Τετάρτη 27 Αυγούστου 2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

(ΑΠΟ http://epontos.blogspot.com/) Pontos Card ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η εταιρία ΕΝΤΑΜΑΝ Ε.Π.Ε. μέσω της πιστωτικής κάρτας PONTOS VISA έχει συμβάλει ενεργά στη διατήρηση και ανάδειξη του ποντιακού πολιτισμού προβαίνοντας κατά τους τελευταίους 6 μήνες στις παρακάτω ενέργειες:
• Χορηγία 10,000 Ευρώ στην Εύξεινο Λέσχη Αθηνών για την αποπεράτωση του σπιτιού του Πόντου στο κέντρο της Αθήνας.
• Δημιουργία Ημερολόγιου-Λευκώματος "Θράκη-Πόντος-Μικρά Ασία" για το έτος 2008.
Το ημερολόγιο έχει ήδη διατεθεί σε σημαντικές προσωπικότητες του ποντιακού χώρου καθώς επίσης και σε κατόχους και φίλους της PONTOS VISA.
• Δωρεά στον Πολιτιστικό Αθλητικό Σύλλογο Πόντος Χορτοκοπίου 500 ημερολογίων τοίχου, με εικόνες από τις αλησμόνητες πατρίδες μας, συνοδευόμενα από ένα μουσικό cd με Ποντιακά παραδοσιακά τραγούδια.
Τα έσοδα από την πώληση των ημερολογίων στα μέλη και τους φίλους του Συλλόγου δόθηκαν αποκλειστικά για την κάλυψη των αναγκών του.
• Συνεργασία με τις εφημερίδες "Εύξεινος Πόντος", "Πόντος" της Θεσσαλονίκης, “Νεάπολις” της Καβάλας, “ΘΡΑΚΗ ΣΠΟΡ” και “Mαχητής” της Ξάνθης.
Μέσω συνδρομών και διαφήμισης στις εν λόγω εφημερίδες, ενισχύονται έντυπα τα οποία απευθύνονται στους Ποντίους και τους ενημερώνουν για όλα τα θέματα που τους αφορούν.
Συνεργασία με τον ραδιοφωνικό σταθμό “Ακρίτες του Πόντου” του Δήμου Σταυρούπολης της Θεσσαλονίκης.
• Οικονομική ενίσχυση σε ελληνικό σχολείο της Μαριούπολης στην Ουκρανία.
• Χορηγία 3,000. Ευρώ στον Ορφέα Ελευθερούπολης για την κάλυψη των αναγκών της ομάδας.
Η ΕΝΤΑΜΑΝ Ε.Π.Ε. δημιουργήθηκε με στόχο να αποτελέσει ένα κοινό σημείο αναφοράς των Ελλήνων ποντιακής καταγωγής και να διατηρήσει ζωντανή την πολιτιστική τους ταυτότητα. Στα πλαίσια αυτού του οράματος και με γνώμονα τις απαιτήσεις του κοινού ενίσχυσε ηθικά και οικονομικά ποντιακούς συλλόγους και σωματεία.
Μέρος των χρημάτων που διοχετεύθηκε στις προαναφερθείσες χορηγίες προήλθε από τα έσοδα της απόκτησης και χρήσης της πιστωτικής κάρτας PONTOS VISA.
Όλοι όσοι πραγματοποίησαν συναλλαγές με την PONTOS VISA συνέβαλαν έμπρακτα στην προώθηση της Ποντιακής κουλτούρας εξασφαλίζοντας παράλληλα σημαντικά προνόμια μέσω των προγραμμάτων που παρέχει η Eurobank.
Η ΕΝΤΑΜΑΝ Ε.Π.Ε., με αρωγό όλους εκείνους που αποκτούν και χρησιμοποιούν την PONTOS VISA, θα συνεχίσει τη δράση της προασπίζοντας την Ποντιακή κουλτούρα και ενισχύοντας την αλληλεγγύη των απανταχού Ποντίων.
Μία σειρά από νέες ενέργειες έχουν ήδη σχεδιαστεί και πρόκειται να υλοποιηθούν τους προσεχείς μήνες προβάλλοντας τη δυναμική, τις παραδόσεις και τα έθιμα του Πόντου.
Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία μπορείτε να επισκεφθείτε τον δικτυακό τόπο http://www.pontoscard.gr/ή να επικοινωνήσετε με την Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων, κα Ναταλί Αμπαζίδου, στο τηλέφωνο 210-3314133.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

(ΑΠΟ http://www.poe.org.gr/)
Στις 29,30 και 31 Αυγούστου πραγματοποιείται στην Καβάλα, στις κατασκηνώσεις «Αγίας Μαρίνας» Περάμου (περιοχή Αμμολόφων) του Δήμου Ελευθερών η 4η Πανελλαδική Συνάντηση Ποντιακής Νεολαίας της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος.
Κάθε σωματείο μπορεί να συμμετάσχει στην συνάντηση με τρεις νέους, ηλικίας 18-30 ετών.
Η έναρξη της πανελλαδικής συνάντησης θα γίνει την Παρασκευή 29 Αυγούστου 2008 και ώρα 12 το μεσημέρι με τις πιστοποιήσεις των νέων από όλη την Ελλάδα και η λήξη της το μεσημέρι της Κυριακής 31 Αυγούστου 2008 με την έκδοση των συμπερασμάτων και του ψηφίσματος.
Η επίσημη τελετή έναρξης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29 Αυγούστου και ώρα 19.00 στο αμφιθέατρο της Νομαρχίας Καβάλας με την λήξη της οποίας θα ακολουθήσει ποντιακή βραδιά στο πάρκο Φαλήρου.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας και ώρα 6μ.μ θα προηγηθεί κατάθεση στεφάνων στο μνημείο του Ακρίτα του Πόντου στην ιχθυόσκαλα της Καβάλας.
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων έχει ως εξής:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2008 11:00 - 18:00 (ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ) ΑΦΙΞΕΙΣ – ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΝΕΩΝ18:00 ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ19:00 (ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ) ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΝΑΡΞΗΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΑΠΟ:-- ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ Π.Ο.Ε. κ. ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΡΧΑΡΙΔΗ-- ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ Σ.Πο.Σ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ κ. ΧΡΥΣΑ ΜΑΥΡΙΔΟΥ -- ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ κ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ ΚΩΤΙΔΗ-- ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΕΠΙΣΗΜΩΝ· ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΤΗΣ Π.Ο.Ε. ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ21:30 (ΠΑΡΚΟ ΦΑΛΗΡΟΥ) : ΔΕΙΠΝΟ — ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΒΡΑΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2008 9:30 - 10:30 (ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ) :ΠΡΩΙΝΟ*ΕΝΑΡΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ (ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ)10:30 - 11:30 ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟΔΟΣΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΟΙ ΠΟΝΤΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ»11:30 - 12:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ12:00 - 13:00 ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΣΚΑΜΑΝΙΔΗ,ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ,ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΟΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ».14:00 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ.14:30 ΓΕΥΜΑ - ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ17:00-18:00 ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ, ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΜΕ ΘΕΜΑ: «Η ΡΩΣΟΦΩΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΛΛΙΝΟΣΤΟΥΝΤΕΣ ΤΡΙΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ»18:00 – 20:30 ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ20:30 ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΑΙΟΧΩΡΙ21:30 – 22:30 (ΔΙΟΓΕΝΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΕΛΑΙΟΧΩΡΙΟΥ)ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΔΡΑΜΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ “ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ’’22:30 (ΔΙΟΓΕΝΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΕΛΑΙΟΧΩΡΙΟΥ)ΔΕΙΠΝΟ – ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΒΡΑΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΝΕΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
ΚΥΡΙΑΚΗ 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2008 7:30 -10:00 (ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ) ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΞΩΚΛΗΣΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ10:00-10:30 ΠΡΩΙΝΟ10:30-13:30 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ14:00 ΓΕΥΜΑ – ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

(ΑΠΟ http://epontos.blogspot.com/)
Την Κυριακή 3 Αυγούστου 2008 τελέσθηκε επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των αναιρεθέντων κατά την περίοδο 1916-1923 Μπουγά μαντεντζήδων στη Μολόχα Κοζάνης (πλησίον της Νεάπολης) μετά από πρωτοβουλία του τοπικού πολιτιστικού συλλόγου "ΕΛΙΜΕΙΑ".
Με τη σύμφωνη μάλιστα γνώμη των τοπικών συμβουλίων των οικισμών Μολόχας, Πλατανιάς και Σημάντρου (προσφυγικές εγκαταστάσεις Ποντίων του Μεταλλείου Ταύρου, Οβατζίκ και Κάβουκλου), καθώς και του Δήμου Νεάπολης και της Νομαρχίας Κοζάνης πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια Μνημείου Γενοκτονίας, στο οποίο αναγράφονται τα ονόματα όλων των Μπουγά μαντεντζήδων που έχασαν τη ζωή τους στην «πατρίδα» με τραγικό τρόπο από τις διώξεις των κεμαλικών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο στις 6 Αυγούστου 1920 περισσότεροι από 90 αδελφοί Μπουγά μαντεντζήδες κάηκαν ζωντανοί στη χαράδρα του Τορομάν Μπογαζί από εκδικητικό τάγμα τσετών (ιντικάμ ταμπουρού). Ο ονομαστικός αυτός κατάλογος, εντοπίστηκε σε χειρόγραφο του συγχωρεμένου εκπαιδευτικού Τάσου Φεστερίδη από τη Σκοπιά Σερρών και είχε καταρτισθεί το 1960 από το Σύλλογο των εκ Μεταλλείου Ταύρου Ποντίων «ο Άγιος Γεώργιος» που έδρευε στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό να τελεστεί μνημόσυνο «υπέρ των εν τη τέως πατρίδι μας καθ’ οιονδήποτε τρόπον σφαγιασθέντων, καέντων ζωντανών, εν εξορία θανόντων και εν γένει υπέρ των εκείσε θανόντων προγόνων».
Ο κατάλογος δημοσιεύθηκε το 1999 στο βιβλίο του δρα Ιστορίας Κυρ. Χατζηκυριακίδη "Το Μεταλλείο Ταύρου (Μπουγά Μαντέν) 1826-1924. Συμβολή στην ιστορία των ελληνικών μεταλλουργικών οικισμών της Μ. Ασίας" (εκδ. Αφοί Κυριακίδη).
Την επιμνημόσυνη δέηση τέλεσε ο μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος, ενώ το "παρών" έδωσαν εκπρόσωποι της Νομαρχίας Κοζάνης και του Δήμου Νεάπολης, οι ιερείς Σάβ. Ξανθόπουλος και Ευθ. Χρυσοχοΐδης, καθώς και κάτοικοι των οικισμών Μολόχας, Σημάνρου και Πλατανιάς.
Στο Μνημείο οι κάτοικοι εναπέθεσαν χώμα από την ιστορική πατρίδα και ένα κομμάτι μεταλλεύματος, σύμβολο της ζωής και της οικονομικής ανάπτυξης των ελλήνων μεταλλουργών του Μπουγά Μαντέν.
Τη συγκινητική εκδήλωση έκλεισαν με σύντομες ομιλίες τους ο πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου Μολόχας Θ. Ξανθόπουλος (ιστορικό της Γενοκτονίας) και ο Κυρ. Χατζηκυριακίδης (ιστορικό της αναγκαστικής "Εξόδου" των Μπουγά μαντεντζήδων και των διώξεων που υπέστησαν).
Ακολουθεί απόσπασμα της ομιλίας:"85 χρόνια μετά την αναγκαστική εγκατάλειψη τη Σαρακοστή του 1923 του περίφημου μεταλλουργικού οικισμού Μπουγά μαντέν (Μεταλλείου Ταύρου), αλλά και των μικρότερων αγροτικών εγκαταστάσεων Οβατζίκ και Καβουκλού και την ακόλουθη άφιξη των παππούδων μας σε τούτο τον τόπο μετά από μύριες κακουχίες το Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου, όλοι εμείς οι πρόσφυγες της β΄ και γ΄ γενιάς (και της δ΄ πλέον) αποτίουμε φόρο τιμής σε όλους εκείνους που «έμειναν πίσω» στην πατρίδα, στα άγια χώματα της Ανατολής, σε όλους εκείνους που έχασαν τη ζωή τους στη διάρκεια των κεμαλικών διώξεων στην περίοδο 1916-1923 καθώς και σε εκείνους που κατάφεραν όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά «κατατρεγμένοι, θλιβερά ναυάγια της πανελλήνιας προσφοράς», της μεγαλύτερης που γνώρισε το Έθνος, μπόρεσαν να ξαναστήσουν από την αρχή τη ζωή τους... Αυτοί που διασώθηκαν αναπαύονται πια σχεδόν όλοι στα κοιμητήρια, εδώ λίγο πιο κάτω από αυτό το λοφίσκο. Ελάχιστοι από αυτούς αξιώθηκαν να ξαναντικρύσουν την πατρίδα. Μακάριοι όσοι παλιοί την είδαν, τυχεροί όσοι νεότεροι αξιωθήκαμε να την επισκεφθούμε. Στην κορυφή όμως αυτού του λόφου θα δεσπόζει για πάντα, χάρη στις προσπάθειες του πολιτιστικού συλλόγου Μολόχας, και δίπλα στη Μητέρα όλων μας, την Παναγία, το παρόν Μνημείο όλων των αδικοχαμένων προγόνων μας.
Θα μας θυμίζει πάντα την ιστορική πατρίδα αλλά και το χρέος μας αφενός απέναντι στις γενιές που έφυγαν και αφετέρου σε εκείνες που θα’ρθουν... Πληροφορούμαστε επίσης από ξένες πηγές (κυρίως γερμανικές, αφού οι Γερμανοί ήταν εκείνοι που είχαν δείξει ζωηρό ενδιαφέρον για το Μεταλλείο Ταύρου με επενδύσεις χιλιάδων μάρκων στην περίοδο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου) ότι οι μετεντζήδες είχαν σταλθεί στα τάγματα εργασίας δήθεν για να εξυπηρετήσουν με την εργασία τους τις ανάγκες του οθωμανικού στρατού.
Πολλοί από αυτούς δε γύρισαν πίσω.
Το αποκορύφωμα όμως της τουρκικής θηριωδίας σε βάρος των μετεντζήδων του Μεταλλείου Ταύρου ήταν η επιδρομή ενός εκδικητικού τάγματος (ιντικάμ ταμπουρού) στις αρχές Αυγούστου 1920.
Αφού συνέλαβαν τουλάχιστον 40 άνδρες, περνώντας από το Καβουκλού, κατευθύνθηκαν προς το Άνω Οβατζίκ.
Οι εκεί πατριώτες θεώρησαν ότι επρόκειτο για ένα από τα συνηθισμένα «πλιάτσικα».
Όμως οι διαθέσεις των τσετών αποδείχθηκαν αγριότερες. Συνέλαβαν 3 από τους δημογέροντες, τον Παπα-Παναγιώτη Τσίβουλο και περίπου 30 άνδρες, ενώ στους συλληφθέντες συμπεριέλαβαν ακόμη 2 άνδρες από το Κάτω Οβατζίκ και τουλάχιστον 14 από το Μπουγά μαντέν.
Όλοι όσοι συνελήφθησαν, περίπου 90 τον αριθμό, οδηγήθηκαν από τους τσέτες δεμένοι στη χαράδρα του Τορομάν (Τορομάν μπογάζ) όπου και τους έκλεισαν σε ένα μαντρί προβάτων (αγιλί).
Οι τσέτες, αφού συγκέντρωσαν ξύλα και κορμούς δένδρων, περιέλουσαν τον σταύλο με πετρέλαιο και έβαλαν φωτιά στις 6 Αυγούστου 1920, καίγοντας ζωντανούς όλους όσους είχαν συλλάβει.
Οι τσέτες διαβεβαίωναν τις γυναίκες των θυμάτων, οι οποίες ρωτούσαν με αγωνία για την τύχη των δικών τους, ότι όλοι είχαν σταλεί στη χαράδρα για να κατασκευάσουν γέφυρα. Εκείνες, χωρίς να είναι σε θέση να αντιληφθούν τον εμπαιγμό και αγνοώντας το ολοκαύτωμα των ανθρώπων τους, παρακαλούσαν τους δολοφόνους να τους μεταφέρουν ρούχα και τρόφιμα...
"Κείμενο - Φωτογραφίες: Κυριάκος Χατζηκυριακίδης

Τρίτη 26 Αυγούστου 2008

ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

Ο Αύγουστος βαδίζει προς το τέλος του, αλλά η αντιπυρική ακόμα συνεχίζεται. Έχει μέλλον που θα έλεγε και ο ποιητής. Χθες, είχα μια συνάντηση με κάποιους καλούς φίλους, συναδέλφους από το χώρο των ΜΜΕ, αλλά και κάποιους Εθελοντές που υπάγονται σε άλλους φορείς, εκτός Πυροσβεστικού Σώματος. Ξέρετε πως γίνεται το «μάζεμα» της παρέας. Έτσι και εμείς μαζευτήκαμε και ζωή να ‘χαμε είκοσι «νομάτοι» βρεθήκαμε να πίνουμε τον καφέ μας κάπου προς Αριστοτέλους μεριά. Γρήγορα η συζήτηση άναψε γύρω από διάφορα θέματα, και σε κάποια στιγμή, ένας συνάδελφος από την εφημερίδα στην οποία γράφω και εγώ έριξε την ερώτηση. «Τελικά με εσάς, τους Εθελοντές Πυροσβέστες τι γίνεται; Τον τελευταίο καιρό δημοσιεύουμε στοιχεία και καταγγελίες που μας έρχονται από μόνιμους και συμβασιούχους για τις τραγικές ελλείψεις και πολλά άλλα που αφορούν την πυροσβεστική» Με ΕΜΑΣ τι γίνεται; Μα φυσικά ΤΙΠΟΤΑ Νίκο.. Και γιατί άλλωστε να γίνει; Ποιος μας υπολογίζει; - Δηλαδή; Τι θα πει ποιος σας υπολογίζει; _ Είναι πολύ απλό. Εδώ δεν υπολογίζουν τους Μόνιμους, θα υπολογίσουν τους Εθελοντές; Βέβαια, δεν ξέρουν τι τους περιμένει μόλις δημοσιευτούν οι «γαργαλιστικές λεπτομέρειες» οι οποίες διερευνώνται!. Οι συνάδελφοι γνωρίζουν αρκετά από την έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη, μια και ορισμένοι εξ αυτών συμμετέχουν. Είπαμε λοιπόν πολλά, και μέσα σε αυτά, υπό μορφή ερωτήσεων – αποριών σχολιάστηκαν και οι παρακάτω σκόρπιες σκέψεις, τόσο οι δικες μου, όσο και Κανά δυο ακόμα που γνωρίζουν πολλά θα έλεγα. Πάμε λοιπόν να δούμε κάποιες από τις σκέψεις αυτές. Κατ αρχήν για τους Εθελοντές Πυροσβέστες. Αναρωτιέμαι Για ποιο λόγο προχώρησαν στην δημιουργία μας, από τη στιγμή που εκτοτε μας πέταξαν στα «αζήτητα». Και είναι αυτή η πραγματικότητα. Κατ αρχήν, αναρωτιέμαι αν ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΗ, και δεν εννοώ ΟΛΟΥΣ τους αρμοδίους, γιατί έχει αποδειχτεί ότι είναι πάρα πολλοί εκείνοι που τον πιστεύουν αλλά είναι… «αδύναμοι» να κάνουν κάτι! Από την πρώτη μέρα της ύπαρξης μας, οι Εθελοντές Πυροσβέστες αντιμετωπιστήκαμε από ένα πολύ μεγάλο μέρος της φυσικής μας ηγεσίας με αδιαφορία, σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις ακόμα και σαν «παρείσακτοι». Έπρεπε να μας «ντύσουν», αλλά πως; Είχαν εκεί κάτι στολές αγγαρείας της αεροπορίας, και μας τις έδωσαν (όχι σε όλους), σαν να ήμασταν οι κουρελήδες επαίτες που από καθαρή «φιλανθρωπία» το Σώμα εδεησε να μας δώσει κάποια ρούχα. ΔΕΝ «επροβλέπετο» η χορήγηση Μέσων Ατομικής Προστασίας! Στο άκουσμα για «κράνη, επενδύτες, μπότες, γάντια» η αντίδραση – απάντηση πολλών αρμοδίων ηταν ένα ξερό «δεν προβλέπεται ατομικός εξοπλισμός». Έτσι, η εικόνα που παρουσιάζαμε (και παρουσιάζουμε ακόμα και σήμερα με κάποιες λίγες εξαιρέσεις) ηταν επιεικώς απαράδεκτη. Μαύρα τζιν παντελόνια οι πιο πολλοί, και μακό μπλουζάκια της υπηρεσίας ηταν η «στολή» που φορούσαν ενώ από υποδήματα, ότι τραβαει η ψυχή σας. Μέχρι και … Αθλητικά. Οι «άλλοι», οι πιο «τυχεροί», φορούσαν την στολή της αεροπορίας, με στρατιωτικές αρβύλες που αγόρασαν οι περισσότεροι, χωρίς ούτε ένα διακριτικό επάνω στη στολή. Ηταν Εθελοντές Πυροσβέστες; Ηταν Υπάλληλοι της ΔΕΗ, του ΟΤΕ; Ηταν υπάλληλοι του Δήμου; Τι ηταν ρε παιδιά; Τα καθήκοντα τους στην υπηρεσία; Στην καλύτερη περίπτωση τηλεφωνητές – τριες και …. «αγγαριομάχοι»! Βέβαια, πέρσι, έγινε η «μεγάλη ανατροπή». Με εντολή του προηγούμενου αρχηγού, οι στολές που θα φορούσαν πλέον οι Εθελοντές Πυροσβέστες θα ηταν ΙΔΙΕΣ με εκείνες των Μονίμων! Ίδιες σε όλα πλην του ότι στην θέση του «Γενικών Υπηρεσιών» θα ηταν το «Εθελοντής Πυροσβέστης». Όλα καλά με τις στολές λοιπόν, μόνο που…. Πάλι οι Εθελοντές ΔΕΝ έχουν στολές, και αυτό γιατί η Υπηρεσία ΔΕΝ ΕΙΧΕ για να χορηγήσει αφ ενός, και αφ ετέρου θα άλλαζαν οι στολές των Μονίμων άρα και των Εθελοντών. Έτσι, από πέρσι ακόμα, πριν από τις πυρκαγιές, αν όχι όλοι, οι περισσότεροι γνωρίζαμε για τις νέες στολές, πολλοί δε μάλιστα γνωρίζαμε από πολύ ΝΩΡΙΤΕΡΑ, και μάλιστα ξέραμε ότι το αρχηγείο είχε παραλάβει αρκετές εξ αυτών (τις οποίες είδαμε να φορούν στις παρελάσεις στην Αθήνα). Βέβαια, τα «χαμπέρια» για τους Εθελοντές περί των Νέων στολών ηταν ότι ΔΕΝ θα πάρουμε γιατί είχαν παραγγελθεί ΙΣΑ ΙΣΑ για τους μόνιμους οι οποίοι το αργότερο μέχρι το τέλος του 2007, θα τις είχαν φορέσει κιόλας. Αλλά το 2007 πέρασε, φτάσαμε στο καλοκαίρι του 2008, και τον Ιούλιο οι μόνιμοι παρέλαβαν τις νέες στολές τους, οι οποίες όμως ηταν στολές προερχόμενες από ΔΩΡΕΑ. Τι γίνεται ρε παιδιά; Πολλοί μόνιμοι, αξιωματικοί και απλοί πυροσβέστες αναρωτήθηκαν τόσο για τον χρόνο παράδοσης, αλλά όσο και για το ότι πήραν μόνο από ΜΙΑ στολή. Και πάμε πάλι στους Εθελοντές. Μετά από διαδικασίες που όλοι γνωρίζουμε, και μετά από Δωρεά του Ιδρύματος Λάτση, το Αρχηγείο παρέλαβε για εμάς 1500 στολές, οι οποίες βρίσκονται και καλά στην διαδικασία «έγκρισης από το χημείο» προκειμένου μετά να μας χορηγηθούν! Εδώ βέβαια αρχίζει άλλο πανηγύρι. Κάποιος είχε την «έμπνευση» μέσα από το αρχηγείο να γραφεί στο πίσω μέρος της στολής αντί για «Πυροσβεστικό Σώμα» το «Εθελοντής Πυροσβέστης», σε αντίθεση της προηγούμενης διαταγής που ανέφερε ΡΗΤΑ πως θα πρέπει να είναι οι στολές μας. Για ακόμα μια φορά λοιπόν, κάποιος κολλημένος αξιωματικός αυτοσχεδίασε γιατί έτσι του άρεσε ρε παιδί μου, έτσι άρεσε σε αυτόν, και σε μια μερίδα αξιωματικών μέσα στο αρχηγείο βασιλικότερων του Βασιλέως. Θέλουν λοιπόν την «διαφορετικότητα» μας. Βέβαια, ούτε λόγος για Μέσα Ατομικής Προστασίας. Τι λέω τώρα! Εδώ αν κρίνω από τα όσα παρέλαβαν οι μόνιμοι είναι να βάζει κανείς τα γέλια. Και να σκεφτεί κανείς ότι μόνο οι λοιπές «Εθελοντικές Οργανώσεις» στη χώρα μας τον τελευταίο χρόνο για «εξοπλισμό» έχουν πάρει και εξακολουθούν να παίρνουν του κόσμου τα λεφτά χωρίς παζάρια… Σκέψεις σκόρπιες, και μπερδεμένες, αλλά και πολλά ερωτηματικά. Πάρα πολλά, που ΚΑΝΕΙΣ δεν τολμά να δώσει απάντηση, αλλά σύντομα πολλοί θα είναι εκείνοι που θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις σε μια υπόθεση που έχει ξεφύγει εντελώς από κάθε έλεγχο και είναι αυτή τη στιγμή ένα ακόμα Πολιτικό Ζήτημα. Σύντομα θα έχουμε και νεοτέρα μέσα από τα ΜΜΕ. Βασίλης Τσούγκαρης Εθελοντής Πυροσβέστης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

(ΑΠΟ http://www.fire.gr/)Επιστολή της Ε.Ε.Π.Α προς τον Υφυπουργό Εσωτερικών
26/8/2008 Αρ.πρωτ. 44 Προς: Υφυπουργό ΕσωτερικώνΚον Παναγιώτη Χηνοφώτη
Κοιν:
1. Βουλευτές κ.κ. Α. Πλεύρη, Α. Γεωργιάδη, Ι. Δριβελέγκα & Μ. Καρχιμάκη
2. Υπουργό Εσωτερικών Κον Προκόπη Παυλόπουλο
3. Αρχηγό Πυρ/κου Σώματος Αντιστράτηγο Αθανάσιο Κοντοκώστα Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ,
Αναγνώσαμε με ενδιαφέρον και σχολαστικότητα τις απαντήσεις που κατατέθηκαν στην βουλή σε ερωτήσεις των κ.κ. Βουλευτών για ζητήματα σχετικά με τους Εθελοντές Πυροσβέστες.
Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά διαπιστώνεται η προσπάθεια απόκρυψης των προβλημάτων που υπάρχουν στον κλάδο μας, τα οποία κατά κύριο λόγο οφείλονται στην κακή νοοτροπία και την απαξιωτική στάση απέναντί μας από την πλειονότητα των Φυσικών και Πολιτικών Ηγεσιών των προηγουμένων χρόνων με αποτέλεσμα να έχει διαμορφωθεί πλέον ένα προκατειλημμένο περιβάλλον απέναντί μας, που αδικεί τόσο εμάς όσο και το Πυροσβεστικό Σώμα και για την βελτίωση του να χρειάζονται μεγάλες προσπάθειες.
Ειλικρινά, αναμέναμε τουλάχιστον πιο αληθοφανείς απαντήσεις από το Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος και όχι κείμενα αποτελούμενα, στο μεγαλύτερο μέρος τους, από ανακρίβειες και ελλιπή στοιχεία, τα οποία παραπληροφορούν τόσο εσάς όσο και τους κ.κ. Βουλευτές.
Συγκεκριμένα:
1. Ένα μεγάλο μέρος του κειμένου αναλώνεται στο τι συμβαίνει στις εθελοντικές ομάδες που ανήκουν στην Γ.Γ.Π.Π και ποιες προσπάθειες καταβάλλονται για την επιβολή τάξης στο «ομιχλώδες τοπίο» που υπάρχει.
Αντιλαμβανόμαστε και αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες αυτές, αλλά ποιά ακριβώς ουσία προσφέρουν οι αναφορές αυτές στα προβλήματα των Εθελοντών Πυροσβεστών;
Για ακόμη μια φορά δεν ξεκαθαρίζεται ότι ο ορός Εθελοντής Πυροσβέστης αποδίδεται μόνο σε όσους προσφέρουν εθελοντικό έργο στο Πυροσβεστικού Σώματος.
2. Η μόνη δυνατή προσπάθεια ενημέρωσης των πολιτών για την απόκτηση εθελοντικής παιδείας είχε γίνει πριν από αρκετά χρόνια με την προβολή ειδικού τηλεοπτικού μηνύματος που καλούσε τους πολίτες να γίνουν Εθελοντές Πυροσβέστες.
Σήμερα, το μόνο που συμβάλλει στην ενημέρωση είναι ένα κακογραμμένο και παραπεταμένο φυλλάδιο αφού ποτέ δεν έγινε μια σοβαρή κίνηση προώθησής του.
Σήμερα, η μόνη πρωτοβουλία από πλευράς Π.Σ. είναι αυτή μερικών αξιωματικών που ως προϊστάμενοι κλιμακίων, αφιερώνουν μεγάλο μέρος του χρόνου τους σε επισκέψεις και ομιλίες σε δημοτικά σχολεία και γυμνάσια ιδιαίτερα στην επαρχία.
3. Όπως ορθά αναφέρεται οι εθελοντές μετέχουν στα συμβάντα μαζί με το μόνιμο προσωπικό χωρίς ωστόσο να τους έχει χορηγηθεί ποτέ ιματισμός, υπόδηση και εξάρτυση για όσους υπηρετούν σε Επαγγελματικές Υπηρεσίες.
Ομολογείται δηλαδή, ότι επί δέκα και πλέον έτη οι εθελοντές εκτίθενται σε κίνδυνο και oτι δεν σκέφτηκε κανείς να διορθώσει το νομικό πλαίσιο, ώστε να χορηγούνται τα απαραίτητα είδη, πράγμα που σήμερα επιλύεται εν μέρη με την δωρεά του Ιδρύματος Ι. Σ. Λάτση.
Θα θέλαμε να μας ενημερώσει το Αρχηγείο πότε υλοποιήθηκε έστω και ένα αίτημα εθελοντή πυροσβέστη για χορήγηση των παραπάνω, όπως συμπληρώνεται στην απάντηση.
Μάλλον θα πρέπει να ευχαριστήσουμε μια μερίδα μόνιμου προσωπικού που με δική του πρωτοβουλία χάριζε μια από τις στολές που είχε σε εθελοντές.
Ακόμα και στο Εθελοντικό Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Πεντέλης την χορήγηση την έκανε το Σώμα «κατά παράβαση» της ισχύουσας νομοθεσίας και όχι ο δήμος όπως ορίζεται.
4. Όπως ορθά αναφέρεται στην απάντηση στον βουλευτή κ. Καρχιμάκη (κάτι που μάλλον ξεχάστηκε να συμπληρωθεί στην απάντηση προς τους κ.κ. Α. Πλεύρη, Α. Γεωργιάδη και Ι. Δριβελέγκα ) από 13–03–2008 έχει συσταθεί επιτροπή με απόφαση του Α.Π.Σ. ύστερα από εντολή του κ. Υπουργού.
Στο κείμενο παρέλειψαν να προσθέσουν ότι η επιτροπή ενώ είχε καταληκτική ημερομηνία τη 30η Μαΐου έχει ήδη πάρει 2 παρατάσεις.
Ο χρόνος των 3 μηνών που είχε δοθεί αρχικά, από ότι φαίνεται, ήταν λίγος, γιατί στο διάστημα αυτό μόνο 2 συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν και άλλες 3 αναβλήθηκαν παρά τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλει για την ολοκλήρωση των εργασιών ο Πρόεδρος της επιτροπής.
5. Η από 29/03/2008 Ημερίδα που πραγματοποιήθηκε ήταν πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Π.Υ. Αττικής κ. Γεροκώστα -ενός από τους πιο δραστήριους ανώτατους αξιωματικούς του Π.Σ.- ο οποίος αντιλαμβανόμενος πλήρως τις αυξημένες ανάγκες δασοπροστασίας – δασοπυρόσβεσης της ευρύτερης περιοχής της Αττικής θέλησε να επαγρυπνήσει και να αξιοποιήσει όλες τις υπάρχουσες εθελοντικές δυνάμεις.
Θα μας ήταν χρήσιμο να μας κοινοποιούσε το Αρχηγείο μερικές από τις προτάσεις που κατατέθηκαν για τους Εθελοντές Πυροσβέστες στην συνάντηση με τις Εθελοντικές Οργανώσεις!
6. Αναφέρεται ότι τυγχάνουμε ιδιαίτερης ευεργετικής διάταξης όπως αυτή καθιερώθηκε με την θέσπιση συγκεκριμένων ρυθμίσεων και ειδικότερα με την τροποποίηση του τελευταίου Π.Δ. «Κανονισμού κατάταξης στο Π.Σ.».
Από ότι φαίνεται ο συντάκτης λησμονεί ότι είναι ένα από τα τέσσερα κίνητρα που αναφέρονται στον νόμο 1951/91, το μοναδικό που ισχύει και εφαρμόστηκε πλήρως στους διαγωνισμούς μέχρι και το 2001.
Στον διαγωνισμό του 2005 η διάταξη παραβιάστηκε κατάφορα και εφαρμόστηκε ένα ιδεολόγημα των τότε αρμοδίων για την οργάνωση του διαγωνισμού και το οποίο, ευτυχώς, διορθώθηκε για τους επόμενους διαγωνισμούς χωρίς ωστόσο να εφαρμοστεί και πάλι πλήρως. Θα ήταν για άλλη μια φορά χρήσιμο να μας απαντήσουν αφού στο νόμο ορίζεται η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ κάλυψη των προκηρυσωμένων θέσεων από εθελοντές πυροσβέστες σε ποσοστό 20%, στον διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε πριν δυο μήνες, γιατί από πεντακόσιους περίπου υποψήφιους που είχαν τα προσόντα, για την κάλυψη 252 θέσεων, θεωρήθηκαν επιτυχόντες μόνο οι 37 ενώ οι υπόλοιπες θέσεις καλύφθηκαν από άλλες κατηγορίες παράνομα;
7. Όσον αφορά την παροχή της ειδικής εφ' άπαξ αποζημίωσης, αυτό εφαρμόστηκε τελευταία φορά στο σεισμό της Αθήνας το 1999 με πρόταση του τότε Αρχηγού, ενώ για τις περσινές πυρκαγιές παρά το γεγονός ότι οι διαδικασίες κινήθηκαν από την προηγούμενη Ηγεσία δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα.
Όπως, λοιπόν, θα διαπιστώσατε και ο ίδιος, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως παρουσιάζονται.
Σε κάθε περίπτωση όμως, αναγνωρίζουμε το ενδιαφέρον σας για το εθελοντικό προσωπικό του Π.Σ., αναμένουμε την υλοποίηση των κατευθύνσεων που δώσατε στην Φυσική Ηγεσία για την διευθέτηση των προβλημάτων και των προτάσεών μας και σας ευχαριστούμε θερμά, για άλλη μια φορά, για τον χρόνο που διαθέσατε στις συναντήσεις μαζί μας και στην ανάγνωση της παρούσας. Ο Πρόεδρος Δημήτριος Ζέρβας Ο Γεν. Γραμματέας Σεραφείμ Τσιουγκρής
Ένωση Εθελοντών Πυροσβεστών Αττικής
Σωζοπόλεως 28,Αθήνα
ΤΚ 10446
Τηλ:210-8044999, Fax 210-8044799

«ΣΕ ΞΕΝΟ ΤΟΠΟ: 50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ»

(ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ http://www.provoleas.gr/)
ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΣΙΔΝΕΪ2-10 Σεπτεμβρίου, 2008
Οξφόρδη, Σικάγο, Νιου Χέιβεν (Πανεπιστήμιο Γέιλ), Τορόντο, Μελβούρνη...
Το μεγάλο ταξίδι στο εξωτερικό του αφιερώματος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης «Η μετανάστευση στον ελληνικό κινηματογράφο» -του πρώτου θεματικού αφιερώματος του Ελληνικού Τμήματος του Φεστιβάλ, που πραγματοποιήθηκε, με τη συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, κατά τη διάρκεια της 47ης διοργάνωσης- συνεχίζεται με επιτυχία, έχοντας ως επόμενο σταθμό του την πόλη του Σίδνεϊ.Εκεί, από τις 2 έως τις 10 Σεπτεμβρίου, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Ελληνική Ορθόδοξη Κοινότητα Νέας Νότιας Ουαλίας και με την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Σίδνεϊ, θα επιχειρήσει μέσα από την προβολή 19 ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, να δώσει σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό, μια αντιπροσωπευτική εικόνα τόσο της διαχρονικής προσέγγισης του θέματος της μετανάστευσης από τους Έλληνες κινηματογραφιστές, όσο και της στάσης της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στο φαινόμενο στο πέρασμα του χρόνου.
Στο πλαίσιο του αφιερώματος, την Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή συζήτηση γύρω από το θέμα της μετανάστευσης και των αναπαραστάσεών της στην ελληνική φιλμογραφία των πέντε τελευταίων δεκαετιών, με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών και από τις δύο χώρες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
THE FACTORY THEATRE, 105 Victoria Road, Marrickville
Τρίτη, 2 Σεπτεμβρίου18.45 διόρθωση του Θάνου Αναστόπουλου
Τετάρτη, 3 Σεπτεμβρίου19.00 Ανοιχτή συζήτηση «Σε ξένο τόπο»
Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου19.15 ΠΟΛΙΤΙΚΗ κουζίνα του Τάσου Μπουλμέτη
Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου19.15 Αχχιλέας της Μίλλυς ΓιαννακάκηΜασσαλία, μακρινή κόρη του Μάρκου Γκαστίν
Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου15.45 Γράμματα από την Αμερική του Λάκη Παπαστάθη
Ο μετανάστης του Νέστορα Μάτσα18.00 Μέχρι το πλοίο του Αλέξη Δαμιανού
Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου13.15 Τελευταίος σταθμός: Κρόιτσμπεργκ του Γιώργου ΚαρυπίδηMy sweet home του Φίλιππου Τσίτου15.45 Τα σαλιγκάρια της Λουλούς του Παναγιώτη ΦαφούτηΔολλάρια και όνειρα του Ίωνα Νταϊφά17.45 Απ' το χιόνι του Σωτήρη Γκορίτσα
Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου18.15 Ένας λαμπερός ήλιος του Βασίλη Λουλέ Υπάρχουν λιοντάρια στην Ελλάδα; της Ιρίνα Μπόικο 20.15 Όμηρος του Κωνσταντίνου Γιάνναρη
Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου18.15 Ελληνική κοινότητα Χαϊδελβέργης του Λευτέρη Ξανθόπουλου Ο Γιώργος από τα Σωτηριάνικα του Λευτέρη ΞανθόπουλουΟ Γιώργος από τη Χαϊδελβέργη του Κώστα Μαχαίρα
Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου19.00 Νύφες του Παντελή Βούλγαρη