Σύνταξη: Όλο και πιο μακριά, όλο και πιο αργά – Η νέα σκληρή πραγματικότητα
Κυριακή 20 Ιουλίου 2025
Σάββατο 19 Ιουλίου 2025
Από Σεπτέμβριο τα δωρεάν φάρμακα για παχυσαρκία και νεφρική πρόληψη


Από Σεπτέμβριο τα δωρεάν φάρμακα για παχυσαρκία και νεφρική πρόληψη
Άρχές φθινοπώρου αρχίζουν νέες δωρεάν δράσεις του ΕΣΥ για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, της παιδικής παχυσαρκίας και της νεφρικής δυσλειτουργίας. Στόχος είναι η καθολική πρόσβαση όλων των πολιτών, ακόμη και σε απομακρυσμένες περιοχές.
Βαθύ κούρεμα φόρων και προστίμων για όσους αποσύρουν τις δικαστικές προσφυγές
Βαθύ κούρεμα φόρων και προστίμων για όσους αποσύρουν τις δικαστικές προσφυγές
Βαθύ κούρεμα φόρων και προστίμων για όσους αποσύρουν τις προσφυγές τους από τα διοικητικά δικαστήρια και επιλέ...
Κομισιόν: Πιο πολλά χρήματα σε όπλα – Η εμμονή με τον πόλεμο στην Ουκρανία
Κομισιόν: Πιο πολλά χρήματα σε όπλα – Η εμμονή με τον πόλεμο στην Ουκρανία
Αλλάζουν οι καιροί, μεταβάλλονται και οι προτεραιότητες. Για την Κομισιόν, που αποτελεί τον βραχίονα σχεδιασμο...
Πόλεμος για τον μεγάλο ευρω-φόρο στα προϊόντα καπνού
Πόλεμος για τον μεγάλο ευρω-φόρο στα προϊόντα καπνού
Πριν στεγνώσει το μελάνι στο σχέδιο πολυετούς προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που παρουσίασε σήμερα η Κο...
Επιστρέφουν οι ξένοι επενδυτές στην Κίνα με αιχμή τις startups τεχνητής νοημοσύνης
Επιστρέφουν οι ξένοι επενδυτές στην Κίνα με αιχμή τις startups τεχνητής νοημοσύνης
Έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο αποχής λόγω γεωπολιτικών εντάσεων και αυστηρότερης ρυθμιστικής εποπτείας, ...
Παρασκευή 18 Ιουλίου 2025
ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ // ΟΤΑΝ ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΟ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΑΚΙ ΜΑΣ // ROB HODGSON
ΟΤΑΝ ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΟ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΑΚΙ ΜΑΣΜετάφραση: Πηνελόπη Γυφτοπούλου
Σειρά: Επιστήμη για παιδιά και εφήβους
Το ΣΥΝΝΕΦΟ ζει ψηλά στον ουρανό.
Ο ΡΟΜΠ ζει στο Μπρίστολ της Αγγλίας.
Στο ΣΥΝΝΕΦΟ αρέσει να περιπλανιέται. Αυτό αγαπάει περισσότερο απ’ όλα. Στον Ρομπ αρέσει να γράφει και να εικονογραφεί βιβλία – καμιά φορά και τα δύο. Αυτό αγαπάει περισσότερο απ’ όλα.
Όταν το ΣΥΝΝΕΦΟ δεν περιπλανιέται στον ουρανό, συμμετέχει σε θυελλώδη πάρτι. Όταν ο Ρομπ δεν φτιάχνει βιβλία, του αρέσει να ακούει μουσική, να κάνει ποδήλατο και να μασουλάει ψωμί.
Μπορείς να μάθεις περισσότερα για το ΣΥΝΝΕΦΟ διαβάζοντας αυτό το βιβλίο. Μπορείς να μάθεις περισσότερα για τον Ρομπ και για άλλες του δουλειές στον ιστοχώρο του: robhodgson.com
ISBN 978-618-230-129-6, σχήμα 17,5 x 21,9 εκ., 64 σελ., σκληρόδετο
τετράχρωμο, τιμή: 12 ευρώ
Από τον ίδιο συγγραφέα:
ROB HODGSON
ΟΤΑΝ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ ΜΑΣ
Μετάφραση: Αλεξάνδρα Γουργιώτη
Α' έκδοση: 03/2024
ISBN: 978-618-230-046-6
64 σελ., 17.5 x 21.9 εκ.
σκληρόδετο, τετράχρωμο
#familytime Μικροί & Μεγάλοι εξερευνητές
#familytime Μικροί & Μεγάλοι εξερευνητές: Δημιουργώντας με τη Φρίντα – Χρώμα, Σύμβολα & Συναισθήματα
Τετάρτη 23 Ιουλίου, 19:00-20:30
Για παιδιά 5-11 ετών
Η Φρίντα Κάλο (Frida Kahlo) ήταν μία ξεχωριστή Μεξικανή ζωγράφος, γνωστή για τα δυνατά αυτοπορτρέτα της και τη βαθιά σύνδεση του έργου της με τα συναισθήματα, τη φύση και τη μεξικανική κουλτούρα.
Σε αυτή τη διαδραστική δράση, παιδιά και συνοδοί θα ανακαλύψουν τον κόσμο της Φρίντα, θα συζητήσουν για τη μοναδική αισθητική της, τα σύμβολα που χρησιμοποιούσε και τα συναισθήματα που αποτύπωνε στους πίνακές της. Στη συνέχεια, θα δημιουργήσουν τις δικές τους φιγούρες, εμπνευσμένες από τον πολύχρωμο κόσμο της με την καθοδήγηση των εικαστικών Δανάης Θεοδωρόγλου και Βάσως Χατζημανώλη.
Ένα εργαστήριο γεμάτο φαντασία, έκφραση και δημιουργικότητα, που ενθαρρύνει την προσωπική ματιά και τη συνεργασία γονέα και παιδιού.
Για την αγορά της συμμετοχής σας πατήστεεδώ
ΧρήσιμαΗ κάθε συνάντηση έχει διάρκεια περίπου 90 λεπτών
Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα 7,5 ευρώ για κάθε συνοδό/κηδεμόνα/γονέα και στα 7,5 ευρώ για κάθε παιδί.
Για την κράτηση της θέσης, είναι απαραίτητη η εφάπαξ καταβολή του κόστους συμμετοχής, μέσα από τη σελίδα του Τελλογλείου, στους παραπάνω συνδέσμους, επιλέγοντας την ημερομηνία που επιθυμείτε.
Τα δίδακτρα επιστρέφονται εξ ολοκλήρου μόνο στην περίπτωση μη υλοποίησης εργαστηρίου λόγω μικρής συμμετοχής.
Καλό είναι οι συμμετέχοντες να φορούν πρόχειρα κι άνετα ρούχα και να βρίσκονται στον χώρο τουλάχιστον δέκα λεπτά πριν την έναρξη της συνάντησης.
Όλα τα υλικά/είδη σχεδίασης παρέχονται από το μουσείο.
Labels:
άρθρα,
ενημέρωση,
σχόλια,
τελλόγλειο ίδρυμα
Ανησυχητική αύξηση 65% στα περιστατικά σύφιλης στην Ελλάδα – Προειδοποιήσεις ειδικών


Ανησυχητική αύξηση 65% στα περιστατικά σύφιλης στην Ελλάδα – Προειδοποιήσεις ειδικών
Μία νέα επιστημονική μελέτη από το Νοσοκομείο «Ανδρέας Συγγρός» φέρνει στο φως δραματική αύξηση των κρουσμάτων σύφιλης στη χώρα μας κατά 65% μεταξύ 2020 και 2022. Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο διεθνές περιοδικό Journal of European Academy of Dermatology and Venereology, επιβεβαιώνουν την ανάγκη επανεξέτασης των μέτρων πρόληψης και ενημέρωσης του πληθυσμού.
Χωρίς... κουκούλα οι καταγγελίες για φοροδιαφυγή!
Χωρίς... κουκούλα οι καταγγελίες για φοροδιαφυγή!
Στον αέρα τινάζεται το σύστημα των καταγγελιών για υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, στο οποίο στηρίζετ...
Τα ελληνικά νοσοκομεία έχουν τις λιγότερες κλίνες μακροχρόνιας φροντίδας σε όλη την ΕΕ
Τα ελληνικά νοσοκομεία έχουν τις λιγότερες κλίνες μακροχρόνιας φροντίδας σε όλη την ΕΕ
Στην τελευταία θέση μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών χωρών βρέθηκε η Ελλάδα το 2023 όσον αφορά τις κλίνες μακροχρόνι...
Η αφαίμαξη των νοικοκυριών κτίζει πλεονάσματα!
Η αφαίμαξη των νοικοκυριών κτίζει πλεονάσματα!
Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η παραγωγή πλεονασμάτων στον κρατικό προϋπολογισμό, η οποία οφείλεται στην υπερφ...
Ν/σ στο Κογκρέσο για ενίσχυση της στρατιωτικής παρουσίας των ΗΠΑ στην Ελλάδα
Ν/σ στο Κογκρέσο για ενίσχυση της στρατιωτικής παρουσίας των ΗΠΑ στην Ελλάδα
Βουλευτές του "φιλελληνικού λόμπι" της Ουάσιγκτον κατέθεσαν στο Κογκρέσο νομοσχέδιο για την ενίσχυση της αμερι...
Πέμπτη 17 Ιουλίου 2025
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής «Ιούλιος, μα όχι καλοκαίρι» στην ART ARK GALLERY της Νάξου, 16-30 Ιουλίου 2025
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής «Ιούλιος, μα όχι καλοκαίρι» στην ART ARK
GALLERY της Νάξου, 16-30 Ιουλίου 2025
Οι εικαστικοί Εύα Μελά, Ουρανία Βολονάκη και Νατάσα Κοντούλη συν
αντιούνται
στην ART ARK GALLERY στο Κάστρου της Νάξου. Η έκθεσή τους με τίτλο «Ιούλιος,
μα όχι καλοκαίρι» έρχεται προβάλλοντας το λίγο και το πολύ, το γνωστό αλλά και το
άγνωστο που όμως μας έχει γίνει συνήθεια.
Στην καρδιά του καλοκαιριού ζει κάπου μέσα μας και ο χειμώνας. Ένας ανοιχτός
διάλογος με τον θεατή είναι ο σκοπός. Όλοι μας αντιλαμβανόμαστε αυτά που
συμβαίνουν. Δεν θέλουμε πάντα να τα καταδείξουμε, ξέρουμε ότι υπάρχουν και τα
συναντάμε μπροστά μας. Τα πεσμένα φύλλα, το βλέμμα του πρόσφυγα, ο μόχθος
του ψαρά, συνυπάρχουν και αφυπνίζουν.
Η ART ARK GALLERY φιλοδοξεί να γίνει σημείο συνάντησης δημιουργών, έργων και
κοινού, στοχεύοντας να αναδείξει σύγχρονες εικαστικές φωνές και να συνδέσει την
τέχνη με την εμπειρία του επισκέπτη.
Εγκαίνια έκθεσης: Σάββατο 19 Ιουλίου στις 19:30.
Βιογραφικά ζωγράφων:
Εύα Μελά
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956. Αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
Αθήνας, όπου σπούδασε Χαρακτική, Τυπογραφία & Τέχνη του Βιβλίου. Συνέχισε
σπουδές Ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι με υποτροφία μετά από
διαγωνισμό του ΕΟΜΜΕΧ. Το 1985 έλαβε Μεταπτυχιακή Υποτροφία Εσωτερικού του
Ι.Κ.Υ. στην Χαρακτική. Για μεγάλο χρονικό διάστημα διδάχθηκε Χαρακτική κοντά
στον ζωγράφο-Χαράκτη Γιώργη Βαρλάμο. Έχει πραγματοποιήσει 27 Ατομικές
Εκθέσεις Ζωγραφικής και Χαρακτικής στην Ελλάδα και 4 ατομικές εκθέσεις στο
εξωτερικό. Έχει λάβει μέρος σε δεκάδες Ομαδικές στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Ακόμη έχει λάβει μέρος στις εκθέσεις «Άνθρωποι – Χρώμα + Σίδερο» (από το 2006
έως και το 2017) στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος σε συνδιοργάνωση
της Κίνησης Καλλιτεχνών Πέρα(σ)μα με τα εκεί εργατικά σωματεία, στις εκθέσεις του
Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, σε εκθέσεις με την Εταιρία Α. Τάσσος, σε
εκθέσεις για την Ειρήνη με την ΕΕΔΥΕ, εκθέσεις του ΚΚΕ, του Φεστιβάλ ΚΝΕ-
ΟΔΗΓΗΤΗ, στις εκθέσεις Ελλήνων Εικονογράφων βιβλίων για παιδιά με την
Καλλιτεχνική Εταιρία Αίσωπος, και σε πολλές άλλες ομαδικές. Έχει εικονογραφήσει 26
βιβλία για παιδιά και έχει επιμεληθεί πολλά εξώφυλλα βιβλίων.
Για την εικονογράφηση βιβλίου έχει λάβει το 2000 το Κρατικό Βραβείο
Εικονογράφησης από το Υπουργείο Πολιτισμού, το 1989 βραβείο για τον καλλιτεχνικό
σχεδιασμό της έκδοσης «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» σε διαγωνισμό του Υπ.
Πολιτισμού καθώς και έχει βραβευτεί το 1984 σε πανελλήνιο διαγωνισμό των ΕΛΤΑ
για τον σχεδιασμό γραμματοσήμου για τα 150 χρόνια της Αθήνας ως πρωτεύουσας.
Έχει κάνει σκηνικά και κοστούμια σε δύο θεατρικές παραστάσεις της Κερασίας
Σαμαρά, το 2023 και το 2025. Έργα της υπάρχουν στην Εθνική Πινακοθήκη, στο
Υπουργείο Πολιτισμού και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές. Για 20 και πλέον χρόνια, από
το 1996 έως τον Ιούλιο του 2022, διετέλεσε για πολλές θητείες Πρόεδρος του
Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος. Την περίοδο 2007-2009 διετέλεσε
βουλευτής του ΚΚΕ. Σήμερα είναι Υπεύθυνη από το Τμήμα Πολιτισμού του ΚΚΕ για
το «Χώρο Πολιτισμού–Εργαστήρι Γιώργη Βαρλάμου».
Ουρανία Βολονάκη
Γεννήθηκε στη Ρόδο. Σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας
(1981-1985), στο εργαστήριο του καθηγητή Giulietti, ενώ ειδικεύτηκε στη χαρακτική
με τον καθηγητή Domenico Viggiano. Παράλληλα, παρακολούθησε μαθήματα
Τεχνικών Χυτηρίου, Φωτογραφίας, Συντήρησης Έργων Τέχνης, Γραφικών Τεχνών,
Πειραματικής Αισθητικής, Mass Media και Design. Νωρίτερα, τη διετία 1978-1980,
φοίτησε στις σχολές Σιταρά και Πετρά, απ’ όπου και αποφοίτησε με πτυχίο στη
Συντήρηση και Αντιγραφή Έργων Τέχνης. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις σε
χώρους όπως ο Χώρος Τέχνης ΕΥΜΑΡΟΣ (1987), η Αίθουσα Τέχνης ΜΑΣΚΑ στην
Κέρκυρα (1988), το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου
(2003), το Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ν. Μάκρης (2004) και η Gallery Χρυσόθεμις
(2018).
Η συμμετοχή της σε ομαδικές εκθέσεις ξεκινά ήδη από το 1985 στη γκαλερί
GABBIANO στη Φλωρεντία, ενώ ακολουθούν πολλές ακόμη σε Ελλάδα και εξωτερικό:
ΕΥΜΑΡΟΣ (1986), Los Angeles (1989), Διεθνές Κέντρο Εικαστικών ΑΕΝΑΟΝ (1997),
Φεστιβάλ Σύμης (1998), «MoTέΡ2» στη Ρόδο (2003), «Άνθρωποι – Χρώμα + Σίδερο»
στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (2006-2015), «Τεχνόπολις» Γκάζι
(2008), Χώρος Τέχνης «Μάνος Λοΐζος» Νίκαια (2010), Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
(2011), Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα Μερκούρη» (2011, 2014,
2015), έκθεση Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης στη Σαγκάη (2013), ΑΕΝΑΟΝ – «Πέντε
γυναίκες Εικαστικοί» (2015), Καχραμάνογλου Κερατσίνι (2016-2017), Φεστιβάλ
Καλλιτεχνικής Δημιουργίας Ροδίων (2016-2019), 100 χρόνια ΚΚΕ (Θεσσαλονίκη &
Ηράκλειο, 2018), Κομμένο Άρτας (2019), International Mediterranean Friendship
Exhibition στην Τουρκία (2021), «Προς Επισκευήν Ολομελείας» (2021), «1922-2022:
Έξοδος – Διέξοδος» (2023), Ψηφιακή Έκθεση ΕΕΤΕ (2024) και «Πόλεμος –
Προσφυγιά» (2025, Πινακοθήκη Ιδεών).
Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια Καλλιτεχνικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Διετέλεσε Γενική Γραμματέας και Ταμίας του Ε.Ε.Τ.Ε., ενώ σήμερα είναι ενεργό μέλος
στις Επιτροπές Κατάταξης και Κρίσης του Επιμελητηρίου.
Νατάσα Κοντούλη
Η Νατάσα Κοντούλη γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή
Καλών Τεχνών Σόφιας το 2003 με master ζωγραφικής, από το εργαστήριο του
καθηγητή Teofan Sokerov. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το ΕΑΠ και το
πρόγραμμα «Τέχνη – Πολιτιστική Κληρονομιά – Αναπτυξιακές Πολιτικές». Έχει
ασχοληθεί με τη σκηνογραφία και το θεατρικό κουστούμι. Δουλειές της έχουν
παρουσιαστεί στο ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου καθώς και σε διάφορες
θεατρικές σκηνές στην Αθήνα και τη Νάξο. Για περισσότερο από 18 έτη δίδαξε
ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο στη Μέση Εκπαίδευση ως εικαστικός. Έχει διδάξει
επίσης καλλιτεχνικό κόσμημα στο Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας
καθώς και σε πολιτιστικούς συλλόγους. Έχει εικονογραφήσει εκδόσεις παιδικών
παραμυθιών. Από το 2003 μέχρι σήμερα έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις
εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών. Από το 2024 ζει μόνιμα και ζωγραφίζει στη
Νάξο, όπου εκτός από το εργαστήριο της, δημιούργησε την ART ARK GALLERY, στην
οποία φιλοξενεί και εκθέτει σπουδαίους σύγχρονους Έλληνες δημιουργούς.
Επικοινωνία & Πληροφορίες
Καθημερινά: 10:00 – 22:00
Ι. Δελλαρόκα & Καζαντζάκη, Κάστρο Νάξου, 84300
2285024682
Facebook | Instagram
artarkgallerynaxos@gmail.com
αντιούνται
στην ART ARK GALLERY στο Κάστρου της Νάξου. Η έκθεσή τους με τίτλο «Ιούλιος,
μα όχι καλοκαίρι» έρχεται προβάλλοντας το λίγο και το πολύ, το γνωστό αλλά και το
άγνωστο που όμως μας έχει γίνει συνήθεια.
Στην καρδιά του καλοκαιριού ζει κάπου μέσα μας και ο χειμώνας. Ένας ανοιχτός
διάλογος με τον θεατή είναι ο σκοπός. Όλοι μας αντιλαμβανόμαστε αυτά που
συμβαίνουν. Δεν θέλουμε πάντα να τα καταδείξουμε, ξέρουμε ότι υπάρχουν και τα
συναντάμε μπροστά μας. Τα πεσμένα φύλλα, το βλέμμα του πρόσφυγα, ο μόχθος
του ψαρά, συνυπάρχουν και αφυπνίζουν.
Η ART ARK GALLERY φιλοδοξεί να γίνει σημείο συνάντησης δημιουργών, έργων και
κοινού, στοχεύοντας να αναδείξει σύγχρονες εικαστικές φωνές και να συνδέσει την
τέχνη με την εμπειρία του επισκέπτη.
Εγκαίνια έκθεσης: Σάββατο 19 Ιουλίου στις 19:30.
Βιογραφικά ζωγράφων:
Εύα Μελά
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956. Αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
Αθήνας, όπου σπούδασε Χαρακτική, Τυπογραφία & Τέχνη του Βιβλίου. Συνέχισε
σπουδές Ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι με υποτροφία μετά από
διαγωνισμό του ΕΟΜΜΕΧ. Το 1985 έλαβε Μεταπτυχιακή Υποτροφία Εσωτερικού του
Ι.Κ.Υ. στην Χαρακτική. Για μεγάλο χρονικό διάστημα διδάχθηκε Χαρακτική κοντά
στον ζωγράφο-Χαράκτη Γιώργη Βαρλάμο. Έχει πραγματοποιήσει 27 Ατομικές
Εκθέσεις Ζωγραφικής και Χαρακτικής στην Ελλάδα και 4 ατομικές εκθέσεις στο
εξωτερικό. Έχει λάβει μέρος σε δεκάδες Ομαδικές στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Ακόμη έχει λάβει μέρος στις εκθέσεις «Άνθρωποι – Χρώμα + Σίδερο» (από το 2006
έως και το 2017) στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος σε συνδιοργάνωση
της Κίνησης Καλλιτεχνών Πέρα(σ)μα με τα εκεί εργατικά σωματεία, στις εκθέσεις του
Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, σε εκθέσεις με την Εταιρία Α. Τάσσος, σε
εκθέσεις για την Ειρήνη με την ΕΕΔΥΕ, εκθέσεις του ΚΚΕ, του Φεστιβάλ ΚΝΕ-
ΟΔΗΓΗΤΗ, στις εκθέσεις Ελλήνων Εικονογράφων βιβλίων για παιδιά με την
Καλλιτεχνική Εταιρία Αίσωπος, και σε πολλές άλλες ομαδικές. Έχει εικονογραφήσει 26
βιβλία για παιδιά και έχει επιμεληθεί πολλά εξώφυλλα βιβλίων.
Για την εικονογράφηση βιβλίου έχει λάβει το 2000 το Κρατικό Βραβείο
Εικονογράφησης από το Υπουργείο Πολιτισμού, το 1989 βραβείο για τον καλλιτεχνικό
σχεδιασμό της έκδοσης «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» σε διαγωνισμό του Υπ.
Πολιτισμού καθώς και έχει βραβευτεί το 1984 σε πανελλήνιο διαγωνισμό των ΕΛΤΑ
για τον σχεδιασμό γραμματοσήμου για τα 150 χρόνια της Αθήνας ως πρωτεύουσας.
Έχει κάνει σκηνικά και κοστούμια σε δύο θεατρικές παραστάσεις της Κερασίας
Σαμαρά, το 2023 και το 2025. Έργα της υπάρχουν στην Εθνική Πινακοθήκη, στο
Υπουργείο Πολιτισμού και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές. Για 20 και πλέον χρόνια, από
το 1996 έως τον Ιούλιο του 2022, διετέλεσε για πολλές θητείες Πρόεδρος του
Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος. Την περίοδο 2007-2009 διετέλεσε
βουλευτής του ΚΚΕ. Σήμερα είναι Υπεύθυνη από το Τμήμα Πολιτισμού του ΚΚΕ για
το «Χώρο Πολιτισμού–Εργαστήρι Γιώργη Βαρλάμου».
Ουρανία Βολονάκη
Γεννήθηκε στη Ρόδο. Σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας
(1981-1985), στο εργαστήριο του καθηγητή Giulietti, ενώ ειδικεύτηκε στη χαρακτική
με τον καθηγητή Domenico Viggiano. Παράλληλα, παρακολούθησε μαθήματα
Τεχνικών Χυτηρίου, Φωτογραφίας, Συντήρησης Έργων Τέχνης, Γραφικών Τεχνών,
Πειραματικής Αισθητικής, Mass Media και Design. Νωρίτερα, τη διετία 1978-1980,
φοίτησε στις σχολές Σιταρά και Πετρά, απ’ όπου και αποφοίτησε με πτυχίο στη
Συντήρηση και Αντιγραφή Έργων Τέχνης. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις σε
χώρους όπως ο Χώρος Τέχνης ΕΥΜΑΡΟΣ (1987), η Αίθουσα Τέχνης ΜΑΣΚΑ στην
Κέρκυρα (1988), το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου
(2003), το Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ν. Μάκρης (2004) και η Gallery Χρυσόθεμις
(2018).
Η συμμετοχή της σε ομαδικές εκθέσεις ξεκινά ήδη από το 1985 στη γκαλερί
GABBIANO στη Φλωρεντία, ενώ ακολουθούν πολλές ακόμη σε Ελλάδα και εξωτερικό:
ΕΥΜΑΡΟΣ (1986), Los Angeles (1989), Διεθνές Κέντρο Εικαστικών ΑΕΝΑΟΝ (1997),
Φεστιβάλ Σύμης (1998), «MoTέΡ2» στη Ρόδο (2003), «Άνθρωποι – Χρώμα + Σίδερο»
στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (2006-2015), «Τεχνόπολις» Γκάζι
(2008), Χώρος Τέχνης «Μάνος Λοΐζος» Νίκαια (2010), Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
(2011), Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα Μερκούρη» (2011, 2014,
2015), έκθεση Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης στη Σαγκάη (2013), ΑΕΝΑΟΝ – «Πέντε
γυναίκες Εικαστικοί» (2015), Καχραμάνογλου Κερατσίνι (2016-2017), Φεστιβάλ
Καλλιτεχνικής Δημιουργίας Ροδίων (2016-2019), 100 χρόνια ΚΚΕ (Θεσσαλονίκη &
Ηράκλειο, 2018), Κομμένο Άρτας (2019), International Mediterranean Friendship
Exhibition στην Τουρκία (2021), «Προς Επισκευήν Ολομελείας» (2021), «1922-2022:
Έξοδος – Διέξοδος» (2023), Ψηφιακή Έκθεση ΕΕΤΕ (2024) και «Πόλεμος –
Προσφυγιά» (2025, Πινακοθήκη Ιδεών).
Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια Καλλιτεχνικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Διετέλεσε Γενική Γραμματέας και Ταμίας του Ε.Ε.Τ.Ε., ενώ σήμερα είναι ενεργό μέλος
στις Επιτροπές Κατάταξης και Κρίσης του Επιμελητηρίου.
Νατάσα Κοντούλη
Η Νατάσα Κοντούλη γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή
Καλών Τεχνών Σόφιας το 2003 με master ζωγραφικής, από το εργαστήριο του
καθηγητή Teofan Sokerov. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το ΕΑΠ και το
πρόγραμμα «Τέχνη – Πολιτιστική Κληρονομιά – Αναπτυξιακές Πολιτικές». Έχει
ασχοληθεί με τη σκηνογραφία και το θεατρικό κουστούμι. Δουλειές της έχουν
παρουσιαστεί στο ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου καθώς και σε διάφορες
θεατρικές σκηνές στην Αθήνα και τη Νάξο. Για περισσότερο από 18 έτη δίδαξε
ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο στη Μέση Εκπαίδευση ως εικαστικός. Έχει διδάξει
επίσης καλλιτεχνικό κόσμημα στο Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας
καθώς και σε πολιτιστικούς συλλόγους. Έχει εικονογραφήσει εκδόσεις παιδικών
παραμυθιών. Από το 2003 μέχρι σήμερα έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις
εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών. Από το 2024 ζει μόνιμα και ζωγραφίζει στη
Νάξο, όπου εκτός από το εργαστήριο της, δημιούργησε την ART ARK GALLERY, στην
οποία φιλοξενεί και εκθέτει σπουδαίους σύγχρονους Έλληνες δημιουργούς.
Επικοινωνία & Πληροφορίες
Καθημερινά: 10:00 – 22:00
Ι. Δελλαρόκα & Καζαντζάκη, Κάστρο Νάξου, 84300
2285024682
Facebook | Instagram
artarkgallerynaxos@gmail.com
ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ // ΑΦΡΙΚΗ. ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ // EUSTACE PALMER
ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ | EUSTACE PALMER
ΑΦΡΙΚΗ
Μια εισαγωγήΜετάφραση: Νεκτάριος Καλαϊτζής
Σειρά: Ο κοινός λόγος
Στη δυτική κοινή γνώμη, στην Ευρώπη και ιδίως την Αμερική, το αφήγημα που κυριαρχεί σχετικά με την Αφρική είναι μονοδιάστατο: πρόκειται για μια ήπειρο που αντιμετωπίζεται συλλήβδην ως συνώνυμο της ακραίας φτώχειας, της οικονομικής υστέρησης, της εστίας ασθενειών όπως το AIDS και ο Έμπολα, που απειλούν όλο τον πλανήτη, της πολιτικής βίας, των εμφυλιοπολεμικών συγκρούσεων. Η «μαύρη» Αφρική είναι ο βολικός αντίποδας που επιβεβαιώνει, ως αντιδιαμετρικός πόλος, την ανωτερότητα και την αυταρέσκεια της Δύσης. Το αφήγημα αυτό, κατάλοιπο εν μέρει μιας αποικιοκρατικής αντίληψης, έχει ως βασικό του έρεισμα την άγνοια και την άκριτη αναπαραγωγή στερεοτύπων από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με την εισαγωγική του μελέτη ο καθηγητής αφρικανικών σπουδών Eustace Palmer, με καταγωγή από τη Σιέρρα Λεόνε, επιχειρεί να αναιρέσει αυτό το μονοδιάστατο αφήγημα συνθέτοντας ένα μεγάλο «εγκυκλοπαιδικό» πανόραμα της άγνωστης, ουσιαστικά, ηπείρου: επισκοπεί τη φυσική γεωγραφία της Αφρικής, την περίπλοκη ιστορία της ώς τον 21ο αιώνα —δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην περίοδο της ιμπεριαλιστικής επέκτασης των Ευρωπαίων, της αποικιοκρατίας και της ανεξαρτησίας—, περιγράφει τα πολιτικά και κοινωνικά συστήματα, αναλύει την οικονομία, τα περιβαλλοντικά και υγειονομικά προβλήματα, την εκπαίδευση, τη θρησκεία, την τέχνη και τη λογοτεχνία. Η προσιτή και εύληπτη πραγμάτευσή του, χωρίς εξιδανικεύσεις και ωραιοποιήσεις, βοηθά τον αναγνώστη να εξοικειωθεί με το παρελθόν και το παρόν της αφρικανικής ηπείρου, αναδεικνύοντας έναν κόσμο πολυσύνθετο και δυναμικό, που πλέον διεκδικεί τον δικό του ιδιαίτερο ρόλο στον πολυπολικό κόσμο του 21ου αιώνα.
ISBN 978-618-230-128-9, σχήμα 14 x 21 εκ., 656 σελ., τιμή: 22 ευρώ
Λ. Βιλδιρίδη: Η Ελλάδα θα είναι η πρώτη χώρα με εθνική καταγραφή ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού


Λ. Βιλδιρίδη: Η Ελλάδα θα είναι η πρώτη χώρα με εθνική καταγραφή ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού
Σε πλήρη καταγραφή του εξοπλισμού των νοσοκομείων της χώρας προχωρά το επόμενο 10μηνο το Υπουργείο Υγείας. Το εγχείρημα έχει σκοπό την καταγραφή και ποιοτικών χαρακτηριστικών του εξοπλισμού, όπως τόνισε η Λίλιαν Βιλδιρίδη, Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Υπουργείο Υγείας στο Panel II: «Ψηφιοποίηση συστήματος υγείας: Η μεγάλη ευκαιρία» του 11th Med Tech Conference.
Μεγαλύτερη δημοσιονομική ευελιξία δίνει η ρήτρα διαφυγής – Ενισχύεται το πακέτο ΔΕΘ
Μεγαλύτερη δημοσιονομική ευελιξία δίνει η ρήτρα διαφυγής – Ενισχύεται το πακέτο ΔΕΘ
Ο πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος και το περιθώριο ευελιξίας που έχει το οικονομικό επιτελείο να εμπλουτίσει το...
Οι δυνάμεις που διαμορφώνουν διεθνώς την αγορά ακινήτων σήμερα
Οι δυνάμεις που διαμορφώνουν διεθνώς την αγορά ακινήτων σήμερα
Η αγορά ακινήτων αλλάζει, όχι μόνον λόγω των νέων τεχνολογιών ή των διακυμάνσεων των τιμών, αλλά ουσιαστικά κα...
Ραβασάκια του ΕΦΚΑ σε πάνω από 200.000 ασφαλισμένους
Ραβασάκια του ΕΦΚΑ σε πάνω από 200.000 ασφαλισμένους
Ραβασάκια για την πληρωμή έξτρα εισφορών στέλνει ο ΕΦΚΑ σε πάνω από 200.000 μισθωτούς οι οποίοι παράλληλα είχα...
Σε ισχύ τα πρώτα δυναμικά τιμολόγια ρεύματος
Σε ισχύ τα πρώτα δυναμικά τιμολόγια ρεύματος
Τα πρώτα τιμολόγια ρεύματος που δίνουν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επωφελείται άμεσα από τις χαμηλές ή κα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)
