Τρίτη 31 Αυγούστου 2010
Μελέτες από τις εκδόσεις Κέδρος 2010
Μελέτες από τις εκδόσεις Κέδρος Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2010
Οκτώβριος
Desmond Morris
Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ
Μετάφραση: Αθανάσιος Ζάβαλος
(ISBN: 978-960-04-4074-4, σελ. 240)
Τι είναι η ευτυχία; Ο διακεκριμένος ανθρωπολόγος και συγγραφέας του Γυμνού Πίθηκου Ντέσμοντ Μόρρις δίνει τη δική του εξήγηση για την αληθινή φύση αυτής της θεμελιώδους όσο και πολύπλοκης συναισθηματικά κατάστασης.
Η ευτυχία δεν πρέπει να συγχέεται με την ευχαρίστηση, την ικανοποίηση ή την ψυχική ηρεμία, σημειώνει ο συγγραφέας˙ ας τη θεωρήσουμε καλύτερα ως το έντονο αυτό συναίσθημα που μας κατακλύζει όταν επέρχεται μια ξαφνική βελτίωση σε έναν τομέα της ζωής μας. Για κάποιους μπορεί να συνδέεται με την επίτευξη ενός προσωπικού στόχου, με τις χαρές της συντροφικότητας ή της οικογένειας, με σωματικές ή πνευματικές απολαύσεις. Για κάποιους άλλους, με καταδικαστέες δραστηριότητες όπως η πρόκληση σωματικού ή ψυχικού πόνου, η χρήση ναρκωτικών ή παραισθησιογόνων ουσιών. Όσο διαφορετικές ή αντικρουόμενες κι αν είναι αυτές οι καταστάσεις, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: νιώθουμε ευτυχισμένοι. Η φύση της ευτυχίας δεν είναι ένα ακόμη εγχειρίδιο αυτοβοήθειας με σκοπό την ευτυχία. Αντλώντας από την πολύχρονη επιστημονική του εμπειρία, ο Μόρρις μάς προσκαλεί σ’ ένα γοητευτικό ταξίδι στη διαμόρφωση της πολυδιάστατης ανθρώπινης φύσης, που συνιστά συγχρόνως και μια εξελικτική μελέτη της ευτυχίας. Steven J. Dick
ΖΩΗ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ
Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΕΞΩΓΗΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
Μετάφραση: Παναγιώτης Παπαχρήστου
Είμαστε πράγματι μόνοι μας στο σύμπαν;
Το πανάρχαιο αυτό ερώτημα που κρύβει την περιέργεια, τις ελπίδες αλλά και τους φόβους της ανθρωπότητας για την ύπαρξη εξωγήινης ζωής σημάδεψε μια από τις πιο επίμονες διαμάχες του 20ού αιώνα. Ταυτόχρονα, κληροδότησε ένα από τα πλέον γοητευτικά αινίγματα για το μέλλον.
Ο διακεκριμένος Αμερικανός αστρονόμος Steven J. Dick εξιστορεί με τρόπο κατανοητό από το ευρύ κοινό τους σημαντικότερους σταθμούς αυτής της διαμάχης. Μας ξεναγεί σ’ ένα ταξίδι ριζοσπαστικών αναθεωρήσεων των αστρονομικών αντιλήψεων, τολμηρών επιστημονικών εγχειρημάτων και αμφιλεγόμενων ευρημάτων. Σημείο αιχμής, η μετατόπιση της ανθρώπινης σκέψης από το πεπερασμένο φυσικό σύμπαν στο βιολογικό σύμπαν.
Από τη δημιουργία του κλάδου της εξωβιολογίας μέχρι την έρευνα για την ανακάλυψη εξωγήινης νοημοσύνης, από την υποτιθέμενη βλάστηση στον Άρη και την ύπαρξη πλανητικών συστημάτων στο εξώτερο Διάστημα μέχρι τα UFO, τον E.T. και το Σταρ Τρεκ, ο συγγραφέας καταγράφει την εισβολή της ιδέας για την ύπαρξη εξωγήινης ζωής στις επιστήμες, στις τέχνες, στη λογοτεχνία και στη λαϊκή φαντασία. Υπενθυμίζει, τέλος, την κρυφή αξία μιας τέτοιας ιδέας: ανεξάρτητα από το αν υπάρχει ζωή πέρα από τη Γη, καλούμαστε να επανεξετάσουμε γνώσεις και πεποιθήσεις για την προέλευση, την εξέλιξη και το σκοπό της δικής μας ύπαρξης.
Serge André
ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ;
Μετάφραση: Δέσποινα Ανδροπούλου
Τι θέλει μια γυναίκα; Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα, καθώς θα βρεθεί αντιμέτωπος μ’ ένα αναπόφευκτο κενό, με μια ελλειμματική γνώση, με το ανείπωτο που ενσαρκώνει το γυναικείο φύλο. Εξ ου η αμφιθυμία ανάμεσα στη λατρεία της γυναίκας σαν μυστήριο και στο μίσος προς τη γυναίκα σαν απάτη.
Από τον Φρόιντ ως τον Λακάν, ο Serge André διερευνά το αίνιγμα της θηλυκότητας στο κρίσιμο σταυροδρόμι της ψυχαναλυτικής γνώσης και της ανθρώπινης εμπειρίας.
Nick Rennison
ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ
Η ΑΝΕΠΙΣΙΜΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Μετάφραση: Σμαράγδα Σοφού
Ποιος ήταν ο πραγματικός Σέρλοκ Χολμς; Πώς συνδέθηκε με τον δόκτορα Γουάτσον; Ποιο ήταν το πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής κατά την οποία έδρασε; Ποια ήταν η σχέση του ήρωα με τον δημιουργό του, τον Άρθουρ Κόναν Ντόιλ;
Η ανεπίσημη αυτή όσο και πρωτότυπη βιογραφία αμφισβητεί τα κλισέ γύρω από τον Σέρλοκ Χολμς και τον βοηθό του, δόκτορα Τζον Ουότσον, και παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πορτρέτο του ανθρώπου πίσω από τον μεγεθυντικό φακό. Εξετάζει για πρώτη φορά τη χωρίς προηγούμενο επίδραση που άσκησε ο Σάρλοτ Χομς στα πολιτικά γεγονότα της Αγγλίας στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα και αποκαλύπτει τις μυστηριώδεις διασυνδέσεις του με τον υπόκοσμο του εγκλήματος στη Βρετανία.
Μια υποδειγματική βιογραφία του πιο θρυλικού ντετέκτιβ της παγκόσμιας λογοτεχνίας.
Γιάννης Λειβαδάς
ΤΑ ΟΡΑΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΑΠΙΘΑΝΗΣ ΓΕΝΙΑΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗN BEAT GENERATION
Μια ευσύνοπτη αλλά πλήρης καταγραφή της πορείας των μπιτ στην αμερικανική λογοτεχνία. Ο Γιάννης Λειβαδάς ανιχνεύει την τζαζ ποίηση και τη σχέση των μπιτ με την τζαζ, ιχνηλατεί τη σχέση των μπιτ με τη θρησκεία, θεωρεί την μπιτ κουλτούρα σε όλη της την ευρύτητα· επιχειρεί μια εντελή αποτίμηση της μπιτ γενιάς.
Συμπληρωματικά κείμενα, μεταφράσεις και πρωτότυπα δοκίμια συνιστούν ένα χρήσιμο και περιεκτικό εργαλείο για τον αναγνώστη.
Ένα άρτιο εγχειρίδιο της μπιτ λογοτεχνίας.
Νοέμβριος
Mandy Aftel
ΆΡΩΜΑ ΚΑΙ ΑΛΧΗΜΕΙΑ
Μετάφραση: Χριστίνα Ριζοπούλου
Επί αιώνες οι άνθρωποι έβρισκαν ευχαρίστηση στο να χρησιμοποιούν τα αρώματα για θεραπευτικούς ή λατρευτικούς σκοπούς, ή και ως αφροδισιακά την ώρα που έκαναν έρωτα. Ωστόσο η αυθεντική αρωματοποιία είναι σήμερα μια ξεχασμένη τέχνη και οι δημιουργικές και αισθησιακές της πλευρές έχουν επισκιαστεί από την κυριαρχία των συνθετικών παρασκευασμάτων.
Στο βιβλίο αυτό, που τιμήθηκε με το βραβείο Richard B. Solomon του Ινστιτούτου Sense of Smell, η Mandy Aftel εξερευνεί έναν χαμένο κόσμο όπου το άρωμα εξυμνήθηκε από τους ποιητές, μελετήθηκε από τους φιλοσόφους, και λατρεύτηκε παγκοσμίως για την ευεργετική επίδρασή του στο κορμί, στο σώμα κι στην ψυχή. Το βιβλίο της περικλείει τη γοητεία της αρωματοποιίας και αναδεικνύει εμπειρικά την απόλαυση που αντλεί ο άνθρωπος όταν καταπιάνεται με τις φυσικές ουσίες.
«Η Aftel μας παρέχει έναν ενθουσιώδη και γεμάτο γνώση οδηγό».
Los Angeles Times
R. M. Sainsbury
ΠΑΡΑΔΟΞΑ
Μετάφραση: Παναγιώτης Παπαχρήστου
Έχετε αντιμετωπίσει καταστάσεις όπου τα φαινόμενα πρέπει να απατούν; Αυτό ισχύει στα παράδοξα, που προκύπτουν με βάση μια συλλογιστική η οποία μας οδηγεί σε ένα προφανώς λογικά απαράδεκτο συμπέρασμα, το οποίο όμως βασίζεται σε προφανώς αποδεκτές υποθέσεις.
Ο καθηγητής Φιλοσοφίας Ρ. Μαρκ Σένσμπουρι μάς ξεναγεί στον λαβυρινθώδη, προκλητικό όσο και γοητευτικά αινιγματικό κόσμο των παραδόξων. Εξηγεί ότι συνδυάζουν τη διασκέδαση με την απαιτητική πνευματική άσκηση, την έρευνα με τη γόνιμη αντιπαράθεση. Σε αντίθεση με τα αινίγματα συναναστροφών και τις σπαζοκεφαλιές, πρόκειται για πολυσύνθετα πνευματικά παιχνίδια που συνδέονται ιστορικά με κρίσιμους σταθμούς και επαναστατικά βήματα στο χώρο της διανόησης, ενώ εγείρουν σοβαρά θεωρητικά ζητήματα που σχετίζονται με τα πεδία της Φιλοσοφίας, της Λογικής και των Μαθηματικών.
Με οξύνοια, χιούμορ και σαφήνεια, ο Σένσμπουρι παραθέτει μερικά πασίγνωστα παράδοξα, προσκαλώντας τον αναγνώστη να αναμετρηθεί μαζί τους.
Για την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2010 ετοιμάζονται ακόμη:
ΤΟΞΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ του Γιώργου Αριστηνού (Οκτώβριος)
ΦΙΛΟΔΟΦΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΟΞΦΟΡΔΗΣ του Robert Audi (Νοέμβριος)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΒΙΟΥ των Philippe Aries & Georges Duby (Νοέμβριος)
Labels:
άρθρα,
βιβλία,
ειδικές εκδόσεις,
εκδοτικοί οίκοι,
ενημέρωση,
νέες κυκλοφορίες,
σχόλια
Οι «Αχαρνής» στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού
«Αχαρνής» του Αριστοφάνη
Μια πολιτική Κωμωδία από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, Αθήνα
Πέμπτη 9, Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου, στις 9.00 μμ
Η Πολιτική Κωμωδία του Αριστοφάνη, «Αχαρνής» είναι η καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη και σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη.
Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν: Δικαιόπολις: Σταμάτης Κραουνάκης, Λάμαχος: Γρηγόρης Βαλτινός, Μεγαρίτης: Κώστας Βουτσάς.
Η Υπόθεση του έργου
Βρισκόμαστε στον έκτο χρόνο του πολέμου μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης. Οι συνέπειες του πολέμου πλήττουν καίρια τον αγροτικό πληθυσμό, ο οποίος, αναγκασμένος να ζει εντός των τειχών, βλέπει τη γη του να καταστρέφεται. Ο Αθηναίος αγρότης Δικαιόπολις απογοητευμένος από τους συμπολίτες του που αδρανούν και αγανακτισμένος με τους πολιτικούς που αδιαφορούν για το κοινό συμφέρον και οδηγούν την πόλη στην καταστροφή αποφασίζει να κλείσει συνθήκη «ιδιωτική» ειρήνης με τη Σπάρτη για τον ίδιο και την οικογένειά του. Εξοργισμένοι οι καρβουνιάρηδες του δήμου των Αχαρνών, μόλις το πληροφορούνται, κυνηγούν τον «προδότη» για να τον τιμωρήσουν.
Ο Δικαιόπολις θα ζητήσει τη βοήθεια του Ευριπίδη για να τους αντιμετωπίσει, θα μεταχειριστεί κάθε μέσο για να επιβάλει την ειρήνη του και δεν θα διστάσει να τα βάλει ακόμη και με τον φιλοπόλεμο στρατηγό, Λάμαχο, τον πιο ισχυρό υπερασπιστή του πολέμου.
Σκέψεις για το έργο και τη σκηνοθεσία
Ι . Οι Αχαρνής, έργο της νεανικής περιόδου του δημιουργού του, είναι ένα κείμενο που φωτίζει με έναν έξοχο τρόπο τη δυνατότητα του ανθρώπου να επιβιώνει στα κρίσιμα όρια της υπάρξεώς του.
Η μοναχικότητα του δικαιώματος στην προσωπική ειρήνη με τον εχθρό, όταν συγκρούεται με τις κρατικές συντεταγμένες και τις ιστορικές συνθήκες, παράγει ένα σπινθήραπου ή ακραία κωμικός ή ακραία τραγικός μπορεί να είναι.
Όταν συμβαίνουν και τα δύο, μιλάμε για το αριστούργημα μιας ιδιοφυίας που στοχάζεται πάνω στην εύθραυστη επικαιρότητα των θεσμών και στην αδυναμία τους να τιθασεύσουν τα αρχέγονα δικαιώματα της ανθρώπινης ύπαρξης. Η προσωπική ειρήνη του Δικαιόπολι, προσπερνώντας τις κατηγορίες περί προδοσίας, ανακηρύσσει ως πρωταρχικές τις αξίες της γης και της ευγονίας και δεν είναι τυχαίο που ένας γεωργός τις προτάσσει ενάντια στον πόλεμο και την καταστροφή.
Το έργο είναι δραματικά επίκαιρο σε συνθήκες ηθικής πτώσης και πολιτισμικής παρακμής που συνοδεύουν πάντοτε την οικονομική κρίση. Ειδικότερα όταν η τελευταία οργανώνεται από τα ίδια συμφέροντα που επωφελούνται από την βαρβαρότητα και τον πόλεμο και οδηγούν στην ανθρώπινη εξαθλίωση και δυστυχία.
ΙΙ. Η σκηνοθεσία επέλεξε να φέρει το έργο στο σήμερα. Επιχειρώντας μια τομή στην ελληνική διαχρονία, επιβεβαιώνεται η παθογένεια και οι εμμονές ενός υπερτροφικού εγώ, που αντιμάχεται τη συλλογικότητα και όποιους θεσμούς νομιμοποιούν ως πρώτιστο επίτευγμα τη συνοχή του κοινωνικού ιστού. Η αντιστοιχία του τότε με το σήμερα, ανατριχιαστική. Πόλεμος –στρατιωτικός και οικονομικός- κρίση του πολιτεύματος, δημοκρατία υψηλού κινδύνου, το πολιτικό προσωπικό σε αμφισβήτηση, ηθική πτώση και πολιτισμική παρακμή. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, ο Δικαιόπολις επιχειρεί το ατομικό του εγχείρημα. Μία πράξη που φέρει την ποιότητα του απελπισμένου, το δικαίωμα της απόγνωσης, αλλά και το σπέρμα του αμοραλισμού, να κυοφορεί κάτι εξόχως επικίνδυνο, στον πυρήνα του κατορθώματος: από την πράξη του Δικαιόπολι ωφελείται ο ίδιος και η οικογένειά του. Δεν πρόκειται για συλλογική έξοδο από την κατάρρευση της πόλης, αλλά για επιτυχία μιας ιδιωτείας που αποθεώνεται, αλλά δεν προσφέρει. Δεν είναι τυχαίο που ο γεωργός Δικαιόπολις μετά την παράβαση αλλάζει οικονομική βάση και γίνεται μεταπράτης, πωλητής προϊόντων της γης, ένας μπακάλης. Από εκείνο το σημείο θα ρυθμίζει τις προσφορές, θα ανοίγει την κάνουλα της ειρήνης, κατά το δοκούν, συντρίβοντας τον capitano Λάμαχο, μία κωμικοτραγική εκδοχή ενός θρασύδειλου, άκαπνου πολέμαρχου, παλαιάς κοπής, ενός θαμπού εθνικιστή (;).
Ο Χορός –ένα οργανωμένο χάος- εισέρχεται στη σκηνή οργισμένος, επιθετικός, αδιάλλακτος. Όμως ο Δικαιόπολις θα τον αντιμετωπίσει με θάρρος και με θράσος, θα τον πείσει μεταμφιεζόμενος σε ήρωα του γοητευτικού μεγάλου Αρνητικού της εποχής, του Ευριπίδη. Καθώς ρέει το κρασί και τα κοψίδια σπάνε τις μύτες, ο Χορός μεταστρέφεται, αρνείται τον Λάμαχο και χορεύει συστρεφόμενος, στις παγανιστικές φούρλες του Δικαιόπολι. Έχουμε πια ελεύθερη αγορά, γιορτινά ρούχα, χρώματα, λαμπιόνια, βεγγαλικά, ένα πανηγύρι στη σκηνή. Όμως, πέρα εκεί ο πόλεμος συνεχίζεται. Το κάρο του Δικαιόπολι –όπως και αυτό της Μάννας Κουράγιο- δείχνει να εξαντλεί τα ειρηνικά του πολεμοφόδια.
Η άγρια διαπόμπευση του Λάμαχου, που κερδίζει επάξια τον ρόλο του αποδιοπομπαίου, αποφορτίζει την κοινότητα (;) Μια αίσθηση μετεωρισμού απομένει στο μεθεόρτιο τοπίο, ένα κοινό αίσθημα θολό και ζαλισμένο, όπως το παιδί του τέλους, με το μικρό βεγγαλικό του παγωτού και το πλαστικό σημαιάκι στα αμήχανα χέρια του. Και πάνω ψηλά στα πλακάτ της παράβασης ο Κολοκοτρώνης, ο Καραϊσκάκης, ο Μακρυγιάννης, ο Θεόφιλος, ο Καβάφης, ο Σεφέρης, ο Ελύτης, ο Λαμπράκης, με το ανεξίτηλο σήμα της ειρήνης. Φωτεινά μετέωρα, κεράκια εφημερίας, που κρατούν αναμμένο τον πολυέλαιο του Έθνους. Λίγο πιο κάτω στα χώματα, συμπλεκόμενοι και διαπλεκόμενοι τραγικοί zanni μιας real politik, Βουλευτάκια της φακής, διαχειριστές της μπίζνας, του μεγάλου χρέους, Ελλάδα, Duty Free, αποικία. Σωτήρης Χατζάκης Θεσσαλονίκη Ιούνιος 2010 Συντελεστές Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας Κοστούμια: Έρση Δρίνη Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης Χορογραφία: Φωκάς Ευαγγελινός Ενορχήστρωση &Μουσική Διδασκαλία: Άρης Βλάχος Φωνητική προετοιμασία: Νίκος Βουδούρης Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάντζελα Γκίντη Βοηθός χορογράφου: Τατιάνα Μύρκου Οργάνωση παραγωγής: Ροδή Στεφανίδου Παίζουν (με σειρά εμφάνισης) Σταμάτης Κραουνάκης (Δικαιόπολις), Ιορδάνης Αϊβάζογλου (Κήρυκας), Δημήτρης Κοντός (Αμφίθεος), Γιάννης Χαρίσης (Πρέσβης Α), Χρήστος Νίνης (Πρέσβης Β΄, Θηβαίος), Νίκος Μαγδαληνός (Πρέσβης Γ’, Ξανθίας), Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Αρτάβας, Υπηρέτης Ευριπίδη), Νίκος Τουρνάκης (Θέωρος), Γιάννης Σιαμσιάρης ( Ευριπίδης), Γρηγόρης Βαλτινός (Λάμαχος), Πάολα Μυλωνά (Θεραπαινίδα Λάμαχου, Μούσα,) Τατιάνα Μύρκου (Θεραπαινίδα Λάμαχου, Μούσα, Ειρήνη), Εύα Σωφρονίδου (Θεραπαινίδα Λάμαχου, Κορίτσι Μεγαρίτη), Κώστας Βουτσάς (Μεγαρίτης), Παρθένα Χοροζίδου (Κορίτσι Μεγαρίτη), Αλέξανδρος Τσακίρης (Συκοφάντης, Γεωργός, Β΄ Κήρυκας), Γιάννης Καραούλης (Νίκαρχος), Πολυξένη Σπυροπούλου (Άγγελος Λάμαχου, Κουμπάρα), Θεοδώρα Βουτσά (Παράνυμφος), Χρίστος Νταρακτσής (Παιδί), Νίκος Καπέλιος (Άγγελος-Νοσοκόμα Λάμαχου). Χορός (με αλφαβητική σειρά) Ιορδάνης Αϊβάζογλου, Θεοδώρα Βουτσά, Νίκος Καπέλιος, Θανάσης Καραθανάσης, Γιάννης Καραούλης, Δημήτρης Κοντός, Νίκος Μαγδαληνός, Χρήστος Μουστάκας, Πάολα Μυλωνά, Τατιάνα Μύρκου, Χρήστος Νίνης, Χρίστος Νταρακτσής, Νίκος Ορτετζάτος, Βασίλης Παπαγεωργίου, Γιάννης Σιαμσιάρης, Μιχάλης Σιώνας, Πολυξένη Σπυροπούλου, Εύα Σωφρονίδου, Νίκος Τουρνάκης, Αλέξανδρος Τσακίρης, Γιάννης Χαρίσης, Κωνσταντίνος Χατζησάββας, Παρθένα Χοροζίδου. Τραγουδιστής: Χρήστος Μουστάκας Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Άρης Βλάχος, Σοφία Κακουλίδου, Άννα Λάκη, Νίκος Μπαχαρίδης, Νίκος Χατζόπουλος. ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ €30, €20 και €10 (φοιτητικό)
Το έργο είναι δραματικά επίκαιρο σε συνθήκες ηθικής πτώσης και πολιτισμικής παρακμής που συνοδεύουν πάντοτε την οικονομική κρίση. Ειδικότερα όταν η τελευταία οργανώνεται από τα ίδια συμφέροντα που επωφελούνται από την βαρβαρότητα και τον πόλεμο και οδηγούν στην ανθρώπινη εξαθλίωση και δυστυχία.
ΙΙ. Η σκηνοθεσία επέλεξε να φέρει το έργο στο σήμερα. Επιχειρώντας μια τομή στην ελληνική διαχρονία, επιβεβαιώνεται η παθογένεια και οι εμμονές ενός υπερτροφικού εγώ, που αντιμάχεται τη συλλογικότητα και όποιους θεσμούς νομιμοποιούν ως πρώτιστο επίτευγμα τη συνοχή του κοινωνικού ιστού. Η αντιστοιχία του τότε με το σήμερα, ανατριχιαστική. Πόλεμος –στρατιωτικός και οικονομικός- κρίση του πολιτεύματος, δημοκρατία υψηλού κινδύνου, το πολιτικό προσωπικό σε αμφισβήτηση, ηθική πτώση και πολιτισμική παρακμή. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, ο Δικαιόπολις επιχειρεί το ατομικό του εγχείρημα. Μία πράξη που φέρει την ποιότητα του απελπισμένου, το δικαίωμα της απόγνωσης, αλλά και το σπέρμα του αμοραλισμού, να κυοφορεί κάτι εξόχως επικίνδυνο, στον πυρήνα του κατορθώματος: από την πράξη του Δικαιόπολι ωφελείται ο ίδιος και η οικογένειά του. Δεν πρόκειται για συλλογική έξοδο από την κατάρρευση της πόλης, αλλά για επιτυχία μιας ιδιωτείας που αποθεώνεται, αλλά δεν προσφέρει. Δεν είναι τυχαίο που ο γεωργός Δικαιόπολις μετά την παράβαση αλλάζει οικονομική βάση και γίνεται μεταπράτης, πωλητής προϊόντων της γης, ένας μπακάλης. Από εκείνο το σημείο θα ρυθμίζει τις προσφορές, θα ανοίγει την κάνουλα της ειρήνης, κατά το δοκούν, συντρίβοντας τον capitano Λάμαχο, μία κωμικοτραγική εκδοχή ενός θρασύδειλου, άκαπνου πολέμαρχου, παλαιάς κοπής, ενός θαμπού εθνικιστή (;).
Ο Χορός –ένα οργανωμένο χάος- εισέρχεται στη σκηνή οργισμένος, επιθετικός, αδιάλλακτος. Όμως ο Δικαιόπολις θα τον αντιμετωπίσει με θάρρος και με θράσος, θα τον πείσει μεταμφιεζόμενος σε ήρωα του γοητευτικού μεγάλου Αρνητικού της εποχής, του Ευριπίδη. Καθώς ρέει το κρασί και τα κοψίδια σπάνε τις μύτες, ο Χορός μεταστρέφεται, αρνείται τον Λάμαχο και χορεύει συστρεφόμενος, στις παγανιστικές φούρλες του Δικαιόπολι. Έχουμε πια ελεύθερη αγορά, γιορτινά ρούχα, χρώματα, λαμπιόνια, βεγγαλικά, ένα πανηγύρι στη σκηνή. Όμως, πέρα εκεί ο πόλεμος συνεχίζεται. Το κάρο του Δικαιόπολι –όπως και αυτό της Μάννας Κουράγιο- δείχνει να εξαντλεί τα ειρηνικά του πολεμοφόδια.
Η άγρια διαπόμπευση του Λάμαχου, που κερδίζει επάξια τον ρόλο του αποδιοπομπαίου, αποφορτίζει την κοινότητα (;) Μια αίσθηση μετεωρισμού απομένει στο μεθεόρτιο τοπίο, ένα κοινό αίσθημα θολό και ζαλισμένο, όπως το παιδί του τέλους, με το μικρό βεγγαλικό του παγωτού και το πλαστικό σημαιάκι στα αμήχανα χέρια του. Και πάνω ψηλά στα πλακάτ της παράβασης ο Κολοκοτρώνης, ο Καραϊσκάκης, ο Μακρυγιάννης, ο Θεόφιλος, ο Καβάφης, ο Σεφέρης, ο Ελύτης, ο Λαμπράκης, με το ανεξίτηλο σήμα της ειρήνης. Φωτεινά μετέωρα, κεράκια εφημερίας, που κρατούν αναμμένο τον πολυέλαιο του Έθνους. Λίγο πιο κάτω στα χώματα, συμπλεκόμενοι και διαπλεκόμενοι τραγικοί zanni μιας real politik, Βουλευτάκια της φακής, διαχειριστές της μπίζνας, του μεγάλου χρέους, Ελλάδα, Duty Free, αποικία. Σωτήρης Χατζάκης Θεσσαλονίκη Ιούνιος 2010 Συντελεστές Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας Κοστούμια: Έρση Δρίνη Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης Χορογραφία: Φωκάς Ευαγγελινός Ενορχήστρωση &Μουσική Διδασκαλία: Άρης Βλάχος Φωνητική προετοιμασία: Νίκος Βουδούρης Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάντζελα Γκίντη Βοηθός χορογράφου: Τατιάνα Μύρκου Οργάνωση παραγωγής: Ροδή Στεφανίδου Παίζουν (με σειρά εμφάνισης) Σταμάτης Κραουνάκης (Δικαιόπολις), Ιορδάνης Αϊβάζογλου (Κήρυκας), Δημήτρης Κοντός (Αμφίθεος), Γιάννης Χαρίσης (Πρέσβης Α), Χρήστος Νίνης (Πρέσβης Β΄, Θηβαίος), Νίκος Μαγδαληνός (Πρέσβης Γ’, Ξανθίας), Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Αρτάβας, Υπηρέτης Ευριπίδη), Νίκος Τουρνάκης (Θέωρος), Γιάννης Σιαμσιάρης ( Ευριπίδης), Γρηγόρης Βαλτινός (Λάμαχος), Πάολα Μυλωνά (Θεραπαινίδα Λάμαχου, Μούσα,) Τατιάνα Μύρκου (Θεραπαινίδα Λάμαχου, Μούσα, Ειρήνη), Εύα Σωφρονίδου (Θεραπαινίδα Λάμαχου, Κορίτσι Μεγαρίτη), Κώστας Βουτσάς (Μεγαρίτης), Παρθένα Χοροζίδου (Κορίτσι Μεγαρίτη), Αλέξανδρος Τσακίρης (Συκοφάντης, Γεωργός, Β΄ Κήρυκας), Γιάννης Καραούλης (Νίκαρχος), Πολυξένη Σπυροπούλου (Άγγελος Λάμαχου, Κουμπάρα), Θεοδώρα Βουτσά (Παράνυμφος), Χρίστος Νταρακτσής (Παιδί), Νίκος Καπέλιος (Άγγελος-Νοσοκόμα Λάμαχου). Χορός (με αλφαβητική σειρά) Ιορδάνης Αϊβάζογλου, Θεοδώρα Βουτσά, Νίκος Καπέλιος, Θανάσης Καραθανάσης, Γιάννης Καραούλης, Δημήτρης Κοντός, Νίκος Μαγδαληνός, Χρήστος Μουστάκας, Πάολα Μυλωνά, Τατιάνα Μύρκου, Χρήστος Νίνης, Χρίστος Νταρακτσής, Νίκος Ορτετζάτος, Βασίλης Παπαγεωργίου, Γιάννης Σιαμσιάρης, Μιχάλης Σιώνας, Πολυξένη Σπυροπούλου, Εύα Σωφρονίδου, Νίκος Τουρνάκης, Αλέξανδρος Τσακίρης, Γιάννης Χαρίσης, Κωνσταντίνος Χατζησάββας, Παρθένα Χοροζίδου. Τραγουδιστής: Χρήστος Μουστάκας Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Άρης Βλάχος, Σοφία Κακουλίδου, Άννα Λάκη, Νίκος Μπαχαρίδης, Νίκος Χατζόπουλος. ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ €30, €20 και €10 (φοιτητικό)
Labels:
άρθρα,
ενημέρωση,
κρατικό θέατρο βορείου ελλάδος,
παραστάσεις,
πολιτισμός,
σχόλια,
τέχνες
ΑΚΥΡΩΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ με το έργο του Βιτόριο Κανούτσι «Θέλει τέχνη ο έρωτας»
ΔΗΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ
ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ
Κ.Ε.ΔΗ.Χ
ΑΚΤΗ ΕΝΩΣΕΩΣ - ΠΑΛΙΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ
ΤΗΛ. : 28210 87098 - 28210 87077
FAX : 28210 74332
Web SIte : www.dipeh.gr
Email : dipeh@otenet.gr
ΑΚΥΡΩΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ με το έργο του Βιτόριο Κανούτσι «Θέλει τέχνη ο έρωτας» 1/9/2010
ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ με το έργο του Βιτόριο Κανούτσι «ΘΕΛΕΙ ΤΕΧΝΗ Ο ΕΡΩΤΑΣ» που επρόκειτο να δοθεί την Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010 στο Θέατρο Ανατολικής Τάφρου, κατόπιν ανακοίνωσης του διοργανωτή.
Labels:
άρθρα,
εκδηλώσεις,
ενημέρωση,
κρήτη,
παραστάσεις,
πολιτισμός,
σχόλια,
χανιά
Ενημέρωση από το http://www.disabled.gr/ και το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ
Καινούργια αλλά απροσπέλαστα λεωφορεία αγοράζει η Κύπρος. Η οργάνωση παραπληγικών Κύπρου διαμαρτύρεται. Διαβάστε την διαμαρτυρία στην διεύθυνση http://www.disabled.gr/lib/?p=29076
Γράφτηκε πως έγινε υποχρεωτική η πρόσβαση των ΑμεΑ στις τράπεζες, αλλά δεν ανακοινώθηκε προς το παρόν η προθεσμία που θα αποκατασταθεί η προσπελασιμότητα των απροσπέλαστων τραπεζών ούτε ανακοινώθηκε η ποινή που θα επιβληθεί σε εκείνες τις τράπεζες που επιμένουν να διατηρούν απροσπέλαστα υποκαταστήματα. Διαβάστε περισσότερα στο http://news.disabled.gr/?p=31828
Νέες περικοπές στις «αναπηρικές» συντάξεις προγραμματίζονται για το 2011. Διαβάστε περισσότερα στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=31826
Tην απαλλαγή πληρωμής του 80% – 100% των ασφαλιστικών εισφορών που αναλογούν στις αμοιβές του 1/2 του προσωπικού των επιχειρήσεων θα προσφέρει ο OAEΔ σε όσους εργοδότες δεσμευτούν να διατηρήσουν για 1 χρόνο το σύνολο των ατόμων τα οποία απασχολούν. Διαβάστε περισσότερα στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=31833 επειδή υπάρχουν σημεία που ενδιαφέρουν τους ΑμεΑ.
Δεν ξέρω τι συνέβη και μου ξέφυγε να σας στείλω τα κείμενα του Τάσου Τέλογλου στην εφημερίδα Καθημερινή για την διαφθορά στα ασφαλιστικά ταμεία και στο ΕΣΥ. Τα κείμενα βρίσκονται στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?cat=25 αλλά το κείμενο που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι μια επιστολή νέων νευρολόγων που καταγγέλλουν αμαρτωλές συνταγογραφησεις για ένα φάρμακο για τη σκλήρυνση κατά πλάκας. Το κείμενο βρίσκεται στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=31850
Διαβάστε στο http://news.disabled.gr/?p=31839 την κοινή συνέντευξη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου εργασίας για τις κοινωνικές ασφαλίσεις και άλλα τινά, επειδή σε πολλά σημεία η συνέντευξη ενδιαφέρει τους ασφαλισμένους με αναπηρίες.
