Από φέτος, καταργείται η βαθμολογική βάση του 10, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που όπως είπε η υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου αποτελεί προεκλογική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ η οποία και υλοποιείται.
Προβλέπει επίσης ενεργοποίηση του θεσμού, του δόκιμου εκπαιδευτικού, και την πρόσληψη όλων των εκπαιδευτικών, αποκλειστικά, μέσω ΑΣΕΠ. Επίσης, περιλαμβάνει νέες ρυθμίσεις, για την αδειοδότηση και τη λειτουργία των κολεγίων, και όλων των δομών μετα-λυκειακής εκπαίδευσης.
Τα 20 σημεία - "κλειδιά" των αλλαγών στην εκπαίδευση
Αναβάθμιση του εργασιακού βίου των εκπαιδευτικών και της αξίας του εκπαιδευτικού έργου.
1. Καθιερώνεται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης ως αναγκαία προϋπόθεση για την είσοδο στην εκπαίδευση. 2. Όλοι οι διορισμοί μόνον μέσω ΑΣΕΠ. Οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται από το σχολικό έτος 2012 - 2013 σε όλα τα σχολεία και τις δομές εκπαίδευσης θα είναι αποκλειστικά και μόνον επιτυχόντες σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. 3. Τέλος στα περίπλοκα και αδιαφανή κριτήρια. Οι πίνακες προϋπηρεσίας κλείνουν οριστικά στις 30.6.2010. Ακολουθεί μεταβατική διετής περίοδος η οποία κατοχυρώνει τα ώριμα δικαιώματα.4. Ειδικό βάρος στην παιδαγωγική και τη γενική παιδεία. Αναμορφώνεται πλήρως το περιεχόμενο και η διαδικασία των εξετάσεων ΑΣΕΠ, οι οποίες θα διεξάγονται ανά διετία. 5. Θεσπίζεται για πρώτη φορά ελάχιστος χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στον τόπο πρώτου διορισμού και είναι τα 3 έτη. 6. Εισάγεται ο θεσμός του "δόκιμου εκπαιδευτικού". Ο νεοδιόριστος μόνιμος εκπαιδευτικός παραμένει επί δυο έτη ως "δόκιμος εκπαιδευτικός". 7. Καθιερώνεται ο θεσμός του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού. 8. Τριμελής επιτροπή εισηγείται την παραμονή στην εκπαίδευση ή την μετάταξή του στη διοίκηση του δόκιμου εκπαιδευτικού. Θα γίνεται αξιολόγηση από τον Δ/ντη της σχολικής μονάδας, τον Μέντορα και τον Σχολικό Σύμβουλο. 9. Από το "χύμα" χαρτί στην ενιαία ηλεκτρονική διαδικασία προσδιορισμού κενών οργανικών θέσεων και λειτουργικών αναγκών σε επίπεδο σχολικής μονάδας. 10. Από τους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ κάθε πρόσληψη για αναπλήρωση ή αντιμετώπιση των κενών, με βάση τη σειρά των ενδιαφερομένων. 11. Μειώνεται δραστικά ο αριθμός των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών με στόχο την κατάργηση της ωρομισθίας.12. Καμία μετάθεση ή απόσπαση δεν θα γίνεται, αν αφήνει κενό που δεν αναπληρώνεται. Η ηλεκτρονική καταγραφή τους θα επιτρέπει την πλήρη διαφάνεια και προσβασιμότητα στο διαδίκτυο. 13. Για πρώτη φορά ο ορισμός των μελών των Συμβουλίων επιλογής στελεχών γίνεται υπερκομματικός μέσω της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. 14. Καθιερώνεται πιστοποιητικό διοικητικής ή καθοδηγητικής επάρκειας, ύστερα από επιμόρφωση και εξετάσεις για την επιλογή στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης. 15. Θεσπίζεται για πρώτη φορά συγκροτημένη διαδικασία διοικητικής και παιδαγωγικής - διδακτικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Ετήσια έκθεση δημοσιεύεται στο διαδίκτυο. Ετήσια λογοδοσία στη σχολική κοινότητα και τους γονείς.
Βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΙ
16. Εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος από την ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος διανομής συγγραμμάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 17. Μικρότερα και ευέλικτα εκλεκτορικά σώματα για εκλογή μελών ΔΕΠ. Νομοθετείται συνεδρίαση τηλεδιάσκεψης με συμμετοχή Ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού. 18. Αίρονται οι περιορισμοί στην εισαγωγή υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τη βάση του 10.
Ρύθμιση θεμάτων Εκκλησιαστικής εκπαίδευσης
19. Συγχωνεύσεις - καταργήσεις εκκλησιαστικών σχολείων με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και εξοικονόμηση πόρων.
Πλαίσιο νομιμότητας και ελέγχου για τις μεταλυκειακές σπουδές
20. Τέλος στο θεσμικό και εποπτικό κενό για τα Κολέγια. Δημιουργείται νέο θεσμικό πλαίσιο, στο πλαίσιο της Κοινοτικής νομιμότητας και με ενίσχυση του εθνικού ελέγχου μέσα από την ανάδειξη του αναβαθμισμένου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ, για την πιστοποίηση και παρακολούθηση της λειτουργίας δομών μεταλυκειακής εκπαίδευσης.
Διαμαντοπούλου:"Νέο σχολείο με πρωταγωνιστή τον εκπαιδευτικό"
"Σήμερα εισηγηθήκαμε στο Υπουργικό Συμβούλιο την πρώτη νομοθετική ρύθμιση, που αφορά το νέο σχολείο και ξεκινάμε από τον πρωταγωνιστή του Νέου Σχολείου τον εκπαιδευτικό. Η πρότασή μας δημιουργεί ένα νέο προφίλ εκπαιδευτικού με πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, με ενιαίο τρόπο εισόδου στην εκπαίδευση μόνο με ΑΣΕΠ και μεταβατική περίοδο για το δόκιμο εκπαιδευτικό, ο οποίος και θα αξιολογείται. Σημαντική, επίσης, επιλογή είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, η οποία ξεκινά από το Σεπτέμβριο, και σημαίνει προγραμματισμό για το κάθε σχολείο και δημόσια λογοδοσία στη σχολική κοινότητα και στους γονείς", τόνισε μετά τη συνεδρίαση η υπουργός Παιδείας.Η Άννα Διαμαντοπούλου ξεκαθάρισε ότι η κατάργηση της βάσης του 10 θα γίνει από εφέτος, τονίζοντας ότι η απόφαση αποτελεί προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης και επιλογή που έχει να κάνει με παιδαγωγικούς και κοινωνικούς λόγους.
Αντιδράσεις
"Άνθρακες ο θησαυρός της μεταρρύθμισης που, 6 μήνες τώρα, ευαγγελιζόταν το Υπουργείο Παιδείας. Αποσπασματικά μέτρα, χωρίς μεταξύ τους συνοχή και διαδικαστικού χαρακτήρα είναι οι πολυεξαγγελλόμενες αλλαγές στο χώρο της Εκπαίδευσης, που αφήνουν στην αβεβαιότητα όλους όσους έχουν, χρόνια τώρα, υπηρετήσει την Εκπαίδευση, είτε ως αναπληρωτές είτε ως ωρομίσθιοι", τόνισε η υπεύθυνη Παιδείας ΝΔ, Ελίζα Βόζεμπεργκ. Εχθρικό προς τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας, τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού και τα εργασιακά του δικαιώματα, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο το ΚΚΕ τονίζοντας ότι "σε αυτό που η κυβέρνηση ονομάζει "νέο σχολείο" δεν είναι "πρώτα ο μαθητής", αλλά "πρώτα ο επενδυτής."
"Με το νομοσχέδιο αυτό, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως ένα φθηνό, εκμεταλλεύσιμο και ιδεολογικά υποταγμένο εργατικό δυναμικό", τονίζει σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Παιδείας του Συνασπισμού, ενώ χαιρετίζει την κατάργηση της βάσης του 10.
1 σχόλιο:
Χούντα σε δόσεις….: ‘’δημοκρατία’’….!
* ….. Κι απ’ τη μαύρη….. στη γαλάζια…..
και, μετά, στην πράσινη….,…..
κάθε ‘’χρώμα’’….. και μια Χούντα…..
και ξεθώριασες με δόσεις….,
όι Ελλάδα άχρωμη….!.....
* ….. Σούπερ οι επώνυμοι….,
---- καθεστώς στην ‘’Ιστορία’’….. ----
νούμερα τ’ ανώνυμα….,
ζουν πεθαίνοντας, αλί τους….,
μες σε φέρετρο η αρχή τους…..
κι άγονα τα γόνιμα….!.....
* ….. Γιούρια…., λαουτζίκια
και μαζόχια στα καζίκια….,
τις ψήφους κάντε σκάγια….,
τα ‘βγαλαν ‘’στη φόρα’’
όσια και άγια…..
κι όλα κατηφόρα….!.....
* ….. Πίσω απ’ το Πανκράτος
είν’ ένα Παρακράτος….,
κρυφό…., ‘’πνευματικό’’….,
κάστες σκοτοδραγάτες….,
Καίσαρες δίχως βάθρο….,
που ‘ν’ αγκαζέ με Πάπες….,
κι έχουν Σατάν Θεό….!.....
* ….. Καίσαρες και Δεσποτάδες
σιαμαίοι βαμπιράδες…..
κι η ψευτιά Βαγγέλιο τους….!
Όχλοι κι οι λαοί…., σκυμμένοι….,
δούλοι τους και προδομένοι
μέσα στο μπουντρούμι τους….,
που δε μάθανε, ποτέ τους,
πως δεν παίρνουν αγκαζέ τους
τα Πουλιά τους μπρούμυτους….!.....
* ….. Σε αφαίρεση η ζωή σου κλαίει….,
σε πρόσθεση ο θάνατός σου γελά….,
η λύπη σου ανθισμένη….. και ξέξανθή σου η χαρά….,…..
κι η Ζωή ταξιδεύει….. σαν καράβι στη Γη….. κι έξω μένεις εσύ….,
γιατί ήσουν….. αυτοί….. και δεν ήσουν….. εσύ….!.....
* ….. Προκάτ ‘’τρελό’’ σενάριο
και σκηνικά ‘’στημένα’’
σας όρισαν τα Ερπετά….,
που ζουν στα παρασκήνια….,…..
κι εσείς…., ‘’χωρίς να θέλετε’’….,
παίζετε τη ζωή ‘’σας’’….,
ζωή απ’ τα καλούπια –τους
κι απ’ την υποταγή σας….!.....
* ….. Κι αν κάτθρωποι απολέμητους μας θεν….,
δεν κάνουμε χατίρι….,
άνθρωποι μεις…., για την τιμή
‘’βαράμε χαρακίρι’’….!.....
* ….. Γιατί ‘μαστε άνθρωποι, εμείς, ηλιότροποι….,
της Μέρας του Θεού, μεις, οι πειθήνιοι….,…..
κι αν πεις….: «Πού οι ψυχές οι νύχτιες…!;»….,
να, η Σελήνη….,
εκεί είν’ οι κατθρώποι…., σεληνότροποι….!.....
* ….. Τον γκρεμοτσάκισαν κρυφά….,
σ’ αετού φωλιά φτασμένο….,
πριν ξεψυχήσει…., κραύγαξε….:
«Χαλάλι…., που πεθαίνω….!»….!.....
* ….. Είναι η αυταπάρνηση
πρόσταγμα, ‘’μόνον’’, της Ζωής….,
που σβήνει, πια, με γόο….,…..
φτύνεις το καλοπέρασμα…..
κι ο ‘’Γολγοθάς’’ σου πέρασμα
στου Ήλιου το μητρώο….!.....
….: Αλέξανδρος Ζήβας,
URL : www.alexandros-zivas.gr
….: αποκαλυπτικές ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ όλων των αποκωδικοποιητέων…..
Δημοσίευση σχολίου