Διεθνής Μουσική Κοινότητα
www.music-village.gr
Αγαπητοί φίλοι του Μουσικού Χωριού, καθώς οδεύουμε προς την τελευταία φάση των αιτήσεων συμμετοχής για τα μουσικά εργαστήρια του Μουσικού Χωριού 2012, σας αποστέλλουμε σταδιακά μία τελευταία σειρά ενημερώσεων για όλες τις κατευθύνσεις που θα λειτουργήσουν φέτος.
ΣΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ «ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΩΜΑΤΙΟΥ / ΣΥΝΘΕΣΗ / ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ»
ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ:
26 ΑΥΓ - 1 ΣΕΠΤ
Bιολί – βιόλα – βιολοντσέλο... και μουσική!
ΣΙΜΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣ - LAURA ANDRANI (Ιταλία) - ΑΓΓΕΛΟΣ ΛΙΑΚΑΚΗΣ
Το σεμινάριο εξερευνά όλο το εύρος των δυνατοτήτων των εγχόρδων οργάνων, και συγκεκριμένα, μουσική δωματίου με έγχορδα, ορχηστρικά αποσπάσματα και παρουσίαση ορχηστρικών ακροάσεων, και σόλο ρεπερτόριο.
Τα μαθήματα θα γίνονται υπό τη μορφή συζήτησης, με περισσότερους από έναν διδάσκοντες και ακροατήριο από μαθητές.
Εκτός από τον κορυφαίο Έλληνα βιολιστή και συνεργάτη του Μουσικού Χωριού Σίμο Παπάνα, φέτος θα συμμετέχουν για πρώτη φορά και δύο ακόμη διεθνούς ακτινοβολίας μουσικοί: η Laura Andrani (Ιταλία/Καναδάς, α’ βιολί - κουαρτέτο Alcan) και ο Άγγελος Λιακάκης (τσέλο - Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο).
Εργαστήριο/Project ∆ιεύθυνσης Οργανικών και Φωνητικών Συνόλων
ΒΛΑ∆ΙΜΗΡΟΣ ΣΥΜΕΩΝΙ∆ΗΣ
Στο εργαστήριο αυτό θα μελετηθούν οι βασικές αρχές κινησιολογίας της διεύθυνσης καθώς και τεχνικές διδασκαλίας μουσικών συνόλων.
Το εργαστήρι απευθύνεται σε όλους τους μουσικούς, σπουδαστές ή επαγγελματίες, που θέλουν να βιώσουν την διαδικασία της αλληλεπίδρασης μαέστρου και ορχήστρας/χορωδίας μέσω ομαδικών ασκήσεων και αυτοσχεδιασμού.
Αναλόγως της συμμετοχής, υπάρχει η δυνατότητα συγκρότησης μικρού φωνητικού ή οργανικού συνόλου για την πρακτική εξάσκηση των συμμετεχόντων.
Ερμηνεία της σύνθεσης και σύνθεση της ερμηνείας
Όταν η ερμηνεία συναντά τη σύνθεση: Ψάχνοντας την ιδανική σχέση
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΜΕΝΤΑΚΗΣ - ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα ερώτημα που τίθεται συχνά στις μέρες, μας σε όλους τους μουσικούς κύκλους, είτε αυτοί αφορούν στους ερμηνευτές, στους δημιουργούς, ή ακόμη στους ακαδημαϊκούς και τους ερευνητές, είναι αυτό της ερμηνείας ενός μουσικού έργου. Πως πρέπει να παίζεται ένα έργο που έχει γραφτεί πολλές φορές πριν αιώνες; Από τι εξαρτάται ο ορισμός μίας ερμηνείας ως σωστής ή λανθασμένης; Πόσο πιστός πρέπει να μείνει ο ερμηνευτής στην παρτιτούρα; Η σύνθεση επηρεάζει τη ερμηνεία όσο και η ερμηνεία τη σύνθεση; Ακόμη και στο σύγχρονο ρεπερτόριο, για το οποίο δεν υπάρχει ακόμη μία ερμηνευτική παράδοση, τι είναι αυτό που καθορίζει το πως παίζεται ένα έργο; Ο συνθέτης γράφοντας ένα έργο ουσιαστικά εκπέμπει ένα σινιάλο, το οποίο θα ερμηνευτεί με διάφορους τρόπους από πολλούς ερμηνευτές. Αυτό το γεγονός, καθιστά τον ερμηνευτή συνδημιουργό;
Το σεμινάριο προτείνεται από τον πιανίστα Στέφανο Θωμόπουλο και το συνθέτη Γιώργο Κουμεντάκη. Απευθύνεται σε πιανίστες και συνθέτες, και θα προσπαθήσει να βρει μία απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα διασταυρώνοντας τα βλέμματα του συνθέτη και του ερμηνευτή πάνω στην μουσική ερμηνεία. Το ζήτημα θα πλησιαστεί από τρεις διαφορετικές γωνίες: αρχικά θα ανακαλύψουμε έργα του γενικότερου πιανιστικού ρεπερτορίου που θα έχουν προταθεί από τους συμμετέχοντες πιανίστες, πάντα από τη διπλή ματιά του πιανίστα και του συνθέτη. Έπειτα θα σκύψουμε πάνω από επιλεγμένα και χαρακτηριστικά έργα του σύγχρονου ρεπερτορίου που θα έχουν προετοιμαστεί από τους πιανίστες.
Και τέλος, θα ανακαλύψουμε έργα των συμμετεχόντων συνθετών, τα οποία θα ερμηνεύονται από τους πιανίστες.
Η δουλειά αυτή θα κλείσει με μία συναυλία-performance που θα προετοιμαστεί κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου