Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος Γραφείο Τύπου ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: 1996 Ώρα: 14:20 Αθήνα: 01/09/2008 Συνελήφθη και οδηγήθηκε, σήμερα στον Ανακριτή Ηγουμενίτσας ο Τ. Λ. 30 ετών, ο οποίος αναζητείτο για εμπρησμό δασικής έκτασης από πρόθεση, για την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στις 15/08/08 και περί Ω/17:40, στην περιοχή Σαλονίκη του Δήμου Παραμυθιάς, στο Νομό Θεσπρωτίας και από την οποία κάηκαν 550 στρέμματα δασικής έκτασης.
Ο φερόμενος ως δράστης κρίθηκε προφυλακιστέος. Συνελήφθη, στα πλαίσια του αυτοφώρου, και προσήχθη σήμερα στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Γρεβενών, ο Π.Ν., για την πυρκαγιά που προκάλεσε στις 30/08/2008 και Ω/19:40 στο Δ/Δ Ανθρακιάς του Δήμου Γρεβενών και από την οποία κάηκαν διακόσια περίπου στρέμματα δασικής και αγροτικής έκτασης (υπολείμματα καλλιεργειών). Ο φερόμενος ως δράστης που προκάλεσε την πυρκαγιά με τη χρήση γυμνής φλόγας, παραπέμφθηκε από τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Γρεβενών στον Τακτικό Ανακριτή.
Γραφείο Τύπου Α.Π.Σ.,
Ριζαρείου 1 και Μ. Ασίας, Χαλάνδρι,
Τ.Κ. 15233 Τηλ.:2108178271-4, Fax: 2108178275-6, http://www.fireservice.gr - e-mail: mail@fireservice.gr

Ποιο είναι και τι θέλει το ΠΑΣΟΚ σήμερα: Διλήμματα και δυνατές απαντήσεις

(ΑΠΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑ http://www.imerisia.gr) Την ερχόμενη Τετάρτη το ΠΑΣΟΚ κλείνει 34 χρόνια ζωής. Οι διαδοχικές φάσεις εξέλιξης της φυσιογνωμίας του συντελέστηκαν σχεδόν πάντοτε, μέσα σε ένα περιβάλλον δυναμικής ανάπτυξης και σταθεροποίησής του στο κομματικό σύστημα, έως την εκλογική ήττα του 2004, που αντίθετα με άλλες ήττες του κόμματος είχε δομικό (στρατηγικό) χαρακτήρα. Ο ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗΣ Επιστημονικός Σύμβουλος της VΡRC Την ερχόμενη Τετάρτη το ΠΑΣΟΚ κλείνει 34 χρόνια ζωής. Οι διαδοχικές φάσεις εξέλιξης της φυσιογνωμίας του συντελέστηκαν σχεδόν πάντοτε, μέσα σε ένα περιβάλλον δυναμικής ανάπτυξης και σταθεροποίησής του στο κομματικό σύστημα, έως την εκλογική ήττα του 2004, που αντίθετα με άλλες ήττες του κόμματος είχε δομικό (στρατηγικό) χαρακτήρα. Σήμερα, είναι ήδη 4,5 χρόνια εκτός κυβερνητικής εξουσίας και το ερώτημα που πλανάται στην κοινή γνώμη και τις πολιτικές ή οικονομικές ελίτ είναι αν μπορεί να ανακάμψει από τις αλλεπάλληλες κρίσεις που έχει περιέλθει τα τελευταία χρόνια. Το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ είναι σήμερα ένας «μεγάλος ασθενής» είναι κοινός τόπος. Το ζητούμενο είναι η διάγνωση της ασθένειας και η θεραπεία της. Για την κρίση στο ΠΑΣΟΚ σε γενικές γραμμές έχουν προταθεί σχηματικά δύο ερμηνευτικά σχήματα. Το πρώτο σχήμα θεωρεί σε γενικές γραμμές ότι για την κρίση του κόμματος φταίει η σημερινή πολιτική του ηγεσία (ο πρόεδρος). Το δεύτερο σχήμα θεωρεί ότι φταίει το «φθαρμένο» πολιτικό προϊόν που ενσαρκώνει και που χαρακτηρίζεται από κυβερνητισμό, κρατικισμό, έλλειψη πολιτικών προτάσεων, έλλειψη ικανών και άφθαρτων στελεχών (κυρίως στο επίπεδο των τοπικών κοινωνιών). Και οι δύο ερμηνείες αγγίζουν υπαρκτές πλευρές της κρίσης του ΠΑΣΟΚ. Αλλά και πάλι, επειδή είναι περιορισμένης εμβέλειας, καταγράφουν ορισμένα συμπτώματα αλλά δεν εμβαθύνουν στις αιτίες τους. Τίποτα δεν δείχνει από τα διαθέσιμα δεδομένα ερευνών που υπάρχουν ότι μια άλλη ηγεσία θα τα πήγαινε καλύτερα από τον Γ. Παπανδρέου και θα έβαζε το ΠΑΣΟΚ «αυτομάτως» σε τροχιά ανάκαμψης. Επίσης, αν και είναι γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ κουβαλά μεγάλη φθορά από τα χρόνια της διακυβέρνησής του, εντούτοις το επιχείρημα αυτό δεν είναι δυνατόν να ερμηνεύσει με απόλυτο τρόπο το γιατί, παρά τις ανανεώσεις σε πρόσωπα και παρά το χρόνο που έχει μεσολαβήσει, αδυνατεί έως σήμερα τουλάχιστον να προσποριστεί οφέλη από τη φθορά της Νέας Δημοκρατίας. Το βασικό αίτιο της κρίσης του ΠΑΣΟΚ, όπως και όλων των κομμάτων της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας, είναι η αδυναμία τους να προσδιορίσουν και πολύ περισσότερο να υλοποιήσουν στρατηγική ενός νέου «κοινωνικού συμβολαίου» μεταξύ των δυνάμεων της εργασίας και του κεφαλαίου και, περαιτέρω, η αδυναμία τους να εγγυηθούν για την εφαρμογή του μέσω των ρυθμιστικών και παρεμβατικών μηχανισμών του κράτους. Οι σημερινοί οικονομικοί και εργασιακοί συσχετισμοί είναι ασφυκτικοί υπέρ του κεφαλαίου και στην εξέλιξη αυτή συνέδραμαν καταλυτικά και οι (νεοφιλελεύθερες) κυβερνητικές πολιτικές της σοσιαλδημοκρατίας την τελευταία 15ετία. Παράλληλα, ο ρυθμιστικός-παρεμβατικός ρόλος του κράτους έχει περιοριστεί σημαντικά, με αποτέλεσμα να λιγοστεύουν και τα εργαλεία άσκησης πολιτικών που θα ήταν περισσότερο εξισορροπιστικές σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Ο περιορισμός των αρμοδιοτήτων του κράτους και των ρυθμιστικών του οργάνων υπέρ του «γενικού συμφέροντος» αποτελεί μια τεράστια νίκη των ιδεών και των πολιτικών του νεοφιλελευθερισμού, κυρίως γιατί σήμερα ορίζουν το (ασφυκτικό) πλαίσιο άσκησης των οικονομικών και κοινωνικών πολιτικών. Στις συνθήκες αυτές -και βεβαίως και με ευθύνη δική τους-, τα κόμματα της σοσιαλδημοκρατίας έχουν χάσει τη «χρησιμότητά» τους σε πολύ μεγάλο βαθμό. Γι αυτό και δυσκολεύονται σχεδόν παντού στην Ευρώπη να ανακάμψουν εκλογικά. Τα βαθύτερα αίτια της κρίσης του ΠΑΣΟΚ πρέπει συνεπώς να ανιχνευθούν σ' αυτήν τη δομική κρίση της σοσιαλδημοκρατίας. Η άμεση απεικόνισή της εμφανίζεται στην κρίση της κοινωνικής-εκλογικής συμμαχίας του κόμματος. Μεγάλα τμήματα των «μη-προνομιούχων» ή «μη-κατεχόντων» έχουν απομακρυνθεί από το ΠΑΣΟΚ ακριβώς λόγω του ασαφούς κοινωνικο-πολιτικού και προγραμματικού στίγματος του κόμματος, αλλά και λόγω της μαζικής πεποίθησης ότι οι περιοριστικές πολιτικές του «μικρότερου» κράτους και της ελεύθερης αγοράς είναι μη-υπερβάσιμες από τα σημερινά πολιτικά κόμματα διακυβέρνησης. Βεβαίως, πέρα από τις μακροχρόνιες τάσεις υπάρχουν και οι συγκυρίες. Σήμερα στην Ελλάδα εμφανίζεται μια μεγάλη κρίση διακυβέρνησης, με τη Ν.Δ. να έχει μπει σε τροχιά μεγάλης πολιτικής και εκλογικής φθοράς. Η αδυναμία του ΠΑΣΟΚ να κερδίσει τη φθορά της Ν.Δ. είναι υπαρκτή. Εκεί άλλωστε εντοπίζεται και η σημερινή κρίση του δικομματισμού, με τα δύο κόμματα να δυσκολεύονται να αθροίσουν από κοινού έστω και το 65% του εκλογικού σώματος. Ωστόσο, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο το ΠΑΣΟΚ να καταφέρει στο επόμενο διάστημα να «ισοφαρίσει» στην πρόθεση ψήφου τη Ν.Δ. ή ακόμη και να την ξεπεράσει, ακριβώς διότι οι ρυθμοί πτώσης της τελευταίας είναι ισχυρότεροι από αυτούς του ΠΑΣΟΚ. Το ενδεχόμενο αυτό είναι πιθανόν να εξελιχθεί στο επόμενο διάστημα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει το τέλος της κρίσης του ΠΑΣΟΚ. Αντίθετα, όσο οι συνθήκες αποδόμησης του κοινωνικού κράτους και των εργασιακών σχέσεων κυριαρχούν τόσο περισσότερο θα συμβάλουν στην εμβάθυνση της κρίσης του (σοσιαλδημοκρατικού) κόμματος, το οποίο θα εμφανίζεται εγκλωβισμένο, από τη μια πλευρά από τη διογκούμενη κοινωνική διαμαρτυρία και από την άλλη πλευρά από τους «περιοριστικούς» όρους άσκησης της κυβερνητικής πολιτικής. Το ελληνικό πολιτικό σύστημα έχει εισέλθει σε μια μεταβατική φάση, με ισχυρή πιθανότητα να υπάρξουν ανατροπές και αλλαγές στο σύστημα των πολιτικών εκπροσωπήσεων. Το ΠΑΣΟΚ για να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη συγκυρία αυτή πρέπει καταρχήν να απαντήσει στο ερώτημα αν είναι διατεθειμένο να υπερβεί τα σημερινά όρια άσκησης της πολιτικής. Ανάλογα με την απάντηση, θα πρέπει να κινηθεί στην προγραμματική ενοποίηση της κοινωνικής συμμαχίας που θέλει να εκπροσωπήσει. Ερωτήματα, ωστόσο, πολύ δύσκολα, όχι μόνο για το ΠΑΣΟΚ αλλά για το σύνολο των προοδευτικών κομμάτων.

ΔΕΗ: ψάχνει φθηνό «καύσιμο» στα Βαλκάνια

(ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ http://www.tanea.gr/)
Μετά την κατάρρευση των κερδών της ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Φιντικάκης gfid@dolnet.g
ΑΦΟΥ ΑΠΕΤΥΧΕ πρώτα να ελέγξει το κόστος της εντός Ελλάδος, η ΔΕΗ επιχειρεί τώρα να το μειώσει, εξορμώντας στα Βαλκάνια, όπου σχεδιάζει να εξαγοράσει μεταξύ άλλων υδροηλεκτρικά έργα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Τυχόν απόκτησή τους θα τη βοηθήσουν να συγκρατήσει τις τεράστιες δαπάνες που θα επωμίζεται για το ενεργοβόρο χαρτοφυλάκιό της στα επόμενα χρόνια, και ειδικά από το 2013 και μετά, όταν θα χρειάζεται να πληρώνει σε δικαιώματα ρύπων περί του 1 δισ. ευρώ ετησίως, για το σύνολο των ποσοτήτων διοξειδίου του άνθρακα που θα εκπέμπει.
Τυχαίο δεν είναι επίσης ότι προτεραιότητα στο βαλκανικό «άνοιγμα» της ΔΕΗ, εκτός από τους υδροηλεκτρικούς σταθμούς, έχουν οι λιγνίτες (σταθμοί και ορυχεία).
Η εγχώρια παραγωγή του «φθηνότερου» καυσίμου ηλεκτροπαραγωγής, χρόνο με τον χρόνο μειώνεται, ενώ ο χρόνος ζωής των εκμεταλλεύσιμων αποθεμάτων λιγνίτη σε Μεγαλόπολη και Μακεδονία έχει πλέον ορατή ημερομηνία λήξης.
Αποκτώντας επομένως η ΔΕΗ συμμετοχή σε λιγνιτικούς σταθμούς στα Βαλκάνια, θα καταφέρει να εξασφαλίσει για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια, χαμηλό κόστος στην παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.
Στα Βαλκάνια «κρύβονται» από τα μεγαλύτερα αποθέματα λιγνίτη στη Γηραιά Ήπειρο. Αρχίζει με Αλβανία
Στην προσπάθειά της να ανοίξει την πόρτα των Βαλκανίων, η ΔΕΗ θα έχει την «πλάτη» των Αμερικανών εταίρων της, της Contour Global, αφού τα έργα θα τα διεκδικήσει η κοινή εταιρεία που έχουν συστήσει οι δύο πλευρές, η Sencap.
Η αρχή θα γίνει από την Αλβανία όπου τον Σεπτέμβριο η κυβέρνηση της γείτονος θα προκηρύξει διαγωνισμό για έναν αριθμό από υδροηλεκτρικά έργα προς παραχώρηση. Υπενθυμίζουμε ότι στην ίδια χώρα η ΔΕΗ σε συνεργασία με τη RWΕ βρίσκονται σε συζητήσεις για την ανάπτυξη μιας λιθανθρακικής μονάδας, έχοντας ως ισχυρό τους ανταγωνιστή την ιταλική Εnel.
Κινητικότητα εκ μέρους της ΔΕΗ υπάρχει και στην αγορά της Τουρκίας, όπου εξετάζεται η εξαγορά μικρών και μεγάλων υδροηλεκτρικών σταθμών, συνολικής ισχύος 4.00 ΜW, με τις τελικές αποφάσεις να λαμβάνονται στο προσεχές εξάμηνο.
Υδροηλεκτρικά έργα έχουν επίσης κινήσει το ελληνοαμερικανικό ενδιαφέρον, τόσο στη Βοσνία και Ερζεγοβίνη (150-180 ΜW) όσο και στο Μαυροβούνιο.
Λιγνίτης από τη Σερβία
Όσον αφορά τον λιγνίτη, οι πιο προχωρημένες επαφές της ΔΕΗ είναι με την κυβέρνηση της Σερβίας, ενώ εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται να προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση των ορυχείων του Sibovc στο Κόσοβο (από τα μεγαλύτερα αποθέματα λιγνίτη στην Ευρώπη).
Στην πρώτη περίπτωση, το Βελιγράδι φαίνεται να «ξεμπλοκάρει» τον διαγωνισμό για τις λιγνιτικές μονάδες Κολουμπάρι και Νίκολα Τέσλα, ισχύος 700 ΜW έκαστη, και η ΔΕΗ λόγω της τεχνογνωσίας που διαθέτει, θεωρεί ότι είναι προνομιακός παίκτης.
Όσο για το Κόσοβο, ανάμεσα στα σχήματα που έχουν προεπιλεγεί για την εκμετάλλευση των ορυχείων, την κατασκευή νέων λιγνιτικών μονάδων ισχύος 1.800- 2.100 ΜW και την αναβάθμιση παλαιότερων, είναι η Sencap που συνεργάζεται με την ιταλική Εnel, σχήμα που θα κονταροχτυπηθεί με τη RWΕ και με την τσεχική Cez.
Το στραπάτσο σε Βουλγαρία - Σκόπια
ΤΟ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ άνοιγμα της ΔΕΗ έρχεται έπειτα από μια διπλή αποτυχία για την ίδια: στα τέλη Μαΐου απέτυχε να αποκτήσει το λιγνιτικό συγκρότημα του Βobov Dol, ύστερα από μια πολύχρονη δικαστική διαμάχη με τους Βούλγαρους και παρ΄ ότι είχε πλειοδοτήσει στον πρώτο διαγωνισμό.
Πρόσφατα επίσης η κυβέρνηση της FΥRΟΜ αγνόησε τη σαφώς καλύτερη προσφορά της Sencap και με μια απόφαση που κατά τη ΔΕΗ υπαγορεύτηκε από πολιτικές σκοπιμότητες, κατακύρωσε τον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της μονάδας του Νegotino σε άλλο σχήμα.
Το διπλό αυτό στραπάτσο στις πρώτες προσπάθειες εισόδου της ΔΕΗ στα Βαλκάνια έχει προκαλέσει εκτός από απογοήτευση και έντονο προβληματισμό στο εσωτερικό της επιχείρησης.

Κοντά στην ισοπαλία Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ

(ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ http://www.tanea.gr/)
Σε 1,2 μονάδες η διαφορά
Αύξηση της δύναμης του ΠΑΣΟΚ και κλείσιμο της ψαλίδας με τη Ν.Δ. σε 1,2 μονάδες (από 4 που ήταν τον Απρίλιο) καταγράφει η τελευταία δημοσκόπηση της Κάπα Research που δημοσιεύθηκε στο «Βήμα».
Συγκεκριμένα, το 28,1% των ερωτηθέντων απαντά ότι θα ψήφιζε ΠΑΣΟΚ, έναντι 29,3% που ψηφίζει Ν.Δ.
Σημειώνεται ότι στην προηγούμενη δημοσκόπηση της εταιρείας που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο, η Ν.Δ. συγκέντρωνε ποσοστό 29,8% και το ΠΑΣΟΚ 25,8%. Και ο ΣΥΡΙΖΑ με 11,7% σημειώνει μείωση 3,5 μονάδων σε σχέση με την προηγούμενη δημοσκόπηση, καθώς φαίνεται ότι οι δυσαρεστημένοι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ που διέρρεαν προς αυτόν τον τελευταίο χρόνο, έχουν τάση επιστροφής στο Κίνημα.
Στη δημοσκόπηση, αν και το 80% των πολιτών λέει ότι δεν είναι ικανοποιημένο από το έργο της κυβέρνησης, εντούτοις παραμένει η διαφορά ανάμεσα στον Κώστα Καραμανλή και τον Γιώργο Παπανδρέου στην ερώτηση «ποιος είναι καταλληλότερος για Πρωθυπουργός».
Ο Πρωθυπουργός συγκεντρώνει την προτίμηση του 44,8%, έναντι του 29% που προτιμά τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Απάντηση για τις συνεργασίες
Εντυπωσιακό στη δημοσκόπηση της Κάπα Research είναι επίσης το γεγονός ότι οι πολίτες λένε «όχι» στη συνεργασία των δύο μεγάλων κομμάτων σε ποσοστό 59,4% (και «μάλλον όχι» το 12%), αλλά την ίδια ώρα βλέπουν θετικά την πιθανότητα συνεργασίας ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ.
Το 39,8% δηλώνει υπέρ μιας κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ- ΣΥΡΙΖΑ, έναντι του 29,9% που δηλώνει ότι προτιμά κυβέρνηση Καραμανλή.
Οι πολίτες σε ποσοστό 26,1% δηλώνουν ότι καταλληλότερος να ηγηθεί μιας συνεργασίας ΠΑΣΟΚ- ΣΥΡΙΖΑ είναι ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ενώ ο Γιώργος Παπανδρέου ακολουθεί με 22,4%.
Ένας στους τρεις πολίτες πάντως (ποσοστό 53,7%) θεωρεί ότι την αποτελεσματικότερη αντιπολίτευση στην κυβέρνηση της Ν.Δ. την άσκησε ο Αλέκος Αλαβάνος.
Ακολουθεί ο Γιώργος Καρατζαφέρης, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Γιώργος Παπανδρέου με ποσοστό 16,6%, γεγονός που δεν προκαλεί εντύπωση, καθώς το 56,3% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένο από το έργο της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Κυριακή 31 Αυγούστου 2008

«Οχι στη βουλή, σημαίνει κάλπες»

(ΑΠΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ http://www.enet.gr/)
«Εάν βουλευτής της Ν.Δ. καταψηφίσει νομοσχέδιο, ο Κώστας Καραμανλής θα πάει σίγουρα σε εκλογές» Στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΙΟΔΡΑ
Πτώση της κυβέρνησης και προσφυγή στις κάλπες βλέπει η Ντόρα Μπακογιάννη αν κάποιος βουλευτής αρνηθεί να ψηφίσει νομοσχέδιο.
«Ο Κώστας Καραμανλής και η κυβέρνηση δεν θα γίνουν όμηρος κανενός. Θα πάμε σε εκλογές», λέει χαρακτηριστικά, λίγες μέρες πριν από την πολιτική παρέμβαση του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη κι ενώ στο εσωτερικό της Ν.Δ. το στρατόπεδο των διαφωνούντων πυκνώνει συνεχώς.
*Η υπουργός Εξωτερικών μιλάει για τις σχέσεις Ευρώπης - Ρωσίας ενόψει και της συζήτησης στην Ε.Ε., ενώ αναφερόμενη στον υπουργό Εξωτερικών της ΠΓΔΜ και στις δηλώσεις του στην «Κ.Ε.» ότι η Ελλάδα μπήκε σε διάλογο για θέματα μειονότητας, απαντά: «Ο κ. Μιλόσοσκι ρίχνει άδεια, για να πιάσει γεμάτα». * Η κατάσταση στον Καύκασο δείχνει ότι οδηγούμαστε σε αναβίωση του ψυχρού πολέμου;
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

«Θρίλερ» με την έκθεση του ΟΑΣΕ για την κρίση στον Καύκασο

(ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ http://www.tanea.gr/)
Πριν τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ
Αίσθηση έχει προκαλέσει δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel που θα βρίσκεται στην έκδοση της Δευτέρας, σύμφωνα με το οποίο ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και την Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ) επιρρίπτει ευθύνες στη Γεωργία για το ξέσπασμα της κρίσης στον Καύκασο. Εκπρόσωπος του ΟΑΣΕ διαψεύδει, λίγο πριν την έκτακτη σύνοδο κορυφής της ΕΕ για την κρίση. Σύμφωνα με το περιοδικό, η έκθεση του ΟΑΣΕ αναφέρει ότι η Γεωργία προετοίμασε εντατικά τη στρατιωτική δράση εναντίον της Νότιας Οσετίας και εξαπέλυσε την επίθεσή της προτού τα ρωσικά άρματα μάχης εισέλθουν στη σήραγγα του Ρόκι που συνδέει τη Ρωσία με τη Γεωργία. Σύμφωνα με το Spiegel, τα έγγραφα των παρατηρητών του ΟΑΣΕ περιήλθαν με «ανεπίσημο τρόπο» στην κατοχή της γερμανικής κυβέρνησης. Το περιοδικό αναφέρει ότι τα έγγραφα εξετάζουν την πιθανότητα να έχουν διαπραχθεί ακόμα και εγκλήματα πολέμου από την πλευρά της Γεωργίας, αναφερόμενα σε περιστατικά επιθέσεων εναντίον κατοίκων της Νότιας Οσετίας. Ωστόσο ο εκπρόσωπος του ΟΑΣΕ στη Βιέννη, Μάρτιν Νεζίρκι, διέψευσε πως ο Οργανισμός κυκλοφόρησε τέτοια έγγραφα.
Οι εκθέσεις συντάσσονται «με διαφανή, αμερόληπτο και ανεξάρτητο τρόπο» και είναι περισσότερο «αναφορές γεγονότων παρά αναλύσεις». «Καμία από αυτές τις εκθέσεις δεν περιλαμβάνει πληροφορίες του τύπου που αναφέρεται στο άρθρο του Spiegel» δήλωσε ο Νεζίρκι. Η κρίση στον Καύκασο μετά τη ρωσική επέμβαση στη Γεωργία και οι επιπτώσεις που παρατηρούνται στις σχέσεις της Μόσχας με τη διεθνή κοινότητα, θα αποτελέσουν το αντικείμενο της έκτακτης Συνόδου Κορυφής της ΕΕ, τη Δευτέρα, στις Βρυξέλλες. Σε άρθρο του στον κυριακάτικο Observer, ο Βρετανός πρωθυπουργός Γκόρντον Μπράουν αναφέρει ότι η ΕΕ θα πρέπει να αναθεωρήσει πλήρως τις σχέσεις της με το Κρεμλίνο. Η «εχθρική δράση της Ρωσίας ενάντια στη Γεωργία», αναφέρει ο Γκ.Μπράουν, ανέδειξε το εξής άμεσο ερώτημα: «πώς να καταστήσουμε σαφές στη Ρωσία πως η μονομερής προσέγγισή της είναι επικίνδυνη κι απαράδεκτη».
Ο ίδιος τονίζει πως το μήνυμα στη Μόσχα είναι σαφές: «εάν θέλετε να είσθε ευπρόσδεκτοι στις τράπεζες των μεγάλων οργανισμών, όπως η G8, ο ΟΑΣΕ, και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, θα πρέπει να αποδεχθείτε και τα δικαιώματά σας, όπως και τις ευθύνες σας. Θέλουμε η Ρωσία να είναι ένας καλός εταίρος στη G8 και σε άλλους οργανισμούς, όμως δεν μπορεί να επιλέγει εκείνη σε ποιους κανόνες θέλει να εμπίπτει».
Ο Βρετανός πρωθυπουργός δήλωσε πως σε τηλεφωνική συνδιάλεξη που είχε το Σάββατο με τον Ρώσο πρόεδρο Ντμίτρι Μεντβέντεφ του είπε πως θα πρέπει να αναμένει μία αποφασιστική ευρωπαϊκή απάντηση. Στη Σύνοδο Κορυφής της Δευτέρας, οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα συζητήσουν το «Σχέδιο των 6 Σημείων» και το γενικότερο πλαίσιο σχέσεων με τη Ρωσία, ενώ φαίνεται να αποκλείεται το ενδεχόμενο κυρώσεων.