Ομάδα εργαζομένων έβαζε στην τσέπη τεράστια ποσά με πλαστογραφία υπογραφών και παραποίηση συμβάσεων για την πώληση παλιού τροχαίου υλικού
Ενα σκάνδαλο την ημέρα αποκαλύπτεται στον υπό διάλυση ΟΣΕ, όπου εκτός από τις λαθραίες μεταφορές εμπορευμάτων με τα αδήλωτα βαγόνια, ομάδα εργαζομένων πλαστογραφούσε ακόμα και τις υπογραφές διευθυνόντων συμβούλων προκειμένου να βάλει στην τσέπη της τεράστια ποσά.
Το νέο σκάνδαλο αφορά στη διαχείριση σκραπ (παλαιού τροχαίου υλικού όπως παλαιά σίδερα, κ.λπ.), από την οποία ο Οργανισμός ζημιωνόταν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ανά σύμβαση.Οπως αποκάλυψε ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης, η συγκεκριμένη ομάδα εργαζομένων προχώρησε στην παραποίηση συμβάσεων και στην πλαστογράφησή τους μέσω της πλαστογράφησης της υπογραφής του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΔΙΣΥ, Βασίλη Μακαντάση (θυγατρική ΟΣΕ για την υποδομή), ώστε μαυτόν τον τρόπο οι ιδιώτες που ανέλαβαν την αποκομιδή του σκραπ να κερδίζουν πολύ περισσότερα εις βάρος των ταμείων του Οργανισμού.
Ουσιαστικά αυτό που συνέβη είναι ότι συγκεκριμένοι υπάλληλοι άλλαζαν τις πρώτες σελίδες της σύμβασης κρατώντας την τελευταία που είχε την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου. Με αυτόν τον τρόπο παραποιούσαν ποσότητα και τιμή, με αποτέλεσμα η συμφωνία να είναι ασύμφορη για τον ΟΣΕ.
Η υπόθεση, την οποία ερευνούν εδώ και περίπου έναν μήνα ειδικοί επιθεωρητές των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομίας θα παραπεμφθεί άμεσα στη δικαιοσύνη, καθώς σήμερα ή το αργότερο τη Δευτέρα ο κ. Μακαντάσης αναμένεται να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά εναντίον συγκεκριμένων υπαλλήλων:
«Θα πάμε στον εισαγγελέα και δεν έχουμε να συγκαλύψουμε τις ευθύνες κανενός», τόνισε χθες ο κ. Χατζηδάκης.
Ζήτημα, πάντως, προκύπτει και από το γεγονός ότι οι τελευταίες συμβάσεις για την εκποίηση παλαιών σιδήρων του ΟΣΕ είχαν γίνει με απευθείας ανάθεση και όχι με διαγωνισμό, όπως είχε καταγγείλει σε ερώτησή της και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Χρύσα Αράπογλου.
Η ίδια είχε αναφερθεί σε εκποίηση 10.000 τόνων παλαιών σίδερων επισημαίνοντας ότι η απευθείας ανάθεση σε συγκεκριμένη εταιρεία από την ΕΔΙΣΥ, η οποία υπεγράφη 31-05-2007, ήταν ζημιογόνος για τον ΟΣΕ αφού η τιμή στην οποία αγόραζαν οι έμποροι τα παλαιά σίδερα (σκραπ) ήταν τότε πάνω από 200 ευρώ τον τόνο, ενώ βάσει της συγκεκριμένης συμφωνίας η ΕΔΙΣΥ θα κέρδιζε μόλις 57 ευρώ ανά τόνο:
Ζήτημα, πάντως, προκύπτει και από το γεγονός ότι οι τελευταίες συμβάσεις για την εκποίηση παλαιών σιδήρων του ΟΣΕ είχαν γίνει με απευθείας ανάθεση και όχι με διαγωνισμό, όπως είχε καταγγείλει σε ερώτησή της και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Χρύσα Αράπογλου.
Η ίδια είχε αναφερθεί σε εκποίηση 10.000 τόνων παλαιών σίδερων επισημαίνοντας ότι η απευθείας ανάθεση σε συγκεκριμένη εταιρεία από την ΕΔΙΣΥ, η οποία υπεγράφη 31-05-2007, ήταν ζημιογόνος για τον ΟΣΕ αφού η τιμή στην οποία αγόραζαν οι έμποροι τα παλαιά σίδερα (σκραπ) ήταν τότε πάνω από 200 ευρώ τον τόνο, ενώ βάσει της συγκεκριμένης συμφωνίας η ΕΔΙΣΥ θα κέρδιζε μόλις 57 ευρώ ανά τόνο:
«Αν υποθέσουμε ότι με τον ανταγωνισμό των προσφορών, η τιμή θα έπεφτε (στη χειρότερη περίπτωση) στα 187 ευρώ ανά τόνο, η ΕΔΙΣΥ και κατ επέκταση ο ΟΣΕ ζημιώνεται από αυτήν την ανάθεση τουλάχιστον 1.300.000 ευρώ», σημείωσε η κα Αράπογλου.
Στο μεταξύ τα δημοσιεύματα για το σκάνδαλο με την ενδεχόμενη δράση κυκλώματος, το οποίο προχωρούσε σε λαθραίες μεταφορές «μαύρων» εμπορευμάτων με αδήλωτα βαγόνια προκάλεσαν και την παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Παν. Πούλιου.
Στο μεταξύ τα δημοσιεύματα για το σκάνδαλο με την ενδεχόμενη δράση κυκλώματος, το οποίο προχωρούσε σε λαθραίες μεταφορές «μαύρων» εμπορευμάτων με αδήλωτα βαγόνια προκάλεσαν και την παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Παν. Πούλιου.
Σύντομα πρόκειται να διενεργηθεί δικαστική έρευνα, για να διαπιστωθεί εάν αληθεύουν όσα καταγγέλλονται και αν έχουν διαπραχθεί αξιόποινες πράξεις και ποιοι είναι οι υπεύθυνο
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου