Πέμπτη 28 Αυγούστου 2008

Επίκαιρη επερώτηση βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές

(ΑΠΟ http://www.traveldailynews.gr/) Επίκαιρη Επερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κ. Κωστή Χατζηδάκη, κατέθεσαν προχτές 48 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., μέλη του ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών, με θέμα: «Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει θέσει σε εφαρμογή ένα μεθοδευμένο και συστηματικό σχέδιο απαξίωσης, συρρίκνωσης και τελικά διάλυσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών». "Η Κυβέρνηση της Ν.Δ.", όπως υποστήριξαν οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, "με πράξεις, παραλείψεις και επικοινωνιακά τρικ επιχειρεί: Να υποστείλει την Ελληνική σημαία από τους ουρανούς και να διαπραγματευτεί ένα αδειανό και συρρικνωμένο «κουφάρι» ως δήθεν πώληση. Να παρουσιάσει ως «συμβιβασμό» την άκριτη πειθάρχησή της σε «λόμπι» των αερομεταφορών που εκ των πραγμάτων επιχειρούν να διαμορφώσουν προς όφελος τους ένα νέο ολιγοπωλιακό περιβάλλον στον τομέα των αερομεταφορών διευρύνοντας τα μερίδια αγοράς τους. Να «φορτώσει» την ευθύνη της νέας γενιάς των ελλειμμάτων στην Ελληνική κοινωνία που η ίδια δημιούργησε προκειμένου ανώδυνα να «δωρίσει» και μάλιστα άνευ όρων «χρυσοφόρα» μερίδια αγοράς σε υποχρεώσεις της". Είναι χαρακτηριστικό, επεσήμαναν, ότι λόγω κακοδιοίκησης και μόνο στη 5ετή διακυβέρνηση της Ν.Δ. τα ελλείμματα των Ο.Α. από μηδενική βάση έφτασαν να ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ. Και πρόσθεσαν: "Πανάκριβες χρονομισθώσεις αεροσκαφών, απώλεια χρυσοφόρων slots, κακοδιοίκηση, υποβάθμιση συγκριτικών πλεονεκτημάτων αξιοπιστίας και ασφάλειας αποκαλύπτουν την πραγματική «πολιτική» της Ν.Δ. στον Όμιλο της Ολυμπιακής. Ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν υπηρέτησε τον ανταγωνισμό αλλά τους ανταγωνιστές αποδεικνύεται και από τις παρακάτω αποδείξεις: Απαξίωση της κερδοφόρας Τεχνικής Βάσης που ας σημειωθεί το Υψηλού επιπέδου τεχνικό προσωπικό και οι σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές αποτελούν πόλο έλξης πολλών ξένων εταιριών που επιθυμούν μόνιμες συνεργασίες που θα μπορούσαν να αποφέρουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο ταμείο της εταιρίας. Σήμερα 5 χρόνια μετά οι ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό δεν επιτρέπουν συμφωνίες για συντηρήσεις αεροσκαφών και οι οικονομικές απώλειες ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Απόδειξη της εσκεμμένης επιλογής της Ν.Δ. και του Υπουργείου Μεταφορών -Επικοινωνιών για απαξίωση και παραχώρηση του κερδοφόρου αυτού τμήματος της Ο.Α. είναι η έγκριση για δημιουργία «ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ» Τεχνικής Βάσης από ανταγωνιστές στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. Καίριο πλήγμα για την Ο.Α. συνιστά και η αποσπασματική προσπάθεια της Κυβέρνησης να πουλήσει και μάλιστα «έναντι πινακίου φακής» κερδοφόρες εταιρίες του Ομίλου, όπως είναι οι εταιρίες καυσίμων, ενώ γνωρίζει ότι αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα στρατηγικής σημασίας και μέρος μιας βιώσιμης συνολικής λύσης. Από το γεγονός ότι οι Ο.Α. κατέστησαν πλέον ουραγοί έναντι των ανταγωνιστών τους, αφού για πρώτη φορά στην πενηντάχρονη ιστορία τους απώλεσαν τα πρωτεία διακίνησης επιβατών στο εσωτερικό αερομεταφορικό έργο. Για παράδειγμα μόνο από τις αρχές του χρόνου μέχρι τον Μάιο χάθηκαν πάνω από 6000 πτήσεις προς όφελος των ανταγωνιστών. Αλλά το ίδιο μεγάλες είναι και οι απώλειες που καταγράφονται στο εξωτερικό. Για παράδειγμα η Σόφια παρουσιάζει απώλεια μεριδίου 4%. Η Στουτγάρδη παρουσιάζει απώλεια μεριδίου 17% κ.τ.λ. Ήδη χάθηκαν χωρίς να αναληφθούν οι κάθε είδους ευθύνες τα slots των αεροδρομίων Gatwick του Λονδίνου, του Μονάχου και το αντίστοιχο της βραδινής πτήσης προς Φραγκφούρτη. Κινδυνεύουν άμεσα να χαθούν τα slots στη Βιέννη, τη Γενεύη, τη Σόφια, το `Αμστερνταμ κ.τ.λ.". Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: