Κραυγή αγωνίας εκπέμπει το Σωματείο Εποχικών Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος της ακριτικής περιφέρειας δυστυχώς όμως χωρίς να βρίσκει ευήκοα τα ώτα των αρμόδιους.
Το σωματείο, που εκπροσωπεί 242 εποχικούς στους τέσσερις νομούς της περιφέρειας, επισημαίνει ότι “η κατάσταση στο πυροσβεστικό σώμα έχει φτάσει στο απροχώρητο, η αντοχή των πυροσβεστών λόγω της έλλειψης προσωπικού, των εξαντλητικών ωραρίων, των καλεσμάτων σε επιφυλακές και του μεγάλου φόρτου εργασίας έχει πιάσει πάτο, ενώ, αν συνεχιστούν οι ίδιες ευνοϊκές συνθήκες για την εκδήλωση πυρκαγιών, σε συνδυασμό με την αδιαφορία του κράτους, είναι πολύ πιθανό να έχουμε τις ίδιες καταστροφικές συνέπειες με πέρυσι”.
ΤΑ ΚΕΝΑ
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, η Πυροσβεστική Υπηρεσία Δυτικής Μακεδονίας έχει 202 μόνιμους πυροσβέστες και 242 εποχικούς, ενώ για την κάλυψη του οργανογράμματος απαιτούνται τουλάχιστον οι προσλήψεις 100 μονίμων.
Τα οργανικά κενά, που αγγίζουν το 40%, κατά υπηρεσία έχουν ως εξής:
- πυροσβεστική Υπηρεσία Κοζάνης (Π.Υ.) στις 43 θέσεις που προβλέπονται οι 16 είναι κενές, - στο πυροσβεστικό κλιμάκιο (Π.Κ.) Σερβίων στις 17 θέσεις οι 13 είναι κενές,
- στην Π.Υ. Καστοριάς στις 35 θέσεις οι 9 είναι κενές,
- στο Π.Κ. Επταχωρίου (το χειμώνα κλείνει) στις 17 θέσεις οι 14 είναι κενές,
- στο Π.Κ. Άργους Ορεστικού στις 17 θέσεις οι 12 είναι κενές και
- στην Π.Υ. Φλώρινας στις 35 θέσεις οι 7 είναι κενές.
Το κεντρικό αίτημα της ομοσπονδίας των εποχικών πυροσβεστών Ελλάδας είναι να καλυφτούν τα 4.000 κενά που υπάρχουν πανελλαδικά από τους 5.500 εποχικούς πυροσβέστες.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ… ΑΝΤΙΚΑ
Τραγική είναι η κατάσταση με τον παμπάλαιο μηχανολογικό εξοπλισμό.
Αποκαλυπτική είναι η ομολογία του προέδρου του Σωματείου Εποχικών Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Δυτικής Μακεδονίας Νίκου Καζαντζίδη.
“Στο πεζοπόρο τμήμα που εδρεύει στο αεροδρόμιο Κοζάνης, στο οποίο ανήκω, το λεωφορείο μεταφοράς προσωπικού στις πυρκαγιές χρονολογείται από το 1968.
Μια μέρα είναι χαλασμένο, την άλλη λειτουργεί.
Φυσικά έπρεπε να είχε αποσυρθεί εδώ και χρόνια”.
Βεβαίως, η περίπτωση του 40χρονου λεωφορείου δεν αποτελεί εξαίρεση, αφού σύμφωνα με τον συνδικαλιστή “σχεδόν το σύνολο των οχημάτων είναι εικοσαετίας και χρήζει αντικατάστασης”.
Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, οι εποχικοί πυροσβέστες όταν ξεκινούν για τη δύσκολη μάχη της κατάσβεσης πυρκαγιών, πάνε στην κυριολεξία “ξυπόλυτοι στα αγκάθια”.
Όπως καταγγέλλουν, “τα περισσότερα από τα περιβόητα μέσα ατομικής προστασίας (ειδικές φόρμες και άρβυλα, τζάκετ, κράνος, ζώνη, γάντια, σακίδιο, υδροδοχείο κτλ.) βρίσκονται στο στάδιο αξιολόγησης των προσφορών, καθιστώντας αδύναμη τη χορήγησή τους πριν από τη λήξη της αντιπυρικής περιόδου”.
Για του λόγου το αληθές, αρκεί να σημειωθεί ότι φέτος τα κράνη διανεμήθηκαν στους εποχικούς πυροσβέστες της Δυτικής Μακεδονίας μόνο όταν επιστρατεύτηκαν στη μεγάλη πυρκαγιά της Ρόδου, ενώ μια σειρά άλλα μέσα ατομικής προστασίας δεν έχουν δοθεί ακόμη. Δυστυχώς, ο πανάρχαιος εξοπλισμός και η έλλειψη μέσων ατομικής προστασίας συνοδεύονται από την έλλειψη εκπαίδευσης.
“Έγινε μια τυπική εκπαίδευση μόνο για δασικά περιστατικά, αν και οι συμβασιούχοι πυροσβέστες μεταβαίνουν σε όλα τα περιστατικά”, σημείωσε ο Ν. Καζαντζίδης, ο οποίος πρόσθεσε:
“Ζητούμε αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο σε δασικές και αστικές πυρκαγιές, στις τεχνικές κατάσβεσής τους, συμπεριλαμβάνοντας νέα δεδομένα σε τεχνικές παρακολούθησης επέκτασης της φωτιάς και αντιμετώπισής της, σεμινάρια διάσωσης, απεγκλωβισμού και πρώτων βοηθειών”.
Απαίτηση εποχικών και μονίμων πυροσβεστών είναι η αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κοζάνης σε Α τάξης, της Φλώρινας σε Β τάξης, η ίδρυση Ειδικής Μονάδας Πρόληψης Καταστροφών (ΕΜΑΚ) στη Δυτική Μακεδονία και η βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων.
Εφημερίδα Μακεδονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου