ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μέχρι την Κυριακή 17 Μαρτίου
Την Κυριακή 17 Μαρτίου ολοκληρώνονται οι παραστάσεις της παραγωγής «Προσδοκώ», του νέου έργου του Γιώργου Βέλτσου (με τρεις παρεμβάσεις της Ευγενίας Βάγια), που παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη στο Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καρακάντζα και μουσική Δημήτρη Καμαρωτού.
Το Προσδοκώ είναι ένα νέο έργο για τη μνήμη, τον θάνατο και την αθανασία, ένας επικήδειος για το θέατρο, όπως το ξέρουμε μέχρι τώρα, αλλά και για την Ιστορία. Πρόκειται για ένα παιγνίδι ανταγωνισμού και επικράτησης ανάμεσα στους νεκρούς και τους ζωντανούς. Οι νεκροί καταλαμβάνουν πολύ χώρο και οι ζωντανοί εκδικούνται συρρικνώνοντας τις ιστορικές μνήμες σε ξέφτια από παλιές ρεκλάμες και απόηχους συνθημάτων. Οι μνημειώδεις φιγούρες της μεταπολίτευσης, αποκαθηλώνονται και αποσυνδέονται από την ουσία της πράξης τους. Ο θρήνος αναδύεται από τον κλαυσίγελο, το πολιτικό αποκτά καινούργιο νόημα καθώς συνδέεται με την καθημερινή αίσθηση της απώλειας, που συνεχώς γιγαντώνεται. Σε αυτόν τον αγώνα ανάμεσα στα ξέφτια της μνήμης και τον θρήνο πάνω από το κενό, που δημιουργεί η απώλεια, ποιος θα βγει νικητής;
"Εγώ δεν είμαι τίποτα. Είμαι ο αδύναμος. Θέλω να ζήσω εγώ όπως οι άλλοι Έλληνες. Μ'ακούτε; Να ζήσω" (Γιώργος Bέλτσος)
96%
Το «96%» αποτελεί μια lecture performance του Πρόδρομου Τσινικόρη και της ομάδας του και στο «μικροσκόπιο» τους μπαίνει η Θεσσαλονίκη του 1943. Αφηγείται μια ιστορία σκοτεινή και λησμονημένη, τα ίχνη της οποίας όμως είναι ακόμα εδώ. Η παράσταση - ντοκιμαντέρ, επιχειρώντας μια αρχαιολογία του παρόντος, τα αναζητά, όχι μόνο σε μελέτες, αρχεία και μαρτυρίες, αλλά και με επιτόπια έρευνα στη σημερινή πόλη, στους δρόμους, στα κλειστά μαγαζιά, στα παλιά και τα καινούργια κτίρια, ακόμα και στο ίδιο το Κρατικό Θέατρο.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια… χορογραφία στοιχείων, μύθων και προκαταλήψεων, για τα χρόνια της κατοχής και τη συλλογική κρίση αμνησίας που ακολούθησε στη Θεσσαλονίκη.
Η έρευνα πραγματοποιείται επί σκηνής, παρουσία των θεατών, με ντοκουμέντα και τεκμήρια τα οποία συναντάει κανείς καθημερινά στη Θεσσαλονίκη του σήμερα.
Το project «96%» αποτελεί τμήμα του Ευρωπαϊκού θεατρικού και παιδαγωγικού προγράμματος "Landscapes of Devastation" (Τοπία Καταστροφής) που πραγματοποιείται ταυτόχρονα σε τρεις πόλεις: Θεσσαλονίκη- Μαδρίτη- Βερολίνο.
Μια συνεργασία του ΚΘΒΕ με τη Schaubühne (Βερολίνο) και το La Joven (Μαδρίτη), που χρηματοδοτείται από το γερμανικό Ίδρυμα EVZ (Μνήμη, Ευθύνη, Μέλλον), σε συμπαραγωγή με την εταιρεία TooFarEast Productions.
Τώρα και προσεχώς
ΠΡΟΣΔΟΚΩ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Ένα νέο έργο για τη μνήμη, τον θάνατο και την αθανασία. Ένας επικήδειος για το θέατρο, όπως το ξέρουμε μέχρι τώρα αλλά και για την Ιστορία. Ένα παιγνίδι ανταγωνισμού και επικράτησης ανάμεσα στους νεκρούς και τους ζωντανούς.
ΟΙ ΛΗΣΤΕΣ
Ένα «επαναστατικό παραμύθι» που αντανακλά το ξέσπασμα της οργής για την κοινωνική αδικία και ανισότητα.
ΑΠΟ ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΙ!
Δράση - Βρεφικό Πρόγραμμα
Οι ήχοι του σπιτιού πόσο ενοχλητικοί μπορούν να γίνουν; Και όταν οι μεγάλοι κάνουν δουλειές με τί μοιάζουν οι μορφές τους;
FAKE NEWSICAL
ΠΑΡ@ΜΥΘΟΜΠΕΡΔΕΜΑΤΑ!
Παιδική Σκηνή
Μα τι συμβαίνει στο Βασίλειο των Παραμυθο-ηρώων;;;
Φήμες και διαδόσεις κυκλοφορούν ασύστολα και κλονίζουν την εικόνα των Ηρώων των Παραμυθιών που όλοι αγαπάμε!!!
96%
Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού συμμετοχικό project "Landscapes of Devastation"
Μια παράσταση ντοκιμαντέρ για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης.
Αφηγείται μια ιστορία σκοτεινή και λησμονημένη, τα ίχνη της οποίας όμως είναι ακόμα εδώ...
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: 21 ΜΑΡΤΙΟΥ
Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΛΙΝ
Μια ιστορία για τον ξεριζωμό, το τραύμα, τη συμφιλίωση, τη συντροφικότητα, την αγάπη αλλά και για τη ζωτική ανάγκη των ανθρώπων για σύνδεση και επικοινωνία.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: 22 ΜΑΡΤΙΟΥ
ΠΗΡΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ
Μια τρελή… τρελή… τραγωδία για τη δύναμη της εικόνας, το «φαίνεσθαι» και το «είναι», τα παιχνίδια της φαντασίας, την αλήθεια και το ψέμα.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: 30 ΜΑΡΤΙΟΥ
ΘΕΑΤΡΟ ΜΑΖΙ
Τέσσερις νέες πρεμιέρες, με τρία σύγχρονα έργα και μια μουσικοθεατρική παραγωγή, που μαζί με τις παραστάσεις που συνεχίζουν έρχονται να εμπλουτίσουν το πρόγραμμα του ΚΘΒΕ - «ΘΕΑΤΡΟ ΜΑΖΙ» και το 2024- και να δώσουν στους θεατές ένα μεγάλο εύρος επιλογών.
96%
Έναρξη κάνει η παραγωγή «96%», μια παράσταση - ντοκιμαντέρ για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης, που θα παρουσιαστεί, σε σκηνοθεσία Πρόδρομου Τσινικόρη, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συμμετοχικού project “Landscapes of Devastation” (Τοπία Καταστροφής) και ξεκινάει ταυτόχρονα σε τρεις πόλεις: Θεσσαλονίκη- Μαδρίτη- Βερολίνο.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: 21 ΜΑΡΤΙΟΥ - ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
Η Αγαπημένη του κυρίου Λιν
Στη συνέχεια, έρχεται η πρεμιέρα της παράστασης «Η Αγαπημένη του κυρίου Λιν» του Philippe Claudel, μια συμπαραγωγή του ΚΘΒΕ με τον Πολιτιστικό Οργανισμό «Λυκόφως», με την οποία ο κορυφαίος Βέλγος σκηνοθέτης Guy Cassiers, στην πρώτη του συνεργασία με το ΚΘΒΕ, έρχεται στην Ελλάδα για να σκηνοθετήσει τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: 22 ΜΑΡΤΙΟΥ - ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μαρίκα με είπανε- Μαρίκα με βγάλανε
Τρίτη πρεμιέρα, η παρουσίαση, σε πανελλήνια πρώτη, του έργου «Μαρίκα με είπανε- Μαρίκα με βγάλανε», ενός πρωτότυπου μουσικού θεατρικού θεάματος των Γιώργου Ανδρέου και Οδυσσέα Ιωάννου, που είναι αφιερωμένο στις γυναίκες του Λαϊκού Τραγουδιού σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Αστέριου Πελτέκη. Μια παράσταση- φόρος τιμής στις αρχετυπικές γυναικείες μορφές που επηρέασαν το Ελληνικό Λαϊκό και Ρεμπέτικο τραγούδι του περασμένου αιώνα, η οποία αποτελεί μια συμπαραγωγή του ΚΘΒΕ με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: 28 ΜΑΡΤΙΟΥ - ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
Πήρε τη ζωή της στα χέρια της
Τέλος, σε σκηνοθεσία της Φρόσως Λύτρα, θα παρουσιαστεί το έργο του Βασίλη Κατσικονούρη «Πήρε τη ζωή της στα χέρια της», με το οποίο, μετά το «Γάλα» και τους «Αγνοούμενους – μια ενδιαφέρουσα ζωή», συμπληρώνεται η τριλογία του συγγραφέα με θέμα τους ανυπεράσπιστους.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: 30 ΜΑΡΤΙΟΥ - ΦΟΥΑΓΙΕ ΕΜΣ
Έκθεση Γλυπτικής… για τους Ληστές
Μια πολύ όμορφη και δημιουργική συνεργασία μεταξύ του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, οδήγησε στην έκθεση 29 έργων γλυπτικής φοιτητών και φοιτητριών του Εργαστηρίου Γλυπτικής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ, στο Βασιλικό Θέατρο. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες εμπνεύστηκαν από τους Ληστές του Φρήντριχ Σίλλερ, έργο που παρουσιάζεται στο Βασιλικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση.
Το ΚΘΒΕ φιλοξενεί τα έργα της νέας γενιάς καλλιτεχνών αναδεικνύοντας τη ματιά των νέων ανθρώπων πάνω σε θέματα που απασχολούν διαχρονικά την ανθρωπότητα.
Η Έκθεση Γλυπτικής θα παραμείνει στον χώρο του Βασιλικού Θεάτρου μέχρι και την Κυριακή 24 Μαρτίου.
Δωροκάρτα ΚΘΒΕ - Art pass
Βάλε την τέχνη σε ένα δώρο! Χάρισε στους αγαπημένους σου μια δωροκάρτα για τη γιορτή, τα γενέθλια, την επέτειο, για κάθε λόγο και με κάθε αφορμή!
Κάντε δώρο την art pass του ΚΘΒΕ και δώστε τη δυνατότητα στους αγαπημένους σας να απολαύσουν τις παραστάσεις του ΚΘΒΕ. Οι παραστάσεις παρουσιάζονται στις πέντε χειμερινές σκηνές του ΚΘΒΕ - Βασιλικό Θέατρο, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Φουαγιέ ΕΜΣ, Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός και Μικρό Θέατρο. Με κάθε art pass, παίρνετε δυο (2) εισιτήρια για οποιαδήποτε παραγωγή του ΚΘΒΕ (εξαιρούνται η παιδική και η βρεφική σκηνή), για οποιαδήποτε ημέρα και ώρα και για οποιαδήποτε θέση, στην τιμή των 30€. Η κάρτα ισχύει έως 31 Μαΐου 2024.
Η προπώληση μπορεί να γίνει είτε ηλεκτρονικά είτε από τα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ (Τ. 2315 200 200)
Τίνα Κουτσουμπού
Χλομά βουνά
στ' αχνάρια του Χρηστομάννου
Τιμή: 24.38 ευρώ, Σελίδες: 496
ISBN: 978-618-5675-53-0
ΑΩ Εκδόσεις
Κυκλοφόρησε από τις ΑΩ Εκδόσεις το συναρπαστικό μυθιστόρημα της Τίνας Κουτσουμπού «Χλομά βουνά - στ' αχνάρια του Χρηστομάννου».
Είναι εφικτό ένας άνθρωπος να επηρεάσει το μέλλον της κοινότητας; Ν’ αλλάξει τη μοίρα ενός τόπου αλλά και τη δική του, υλοποιώντας καινοτόμες ιδέες κι οράματα; Η ιστορία μας το επιβεβαιώνει με τον πιο καταφατικό τρόπο. Στην εποχή του Φραγκίσκου Ιωσήφ και της Σίσσυ, στα τέλη του 1800 στο δυτικό άκρο της Αυστροουγγαρίας, στο Τιρόλο, η περιοχή των Δολομιτών παραμένει, ακόμη, απομονωμένη. Εκεί, ζει και δραστηριοποιείται o ελληνικής καταγωγής πολιτικός Θέοντορ Χρηστομάννος. Βαθιά γοητευμένος από την ομορφιά των δύσβατων βουνών και προικισμένος με το ελληνικό δαιμόνιο της επινοητικότητας, θα προσπαθήσει να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο όραμα: να βγάλει την περιοχή αυτή από την αφάνεια με την κατασκευή μεγαλόπνοων έργων ανάπτυξης. Με ενέργειές του θα κατασκευαστούν ο εμβληματικός Δρόμος των Δολομιτών, υδραυλικά έργα, σιδηροδρομικές συνδέσεις, μεγάλα πολυτελή ξενοδοχεία και ορεινά καταφύγια που θα μεταμορφώσουν την περιοχή σε σημαντικό τουριστικό θέρετρο. Συνοδοιπόροι του στο εκπληκτικό αυτό εγχείρημα, ο Περικλής κι η Αρετή από τη Μεσσηνία, επηρεάζονται από τις απόψεις του κι αποφασίζουν να συνεργαστούν για την υλοποίηση των πρωτοποριακών σχεδίων του. Δυο προοδευτικοί άνθρωποι, που, υιοθετώντας τα οράματα του Χρηστομάννου, θα εργαστούν με ζήλο, μεράκι και πάθος, για ν’ αλλάξουν μία ολόκληρη περιοχή, αλλά και τη ζωή τους. Η ιστορία μας, ελεύθερα εμπνευσμένη, από την αληθινή ζωή και το έργο του Έλληνα της διασποράς, Θέοντορ Χρηστομάννου (1854-1911), εκτυλίσσεται στη Μεσσηνία, στη Βιέννη και στο Τιρόλο από το 1870 έως τις αρχές του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Βιογραφικό
Η Τίνα Κουτσουμπού γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Εργάσθηκε στην ΕΡΤ και στην Εμπορική Τράπεζα. Ζει στην Καλαμάτα από το 1996. Είναι μέλος της Π.Ε.Λ., της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών και διετέλεσε γενική γραμματέας της Ένωσης Μεσσηνίων Συγγραφέων και υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων.
Διηγήματά της βραβεύτηκαν σε πολλούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Συμμετέχει στα συλλογικά έργα: «Αθηναϊκό ημερολόγιο» (εκδ. Φιλιππότη, 2012, 2013, 2014, 2018, 2019), «Ημερολόγιο του Αρχιπελάγους» (εκδ. Φιλιππότη, 2014, 2015), «Ο Ξένος» (εκδ. OpenBooks, 2016), «Κυπριακή Φιλολογική Πρωτοχρονιά 2018» (Ε.Π.Ο.Κ), «Λαθρόψυχοι» (εκδ. 24 γράμματα, 2018), «Το σχολείο» (εκδ. OpenBooks, 2018), «Μεσσηνιακές Δημιουργίες» (2012, 2014, 2016, 2018, 2020), Επετειακοί τόμοι της Ένωσης Μεσσηνίων Συγγραφέων: για το 1821 (εκδ. Καλλίεργον, 2021) και για τη Μικρασιατική καταστροφή και τον προσφυγικό ελληνισμό (εκδ. 24 γράμματα, 2022), «Ποιήματα 10 σύγχρονων Μεσσήνιων ποιητών» (εκδ. 24 γράμματα, 2022).
Άρθρα της δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα «Βήμα των Συντακτών» της ΕΣΜΗΕ, στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο Καλαμάτας και Κορώνης, σε λογοτεχνικά περιοδικά έντυπης και ηλεκτρονικής μορφής καθώς και σε λογοτεχνικά blogs. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια ιστορικού μυθιστορήματος, δημιουργικής γραφής και διόρθωσης και επιμέλειας κειμένων. Είναι μέλος σε πολλές πολιτιστικές ενώσεις.
Έχει εκδώσει τα βιβλία: «Ο καινούργιος κι επτά ακόμη διηγήματα» (εκδ. Γαβριηλίδης, 2015), «Του καιρού γυρίσματα» (εκδ. Διάνυσμα, 2016), «Ιστορίες του Νότου» (εκδ. Μικρές εκδόσεις, 2018), «Η Καλαμάτα στην τσέπη, τουριστικός οδηγός στα ελληνικά και στα αγγλικά (Kalamata a pocket guide)» (εκδ. 24 γράμματα, 2020), «Το νερό που μ’ εκδικήθηκε» (εκδ. ΑΩ, 2021), «Χλομά βουνά - στ’ αχνάρια του Χρηστομάννου» (εκδ. ΑΩ, 2023).
ΑΩ Εκδόσεις
Αθ. Μιχάλη 19, 19010 Καλύβια Αττικής
Τηλέφωνο: 6932 616019
aomegaekdoseis.gr, aomegaekdoseis@yahoo.gr
Λιγόστεψαν τους ελέγχους για «μαύρο» χρήμα! (πίνακας)
Αισθητή μείωση των ελέγχων για τη διακίνηση μαύρου χρήματος καταγράφηκε το 2023, ενώ ενδεικτικοί είναι οι μηδε...
30% κάτω από το 2009 οι πραγματικοί μισθοί!
Την εισοδηματική... καταστροφή που έχουν υποστεί οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα λόγω της κρίσης που ξέσπασε μετά τ...
Προειδοποίηση e-ΕΦΚΑ για προσπάθεια εξαπάτησης ασφαλισμένων
Η διοίκηση του e-ΕΦΚΑ εφιστά εκ νέου την προσοχή των πολιτών που λαμβάνουν παραπλανητικά μηνύματα ή τηλεφωνήμα...
Ακρίβεια χωρίς αιτία - Μειώνονται οι τιμές εισαγωγής, αυξάνονται οι λιανικές στα ράφια!
Την ώρα που οι τιμές των εισαγόμενων πρώτων υλών των ειδών διατροφής καθώς και οι τιμές των τροφίμων μειώνοντα...
Απ ευθείας διάθεση προϊόντων στην Καλαμαριά (Πλαζ Αρετσού), Κυριακή 17 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024
Γεωργιάδης: Σκανδαλώδης συνταγογράφηση φαρμάκου για σπάνια νευρολογική πάθηση
Σε μία εξωφρενική περίπτωση σπατάλης στο φάρμακο αναφέρθηκε ο Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας σε ημερίδα του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου για τη φαρμακευτική πολιτική.
ΚΕΠΕ: Απληστία τραπεζών – Τα υψηλά επιτόκια «φούσκωσαν» τα κέρδη
Υπέρμετρη συσσώρευση κερδών σημειώνουν οι τέσσερις συστημικές ελληνικές τράπεζες την τελευταία διετία, εκμεταλ...
Η μελαγχολική απόσταση ανάμεσα στη Δικαιοσύνη και την... απονομή τηςΣτην εποχή της εθνικής τραγωδίας των Μνημονίων, η Δικαιοσύνη εξελίχτηκε στον θεσμό που υπέστη τα ισχυρότερα πλήγματα αξιοπιστίας έναντι της ελληνικής κοινωνίας. Όχι άδικα, όχι απρόσμενα, όχι αναίτια. Κάθε κράτος σε παρακμή, όπως το δικό μας, εγκλωβισμένο σε παγιωμένη φθορά, ένα failed state, ιχνηλατείται άκοπα με μια γρήγορη αναζήτηση παραδειγμάτος εφαρμογής του Δικαίου. Η περίπτωση Μίχου και η θύελλα αντιδράσεων …