Χώρος Εκδήλωσης: Α.Π.Θ.
Είδος Εκδήλωσης: Μουσική
Λεωφορεία: 10,31,14,2Ελίζα Μαρέλι, «Ας ερχόσουν για λίγο...»
Συναυλία
Η κορυφαία τραγουδίστρια του Ελαφρού Ελληνικού Τραγουδιού Ελίζα Μαρέλλι παρουσιάζει τα «Τραγούδια του Πολέμου του ‘40» ενόψει της Εθνικής Επετείου, αλλά και πασίγνωστα τραγούδια του Άστεως που σφράγισαν την πορεία του Ελληνικού Τραγουδιού του '40, του '50 και του '60. Πριν τη συναυλία θα γίνει συνοπτική παρουσίαση της πορείας και της προσωπικότητας της Ελίζας Μαρέλλι από τον δημοσιογράφο Κώστα Δ. Μπλιάτκα ενώ θα προβληθεί φιλμ 5' με σπάνιες φωτογραφίες και άλλα ντοκουμέντα.
Η Ελίζα Μαρέλλι με τη βαθιά, ζεστή και εκφραστική φωνή της δέσποσε στο χώρο του ελαφρού ελληνικού τραγουδιού στα τέλη της δεκαετίας του '50 και τη δεκαετία του '60.
Ερμήνευσε αξέχαστα τραγούδια των Αττίκ, Μιχ. Σουγιούλ, Κορίνθιου, Α. Χατζηαποστόλου κ.α. Επίσης ανέδειξε γνωστές επιτυχίες των Γιαννίδη, Χαρόπουλου, Κυπαρίσση, Τραϊφόρου κ.ά.
Απέφυγε σταθερά τις εμφανίσεις σε κέντρα, αρκούμενη σε συναυλίες για κοινωνικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς και στη δισκογραφία.
Η Ελίζα Μαρέλλι έχει να επιδείξει παράλληλα με το τραγούδι, και σπουδαίο φιλανθρωπικό και πολιτιστικό έργο. Πριν από μερικά χρόνια με σκοπό την αναβίωση του παλιού καλού Ελληνικού Τραγουδιού αλλά και τη προστασία του , εμπνεύστηκε τη δημιουργία του συλλόγου ''Φίλοι του Ελαφρού Τραγουδιού'' με συνοδοιπόρους τον Παύλο Ναθαναήλ και το Λυκούργο Καλλέργη. Πρωτοστατεί σήμερα, μέσω του Συλλόγου Φίλων του Ελαφρού Τραγουδιού στην προσπάθεια να αναβιώσει και να αναδειχθεί εκείνη η αξέχαστη εποχή και οι κορυφαίοι πρωταγωνιστές της.
Το 1955 μια μικρή μαθήτρια του σχολείου και του ωδείου εμφανίζεται σε μια επίδειξη στο Παρνασσό όπου την ξεχωρίζει αμέσως το κοινό ενώ ακολουθεί πρόταση για συμβόλαιο από τη δισκογραφική εταιρία Columbia. Είναι η Ελίζα Μαρέλλι που εμφανίζεται σε μια εποχή κοινωνικών και καλλιτεχνικών αδιεξόδων. Το Ελαφρό Τραγούδι δείχνει να αποσύρεται και η νεαρή τραγουδίστρια έδειχνε αέρας και σφυγμός για την επιβίωσή του. Στα 18 της χρόνια ήταν ήδη η πιο σημαντική νέα εκπρόσωπός του.
Στην αρχή δεν την εμπιστεύθηκαν οι συνθέτες ενώ ο Μιχάλης Σουγιούλ χαρακτηριστικά είχε δηλώσει: ''Μα είναι ακόμα παιδί, ας περάσουν 3-4 χρόνια''.
Ο Κορίνθιος, πιο διορατικός, της έγραψε δύο τραγούδια σε στίχους Ν. Φατσέα ''Μη φοβάσαι'' και ''Τίποτα άσχημο δεν έχεις''.
Η επιτυχία ήταν απρόσμενη. Ακολούθησαν σπουδαία τραγούδια όπως ''Στην υγειά της'', ''Το καινούργιο σου φουστάνι'', ''Θέλω ποτέ να μη χωρίσουμε'', ''Ο ψαράς και η ψαροπούλα'', ''Τι μου' χεις κάνει '', ''Έρωτα τύραννε μεγάλε'', ''Μια νύχτα σαν κι απόψε'', ''Έρωτα συ μοιραίε μου''.
''Φοβήθηκα τότε'' είχε πει. Και ήταν φυσικό, όταν ακόμα στην εφηβεία της βρέθηκε απέναντι στα ιερά τέρατα της εποχής. Δεν εμφανίστηκε ποτέ σε κοσμικά κέντρα. Ο Τύπος μιλάει για τη «φωνή χωρίς πρόσωπο». Κυριαρχεί στα ραδιόφωνα, αλλά επιμένει στη δική της σεμνή καλλιτεχνική πορεία, που δεν έχει τίποτα το ευτελές και το επιτηδευμένο.
Το αστέρι της Ελίζας Μαρέλλι έλαμψε τις δεκαετίες ‘50, ‘60, ‘70. Συνεργάστηκε με κορυφαίους συνθέτες και στιχουργούς της εποχής όπως τους Χαιρόπουλο, Γιαννίδη, Βέλλα, Σουγιούλ, Κορίνθιο, Κοφινιώτη, Φατσέα, Σακελάριο κ.ά. Έγινε η μούσα τους. Δικαίωσε τις προσδοκίες όσων την πίστεψαν. Διαπρεπείς άνθρωποι της τέχνης και κριτικοί ασχολούνται με τη μικρή μεγάλη τραγουδίστρια: Λιδωρίκης, Βλάχου, Λάμψας, αλλά και η Δανάη Στρατηγοπούλου με την οποία είχε μια διαχρονική σχέση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου