Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

ΚΥΠΡΟΣ:ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ -Η σημασία της για την Ελλάδα

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Τηλ. (2310) 997158, 996778 Fax (2310) 996730
e-mail: louizou@ad.auth.gr Κτίριο Διοίκησης «Κ. Καραθεοδωρή» Α.Π.Θ.
Τ.Κ. 541 24, Θεσσαλονίκη ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΙΔΑΣΘεσσαλονίκη, 2/12/2009 «Κύπρος: Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση για ένα Δημοκρατικό και Ανθρώπινο Σχολείο. Η σημασία της για την Ελλάδα» είναι το θέμα της Ημερίδας που οργανώνει η Παιδαγωγική Σχολή του Α.Π.Θ. και θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2009 και ώρες 10.00 με 14.15, στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής. Την Ημερίδα θα χαιρετίσουν ο Πρύτανης του Α.Π.Θ., Καθηγητής Αναστάσιος Μάνθος και ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, Ανδρέας Δημητρίου. Στις εργασίες της Ημερίδας θα συμμετέχει Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Βασίλης Κουλαϊδής, Στόχος της Ημερίδας είναι η έγκυρη πληροφόρηση για την πορεία της μεταρρύθμισης των αναλυτικών προγραμμάτων στην Κύπρο και τη διερεύνηση της σημασίας της για την Ελλάδα. Τους τελευταίους 18 μήνες η Κύπρος ζει στους ρυθμούς της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Δεκάδες πανεπιστημιακοί από την Κύπρο, αλλά και από την Ελλάδα, και εκατοντάδες μάχιμοι εκπαιδευτικοί εργάζονται για την κατάρτιση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων - εγχείρημά που ολοκληρώνεται αυτόν τον καιρό μέσα σε ένα ευρύ πλαίσιο πολιτικής και κοινωνικής συναίνεσης. Στόχος της μεταρρύθμισης είναι η δημιουργία ενός δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου. Για τους υπεύθυνους της μεταρρύθμισης η έννοια του δημοκρατικού σχολείου παραπέμπει στην κοινή εκπαίδευση όλων των παιδιών, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε ιδιαιτερότητα, και στην απόκτηση από κάθε παιδί –χωρίς καμιά εξαίρεση- όλων των αγαθών που χαρακτηρίζουν ένα μορφωμένο άνθρωπο στον 21ο αιώνα. Παράλληλα, η έννοια του ανθρώπινου σχολείου παραπέμπει στην ανάγκη να μπορούν τα παιδιά να βιώνουν και να χαίρονται την παιδική τους ηλικία και τη νεότητά τους –αγαθά που θυσιάζονται στο σημερινό σχολείο. Ένα επαρκές και συνοπτικό σώμα γνώσεων, δηλαδή λιγότερη ύλη αλλά περισσότερη και βαθύτερη γνώση από όλα τα γνωστικά αντικείμενα, συστηματική καλλιέργεια της ιδιότητας του πολίτη και ανάπτυξη των ιδιαίτερων προσόντων που απαιτούνται στη σύγχρονη εποχή είναι οι τρεις πυλώνες των νέων αναλυτικών προγραμμάτων. Στο πλαίσιο αυτό ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη νέων μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης και σε μια νέα μορφή οργάνωσης των μαθημάτων και του σχολικού χρόνου. Από την πλευρά των ιθυνόντων της εκπαίδευσης στην Ελλάδα έχει ήδη εκδηλωθεί με πολλούς τρόπους έντονο ενδιαφέρον για το εγχείρημα της Κύπρου, που σύμφωνα με την άποψη πολλών θα μπορούσε να συμβάλει θετικά στους αντίστοιχους προβληματισμούς στη χώρα μας Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της Ημερίδας. Πρόγραμμα Ημερίδας. 10.00 – 10.30 Χαιρετισμοί: Αναστάσιος Μάνθος, Πρύτανης Α.Π.Θ., Ανδρέας Δημητρίου, Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου. Τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα της Κύπρου: Προεδρείο: Δήμητρα Κογκίδου, Κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής 10.30 – 11.00 Μεταρρύθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων στην Κύπρο ως δημόσιο εγχείρημα: Γεώργιος Τσιάκαλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Διαμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων στην Κύπρο, Καθηγητής στο ΠΤΔΕ του Α.Π.Θ. 11.00 – 11.30 Διάλειμμα για καφέ στο 10ο όροφο του Πύργου 11.30 – 12.30 Οι Φυσικές Επιστήμες στο Δημοκρατικό και Ανθρώπινο Σχολείο: Παναγιώτης Κουμαράς, Καθηγητής στο ΠΤΔΕ του Α.Π.Θ. Η πρόταση για τη Διδακτική της Γλώσσας: Κριτικός Γραμματισμός και Νέες Κειμενικές Πρακτικές στο Σχολείο: Σωφρόνης Χατζησαββίδης, Καθηγητής στο ΤΕΠΑΕ του Α.Π.Θ., Τριανταφυλλιά Κωστούλη, Αν. Καθηγήτρια στο ΠΤΔΕ του Α.Π.Θ. και Σταυρούλα Τσιπλάκου, Επικ. Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου 12.30 – 13.00 Διάλειμμα 13.00 – 14.15 Στρογγυλό Τραπέζι: Η σημασία της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης της Κύπρου για την Ελλάδα, Συντονισμός: Κλέαρχος Τσαουσίδης, Δημοσιογράφος Συμμετέχουν οι: Βασίλης Κουλαϊδής, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Καθηγητής του Τμήματος Κοινωνικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Γεώργιος Τσιάκαλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Διαμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων στην Κύπρο, Καθηγητής στο ΠΤΔΕ του Α.Π.Θ. Δημήτρης Χαραλάμπους, Καθηγητής στο ΠΤΔΕ του Α.Π.Θ. Νίκος Παϊζης, Επιστημονικός Συνεργάτης του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ Το κείμενο αρχών της μεταρρύθμισης της Κύπρου βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου http://www.paideia.org.cy/upload/1_12_2009_keimeno_epitropis_analytikon.pdf
Επικοινωνία με Δημοσιογράφους:
Κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ., Καθηγήτρια Δήμητρα Κογκίδου, τηλ. 2310 991231 και 6972028799.

Δεν υπάρχουν σχόλια: