­ζη­τού­σε με­θο­δι­κά, μέ­σω των επα­φών σε δι­ά­φο­ρες γει­το­νι­κές χώ­ρες, εκεί­να τα στρα­τι­ω­τι­κά ερεί­σμα­τα και τις συμ­μα­χί­ες που θα του επέ­τρε­παν να ορ­γα­νώ­σει τον ένο­πλο και κα­τά φα­ντα­σία τα­ξι­κό αγώ­να του, που στοί­χι­σε και εξα­κο­λου­θεί να στοι­χί­ζει ανυ­πο­λό­γι­στα στη χώ­ρα». — Ξε­νο­φών Α. Μπρου­ντζά­κης, Εφη­με­ρί­δα ΤΟ ΠΟ­ΝΤΙ­ΚΙ, 26-10-2016
«Ο συγ­γρα­φέ­ας δι­ε­ρευ­νά αν η εμ­φύ­λια βία που ξέ­σπα­σε από τα μέ­σα του 1943 ήταν απόρ­ροια των το­πι­κών ιδι­ο­μορ­φι­ών και της Κα­το­χής ή απο­τέ­λε­σμα του τρι­το­δι­ε­θνι­στι­κού χα­ρα­κτή­ρα του ΚΚΕ. Προ­σπα­θεί να απα­ντή­σει αν ο γε­νι­κευ­μέ­νος εμ­φύ­λι­ος πό­λε­μος ήταν προ­ϊ­όν ψυ­χρής πο­λι­τι­κής επι­λο­γής του ΚΚΕ ή προ­έ­κυ­ψε από κοι­νω­νι­κές συ­γκρού­σεις». — Εφη­με­ρί­δα ΤΟ ΒΗ­ΜΑ, 29-12-2013
«Ο Σά­κης Μουμ­τζής δεν είναι, υπο­χρε­ω­τι­κά, ένας ανα­θε­ω­ρη­τής της ιστο­ρί­ας. Αλ­λά προ­σεγ­γί­ζει ανα­λυ­τι­κά, ως τραύ­μα, τον εμ­φύ­λιο και, ανα­σκευ­ά­ζο­ντας βή­μα βή­μα την αρι­στε­ρή ιστο­ρι­ο­γρα­φία που κυ­ρι­άρ­χη­σε ιδί­ως με­τά τη με­τα­πο­λί­τευ­ση, επι­δι­ώ­κει την απο­μυ­θο­ποί­η­σή του. Σε αυτό συμ­βάλ­λουν η ευρύ­τα­τη πρό­σβα­ση σε πρω­το­γε­νείς πη­γές, η γνώ­ση της λει­τουρ­γί­ας των κομ­μου­νι­στι­κών κομ­μά­των και η συ­στη­μα­τι­κή, τολ­μη­ρή δου­λειά τεκ­μη­ρί­ω­σης. Συ­μπέ­ρα­σμα; Δεν είναι ότι ξέ­ρου­με μυ­θο­λο­γία, αλ­λά η ιστο­ρι­ο­γρα­φία έχει πολ­λή δου­λειά στο μέλ­λον, στην προ­σπά­θειά της να προ­σεγ­γί­σει και να ξε­κα­θα­ρί­σει τα ιστο­ρι­κά δε­δο­μέ­να, απο­συν­δέ­ο­ντάς τα από την ιδε­ο­λο­γι­κή εκ­με­τάλ­λευ­σή τους και απο­δί­δο­ντας στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα δή­θεν μάρ­τυ­ρες για την υπό­θε­ση 'του δί­κιου'». — Δη­μή­τρης Β. Τρι­α­ντα­φυλ­λί­δης, Πε­ρι­ο­δι­κό THE BOOKS’ JOURNAL, Μάρ­τι­ος 2016
«Οι δι­α­θε­σι­μό­τη­τες και οι συ­νει­δη­το­ποι­ή­σεις απο­τε­λούν τον βα­σι­κό άξο­να της σκέ­ψης του συγ­γρα­φέα, που χω­ρίς να πα­ρα­βλέ­πει τις ηρω­ι­κές συ­μπε­ρι­φο­ρές των ολί­γων ασχο­λεί­ται με τις συ­μπε­ρι­φο­ρές των πολ­λών. Έτσι, με ανα­τρε­πτι­κή μα­τιά αντι­με­τω­πί­ζει τη Μα­κρό­νη­σο και τα έκτα­κτα στρα­το­δι­κεία, ενώ με τεκ­μη­ρι­ω­μέ­νο τρό­πο ανα­φέ­ρε­ται στην εξάρ­θρω­ση των πο­λι­τι­κών ορ­γα­νώ­σε­ων του ΚΚΕ το 1943». — Χ.Α., Εφη­με­ρί­δα ΜΑ­ΚΕ­ΔΟ­ΝΙΑ, 03-01-2016

Εισαγωγή στην Πολιτική
Heywood Andrew
Σελίδες: 720
ISBN: 9786182044865
Τιμή: 58,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Η πέ­μπτη έκ­δο­ση αυτού του ση­μα­ντι­κού εγ­χει­ρι­δίου του συγ­γρα­φέα των μπεστ-σέ­λερ Andrew Heywood συ­νε­χί­ζει να βρί­σκε­ται στην πρώ­τη θέ­ση ως μια ολο­κλη­ρω­μέ­νη και έγκυ­ρη εισα­γω­γή στην πο­λι­τι­κή. Γνω­στό για το ελ­κυ­στι­κό και προ­σι­τό ύφος του, το βι­βλίο αυτό βο­η­θά τις/τους σπου­δά­στρι­ες/στές να κα­τα­νο­ή­σουν τις θε­με­λι­ώ­δεις έν­νοι­ες και θε­ω­ρί­ες του κλά­δου και να τις χρη­σι­μο­ποι­ή­σουν για να κα­τα­νο­ή­σουν τους βα­σι­κούς υπο­κλά­δους του, από τις εκλο­γές και την ψή­φο έως την ασφά­λεια και την πα­γκό­σμια δι­α­κυ­βέρ­νη­ση.
Συ­στη­μα­τι­κά ανα­θε­ω­ρη­μέ­νο και επι­και­ρο­ποι­η­μέ­νο σε όλη του την έκτα­ση, χρη­σι­μο­ποιεί επί­σης μια σει­ρά δο­κι­μα­σμέ­νων παι­δα­γω­γι­κών χα­ρα­κτη­ρι­στι­κών –όπως η πα­ρου­σί­α­ση Βα­σι­κών Στο­χα­στών και τα πλαί­σια Αντι­πα­ρά­θε­σης από­ψε­ων– για να συν­δέει δι­α­φο­ρε­τι­κές θέ­σεις και να βο­η­θή­σει να ζω­ντα­νέ­ψουν οι σύγ­χρο­νοι θε­σμοί, τα γε­γο­νό­τα και οι εξε­λί­ξεις.
Βα­σι­κά χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά:
– Ολο­κλη­ρω­μέ­νη κά­λυ­ψη, από την πο­λι­τι­κή θε­ω­ρία και βα­σι­κές πτυ­χές της δι­α­κυ­βέρ­νη­σης ως την πο­λι­τι­κή οικο­νο­μία και τις δι­ε­θνείς σχέ­σεις.
– Ανα­δι­αρ­θρω­μέ­νο και ανα­θε­ω­ρη­μέ­νο ώστε να αντι­κα­το­πτρί­ζει την πα­ρακ­μή της δη­μο­κρα­τί­ας και την άνο­δο του λα­ϊ­κι­σμού και του αυταρ­χι­σμού σε δι­ά­φο­ρα μέ­ρη του κό­σμου.
– Τα νέα χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά του Εισα­γω­γή στην Πο­λι­τι­κή αντι­κα­το­πτρί­ζουν τις τε­λευ­ταί­ες πο­λι­τι­κές εξε­λί­ξεις, όπως την προ­ε­δρία του Τραμπ, το Brexit και τις «ψευ­δείς ειδή­σεις».
– Συ­νο­δεύ­ε­ται από έναν ολο­καί­νουρ­γιο δι­κτυ­α­κό τό­πο, που πε­ρι­λαμ­βά­νει ένα γλωσ­σά­ρι με κάρ­τες μνή­μης, πρό­σθε­τες πε­ρι­πτώ­σεις, δι­α­δρα­στι­κές προ­σο­μοι­ώ­σεις και δι­α­δι­κτυ­α­κούς συν­δέ­σμους για τις/τους σπου­δά­στρι­ες/στές, δι­α­φά­νει­ες PowerPoint, μια τρά­πε­ζα με τεστ και έναν οδη­γό χρή­σης του βι­βλίου για τους δι­δά­σκο­ντες.
Αντλώ­ντας από ένα ευρύ φά­σμα δι­ε­θνών πα­ρα­δειγ­μά­των, το κεί­με­νο αυτό απο­τε­λεί την ιδα­νι­κή επι­λο­γή για τους δι­δά­σκο­ντες σε όλο τον κό­σμο. Προ­σε­κτι­κά σχε­δι­α­σμέ­νο και γραμ­μέ­νο ώστε να αντα­πο­κρί­νε­ται στον τρό­πο με τον οποίο εισά­γε­ται το θέ­μα σε επί­πε­δο πτυ­χίου, πα­ρα­μέ­νει το κα­τάλ­λη­λο κεί­με­νο για προ­πτυ­χι­α­κά εισα­γω­γι­κά και συ­γκρι­τι­κά μα­θή­μα­τα πο­λι­τι­κής. Επι­πλέ­ον, μπο­ρεί να χρη­σι­μο­ποι­η­θεί ως προ­κα­ταρ­κτι­κό ανά­γνω­σμα ή ως ση­μείο ανα­φο­ράς καθ’ όλη τη δι­άρ­κεια των σπου­δών πο­λι­τι­κής.
Ο Andrew Heywood έχει δι­α­τε­λέ­σει αντι­πρύ­τα­νης του Croydon College και δι­ευ­θυ­ντής σπου­δών στο Orpington College της Με­γά­λης Βρε­τα­νί­ας, με εικο­σα­ε­τή εμπει­ρία στη δι­δα­σκα­λία θε­μά­των πο­λι­τι­κής επι­στή­μης και δι­α­κυ­βέρ­νη­σης.
Είναι ο συγ­γρα­φέ­ας πο­λύ δη­μο­φι­λών εγ­χει­ρι­δί­ων, όπως Essentials of UK Politics, Global Politics, Politics και Political Ideologies.
Ο Heywood σή­με­ρα ερ­γά­ζε­ται ως ανε­ξάρ­τη­τος συγ­γρα­φέ­ας και σύμ­βου­λος.
«Το Εισα­γω­γή στην Πο­λι­τι­κή ήταν το πρώ­το βι­βλίο που αγό­ρα­σα και δι­ά­βα­σα ως πτυ­χι­α­κός σπου­δα­στής και έκτο­τε έχω δει πολ­λές σπου­δά­στρι­ες/στές να μα­θαί­νουν από αυτό. Οι δι­α­δο­χι­κές εκ­δό­σεις έχουν προ­σφέ­ρει μια λα­μπρή βά­ση για όσους θέ­λουν να μά­θουν, δί­νο­ντάς τους τη χα­ρά της νέ­ας κα­τα­νό­η­σης πο­λύ­πλο­κων πο­λι­τι­κών φαι­νο­μέ­νων». — Matthew Ryan, Πα­νε­πι­στή­μιο του Σα­ου­θά­μπτον, Ηνω­μέ­νο Βα­σί­λειο
«Αυτό το ολο­κλη­ρω­μέ­νο και συ­νε­κτι­κό εγ­χει­ρί­διο πα­ρέ­χει την κα­λύ­τε­ρη δι­α­θέ­σι­μη εισα­γω­γή στη με­λέ­τη της πο­λι­τι­κής. Το βι­βλίο είναι ιδι­αί­τε­ρα προ­σι­τό, αλ­λά και σύν­θε­το. Αυτή η νέα έκ­δο­ση εν­σω­μα­τώ­νει καυ­τά ζη­τή­μα­τα όπως ο λα­ϊ­κι­σμός, η πο­λι­τι­κή της με­τα-αλή­θει­ας και η αυξα­νό­με­νη προ­βο­λή του αυταρ­χι­σμού και κα­τα­φέρ­νει συ­νο­λι­κά να απο­τυ­πώ­σει τον δυ­να­μι­κό χα­ρα­κτή­ρα της πο­λι­τι­κής σε μια με­τα­βα­τι­κή επο­χή». — Bruce Morrison, Πα­νε­πι­στή­μιο Western, Κα­να­δά
«Όπως σε κά­θε έκ­δο­ση που έχει προ­η­γη­θεί αυτής της τε­λευ­ταί­ας, επι­και­ρο­ποι­η­μέ­νης έκ­δο­σης, ο AndrewHeywood κα­τα­φέρ­νει να κα­τα­στή­σει πο­λύ­πλο­κες έν­νοι­ες, ιδέ­ες, θε­σμούς και συ­ζη­τή­σεις προ­σι­τές και ελ­κυ­στι­κές για τις/τους σπου­δά­στρι­ες/στές. Πρό­κει­ται για ένα ολο­κλη­ρω­μέ­νο και απί­στευ­τα χρή­σι­μο βο­ή­θη­μα τό­σο για τις/τους σπου­δά­στρι­ες/στές όσο και για τις/τους εκ­παι­δευ­τι­κούς». — Narelle Miragliotta, Πα­νε­πι­στή­μιο Monash, Αυστρα­λία
«Το Εισα­γω­γή στην Πο­λι­τι­κή του Heywood είναι μα­κράν το κα­λύ­τε­ρο εισα­γω­γι­κό κεί­με­νο στην πο­λι­τι­κή επι­στή­μη που κυ­κλο­φο­ρεί σή­με­ρα στην αγο­ρά. Κά­νει εξαι­ρε­τι­κή δου­λειά στην εισα­γω­γή ση­μα­ντι­κών εν­νοι­ών για τη με­λέ­τη της πο­λι­τι­κής σε προ­σι­τή, εύλη­πτη μορ­φή». — Johannes van Gorp, Αμε­ρι­κα­νι­κό Πα­νε­πι­στή­μιο της Sharjah, ΗΑΕ
«Οι σπου­δά­στρι­ες/ές της πο­λι­τι­κής επι­στή­μης ανα­ζη­τούν απα­ντή­σεις και κα­θο­δή­γη­ση για την κα­τα­νό­η­ση της ση­με­ρι­νής πο­λι­τι­κής αδι­α­φο­ρί­ας. Το κεί­με­νο του Heywood πα­ρέ­χει και τα δύο και κά­νει ένα βή­μα πα­ρα­πά­νω συ­ζη­τώ­ντας επί­σης λύ­σεις με τις πιο σα­φείς και ενη­με­ρω­μέ­νες συμ­βου­λές για την επι­δι­όρ­θω­ση της πο­λι­τι­κής». — Roberta Haar, Πα­νε­πι­στή­μιο του Μά­α­στριχτ, Ολ­λαν­δία
Εκδόσεις Επίκεντρο,
Πλατεία Ναυαρίνου 9, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54622
τηλ. 2310-256146
books@epikentro.gr
www.epikentro.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: