Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Η ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης σε συνεργασία με το 50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Centre Régional d'Art Contemporain Languedoc-Roussillon, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων των 30 χρόνων του Μουσείου και των 50 του Φεστιβάλ, παρουσιάζει την έκθεση Η Πρώτη Εικόνα. Διαβάστε περισσότερα... ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΧΘΕΣ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ ΤΡΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ¨ΝΕΟΤΕΡΟ ΛΑΪΚΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟ Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΞΥΠΝΟ ΠΟΥΛΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ "ΤΕΧΝΗΣΜια εξωφρενική κωμωδία πάνω στις συζυγικές σχέσεις, την καταπιεσμένη ερωτική επιθυμία και την κοινωνική υποκρισία. Ακόμα μια φορά, οι άντρες, που διεκδικούν για τον εαυτό τους την ερωτική ελευθερία την οποία αρνούνται στις γυναίκες, οδηγούνται σε αδιέξοδο και γελοιοποιούνται. Αυτοί είναι τα "έξυπνα πουλιά" που, ως γνωστόν από τη μύτη πιάνονται. Οι ρόλοι του θύτη και του θύματος εναλλάσσονται με καταιγιστικούς ρυθμούς, το κωμικό στοιχείο συνδυάζεται με το σουρεαλιστικό και το παράλογο. Διαβάστε περισσότερα... ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΙΕΚ ΔΟΜΗΤου τομέα Cinema & TV σε Φεστιβάλ Διαβάστε περισσότερα... ΠΡΟΒΟΛΕΣ Βραβευμένες ταινίες "Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Πάτρας 11ο διεθνές πανόραμα ανεξαρτήτων δημιουργών" Διαβάστε περισσότερα... ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΗΜΙΜΑΘΕΙΑΣ ΕΓΚΩΜΙΟΓια µια καθολική µατιά στον σύγχρονο κόσµοτου Γιώργου Παµπούκη Διαβάστε περισσότερα... ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ "OPTIMA'' Tην Τετάρτη 11 Νοεμβρίου, ώρα 20:00 σας προσκαλούμε στa εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης “Optima” Διαβάστε περισσότερα... ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ Ωράριο Λειτουργίας Έκθεσης «Ιστορικό Πανόραμα» Διαβάστε περισσότερα... ΗΜΕΡΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Αmita Motion@ Μad TV Δευτέρα 9 Νοεμβρίου στις 22.00 Παρουσιάζει ο Θέμης Γεωργαντάς Διαβάστε περισσότερα... Η Κ.Ο.Θ. ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΤΟΣΚΑΝΗ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ16 ΚΑΙ 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΣ Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ ΠΙΑΝΟΥ ALDO CICCOLINI ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΣΕ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΪΑ Διαβάστε περισσότερα... Η … SAL.A.T.A. στο Κοο – ΚοοΚάθε Παρασκευή από τις 16 Οκτωβρίου Διαβάστε περισσότερα... ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝΣτο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Με την Άντζι Καρατζά για παιδιά 5 – 10 ετών Κάθε Σάββατο περνάμε καλά! Διαβάστε περισσότερα... ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ Στο Μουσείο Κυκλαδικής τέχνης Mε τον Διονύση Καμπόλη & την Γκέλυ Τζαμουράνη Τέχνης για παιδιά 8 – 12 ετών Kάθε Σάββατο περνάμε καλά! Διαβάστε περισσότερα... ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ AUDIOBOOKS- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΙΡΑΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΑΝΟΥ Διαβάστε περισσότερα... ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΔιαβάστε περισσότερα... ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Με την Άντζι Καρατζά Για παιδιά 6 – 12 ετών
Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009 11.00 – 13.00 Διαβάστε περισσότερα... ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ ΕΝΑ FREAK SHOW μετα-MUSICAL Από το ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΑΘΛΑΣΗ Διαβάστε περισσότερα... ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Την Κυρική ραντεβού στο0 Μουσείο! Με την αρχαιολόγο - μουσειοπαιδαγωγό Κατερίνα Σταμίδη Διαδραστικές ξεναγήσεις για οικογένειες Έναρξη Κυριακή 11 Οκτωβρίου(Την 2η και την 4η Κυριακή κάθε μήνα) 11.00π.μ. Διαβάστε περισσότερα... ΑΦΗΓΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ Στο Μουσείο Κυκλαδικής Με την Σάσα Βούλγαρη Για παιδιά από 5 ετών και άνω Κάθε Σάββατο περνάμε καλά! Διαβάστε περισσότερα... O DANIEL A.I.U. HIGGS LIVE H Silence Fiction Society παρουσιάζει Daniel A.I.U. Higgs (us) live @ BOOZE COOPERATIVA ΣKHNH Κολοκοτρώνη 57, Αθήνα ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 09 Ώρα προσέλευσης 21:00 Ώρα έναρξης 21:30 Είσοδος 10€ Διαβάστε περισσότερα... MIRO ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Προγράμματα για άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης και για άτομα μερική ή ολική απώλεια ακοής εφαρμόζονται στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ στο πλαίσιο της έκθεσης «O Miró της Μαγιόρκα». Διαβάστε περισσότερα...
MAD TV - Francis Ford Coppola @ INEMADΤ http://www.mad.tv/section/news/40913/promo/Francis+Ford+Coppola+goes+CINEMaD! Μη χάσετε αυτή την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου, τη συνάντηση του Ηλία Φραγκούλη με τον σκηνοθέτη, με αφορμή την έξοδο της τελευταίας του ταινίας, TETRO. Διαβάστε περισσότερα... FRESH AND YELLOW ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ "A Night Dedicated to Stone Roses and Ian Brown" Διαβάστε περισσότερα... CABARET ROYALE Tην Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2009 Έγινε η λαμπερή πρεμιέρα του Cabarert Royale στο Θέατρο Βεργίνα του Regency Casino Thessaloniki. Διαβάστε περισσότερα...

Αιγαίο-Μακεδονικό-Κυπριακό: Από που θα πιάσουμε το νήμα;

Αιγαίο-Μακεδονικό-Κυπριακό: Από που θα πιάσουμε το νήμα;
Του Αλέξη Ηρακλείδη Τα οικονομικά, η διαφάνεια και η αξιοκρατία είναι, δικαιολογημένα, κύριες προτεραιότητες για τη νέα κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου.
Όμως κλειδί αποτελεί και η εξωτερική πολιτική. Αν η Ελλάδα επανακτήσει το διεθνές κύρος που είχε το 1999-2003 επί κυβέρνησης Σημίτη, με υπουργό Εξωτερικών τον Γιώργο Παπανδρέου, οι διεθνείς παράγοντες- και κατά πρώτο λόγο η Ε.Ε.- θα έδιναν περισσότερη πίστωση χρόνου στην ελληνική κυβέρνηση για να βάλει σε τάξη τα άθλια οικονομικά της χώρας που κληρονόμησε.Απαιτείται δραστηριοποίηση της Ελλάδας στους διεθνείς οργανισμούς και διασκέψεις με πρωτοποριακές ιδέες (στη Γενική Συνέλευση ΟΗΕ που τώρα συνέρχεται, στη Διάσκεψη της Κοπεγχάγης για το Περιβάλλον, κ.λπ.).
Όμως για να έχει διαφορετικό πρόσωπο και βάρος η Ελλάδα στις διαβουλεύσεις με την Ε.Ε. και με τις ΗΠΑ (Ομπάμα) πρέπει να δραστηριοποιηθεί έντονα και εποικοδομητικά κατά πρώτο λόγο στα τρία βασικά ζητήματα που ταλανίζουν τη χώρα εδώ και δεκαετίες - Κυπριακό, ελληνοτουρκικά (Αιγαίο), Μακεδονικό- με στόχο την τελική επίλυση εντός των πρώτων μηνών του 2010. Δεν πρόκειται για βιασύνη, και τα τρία είναι υπερώριμα για λύση εδώ και πολύ καιρό.
Το Κυπριακό έχει περάσει στο β΄ στάδιο των συνομιλιών, αλλά παρά την καλή θέληση των συνομιλητών Χριστόφια και Ταλάτ, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται δυσοίωνα σύννεφα. Και στις δύο πλευρές της πράσινης γραμμής έχει αρχίσει να στήνεται πάλι ένα σκηνικό «πατριώτες- προδότες» όπως το 2003-04 επί σχεδίου Ανάν, με το στάτους κβο να θεωρείται από πολλούς καλύτερο από την «οδυνηρή λύση».
Οι δύο ηγέτες αυτοβραχυκυκλώνονται και δεν φαίνεται να διαθέτουν το ανάστημα για να κάνουν την απαραίτητη υπέρβαση. Τα πράγματα θα ήταν βέβαια πολύ διαφορετικά αν οι αντίστοιχοι ηγέτες ήταν ο Γιώργος Βασιλείου (ή ο Νίκος Αναστασιάδης) από τη μία πλευρά και ο Μουσταφά Ακιντζί από την άλλη. Γι΄ αυτό απαραίτητη είναι η θετική εμπλοκή της ελληνικής κυβέρνησης, όπως επί σχεδίου Ανάν, επί προεδρίας Γλαύκου Κληρίδη. Βέβαια η τελική επιλογή βρίσκεται στους Ελληνοκυπρίους, πλην όμως θα πρέπει να τους καταστεί σαφές ότι η λύση σε βάθος χρόνου (σχολή Τάσσου Παπαδόπουλου) σημαίνει παγίωση της διχοτόμησης μια για πάντα. Υπάρχουν μόνο δύο λύσεις για την άρση των τετελεσμένων του 1974: 1) η λύση της χαλαρής διζωνικής ομοσπονδίας στη βάση της ισότητας των δύο κοινοτήτων και 2) η λύση του «βελούδινου διαζυγίου» με εδάφη από την τουρκοκυπριακή πλευρά να περάσουν στους Ελληνοκυπρίους.
Στα ελληνοτουρκικά δεσπόζει η διένεξη του Αιγαίου, που έχει και τεράστιο οικονομικό κόστος και για τις δύο χώρες (υπερπτήσεις- αναχαιτίσεις, μεγάλοι και εν πολλοίς άχρηστοι εξοπλισμοί). Αν λυνόταν η διένεξη αυτή, το κέρδος για την οικονομία θα ήταν μεγάλο. Πιο συγκεκριμένα, το νήμα η νέα κυβέρνηση πρέπει να το πάρει από εκεί ακριβώς που το είχε αφήσει η κυβέρνηση Σημίτη και ο τότε υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Παπανδρέου, δηλαδή από τις ουσιαστικές «ερευνητικές επαφές» που στο παρά πέντε (τέλη 2003) δρομολογούσαν διαδικασία επίλυσης στην εξής λογική βάση: χωρικά ύδατα «δαντέλα», αλλού 6 αλλού 8 μίλια, εναρμόνιση του εναέριου χώρου με τα χωρικά ύδατα, παραπομπή στη Χάγη της υφαλοκρηπίδας, εννοείται με χωρικά ύδατα τα συμφωνηθέντα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Και έρχομαι στο ακανθώδες Μακεδονικό, τη διένεξη Αθήνας- Σκοπίων. Η μοναδική οδός διαδικαστικά βρίσκεται στις απευθείας συνομιλίες (χωρίς τον Νίμιτς).

Ο ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Γιατί το Βυζάντιο
ΓΛΩΣΣΑ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟ: ΜΑΛΑΚΟ ΣΕΛΙΔΕΣ: 287 ΕΤΟΣ: 2009 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 14.0 x 21.0 ISBN: 978-960-19-0326-2 SAPCODE: 21008844 Το «Γιατί το Βυζάντιο», το καινούργιο βιβλίο της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ, γραμμένο απευθείας στα ελληνικά, αποτελεί ένα απόσταγμα σχεδόν βιωματικό, από την πολύχρονη διδασκαλία της διαπρεπούς βυζαντινολόγου στη Σορβόννη. Απευθύνεται στο ευρύ κοινό και ειδικά σε εκείνους που τους απασχολεί το ζήτημα της ελληνικής ιστορικής συνέχειας. «Το πόνημα αυτό», αναφέρει η ίδια, «απευθύνεται σε όσους από τους Νεοέλληνες ταλανίζονται με το πρόβλημα της ελληνικής ιστορικής συνέχειας και στους ξένους (κυρίως τους Δυτικοευρωπαίους και τους Αμερικανούς βλαστούς τους) που αρκούνται στην επιλεκτική γνώση του παρελθόντος τους, άσχετα από κάθε ιστορική πραγματικότητα και με μόνο μέλημα τη δικαίωση μιας σύγχρονης πολιτικής προσέγγισης, που υπαγορεύουν συμφέροντα και ενδιαφέροντα, ξένα συχνά από την ιστορία και το αντικείμενό της». Η συγγραφέας επιχειρεί να αποσαφηνίσει το Βυζάντιο δια του Βυζαντίου, με πολλαπλές αναφορές σε κείμενα - κλειδιά (Τριακονταετηρικός του Ευσεβίου, Κοσμογραφία του Κοσμά Ινδικοπλεύστη, Τακτικά του Λέοντος ΣΤ' τυο Σοφού, Βίος Ιακώβου του Νεοφωτίστου, Σχόλια του Τζέτζη, Επαναγωγή κ.ά.), τα οποία, κατά τη γνώμη της, εκφράζουν συνοπτικά τα χαρακτηριστικά της βυζαντινής ψυχοσύνθεσης ή σημαδεύουν παραστατικά τομές και στροφές της ιστορίας του Βυζαντίου. Ο στόχος της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ είναι ο εξής, όπως τον διατυπώνει στον Πρόλογό της: «Να βάλω, κατά το δυνατόν, έστω εκ του πλαγίου και λάθρα σχεδόν, το Βυζάντιο στη θέση που τα επιτεύγματά του μας υπαγορεύουν: να πω συνοπτικά, εννοώ, αυτά που το αναδεικνύουν ως την πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκρατορία και που εξηγούν, όχι μόνο το πολιτιστικό μεγαλείο του (και αυτό ανεπαρκώς ακόμη γνωστό), αλλά και την ασυνήθη για παγκόσμια δύναμη (όπως ήταν κάποτε το Βυζάντιο) μακροβιότητά του». Η επιλογή των θεμάτων που αναπτύσσονται σχετίζεται κυρίως με φαινόμενα μακράς διαρκείας και μπορούν να ερμηνεύσουν το «Γιατί» της βυζαντινής πολιτικής εμβέλειας (εξ ου και ο τίτλος «Γιατί το Βυζάντιο»). Αναλύονται οι σχέσεις της πολιτείας με την εκκλησία (αυτοκράτορα και πατριάρχη), του κέντρου με την περιφέρεια (Κωνσταντινούπολης και επαρχιών), του Βυζαντίου με τους πολυποίκιλους γείτονές του, φίλους, συμμάχους ή εχθρούς.
Οι συνοριακές συρρικνώσεις, οι δογματικές διαμάχες, οι στρατιωτικοπολιτικές αντιπαλότητες και οι άνισες κοινωνικές διαβαθμίσεις που ρύθμιζαν την καθεστηκυία τάξη εξηγούν τη δυσκολία της βυζαντινής κοινωνίας αλλά και της πολιτικής να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών. Η πτώση της αυτοκρατορίας πρώτα στα χέρια των Σταυροφόρων (1204) και τελικά στους Οθωμανούς (1453) προλογίζουν την χαλεπότητα της μετέπειτα εποχής που θεμέλιό της ωστόσο μένει η πολύχρονη βυζαντινή εμπειρία: θρησκευτική, ιδεολογική και βιωματική. Απόηχός της ως τις μέρες μας μπορεί να θεωρηθεί η αμφίσημη σχέση των Νεοελλήνων με τη Δύση και με την Ανατολή, πρόβλημα της νεοελληνικής ταυτότητας. Έγραψαν για το βιβλίο: Το βιβλίο κάνει βέβαια και μια ιστορική επισκόπηση, πληροφορώντας τον αναγνώστη για βασικά γεγονότα που όρισαν τη μοίρα της αυτοκρατορίας, αναλύει δε και την κεφαλαιώδη σχέση του Κράτους με την Εκκλησία, χωρίς την οποία είναι αδύνατη η κατανόηση του θέματος.
Αναλύει σε βάθος τις σχέσεις του Βυζαντίου με τη Δύση και χρησιμοποιεί πολύ συχνά τις ίδιες τις βυζαντινές πηγές για να θεμελιώσει την επιχειρηματολογία του. Δίνει δε στον αναγνώστη και τα επιχειρήματα εκείνα που θα αμφισβητήσουν παγιωμένες απεικονίσεις της εποχής ως ιδιαίτερα σκοτεινής. Μιλάει για αποφάσεις που έδειξαν ένα πολύ προοδευτικό πρόσωπο- όπως η κατάργηση της δουλείας πολύ νωρίτερα από αλλού, ήδη από τον 12ο αιώνα, ή η απαγόρευση του «μετά βασάνων εξετάζεσθαι».
Μια απαγόρευση που διαφοροποιεί καίρια τις βυζαντινές πρακτικές από εκείνες της Ιεράς Εξέτασης των Δυτικών, αναδεικνύοντας και μια πιο ανθρωπιστική διακυβέρνηση. Έτσι η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ προσφέρει ένα αντικειμενικότερο μέτρο για μια χιλιόχρονη αυτοκρατορία, που είχε αυτονοήτως τόσο σκοτεινές όσο και φωτεινές στιγμές. Και προσφέρει ένα αιχμηρό όπλο απέναντι σε όσους Δυτικοευρωπαίους κατατάσσουν ακόμα το Βυζάντιο αποκλειστικά στην Ανατολή.
Το Βυζάντιο, λέει η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, είναι ελληνόγλωσση αυτοκρατορία με εδάφη και στην Ανατολή και στη Δύση, είναι στην πραγματικότητα ο μόνος αυτοκρατορικός διάδοχος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και, το κυριότερο, ανταποκρίνεται κατεξοχήν στον ορισμό του Πολ Βαλερί για το ποιος είναι στ΄ αλήθεια Ευρωπαίος: έχει επηρεαστεί από την ελληνική ορθολογική σκέψη, γνώρισε τους ρωμαϊκούς διοικητικούς και νομικούς θεσμούς και ζει σύμφωνα με το χριστιανικό πνευματικό πρότυπο.
Με την έννοια αυτή, το Βυζάντιο υπήρξε η πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκρατορία στην Ιστορία. Μανώλης Πιμπλής, Τα Νέα, Βιβλιοδρόμιο, 24.10.2009

Ενημέρωση από το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και το Disabled.GR

Φίλοι και φίλες ετοιμαζόμαστε για την Autonomia EXPO που πρόκειται να γίνει στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου στις 21, στις 22 και στις 23 Μαΐου 2010. Το εκθεσιακό κέντρο έχει αρχίσει να γεμίζει με περίπτερα.
Η κάτοψη βρίσκεται πάντα διαθέσιμη σε ψηφιακή μορφή στο http://www.autonomiaexpo.org/ που ενημερώνεται συνεχώς.
Όλα δείχνουν πως η Autonomia EXPO 2010 θα είναι μια επιτυχημένη διοργάνωση.
Το μετρό θα φτάσει έξω από το Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου (σταθμός Ανθούπολη) το Φεβρουάριο του 2010.
Πληροφορίες για τους τρόπους πρόσβασης δημοσιεύουμε συνεχώς στο περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, στο http://www.autonomiaexpo.org/ αλλά και μέσα από αυτό το newsletter.«Τα Αποτυπώματα» είναι ένα εικαστικό δρώμενο που διοργανώνεται από τον Σύνδεσμο Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (Σ.Κ.Ε.Π) και το Μουσείο Βορρέ. Περισσότερες πληροφορίες για τη διοργάνωση μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση http://www.ike.org.gr/News.aspx
Ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον κείμενο γράφτηκε από την Μαρία Σφακιωτάκη για την ανάγκη της επιδότησης της αγοράς διασκευασμένων προσπελάσιμων αυτοκινήτων από ανθρώπους με αναπηρίες που ενδιαφέρονται να εργαστούν και βρίσκεται στη διεύθυνση http://anapirikaautokinita.blogspot.com/
Από τη νέα χρονιά οι ανάπηροι θα προσλαμβάνονται στο δημόσιο σε ποσοστό 7% των κενών θέσεων.
Η Επιτροπή Εργασίας της Βουλής ολοκλήρωσε την κατ’ άρθρον συζήτηση του νομοσχεδίου, καταλήγοντας πως απαραίτητη προϋπόθεση για τις προσλήψεις είναι οι ανάπηροι να περάσουν σε εξετάσεις που προβλέπεται για τη θέση που διεκδικούν.
Δεσμεύεται και το κράτος να παρέχει όλες τις διευκολύνσεις κατά τις εξετάσεις. Διαβάστε περισσότερα στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=25939
Ένα ενδιαφέρον κείμενο για τη χορήγηση του εκτάκτου επιδόματος βρίσκεται στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=25969 και αξίζει να το διαβάσετε επειδή περιέχει αρκετές πληροφορίες σχετικές με τη χορήγηση.
Σύμφωνα με το δημοσιευμένο προσχέδιο νόμου για διαβούλευση, με τίτλο Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνης, δεν προβλέπεται η καταβολή έστω και αυτού του πενιχρού επιδόματος για τους άνεργους Ναυτεργάτες και τους Συνταξιούχους του ΝΑΤ, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ.
Διαβάστε περισσότερα στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=25965
Σε οκτώ ίσες μηνιαίες δόσεις θα έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν το συνολικό ποσό της έκτακτης εισφοράς, ύψους 870 εκατ. ευρώ, οι 300 επιχειρήσεις.
Αυτό επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, στο σχέδιο νόμου «Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνης» που έθεσε σε δημόσιο διάλογο η κυβέρνηση μέχρι το προσεχές Σάββατο, ώστε αμέσως μετά να κατατεθεί για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή. Διαβάστε περισσότερα στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=25957
Οι υπόλοιπες ειδήσεις βρίσκονται πάντα διαθέσιμες στο http://news.disabled.gr/ που ενημερώνεται καθημερινά.
Πολλούς χαιρετισμούς, http://www.disabled.gr/

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

Η εφημερίδα «Ποντιακή Γνώμη» στα περίπτεραΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ" Αφιέρωμα στα Κοτύωρα-Ορντού ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

Στο Καρφί του Σαββατοκύριακου Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009

H ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΕΥΧΟΣ 439 ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009 TO ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ Επίδομα φτώχειας και τέλη κυκλοφορίας Η θέση αυτής της εφημερίδας είναι καθαρή. Στηρίζαμε πάντοτε το ΠΑΣΟΚ και στηρίξαμε τον Γιώργο Παπανδρέου σε εποχές που τα ΜΜΕ τον πολεμούσαν συστηματικά. Τίποτε δεν άλλαξε. Ταυτόχρονα στηρίξαμε πάντοτε τα δίκαια αιτήματα των οικονομικά ασθενέστερων και στις μαύρες μέρες της «Νέας Διακυβέρνησης» της Ν.Δ., όπως και παλαιότερα επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Όπου βλέπαμε, κατά την κρίση μας, ότι μερικά μέτρα ήταν κοινωνικά άδικα ή πρόχειρα κι αναποτελεσματικά, λέγαμε θαρραλέα και καλοπροαίρετα τη γνώμη μας. Τίποτε δεν άλλαξε. Σελ.2 ΚιΝΔυνεύει ακόμα και με διάσπαση Στη λεωφόρο της εσωστρέφειας εισέρχεται και επισήμως από σήμερα η Ν.Δ. Το Έκτακτο Συνέδριο, που αποτελεί την αυλαία για την ανάδειξη του διαδόχου τού επί δωδεκαετία αρχηγού της ελληνικής Δεξιάς, αναμένεται με εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον, αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι «η Ν.Δ. μπορεί να οδηγηθεί μέχρι και στη διάσπαση».
Όσα λαμβάνουν χώρα τα τελευταία εικοσιτετράωρα στο νεοδημοκρατικό παρασκήνιο έρχονται να ενισχύσουν τη συγκεκριμένη εκτίμηση. Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα της 29ης Νοεμβρίου, ο νεοεκλεγείς αρχηγός θα τελεί ουσιαστικά υπό διαρκή αμφισβήτηση. Μετά την αποχώρηση του Δημήτρη Αβραμόπουλου από την κούρσα της διαδοχής, είναι αλήθεια ότι άρχισε να ξεκαθαρίζει κάπως η κατάσταση. Σελ.12 Ο πυρήνας τους και οι μάχες των συγκεντρώσεων
Μετά τον τέως πρωθυπουργό θα πάρουν το λόγο η Ντόρα, ο Σαμαράς και ο Ψωμιάδης. Οι ομιλίες των τριών υποψήφιων προέδρων αναμένονται με εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον.
Για παράδειγμα, θα έχει ιδιαίτερα μεγάλη αξία να δούμε αν ο Σαμαράς θα αποτολμήσει, παρόντος του Μητσοτάκη, να τον προκαλέσει για τη στάση που κράτησε στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Κατά τη σημερινή πρώτη ημέρα του Συνεδρίου έχουν προσκληθεί όλοι οι πρώην πρόεδροι και διατελέσαντες πρωθυπουργοί.
Ο Μητσοτάκης, ο Έβερτ και ο Τζαννετάκης. Αν ο Σαμαράς θέλει να συνεχίσει να πολώνει, εκτιμάται ότι θα προκαλέσει τον Μητσοτάκη. Άλλωστε, όπως θα διαβάσετε και στις «Αρένες», οι στενοί συνεργάτες του Μεσσήνιου πολιτικού τού εισηγούνται να πυκνώσει τις προκλήσεις προς τον Μητσοτάκη, επιδιώκοντας τη δημόσια αντίδραση του επιτίμου. «Αν βγει και μιλήσει ο Ψηλός, πήραμε την παρτίδα», λένε συνεργάτες του Σαμαρά. Σελ. 14 και Σελ. 15 Σαμαράς: «Μου έχει μείνει ακόμη μία σφαίρα» Εδώ και αρκετό καιρό το «Καρφί» σάς είχε αποκαλύψει ότι δεν υπήρχε περίπτωση να φτάσει μέχρι το τέλος ο Αβραμόπουλος.
Τη Δευτέρα, ο πρώην υπουργός αποσύρθηκε από την κούρσα. Αν και κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τους πραγματικούς λόγους που οδήγησαν τον Αβραμόπουλο στη συγκεκριμένη απόφαση, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι υπήρχε εξαρχής συμφωνία με το Μητσοτακέικο.
«Δεν παίζω τέτοια παιχνίδια», απαντούσε ορθά-κοφτά ο Αβραμόπουλος, δείχνοντας να ενοχλείται με το άκουσμα και μόνον των σεναρίων. Παρά ταύτα, οι γνωρίζοντες το παρασκήνιο επιμένουν. Θεωρούν ότι έκανε συγκεκριμένη κουβέντα στη συνάντηση που είχε με τον Μητσοτάκη, πως η μοναδική πιθανότητα για να κατέβαινε ο Αβραμόπουλος ήταν να γίνει η εκλογή του νέου αρχηγού και από τους φίλους. Σελ. 16 και Σελ. 17 Ουρά για το εμβόλιο! Πιάστε σειρά για το εμβόλιο. Από την ερχόμενη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου αρχίζουν τα τσιμπήματα για τη νέα γρίπη. Οι γιατροί διαβεβαιώνουν την κοινή γνώμη ότι το εμβόλιο είναι ασφαλές και αναγκαίο. Οι πρώτοι που θα εμβολιασθούν είναι οι εργαζόμενοι στα ιδιωτικά και τα δημόσια νοσοκομεία. Επίσης μπορούν να εμβολιασθούν κατά προτεραιότητα και όσα άτομα έχουν ιατρική γνωμάτευση. Ο κόσμος φοβάται όταν ακούει ότι έχουμε 419 νεκρούς σε όλο τον κόσμο μέσα σε τρεις μέρες. Οι ειδικοί συνιστούν ψυχραιμία, καθώς τα συμπτώματα στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ήπια, ωστόσο δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός. Το εμβόλιο σε γενικές γραμμές θα γίνει σε μία δόση, ενώ, όπως γνωστοποίησε η πρόεδρος της Επιτροπής Πανδημίας καθηγήτρια Ελένη Γιαμαρέλου, δύο δόσεις θα κάνουν όσοι ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου και η ηλικία τους είναι κάτω των δέκα ετών και άνω των εξήντα.
Ήδη, έχουν παραγγελθεί από τις εταιρείες Claxo και Novartis 3.500.000 δόσεις του εμβολίου για τη νέα γρίπη, εκ των οποίων οι 1.500.000 θα είναι διαθέσιμες έως το τέλος Νοεμβρίου, ενώ οι 2.000.000 θα παραληφθούν το Δεκέμβριο. Σελ. 54 στο πέταλο Μαύρη πενταετία είναι αυτή του Καραμανλή. Έχει αφήσει πίσω του πραγματικά καμένη γη. Θέλετε παράδειγμα;
Στο υπουργικό συμβούλιο ο Δημήτρης Ρέππας αποκάλυψε ότι μόνο 1 δισ. ευρώ υπάρχει αυτή τη στιγμή αδιάθετο στα ταμεία.
Τα υπόλοιπα χρήματα (δεκάδες δισ.) έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση μέχρι το 2015! Παρά ταύτα τα μεγάλα οδικά έργα δεν έχουν προχωρήσει, αν και έχουν δοθεί στις κατασκευαστικές εταιρείες μεγάλες προκαταβολές, ενώ παράλληλα εισπράττουν κανονικά από τις συμπράξεις και από τα αυξημένα διόδια.
Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν πρόκειται να δοθούν λεφτά στους επαρχιακούς δρόμους. Και θα συνεχίσουν να τρώνε οι μεγαλοεργολάβοι. Σελ. 71 στο πέταλο Επιτέλους τοποθετήθηκαν οι πρώτοι οκτώ γενικοί γραμματείς. Και δεν είναι του κομματικού σωλήνα. Άνθρωποι με δημοκρατικές ευαισθησίες είναι και με περγαμηνές πανεπιστημιακές. Ας πούμε οι καθηγητές Ηλίας Πλασκοβίτης και Διομήδης Σπινέλης στα δυο βασικά οικονομικά υπουργεία αποτελούν δείγμα γραφής…
Πάντως, οι γενικοί γραμματείς είναι πολιτικά πρόσωπα και είναι κλειδιά. Αν δεν λειτουργήσουν τα κλειδιά, οι πόρτες δεν ανοίγουν.
Οφείλει, λοιπόν, το νέο σύστημα διακυβέρνησης να λάβει σοβαρά υπόψη αυτό το κριτήριο για τις επιλογές…
Όσο για τις γαλάζιες λοιδορίες ότι τάχα καθυστερεί η τοποθέτησή τους; Θυμίζουμε ότι ο Καραμανλής, όταν κέρδισε το Μάρτιο του 2004, τοποθέτησε τους γενικούς γραμματείς μετά από δύο μήνες. Μη μας τρελάνουν δηλαδή. Μια πενταετία αργά τα ζώα μας είχαμε επί Καραμανλή και ξαφνικά θυμηθήκαν να κάνουν αντιπολίτευση χτυπώντας στον αέρα; Σελ. 72

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009

ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Jacques Offenbach (1819-1880) "Ο Ορφέας στον Άδη"
(Orphée aux Enfers) Κωμική όπερα σε τέσσερις πράξεις Λιμπρέτο: Hector Crémieux & Ludovic Halévy
Πρώτη παράσταση: 21 Οκτωβρίου 1858, "Théâtre des Bouffes-Parisiens", Παρίσι, Γαλλία.
Συμπαραγωγή: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης / Δήμος Θεσσαλονίκης - Αντιδημαρχία Πολιτισμού & Νεολαίας στο πλαίσιο των "44ων Δημητρίων" Ο Ορφέας στον Άδη Πρόκειται για την εμβληματικότερη ίσως γαλλική οπερέτα της περιόδου της Δεύτερης Αυτοκρατορίας.
Η πρεμιέρα της, τον Οκτώβριο του 1858 στο Théâtre des Bouffes Parisiens, και οι διακόσιες είκοσι οκτώ επαναλήψεις που ακολούθησαν σημείωσαν θριαμβευτική επιτυχία, προκαλώντας παράλληλα τη σφοδρή δυσαρέσκεια των ακαδημαϊκών και επίσημων μουσικών κύκλων, αλλά και του αυτοκρατορικού περιβάλλοντος.
Η φαινομενικά αθώα διακωμώδηση του αρχαίου μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης συγκαλύπτει πολλαπλά επίπεδα αναγνώσεων και αναφορών.
Εν πρώτοις επιχειρεί να σατιρίσει την ευρωπαϊκή οπερατική παράδοση, παρωδώντας ένα από τα πλέον αξιοσέβαστα δείγματά της, την opera seria του Gluck, Ορφέας και Ευρυδίκη.
Έπειτα προχωρεί στη λοιδορία των ηθών της εποχής, καταλήγοντας στην καυστική κριτική της πολιτικής σκηνής και τον καταγελασμό γνωστών προσώπων, ακόμη και του ίδιου του αυτοκράτορα Ναπολέοντος του ΙΙΙ, που είναι αναγνωρίσιμος υπό τη μορφή του Ολυμπίου Διός.
Στον ελληνικό χώρο αντίστοιχα δεν ήταν λιγότερος ο θόρυβος που συνόδευσε τον Ορφέα κατά τις πρώτες του αθηναϊκές εμφανίσεις στα τέλη της δεκαετίας του 1860. Σαν να μην έφτανε ο αισθησιασμός και η ελευθεριότητα της γαλλικής οπερέτας που σκανδάλισαν το κοινό, αυτή τη φορά οι αρχαιολάτρες πρόγονοί μας παρακολούθησαν με αποτροπιασμό τους σεπτούς "θεούς του Ομήρου" να εξευτελίζονται επί σκηνής χορεύοντας ξέφρενο καν-καν εν μέσω της Τεσσαρακοστής!
Εκατόν τριάντα πέντε χρόνια μετά, ο Ορφέας επανέρχεται στην ελληνική σκηνή σε μία νέα παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. (Αύρα Ξεπαπαδάκου) Μουσική Διεύθυνση: Νίκος Αθηναίος Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης Χορογραφία: Βάλλια Παπαχρήστου Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Ελληνίδου Μουσική προετοιμασία: Νίκος Ζαφρανάς, Jean-Christophe Charron
Διανομή
Ορφέας: Γιάννης Χριστόπουλος, τενόρος Ευρυδίκη: Κασσάνδρα Δημοπούλου, σοπράνο Πλούτωνας: Ζάχος Τερζάκης, τενόρος Κοινή Γνώμη: Ειρήνη Καράγιαννη, σοπράνο Δίας: Κύρος Πατσαλίδης, βαρύτονος Ήρα: Βαρβάρα Τσαμπαλή, σοπράνο Αφροδίτη: Ελένη Λιώνα, σοπράνο Έρως: Θεοδώρα Μπάκα, μέτζο σοπράνο Ερμής: Δημήτρης Ναλμπάντης, τενόρος Άρης: Μανώλης Παπαδάκης, βαρύτονος Άρτεμις: Ειρήνη Κυριακίδου, σοπράνο Αθηνά: Μαρίνα Βουλογιάννη, σοπράνο Στυξ: Πωλ Ζαχαριάδης, άρρεν κοντράλτο
Διεύθυνση Ορχήστρας: Νίκος Αθηναίος Χορευτές:
Δροσιά Τριαντάκη, Δέσποινα Καπουλίτσα, Δήμητρα Καστέλλου, Μαίρη Ράντου, Κώστας Καφαντάρης, Γιάννης Βαρβαρέσος Εξωτερικοί συνεργάτες:
Υπεύθυνη Βεστιαρίου: Δάφνη Τσακώτα Υπεύθυνη Μακιγιάζ – Κομμώσεων: Μαντώ Καμάρα Υπεύθυνη Φροντιστηρίου: Φανή Οφλίδου Βοηθός Ενδυματολόγου: Κατερίνα Μάμαλη Βοηθός Χορογράφου: Μαίρη Ράντου Βοηθοί Αμπιγιέζ: Αθανασία Ηλιάδου, Μαρία Καρανικόλα Βοηθοί Μακιγιάζ: Μαρία Κομνηνακίδου, Εύη Μιχαηλίδου Βοηθοί Κομμώσεων: Μαρία Οικονόμου, Σωτηρία Τσακνή, Κλεοπάτρα Χιώτογλου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Υπεύθυνος Παραγωγής: Παναγιώτης Κουντούρης Βοηθός Παραγωγής: Μαρία Ροδοκαλάκη Stage Manager: Κάλλια Κεραμέως, Μαρίνα Ζάβαλη Υπεύθυνος Ήχου: Τριαντάφυλλος Ζαχαριάδης Υπεύθυνος Φωτισμού: Τρύφων Κεχαγιάς Αυτοματισμοί Σκηνής: Απόστολος Αποστολίδης Μηχανικός Σκηνής: Γιώργος Πατουλίδης Οδηγοί Σκηνής: Δημήτρης Γρηγοριάδης, Νεοκλής Παπαδόπουλος Βοηθός Φωτισμού: Άγγελος Τενεκετζής Τεχνικοί Σκηνής: Ία Τσκομελίτζε, Μάρεκ Προκοπίου, Ντάβιντ Προκοπίου Κυριακή 8 Νοεμβρίου 11.30 π.μ., Matinée, πρωινό γνωριμίας με την όπερα Τιμές εισιτηρίων:75€, 60€, 45€, 30€, 15€ (μαθητικά-φοιτητικά)

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

Εκδόσεις ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Oι εκδόσεις Ταξιδευτής σας προσκαλούν την Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2009, ώρα 19.00 στην Αίθουσα Διαλέξεων της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθν. Αμύνης 4 στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του Βασίλη Θωμαίδη Στα χρόνια της Αποκάλυψης Για το βιβλίο θα μιλήσουν : Νικόλαος Μέρτζος Δημοσιογράφος-Πρόεδρος Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών Στάθης Κεκρίδης Καθηγητής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης Στέλιος Παπαθεμελής Ο εκδότης Κώστας Παπαδόπουλος Ιπποκράτους 56 10680 Αθήνα
τηλ: 2103628852 FAX:2103628862

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ «ΤΑΞΙΔΕΥΤΗ»

Πηγαίνοντας με τον άνεμο
Συγγραφέας: Αμπάς Κιαροστάμι Μετάφραση: Μαρία - Ηλιάνα Πραβίτα
Εκδόσεις: ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ Σελίδες: 255 ISBN: 960-6748-48-6 Tιμή: 25 ευρώ
Τίτλος: Στα χρόνια της Αποκάλυψης, αντιχάρισμα ψυχής στη γενιά του Πολέμου Συγγραφέας: Βασίλης Θωμαίδης
Εκδόσεις: ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ Σελίδες: 574 ISBN: 978-960-6748-56-1 Τιμή: 25 ευρώ

ART MINDS - ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Ο χειμώνας ήρθε και οι πρεμιέρες όλο και αυξάνονται Μαζί με τις παραστάσεις που συνεχίζονται προσφέρουν μεγάλη ποικιλία θεαμάτων για όλα τα γούστα. Αλλά και εργαστήρια υπάρχουν και ακροάσεις! Καλή ενημέρωση! ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ Από την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009 στις 21:30 η Ομάδα Καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα παρουσιάζει τη δεύτερη εκδοχή του θεατρικού έργου Arizona του Ισπανού συγγραφέα Juan Carlos Rubio στο πλήρως ανακαινισμένο "Θέατρο 3ος Όροφος". ArizonaΗ Ομάδα Καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα παρουσιάζει τη δεύτερη εκδοχή του θεατρικού έργου Arizona του Ισπανού συγγραφέα Juan Carlos Rubio στο πλήρως ανακαινισμένο θέατρο της. Πρεμιέρα 5 Νοεμβρίου 2009
Read More Την Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2009 στις 21:00 ανοίγει για δεύτερη σεζόν η παράσταση του Θοδωρή Τέρπου Τα δυο πόδια σε μια γόβα από την Ομάδα Exorals στο Βαr Partizan.
Η παράσταση συνεχίζει κάθε Δευτέρα και Τρίτη μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου. ΤΑ ΔΥO ΠΟΔΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΓΟΒΑ Αφού χειροκροτηθήκαν…άρεσαν…παίξανε μπροστά στο Αθηναϊκό κοινό… έκαναν μπάνια και παρακολούθησαν τον σοσιαλισμό να επανέρχεται στην Ελλάδα… ήρθε ο καιρός για τα δυο πόδια να ξαναμπούν στην γόβα τους! από την Κυριακή 7 Νοεμβρίου ΤΑ ΔΥO ΠΟΔΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΓΟΒΑ του Θοδωρή Τέρπου επιστρέφουναπό την Ομάδα ExoralsΜα επιτέλους τι κοινό έχει η Κάντυ- Κάντυ, μια [...]
Read More Από την Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009 και κάθε Τρίτη η Ανθή Θάνου μας ταξιδεύει σε παραμύθια και αφηγήσεις για την αγάπη και τον έρωτα, ενώ ο Παναγιώτης Κούλελης τη συνοδεύει ζωντανά με τους ήχους από το ούτι, το σάζι το νέι, την κιθάρα του. Στο Χώρο Τέχνης 3ος Όροφος. Κάπου κόρην αγαπάς
Αφηγήσεις για την αγάπη, τον έρωτα, της μοίρας τα γραμμένα….Η παράσταση ξεδιπλώνει επί σκηνήςτο πιο ζωντανό κομμάτι της Ελληνικής δημοτικής παράδοσης:τις Παραλογές Χειμωνιάτικα βράδια με τον Άντζαρη και τη Λυγερή, το Σκλάβο, τον Ανδρόνικο, το Μοιράρη, τη Γόησσα, λαϊκά παραμύθια και παραδοσιακά τραγούδια που λαλούν τις ιστορίες με το δικό τους τρόπο. Το ούτι, το νέι, το [...]
Read More Από την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009 και λίγες Τετάρτες ακόμα, η Έλσα Μουρατίδου, ο Χρήστος Μπάρμπας, ο Παναγιώτης Μανουηλίδης, ο Λεωνίδας Κυρίδης και ο Νίκος Ψοφογιώργος μας συστήνουν τα τραγούδια της πιο παραπονεμένης εποχής του χρόνου! Στο Χώρο Τέχνης 3ος Όροφος. Autumn Songs Υπάρχουν τραγούδια για κάθε εποχή.Ερωτικά τραγούδια για την άνοιξη και το καλοκαίριΚάλαντα για το χειμώναΚαι για το φθινόπωρο….για το φθινόπωρο…; Autumn Songs
Η ΟΥΓΚΑ ΚΛΑΡΑ σας προσκαλεί σε μια μουσική παράσταση για την πιο παραπονεμένη εποχή του χρόνου!Κλασσικές επιτυχίες από την ελληνική και ξένη μουσική σε καινούργιο ήχο. Μουσικές διαδρομές και θεατρικά ιντερλούδια για τα κρύα [...]
Read More Από την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009 το Άγημα Τιμών του Νίκου Βασιλειάδη παίρνει "διαταγή" να πάει Αθήνα. Οι γλαφυρές αφηγήσεις του δόκιμου αξιωματικού για τα παθήματά του στην Ντάροβα, στις σημερινές Ελευθερές, δια στόματος Γιάννη Καραμφίλη στο Θέατρο Άκης Δαβής (πρώην Θέατρο Αλκμήνη) μέχρι τις 13 Δεκεμβρίου. Η παραγωγή είναι από το Πανδαιμόνιο 7 και η σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα. ΑΓΗΜΑ ΤΙΜΩΝ
Μετά την επιτυχημένη περσινή και φετινή παρουσίαση του Αγήματος Τιμών του Νίκου Βασιλειάδη από το ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ 7, σε πανελλήνια πρώτη, στο θέατρο Σοφούλη, στη Θεσσαλονίκη, οι παραστάσεις συνεχίζονται τώρα στην Αθήνα στο Θέατρο Άκης Δαβής (πρώην Θέατρο Αλκμήνη), από τις 12 Νοεμβρίου 2009 και έως 6 Δεκεμβρίου 2009
Read More Την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009 στη Θεσσαλονίκη αυτή τη φορά, η πειραματική ομάδα έρευνας παραστατικών τεχνών "Α4Μ" ξεκινάει το Project Οδύσσειες. Μία site specific promenade παράσταση με αφετηρία την πύλη 7 του Λιμανιού. Ένα ταξίδι βίωμα μέσα στη Θεσσαλονίκη για 11 μόνο παραστάσεις. Project Οδύσσειες H πειραματική ομάδα έρευνας παραστατικών τεχνών «Α4Μ» μαζί με την προσκεκλημένη σκηνοθέτιδα Adjjima Na Patalung από το Λονδίνο δημιουργούν και παρουσιάζουν από κοινού την Site-Specific Promenade performance PROJECT ΟΔΥΣΣΕΙΕΣ. Πρεμιέρα 12 Νοεμβρίου 2009.
Read More Το Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2009 δυο κλόουν και ένα Αυγό “παίζουν” ένα παιχνίδι που έχει να κάνει με χρόνο, με το χώρο, με το φύλο χρησιμοποιώντας τεχνικές physical theatre, cabaret κ.ά. Όλα αυτά στο contACT, Contemporary Art Club. ΤΟ ΑΥΓΟ Δύο κλόουν μπροστά σ’ έναν καταψύκτη. Δύο κλόουν βάζουν ένα αυγό σε έναν καταψύκτη. Δύο κλόουν βάζουν ένα αυγό σε έναν καταψύκτη και περιμένουν. Και φοβούνται. Και ελπίζουν. Και απελπίζονται. Και αγνοούν. Δύο πρόσωπα προσπαθούν να γίνουν χαρακτήρες. Ως μέσο χρησιμοποιούν θεατρικές φόρμες όπως τον ψυχολογικό ρεαλισμό, το physical theatre, το cabaret, τον γερμανικό εξπρεσιονισμό [...]
Read More All Bass μας λέει solo ο Βαγγέλης Κοντόπουλος στο Φουαγιέ της Ούγκα Κλάρα από την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009 και για πολύ λίγες παραστάσεις. All Bass Solo live performance με τον Βαγγέλη Κοντόπουλο στο Φουαγιέ της ΟΥΓΚΑ ΚΛΑΡΑ Αναφορές από Ελληνική παραδοσιακή και σύγχρονη μουσική μέσα από την εμπειρία 25 χρόνων μεταφέρονται στον ακροατή μέσα από τον μοναδικό ήχο του κλασσικού και του ηλεκτρικού μπάσου. Χρησιμοποιώντας κλασσικά και ηλεκτρικά όργανα, και με την βοήθεια της τεχνολογίας ο Βαγγέλης Κοντόπουλος [...]
Read More Από την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009 στο Θέατρο Έξω από τα Τείχη αναρωτιόμαστε ποιος είναι τελικά ο κύριος Κόλπερτ. Η ακραία μαύρη κωμωδία του Νταβίντ Γκίζελμαν σκηνοθετημένη από το Δαμιανό Κωνσταντινίδη κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή. Χερ Κόλπερτ Το Θέατρο Έξω από τα Τείχη παρουσιάζει το έργο Χερ Κόλπερτ του Γερμανού συγγραφέα Νταβίντ Γκίζελμαν. Πρόκειται ένα έργο γραμμένο στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 αποτελεί μια πικρή διαπίστωση για την ωμή βία ως αποτέλεσμα της μικροαστικής ανίας και πλήξης. Οι εξωφρενικές κωμικές στιγμές αναδεικνύουν την κενότητα της καθημερινότητας, το αδηφάγο κυνήγι της επιτυχίας [...]
Read More ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ Στις 6 Νοεμβρίου 2009 ολοκληρώνει τις παραστάσεις του στο Θέατρο Σοφούλη το Άγημα Τιμών για να ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα στην Αθήνα στο Θέατρο Άκης Δαβής (πρώην Θέατρο Αλκμήνη). Άγημα τιμών Το ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ 7 επαναλαμβανει τις παραστάσεις του έργου Άγημα Τιμών του Νίκου Βασιλειάδη στο Θέατρο Σοφούλη στη Θεσσαλονίκη. Η παράσταση παρουσιάστηκε σε πανελλήνια πρώτη πέρσι. Πρεμιέρα στις 16 Οκτωβρίου 2009 για πολύ περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, στο Θέατρο Σοφούλη
Read More Την Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009 τελειώνει το 1900 του Αλεσάντρο Μπαρίκο στο Θέατρο Άκης Δαβής (πρώην Θέατρο Αλκμήνη) στην Αθήνα. Προλαβαίνετε ακόμα για λίγο να μάθετε την παράξενη ζωή του εκπληκτικού πιανίστα Ντάνυ Μπούντμαν Τι Ντι Λέμον Χιλιαεννιακόσιαπου δεν πάτησε ποτέ του το πόδι του στη γη. 1900 Το ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ 7 επαναλαμβανει τις παραστάσεις του έργου 1900 του Αλεσάντρο Μπαρίκο στο Θέατρο Άκης Δαβής (πρώην Αλκμήνη), στη Αθήνα. Η παράσταση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα πέρσι πρώτα στη Θεσσαλονίκη και μετά στην Αθήνα, την Πάτρα και την Ιθάκη προσφέροντας στους θεατές την ευκαιρία να μυηθούν στη μοναδική ιστορία του Ντάννυ Μπούντμαν Τι
Read More Είναι ρετρό ο έρωτας, το σεξ, η αγάπη... Μ' αρέσεις γιατί... από την Ομάδα Καλλιτεχνών SourliBoom στο θέατρο Σοφούλη μέχρι την Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009 και έχετε την ευκαιρία να βρείτε την απάντηση στο ερώτημα... Μ’ αρέσεις γιατί… Από την Ομάδα Καλλιτεχνών «SourLiBooM» «Είναι η Σοφία Βέμπο trendy; Ποια η σχέση του Στρατή Μυριβήλη με την πορνογραφία; Μπορεί μια παράσταση να είναι retrosexual;» Μια μουσικοθεατρική παράσταση από τους «SourLiBooM» με τραγούδια ρετρό και αποσπάσματα από την ελληνική λογοτεχνία με θέμα τον έρωτα και το σεξ, από τον Μ. Λουντέμη και τον Στρ. Μυριβήλη μέχρι τον [...]
Read More ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ Ιζαντόρα - When she danced Η Πάνδημος Ηώς παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το θεατρικό έργο του Martin Sherman «When she danced» με θέμα τη ζωή της θρυλικής χορεύτριας Ισιδώρας Ντάνκαν. Για την παράσταση αυτή η Πάνδημος Ηώς και η Δήμητρα Χατούπη κάλεσαν τον ρουμάνο σκηνοθέτη και χορογράφο Razvan Mazilu. Η παράσταση ανεβαίνει στο Θέατρο Μέλι (Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους [...]
Read More Η Οφηλία είναι έγκυος Η Οφηλία είναι έγκυος»… ξανά! Του Vimal Shab. Αυτή τη φορά «κυοφορεί», ή έτσι νομίζει, στο Nixon. Μετά την επιτυχία της παράστασης στο Επί Κολωνώ μεταφέρεται σε ένα καινούριο θεατρικά χώρο. Πρεμιέρα 12 Οκτωβρίου 2009 στο Nixon Bar Screening Room, Αγησιλάου 61Β, Κεραμεικός, Αθήνα
Read More Σολομώντεια Λύση Το Θέατρο Σοφούλη παρουσιάζει την παράσταση Σολομώντεια Λύση του Γιάννη Καλατζόπουλου. Πριν από περίπου 50 χρόνια ο Μπερτολ Μπρεχτ πήρε ένα παλιό κινεζικό παραμύθι και το έκανε θεατρικό έργο για μεγάλους. Ο Γιάννης Καλατζόπουλοςς πήρε αυτό το έργο και το ξαναέκανε παραμύθι για παιδιά. Το Θέατρο Σοφούλη επέλεξε να ανοίξει την Παιδική του Σκηνή [...]
Read More Πίστη Αγάπη Ελπίδα Οι Ομάδες Θεατρικής Δράσης, καλλιτεχνικό σκέλος του Κέντρου Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης, ξεκινούν τη φετινή θεατρική σαιζόν 2009-2010 με την επανάληψη του έργου Πίστη Αγάπη Ελπίδα του Έντεν φον Χόρβαρτ, στην μόνιμη πια στέγη τους, την Αίθουσα Μάντεως Τειρεσία. Το έργο σημείωσε πέρσι εξαιρετική επιτυχία, τόσο από πλευράς προσέλευσης του κοινού όσο και από τις κριτικές [...]
Read More ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ Εργαστήριο πάνω στις βασικές αρχές της τέχνης του ηθοποιούΣε κάθε είδος θεάτρου, η ύπαρξη του ηθοποιού στη σκηνή, προϋποθέτει τη γνώση και αφομοίωση βασικών αρχών όπως: της αυτοσυγκέντρωσης, του ελέγχου της αναπνοής, της απελευθέρωσης και ενεργοποίησης των αξόνων του σώματος, της επαφής/επικοινωνίας με την υπόλοιπη ομάδα, της απελευθέρωσης του δυναμικού της φωνής και της δυναμικής ενότητας σώματος και πνεύματος. Μέσα από μια σειρά [...]
Read More ΑΚΡΟΑΣΗ ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ ΗΘΟΠΟΙΟΣ
Το Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης αναζητά γυναίκα ηθοποιό «ερμηνευτικής» ηλικίας περίπου 35 ετών, για φετεινή ανοιξιάτικη παραγωγή του, που θα σκηνοθετήσει ο Πέτρος Ζηβανός Η πρώτη επιλογή θα γίνει μέσω βιογραφικών που θα πρεπει να κατατεθούν ως την Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009 στην Αίθουσα Μάντεως Τειρεσία ή στο ketheth@yahoo.gr. Κατάθεση βιογραφικών Παρ-Σαβ-Κυρ 17.30-19.00μμ Γεωργίου Κωνσταντινίδη 15 & Μάντεως [...]
Read More

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΑΛΟΗΣ
THE CRIME ON ALOIS STREET
ΚατηγορίαΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 06680 Ημ. Έκδοσης 10/2009 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-546-0 Σελίδες 424 Βιβλιοδεσία ΑΔΕΤΟ
Το μπουρδέλο ήταν ένα διώροφο κτίσμα, απομεινάρι παλιάς αρχοντικής μονοκατοικίας, με πλούσιο διάκοσμο, κι αν διέθετε κάποιος λίγη ευαισθησία, θα μπορούσε να ακούσει ακόμη τα τρανταχτά γέλια από αλλοτινές γιορτές.
Βρισκόταν σφηνωμένο ανάμεσα στις πολυκατοικίες, σ' ένα στενό και μάλλον θλιβερό δρόμο κάθετο στην οδό Φυλής.
Ένας συνηθισμένος δρόμος, απρόσωπος, στολισμένος με μερικά ασθενικά δέντρα στα πεζοδρόμια και παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Ένα βαθύ κόκκινο φως στην είσοδο προειδοποιούσε σαν φάρος τους περαστικούς, όσους ήθελαν να ναυαγήσουν κι όσους δεν ήθελαν. Δύο μεθυσμένοι φαντάροι, ένας διεφθαρμένος αστυνομικός, ένας οικογενειάρχης δημόσιος υπάλληλος κι ένας ομοφυλόφιλος ιδιοκτήτης μπαρ είναι μερικά από τα πρόσωπα που σχετίζονται, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, με το σπίτι της οδού Αλόης.
Το έγκλημα της οδού Αλόης δεν ήταν προμελετημένο.
Ήταν ένα τυχαίο έγκλημα της μεθυσμένης νύχτας, των πνιγηρών απωθημένων, της κακιάς στιγμής, απ' αυτά που συναντάμε στα ψιλά των εφημερίδων.
Μια διεισδυτική ιστορία που φωτίζει τις αθέατες ζωές ανθρώπων που ανασαίνουν δίπλα μας, ανθρώπων με βάσανα ποδοπατημένα από τις ειδήσεις των οκτώ.