Χειμώνιασε για τα καλά θα μπορούσαμε να πούμε, οι προβλέψεις της Ε.Μ.Υ δίνουν και χιονοπτώσεις εκτός των άλλων δεινών που φέρνει ο χειμώνας σε ένα μεγάλο ποσοστό του κόσμου που έχει τεράστιο πρόβλημα με την θέρμανση, αφού και χρήματα για πετρέλαιο δεν υπάρχουν, αλλά και σε πάρα πολλές περιπτώσεις, δεν υπάρχει ηλεκτρικό.
Τα «μέσα και τα έξω» του χειμώνα στη χώρα, και ένα από τα προβλήματα
που πρέπει να αντιμετωπιστεί, είναι το χιόνι και κατ επέκταση ο παγετός.
Έγιναν «συσκέψεις» των «αρμόδιων» οργάνων, έγινε και ο προβλεπόμενος
«σχεδιασμός» για την αντιμετώπιση των όποιων «ακραίων καιρικών φαινομένων» μετρήθηκαν
τα «κουκιά» αλλά κάπου δεν βγήκαν, γιατί ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
Μέσα στις όλες τις περικοπές που γίνονται στη χώρα, είναι
ΚΑΙ αυτές στον ΑΠΟΧΙΟΝΙΣΜΟ.
Να πούμε λίγο κάποιες λεπτομέρειες που πρέπει να μάθει ο κόσμος
γιατί το χιόνι μπορεί να είναι «ευλογία» για πολλούς, ταυτόχρονα όμως είναι και
κατάρα αφού κρύβει πολλούς κινδύνους οι οποίοι αν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα έχουν
ολέθρια αποτελέσματα.
Πρόσφατα, δεν θυμάμαι σε ποιον δήμο έγινε, κυκλοφόρησε ένα
πολύ καλό διαφημιστικό ας το πούμε, που έλεγε ότι «η φωτιά και το χιόνι αντιμετωπίζονται
πριν εκδηλωθούν», με λίγα λόγια, ΠΡΕΠΕΙ να προλαμβάνουμε, και όχι να θεραπεύουμε
όπως συνήθως γίνεται σε αυτή τη χώρα.
Άλλωστε, ειδικά στο κομμάτι «αποχιονισμός», το παν είναι η πρόληψη.
ΠΩΣ όμως θα γίνει σωστή πρόληψη, και ακόμα πιο σωστή αντιμετώπιση
του παγετού, του κλεισίματος των δρόμων, του αποκλεισμού περιοχών από τον χιονιά
όταν στα πλαίσια πάντα των περικοπών ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ επιφυλακές χειριστών εκχιονιστικών
μηχανημάτων;
Δηλαδή, για να προσέλθουν στις έδρες εκχιονισμού, και να επανδρώσουν
τα μηχανήματα οι χειριστές, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, θα πρέπει ΠΡΩΤΑ να χιονίσει,
για να ξεκινήσουν για τους σταθμούς εκχιονισμού.
Ωραία λογική ε;
Και για να γίνω πιο κατανοητός, ένας χειριστής που η έδρα
του είναι στα Γρεβενά για παράδειγμα, και αυτός μένει σε μεγάλη χιλιομετρική απόσταση
από την έδρα του, θα φτάσει σε αυτήν, αφού έχει κλείσει ο δρόμος, η αφού έχει παγώσει,
ΑΝ μπορέσει να φτάσει και δεν εγκλωβιστεί και αυτός μαζί με άλλους οδηγούς στο δρόμο,
γιατί μην ξεχνάμε, ότι και οι χειριστές μετακινούνται με αυτοκίνητο και όχι με ελικόπτερο
κύριοι αρμόδιοι.
Και για να μην βιαστούν ορισμένοι να βγάλουν συμπεράσματα,
και πουν πως ότι θέλω γράφω, τους ενημερώνω
ότι αυτή είναι η δουλειά μου τα τελευταία δώδεκα χρόνια.
Οι περικοπές και η έλλειψη πρόληψης ήταν (και είναι) η αιτία,
που παρατηρήσαμε φαινόμενα να κλείνουν δρόμοι και παράδρομοι τα προηγούμενα χρόνια
(βλέπε Εγνατία οδός κλπ) κάτι που θα συμβεί και φέτος με αυτή την τακτική.
Ο κόσμος ρίχνει την ευθύνη για οτιδήποτε στραβό γίνει στα εκχιονιστικά,
στους χειριστές δηλαδή, αγνοώντας την πραγματικότητα.
Αγνοεί για παράδειγμα ΠΟΤΕ γίνονται οι διαγωνισμοί για τον εκχιονισμό,
τι ψαλίδι πέφτει στις απαιτούμενες δαπάνες και κατά συνέπεια στην ασφάλεια των οδηγών
που θα κινηθούν σε επικίνδυνους δρόμους, τι περικοπές πέφτουν ακόμα και στο αλάτι.
Ο κόσμος δεν γνωρίζει ότι οι χειριστές για να καλύψουν τα όποια
κενά προσωπικού ξεκινούν από Θεσσαλονίκη και πηγαίνουν σε όλη την Ελλάδα…..
Έτσι όπως διαμορφώθηκε η κατάσταση, το κράτος, έχει την
απαίτηση τα όποια έξοδα κίνησης, αλλά και τις ΩΡΕΣ και ΜΕΡΕΣ αναμονής στις
έδρες να επιβαρύνουν οικονομικά το προσωπικό….
Αυτό είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα χειριστών που μένουν
σε διάφορες περιοχές της χώρας. (και όχι μόνο…)
Υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που ο κόσμος θα έπρεπε να γνωρίζει,
όπως για παράδειγμα, το πόσο επικίνδυνο είναι το επάγγελμα του χειριστή εκχιονιστικών,
αλλά και τι δυσκολίες αντιμετωπίζει από τους άλλους οδηγούς που κινούνται στον οδικό
άξονα που έχει πρόβλημα.
Οι εταιρίες που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για τον εκχιονισμό,
έχουν έτοιμα και φέτος τα μηχανήματα (πολυεργάτες) που θα καλύψουν τις διάφορες
έδρες.
Μόνο που ο προϋπολογισμός για τον εκχιονισμό, για άλλη μια
χρονιά είναι πολύ φτωχός, οπότε για καλό και για κακό, να ανάψουμε κανένα κερί,
και να παρακαλάμε ΟΛΟΙ να ΜΗΝ χιονίσει.
Βασίλης Τσούγκαρης