Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στο νομό Χαλκιδικής συνολικού προϋπολογισμού 9.000.000 ευρώ εγκρίθηκαν με απόφαση του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2008.
Η Νομαρχία Χαλκιδικής είχε ζητήσει από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών ενίσχυση, προκειμένου να προχωρήσουν σε έκταση τα αντιπλημμυρικά έργα στο νομό, τόσο στη Βόρεια Χαλκιδική, που είχε πληγεί σοβάρα από τις θεομηνίες του Οκτωβρίου του 2006, όσο και στη νότια Χαλκιδική και ιδιαίτερα στη χερσόνησο της Κασσάνδρας.
Το ποσό των έργων είναι ιδιαίτερα υψηλό για το νομό Χαλκιδικής, ενώ σύμφωνα με την απόφαση, πιστώνονται για το 2008 στη Νομαρχία 1 εκατομμύριο ευρώ.
Η Νομαρχία Χαλκιδικής είχε ζητήσει από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών ενίσχυση, προκειμένου να προχωρήσουν σε έκταση τα αντιπλημμυρικά έργα στο νομό, τόσο στη Βόρεια Χαλκιδική, που είχε πληγεί σοβάρα από τις θεομηνίες του Οκτωβρίου του 2006, όσο και στη νότια Χαλκιδική και ιδιαίτερα στη χερσόνησο της Κασσάνδρας.
Το ποσό των έργων είναι ιδιαίτερα υψηλό για το νομό Χαλκιδικής, ενώ σύμφωνα με την απόφαση, πιστώνονται για το 2008 στη Νομαρχία 1 εκατομμύριο ευρώ. «Η αντιπλημμυρική θωράκιση της Χαλκιδικής θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό.
Με τα έργα που θα υλοποιηθούν, μετά από τη σημαντική χρηματοδότηση που λάβαμε, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση θα λύσει πολλαπλά προβλήματα πλημμυρών σε όλη την περιφέρεια του νομού, δίνοντας ταυτόχρονα δουλειά σε εκατοντάδες εργαζόμενους.
Έργα ουσίας που θα άρουν σημαντικά την επικινδυνότητα σε περίοδο ακραίων πλημμυρικών φαινομένων.
Ευχαριστούμε γι' αυτό την Κυβέρνηση, τον Υπουργό Γ. Αλογοσκούφη, τον Υφυπουργό Γ. Παπαθανασίου, το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και όλες τις υπηρεσίες που συντελούν στην υλοποίηση των στόχων που έχουμε θέσει για την ανάπτυξη της Χαλκιδικής» δήλωσε ο νομάρχης Χαλκιδικής Αστέριος Ζωγράφος.
Ο αντινομάρχης, αρμόδιος για θέματα προγραμματισμού έργων, Ιωάννης Τζίτζιος, μιλώντας στην Τηλεόραση SUPER χαρακτήρισε σημαντική την εξέλιξη, καθώς η χρηματοδότηση ήρθε την κατάλληλη στιγμή για να συνεχιστούν τα αντιπλημμυρικά έργα ανά το νομό.
“Εντός του 2008 έχουμε πιστώσεις 1 εκ. ευρώ και σπεύδουμε να δρομολογήσουμε την αξιοποίσηση των κονδυλίων με σχεδιασμό νέων αντιπλημμυρικών έργων” ανέφερε ο κ.Τζίτζιος.
Πηγή: Εφημερίδα “Επικοινωνία”


Τους προσκεκλημένους προσφώνησε ο πρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος καθηγητής ιατρικής του Α.Π.Θ. κ. Γιώργος Παρχαρίδης και η πρόεδρος του Συνδέσμου Ποντιακών Σωματείων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρύσα Μαυρίδου.
Τίμησαν με την παρουσία τους ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Προκόπιος, ο πρώην Υπουργός Μακεδονίας – Θράκης Βουλευτής κ. Γιώργος Καλατζής, ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Καβάλας κ. Μιχάλης Τιμοσίδης, ο Νομάρχης Καβάλας κ. Θεόδωρος Καλιοντζής, ο Υποστράτηγος κ. Γεώργιος Νένος, ο Δήμαρχος Καβάλας κ. Κωστής Σιμιτσής, ο Δήμαρχος Ελευθερούπολης και πρόεδρος της Τ.Ε.Δ.Κ. κ. Γιάννης Φιλόσογλου, ο Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Καβάλας κ. Παύλος Γεωργιάδης, η εκπρόσωπος του δημάρχου Χρυσούπολης κ. Σάββα Μιχαηλίδη, αντιδήμαρχος Πολιτισμού κα. Σεμιζόγλου – Δομινάρη Τασούλα, o Αντινομάρχης κ. Γεώργιος Τσαλουχίδης, η Νομαρχιακή σύμβουλος κα. Άννα Ζήκου, ο Νομαρχιακός σύμβουλος κ. Παπακοσμάς Κώστας, ο Νομαρχιακός σύμβουλος, επικεφαλής της αντιπολίτευσης, κ. Δημήτριος Παπουτσής και ο Αστυνομικός Διευθυντής Καβάλας Ταξίαρχος κ. Δημοσθένης Κοκμοτός,
Μετά την κήρυξη των εργασιών, ακολούθησε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια που είχαν δοθεί στην 3η Πανελλήνια Συνάντηση Ποντιακής Νεολαίας της Π.Ο.Ε. που έγινε πέρυσι στην Αθήνα και το βράδυ παρατέθηκε δείπνο στο Πάρκο Φαλήρου όπου οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να χορέψουν και να τραγουδήσουν με τη συνοδεία καλλιτεχνών της περιοχής.
Το ίδιο βράδυ οι νέοι τίμησαν τους μουσικούς (οργανοπαίχτες και τραγουδιστές) του Ν.Καβάλας πρώτης και δεύτερης γενιάς για την προσφορά τους στη διάσωση και διάδοση της ποντιακής μουσικής παράδοσης.
Το πρωί του Σαββάτου οι εργασίες της 4ης Συνάντησης Ποντιακής Νεολαίας συνεχίσθηκαν με τις θεματικές ενότητες του συνεδρίου με τη συμμετοχή νέων επιστημόνων ακόμη και μη Πόντιων.
Κατά τον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Νεολαίας κ. Χαράλαμπος Κωτίδης ανέφερε πως λέγοντας ποντιακή νεολαία εννοούμε τους νέους ποντιακής καταγωγής τους οποίους μπορούμε να χωρίσουμε σε 4 μεγάλες ομάδες:
- απόγονοι προσφύγων, απόγονος του οποίου οι συγγενείς υπέστησαν γενοκτονία, ένα έγκλημα κατά της ανθρωπότητας,
- απόγονοι οικονομικών μεταναστών που προσπαθούν να διασώσουν και να αναδείξουν την πολιτιστική τους ταυτότητα,
- απόγονοι προσφύγων που έζησαν την προσφυγιά τρεις και τέσσερις φορές στον προηγούμενο αιώνα για το λόγο ότι ήταν Έλληνες, ο οποίοι σήμερα κινούνται μεταξύ κοινωνικού περιθωρίου, πλήρους αφομοίωσης και αυτοσυνειδησίας,
- οι νέοι που συνεχίζουν να ζουν στον ιστορικό Πόντο να μιλούν ποντιακά, να διασκεδάζουν ποντιακά, να τρώνε ποντιακά.
Και οι τέσσερις αυτές ομάδες νέων πάλλονται στην ιδιοσυχνότητα της κοινής ιστορικής μνήμης, του ποντιακού πολιτισμού και της ποντιακής λύρας. σήμερα συντελείται μια πολιτιστική αναγέννηση μεταξύ των νέων, δημιουργείται ένα πολιτιστικό κίνημα με πολιτικές διεκδικήσεις με κυρίαρχες τις παρακάτω:
- την αναγνώριση της γενοκτονίας των Ποντίων και την καταδίκη του Κεμαλισμού.
- τον απεγκλωβισμό της Παναγίας Σουμελάς από τον σφικτό εναγκαλισμό της οικογενειοκρατίας και την αποκατάσταση της δημοκρατίας στη διοίκηση της.
- τη βοήθεια στους νεοπρόσφυγες αδερφούς μας ώστε να λύσουν τα ποικίλα προβλήματα που τους αφορούν παράλληλα με την διατήρηση της πολιτιστικής τους ταυτότητας.
Διαβάστε όλο το άρθρο 