«Παράθυρο» για τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών άνοιξε ο διοικητής του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ Ρ. Σπυρόπουλος δηλώνοντας ότι «μπορεί και πρέπει να μειωθούν, εφόσον αποδώσουν τα μέτρα τα οποία λαμβάνονται για τον έλεγχο των δαπανών υγείας και την αύξηση των εσόδων». Σε απλά ελληνικά , ο διοικητής του Ι.Κ.Α. φαίνεται να λέει «εάν μαζέψουμε αρκετά χρήματα από τους νομοταγείς πολίτες τότε θα κάνουμε έκπτωση στις εισφορές όλων των πολιτών». Σε πιο απλά ελληνικά: διαβάστε περισσότερα στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=31810
Ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα εκπαίδευσης αυτιστικών μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών μπορείτε να διαβάσετε στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=31808 και είναι ελληνικό.
Ένα επιμορφωτικό σεμινάριο για την ειδική αγωγή και την εκπαίδευση πρόκειται να γίνει τον Οκτώβριο. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το σεμινάριο στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=31806
Τελικά δεν έχουν άδικο τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη που «κατηγορούν» την Ελλάδα επειδή έχει το πιο πλουσιοπάροχο σύστημα κοινωνικών ασφαλίσεων. Διαβάστε το http://news.disabled.gr/?p=31823 για να διαπιστώσετε πως το ελληνικό σύστημα κοινωνικών ασφαλίσεων δίνει λεφτά εκεί που δεν χρειάζονται και εκεί που χρειάζονται κάνει περικοπές.
Επειδή το «μνημόνιο» δεν είναι ένα μεταφυσικό φάντασμα αλλά έχει Λέξεις, προτάσεις και παραγράφους διαβάστε τον νόμο στη διεύθυνση http://www.nomotelia.gr/photos/File/3845-10.htm ώστε να γνωρίζετε αυτά που έχουν συμφωνηθεί.
Μαϊμού συντάξεις σε ένα κράτος τσίρκο. Διαβάστε το πάρα πολύ ενδιαφέρον κείμενο στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=31841 για να απολαύσετε το μέγεθος και την έκταση της κακής διοίκησης των ασφαλιστικών ταμείων αν και το κείμενο δεν φαίνεται και τόσο προϊόν ρεπορτάζ όσο φαίνεται να είναι «καρφωτή» από πολιτικούς κύκλους.
Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο με τίτλο «ένας νέος χορός» βρίσκεται στη διεύθυνση http://realmsvoices.com/entries/a-new-way-of-dancing-%CE%AD%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CF%87%CE%BF%CF%81%CF%8C%CF%82/ και εάν γνωρίζετε αγγλικά πρέπει οπωσδήποτε να το διαβάσετε.
Τις υπόλοιπες ειδήσεις μπορείτε να τις διαβάσετε στο http://news.disabled.gr/ που ενημερώνεται καθημερινά με όλες τις ειδήσεις και την αρθρογραφία από τον ημερήσιο και τον περιοδικό τύπο.
Πολλούς χαιρετισμούς, http://www.disabled.gr/\ και περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ
ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Labels:
άρθρα,
ενημέρωση,
σχόλια,
το χαμόγελο του παιδιού
Εφαρμογή του Νόμου για παράνομη χρήση του όρου «Πανεπιστήμιο»
Δελτίο Τύπου
30/08/2010
Εφαρμογή του Νόμου για παράνομη χρήση του όρου «Πανεπιστήμιο»
Το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο νόμος ζητά από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές όπως σφραγίσουν τις εγκαταστάσεις και αφαιρεθούν όλες οι σχετικές επιγραφές από το American University of Athens, καθώς το ίδρυμα αυτό κατά δήλωση του δεν έχει άδεια ίδρυσης ή λειτουργίας ως ΚΕΜΕ (Κέντρο Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης), ούτε έχει υποβάλλει αίτηση για την έκδοση τους και επιπλέον προβάλλεται παρανόμως ως «Πανεπιστήμιο» στις καταχωρήσεις του, παρά τα οριζόμενα στο Νόμο 3696.
Σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 3 του ν. 3696/2008 «3. Πλην των δημόσιων Πανεπιστημίων δεν επιτρέπεται η χρήση του όρου «Πανεπιστήμιο» στην ελληνική ή ξένη γλώσσα από οποιονδήποτε πάροχο υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Επίσης, με την παρ. 5 του άρθρου 22 του ν.3696/2008 «...η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών από εκπαιδευτήριο που προβάλλεται ως «ΚΕΜΕ» χωρίς άδεια ίδρυσης και λειτουργίας «ΚΕΜΕ» ή ως «Πανεπιστήμιο», πλην των δημοσίων πανεπιστημίων συνεπάγεται την άμεση διακοπή της λειτουργίας του.
Το Υπουργείο Παιδείας με συνεχείς επιστολές από το Σεπτέμβρη του 2009 και μετά, ζητά από το American University of Athens να ενημερώσει και να καταθέσει την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας βάση της οποίας λειτουργεί.
Σε απάντηση του το εν λόγω ίδρυμα ισχυρίζεται ότι είναι αμερικανικό νομικό πρόσωπο που εδρεύει στις ΗΠΑ και ως εκ τούτου δεν έχει ζητήσει να του χορηγηθεί άδεια ίδρυσης και λειτουργίας από το Υπουργείο Παιδείας. Από το ΦΕΚ της σύστασης του όμως προκύπτει ότι πρόκειται για νομικό πρόσωπο που έχει συσταθεί σύμφωνα με τις διατάξεις που διέπουν τη σύσταση και τη λειτουργία των Μονοπρόσωπων Εταιριών Περιορισμένης Ευθύνης στην Ελλάδα και δεν προκύπτει κανένας νομικός δεσμός με αμερικανικό νομικό πρόσωπο.
Επιπλέον, σε πρόσφατο διαφημιστικό δημοσίευμα σε free press εβδομαδιαία εφημερίδα το ανωτέρω ίδρυμα αναφέρεται ως «Πανεπιστήμιο».
Labels:
άρθρα,
ενημέρωση,
σχόλια,
υπουργείο παιδείας
Π. ΑΤΤΙΚΗΣ: ΟΡΙΣΤΙΚΟ "ΟΧΙ" ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΣΓΟΥΡΟ
Διαβάστε στο διαδικτυακό τόπο της Αυτοδιοίκησης www.aftodioikisi.gr για τη συνέντευξη του νομάρχη, στην οποία δηλώνει ότι θα είναι παρών ανεξάρτητα από την απόφαση του κομματός του, ξεχειλίζοντας το ποτήρι της υπομονής στην Ιπποκράτους
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7801
Διαβάστε επίσης:
1) Π. Πελοποννήσου: Ο νομάρχης βλέπει την ήττα και ζητά βουλευτιλίκι
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7802
2) Δ. Βόλου: "Εμπλοκή" στο ΠΑΣΟΚ με την ανακοίνωση Πιτσιώρη
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7803
3) Μανώλης: Να "θυσιαστεί" ο Μιχαλολιάκος για τον Πειραιά
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7805
4) ΠΑΣΟΚ: Σύσκεψη για τις υποψηφιότητες με Παπανδρέου
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7804
5) Αβραμόπουλος: Έκλεισε ο κύκλος μου στην Αυτοδιοίκηση
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7806
6) Τοπικές εκλογές: Οι υποψήφιοι στις 13 περιφέρειες και τους 325 δήμους - Η λίστα επικαιροποιείται καθημερινά
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7720
Και δεκάδες άλλα θέματα στο πλαίσιο της συνεχούς ροής ενημέρωσης από την αυτοδιοίκηση gr
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ GR: ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ
(Τιμητική Διάκριση Ιδρύματος Μπότση)
Labels:
άρθρα,
αυτοδιοίκηση,
ενημέρωση,
σχόλια
3η του Σεπτέμβρη: 36 χρόνια αντιφατικής πορείας
3η του Σεπτέμβρη: 36 χρόνια αντιφατικής πορείας
Παράνομη Χωματερή στον Δήμο Ανατολής!
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΤΖΙΑ
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΤΖΙΑ
epirusgate.blogspot.com
GAPιάδα vol 19: στηρίζεται σε νέους ανθρώπους
GAPιάδα vol 19: στηρίζεται σε νέους ανθρώπους
Ο νέος σύμβουλος του πρωθυπουργού ονομάζεται Άγγελος Χασαπόπουλος (αλήθειά, υπάρχει κάποια σχέση με τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο του Mega;), είναι ασκούμενος δικηγόρος, δεν έχει πάει στρατό (και σιγά μην πάει) και φωτογραφίζεται σαν... ας μην το σχολιάσουμε καλύτερα.
IPanic - Web Magazine
http://www.ipanic.gr/
Υπουργοί & Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ: κάντε ζντούπ!..
Υπουργοί & Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ: κάντε ζντούπ!..
ΤΟΥ Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ
Σε άλλες εποχές οι ΡΕΠΟΡΤΕΡ των εφημερίδων εντόπιζαν ένα θέμα, έψαχναν για ιδιαιτερότητές, ανακάλυπταν πτυχές κρυμμένες επιτήδεια και απεκάλυπταν σε εντυπωσιακά ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ τους πρωταγωνιστές, λεπτομέρειες ανατριχιαστικές ή και γαργαλιστικές δίνοντας στο αναγνωστικό κοινό υλικό για σχολιασμούς και ανάπτυξη επιχειρηματολογίας υπέρ και κατά!… Ήταν οι εποχές που, όπως τότε το αντιλαμβανόμασταν, η τεχνολογία καλπάζοντας βοηθούσε να γίνει ο «γύρος του κόσμου» με ασύλληπτες ταχύτητες με τη βοήθεια τέλεξ και τηλέγραφου μετουσιώνοντας το γνωστό αριστούργημα του Ιουλίου Βερν που απαιτούσε…ογδόντα μέρες να φαντάζει σαν γλυκό, αφελές παραμύθι για παιδιά.
Αλλά ο κόσμος άλλαξε αλλάξανε οι καιροί είναι όλα ψέματα κι ας φαίνονται για…αλήθεια, καθώς ήρθε η τηλεόραση και έφερε με ψηφιακή τεχνολογία σε «πραγματικό χρόνο» τα γεγονότα ως εικόνα μπροστά στα μάτια μας, ενώ την ίδια στιγμή στις «κορδέλες» κάτω από την εικόνα τρέχουν με λόγια οι καυτές ειδήσεις …Στον Κόσμο όλο, αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στην Ελλάδα η Τηλεόραση πρώτη μας δίνει ανάγλυφα τα οικονομικά, πολιτικά, πολιτιστικά, ψυχοκοινωνικά δεδομένα που συνθέτουν το καθημερινό μας πλαίσιο αναφοράς.
Έρχεται καλπάζοντας ο Σεπτέμβρης και σήμερα με τον Γιώργο Αυτιά και την Μάγδα Τσέγκου είπαμε την πρώτη ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ο Γιώργος Οικονομέας και ο Δημήτρης Καμπουράκης από σήμερα αξιολογούν την Κοινωνία σε ώρα ΜEGA, ενώ οι Λυριτζής και Οικονόμου ξανά στην συχνότητα του SKY (έχοντας εγκαταλείψει τα αλώνια της ΝΕΤ στον Κώστα Αρβανίτη και την Ρίτσα Μπιζόγλη)… Ακολουθεί, οσονούπω, ο Γιώργος Παπαδάκης
Θα ακολουθήσουν με κάποιες αλλαγές τα «Πολιτιστικά» μεσημεριού και απομεσήμερου από τα κανάλια μας που όλα εκπέμπουν εντός και, με τη βοήθεια δορυφορικών συνδέσεων, εκτός ελλαδικών συνόρων, ακόμη «ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ!!!»
Τυχαίο; ΔΕΝ…νομίζω!
Σε ότι αφορά τους ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ μας ή ΤιΒι είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού, η πασαρέλα, το παλκοσένικο του πόθου όπου αναδεικνύονται και πρωταγωνιστούν οι ίδιοι και οι ίδιες, Υπουργοί και Βουλευτές, και τώρα μέχρι Νοέμβρη υποψήφιοι Δήμαρχοι, Περιφερειάρχες, και Αντι-περιφερειάρχες “ad nauseam…”
Ο κ Παπανδρέου ανέστειλε, και πάλι, τον ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ (Ο κ Πάγκαλος δεν θέλει ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ και προτιμά όρους που συνάδουν με πλήρωση κενών λόγω συμμετοχής στις εκλογές Αυτοδιοίκησης) δίνοντας προτεραιότητα στα μπάνια του λαού και άφησε Υπουργούς, Υφυπουργούς και «ευελπιστούντες» Βουλευτές του να ψήνονται στην αγωνία…
Κύριοι Υπουργοί, Υφυπουργοί και…»ευελπιστούντες» Βουλευτές, θέλετε να ψυχανεμιστείτε που θα είσθε στο άμεσα προσεχές μέλλον;
Η συνταγή είναι απλή: πλησιάστε, παρακαλώ, τον τηλεοπτικό δέκτη του γραφείου ή του σπιτιού σας, σκύψτε μπροστά στην LCD ή την LED οθόνη και (MEGA, συγνώμη) κάντε ένα…ΖΝΤΟΥΠ!...
Labels:
άρθρα,
πιπερόπουλος,
σχόλια,
χρονογραφήματα
Θεσσαλονίκη: Ψαλίδι... στη φοιτητική ζωή
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ
ΤΗΣ ΠΑΥΛΙΝΑΣ ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΟΥ
Χωρίς να σταματούν να δηλώνουν πως η καλύτερη περίοδος στη ζωή ενός ανθρώπου είναι τα φοιτητικά χρόνια, και ειδικά σε μια «φοιτητούπολη» όπως η Θεσσαλονίκη, οι περισσότεροι φοιτητές έχουν ξεκινήσει τις περικοπές στα έξοδά τους. Οι γονείς έχουν ήδη μειώσει από την περσινή χρονιά το μηνιαίο χαρτζιλίκι, ενώ δεν είναι λίγοι οι φοιτητές που επιλέγουν να συγκατοικήσουν με κάποιον προκειμένου να γλιτώσουν χρήματα από το ενοίκιο. Τέσσερις φοιτητές στη Θεσσαλονίκη μιλούν για το κόστος της φοιτητικής ζωής στην πόλη, που δεν πέφτει κάτω από τα 700 ευρώ μηνιαίως, αλλά και για τη διασκέδαση, που έχει μεταφερθεί σε νέες περιοχές, κυρίως στη Βαλαωρίτου και τη Συγγρού.
Ο 22χρονος Βασίλης Φούκας από το Καρπενήσι σπουδάζει εδώ και τέσσερα χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Φέτος ολοκληρώνει τις σπουδές του στο Ιστορικό Αρχαιολογικό, ενώ συγκατοικεί με τις δυο αδερφές του σε ένα διαμέρισμα στην οδό Μπότσαρη. «Αν έμενα μόνος μου, θα χρειαζόμουν 400-450 ευρώ για το ενοίκιο. Εννοείται πως ένα σπίτι κοντά στο πανεπιστήμιο είναι πολύ πιο ακριβό», σημειώνει ο Βασίλης. Για τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ ο Βασίλης ξοδεύει περίπου 50 ευρώ την εβδομάδα, ενώ αρκετές είναι οι φορές που πηγαίνει για φαγητό στη φοιτητική λέσχη. «Οι περισσότεροι φοιτητές πηγαίνουν για φαγητό στη λέσχη τουλάχιστον τις ημέρες που έχει κοτόπουλο ή κρέας. Συνήθως πηγαίνουν εκείνοι που δεν είναι από τη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα αρκετοί τελειώνουν κάποια μαθήματα στις δύο το μεσημέρι και πηγαίνουν κατευθείαν εκεί. Διαφορετικά, αν δεν πηγαίνεις στη λέσχη, χρειάζονται τουλάχιστον 100 ευρώ το μήνα για φαγητό». Ο ίδιος εξηγεί πως ένα σημαντικό έξοδο για ένα φοιτητή είναι και τα χρήματα που ξοδεύει για το κινητό του: «Εγώ αγοράζω μια κάρτα των 5 ευρώ, ενώ κάποιος άλλος μπορεί να δώσει ακόμη και 50 ευρώ. Βλέποντας και το πώς κινούνται οι συμφοιτητές μου, νομίζω πως ένας φοιτητής χρειάζεται τουλάχιστον 700 ευρώ για τα συνολικά του έξοδα, συμπεριλαμβανομένου και του ενοικίου».
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Labels:
αγγελιοφόρος,
άρθρα,
ενημέρωση,
σχόλια
Σε ιδιώτες ακίνητα φιλέτα του Δημοσίου
ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Τα φιλέτα σε ιδιώτες
Θα δοθούν για 50 χρόνια, ώστε να κλείσουν οι τρύπες των δημοσίων ελλειμμάτων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Πουλερές Πάνος Θεοδωρακόπουλος Σε ιδιώτες για μισό αιώνα παραχωρεί το Δημόσιο ακίνητα- φιλέτα χάριν των δημοσίων ελλειμμάτων. Ο κύβος ερρίφθη για δύο από τα 76 ακίνητα- χρυσάφι που συμπεριλαμβάνονται στη μεγάλη λίστα της ακίνητης περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου και εντός του φθινοπώρου θα αναζητηθούν ιδιώτες επενδυτές οι οποίοι και θα αναλάβουν την εκμετάλλευσή τους για διάστημα έως και 50 ετών.
Πρόκειται για το ακίνητο των 270 στρεμμάτων όπου εκτεινόταν το εργοτάξιο της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου στο Αντίρριο και για το χιονοδρομικό κέντρο του Καϊμακτσαλάν μαζί με την περιβάλλουσα αυτό έκταση των 16.900 στρεμμάτων.
Σύμφωνα με πηγές της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου τους αμέσως επόμενους μήνες πρόκειται να προκηρυχθούν διαγωνισμοί για τα δύο αυτά ακίνητα- φιλέτα. Μάλιστα η προκήρυξη του διαγωνισμού για το ακίνητο του Ρίου- Αντιρρίου είναι έτοιμη σε όλες της τις λεπτομέρειες και εκτός απροόπτου θα κυκλοφορήσει εντός του Νοεμβρίου. Η αξιοποίηση του συγκεκριμένου ακινήτου έχει και τη θερμή υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑΣΟΚ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λ. Ηρώων 30
69100 Κομοτηνή
Τηλ: 25310 24498, 81006
Φαξ: 25310 81555
email: press@gpetalotis.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
O Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, τη Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010 πραγματοποίησε συνάντηση στο γραφείο του με θέμα τις εξελίξεις γύρω από τη νέα Κ.Υ.Α. που αφορά στο Εθνικό Πάρκο Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης. Στη συνάντηση παρευρεθήκαν ο Δήμαρχος Αιγείρου, κ. Βαγγέλης Λίτσος, ο Δήμαρχος Ιάσμου, κ. Κυριάκος Αμούτζας, ο Δήμαρχος Μαρώνειας, κ. Χρήστος Παπανικολάου καθώς και ο πρόεδρος του Κυνηγετικού Συλλόγου Ροδόπης, κ. Κυριάκος Ταξιλδάρης.
Ο κ. Πεταλωτής κατά τη διάρκεια της συνάντησης ενημερώθηκε για την διαδικασία έκδοσης νέου Προεδρικού Διατάγματος προς αντικατάσταση της Κ.Υ.Α. του 2008 για την διαχείριση του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης ο κ. Πεταλωτής δήλωσε :
«Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η βιώσιμη ανάπτυξη που θα σέβεται το περιβάλλον, γιατί το περιβάλλον είναι η ίδια μας η ζωή. Φυσικά όμως και η ανθρώπινη δραστηριότητα, δεν θα πρέπει να πηγαίνει πίσω. Θα πρέπει να εξισορροπηθούν οι ανάγκες της ανθρώπινης δραστηριότητας με τις ανάγκες της προστασίας του περιβάλλοντος.
Όλη αυτή η διαδικασία απαιτεί συγκεκριμένη ισορροπία , μια ισορροπία που μπορεί να επέλθει μέσα από μια διευρυμένη διαβούλευση, η οποία γίνεται εδώ και αρκετά χρόνια, είναι η αλήθεια, για την περιοχή μας. Ενόψει όμως και αυτής της διαδικασίας, θα πρέπει να διευρυνθεί αυτή η διαβούλευση και θα πρέπει να υπάρχει διευρυμένη νομιμοποίηση, λαμβάνοντας υπ΄ όψιν και τις νέες ανάγκες του Καλλικράτη.
Είμαστε στο στάδιο της ενημέρωσης, προχωράμε στην υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων έτσι ώστε να υπάρχουν συγκεκριμένες δομές που θα διασφαλίζουν ακριβώς, αυτή την ισορροπία ¨Περιβάλλον και Άνθρωπος ¨με μια νέα ματιά».
«Η πολύχρονη διαβούλευση δεν σημαίνει ότι είναι και διαβούλευση ουσίας», απάντησε ο κ. Πεταλωτής ερωτηθείς σχετικά με την καθυστέρηση διαμόρφωσης του τελικού κειμένου της Κ.Υ.Α. του 2008 και συνέχισε :
«Πολλές φόρες η αναβλητικότητα κάθε άλλο παρά βοηθάει. Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο και έτοιμο υλικό από τις προηγούμενες διαδικασίες διαβούλευσης, το οποίο πιστεύω ότι θα χρησιμοποιηθεί για την έκδοση και αυτού του Προεδρικού Διατάγματος. Όπου χρειάζεται και όπου απαιτείται, δεν θα υπάρχει περιορισμός χρόνου, έτσι ώστε να ακουστούν όλες οι απόψεις».
Όπως ανέφερε ο κ. Πεταλωτής θα ακουστούν και άλλες απόψεις σε μια συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, τονίζοντας πως οι απόψεις αυτές θα μεταφερθούν καταλλήλως και αρμοδίως σε εκείνους τους κυβερνητικούς παράγοντες που αποφασίζουν και έχουν αρμοδιότητα.
Labels:
άρθρα,
ενημέρωση,
κυβερνητικός εκπρόσωπος,
σχόλια
Δ. ΜΕΣΣΗΝΗΣ: ΒΟΛΕΣ ΑΠΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΗΣ ΝΔ ΚΑΤΑ ΣΑΜΑΡΑ
Διαβαστε στο Διαδικτυακό τόπο της Αυτοδιοίκησης www.aftodioikisi.gr> ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΜΕΣΣΗΝΗΣ ΟΤΙ Η ΡΗΓΙΛΛΗΣ "ΕΚΟΨΕ" ΤΟ ΝΥΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΠΕ "ΟΧΙ" ΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ "ΚΟΛΛΗΤΟΥ" ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ, Δ. ΠΤΩΧΟΥ, ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ "ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙ" ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΖΩΝΗ!
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7800
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
1) Δ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ: "ΜΑΧΗ" ΜΕΧΡΙΣ ΕΣΧΑΤΩΝ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ - ΠΕΤΡΑΛΙΑ
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7797
2) Ν. ΠΕΙΡΑΙΑ: 300.000 ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ" ΓΑΜΟ
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7799
3)ΚΚΕ: ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7798
4) ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ: ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ 325 ΔΗΜΟΥΣ - Η ΛΙΣΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=7720
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ GR: ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ
(ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΠΟΤΣΗ 2010)
Labels:
άρθρα,
αυτοδιοίκηση,
ενημέρωση,
σχόλια
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Αθήνα, 30 Αυγούστου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μετά από εισήγηση της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Προσφυγών Ασύλου που ενεργοποιήθηκε εκτάκτως στο πλαίσιο του ΠΔ 81/2009 για να εξετάσει τα αιτήματα των Ιρανών απεργών πείνας, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη αποφάσισε την απόδοση πολιτικού ασύλου και στους έξι από αυτούς.
Labels:
άρθρα,
ενημέρωση,
σχόλια,
υπουργείο προστασίας
Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010
ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Labels:
άρθρα,
σχόλια,
το χαμόγελο του παιδιού
ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ
''Διαδρομές στο παρελθόν, Μεγάλη Παναγιά Χαλκιδικής 1887 – 1978'',
Εκδόσεις Δια Βίου (2001),
Σχήμα: 33 cm Χ 25 cm (Σκληρό εξώφυλλο),
σελ. 175, χαρτί Velvet 170 gr,
ISBN: 960-87001-0-8,
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ:
Βασίλης Δούκας
ΚΕΙΜΕΝΑ:
Άννα Παπαγιάννη
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ:
Γραμματική Καραβασιλικού
Labels:
άρθρα,
βιβλία,
βιβλιοπροτάσεις,
ειδικές εκδόσεις,
ενημέρωση,
παράδοση,
πολιτισμός,
συγγραφείς,
σχόλια
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ
Γλύκατζη-Αρβελέρ Ελένη
Γιατί το Βυζάντιο
ΓΛΩΣΣΑ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΞΩΦΥΛΛΟ: ΜΑΛΑΚΟ
ΣΕΛΙΔΕΣ: 287
ΕΤΟΣ: 2009
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 14.0 x 21.0
ISBN: 978-960-19-0326-2
SAPCODE: 21008844
Το «Γιατί το Βυζάντιο», το καινούργιο βιβλίο της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ, γραμμένο απευθείας στα ελληνικά, αποτελεί ένα απόσταγμα σχεδόν βιωματικό, από την πολύχρονη διδασκαλία της διαπρεπούς βυζαντινολόγου στη Σορβόννη. Απευθύνεται στο ευρύ κοινό και ειδικά σε εκείνους που τους απασχολεί το ζήτημα της ελληνικής ιστορικής συνέχειας.
«Το πόνημα αυτό», αναφέρει η ίδια, «απευθύνεται σε όσους από τους Νεοέλληνες ταλανίζονται με το πρόβλημα της ελληνικής ιστορικής συνέχειας και στους ξένους (κυρίως τους Δυτικοευρωπαίους και τους Αμερικανούς βλαστούς τους) που αρκούνται στην επιλεκτική γνώση του παρελθόντος τους, άσχετα από κάθε ιστορική πραγματικότητα και με μόνο μέλημα τη δικαίωση μιας σύγχρονης πολιτικής προσέγγισης, που υπαγορεύουν συμφέροντα και ενδιαφέροντα, ξένα συχνά από την ιστορία και το αντικείμενό της».
Η συγγραφέας επιχειρεί να αποσαφηνίσει το Βυζάντιο δια του Βυζαντίου, με πολλαπλές αναφορές σε κείμενα - κλειδιά (Τριακονταετηρικός του Ευσεβίου, Κοσμογραφία του Κοσμά Ινδικοπλεύστη, Τακτικά του Λέοντος ΣΤ' τυο Σοφού, Βίος Ιακώβου του Νεοφωτίστου, Σχόλια του Τζέτζη, Επαναγωγή κ.ά.), τα οποία, κατά τη γνώμη της, εκφράζουν συνοπτικά τα χαρακτηριστικά της βυζαντινής ψυχοσύνθεσης ή σημαδεύουν παραστατικά τομές και στροφές της ιστορίας του Βυζαντίου.
Ο στόχος της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ είναι ο εξής, όπως τον διατυπώνει στον Πρόλογό της: «Να βάλω, κατά το δυνατόν, έστω εκ του πλαγίου και λάθρα σχεδόν, το Βυζάντιο στη θέση που τα επιτεύγματά του μας υπαγορεύουν: να πω συνοπτικά, εννοώ, αυτά που το αναδεικνύουν ως την πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκρατορία και που εξηγούν, όχι μόνο το πολιτιστικό μεγαλείο του (και αυτό ανεπαρκώς ακόμη γνωστό), αλλά και την ασυνήθη για παγκόσμια δύναμη (όπως ήταν κάποτε το Βυζάντιο) μακροβιότητά του».
Η επιλογή των θεμάτων που αναπτύσσονται σχετίζεται κυρίως με φαινόμενα μακράς διαρκείας και μπορούν να ερμηνεύσουν το «Γιατί» της βυζαντινής πολιτικής εμβέλειας (εξ ου και ο τίτλος «Γιατί το Βυζάντιο»).
Αναλύονται οι σχέσεις της πολιτείας με την εκκλησία (αυτοκράτορα και πατριάρχη), του κέντρου με την περιφέρεια (Κωνσταντινούπολης και επαρχιών), του Βυζαντίου με τους πολυποίκιλους γείτονές του, φίλους, συμμάχους ή εχθρούς. Οι συνοριακές συρρικνώσεις, οι δογματικές διαμάχες, οι στρατιωτικοπολιτικές αντιπαλότητες και οι άνισες κοινωνικές διαβαθμίσεις που ρύθμιζαν την καθεστηκυία τάξη εξηγούν τη δυσκολία της βυζαντινής κοινωνίας αλλά και της πολιτικής να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών. Η πτώση της αυτοκρατορίας πρώτα στα χέρια των Σταυροφόρων (1204) και τελικά στους Οθωμανούς (1453) προλογίζουν την χαλεπότητα της μετέπειτα εποχής που θεμέλιό της ωστόσο μένει η πολύχρονη βυζαντινή εμπειρία: θρησκευτική, ιδεολογική και βιωματική. Απόηχός της ως τις μέρες μας μπορεί να θεωρηθεί η αμφίσημη σχέση των Νεοελλήνων με τη Δύση και με την Ανατολή, πρόβλημα της νεοελληνικής ταυτότητας.
Labels:
άρθρα,
βιβλία,
βιβλιοπροτάσεις,
εκδοτικοί οίκοι,
πολιτισμός,
συγγραφείς,
σχόλια
ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΠΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ
Ο χάρτης των χαμένων εραστών
Ασλάμ Ναντίμ
Μετάφραση: Τσιρούνη Αγγελική
Σελ.: 480
Σχήμα: 14 Χ 20.5
ISBN: 978-960-6863-55-4
1η Έκδοση: Ιούνιος 2010
Στους αναγνώστες που επέλεξαν αυτό το βιβλίο προτείνουμε επίσης το Σβησμένες ψυχές του ίδιου συγγραφέα.
«Στο βιβλίο αυτό, κι ας είναι γεμάτο ιστορίες βίας, αδικίας, μισαλλοδοξίας και άγνοιας, η αγάπη δεν έρχεται ποτέ σε δεύτερη μοίρα. Λάμπει στα χείλη ακόμη και της πιο βαθιάς πληγής».
Labels:
άρθρα,
βιβλία,
βιβλιοπροτάσεις,
εκδοτικοί οίκοι,
συγγραφείς,
σχόλια
Η Ζωή Τηγανούρια στο πλαίσιο του φεστιβάλ "Η Θράκη πατάει...Γκάζι"
Το Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου η ακορντεονίστα και μουσικοσυνθέτης Ζωή Τηγανούρια σε ρυθμούς tango, latin αλλά και λαικούς, βαλκανικούς , παραδοσιακούς, στο πλαίσιο του τριήμερου φεστιβάλ πολιτισμού "Η Θράκη πατάει...Γκάζι" που διοργανώνει η "Τεχνόπολις" του Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Νομαρχίες Έβρου και Ξάνθης.
Μετά την επιτυχημένη της καλοκαιρινή περιοδεία η Ζωή Τηγανούρια επιστρέφει στους γνώριμους ήχους της πατρίδας της μέσω "Τεχνόπολις" για μια μοναδική εμφάνιση στο πρώτο φεστιβάλ τεχνών αφιερωμένο στη Θράκη και τους καλλιτέχνες της, μαζί της στο τραγούδι η Ειρήνη Χαρίδου και η παραδοσιακή χορωδία πολιτιστικού συλλόγου νέας Βύσσας Στέφανος Καραθεοδωρής .
Special Guest η Καίτη Γαρμπή
Σάββατο 11/09, "Τεχνόπολις" Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι Πειραιώς 100
Ώρα έναρξης: 21:00
Είσοδος ελεύθερη.
Σας περιμένουμε!
ZOE MUSIC Ltd.
Music Productions
tel.:+30 2109587551,
mob.:+30 6948381283
Contact: info@zoe-music.net
Links:
http://www.zoe-music.net
http://www.myspace.com/zoitiganouria
http://www.facebook.com/home.php?#/pages/ZOE-TIGANOURIA-Official-Page/158874867948?ref=ts
Labels:
άρθρα,
εκδηλώσεις,
ενημέρωση,
καλλιτέχνες,
μουσικοί,
σχόλια
ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΚΥΡΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ
Πάνος Γεραμάνης
Σε δρόμους λαϊκούς
Περιέχει συλλεκτικό CD
και πλούσιο φωτογραφικό υλικό
Kαρδάσης Βασίλης
ISBN 978-960-422-859-1
Σχήμα 19Χ26
Εξώφυλλο Μαλακό με αυτιά
Σελίδες 248
Πρώτη έκδοση 2010
Ο Πάνος Γεραμάνης, υπήρξε πολυσήμαντος και δημιουργικός δημοσιογράφος στο περιβάλλον των συγκροτημάτων Τύπου. Με συνέπεια και ευθύνη υποστήριξε στην καριέρα του τα κοινωνικά δικαιώματα. Ήταν λάτρης της ταβέρνας και της καλής παρέας, απολαμβάνοντας τη φιλία πολλών ανθρώπων. Υπήρξε επιπλέον ο άνθρωπος με τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην προβολή του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού. Ανέσυρε από τη λήθη τη χρυσή εποχή του ’50 και του ’60. Επανέφερε στο προσκήνιο τους θρύλους της λαϊκής μουσικής, στιχουργούς, συνθέτες, ερμηνευτές και οργανοπαίκτες, ξεσκόνισε παλιούς δίσκους 78 και 45 στροφών, αναζωογόνησε την υπνώτουσα μνήμη μας, ανατροφοδότησε τις αισθήσεις μας, πλούτισε τα αισθήματά μας. Οι εκπομπές του στο ραδιόφωνο έγιναν καταφύγιο της νοσταλγίας και της αγάπης μας για έναν κόσμο που όλοι λατρέψαμε.
Labels:
άρθρα,
βιβλία,
βιβλιοπροτάσεις,
εκδοτικοί οίκοι,
πολιτισμός,
συγγραφείς,
σχόλια
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)