Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2008

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ ΤΟ ΑΠΟΚΡΥΦΟ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΣΑΙΞΠΗΡ
INTERRED WITH THEIR BONES
ΤΖΕΝΙΦΕΡ ΛΙ ΚΑΡΕΛ Ένα από καιρό χαμένο έργο του Σαίξπηρ ανακαλύπτεται.
Ένας δολοφόνος σκηνοθετεί τους εξωφρενικούς φόνους του Βάρδου μετατρέποντάς τους σε ανατριχιαστική πραγματικότητα.
Ένα ξέφρενο κυνήγι για τον πολυπόθητο λογοτεχνικό θησαυρό κι ένας απεγνωσμένος αγώνας με το θάνατο αρχίζουν…
Παραμονές της πρεμιέρας του Άμλετ στο θέατρο "Σφαίρα" του Λονδίνου, και η Ρόζαλιντ Χάουαρντ, εκκεντρική σαιξπηρολόγος και μέντορας της θεατρικής σκηνοθέτριας Κέιτ Σέλτον, χαρίζει στην αγαπημένη της μαθήτρια ένα μυστηριώδες κουτί, συνοδεύοντας το δώρο της με τον ισχυρισμό ότι ανακάλυψε κάτι συγκλονιστικό.
Μέσα στο κουτί, η Κέιτ θα βρει το πρώτο κομμάτι ενός σαιξπηρικού γρίφου, ενός περίπλοκου μυστηρίου που θα τη ρίξει σ' ένα θανάσιμα επικίνδυνο κυνήγι θησαυρού.
Από το Λονδίνο ως το Χάρβαρντ και τις εσχατιές της Αμερικανικής Δύσης, η Κέιτ αποδύεται σ' ένα ξέφρενο αγώνα δρόμου προσπαθώντας να αποφύγει ένα δολοφόνο και να αποκρυπτογραφήσει μια σειρά από δελεαστικούς γρίφους κρυμμένους στα λόγια του Σαίξπηρ, μια αλληλουχία αινιγμάτων η λύση των οποίων ίσως αποκαλύψει ένα από τα μεγαλύτερα μυστικά της Ιστορίας. Με συναρπαστική πλοκή και γραφή αξιώσεων,
ΤΟ ΑΠΟΚΡΥΦΟ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΣΑΙΞΠΗΡ είναι ένα μυθιστόρημα φτιαγμένο από τη στόφα των καθαρόαιμων λογοτεχνικών περιπετειών.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΜΠΡΟΝΤΕΚ
BRODECK'S REPORT
ΦΙΛΙΠ ΚΛΟΝΤΕΛ Ονομάζομαι Μπροντέκ, και δεν ευθύνομαι για τίποτα.
Οφείλω να το πω.
Πρέπει να το ξέρει όλος ο κόσμος.
Εγώ δεν έκανα τίποτα, κι όταν έμαθα τι συνέβη θα προτιμούσα να μη μιλήσω ποτέ γι' αυτό, να αλυσοδέσω τη μνήμη μου, να την κρατήσω γερά δεμένη στα δεσμά της έτσι ώστε να κάτσει φρόνιμη όπως μια αλεπού πιασμένη στο δόκανο.
Με ανάγκασαν όμως οι άλλοι:
"Εσύ ξέρεις να γράφεις", μου είπαν, "έχεις κάνει σπουδές".
Απάντησα ότι είχα κάνει πολύ λίγες σπουδές, που ούτε καν τις ολοκλήρωσα άλλωστε, και ότι δε μου άφησαν σπουδαίες αναμνήσεις.
Δε θέλησαν ν' ακούσουν τίποτα:
"Ξέρεις να γράφεις, γνωρίζεις πώς να χρησιμοποιείς τις λέξεις και πώς μπορούν να εκφράσουν τα πράγματα.
Αυτό αρκεί.
Εμείς δεν ξέρουμε να το κάνουμε.
Εμείς θα μπερδευόμασταν, ενώ εσύ θα τα πεις και θα σε πιστέψουν".
Μια αριστουργηματική τοιχογραφία μιας κοινωνίας και μιας εποχής, ένα υπέροχο μυθιστόρημα, βραβευμένο με το Goncourt des Lyceens 2007.
Η ΕΠΑΥΛΗ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ
VILLA DES HOMMES
ΝΤΕΝΙ ΓΚΕΤΖ 1917, Γερμανία.
Ο Χανς Σίνγκερ, μια φιγούρα που ο συγγραφέας εμπνεύστηκε από τον Γερμανό μαθηματικό Γκέοργκ Κάντορ, τον πατέρα της "Θεωρίας των συνόλων", εισάγεται στην ψυχιατρική κλινική του πανεπιστημίου της Λούφσταντ.
Το έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.
Στο δωμάτιο 14 της Έπαυλης των ανδρών, το οποίο θα μοιραστεί με τον Ματτίας Ντιτούρ, νεαρό Γάλλο στρατιώτη, μηχανοδηγό, αναρχικό και "επιζώντα παρά τη θέλησή του", ο χερ Σίνγκερ σιγά σιγά βγαίνει από το πέπλο της μελαγχολίας του.
Τίποτε δε φαίνεται να συνδέει τους δύο άνδρες.
Κι όμως, θα βρουν τον τρόπο να γνωρίσουν ο ένας τον άλλο και να συνδεθούν με μια φιλία, απίθανη όσο και αληθινή, μέσα δε από τις ατέρμονες συζητήσεις τους θα ανακαλύψουν το φως που θα διώξει τα σκοτάδια τους.
Ένα μυθιστόρημα που οδηγεί τον αναγνώστη στους απρόβλεπτους δαιδάλους του νου και που, μέσα από μαθηματικούς συλλογισμούς, προσεγγίζει με δεξιοτεχνία τα άδυτα της ανθρώπινης ψυχής.
Ο ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΒΑΣΙΛΙΑΣ
LE COLONEL ET L'ENFANT
ΖΙΛΜΠΕΡ ΣΙΝΟΥΕ Αίγυπτος.
Χθες, μοναρχία.
Σήμερα, δημοκρατία, καρικατούρα δημοκρατίας και φτωχές φιμωμένες φωνές...
Χθες οι μητέρες μας, πριν απ' αυτές οι γιαγιάδες μας, κυκλοφορούσαν στη λεωφόρο Κασρ-ελ-Νιλ με τα μπράτσα γυμνά, ντυμένες με την τελευταία λέξη της παριζιάνικης μόδας, με το πρόσωπο ακάλυπτο…
Κι όμως, ήταν περήφανες μουσουλμάνες...
Μα τότε;
Τι συνέβη;
Γιατί σήμερα οι κόρες τους κυκλοφορούν καλυμμένες;
Βασανισμένες από απαγορεύσεις, από επιβεβλημένες σιωπές;…
Μήπως αυτό συνέβη σε άλλη χώρα;
Ή μήπως συναντήθηκα μόνο με άπιστες;
Νάσερ. Φαρούκ…
Ο συνταγματάρχης-πρίγκιπας του λαού και το παιδί-βασιλιάς…
Οι τύχες δύο κόσμων τόσο διαφορετικών διασταυρώθηκαν στην καρδιά της Αιγύπτου.
Για το καλύτερο, άραγε, ή για το χειρότερο;
Μια τοιχογραφία της σύγχρονης Αιγύπτου αναδύεται μέσα από την ανάρρηση στο θρόνο του βασιλιά Φαρούκ έως την πυρκαγιά του Καΐρου, από την εθνικοποίηση της Διώρυγας του Σουέζ έως τον πόλεμο των Έξι Ημερών.
Ο Ζιλμπέρ Σινουέ περιγράφει με υπέροχο τρόπο τιε συνθήκες γένεσης της χωρίς διέξοδο πυριτιδαποθήκης της Μέσης Ανατολής, παραδίδοντάς μας ένα από τα πιο προσωπικά αφηγήματά του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: