Τετάρτη 11 Μαΐου 2016

Προβολή ταινίας για τη Θάλεια Φλωρά-Καραβία


   Ζωγραφική στη μεγάλη οθόνη:
    Προβολή ταινίας για τη Θάλεια Φλωρά - Καραβία
Ενα οδοιπορικό στην Ελλάδα, την Τουρκία και την Αίγυπτο στα ίχνη  της πρωτοπόρου ζωγράφου Θάλειας Φλωρά - Καραβία καταγράφει το ντοκιμαντέρ «Νόστος» της Sandrine Dumas, που παρουσιάζει το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ σε συνδιοργάνωση με το Cinedoc, την Τετάρτη 11 Μαΐου 2016, 20.00, στην αίθουσα «Σταύρος Τορνές», στο λιμάνι. 
Πρόκειται για μία ελληνογαλλική συμπαραγωγή, στην οποία η Sandrine Dumas ακολουθεί τα βήματα της Θάλειας Φλωρά - Καραβία από τις ελληνικές κοινότητες της Κωνσταντινούπολης και της Αλεξάνδρειας των αρχών του 20ου αιώνα, έως τη Θεσσαλονίκη της απελευθέρωσης και την Αθήνα του ’50, ενώ συγχρόνως ανακαλύπτει τους προσωπικούς δεσμούς της με την πατρίδα της μητέρας της, την Ελλάδα. 
Εξηγώντας πώς αποφάσισε να γυρίσει την ταινία, η Γαλλίδα σκηνοθέτιδα αναφέρει: «Η μητέρα μου μού έλεγε ιστορίες για την παιδική ηλικία της, όταν είχε γνωρίσει τη ζωγράφο και αυτές οι αφηγήσεις κίνησαν την περιέργειά μου… υπήρχε κάτι πολύ άγριο και ελεύθερο σε αυτή τη γυναίκα…. Τόσο η Θάλεια όσο και η μητέρα μου ήταν Ελληνίδες μακριά από την πατρίδα τους… Μετά το θάνατο της μητέρας μου, κατάλαβα ότι υπάρχουν πολλά πράγματα για τα οποία δεν είμαι σίγουρη όσον αφορά στη σχέση μου με την Ελλάδα, πολλά κενά στην οικογενειακή μου ιστορία. Έτσι θέλησα να επανασυνδεθώ με την ελληνική πλευρά της ιστορίας μου και να κάνω αυτή την ταινία».
Την προβολή θα ακολουθήσει σύντομη εισήγηση σχετικά με το έργο της Θάλειας Φλωρά - Καραβία από την ιστορικό Τέχνης Αναστασία Πάκα, υπεύθυνη των εκπαιδευτικών εργαστηρίων για ενήλικες του Τελλογλείου.
Συντελεστές:
Δ/νση Φωτογραφίας:  Στέλιος Αποστολόπουλος 
Ήχος: Αρης Καφετζής
Παραγωγός: Jean Luc Ormières 
Μοντάζ: Barbara Bascou
Μουσική: Delphine Ciampi
Παραγωγή: Pio&Co (Γαλλία), Anemon Productions (Ελλάδα)
Είσοδος: 5 ευρώ, Φοιτητικό και κάρτα ανεργίας: 4 ευρώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: