Αναδρομή στο ποντιακό θέατρο και τον χορό από τις αρχές του περασμένου αιώνα «Οι παραδοσιακοί χοροί έρχονται απευθείας από την αρχαιότητα», θα πει ο Μιχάλης Καραβέλας υπεύθυνος για χορού στην Εύξεινο λέσχη και στέλεχος της επιτροπής της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος.
Χαιρόμαστε που περιφερειακοί σύλλογοι μέλη της Παμποντιακής αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και δράσεις θα πει ο Γιώργος Παρχαρίδης.
Διήμερο ποντιακής τέχνης και παράδοσης πραγματοποιήθηκε στην Αλεξανδρούπολη με ενδιαφέρουσα θεματική και προσεγγίσεις και αφορμή το φεστιβάλ λύρας που έφερε στην γειτονική πόλη δεξιοτέχνες της μουσικής ποντιακής παράδοσης.
Βρεθήκαμε εκεί την δεύτερη μέρα και συνομιλήσαμε με ανθρώπους που διαπραγματεύτηκαν το θέμα του ποντιακού θεάτρου και των ποντιακών χορών.
Ο Γιάννης Γεωργιάδης, ηθοποιός και σκηνοθέτης του ποντιακού θεάτρου, ήταν ο προσκεκλημένος του εκεί συλλόγου «Αλέξης Κομνηνός» κάνοντας μια ενδελεχή αναφορά στη γένεση του θεάτρου στον Πόντο και στον ελλαδικό χώρο.
Αναφέρθηκε στο πώς δημιουργήθηκε το θεατρικό κλίμα της κρατικής σκηνής στον Πόντο, από τις αρχές του περασμένου αιώνα, από το 1900 έως το 1922, μετά το 1922 εδώ στον ελλαδικό χώρο, όπου δημιουργήθηκαν κάποια σχήματα και ορισμένοι συγγραφείς που ήρθαν από εκεί και από τη ν ότια Ρωσία και πως έσμιξαν με τους εδώ συγγραφείς στον ελλαδικό χώρο και δημιούργησαν τα πρώτα θεατρικά σωματεία και τους συλλόγους αναδεικνύοντας το ποντιακό θέατρο.
Όπως θα πει ο κ. Γεωργιάδης ο ίδιος ασχολείται από το 1979 με το ποντιακό θέατρο ως ερασιτέχνης ηθοποιός, ενώ σαν σκηνοθέτης ασχολείται περίπου εδώ και 8 χρόνια.
«Τα έργα που έχω ανεβάσει και σαν πρωταγωνιστής είναι πολλά.
Έργα που έχω σκηνοθετήσει είναι με τον σύλλογο ποντίων και φίλων Ωραιοκάστρου στην Θεσσαλονίκη και με τον σύλλογο Καυκασίων Καλαμαριάς, είναι του Κτενίδη, «Το τελευταίον χορόν», του Ευστάθιου Ευσταθιάδη «Βαρβάρα και Ροξάνα» και του Μιχάλη Κυνηγόπουλου και άλλα.
Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά ακόμα εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου