Εκδόσεις Επίκεντρο,
Καμβουνίων 9, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54621
τηλ 2310-256146, Fax 2310-256148
books@epikentro.gr
www.epikentro.gr ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Νοέμβριος 2014
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΝΤΙΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ “ΣΥΝΤΟΜΟ 20Ο ΑΙΩΝΑ”. Όψεις του δημόσιου λόγου στην πολιτική, στην εκπαίδευση και στη λογοτεχνία.
Αναστασία Ι. Μητσοπούλου
Η παρούσα μελέτη διερευνά το φαινόμενο του αντικομμουνισμού, ως ιδεολογικό ρεύμα, στην Ελλάδα κατά το σύντομο εικοστό αιώνα (1918-1989). Αντικείμενο της έρευνας, ο δημόσιος αντικομμουνιστικός λόγος πρωτίστως στο χώρο της πολιτικής αλλά και σε άλλους τομείς του δημόσιου λόγου, όπως ο χώρος της εκπαίδευσης αλλά και της λογοτεχνίας. Με αυτό τον τρόπο η συγγραφέας περιγράφει και αναλύει την γενικότερη αντικομμουνιστική επιχειρηματολογία, εντάσσοντάς τη στο ιστορικό πλαίσιο στο οποίο αναπτύχθηκε. Είναι ο αντικομμουνισμός ιδεολογία ή συγκυριακό φαινόμενο; Πότε έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του ο όρος αντικομμουνισμός και ποιες οι νοηματοδοτήσεις του; Ποια υπήρξαν τα βασικά γνωρίσματα της αντικομμουνιστικής ρητορείας; Ποιες οι επιρροές αλλά και οι διαφοροποιήσεις της από την διεθνή πραγματικότητα; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που η συγγραφέας αναλύει, μέσα από την καταγραφή της γέννησης, της έξαρσης και της φθίνουσας πορείας του δημόσιου, πολιτικού, αντικομμουνιστικού λόγου στην Ελλάδα. ISBN: 9789604585205
Σελίδες: 376
Περισσότερα...
ΡΟΪΚΕΣ ΧΩΡΟΓΡΑΦΙΕΣ Και εκπαιδευτικές αναστοχαστικές αντιστίξεις
Κυριακή Τσουκαλά. Πρόλογος: Νικόλαος –Ίων Τερζόγλου
Στο βιβλίο αυτό προσεγγίζεται κριτικά η διαπλοκή ‘σχολικής αρχιτεκτονικής’ και παιδαγωγικής εκπαίδευσης. Η συγγραφέας θέτει νέα ερωτήματα εισάγοντας μία οπτική που πτυχώνει και τέμνει έννοιες, θεωρίες και πρακτικές που αναφέρονται στο σύγχρονο σχολείο και το εκπαιδευτικό κτήριο. Ταυτόχρονα, αναλύει τη συνθήκη “αποσχολειοποίησης” της μάθησης και του χώρου εντός και διαμέσου του οποίου η γνώση πραγματώνεται, παρουσιάζοντας τα χαρακτηριστικά αλλά και τη μεθοδολογία επίτευξης βιωματικών πεδίων μετασχηματιστικής μάθησης. Μέσα από την παράλληλη θεώρηση της ιστορικότητας της αρχιτεκτονικής θεωρίας, κριτικής και πράξης με την πληθυντική δυναμική κοινωνικών πεδίων και επιστημών, η συγγραφέας σκιαγραφεί τα βασικά χαρακτηριστικά του σχολικού χώρου που συνεισφέρουν στη βιωματική μάθηση. Μία εναλλακτική ανάγνωση του σχολικού χώρου, όπου συναρθρώνονται νέες συνεργατικές και συμμετοχικές παιδαγωγικές διαστάσεις που εγκαλούν τους συντελεστές της μάθησης σε δημιουργική μετασχηματιστική “αταξία”, πέρα από τις δεσπόζουσες και αυτοματοποιημένες μεθόδους της κλασικής σχολικής αίθουσας.
ISBN: 9789604585366
Σελίδες: 200
Περισσότερα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου