Τρίτη 23 Ιουνίου 2009

ΔΙΠΛΟΑΝΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΠΛΟΠΛΗΡΩΜΗ 26 ΕΚ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΤΑΚ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ Προς τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών ΘΕΜΑ: «Καταγγελίες για κατασπατάληση ποσών άνω των 26.528.826 ευρώ και αδιαφάνεια ακόμα και στα έργα υλοποίησης ψηφιακού περιουσιολογίου και την εφαρμογή των άδικων Κυβερνητικών ρυθμίσεων του Ενιαίου Τέλους Ακίνητης Περιουσίας: Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, ενώ τα τελευταία 4 χρόνια απασχολεί, για την δημιουργία περιουσιολογίου και στη συνέχεια την καταχώρηση δεδομένων σχετικών με το ΕΤΑΚ, 150 έως 170 ημέτερους κάθε χρόνο με συμβάσεις έργου και συνολικό κόστος 11.530.200 ευρώ, τελικά αναθέτει το ίδιο φυσικό αντικείμενο (περιουσιολόγιο) έναντι 7.738.686 ευρώ σε ανάδοχο εταιρεία πληροφορικής και στη συνέχεια, με τη μέθοδο των διαπραγματεύσεων, έναντι άλλων 7.260.000 αναθέτει στην ίδια εταιρεία και την εφαρμογή υπολογισμού του ΕΤΑΚ, παρά τις αρχικές αντιρρήσεις ακόμα και του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την νομιμότητα της ανάθεσης!» Σύμφωνα με καταγγελίες, πίσω από τις ακροβασίες της Κυβέρνησης κατά την επιβολή του άδικου, αλλά και δυσχερούς και πρόχειρου στην εφαρμογή του Ενιαίου Τέλους Ακίνητης Περιουσίας, έχει διαδραματιστεί ένα ακόμα ρεσιτάλ ευνοιοκρατίας, κατασπατάλησης και αδιαφάνειας στη διαχείριση δημόσιου χρήματος πολλών εκατομμυρίων ευρώ για την ψηφιοποίηση των στοιχείων ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων φορολογούμενων και την εφαρμογή υπολογισμού του ΕΤΑΚ. ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ: ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΔΙΑΚΗΡΥΧΘΗΚΕ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ, - ΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΔΟΧΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙ 7.738.686 ΕΥΡΩ ΚΑΙ - ΜΙΑ ΣΕ 150 ΕΥΝΟΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟΥΣ ΗΜΕΤΕΡΟΥΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ 2006 ΜΕΧΡΙ το 2008, ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΣΑΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ 4.125.000 ΕΥΡΩ! Συγκεκριμένα, ενώ τον Μάρτη του 2006 δημοσιεύεται η υπ’ αριθμ. 1024639/11176/0005/9-3-06 διακήρυξη διαγωνισμού υλοποίησης «Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου» με προϋπολογισμό 7.798.962,97 ευρώ, ήδη από τον Νοέμβριο του ίδιου έτους (ΦΕΚ Β 1627/3-11-06) ξεκινά μια σειρά Διακηρύξεων για την πρόσληψη με σύμβαση έργου 150 χειριστών και χειριστριών με αντικείμενο την ψηφιοποίηση των στοιχείων του φορολογικού εντύπου Ε9 όλων των φορολογουμένων, ψηφιοποίηση που αποτελούσε βασικό σκέλος της υλοποίησης Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου, για την οποία υπήρχε ήδη εκκρεμής διαδικασία ανάθεσης σε εταιρεία πληροφορικής!!! Η Διακήρυξη έθετε ως όριο ολοκλήρωσης του έργου κάθε χειριστή το 1 έτος, το συνολικό κόστος των 150 ευνοιοκρατικών αυτών συμβάσεων προϋπολογίσθηκε σε 1.950.000 ευρώ και σύμφωνα με τις καταγγελίες η επιλογή των προσώπων έγινε με πλήρη αδιαφάνεια και κομματικά κριτήρια. Η διαδικασία ανάθεσης του διαγωνισμού υλοποίησης «Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου» καθυστέρησε δύο ολόκληρα χρόνια και τελικά ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2008.
Μέχρι τότε το Υπουργείο Οικονομικών είχε προχωρήσει και σε δεύτερη διακήρυξη για την κατάρτιση συμβάσεων έργου με 150 χειριστές (ΦΕΚ 2268/28-11-07), βασικό καθήκον των οποίων ήταν η ψηφιοποίηση των Δημοσίων Κτημάτων, για τα οποία δεν έχει καν συμβασιοποιηθεί το έργο της δημιουργίας πληροφοριακού συστήματος.
Όπως φέρεται, οι συγκεκριμένοι χειριστές απασχολήθηκαν και αυτοί με την καταγραφή δεδομένων αναφορικά με το περιουσιολόγιο, παρά την ρητή απαγόρευση της διακήρυξης.
Το κόστος της δεύτερης ομάδας των 150 χειριστών, που όφειλαν επίσης να ολοκληρώσουν το έργο τους σε ένα χρόνο και η ετήσια αμοιβή των οποίων προσδιορίστηκε με Υπουργική Απόφαση στα 14.500 ευρώ, άγγιζε τα 2.175.000 ευρώ για το Δημόσιο. Τελικά το Φλεβάρη του 2008, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, αφού με αποφάσεις της είχε ήδη δαπανήσει 4.125.000 ευρώ για να ολοκληρωθεί σημαντικό μέρος του έργου δημιουργίας ψηφιακού Περιουσιολογίου από 150 + 150 ευνοιοκρατικά διορισμένους «ημέτερους» κατακύρωσε τον διαγωνισμό για το ίδιο έργο, δηλαδή την υλοποίηση «Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου», που εκκρεμούσε από τον Μάρτη του 2006 στην ανάδοχο εταιρεία έναντι συμβατικού συνολικού ποσού 7.738.686 ευρώ (σύμβαση υλοποίησης 6.834.286 ευρώ και επέκταση 904.000 ευρώ).
Η επέκταση της σύμβασης ήταν, σύμφωνα με καταγγελίες, παντελώς αδικαιολόγητη, αφού το αναμενόμενο ήταν μια σημαντική μείωση του αρχικού (από το 2006!) τιμήματος, αφού και το φυσικό αντικείμενο του έργου είχε μειωθεί σημαντικά, μετά και την ανάθεση βασικών τμημάτων του έργου σε 300 χειριστές και χειρίστριες ξεχωριστά αμειβόμενους με συνολική δαπάνη 4.125.000 ευρώ! Η ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΤΑΚ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙ 7.260.000 ΕΥΡΩ, ΤΙΜΗΜΑ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΥΠΕΡΟΓΚΟ, ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών τον Ιούνιο του 2008 με τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων επιλέγει την ανάδοχο εταιρεία του έργου υλοποίησης «Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου», να αναλάβει την δημιουργία εφαρμογής για την επεξεργασία των στοιχείων του Περιουσιολογίου με σκοπό την επιβολή και τον προσδιορισμό του ΕΤΑΚ για κάθε υπόχρεο.
Το συμβατικό τίμημα του έργου ύψους 7.260.000 ευρώ, για το οποίο δεν διενεργήθηκε διαγωνισμός έχει καταγγελθεί ως υπερβολικό, ενώ φέρεται ότι σε πρώτο βαθμό το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν συναίνεσε στη νομιμότητα της σύμβασης αρνούμενο την καταβολή του τιμήματος. Σύμφωνα, άλλωστε με καταγγελίες, η ανάθεση στην ίδια εταιρεία με τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων «μαρτυρά» ολοκλήρωση ενός ενιαίου έργου, το ύψος του οποίου ανέρχεται σε 14.998.686 ευρώ, κατά διαβολική σύμπτωση 1.315 ευρώ λιγότερα από το ποσό που υποχρεώνει σε τήρηση διακομματικής διαδικασίας για την ανάθεση έργων. ΕΝΤΩΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΕΣ 170 ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ 7.405.200 ΕΥΡΩ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ, ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ, ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΤΑΚ, ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ… ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟΥ! Και ενώ το έργο υλοποίησης του Περιουσιολογίου ανατέθηκε στην ανάδοχο εταιρεία έναντι σχεδόν του συνόλου του αρχικά προϋπολογισθέντος ποσού (7.738.686 ευρώ), παρά το γεγονός ότι κατά τα έτη 2006 έως 2008, 150 χειριστές το χρόνο έχουν συνολικά αμειφθεί με 4.125.000 ευρώ) ακριβώς για να καταχωρούν στοιχεία, δημιουργώντας τα βασικά σκέλη του ψηφιακού Περιουσιολογίου, το Δεκέμβρη του 2008 η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών αποφασίζει να δαπανήσει άλλα 7.405.200 ευρώ για να προσλάβει άλλους 170 χειριστές για δύο χρόνια με συμβάσεις έργου!
Και το έργο τους περιλαμβάνει για μία ακόμα φορά, μεταξύ άλλων, την καταχώρηση δεδομένων αναφορικά με το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων, δηλαδή την ψηφιακή ολοκλήρωση του Περιουσιολογίου!!! Επειδή, σύμφωνα με πληροφορίες αλλά και τις δημοσιευμένες στα ΦΕΚ διακηρύξεις η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών για εργασίες του ίδιου έργου, της δημιουργίας, δηλαδή, βάσης δεδομένων περιουσιολογίου για την εφαρμογή του ΕΤΑΚ φέρεται να «διπλοπληρώνει» αφενός μια εταιρεία πληροφορικής με ποσό και αφετέρου εκατοντάδες χειριστές με συμβάσεις έργου και αδιαφανείς διαδικασίες επιλογής, με αποτέλεσμα η δαπάνη να διπλασιάζεται αδικαιολόγητα. Επειδή είναι αδιανόητο πίσω από μια πολιτική άδικης φορολόγησης των Ελλήνων πολιτών να κρύβονται, επιπλέον, μεθοδεύσεις αδιαφάνειας και κατασπατάλησης των χρημάτων του Έλληνα φορολογούμενου. Και επειδή χαρακτηριστικό της σκανδαλώδους διακυβέρνησης Καραμανλή είναι η αδικαιολόγητη διόγκωση των δαπανών, χωρίς να παράγεται έργο για τον τόπο και με προκλητική αδιαφάνεια στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Ερωτάσθε: 1. Με ποια λογική κρίθηκε σκόπιμη η ανάθεση επ’ αμοιβή αντικειμένων του ίδιου έργου «Υλοποίηση Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου» δύο φορές, αφενός σε μεμονωμένους χειριστές με συμβάσεις έργου, συνολικού κόστους πολλών εκατομμυρίων ευρώ και αφετέρου σε εταιρεία πληροφορικής έναντι 7.738.686 ευρώ ; 2. Με δεδομένο ότι όταν προϋπολογίστηκε το έργο «Υλοποίηση Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου» το 2006 το φυσικό αντικείμενό του δεν είχε ανατεθεί ξεχωριστά σε χειριστές και χειρίστριες με συμβάσεις έργου, γιατί, το 2008 που τελικά υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία, δεν υπήρξε η αναμενόμενη μείωση του αρχικού (από το 2006!) τιμήματος, αφού και το φυσικό αντικείμενο του έργου είχε μειωθεί σημαντικά, μετά και την ανάθεση βασικών τμημάτων του έργου σε 300 χειριστές και χειρίστριες ξεχωριστά αμειβόμενους με συνολική δαπάνη 4.125.000 ευρώ; 3. Πως εξηγείται η ανάθεση από το 2006 και μετά σε χειριστές και χειρίστριες της δημιουργίας βάσεων και η καταχώρηση δεδομένων Περιουσιολογίου τη στιγμή που μέχρι το 2008 είχε μεν προκηρυχθεί . αλλά για δύο χρόνια δεν είχε ανατεθεί καν το έργο υλοποίησης του Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου; 4. Πως διασφαλίστηκε η τήρηση των αρχών διαφάνειας και αξιοκρατίας κατά την πρόσληψη, κατά τις διακηρύξεις, συνολικά 470 χειριστών (150 το 2006, 150 το 2007 και 170 το 2008) με συνολική δαπάνη 11.530.200 ευρώ δημοσίου χρήματος; 5. Οι σχετικές διακηρύξεις απαγορεύουν ρητά την ανανέωση της σύμβασης ή την επαναπρόσληψη 6. Γιατί η ανάθεση της εφαρμογής του ΕΤΑΚ, έργο ύψους 7.260.000 ευρώ έγινε με την αδιαφανή διαδικασία των διαπραγματεύσεων; 7. Αντιλαμβάνεσθε ότι με τις αδικαιολόγητες μεθοδεύσεις σας το Ελληνικό Δημόσιο θα δαπανήσει συνολικά 26.528.826 ευρώ για την «ολοκλήρωση» εφαρμογής για τον υπολογισμό του ΕΤΑΚ, ενός άδικου φόρου που επέβαλλε με προχειρότητα η Κυβέρνησή σας; Αντιλαμβάνεσθε ότι το σύνολο της δαπάνης με σκοπό την ίδια λειτουργία, τον υπολογισμό δηλαδή του ΕΤΑΚ μέσω εφαρμογής σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων, είναι τεράστιο και για λόγους διαφάνειας θα έπρεπε να είχε αντιμεωπιστεί ενιαία και να είχε ακουλουθήσει τη διακομματική διαδικασία που επιβάλλεται για έργα ύψους άνω των 15.000.000 ευρώ; 8. Παρακαλούμε να κατατεθούν στη Βουλή: · Οι πλήρεις φάκελοι των υποψηφίων και του τελικού αναδόχου του διαγωνισμού για την υλοποίηση «Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου» που καθυστέρησε να ολοκληρωθεί για δύο ολόκληρα χρόνια, καθώς και η σύμβαση που υπογράφηκε μαζί με τις όποιες τροποποιήσεις ή προσθήκες. · Τα ονόματα των 470 προσληφθέντων με συμβάσεις έργου στα πλαίσια των παραπάνω διακηρύξεων (ΦΕΚ Β 1627/06, 2268/07 και 2507/08) · Ο φάκελος του έργου δημιουργίας εφαρμογής σχετικά με το ΕΤΑΚ ύψους 7.260.000 ευρώ που ανατέθηκε με τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων στην ίδια εταιρεία, η σχετική αλληλογραφία, καθώς και η υπογραφείσα σύμβαση με όποια τυχόν τροποποίηση ή προσθήκη. · Οι σε πρώτο και δεύτερο βαθμό αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τα παραπάνω έργα. Οι ερωτώντες Βουλευτές Μιχάλης Καρχιμάκης Γρηγόρης Νιώτης Δημήτρης Κουσελάς Στάθης Κουτμερίδης Μάρκος Μπόλαρης Γιάννης Διαμαντίδης Θάνος Μωραίτης Βαγγέλης Παπαχρήστος Γιάννης Κουτσούκος Τόνια Αντωνίου Απόστολος Κατσιφάρας Μανώλης Στρατάκης Θεοδώρα Τζάγκρη Ελπίδα Τσουρή Τάσος ΣιδηρόπουλοςΓιάννης Μανιάτης Βασίλης Γερανίδης Δημήτρης Τσιρώνης Χρήστος Αηδόνης Γιώργος Πεταλωτής Γιώργος Ντόλιος Νίκος Ζωίδης Τάκης Ρήγας Λεωνίδας Γρηγοράκος Χρύσα Αράπογλου Γιάννης Δριβελέγκας Μιχάλης Κατρίνης Βασίλης Κεγκέρογλου Γιάννης Σκουλάς Ηλίας Λαμπίρης Δημήτρης Βαρβαρήγος Μανώλης Σκουλάκης Γιάννης Αμοιρίδης Ηλίας Καρανίκας Χρήστος Χάιδος Σούλα Μερεντίτη ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑΣΟΚ Κ Ν.ΛΑΣΙΘΙΟΥ
ΜΕΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΣΟΚ
Σόλωνος 45, 10672 Αθήνα
Τηλ: 210 361 3193 - Fax: 210 361 5552

Δεν υπάρχουν σχόλια: