Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ / ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

1983
Χριστόφορος Κάσδαγλης
ΣΚΛΗΡΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ISBN: 978-960-03-6656-3
Τιμή: €17,00
Ο γέρος μου με έδιωξε απ’ το σπίτι την επομένη των εικοστών γενεθλίων μου. Κούρνιαξα κι εγώ στην κατάληψη της σχολής μου, για να στεγάσω μαζί με τις προσδοκίες ενός ολόκληρου κινήματος και το δικό μου σαρκίο.
Τα μεγάφωνα ξερνούσαν συνθήματα ηλεκτρίζοντας την ατμόσφαιρα. Θειάφι και αδρεναλίνη. Από μακριά ακούγονταν σειρήνες περιπολικών, για λόγους άσχετους με την περίσταση.
Σύρθηκα με κόπο προς το κυλικείο. Κανονικά δεν θα ’πρεπε να ομιλώ τοιουτοτρόπως, υποτίθεται ότι οι αγωνιστές δεν σέρνονται στους διαδρόμους. Εγώ πάντως σερνόμουν. Μπορεί η περιγραφή να εκληφθεί και ως αυτοκριτική. Σήμερα προτιμούν τον όρο αυτοκάθαρση, αλλά σίγουρα η αυτοκριτική χτυπάει καλύτερα στο αφτί. Τουλάχιστον στο αριστερό.
Ο Βλαδίμηρος Δημητριάδης, ο πρωταγωνιστής του Σπλιτ!, επιστρέφει στα είκοσί του χρόνια, στο 1983, «τότε που άρχισαν όλα». Διωγμένος από το σπίτι, συμμετέχει στην κατάληψη της σχολής του, ζει αμλετικά διλήμματα, τζογάρει, συλλαμβάνεται, ερωτεύεται, προσπαθεί να λύσει το βιοποριστικό του πρόβλημα. Όλ’ αυτά λίγο πριν από την έλευση του οργουελικού 1984.
Ανελέητο χιούμορ και αυτοσαρκασμός, σ’ ένα μυθιστόρημα ενηλικίωσης και συλλογικής αυτογνωσίας. Χρονικό αλλά και αλληγορία μιας εποχής στην οποία ανάγονται αρκετές μεταγενέστερες περιπέτειες της χώρας.

Καπνός ήταν...
Έλλη Λαμπρίδη
ΣΚΛΗΡΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ISBN: 978-960-03-6612-9
Τιμή: €8,00
Στη νουβέλα της Έλλης Λαμπρίδη Καπνός ήταν… περιγράφεται η γνωριμία της με τον Νίκο Καζαντζάκη το 1918 στη Ζυρίχη, η αρχή και η εξέλιξη του αισθηματικού τους δεσμού και οι περιηγήσεις τους σε διάφορα μέρη της Ελβετίας μέχρι τον αποχωρισμό τους.
Καπνός ήταν… είναι οι στιγμές που η συγγραφέας έζησε στα είκοσί της χρόνια και άλλες που φαντασιώθηκε σε ονειρικές παραισθήσεις ή σε νυχτερινούς εφιάλτες, ανιχνεύοντας το εσωτερικό οικοδόμημα της προσωπικότητάς της αλλά και του Νίκου Καζαντζάκη, που ήταν και παρέμεινε παρών σε όλη τη διάρκεια της ζωής της.
Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου η Γιολάντα Χατζή, ανατρέχοντας στα αποσπάσματα από το ημερολόγιο του Νίκου Καζαντζάκη, στα γράμματα προς τους φίλους του, στα κείμενα της Ελένης Καζαντζάκη και στην αλληλογραφία της Έλλης Λαμπρίδη με τη μητέρα της και τις φίλες της, περιγράφει τις διαδρομές τους στα ελβετικά βουνά, τη διαμονή τους στα διάφορα χωριά, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, συνθέτοντας με τον τρόπο αυτό το οδοιπορικό της σχέσης τους.

Μακριά από το ποτάμι
Δημήτρης Πετσετίδης
ISBN: 978-960-03-6637-2
Τιμή: €8,00
Εκεί, δίπλα στη μεγάλη φραγκοσυκιά, πελέκησε και κάρφωσε στο χώμα εκείνο τον ξύλινο σταυρό. Κι όταν περνούσε από το μονοπάτι για να πάει στο χωράφι του ή όταν πήγαινε να κοιτάξει το μυλαύλακο –τώρα αυτός ήταν ο μυλωνάς–, άφηνε ένα ματσάκι αγριολούλουδα που τα μάζευε απ’ το δρόμο.
Κάποτε, όταν πια οι μύλοι έπαψαν να δουλεύουν, γιατί είχαν γίνει εργοστάσια για το άλεσμα ή και γιατί δεν έσπερνε πια κανένας στάρια, ο Χρίστος ξενιτεύτηκε στην Αυστραλία.
Οι άλλοι κάτοικοι του οικισμού δίπλα στο γεφύρι σιγά σιγά αραίωσαν μέχρι που δεν έμεινε κανένας. Άλλος πέθανε, άλλος ξενιτεύτηκε στο εξωτερικό, άλλος έφυγε για τα αστικά κέντρα μετανάστης.
Όμως ο μικρός εκείνος σταυρός υπάρχει ακόμη. Δεν σάπισε το ξύλο του και παραμένει σταθερός λες και έχει ρίζες.
Ένας σπουδαίος συγγραφέας στο κύκνειο άσμα του. Στην τελευταία αυτή συλλογή του ο Δημήτρης Πετσετίδης προσεγγίζει με ευαισθησία και ανθρωπιά ατομικά και συλλογικά τραύματα της Κατοχής, του Εμφυλίου αλλά και της Χούντας. Προσωπικά βιώματα, μνήμες που ξεκινούν από τα παιδικά ακόμη χρόνια, γίνονται επεισόδια ενός μεγάλου δράματος. Το Μακριά από το ποτάμι είναι η μυθοπλασία της μνήμης. Ένα βιβλίο για την αγριότητα και τον παραλογισμό μιας εποχής που στοίχειωσε ανεπανόρθωτα την ελληνική κοινωνία και τις γενιές που ακολούθησαν.

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ / ΕΙΚΟΣΤΟΣ ΑΙΩΝΑΣ

Ευτυχισμένη Μόσχα
Αντρέι Πλατόνοφ
Μετάφραση: Ελένη Μπακοπούλου
ΣΚΛΗΡΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ISBN: 978-960-03-6420-0
Τιμή: €16,00
H Μόσχα δεν είναι η πρωτεύουσα της αχανούς χώρας που γνωρίζουμε αλλά μια τολμηρή γυναίκα η οποία ενσαρκώνει τη μετεπαναστατική εποχή στη Σοβιετική Ρωσία. Στην Ευτυχισμένη Μόσχα, την πρώτη από τις δύο νουβέλες του Αντρέι Πλατόνοφ που περιλαμβάνονται στον τόμο, η ορφανή ηρωίδα ενηλικιώνεται κατά τη διάρκεια της πρώιμης σοσιαλιστικής ανοικοδόμησης και πιστεύει ακράδαντα στο χαρούμενο μέλλον που θα συντελεστεί ως αποτέλεσμα της συμμετοχής του λαού. Και πράγματι, αρχίζει να δοκιμάζει όλες τις δυνατότητες που της προσφέρονται. Ώσπου ένα απρόσμενο ατύχημα με αλεξίπτωτο, ψηλά στον αέρα, την προσγειώνει σε μια νέα, παράξενη ζωή. Στην Εκσκαφή, τη δεύτερη νουβέλα, το πλέον εμβληματικό και πολιτικό έργο του ανεπανάληπτου αυτού συγγραφέα, παρακολουθούμε μία ομάδα εργατών οι οποίοι έχουν αναλάβει τη θεμελίωση του επιβλητικού παμπρολεταριακού οίκου που θα φιλοξενήσει τις ερχόμενες γενιές των συντρόφων, σε μια πόλη που χτίζεται εκ βάθρων ώστε να υποδεχθεί την ανέφελη κομμουνιστική κοινωνία. Όμως, όσο πιο πολύ δουλεύουν, τόσο χειροτερεύει η κατάσταση, κι όσο το σκάμμα μεγαλώνει, τόσο περισσότερο χάνεται το νόημα. Μήπως σκάβουν έναν τάφο; Η ουτοπία είναι όμορφη αλλά η πραγματικότητα σκληρή.
«Διαβάζοντας Πλατόνοφ έχει κανείς την αίσθηση ενός αμείλικτου, ανελέητου παραλογισμού δομημένου μέσα στη γλώσσα […]. Με άλλα λόγια, σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλο Ρώσο συγγραφέα, πριν ή μετά από αυτόν, ο Πλατόνοφ μπορούσε να ανακαλύψει ένα αυτοκαταστροφικό, εσχατολογικό στοιχείο μέσα στην ίδια τη γλώσσα, και τούτο με τη σειρά του αποτελούσε μια άκρως αποκαλυπτική συνέπεια της επαναστατικής εσχατολογίας την οποία η ιστορία τού παρείχε ως θέμα του έργου του […]. Αν υπάρχει κάποια παράδοση της ρωσικής λογοτεχνίας, τότε ο Πλατόνοφ εκπροσωπεί μια ριζοσπαστική παρέκκλιση από αυτήν […]. Υπάρχει μια αίσθηση τρομακτικής αυτονομίας σε αυτόν τον άνθρωπο, και μολονότι πολύ θα ήθελα να τον συνδέσω με τον Ντοστογέφσκι, με τον οποίο ίσως να έχει πολύ περισσότερα κοινά από ό,τι με οποιονδήποτε άλλον, εντούτοις αποφεύγω να το κάνω: δεν θα διαφώτιζε τίποτα αυτό».
Από το Επίμετρο του Γιόζεφ Μπρόντσκι

Η μητέρα
Γκράτσια Ντελέντα
Μετάφραση: Αναστασία Μιχαλέλη
ΣΚΛΗΡΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ISBN: 978-960-03-6616-7
Τιμή: €12,00
Σε έναν τόπο πλούσιο σε παραδόσεις, όπου οι άνθρωποι δεν παύουν να διαπνέονται από αυστηρότατες ηθικές αρχές, υπάρχουν σχέσεις που θεωρούνται ανάρμοστες, ακόλαστες, σχεδόν διαβολικές. Η Μαρία Μανταλένα παρακολουθεί έντρομη, με αδιάκοπη αγωνία, την εξέλιξη των συναισθημάτων που παρασέρνουν την ψυχή του γιου της Πάουλο, του νεαρού καθολικού ιερέα σε μια μικρή κοινότητα της Σαρδηνίας, στο φανταστικό χωριό Άαρ. Η μητέρα, λοιπόν, προσπαθεί απεγνωσμένα να τον απομακρύνει από το κακό που η ίδια βλέπει να τον απειλεί, δηλαδή τον δυνάμει ολέθριο έρωτά του για την Ανιέζε, ενόσω ακριβώς ο Πάουλο διχάζεται και παλεύει μεταξύ ενοχής και επιθυμίας, πίστης και αμαρτίας. Ένα μυθιστόρημα σφιχτοδεμένης πλοκής και ρυθμικής έντασης, με το οποίο η Γκράτσια Ντελέντα διερευνά τις πιο ενδόμυχες και αντικρουόμενες σκέψεις των δύο βασικών της πρωταγωνιστών, μια παθιασμένη ιστορία που μας εξοικειώνει απροσδόκητα με τις αμφιβολίες και τα ανείπωτα βάσανά τους. Γραμμένο με σκοτεινές και ζωηρές αποχρώσεις, όπως μια αρχαία τραγωδία, το βιβλίο αυτό κατέχει εξέχουσα θέση στο έργο της νομπελίστριας συγγραφέως, τόσο για την ψυχολογική σκιαγράφηση των χαρακτήρων όσο και για τη δραματική του ατμόσφαιρα.
Το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας 1926 απονεμήθηκε στην Γκράτσια Ντελέντα «για το ιδεαλιστικά εμπνευσμένο έργο της, που με πλαστική σαφήνεια απεικονίζει τη ζωή στο γενέθλιο νησί της και αντιμετωπίζει με βάθος και συμπόνια τα ανθρώπινα προβλήματα γενικά», σύμφωνα με το σκεπτικό της Σουηδικής Ακαδημίας.

ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ - ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ

Όλη νύχτα εδώ
Ιάσονας Χανδρινός
ISBN: 978-960-03-6670-9
Τιμή: €25,00
To βιβλίο αυτό είναι μια συλλογή ατομικών βιωματικών αφηγήσεων με θέμα την Εξέγερση του Πολυτεχνείου (14-18 Νοεμβρίου 1973). Αποτελείται από ογδόντα τέσσερα απομαγνητοφωνημένα κείμενα προφορικών μαρτυριών-συνεντεύξεων με ισάριθμους αφηγητές, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από τα τέλη του 2010 έως και το φθινόπωρο του 2019. Πρόκειται για μια συστηματική μελέτη προφορικής ιστορίας με βάση επάλληλα κριτήρια αντιπροσωπευτικότητας όσον αφορά τη συμμετοχή στα γεγονότα, που τη συναπαρτίζουν μαρτυρίες από γυναίκες και άντρες, φοιτήτριες και φοιτητές, συνδικαλιστές του αντιδικτατορικού φοιτητικού κινήματος, μέλη παράνομων οργανώσεων, μαθητές, εργάτες, διαδηλωτές που τραυματίστηκαν από σφαίρες, αυτόπτες μάρτυρες και στρατιωτικούς. Βασικός στόχος του βιβλίου είναι να αποτελέσει ένα σώμα πληροφοριών, που θα καλύψει ορισμένα από τα κενά της έρευνας γύρω από την Εξέγερση του Πολυτεχνείου, και παράλληλα να συμβάλει στη διατήρηση της μνήμης ενός από τα πιο εμβληματικά γεγονότα της νεότερης ελληνικής ιστορίας, το οποίο συνεχίζει να είναι αντικείμενο έντονων φορτίσεων αλλά και να υπόκειται σε διάφορες στρεβλώσεις και ποικίλες αναθεωρήσεις.

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ / ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΑΠ' ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Τέσλα
Βλάντιμιρ Πίσταλο
Μετάφραση: Χρήστος Γκούβης
ΜΕ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΠΟΥ ΦΩΣΦΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ!
ISBN: 978-960-03-6617-4
Τιμή: €21,00
Ο προφήτης του νέου επιστημονικού μέλλοντος υπήρξε μια παρεξηγημένη προσωπικότητα. Από την παιδική του ηλικία σε ένα χωριό της σημερινής Κροατίας, όπου ο πατέρας του, ένας ορθόδοξος ιερέας, απέρριπτε το ταλέντο του, μέχρι τα θυελλώδη χρόνια που πέρασε στη Νέα Υόρκη, όπου η έντονη αντιπαλότητά του με τον Τόμας Έντισον γέννησε θριάμβους και αποτυχίες, ο Νίκολα Τέσλα δαιμονοποιήθηκε αλλά και λατρεύτηκε σαν είδωλο. Αυτή η βραβευμένη μυθιστορηματική βιογραφία περιγράφει τις χαοτικές απαρχές του «Προμηθέα του Ηλεκτρισμού», όταν ο ιδιότροπος χαρακτήρας και το ασυμβίβαστο πνεύμα του βρέθηκαν στο επίκεντρο της δημοσιότητας. Για κάθε επιτυχημένη εφεύρεσή του –το εναλλασσόμενο ρεύμα ή την ασύρματη επικοινωνία– προέκυπταν εκατοντάδες άλλες. Όμως ποιος ήταν στ’ αλήθεια ο Τέσλα; Ο Βλάντιμιρ Πίσταλο εισχωρεί στον απόκρυφο κόσμο ενός ανθρώπου στοιχειωμένου από τον θάνατο του μεγαλύτερού του αδερφού, ενός ανθρώπου που πάλεψε με τις εκλάμψεις της παράνοιας και του μεγαλείου, και του οποίου η καχυποψία απέναντι στη θεσμική αρωγή τον οδήγησε στην οικονομική καταστροφή. Μια συναρπαστική ανάπλαση της ζωής και του έργου ενός πρωτοπόρου οραματιστή, που εξακολουθεί να μας εμπνέει και να μας επηρεάζει.
«Υπέροχα γραμμένο, απίστευτα διασκεδαστικό και εκπληκτικά πρωτότυπο, επειδή ακριβώς αφηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου ο οποίος, καταπώς λένε, “επινόησε τον εικοστό αιώνα”, πλην όμως η ζωή του παραμένει ένα αίνιγμα. To βιβλίο του Βλάντιμιρ Πίσταλο διακρίνεται από τον πλούτο, τη δύναμη και την αυθεντικότητα έργων που θεωρούνται πλέον κλασικά, όπως το Τενεκεδένιο ταμπούρλο του Γκύντερ Γκρας και το Εκατό χρόνια μοναξιά του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες».
Τσαρλς Σίμικ
«Το Τέσλα – Το πρόσωπο πίσω από τη μάσκα συνδυάζει το εύρος της βιογραφίας, τη μυχιότητα της μυθοπλασίας και την κομψότητα της ποίησης».
Kirkus Reviews

ΣΚΙΟΥΡΑΚΙ

Η τελευταία πινιάτα
Κωνσταντίνα Τασσοπούλου
ΣΚΛΗΡΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ISBN: 978-960-03-6643-3
Τιμή: €12,00
Οι πινιάτες του δον Φουλχένσιο ήταν οι πιο φημισμένες σ’ ολόκληρο το Μεξικό. Κι αυτό επειδή δεν τις πουλούσε άδειες αλλά γεμάτες.
Απ’ αυτόν οι γονείς της Πεπίτα αγόρασαν για τα πρώτα της γενέθλια μια πινιάτα γεμάτη καραμέλες. Απ’ αυτόν αγόρασαν και για τα δεύτερά της γενέθλια μια πινιάτα γεμάτη σοκολατάκια. Απ’ αυτόν πήραν και την πινιάτα για τα τρίτα της γενέθλια, τότε που για πρώτη φορά πήγε και η Πεπίτα μαζί τους για να τον γνωρίσει. Έκτοτε κάτι παράξενο άρχισε να συμβαίνει. Κάθε χρονιά η Πεπίτα έλεγε στον δον Φουλχένσιο με τι ήθελε να γεμίσει την πινιάτα της. Κι εκείνος κάθε χρονιά ακολουθούσε πιστά την επιθυμία της, ωστόσο μέσα από την πινιάτα έβγαινε κάτι διαφορετικό. Κάτι που χαλούσε το πάρτι. Κάθε χρονιά. Μέχρι την τελευταία. Μέχρι την τελευταία πινιάτα...
Ένα βιβλίο που μιλά με πολύ διασκεδαστικό τρόπο για τις μεγάλες αλήθειες που μπορεί να κρύβονται σε πολύ μικρά πράγματα.

Η τσαγιέρα που ανθίζει
Τασούλα Επτακοίλη
ΣΚΛΗΡΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ISBN: 978-960-03-6646-4
Τιμή: €12,00
Πόσες τσαγιέρες χωρούν σε ένα σπίτι;
Μπορείς να ποτίσεις ένα λιβάδι με τσάι;
Γίνεται να σε ζεσταίνει ένας ήλιος από πλαστελίνη;
Πώς ένα μαραμένο λουλούδι ανθίζει ξανά;
Μια ιστορία για την αγάπη που όλα τα κάνει να ζωντανεύουν και τα μισά τα κάνει ολόκληρα!

Το δέντρο που είχε μια μπάλα για κεφάλι
Χρήστος Αρμάντο Γκέζος
ΣΚΛΗΡΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ISBN: 978-960-03-6642-6
Τιμή: €12,00
Το δέντρο πήρε μια μεγάλη ανάσα. Άρχισε να βγάζει τις ρίζες του από το χώμα. Μόλις τα κατάφερε, αισθάνθηκε τόσο ελαφρύ! Για λίγο νόμισε ότι θα το πάρει ο αέρας. Ότι θα πάει στον ουρανό να χαθεί μέσα στα σύννεφα. Μα έμεινε στη γη. Και ξεκίνησε για την πόλη…
Μια ιστορία αναζήτησης για τη φιλία, την αποδοχή και τη δύναμη της θέλησης.

ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Κάθε μέρα ο έρωτας
Μαρία Θεοδώρου
Μετάφραση: Πέτρος Χατζόπουλο
ISBN: 978-960-03-5971-8
Τιμή: €9,54
Ο έρωτας αποτελεί την αιτία όχι μόνον της δημιουργίας αλλά και της ίδιας της ζωής. Είναι η αναζήτηση ενός πανάρχαιου απωθημένου, που όταν εκπληρώνεται αποθεώνει την ύπαρξη, ενώ όταν εκλείπει λογαριάζεται ως απώλεια. Όπως αναφέρεται στο μότο αυτού του μοναδικού ημερολογίου, «είναι το ισχυρότερον των αισθημάτων, πάθος ακατανίκητον, ένστικτον ανεκφράστου επιθυμίας επιφέρον την προσέγγισιν και σαρκικήν ένωσιν, επί σκοπώ απολαύσεως ηδονής και αναπαραγωγής».
Δεν υπάρχει καλλιτέχνης, φιλόσοφος ή στοχαστής που να μην εμπνεύστηκε από τον έρωτα, αν όχι στο σύνολο του έργου του, τουλάχιστον σε κάποιες ιδιαίτερες στιγμές του. Σε κάθε γραπτό μνημείο μπορούμε να ανακαλύψουμε ψήγματα σοφίας, άλλοτε σκωπτικά και άλλοτε κυνικά, από τις ρήσεις του Σοφοκλή και του Πλάτωνα έως τις αποφάνσεις και τους αφορισμούς του Όσκαρ Ουάιλντ ή του Νόρμαν Μαίηλερ.
Αυτές οι φράσεις συγκεντρώνονται στο Κάθε μέρα ο έρωτας, ώστε να θυμίζουν κάθε πρωί την οικουμενική διάσταση του πιο παράφορου συναισθήματος και να επιτρέπουν κάθε νύχτα στη φλόγα του να σιγοκαίει.
Ένα χρήσιμο απόκτημα, που μπορεί να αξιοποιηθεί ως σημειωματάριο ή ατζέντα, με μια λευκή σελίδα και ένα ερωτικό απόφθεγμα για κάθε μέρα του χρόνου.

Ο τοίχος είχε τη δική του υστερία
Συλλογικό
ISBN: 978-960-03-6667-9
Τιμή: €9,00
Το 2020 είναι η πρώτη χρονιά μετά το 1919 που τα νούμερα στοιχίζονται σε δυάδες.
Τις υπόλοιπες χρονιές δεν στοιχίζονται τα νούμερα, μόνο οι λέξεις. Ακολουθούν παραδείγματα:
Καρέτα καρέτα
Σημαίνει ανάπτυξη στην Ελλάδα – όπως η χελώνα ξαναγυρνάει μετά από μερικές δεκαετίες στην ίδια παραλία για να γεννήσει τα μικρά της.
Δυο δυο
Σημαίνει την τύχη ή την ικανότητα να μπορείς να διατηρείς ή, ακόμα καλύτερα, να εξελίσσεις μια συντροφική σχέση μετά από σαράντα τσακωμούς την εβδομάδα. Είναι το αντίθετο του μονάχους μονάχους.
Πατ πατ
Επειδή οι περισσότεροι είστε φτωχοί ψυκτικοί από το Περιστέρι, σίγουρα δεν ξέρετε ότι το πατ πατ είναι το μίνι γκολφ. Το οποίο τώρα με την κανονικότητα θα μπει και στα σχολεία.
Άρον άρον
(συνώνυμο του μπαμ μπαμ)
Σημαίνει σχεδιάζω, προγραμματίζω, οργανώνω, αναθέτω, εφαρμόζω, μαθαίνω, κάνω κωλοτούμπες, και άλλες ομορφιές.
Μάνι μάνι
Σημαίνει λεφτά λεφτά. Δηλαδή τα λεφτά πάνε στα λεφτά.
Λογικό αφού το 1% των πλουσίων θα κατέχει τα 2/3 του παγκόσμιου πλούτου μέχρι το 2030.
Ντε Μπουρ Ντε Mπερ
Αυτό δείχνει την ηλικία του πατέρα του παιδιού μου, που πρόλαβε να ακούσει ζωντανά τον (και στην ευρωβουλή) αθλητικογράφο Μανώλη Μαυρομμάτη να αναφέρει δύο αδέλφια ποδοσφαιριστές, από την ίδια μάνα και τον ίδιο πατέρα, με διαφορετικό επώνυμο περιγράφοντας τη μεταξύ τους ποδοσφαιρική φάση. Στην πραγματικότητα έχουν το ίδιο επώνυμο.
Να τος να τος
Δεν σημαίνει τίποτε, αφού συνήθως συνοδεύεται από τις λέξεις «ο» και «πρωθυπουργός».
Μαλάκα (ε) μαλάκα
Σημαίνει τα πάντα και παντού.
Μπάι μπάι
Τα λέμε ξανά το 2121.
Μετά τιμής,
οι άντμινζ

365 ημέρες γονιός
Δάφνη Φιλίππου
ISBN: 978-960-03-5977-0
Τιμή: €13,00
Τα πολυτιμότερα δώρα που μπορείς να δώσεις στο παιδί σου είναι: αγάπη, ποιοτικός χρόνος, ενσυναίσθηση, προσεκτική ακρόαση, διαθεσιμότητα, κατανόηση, άνευ όρων αποδοχή. Στις σελίδες του ημερολογίου οι γονείς θα ανακαλύψουν πολλά ακόμη δώρα για τους ίδιους και για τα παιδιά τους: νέες πληροφορίες και πιθανές απαντήσεις σε ερωτήματα που τους απασχολούν για τη σχέση τους, τα όρια, το διάβασμα, την τηλεόραση, την τιμωρία, το διαζύγιο, την υιοθεσία, την εγκυμοσύνη, την ανάπτυξη της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας, της συναισθηματικής νοημοσύνης κ.ά. Οι ειδικοί θα εμπλουτίσουν τη θεματολογία τους για τα σεμινάρια των γονιών που εμψυχώνουν.

Κάθε μέρα φίλοι
Μόνικα Λεβέντη
Μετάφραση: Καίτη Θεοδωρίδου
ISBN: 978-960-03-6651-8
Τιμή: €10,00
Δεν υπάρχει ανθρώπινος δεσμός που να έχει υμνηθεί περισσότερο από τη φιλία. Ίσως είναι ο μοναδικός στον οποίο κανείς δεν μπορεί να βάλει αρνητικό πρόσημο. Ο φίλος, για κάθε άνθρωπο, είναι ο κρίκος που μας ενώνει με το σύνολο. Σύντροφος στην περιπέτεια, σύμμαχος στις αντιξοότητες και σύμβουλος στη δυσκολία. Είναι πηγή έμπνευσης, τροφοδότης χαράς, αντλία στεναχώριας. Ξέρει να διπλασιάζει το γέλιο και να κόβει στη μέση το δάκρυ· να απλώνει το χρόνο χωρίς να τον χαραμίζει, και να βαθαίνει ταυτόχρονα το νόημα της ύπαρξής μας.
Οι φιλικές σχέσεις ανέκαθεν απασχόλησαν και απασχολούν όλους μας, γιατί δεν νοείται ζωή χωρίς αυτές. Από τον Σοφοκλή, τον Ευριπίδη και τον Κικέρωνα μέχρι τον Βαν Γκογκ, την Μπίλι Χόλιντεϊ ή τον Αλμπέρ Καμύ, από γνωστούς στοχαστές και καλλιτέχνες μέχρι άγνωστους φιλοσόφους της καθημερινής ζωής, γράφτηκαν ή ειπώθηκαν για τη φιλία μεγάλες ρήσεις, που συγκεντρώνονται σε αυτό το ημερολόγιο για να μας θυμίζουν πάντα τις αξίες της συνύπαρξης, της αλληλεγγύης και της αμοιβαίας ελπίδας.

Κάθε μέρα χαρά και ευτυχία
Μόνικα Λεβέντη
ISBN: 978-960-03-6650-1
Τιμή: €10,00
Τι είναι η ευτυχία; Δικαίωμα ή χρέος;
Μήπως είναι η εναρμόνιση με τον εαυτό μας;
Η ικανότητα να ζούμε την κάθε μας στιγμή;
Η ωριμότητα να ανακαλύπτουμε τη χαρά μέσα στη δυστυχία;
Ποια η σχέση της με την προσφορά ή τη δημιουργία;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα απασχόλησαν κατά καιρούς όλα τα μεγάλα πνεύματα της ανθρωπότητας, από τους αρχαίους χρόνους έως την εποχή μας.
Από τον Σωκράτη, τον Αριστοτέλη και τον Σοφοκλή έως τον Άντον Τσέχωφ, τον Αλμπέρ Καμύ και τον Μαχάτμα Γκάντι, η ευτυχία ήταν πάντα μια γοητευτική αφορμή για την πιο μυστηριώδη αναζήτηση, στην τέχνη, τη φιλοσοφία, τη θρησκεία ή την πολιτική.
Ό,τι μεγάλο και σπουδαίο ανακάλυψε η ανθρώπινη σκέψη σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι της θα το βρείτε σε αυτό το ημερολόγιο, που διαβάζεται σαν οδηγός και σύμβουλος για μια καλύτερη ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: