Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Οικονομικό VHF/DSC (Class D) με μεγάλη οθόνη και εύκολο χειρισμό.

  Μεγάλη φωτεινή οθόνη LCD
  25W Ισχύς εξόδου
  Πολύ λεπτό, εύκολο στην εγκατάσταση και εντοιχιζόμενο
  Φιλικό στο χρήστη με περιστροφικό διακόπτη επιλογής
  Εκτελεί κλήση κινδύνου με το στίγμα του σκάφους, με το πάτημα του DISTRESS (σε σύνδεση με GPS μέσω ΝΜΕΑ 0183)
  Προγραμματιζόμενα κανάλια
  Αδιάβροχο με δείκτη IP67
  Ενσωματωμένο σύστημα ενδοεπικοινωνίας /Hailer

ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΠΙΑΝΑ ΚΑΙ ΛΑΤΕΡΝΕΣ

Το εργαστήριο κατασκευής χειροποίητων Πιάνων και Λατερνών του ΠΑΝΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ σας περιμένει!
Μπορείτε να επισκεφτείτε και τον ιστοχώρο του κάνοντας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

CRT 2M VHF MOBILE RADIΟ

CRT 2M VHF MOBILE RADIΟ

CRT 2M VH
F MOBILE RADIO
ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΑΠΟ ΕΜΑΣ
MOBILE RADIO ΤΗΣ CRT, ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΓΚΑΜΑ ΑΣΥΡΜΑΤΩΝ.
  • Frequency range : TX 144-146 Mhz
  • RX 136-174 Mhz
  • FM Mode :Wide/narrow
  • Channel spacing : 12,5–20Khz/ 12,5-25Khz
  • Number of channel  : 200 Cx + 1 (memories)
  • Phase locked Step  : 5-6.25-8.33-10-12.5-15-20-25-30-50 kHz
  • Dimensions WxHxD : 145x47x90 mm
  • Weight : 1.2 Kg
  • Squelch : CTCSS/DCS/DTMF
  • DTMF Microphone
  • Function scan
  • Channel name édit
  • Tot out timer
  • B C L O (busy channel lock out)
  • Alarm Function
  • 3 Level powered  LOW: 10 W – MIDDLE: 25 W - HIGHT:  60 Watts Max
  • Keyboard lock
  • Backlight adjustable brightness
  • Compander function
  • Power supply voltage Display
  • A P O (auto power off)
  • Clone by cable
  • WARRANTY  2 Years

Ο δράκος Μπολ και ο βοσκός Γεώργιος

Ο δράκος Μπολ και ο βοσκός Γεώργιος
Συγγραφέας: Κλαίρη Καμπάνη
Εικονογράφος: Κλαίρη Καμπάνη
Ημερομηνία έκδοσης: 16 Ιανουαρίου 2017
Σχήμα: 23Χ23
Σελίδες: 48
Εξώφυλλο: Σκληρό
ISBN: 978-960-567-118-1
Ένας τεράστιος και τρομαχτικός
δράκος πήγε κι έφτιαξε τη φωλιά του
λίγο έξω από το βασίλειο όπου ζούσε
ο βοσκός Γεώργιος, μέσα στο μαγεμένο
δάσος και δίπλα στη μοναδική πηγή με νερό
όλης της περιοχής. Στο βασίλειο επικρατεί
μεγάλη ταραχή και όλοι έχουν τρομοκρατηθεί.
Ο βασιλιάς καλεί όλους τους σοφούς για να δώσουν λύση
στο πρόβλημά τους. Από ένα λάθος όμως ο βοσκός Γεώργιος
μπλέκεται σε μια περιπέτεια που δεν του αρέσει καθόλου:
πρέπει εκείνος να σκοτώσει τον δράκο.
Θα καταφέρει να γλιτώσει το βασίλειό του από το κακό;

Η Ζωή Τηγανούρια συμπράττει με τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων - 20/02

Η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων συμπράττει 
με τη Ζωή Τηγανούρια με αποκριάτικη διάθεση!
Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου
Αμφιθέατρο του Αεριοφυλακίου 1, Τεχνόπολις (Γκάζι), 20:30
Ένα συναρπαστικό αποκριάτικο μουσικό πρόγραμμα παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων να συμπράττει, για πρώτη φορά, με τη Ζωή Τηγανούρια υπό τη μουσική διεύθυνση του Ελευθέριου Καλκάνη, τη Δευτέρα στις 20 Φεβρουαρίου στις 20:30 στην  Τεχνόπολη (Αεριοφυλάκιο 1).
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει γνωστά βαλς και τανγκό από το διεθνές ρεπερτόριο, αλλά και συνθέσεις της Ζωής Τηγανούρια από τη προσωπική της δισκογραφία, με έργα για ορχήστρα και ακορντεόν καθώς και για ορχήστρα και φωνή με εκλεκτούς προσκεκλημένους ερμηνευτές. 
Με δεκαεννέα (19) προσωπικές παραγωγές, γνωστή ως Zoe, είναι μία καλλιτέχνης που δεν περιορίζεται από γεωγραφικά σύνορα, και όπως λέει η ίδια: «Η μουσική είναι ένα σύμπαν γεμάτο αισθήσεις…»
Η Zoe εργάστηκε ως συνθέτιδα και σολίστ του ακορντεόν με όλους τους γνωστούς τραγουδιστές στην Ελληνική δισκογραφία, αλλά και με διεθνείς καλλιτέχνες όπως ο James Brown, Al Di-Meola, Ömer Faruk Tekbilek, Goran Bregović, Chico Freeman, Zülfü Livaneli, κ.ά.
Έχει λάβει τιμητική διάκριση από τους διεθνείς «γίγαντες» του ακορντεόν στο Διεθνές Φεστιβάλ Ακορντεόν στο Ikaalinen της Φινλανδίας, συμμετείχε στη Διεθνή Έκθεσης Μουσικής της Φρανκφούρτης, έχει βραβευτεί με το Μετάλλιο Τιμής της UNESCO, αλλά και από  το Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης για τη συμβολή της στη Πολιτιστική κληρονομιά του Νομού Έβρου, την έχουν αποκαλέσει «Πρόσωπο της Αρσινόης» και insrtumental συνθέσεις της χρησιμοποιήθηκαν ως μουσική υπόκρουση στα βίντεο των νικητών στα Διεθνή Βραβεία «Giuseppe Sciacca» στο Βατικανό.

Μουσική Διεύθυνση: Ελευθέριος Καλκάνης
Ακορντεόν: Ζωή Τηγανούρια
Τραγούδι: Πολυτίμη, Βανέσσα Καλκάνη, Θάνος Πολύδωρας, Υακίνθη Λάγιου
Πιάνο: Πασχάλης Παπαζούδης
Κρουστά: Στέλιος Γενεράλης
Χορογραφίες: Αλίκη Μαυροειδή & Έλενα Λιναρδάκη
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Πληροφορίες: 210 9243760 
Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων:
Αεριοφυλάκιο 1 - Αμφιθέατρο 
Πειραιώς 100, Γκάζι
Μετρό: Σταθμός «Κεραμεικός»
Τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια), Στάση «Φωταέριο», Λεωφορεία: 049, 815, 838, 914, Β18, Γ18, Στάση «Φωταέριο»

1o Φεστιβάλ Ανήσυχων Ήχων - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης


1o Φεστιβάλ Ανήσυχων Ήχων
22/02 | UDOPIA του Θύμιου Ατζακά
24/02 | ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ QUARTET, EIGHT WINDS (ΟΚΤΩ ΑΝΕΜΟΙ)
25/02 | XYLOURIS WHITE
26/02 | ΟΙ «ΧΑΜΕΝΕΣ ΠΟΛΕΙΣ» ΤΟΥ JAMES WYLIE ΣΥΝΑΝΤΟΥΝ ΤΟΝ ZIAD RAJAB
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Ένας νέος κύκλος συναυλιών παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης από τις 22 έως και τις 26 Φεβρουαρίου. Με τίτλοΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΗΣΥΧΩΝ ΗΧΩΝ και 4 ημέρες διάρκεια, η νέα αυτή πλατφόρμα φιλοξενεί κάθε ημέρα ένα μουσικό έργο από καλλιτέχνες με σημαντική διεθνή παρουσία. "Udopia" του Θύμιου Ατζακά, "EightWinds" (Οκτώ Άνεμοι) από το κουαρτέτο του Σωκράτη Σινόπουλου, το ντουέτο των Xylouris White και οι "Χαμένες Πόλεις" του JamesWylie με τον Ziad Rajab θα παρουσιαστούν σε ξεχωριστές συναυλίες,στις 22, 24, 25 και 26 Φεβρουαρίου.
Βασικός άξονας και ζητούμενο του νέου αυτού Φεστιβάλ αποτελεί η όσμωση μεταξύ των modal ιδιωμάτων και μουσικών οργάνων της μεσογειακής κουλτούρας με την ηχοποιητική αφήγηση και την πνευματική αναζήτηση του σύγχρονου δυτικού κόσμου.
Σε αυτό το ανήσυχο αλλά συναρπαστικό ταξίδι, η διαρκής, καλλιτεχνική ανησυχία των προσκεκλημένων καλλιτεχνών μεταμορφώνεται πότε σε αρχέγονη δύναμη και άλλοτε σε γαλήνιες σιωπές, πάντοτε όμως παρασύροντας το κοινό σε στιγμές μέθεξης.
Το πρόγραμμα αναλυτικά:
Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου Θύμιος Ατζακάς – « Udopia»
“H Udopia είναι η πολυδόνητη χώρα. Εκεί όπου κάποτε ένα ευλύγιστο κομμάτι αρχαίου ξύλου έτριξε και στάλαξε αρμονία. Στη χώρα αυτή το ούτι είναι ουτοπικό και άξεστο. Ο μουσικός Τόπος της Udopia, σαν τον κέδρο της ερήμου, είναι αυστηρός και άνυδρος, καθώς χυμοί και αρώματα δονούνται κάτω από τον φλοιό του, βαθιά μέσα στο αιχμηρό του ξύλο. Οι μουσικές της φράσεις, σαν ανάγλυφες σε παλλόμενη άμμο, διαγράφονται και σβήνουν για να αναγεννηθούν σε νέες μορφές”.
Όλη η μουσική της Udopia (cd Carpe Diem, 2016) είναι συνθέσεις και ενορχηστρώσεις του Θύμιου Ατζακά, με εξαίρεση δύο εμβόλιμες επεξεργασίες-διασκευές, βασισμένες σε μουσική του Erik Satie και του Ρωμιού συνθέτη και λυράρη, Νικολάκη.
James Wylie σαξόφωνο, πολίτικη λύρα, ιρανικό καμαντσέ
Νίκος Παραουλάκης νέι
Κώστας Αναστασιάδης τύμπανα
Ηλέκτρα Μηλιάδου τσέλο, βιόλα ντα γκάμπα
Δημήτρης Ζαχαράκης μαρίμπα, κρουστά
Θύμιος Ατζακάς ούτι
Έκτακτη συμμετοχή:
Αυγερινή Γάτση τραγούδι
Έναρξη: 21.00
Χώρος: Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης Μ2
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 12€, 7€ (μειωμένο)
Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου Σωκράτης Σινόπουλος Quartet - “Eight Winds”
Ο αρχέγονος ήχος της λύρας συναντά την Jazz και τη σύγχρονη μουσική.
Οι μελωδίες του Σωκράτη Σινόπουλου σε συνδυασμό με τους αυτοσχεδιασμούς του κουαρτέτου δημιουργούν μια μαγική ατμόσφαιρα γεμάτη συναισθήματα και μνήμες.
Το κουαρτέτο ξεκίνησε το 2011 δουλεύοντας αρχικά με διασκευές κομματιών από τις μουσικές παραδόσεις του ελληνικού χώρου και σύντομα επικέντρωσε την εργασία του πάνω σε πρωτότυπες συνθέσεις του Σωκράτη Σινόπουλου. Το υλικό αυτό εκδόθηκε με παραγωγό τον Manfred Eicher από την ECM records με τον τίτλο Eight Winds (ECM 2407) και απέσπασε εξαιρετικές κριτικές διεθνώς.
“Πρόκειται για μερικά ασπρόμαυρα μουσικά σκίτσα”, όπως λέει ο Σωκράτης Σινόπουλος, “τα οποία χρωματίζουμε κάθε φορά και με έναν διαφορετικό τρόπο. Οι οκτώ άνεμοι συμβολίζουν τα διάφορα διεθνή ή τοπικά μουσικά στυλ και τάσεις. Το ζητούμενο όμως εδώ δεν είναι να αφεθείς να σε παρασύρουν μακριά, όσο γοητευτικό ή περιπετειώδες κι αν είναι αυτό, αλλά να αισθανθείς τους ανέμους ακίνητος, στον δικό σου τόπο, σε νηνεμία.”
Σωκράτης Σινόπουλος λύρα
Γιάννης Κυριμκυρίδης πιάνο
Δημήτρης Τσεκούρας μπάσο
Δημήτρης Εμμανουήλ κρουστά
Συμμετέχουν οι φοιτητές του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας:
Κλεάνθης Ατσαλάκης Κρητική λύρα
Αλέξανδρος Δήμος Βιολί
Δημήτρης Αντωνιάδης Βιολί
Νώντας Τζιβένης Βιόλα
Ευστρατία Χαλουλάκου Τσέλο
Ενορχήστρωση για το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αποστόλης Κουτσογιάννης
Έναρξη: 21.00
Χώρος: Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης Μ2
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 12€, 7€ (μειωμένο)
Σάββατο 25 Φεβρουαρίου Xylouris White
Oι Xylouris White ως ντουέτο έχουν δημιουργήσει το δικό τους ιδιαίτερο ηχόχρωμα, κερδίζοντας τη διεθνή μουσική σκηνή δονώντας τις αίθουσες σε όλο τον κόσμο με το groove τους που μοιάζει να έρχεται από τα βάθη του χρόνου.
Ο Γιώργης Ξυλούρης (Ψαρογιώργης) βάζει το λαούτο σε πρωταγωνιστικό ρόλο και σε συνδυασμό με το ιδιαίτερο ηχόχρωμα της φωνής του προκαλεί ρίγη και ενθουσιασμό στα ανά τον κόσμο ακροατήρια. Έντονη μουσικότητα και αυτοσχεδιασμός χαρακτηρίζουν τις εμφανίσεις του με τον Jim White, το δεύτερο μέλος του ντουέτου. Ο White, με το χαρισματικό του παίξιμο, μετατρέπει τα ντραμς σε όργανο με άπειρες δυνατότητες. Ιδρυτικό μέλος των Dirty Three, αυστραλιανού post-rock συγκροτήματος που “άνοιγε” τις συναυλίες των Nick Cave & The Bad Seeds, έχει συνεργαστεί με κορυφαία ονόματα της indie rock και post-punk σκηνής, όπως οι PJ Harvey, Bonnie “Prince” Billy, White Magic κ.α.
Μουσική με δυνατό και ελεύθερο πνεύμα, goatish (κατσικίσια), όπως την χαρακτηρίζουν οι ίδιοι, για όσους μπορούν να την ακολουθήσουν στα ύψη της.
Γιώργης Ξυλούρης λαούτο-φωνή
Jim White ντραμς
Έναρξη: 21.00
Χώρος: Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης Μ2
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 12€, 7€ (μειωμένο)
Κυριακή 26 Φεβρουαρίου Οι “Χαμένες Πόλεις” του James Wylieσυναντούν τον Ziad Rajab
Μία σύνθεση, σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα, που βασίζεται σε μία πρωτότυπη ιστορία με εικόνες και περιγράφει την κυκλικότητα της ζωής, την σύγχυση και την τύφλωση που βιώνουν οι άνθρωποι απέναντι της.
Τα κείμενα δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με τον Ziad Rajab και το οπτικό υλικό στοιχειοθετήθηκε από την καλλιτέχνιδα Δέσποινα Χαμαμτζή (Παρίσι-Αθήνα).
James Wylie ιρανικό καμαντσέ, σαξόφωνο, σύνθεση/κείμενα
Ziad Rajab φωνή, ούτι
Νίκος Παραουλάκης νέι
Θύμιος Ατζακάς ούτι
Ηλέκτρα Μιλιάδου βιόλα ντα γκάμπα
Νίκος Βαρελάς κρουστά
Αλέξανδρος Ριζόπουλος κρουστά
Fausto Sierakowski σαξόφωνο
Προβολές Δέσποινα Χαμαμτζή
Έναρξη: 21.00
Χώρος: Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης Μ2
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 12€, 7€ (μειωμένο)




INFO
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΗΣΥΧΩΝ ΗΧΩΝ | 22,24,25,26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΡΙΑΔΗΣ Μ2)
Ώρα έναρξης όλων των συναυλιών: 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 12€, 7€ (μειωμένο)
Προπώληση εισιτηρίων: Εκδοτήρια Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, Πλατεία Αριστοτέλους, tch.gr
Συνδιοργάνωση και Εκτέλεση Παραγωγής
Antart Productions

www.antartproductions.com

Προσκλήσεις | Πρόγραμμα εκδηλώσεων

 
Μαριάννα Τζιαντζή

20 Φεβρουαρίου 2017
Οι Εκδόσεις Καστανιώτη και το βιβλιοπωλείο Discover Your Way σας προσκαλούν στην παρουσίαση του νέου μυθιστορήματος της Μαριάννας Τζιαντζή Αντίο στις αυλές των θαυμάτων τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 7.30 μ.μ.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
Βασίλης Λαδάς, συγγραφέας
Θανάσης Σκαμνάκης, δημοσιογράφος
και η συγγραφέας.
Αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου «Βυζαντινό»
Ρήγα Φεραίου 106
Πάτρα

 
Γιωργαλλής Κύπρος Η.

20 Φεβρουαρίου 2017
Οι Εκδόσεις Καστανιώτη και το Σπίτι της Κύπρου σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του διπλωμάτη Κύπρου Η. Γιωργαλλή Οι Βρετανοί στην Κύπρο - Φορολογία και πολιτική στην πρώτη περίοδο της Αγγλοκρατίας και το ζήτημα του φόρου υποτελείας τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 8 μ.μ.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
Γιώργος Γεωργής, καθηγητής Νεότερης Ιστορίας Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου, πρώην πρέσβης της Κύπρου στην Ελλάδα
Άγγελος Συρίγος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Εξωτερικής Πολιτικής Παντείου Πανεπιστημίου
Σταύρος Λυγερός, δημοσιογράφος, συγγραφέας.
Χαιρετισμό θα απευθύνουν:
Κυριάκος Κενεβέζος, πρέσβης Κυπριακής Δημοκρατίας
Γιώργος Συλλούρης, πρόεδρος Ένωσης Κυπρίων Ελλάδας
Σπίτι της Κύπρου
Ξενοφώντος 2Α
Αθήνα , 210-37.34.904

Η Επιβολή του Κράτους

Η Επιβολή του Κράτους
Το βιβλίο της Βασιλικής Λάζου είναι το πρώτο που εξετάζει την περίοδο του Εμφυλίου από αυτή τη συγκεκριμένη οπτική. Όπως επισημαίνει και η ίδια, η επιλογή δεν είναι τυχαία.
Εστιάζει τυπικά στη Λαμία, αυτό όμως που προκύπτει από τη μακροχρόνια έρευνα, την ενσωμάτωση και επεξεργασία νέου αρχειακού υλικού και την ουσιαστική εξοικείωση με το θέμα είναι μια μικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας στη διάρκεια του Εμφυλίου.
Το χαρακτηριστικό αυτής της δεκαετίας, η μετάβαση στον εμφύλιο να διαδέχεται ουσιαστικά την περίοδο κατοχής, έχει ως αποτέλεσμα η ελληνική κοινωνία να αντιμετωπίζει καινούργια περίοδο δοκιμασίας πριν συνέλθει από την προηγούμενη.
Η συμβολή της Βασιλικής Λάζου συνίσταται στο ότι εξετάζει αυτή την πτυχή του Εμφυλίου στο επίπεδο μίας τοπικής κοινωνίας με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Το γεγονός ότι προσεγγίζει το θέμα της μέσα από τη διαδικασία επιβολής του κράτους της επιτρέπει να αναλύει όλο το φάσμα των πρακτικών που αυτό εφαρμόζει σ΄όλη την επικράτεια.
Πριν ακόμα αρχίσουν οι στρατιωτικές επιχειρήσεις του Εμφυλίου έχει αρχίσει να συγκροτείται σταδιακά ένα πλέγμα κρατικών δραστηριοτήτων με στόχο τον έλεγχο και τον πειθαναγκασμό της κοινωνίας και την αντιμετώπιση του αντιπάλου ο οποίος επεκτείνεται για να ελέγξει όλες τις κοινωνικές δραστηριότητες. Η αναπόφευκτη στρατικοποίηση της κοινωνίας κατά τη διάρκεια ενός πολέμου είναι περισσότερο έκδηλη στην περίπτωση ενός εμφυλίου γιατί τότε η κοινωνία πρέπει να πειστεί, με μία σειρά μέτρων αμφίβολης πειθούς, ότι ένα τμήμα της πρέπει να αντιμετωπιστεί ως εχθρός και να εξοντωθεί. Η πειθώ του κυβερνητικού λόγου αποκτά άλλη διάσταση όταν συνοδεύεται με εκτελέσεις και διανθίζεται με έκθεση κεφαλών και πτωμάτων των αντιπάλων.
Ο εμφύλιος στα μεγάλα αστικά κέντρα με εξαίρεση τις οικογένειες των θυμάτων του, φθάνει συνήθως ως μακρινός απόηχος μέσα από τον Τύπο και τις εκπομπές του ραδιοφώνου. Σε επαρχιακή πρωτεύουσα που γειτνιάζει άμεσα με περιοχές που λειτούργησαν ως βάση του αντάρτικου και η κληρονομιά της Αντίστασης παρέμεινε ζωντανή, ο Εμφύλιος δεν φθάνει μόνο ως ομοβροντία του εκτελεστικού αποσπάσματος στον τοίχο της Ξηριώτισσας αλλά είναι ήδη άμεσα συνυφασμένος με την καθημερινή ζωή της πόλης όπως διεξοδικά και αναλυτικά τεκμηριώνει η συγγραφέας.
Η συγκεκριμένη προσέγγιση του θέματος που επιλέγει η Β.Λάζου της επιτρέπει να επικεντρωθεί στις κοινωνικές διαστάσεις του Εμφυλίου γιατί αυτές θέλει να αναδείξει με καίριες επισημάνσεις.
Στο γενικότερο πλαίσιο, διαπιστώνει μία σειρά αντιδράσεων που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις:
- τη σαφή απροθυμία και στις δύο πλευρές να εμπλακούν στον εμφύλιο καθώς και το πλέγμα των αντίστοιχων αντιδράσεων για την αντιμετώπιση της
- τις εκτεταμένες μετακινήσεις πληθυσμών και τα δημογραφικά και άλλα προβλήματα που προκαλούν
- το συνδυασμό ενός ευρύτερου φάσματος μέτρων που στοχεύουν στη σκληρή τιμωρία του αντίπαλου και στην τρομοκράτηση του κοινωνικού του χώρου και σε αντιδιαστολή στην προώθηση της ψευδαίσθησης της βασιλικής στοργής και προστασίας των παιδοπόλεων, όπως ευφυώς επισημαίνει η συγγραφέας.
Η διεισδυτική μεταφορά των γενικότερων χαρακτηριστικών του Εμφυλίου στο τοπικό επίπεδο, που πραγματοποιεί η Β. Λάζου, υπογραμμίζει ότι η κρατική βία που ασκείται και μέσω των εκτελέσεων είναι χειροπιαστή και άμεσα μετρίσιμη. Το υπόμνημα της ηγεσίας του Στρατού να μην αναστέλλονται οι θανατικές εκτελέσεις προκαλεί συζητήσεις στην Αθήνα, όπου υποβάλλεται το Δεκέμβριο του 1948, σε τοπικό όμως επίπεδο σημαίνει περισσότερα στρατιωτικά φορτηγά να διασχίζουν τη Λαμία και τις άλλες επαρχιακές πρωτεύουσες με Στρατοδικεία, μεταφέροντας μελλοθανάτους για εκτέλεση στις παρυφές της πόλης.
Οι επιμέρους καίριες επισημάνσεις της στα αντίστοιχα κεφάλαια ανασυνθέτουν το μωσαϊκό των ψηφίδων σκληρότητας που συνιστούν τον Εμφύλιο.
Η περίπτωση των προσφυγικών καταυλισμών στις παρυφές της Λαμίας, «ινδικό λεπροκομείο» θα τις παρομοιάσει ο κυβερνητικός βουλευτής Γ. Πλατής, υπογραμμίζει τις κοινωνικές επιπτώσεις ενός στρατιωτικού μέτρου σε βάρος του αγροτικού πληθυσμού που υφίστανται τον Εμφύλιο, όπως επισημαίνει η συγγραφέας. Επεκτείνει αυτό το κοινωνικά πολεμικό μέτωπο, όπως το χαρακτηρίζει, για να συμπεριλάβει τις Παιδοπόλεις και την «εθνική διαπαιδαγώγηση» στη Μακρόνησο. Σ' αυτή την εθνική προσπάθεια αποτελούν παραφωνία οι αρνητικές κοινωνικές συνέπειες που επιβάλλει ο Εμφύλιος στη Λαμία και γι΄αυτό ο κυβερνητικός λόγος επιλέγει από αυτές και προβάλλει κατά το δοκούν ότι θεωρεί χρήσιμο για την προπαγάνδα του.
Στο πλαίσιο της εντεινόμενης μισαλλοδοξίας στην οποία διαπρέπει η μεγαλύτερη μερίδα του Τύπου, περίοπτη θέση διεκδικεί ο «Λαμιακός Τύπος». Στην αρθρογραφία του διαπιστώνεται μία επίμονη προσπάθεια να αυτό-ενοχοποιηθεί η κοινωνία της πόλης ότι δεν συμμετέχει στην εθνική συστράτευση. Τα σχετικά καταγγελτικά άρθρα επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι ελάχιστοι επιστήμονες και έμποροι φέρουν τα διακριτικά της παραστρατιωτικής οργάνωσης Μονάδες Αυτοπροστασίας Υπαίθρου αλλά και απειλούν την αστική τάξη με αποκαλύψεις για τις σχέσεις της με τους κατακτητές αν συνεχίσει να μη παρευρίσκεται στις κηδείες στρατιωτικών. Με αυτά τα δεδομένα στρατεύτηκε και ο γηραιός πρωθυπουργός Θ. Σοφούλης θεσμοθετώντας με διάταγμα και αναγγέλλοντας πανηγυρικά τον Οκτώβριο του 1947 τον Εθνικό Συναγερμό.
Το γεγονός ότι το Δεκέμβριο του 1948 η ηγεσία του στρατεύματος χρεώνει την αδυναμία του στρατού να νικήσει στην αποτυχία του Εθνικού Συναγερμού, υπογραμμίζει τα αδιέξοδα και την κόπωση της κοινωνίας από τον Εμφύλιο. Αντίστοιχη αντίδραση επισημαίνει η Βασιλική Λάζου και από τη ηγεσία του ΚΚΕ και του ΔΣΕ που διαπιστώνει ότι η επιχείρηση κατάληψης της Κόνιτσας απέτυχε επειδή δεν εφαρμόστηκαν σωστά οι αποφάσεις του κόμματος. Όμως τα στρατοδικεία δεν δείχνουν σημεία κόπωσης. Με τη λεπτομερή εξέταση της καταθλιπτικής λειτουργίας του στρατοδικείου Λαμίας, μας δείχνει ότι η στρατιωτική Θέμιδα απόδειξε για άλλη μία φορά ότι δεν ήταν τυφλή και με βάση την ανάλυση των καταδικαστικών αποφάσεων καταλήγει στο συμπέρασμα ότι για την καταδίκη σε θάνατο, μετρούσε περισσότερο ο βαθμός της πολιτικής συνείδησης και λιγότερο η τέλεση της «αξιόποινης» πράξης.
Από την έρευνα της Βασιλικής Λάζου προκύπτει ότι η επιδεικνυόμενη σκληρότητα ήταν απαραίτητο στοιχείο της επιβολής του κράτους και ότι το στρατοδικείο Λαμίας μάλλον κατέχει τα θλιβερά πρωτεία στο πεδίο αυτό εκτελώντας πρώτα τις 2 κόρες 18 και 19 ετών και ύστερα από εννέα ημέρες τη μητέρα τους.
Στο πλαίσιο αυτής της σκληρότητας η συγγραφέας εντάσσει τη δημόσια έκθεση κεφαλών και πτωμάτων μαχητών του ΔΣΕ.
Η Βασιλική Λάζου με περιεκτική και ρέουσα αφήγηση αναλύει πως η πόλη της Λαμίας βιώνει τη διάψευση της ελπίδας που αναπτερώθηκε από την Απελευθέρωση και το λόγο του Άρη Βελουχιώτη στην Πλατεία Ελευθερίας.
Πρόλογος Π.Παπαστράτη για το βιβλίο
Η Επιβολή του Κράτους.
Ο εμφύλιος πόλεμος στη Λαμία 1945-1949

συγγραφέας:Βασιλική Λάζου
Isbn: 978-960-579-072-1
Διαστάσεις: 17Χ24
Σελίδες:428
Λιανική Τιμή: 25,00 ευρώ

Τα καλύτερα της εβδομάδας που πέρασε

ArtTravel

1

Νεμέα

Γιατί θεωρείται η Τοσκάνη της Ελλάδας;
Κάντε κλικ
2

Ελλάδα

6 ξενώνες για την Καθαρή Δευτέρα.
3

Νότια Κρήτη

Όλα όσα πρέπει να κάνετε την πρώτη φορά.
Κάντε κλικ
Κάντε κλικ
4

Λονδίνο

Η πιο hot gourmet γειτονιά.
Κάντε κλικ

Ασπροπόταμος: H άγνωστη πλευρά της Πίνδου.

ArtTravel

1

Ελλάδα


Ασπροπόταμος: H άγνωστη πλευρά της Πίνδου.

 
Κάντε κλικ
2

Αθήνα

Το ομορφότερο ξημέρωμα της σε ένα βίντεο.
3

Φλωρεντία

Στις γιορτές εδώ κόβουν χορτόπιτα.
Κάντε κλικ
Κάντε κλικ

Πως να βρείτε ταξί στις αγαπημένες σας πόλεις.

Λίμνη Πλαστήρα: Τα ομορφότερα χωριά της.

4

Αθήνα

7 μπιστρό με παριζιάνικο αέρα.
Κάντε κλικ
EDITOR'S PICK

Άμστερνταμ: Τα καλύτερα low budget hotels του.

Πού θα φάτε το καλύτερο street food στο Λονδίνο.