Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Μυθολογία του Νίκου Μπακόλα στο Υποσκήνιο του Βασιλικού Θεάτρου από την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τιμά τον Νίκο Μπακόλα παρουσιάζοντας την παράσταση Μυθολογία που βασίζεται στο βραβευμένο έργο του, σε θεατρική διασκευή - σκηνοθεσία Κορίνας Χαρίτου στο Υποσκήνιο του Βασιλικού Θεάτρου από την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009.
Μια μυθική εποχή αναδύεται μέσα απ’ τις αναμνήσεις του Νικόλα που ζωντανεύουν καθώς στην παράσταση εκτυλίσσεται η ιστορία της ζωής του:
Το νεαρό χωριατόπουλο ξεκινά από την Ήπειρο για την τουρκοκρατούμενη τότε και κατόπιν απελευθερωμένη Θεσσαλονίκη -για να βρει την τύχη του.
Εκεί σταδιακά αναρριχάται κοινωνικά καθώς από «μπακαλόγατος» εξελίσσεται σε μεγαλέμπορο, ερωτεύεται, παντρεύεται δύο φορές και ζει επί σαράντα περίπου χρόνια την πολυτάραχη ιστορία της πόλης, προσπαθώντας να δημιουργήσει µε το εμπόριο μια περιουσία για τον εαυτό του και τη φαμίλια του.
Τελειώνει ουσιαστικά τη ζωή του ηµίπληκτος και παρά λίγο εύπορος γύρω στα 1920, έχοντας υποστεί πολλές από τις δοκιμασίες της ανθρώπινης μοίρας αλλά και του τότε νεοελληνικού αστικού βίου.
Η Μυθολογία του Νίκου Μπακόλα εκδόθηκε το 1977.
Την απαρτίζουν δώδεκα αφηγήματα που είναι αλληλένδετα μεταξύ τους ώστε να μπορούν να δια¬βαστούν ως ενιαίο μυθιστόρημα.
Με το έργο αυτό ο Μπακόλας ξετυλίγει την ιστορία της πρώτης γενιάς της οικογένειάς του έτσι όπως τη γνώρισε μέσα από τα άμεσα και έμμεσα βιώματα μιας ενδιάμεσης γενιάς.
Γι’ αυτό και συχνά παίρνει τις διαστάσεις ενός μύθου.
Μέσα στ’ αφηγήματά του όμως αναδεικνύεται και η αστική εξέλιξη των αρχών του αιώνα στη Θεσσαλονίκη κι έτσι με την αντιπροσωπευ¬τικότητά τους μεταστοιχειώνουν μια παλιά οικογενειακή ιστορία σε εθνικό σχεδόν μύθο. Νίκος Μπακόλας (1927- 1999)
O Νίκος Μπακόλας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1927.
Σπούδασε στο Μαθηματικό και από φοιτητής ξεκίνησε να γράφει σε εφημερίδες και περιοδικά. Εργάστηκε σε όλες τις μεγάλες εφημερίδες της Θεσσαλονίκης ως μεταφραστής, συντάκτης ύλης, συντάκτης πολιτιστικών, κριτικός θεάτρου, αρχισυντάκτης.
Στη λογοτεχνία εμφανίστηκε το 1950 όπου πρωτοδημοσίευσε διηγήματά σε φοιτητικά περιοδικά.
Το πρώτο του βιβλίο Μην κλαις αγαπημένη κυκλοφόρησε το 1958, κι ακολούθησαν τα:
Ο κήπος των πριγκίπων, Εμβατήρια, Ύπνος Θάνατος, Μυθολογία, Η μεγάλη πλατεία, Καταπάτηση, Η Κεφαλή, Το ταξίδι που πληγώνει, Η ατέλειωτη γραφή του αίματος, Μπέσα για μπέσα ή ο άλλος Φώτης.
Το 1987, του απονεμήθηκε το βραβείο του περιοδικού Τομές, για τη Μυθολογία, και το κρατικό βραβείο μυθιστορήματος, το 1988, για τη Μεγάλη Πλατεία.
Κρατικό βραβείο μυθιστορήματος έλαβε και το 1997 για το μυθιστόρημά του Η ατέλειωτη γραφή του αίματος.
Κείμενά του έχουν μεταφραστεί στα σουηδικά, φιλανδικά, ολλανδικά, γερμανικά, αγγλικά και γαλλικά.
Ο Νίκος Μπακόλας ανέλαβε δύο φορές διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (1980-1982 και 1990-1993) και υπηρέτησε σ’ αυτό κατά καιρούς ως Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, ως Εισηγητής Δραματολογίου και ως Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου.
Συντελεστές Θεατρική διασκευή-σκηνοθεσία: ΚΟΡΙΝΑ ΧΑΡΙΤΟΥ
Σκηνικά-κοστούμια: ΜΑΡΙΝΑ ΚΕΛΙΔΟΥ
Μουσική: ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΜΒΟΛΟΣ
Φωτισμοί: ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΖΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός σκηνοθέτη: ΣΤΕΛΙΟΣ ΧΑΤΖΗΑΔΑΜΙΔΗΣ
Οργάνωση παραγωγής: ΙΩΑΝΝΑ ΛΙΑΚΟΥ
Διανομή (με σειρά εμφάνισης)
ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΕΪΜΕΝΗΣ: Νικόλας, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ: Μικρός Νικόλας, Γιάννης Σβάρνας, ΜΑΡΑ ΚΟΥΚΟΥΛΑ: Μάνα, Αηδόνα, ΕΙΡΗΝΗ ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΥ: Κατσίβελος, Αρετή, ΑΡΓΥΡΗΣ ΓΚΑΓΚΑΝΗΣ: Χριστόφορος
ΠαραστάσειςΤρίτη 9:00 μ.μ., Πέμπτη & Παρασκευή 7:00 μ.μ., Κυριακή 5:00 μ.μ.
Γενική είσοδος: 15€
Πληροφορίες-ΚρατήσειςΧώρος Παραστάσεων: Υποσκήνιο του Βασιλικού Θεάτρου Διάρκεια Παραστάσεων: 8/2/2009 έως 8/3/2009Ώρες λειτουργίας ταμείων ΚΘΒΕ: 9.30 π.μ. εως τις 9.30 μ.μ. τηλ κρατησεων: 2310 288000 Ώρες λειτουργίας ταμείου «Ολύμπιον»: Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 10-2μ.μ. και 5-9 μ.μ., Τέταρτη και Σαββατο:10-6 μ.μ., τηλ κρατήσεων: 2310 223211
Χορηγοί Επικοινωνίας-ΕΡΤ Α.Ε., ΕΡΤ 3
Με την υποστήριξη- TV100, fm100
Πολιτιστικό site-go culture

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Αυτός είναι ο Συνδικαλισμός;

Για μία ακόμα φορά ο κακός συνδικαλισμός 'σκοτώνει' το θέατρο. Αυτό που σκέφτομαι - περισσότερο ακόμη και απο το 'θάψιμο' της παράστασης που πολύ θα ήθελα να ανέβει - είναι η απογοήτευση (ή η 'προδοσία')που ένοιωσε η ομάδα της Κορίνας Χαρίτου που εδώ και δύο μήνες - ίσως και περισσότερους - δούλευε με μεγάλο ενθουσιασμό για να ανεβάσει το έργο.

Γιατί τους άφησε το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών να προετοιμάζουν μία παράσταση αφού ήξεραν ότι θα έστελναν αυτή την επιστολή πέντε ημέρες πριν την πρεμιέρα; Μήπως δεν το ήξεραν; Η παράσταση είχε ανακοινωθεί στο πρόγραμμα του Κ.Θ.Β.Ε. πρίν απο μήνες. Αυτούς κύριοι(;) και κυρίες(;) του σωματείου τους σκεφθήκατε;

Φυσικά to σωματείο πιστεύει ότι χτύπησε τη διεύθυνση του Θεάτρου. Στη πραγματικότητα όμως χτυπήσανε τους ίδιους τους ηθοποιούς - τα μέλη τους.

Χριστόφορος Μπακόλας
chbakol@yahoo.co.uk
www.macedonia.org.uk/bakolas
www.bakolas.gr