Κυριακή 31 Αυγούστου 2008

Το «όχι» ν' ακουστεί μέχρι την Αθήνα

(ΑΠΟ ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ http://www.agelioforos.gr/)
Από αυτήν την κυβέρνηση δεν μπορεί κανείς να περιμένει διορθωτικές κινήσεις.
Το ζητούμενο των κινητοποιήσεων των πολιτών το φετινό φθινόπωρο πρέπει να είναι η πτώση της και, κυρίως, η κατάκτηση μιας νέας πλειοψηφίας με πυρήνα την Αριστερά.
Αυτό τονίζει στον «ΑτΚ» ο Αλέκος Αλαβάνος, λίγες μέρες πριν από τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας των πολιτών κατά τα εγκαίνια της ΔΕΘ, από τους οποίους προσδοκά να πουν «ένα "όχι" στον πρωθυπουργό, που θα ακουστεί μέχρι την Αθήνα».
Ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας για τις ευρωεκλογές, τονίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να έχει τέτοιες δυνάμεις, ώστε να είναι ο μοχλός εξουδετέρωσης του σημερινού πολιτικού συστήματος, ενώ εξακολουθεί να κρατά «κλειστά τα χαρτιά του» για τη δική του «επόμενη μέρα».
- Κύριε πρόεδρε, η κυβέρνηση ανακοίνωσε μια σειρά «φορομπηχτικών» μέτρων.
Ποια απάντηση πρέπει να πάρει από τους εργαζόμενους τη μέρα των εγκαινίων της ΔΕΘ;
Εχουμε μια κυβέρνηση που έχει τη μοναδική ικανότητα να στρέφεται ενάντια στις μεγάλες κοινωνικές ομάδες.
Επιβάλλει κεφαλικό φόρο αδιακρίτως στους μικροεπιχειρηματίες.
Στρέφεται με αγριότητα ενάντια στα λαϊκά στρώματα με τις αυξήσεις στο φόρο καυσίμων, τσιγάρων και στα τέλη κυκλοφορίας.
Προκαλεί με το 10% αυτοτελή φόρο στα μερίσματα που δε συνυπολογίζεται με άλλα εισοδήματα, όταν ένας μικροσυνταξιούχος που έχει το νοίκι μιας γκαρσονιέρας φορολογείται προσθετικά.
Ελπίζω ότι οι εργαζόμενοι στη ΔΕΘ θα πουν ένα «όχι» στον πρωθυπουργό, που θα ακουστεί μέχρι την Αθήνα.
Σκέφτομαι τους ψηφοφόρους της ΝΔ, πολλοί από αυτούς λαϊκοί άνθρωποι που ντρέπονται να πουν ότι είναι ΝΔ. Ας σκεφτούν.
Ας κάνουν το μεγάλο βήμα να στηρίξουν τη νέα πλειοψηφία με επίκεντρο τις δυνάμεις της Αριστεράς για να πάρουμε άλλο δρόμο.
Διαβάστε όλη τη συνέντευξη εδώ.

ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Κρατούσαν διπλά βιβλία

(ΑΠΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ http://www.makthes.gr)Διπλά βιβλία -επίσημα και ανεπίσημα- φαίνεται πως τηρούνταν στις οικονομικές υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με μαρτυρική κατάθεση ταμία του κεντρικού δήμου, η οποία δόθηκε στο πλαίσιο έρευνας και ένορκης διοικητικής εξέτασης που διενήργησε επιθεωρητής του υπουργείου Οικονομικών.
Όπως προκύπτει από την πορισματική έκθεση του οικονομικού επιθεωρητή, πληρωμές σημαντικών χρηματικών ποσών πραγματοποιούνταν από πλευράς δήμου με... σημειώματα αντιδημάρχων και χωρίς να τηρείται η νόμιμη διαδικασία. Tης Βαρβάρας Ζούκα
Το πόρισμα της έρευνας και της ένορκης διοικητικής εξέτασης που διενήργησε στο δήμο Θεσσαλονίκης ο οικονομικός επιθεωρητής Απόστολος Γιωτάκης, με σκοπό την εξακρίβωση των αιτίων που προκάλεσαν την απώλεια παραστατικού πληρωμής για ποσό 17.608,22 ευρώ, παρουσίασε χθες η επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης Χρύσα Αράπογλου.
ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Με αφορμή τις αποκαλύψεις του οικονομικού επιθεωρητή, η Χρύσα Αράπογλου ζήτησε την άμεση παρέμβαση των δικαστικών αρχών και όλων των συναρμόδιων φορέων, από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέχρι το υπουργείο Οικονομικών.
“Ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει καταστεί πρότυπο κακοδιοίκησης, καθώς λειτουργεί στο εσωτερικό του με διάτρητο τρόπο, που παράγει παρανομίες”, σχολίασε η κ. Αράπογλου, η οποία κάλεσε τον δήμαρχο Βασίλη Παπαγεωργόπουλο να απαντήσει ευθέως αν στον κεντρικό δήμο τηρούνται διπλά βιβλία, επίσημα και ανεπίσημα.
Αναφερόμενη στην υπόθεση της υπεξαίρεσης-μαμούθ με τις εισφορές προς τα ασφαλιστικά ταμεία των δημοτικών υπαλλήλων, αλλά και στο παλαιότερο οικονομικό σκάνδαλο που αφορά τη διαχείριση της παγίας προκαταβολής, η κ. Αράπογλου εξέφρασε τη θλίψη της, γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν ασκηθεί διώξεις, ζητώντας παράλληλα και από τις δικαστικές αρχές να κινηθούν με ταχύτερους ρυθμούς.
ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ
Σύμφωνα με την πορισματική έκθεση του οικονομικού επιθεωρητή, η οποία κατατέθηκε τον περασμένο Ιούλιο, μέχρι το 2007 οι πληρωμές πολλών δαπανών στο δήμο Θεσσαλονίκης πραγματοποιούνταν χωρίς να έχουν εκδοθεί αντίστοιχα χρηματικά εντάλματα.
Αντίθετα, οι εκταμιεύσεις των ποσών γίνονταν με “εξωθεσμικές διαδικασίες”, κατόπιν ειδικών εντολών τού εκάστοτε αντιδημάρχου και, μάλιστα, “παρά τις έγγραφες επισημάνσεις του προϊσταμένου της ταμειακής υπηρεσίας ότι αυτές οι πληρωμές είναι παράνομες”.
Ο οικονομικός επιθεωρητής ζητά το θέμα αυτό να εξεταστεί ευρύτερα από κάθε αρμόδια υπηρεσία, όπως το υπουργείο Οικονομίας, το Ελεγκτικό Συνέδριο και η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
ΔΙΠΛΑ ΒΙΒΛΙΑ
Στη μαρτυρική του κατάθεση, στο πλαίσιο της έρευνας και της σχετικής ΕΔΕ, ο ταμίας του δήμου Θεσσαλονίκης Α.Μ. έκανε λόγο για διπλά βιβλία.
Όπως είπε, οι πληρωμές που βασίζονταν σε ειδικές εντολές των αντιδημάρχων “καταγράφονταν σε ανεπίσημο βιβλίο, το οποίο για μένα αποτελούσε την αρχειοθέτηση.
Οι ειδικές εντολές που δεν τακτοποιούνταν κατά τη διάρκεια του έτους αναφέρονταν σαν χρηματικό υπόλοιπο σε εκκρεμότητα, το οποίο δεν συμφωνούσε με τα αντίστοιχα τραπεζικά διαθέσιμα, γιατί τα μεν βιβλία του δήμου (τα επίσημα) δεν ενημερώνονταν, οι εκταμιεύσεις όμως πραγματοποιούνταν”, σημειώνεται στην κατάθεση του ταμία.
“Στο τέλος κάθε έτους κοινοποιούσα στον αντιδήμαρχο εγγράφως τις ετήσιες εκκρεμότητες που υπήρχαν από τις γραπτές εντολές του, γιατί το άνοιγμα που υπήρχε στο χρηματικό υπόλοιπο των επίσημων βιβλίων του δήμου με το αντίστοιχο των τραπεζικών καταθέσεων ήταν πολύ μεγάλο”, ανέφερε στην κατάθεσή του ο συνταξιοδοτηθείς προϊστάμενος της διεύθυνσης ταμειακής υπηρεσίας Θ.Γ.
Ο τέως αντιδήμαρχος Οικονομικών Αναστάσιος Γερογιάννης, ο οποίος κατέθεσε ανωμοτί στις 16 Απριλίου 2008, επισήμανε ότι εκδίδονταν ειδικές εντολές, εφόσον προέκυπταν άμεσες και επείγουσες ανάγκες, “αλλά φροντίζαμε να ενταλματοποιούνται άμεσα”.
Όπως επισημαίνεται στην πορισματική έκθεση, ο κ. Γερογιάννης “χαρακτηρίζει τις μη νόμιμες πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν ως τυπικές παραλείψεις, οι οποίες καλύπτονταν σε σύντομο χρονικό διάστημα κατά σύννομο τρόπο”.
ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΕ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥΣ
Αφορμή για τη διενέργεια της έρευνας του οικονομική επιθεωρητή αποτέλεσε μια υπόθεση δεκαετίας.
Στο πλαίσιο σύμβασης που είχε υπογραφεί μεταξύ του δήμου Θεσσαλονίκης και της Επιτροπής Ερευνών του ΑΠΘ για το πρόγραμμα
“Τα ψηφιδωτά της Μεσογείου”, ο κεντρικός δήμος διέθεσε στις 15 Οκτωβρίου 1999 στο πανεπιστήμιο 17.608,22 ευρώ, χωρίς να υπάρχει το αντίστοιχο χρηματικό ένταλμα.
Με την είσπραξη της επιταγής που εκδόθηκε για λογαριασμό της, η Επιτροπή Ερευνών εξέδωσε το αντίστοιχο γραμμάτιο είσπραξης, το οποίο όμως χάθηκε, οπότε οι υπηρεσίες του δήμου δεν μπορούσαν να ενταλματοποιήσουν τη δαπάνη.
Για να τακτοποιήσει αυτή την εκκρεμότητα, ο δήμος απευθύνθηκε στον επιθεωρητή του υπουργείου Οικονομικών το Νοέμβριο του 2007.
“Δηλαδή”, όπως σημειώνεται στην έκθεση του οικονομικού επιθεωρητή, “ο δήμος Θεσσαλονίκης ζητά μετά δέκα χρόνια να νομιμοποιηθεί διαδικασία πληρωμής μη προβλεπόμενη από διατάξεις νόμου ούτε βέβαια από αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων της πολιτείας”.
Για τη συγκεκριμένη υπόθεση ο οικονομικός επιθεωρητής επισημαίνει μεταξύ των άλλων ότι “η αμέλεια του αντιδημάρχου Αναστάσιου Γερογιάννη να εφαρμόσει το νόμο και να ρυθμίσει έγκαιρα το ζήτημα είναι προφανής και η ευθύνη του αναμφισβήτητα δεδομένη”. Τι απαντά η διοίκηση.
Σε γραπτή απάντηση προς τη Χρύσα Αράπογλου, που εξέδωσε ο δήμος Θεσσαλονίκης, επισημαίνεται ότι “λίγες ώρες πριν τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με αποκλειστικό θέμα τον απολογισμό της διοίκησης του δήμου κατά το έτος 2007, η κ. Αράπογλου, μην μπορώντας να ασκήσει ενώπιον της διοίκησης αξιόπιστη κριτική στο σημαντικότατο έργο της, κατέφυγε για άλλη μια φορά στην τακτική της διαστρέβλωσης των γεγονότων, των ύβρεων, των συκοφαντιών και της σπίλωσης εντίμων στελεχών του δήμου Θεσσαλονίκης μέσω συνέντευξης Τύπου.
Δεν συνετίστηκε από το ότι όλες οι μέχρι σήμερα κατηγορίες που απηύθυνε προς τα στελέχη του δήμου Θεσσαλονίκης αποδείχθηκαν ανυπόστατες και δυστυχώς συνεχίζει την ίδια τακτική”, σημειώνεται στο ίδιο κείμενο, στο οποίο επίσης τονίζεται ότι “είναι φανερό ότι με τον τρόπο αυτό εκτίθεται ανεπανόρθωτα απέναντι στο λαό της Θεσσαλονίκης, ο οποίος και μνήμη έχει και κρίση διαθέτει”.

Σάββατο 30 Αυγούστου 2008

ΑΠΟΨΕ Η ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΑΘΩΝΑ ΣΤΗΝ ΟΣΣΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΤΙΣΚΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στα πλαίσια των εκδηλώσεων "ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2008" ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Βερτίσκου σε συνεργασία με το Κέντρο Πολιτισμού της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, διοργανώνει το Σάββατο 30 Αυγούστου στην Όσσα συναυλία με τον Ρεμπέτη τραγουδιστή ΑΓΑΘΩΝΑ.
Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν και τα χορευτικά συγκροτήματα των Πολιτιστικών Συλλόγων :
Όσσας
Πέντε Βρυσών
Βερτίσκου
Λοφίσκου.
Ωρα έναρξης 21:00
Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2394091300 & 91111 fax 2394091203
Βουζουκλά Ευγενία

Αναχώρησε η Ελληνική Παραολυμπιακή Αποστολή Πεκίνο 2008

(ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ http://www.paralympic.gr/)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 29/08/2008 Αναχώρησε η Ελληνική Παραολυμπιακή Αποστολή Πεκίνο 2008
Αναχώρησε σήμερα το μεγαλύτερο μέρος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Ομάδας που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου.
Στην αναχώρηση παραβρέθηκε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής κ. Σπύρος Σταυριανόπουλος ο οποίος χαιρέτησε τους αθλητές και τους ευχήθηκε καλή επιτυχία.
Η υπόλοιπη ομάδα αναχωρεί στις 31 Αυγούστου 2008 15:00.
Το σύνολο τηςΕλληνικής Παραολυμπιακής Ομάδας θα επιστρέψει στις 20 Σεπτεμβρίου 2008.
Οι Παραολυμπιακοί Αγώνες του Πεκίνου θα διεξαχθούν 6 - 17 Σεπτεμβρίου 2008 (αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες) και αναμένονται 4000 αθλητές από περισσότερες από 150 χώρες.
Η Παραολυμπιακή Ομάδα αποτελείται από 68 αθλητές (52 Αθλητές και 16 Αθλήτριες) που θα αγωνιστούν σε 10 αθλήματα.
Συγκεκριμένα στα αθλήματα:
ΆρσηΒαρών σε πάγκο, Κολύμβηση, Μπότσια, Ποδηλασία, Σκοποβολή, Στίβο, Τοξοβολία,Τζούντο, Ιστιοπλοΐα και Ξιφασκία με αμαξίδιο.
Μεταξύ των αθλητών που συμμετέχουν στην Παραολυμπιακή Ομάδα είναι και πολλοί μεταλλιούχοι της Αθήνας όπως οι Χαράλαμπος Ταϊγανίδης, Χρήστος Ταμπαξής, Ανθή Καραγίαννη, Κωνσταντίνος Φύκας, Γιάννης Κωστάκης, Αλέξανδρος Ταξιλδάρης, Μαρία Καλπακίδου, Γιώργος Καραμηνάς, Ευθύμιος Καλαράς, ΓιώργοςΚαπελάκης και Παρασκευή Καντζά αλλά και ο Χρυσός Παραολυμπιονίκς του Σύδνεϋ Αθανάσιος Μπαράκας.
Την ομάδα στελεχώνουν και αρκετοί νέοι αθλητές πουεκπροσωπούν τη χώρα μας για πρώτη φορά σε Παραολυμπιακούς Αγώνες.

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΓΣΕΕ ΣΕ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ

(ΑΠΟ ΓΣΕΕ http://www.gsee.gr/)

ΓΣΕΕ: Casus belli η ανατροπή της λίστας βαρέων

(ΑΠΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ http://www.enet.gr/)
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΕΓΑ Σε σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της αντιλαϊκής και αλαζονικής κυβερνητικής πολιτικής απέναντι στους εργαζομένους και τους συνταξιούχους φαίνεται ότι αναδεικνύεται το πόρισμα του υπουργείου Απασχόλησης για τον αποχαρακτηρισμό των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων (ΒΑΕ). Οι σαρωτικές αλλαγές στη λίστα των ΒΑΕ που εισηγείται η αρμόδια επιτροπή Μπεχράκη, η επικύρωση των οποίων σημαδεύτηκε και από επεισόδια όταν στην αίθουσα του υπουργείου εισήλθαν χθες το μεσημέρι στελέχη του ΠΑΜΕ, αποδεικνύονται, πολιτικά-συνδικαλιστικά, καταλυτικές.
Μετά τα εγκαίνια της Διεθνούς Εκθεσης (ΔΕΘ) και το παλλαϊκό συλλαλητήριο στις 6 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, συνεδριάζει η διοίκηση της ΓΣΕΕ με εισήγηση για την κήρυξη 48ωρης γενικής απεργίας στα μέσα Οκτωβρίου.
Σε μια τέτοια περίπτωση (επικύρωσης της εισήγησης) θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη και καλύτερα συντονισμένη απεργιακή κινητοποίηση της Μεταπολίτευσης.
Και αυτό καθώς στην κινητοποίηση αναμένεται να μετάσχουν και οι ελεύθεροι επαγγελματίες και επαγγελματοβιοτέχνες, αφού με τα πρόσφατα φορολογικά μέτρα εκθεμελιώνονται οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από τη φοροεπιδρομή Αλογοσκούφη.
Να σημειωθεί ότι η ΓΣΕΕ δεν έχει κηρύξει, κατά τα τελευταία 34 χρόνια της Μεταπολίτευσης, 48ωρη απεργία και με αυτή τη συντονισμένη κινητοποίηση αναμένεται να δοθεί το σύνθημα για έναν καυτό χειμώνα με συχνές κινητοποιήσεις, αλλά και συνέργειες μεταξύ εργαζομένων και συνταξιούχων αλλά και των μικρομεσαίων επιχειρηματιών που πλήττονται ιδιαίτερα από τη φοροεπιδρομή και τη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών.
Του σχεδιασμού των συνδικάτων για μια μαζική, καλά οργανωμένη και καθολική αντίδραση στην κυβέρνηση και τις αποφάσεις της έχουν προηγηθεί:
- Η ψήφιση του... Ασφαληστρικού νόμου με τον οποίο πλήττονται ιδιαίτερα οι μητέρες με ανήλικο και οι εργαζόμενοι στα ΒΑΕ.
- Η εισοδηματική πολιτική που προβλέπει αυξήσεις κάτω του πληθωρισμού, αλλά και τα σχέδια για μείωση του πραγματικού εισοδήματος των συνταξιούχων το 2009.
- Η ανεξέλεγκτη ακρίβεια στην αγορά και οι επιδρομή με τους έμμεσους φόρους.
- Η εγκατάλειψη των φτωχών εν μέσω ανεξέλεγκτης ακρίβειας.
- Η άρνηση των εργοδοτών να επαναπροσεγγίσουν τα ποσοστά των αυξήσεων, αφού έχουν ξεφύγει ο πληθωρισμός και τα βασικά οικονομικά μεγέθη.
- Η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων στις χρηματοδοτούμενες από τον προϋπολογισμό ΔΕΚΟ και η άρνηση των τραπεζών ακόμη και να διαπραγματευτούν με την ΟΤΟΕ.
Η ΓΣΕΕ με χθεσινή της ανακοίνωση ξεκαθαρίζει με «απόλυτο τρόπο ότι οποιαδήποτε πολιτική απόφαση περικοπής ή και ανατροπής της ενιαίας λίστας των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων αποτελεί αιτία πολέμου με τα συνδικάτα και την κοινωνία.
Οι λαϊκισμοί και τα ακραία, ξεπερασμένα από τη ζωή και την τεχνολογία παραδείγματα για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα και οι βάρβαρες περικοπές δεν ξεγελούν πλέον κανέναν».
Η κυβέρνηση με αυτή τη ρύθμιση (σημ. την ανατροπή της λίστας των ΒΑΕ) «προσφέρει ένα νέο δώρο στους βιομηχάνους απαλλάσσοντάς τους από οικονομικές υποχρεώσεις τους, χτυπώντας άγρια το πιο βαριά εργαζόμενο τμήμα της εργατικής τάξης», αναφέρει η Αυτόνομη Παρέμβαση.
Μετά την εισβολή των στελεχών του ΠΑΜΕ στο υπουργείο Απασχόλησης, ενέργεια με την οποία εξέφρασαν τη σφοδρή αντίδρασή τους στην ανατροπή των ΒΑΕ, η Φάνη Πάλλη-Πετραλιά δήλωσε ότι «συμπεριφορές τέτοιου είδους είναι προφανές ότι δεν μπορούν να χαρακτηρίζουν τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις σε μια δημοκρατική κι ευνομούμενη πολιτεία». *