Τρίτη 20 Απριλίου 2010

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

ΤΟ ΝΤΡΟΠΑΛΟ ΠΑΙΔΙ Απόψεις των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της διδακτικής πράξης Συγγραφέας:ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΜΑΝΟΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΕΛΕΝΗ Κατηγορίες:Ψυχολογία - Ειδική Αγωγή Παιδαγωγική - Εκπαίδευση ISBN:978-960-333-582-5 Αριθμός Σελίδων:348 Διαστάσεις (Πλάτος Χ Ύψος σε cm):17Χ24
Η διεθνής βιβλιογραφία εστιάζεται στη διασαφήνιση της έννοιας της ντροπαλότητας σε επίπεδο θεωρητικό, στους πιθανούς αι­τιολογικούς παράγοντες εμφάνισής της αλλά και στις ακραίες μορ­φές της, όπως η κοινωνική φοβία. Η ντροπαλότητα στο χώρο του σχολείου, ως αντικείμενο, έχει αρ­χίσει να διερευνάται συστηματικά τα τελευταία κυρίως χρόνια. Αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι η ντροπαλότητα δε δυσχεραίνει τη λειτουργία της τάξης, όπως για παράδειγμα η επιθετική συμπεριφορά (βλ π.χ. Coplan & Arbeau, 2008). Ωστόσο, παρότι τα ντροπαλά παι­διά ίσως να μην τραβούν πολύ την προσοχή, είναι πια ξεκάθαρο ότι έχουν ανάγκη να «τα προσέξουμε». Άλλωστε η ντροπαλότητα φαίνε­ται να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή των παιδιών, καθώς ενέχει τον κίνδυνο κοινωνικοσυναισθηματικών δυσκολιών αφενός, και της κακής σχολικής επίδοσης και των δυ­σλειτουργικών σχέσεων με τους άλλους (συμμαθητές και ενηλίκους) αφετέρου (Rubin, Coplan & Bowker, υπο δημοσίευση). Σε αντίθεση λοιπόν με τα επιθετικά ή τα ιδιαίτερα δραστήρια παιδιά που συχνά τρομοκρατούν τους συμμαθητές τους, τα ντροπαλά παιδιά γίνονται τα ίδια θύματα της ίδιας τους της συμπεριφοράς (Coplan & Arbeau, 2008). Στο βαθμό μάλιστα που η ντροπαλότητα φαίνεται να έχει εξε­λικτική πορεία (Rubin, Coplan & Bowker, υπό δημοσίευση) και να επηρεάζει διαχρονικά (Coplan & Arbeau, 2008) την αυτοαντίληψη του προσώπου αλλά και τον τρόπο που το αντιλαμβάνονται οι άλλοι άνθρωποι, είναι σημαντικό να διερευνήσουμε τις διαστάσεις του φαινομένου αυτού. Στη βιβλιογραφία, η έννοια της ντροπαλότητας προσεγγίζεται συ­νήθως και μέσα από συναφείς έννοιες, όπως παιδιά με κοινωνικές ανα­στολές, κοινωνική απόσυρση ή απλώς δειλά παιδιά. Στο βιβλίο αυτό, θα επιχειρήσουμε να διακρίνουμε τη ντροπαλότητα από τις έννοιες αυ­τές, ώστε να την οριοθετήσουμε καλύτερα και να την επεξεργα­στούμε πιο αποτελεσματικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: