Ιχνηλασία της Τοπικής Εβραϊκής Ιστορίας
Ελευθερίου Ξένια
Σελίδες: 392
ISBN: 9786182044049
Τιμή: 19,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Το παρόν βιβλίο συνιστά επεξεργασμένη μορφή του πρώτου μέρους της διδακτορικής έρευνας της Ξένιας Ελευθερίου η οποία εντάσσεται στον κλάδο της Διδακτικής της Ιστορίας και μελετά τη Δημόσια Ιστορία του Ολοκαυτώματος των Θεσσαλονικέων Εβραίων, με κεντρικό άξονα μελέτης τη σχολική Ιστορία. Οι εκδηλώσεις κατά τις Ημέρες Μνήμης του Ολοκαυτώματος, η ανέγερση νέων μνημείων, η πραγματοποίηση μόνιμων και περιοδικών εκθέσεων στα μουσεία της Θεσσαλονίκης και σε πολιτιστικούς χώρους, η ονοματοθεσία και μετονομασία οδών της Θεσσαλονίκης, η τοποθέτηση «Δεικτών Μνήμης» για τη σήμανση ιστορικών τόπων, η διεξαγωγή διεθνών και πανελλαδικών επιστημονικών συνεδρίων, ημερίδων και εκπαιδευτικών σεμιναρίων για το εν λόγω ιστορικό «συγκρουσιακό» τραυματικό θέμα, όπως και η αύξηση της εκδοτικής παραγωγής, εξετάζονται στην παρούσα έρευνα, καθώς οι εξελίξεις στο επιστημονικό πεδίο της Ιστορίας αφορούν την παραγωγή και τη διάχυση της ιστορικής γνώσης, τη συγκρότηση ετερογενών μορφών ιστορικής κουλτούρας και τη διαμόρφωση συλλογικών ταυτοτήτων σε αναφορά με το παρελθόν και τη βιωμένη εμπειρία των κοινωνικών υποκειμένων. Το σύγχρονο πλαίσιο της Διδακτικής της Ιστορίας επιβάλλει την αφύπνιση όλων ως προς τη διαδικασία κριτικού ελέγχου της γενικότερης δημόσιας χρήσης της Ιστορίας, όπως και κάθε μορφή πληροφόρησης. Σήμερα, ένα από τα νεότερα και ενδιαφέροντα αντικείμενα της σύγχρονης επιστημονικής έρευνας αποτελεί η εξέταση των σχέσεων μεταξύ ακαδημαϊκής και Δημόσιας Ιστορίας. H διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας, αποτελώντας μία εναλλακτική μορφή ιστορικής εκπαίδευσης, ενθαρρύνει τη βιωματική κατανόηση και την έρευνα του τραυματικού ιστορικού παρελθόντος. Η έκρηξη του ενδιαφέροντος για την επίμαχη μνήμη του Ολοκαυτώματος από τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες, από τη Δημόσια Ιστορία και από την κοινωνία των πολιτών επαναφέρει το αίτημα της πολλαπλής επεξεργασίας του ιστορικού τραύματος. Το βασικό ερώτημα που προσπαθεί να απαντηθεί μέσω της παρούσας μελέτης, είναι εάν και σε ποιον βαθμό η ιστορική λήθη και η άγνοια για τη γενοκτονία των Ελλήνων Εβραίων συνεχίζει να υφίσταται στη σχολική εκπαίδευση, παρά τις διεθνείς εξελίξεις για την Εκπαίδευση του Ολοκαυτώματος (HolocaustEducation) από παγκόσμιους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
H Ξένια Ελευθερίου είναι Διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. με θέμα διδακτορικής διατριβής Η προσέγγιση του Ολοκαυτώματος στο ελληνικό σχολείο και η θέση του στη δημόσια ιστορία με επιβλέποντα Καθηγητή, τον τ. Κοσμήτορα της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., Ομότιμο Καθηγητή Δημήτρη Κ. Μαυροσκούφη. Η μεταπτυχιακή της έρευνα με τίτλο Η δημόσια ιστορία ως συγκρουσιακό θέμα: Το Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων στο διαδίκτυο έλαβε το 2019 την Υποτροφία Αριστείας «Αλμπέρτος Ναρ» της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης και έπειτα, δημοσιεύτηκε από τις εκδόσεις Ταξιδευτής (Αθήνα).
Από το 2022 εργάζεται ως Επιστημονική Υπεύθυνη του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Οι δύο τελευταίες εκθέσεις του Εβραϊκού Μουσείου τις οποίες επιμελήθηκε είναι οι εξής: Θεσσαλονικέων Συναγωγές: Άγνωστες πτυχές της Τοπικής Ιστορίας (2024) και Στιγμιότυπα Κατακτητών 1941-1944. Η συλλογή Ασσαέλ (2024). Τον Δεκέμβριο του 2024 επιμελήθηκε και τον κατάλογο της τελευταίας έκθεσης. Το 2024 σχεδίασε και επιμελήθηκε το πρώτο μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης με τίτλο Εβραϊκές γιορτές στα τραπέζια της Θεσσαλονίκης για μαθητές Δημοτικού. Το 2023 επιμελήθηκε την πρώτη ψηφιακή ξενάγηση με γυαλιά VR σε οθόνες αφής στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης με τίτλο Αναζητώντας τα ίχνη της εβραϊκής παρουσίας στη Θεσσαλονίκη.
Το 2021 εκδόθηκαν οι έρευνές της στους επιστημονικούς συλλογικούς τόμους Νεότερος Ελληνικός Εβραϊσμός. Η δυναμική παρουσία η οδυνηρή απουσία το σήμερα (εκδόσεις University Studio Press) και Μετά τον πόλεμο. Η Θεσσαλονίκη και η τύχη των εβραϊκών περιουσιών (εκδόσεις Αλεξάνδρεια). Έχει λάβει μέρος σε διεθνή και πανελλήνια συνέδρια, ημερίδες και επιμορφωτικά σεμινάρια. Έχει συγγράψει επιστημονικά άρθρα και βιβλιοκρισίες, κυρίως για την τοπική εβραϊκή ιστορία, τον αντισημιτισμό και την προσέγγιση του Ολοκαυτώματος μέσω της Δημόσιας Ιστορίας. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στη Δημόσια Ιστορία του Ολοκαυτώματος, την εβραϊκή ιστορία, την Μουσειοπαιδαγωγική, τη Διδακτική της Ιστορίας, την Ιστορία της Εκπαίδευσης.
…τρεις Κυριακές, Δευτέρα μία…
Τριανταφύλλου Θανάσης
Σελίδες: 440
ISBN: 9786182045442
Τιμή: 19,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Τρία ζευγάρια φίλων από περιοχές της Αττικής διοργανώνουν μια μικρή απόδραση Σαββατοκύριακου στο χιονισμένο όμορφο Πήλιο. Οι καιρικές συνθήκες και το χιόνι που συνεχώς επιδεινώνεται αναγκάζουν τα πρόσωπα της παρέας να παραμείνουν σχεδόν αποκλεισμένα στο ξενοδοχείο που τους φιλοξενεί. Εκεί διαμορφώνουν τη διαμονή τους ανάλογα με τις συνθήκες. Τυχαία γνωρίζονται και με ένα άλλο, ξεχωριστής κουλτούρας, ομόφυλο ζευγάρι ηλικιωμένων. Τα κοινά τους ενδιαφέροντα για βιβλία, κινηματογράφο, τέχνες κλπ. συμβάλλουν στη διεύρυνση και σταθεροποίηση πια της παρέας με οκτώ πια πρόσωπα. Οι βραδιές και οι μέρες στο Πήλιο, όπως εξελίχθηκαν, θυμίζουν μικρά ενδιαφέροντα συμπόσια με την παλιά σημασία του όρου. Ο αποκλεισμός λόγω του χιονιού συντελεί στο να γίνουν όμορφες συζητήσεις ποικίλης ύλης. Μιλούν για πολλούς και πολλά. Η παρέα συνέχισε να είναι όμορφα ζωντανή και μετά την επάνοδο όλων στην Αθήνα. Ένας επιπλέον συνδετικός κρίκος υπήρξαν και κάποιες εργασίες που ήθελαν από κοινού να κάνουν ο μαθηματικός στο επάγγελμα Δημήτρης (ένα πρόσωπο από τα τρία αρχικά ζευγάρια)με έναν από τους καινούριους δυο φίλους τους, που ως ομότιμος καθηγητής του Πολυτεχνείου είχε κοινά ερευνητικά ενδιαφέροντα με τον Δημήτρη. Εργάζονταν εντατικά, για να συντάξουν προς δημοσίευση εργασίες που να δίνουν απαντήσεις σε κάποια ανοιχτά θέμα με τους τέλειους αριθμούς. Το τραγικό γεγονός της άγριας φωτιάς στο Μάτι της Αττικής, με τις καταστροφές που εντελώς απρόβλεπτα έφερε και με τρεις θανάτους, ως παράπλευρες συνέπειες εκείνης της αξέχαστης νύχτας της πυρκαγιάς, άλλαξε καθοριστικά την κατάσταση της παρέας …. Από συντροφιά χαράς και δημιουργίας, η ζωή σε όσους της παρέας απέμειναν άλλαξε άρδην…. Κυρίως άλλαξε η ζωή του Δημήτρη από κάθε άποψη, οδηγώντας τον σε σκοτάδια κατάθλιψης…… Οι φίλοι του σκέφτονται διάφορα, για να τον βοηθήσουν να ξαναβγεί στις χαρές της ζωής. Θα τα καταφέρουν;….
Το βιβλίο είναι γραμμένο ως μια άτυπη διλογία. Δίνει την αίσθηση ενός ζωντανού διαλόγου μεταξύ των χαρακτήρων του. Στην σε πολλά επίπεδα δομημένη μυθοπλασία του, περιγράφει περιόδους της ζωής τους, με πολλές επεκτάσεις και αναμνήσεις σε θέματα και σκηνές τοπικής και ευρύτερης ιστορίας, με αναφορές σε τέχνη, κινηματογράφο, πρόσωπα, βιβλία, συγγραφείς, ποιητές, ακόμη και σε απλές, κατατοπιστικές συζητήσεις, για επιστημολογικά θέματα με αριθμούς στην πορεία τους στον χρόνο. Η αναδρομή σε αναμνήσεις και γεγονότα αποτελεί μια όμορφη σύνθεση σε έναν πλούσιο καμβά, που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Σ’ αυτό συμβάλλει η πολύ προσεκτικά δομημένη παρουσίασή τους σε κύκλους, με μια σπειροειδή εξέλιξη τους. Η πολυπλοκότητα των γεγονότων του βιβλίου είναι έξω από στερεότυπα μιας εύκολης μυθοπλασίας …..
Ο Θανάσης Τριανταφύλλου γεννήθηκε και διαμένει στη Λάρισα. Σπούδασε μαθηματικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το 1976 διορίστηκε ως καθηγητής μαθηματικών στη δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση. Διετέλεσε από το 1986 Διευθυντής διαφόρων Σχολικών μονάδων Δ.Ε. Το 2003 επιλέχθηκε ως Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών. Ασχολήθηκε με ζητήματα επιμόρφωσης καθηγητών, ως συνεργάτης-επιμορφωτής (από το 1995) του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου (Π.Ε.Κ.) Λάρισας, του οποίου διετέλεσε και Αναπληρωτής Διευθυντής-Υποδιευθυντής του για ορισμένο διάστημα. Το 2010 συνταξιοδοτήθηκε ως Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ.Ε. Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Θεσσαλίας και Σχολικός Σύμβουλος. Διετέλεσε μέλος και -στη συνέχεια- Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Λάρισας («Θεσσαλικό Θέατρο»), κατά τα έτη 1989-1997. Είναι μέλος της Ε.Μ.Ε. (Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας) και επί σειρά ετών Πρόεδρος του Παραρτήματος της Ε.Μ.Ε. Λάρισας. Οι δυο γιοι του Θωμάς και Θοδωρής είναι γιατροί.
Έγραψε και κυκλοφόρησαν μέχρι σήμερα:
Οι Αριθμοί και άλλες μαθηματικές ψηφίδες στο έργο του Οδυσσέα Ελύτη, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη 2012.
Επτά βιβλία για μικρά παιδιά (ΣΑΤ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΠΕ-ΝΑΥΤΙΛΟΣ, Πειραιάς 1989, 1990). (Εξαντλημένα).
Τριανταφύλλου Θαν., Καλογιάννης Αντ., Μαθηματικά Γ' Λυκείου- ΑΝΑΛΥΣΗ, εκδ. ΚΟΡΦΗ, Αθήνα 1993. (Εξαντλημένο).
Καλογιάννης Αντ., Τριανταφύλλου Θαν., Ασκήσεις Ανάλυσης, εκδ. ΚΟΡΦΗ, Αθήνα 1994. (Εξαντλημένο).
Το βιβλίο του Μαθηματικά και Λογοτεχνία είναι το δεύτερο με το οποίο επιχειρείται μια μαθηματική ιχνηλασία σε μη μαθηματικά κείμενα της λογοτεχνίας.
Μνήμη, αναπαράσταση και φιλοσοφία στη λογοτεχνία του στρατοπέδου
Πολίτου Μαρία
Σελίδες: 136
ISBN: 9786182045305
Τιμή: 9,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζονται και μελετώνται συγκριτικά τρία εμβληματικά έργα της στρατοπεδικής λογοτεχνίας (Στάλαγκ VI C, Ημερολόγιο της ομηρίας του Όμηρου Πέλλα, Μια ημέρα του Ιβάν Ντενίσοβιτς του Αλεξάντρ Σολζενίτσιν, Λοιμός του Ανδρέα Φραγκιά) που διασώζουν παράλληλα την ιστορική μνήμη για τις συνθήκες διαβίωσης των κρατουμένων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Ολοκληρωτισμού (Ναζισμού και Σταλινισμού) στην Ευρώπη και κατά τη διάρκεια του Ελληνικού Εμφυλίου. Η αφηγηματική αναπαράσταση των γεγονότων αυτών, έτσι όπως τα βίωσαν οι συγγραφείς των έργων, θα μας οδηγήσει στη φιλοσοφική διερεύνηση του ακραίου κακού της στρατοπεδικής βίας και των βασανιστηρίων, της σχέσης ελεύθερης βούλησης και αναγκαιότητας, της αποπροσωποποίησης των θυτών και των θυμάτων, της ηδονής που επιφέρει η άσκηση της εξουσίας από άνθρωπο σε άνθρωπο. Το σώμα και οι ταλαιπωρίες που υφίσταται σε συνθήκες τέτοιου τύπου εγκλεισμού, η αγωνία και ο τρόμος του θανάτου, ο στοχευμένος υποβιβασμός στο επίπεδο του ζώου, η ανθρώπινη εκμηδένιση και η νομιμοποίηση της απανθρωποποίησης του Εαυτού και του Άλλου, η «γυμνή ζωή», αυτή που καθίσταται σταδιακά και μεθοδικά ανάξια να βιωθεί, θα βρεθούν στο κέντρο του φιλοσοφικού προβληματισμού μας, με βασικούς οδηγούς τα λογοτεχνικά κείμενα αλλά και τον στοχασμό σημαντικών φιλοσόφων, όπως οι Todorov, Foucault, Agamben, Arendt, Levinas, Merleau-Ponty και Ricoeur.
H Μαρία Πολίτου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη όπου ζει και εργάζεταιως φιλόλογος στη ΜέσηΕκπαίδευση. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ και Θεατρολογία στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων, του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) «Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού» ΑΠΘ και του ΔΠΜΣ «Φιλοσοφία: Κείμενα, Ερμηνείες, Πρακτικές» των τμημάτων Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ. Από τον Ιούνιο του 2024 είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν σε ζητήματα που απορρέουν από τη σχέση της Λογοτεχνίας με την Ιστορία. Έχει λάβει μέρος με ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες.Κριτικά κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά, καθώς και σε πρακτικά συνεδρίων. Έχει συμμετάσχει μεκριτικά δοκίμια και ποιήματά της σε συλλογικούς τόμους και ανθολογίες. Έχει εκδώσει ως τώρα τρεις ποιητικές συλλογές: Εφήμερη στην Πένα του Θεού (2014), επιτέλους αποβίβαση (2018), Στο σώμα σου κήπος (2024). Είναι μέλος της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης.
Αρχιγένεια Εκπαιδευτήρια
Παλάζη Φ. Μαριάνθη
Σελίδες: 376
ISBN: 9786182045343
Τιμή: 22,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Η μελέτη αυτή διερευνά την ιστορία του εκπαιδευτικού συγκροτήματος των Αρχιγενείων (τμήμα θηλέων 1857-1922, αρρένων 1868-1894), από την ίδρυσή του το 1857 έως την παύση της λειτουργίας του το 1922, τα δίκτυα επαγγελματικής κινητικότητας και την κοινωνικότητα των αποφοίτων του. Η διερεύνηση ανέδειξε τις διαφορετικές διοικήσεις υπό τις οποίες λειτούργησαν τα Αρχιγένεια και τις αντίστοιχες εκπαιδευτικές επιλογές και πρότυπα: την «Aρχιγένειο» διοίκηση κατά το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα, την «Πατριαρχική» ως ανώτερο εθνικό ίδρυμα’, και εκείνη της Ελληνικής Πολιτικής Διοίκησης Θράκης κατά τον τύπο του Αρσακείου. Παρά τα διαφορετικά εκπαιδευτικά πρότυπα, σταθερά γνωρίσματα υπήρξαν η συνεχής επικοινωνία με τα παιδαγωγικά και μουσικά ευρωπαϊκά ρεύματα, ο πρακτικός χαρακτήρας των σπουδών, ο προσανατολισμός στην κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των ελληνορθόδοξων κοινοτήτων της περιφέρειας, και η προσαρμογή των εκπαιδευτικών επιλογών στη μεταβαλλόμενη πολιτική συγκυρία, όπως: η έμφαση στα μαθήματα «ελληνικότητας» (ελληνικά, θρησκευτικά, εκκλησιαστική μουσική), όταν εντείνονται οι εθνικοί και θρησκευτικοί ανταγωνισμοί ή επιδιώκεται η προσέγγιση των τουρκοφώνων ορθοδόξων από άλλα δόγματα, και η επαναλειτουργία του Οικοτροφείου, για την εκπαίδευση μεγαλύτερου αριθμού διδασκαλισσών, κατά την κορύφωση της αντιβουλγαρικής πολιτικής.
Η ίδρυση και λειτουργία των Αρχιγενείων αποτέλεσε συμβολή στον εκσυγχρονισμό της ελληνορθόδοξης κοινότητας στο πεδίο της εκπαίδευσης, τομή στα μοντέλα ζωής των κοριτσιών, που συνήθιζαν να εγκλείονται στο σπίτι έως τον γάμο τους, και εφαρμογή στην πράξη της ριζοσπαστικής φιλοσοφικο-πολιτικής άποψης για την ανάγκη εκπαίδευσης όλων, ανεξαρτήτως κοινωνικο-οικονομικής καταγωγής. Ιδρύθηκε για την ωφέλεια του έθνους’ εκτός αστικού χώρου, στον οποίο συνήθως αναγείρονταν παρόμοια ιδρύματα∙ διαδραμάτισε ρόλο στη διάδοση της ελληνοφωνίας, με το εκτεταμένο δίκτυο γεωγραφικής κινητικότητας των αποφοίτων του διδασκαλείου, που συνήθιζαν να αποκτούν δύο πτυχία, δασκάλας και νηπιαγωγού, για να διδάξουν στην περιφέρεια, ενώ στο μικρασιατικό τμήμα (βόρειο και κεντρικό), το δίκτυο αποκτά διττή λειτουργία, εκπαιδευτική ή/και γαμήλια, ως τρόπο καταπολέμησης της τουρκοφωνίας. Το ίδρυμα ενέταξε τις απόφοιτες στη συλλογικότητα των «αρχιγενίδων», ενδυναμώνοντας την αυτοπεποίθησή τους, με αποτέλεσμα, παρά τους περιορισμούς που έθεταν ο δημόσιος και ιδιωτικός χώρος, να παραμένουν στο επάγγελμα, με πολύμορφες προσαρμογές «εαυτού», και να αναλαμβάνουν συλλογική δράση με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις.
Η Μαριάνθη Φ. Παλάζη γεννήθηκε και ζει στους Νέους Επιβάτες Θεσσαλονίκης. Αποφοίτησε από το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ και έλαβε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα από το King’s College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Εκπόνησε διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, όπου διεξήγε και μεταδιδακτορική έρευνα με υποτροφία του ΙΚΥ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και όπου συνεχίζει συμμετέχοντας σε διεπιστημονικό ερευνητικό πρόγραμμα συνεργασίας μεταξύ των Τμημάτων Ιστορίας και Ιατρικής. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην ιστορία της ελληνορθόδοξης κοινότητας της ύστερης οθωμανικής περιόδου, όπως και στην ιστορία της εκπαίδευσης και των γυναικών. Στην εργογραφία της περιλαμβάνονται, εκτός από επιστημονικά άρθρα, η μονογραφία Ένα Όνομα, Δύο Τόποι: Επιβάτες Ανατολικής Θράκης, Νέοι Επιβάτες Θεσσαλονίκης (Αθήνα: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, 2009). Έχει επίσης συμμετάσχει σε συνέδρια και επιστημονικές εκθέσεις (για τον γυναικείο Τύπο και την εκπαίδευση της ελληνορθόδοξης κοινότητα
Εκδόσεις Επίκεντρο,
Πλατεία Ναυαρίνου 9, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54622
τηλ. 2310-256146
books@epikentro.gr
www.epikentro.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου