Σάββατο 23 Αυγούστου 2008

Βαρθολομαίος: Η πολιτεία δεν καταστέλλει την αναρχία στη μονή Εσφιγμένου

(ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ http://www.makthes.gr/)
Σήμερα ο κ. Βαρθολομαίος θα επισκεφθεί τις μονές Αγίου Παύλου και Γρηγορίου, ενώ αύριο τη Σίμωνος Πέτρας. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα παραστεί στο μέγα εσπερινό της πανηγύρεως του Αγίου Νήφωνος στη μονή Διονυσίου Αποστολή στο Άγιο Όρος : Φώτης Κουτσαμπάρης
Την κωλυσιεργία της πολιτείας στην εκτέλεση της απόφασης για απομάκρυνση των “ανταρτών” μοναχών της μονής Εσφιγμένου επισήμανε χθες μεταξύ άλλων ο οικουμενικός πατριάρχης Βαρθολομαίος, πρώτη ημέρα της επίσκεψής του στη μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους.
“Ίσως ακούσωμεν παράπονα διά την περίπτωσιν της ιεράς μονής Εσφιγμένου, η οποία κατέστη περιπεπλεγμένον κουβάριον, ως μη όφειλε, η δε έντιμος ελληνική πολιτεία διά γνωστούς ημίν και τω αγιορειτικώ κόσμω αλλά ακατανόητους λόγους αναβάλλει να εκτελέση τα εκκλησιαστικώς και δικαστικώς αποφασισθέντα και να καταστείλη την αναρχίαν και αντιμοναχικήν ανυπακοήν και να διευκολύνη την εγκατάστασιν της μόνης νομίμου αδελφότητος εις την ιστορικήν ιερά μονή της”, υπογράμμισε ο κ. Βαρθολομαίος κατά τη δοξολογία υποδοχής στον ιερό ναό του Πρωτάτου.
"ΟΥΔΕΝ ΘΥΣΙΑΖΟΜΕΝ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΕΜΠΟΛΟΥΜΕΝ” Ο πατριάρχης αναφέρθηκε και σε ενδεχόμενες μεμψιμοιρίες, όπως είπε, για το διάλογο της ορθόδοξης εκκλησίας με ετερόδοξους και τις κοινές εκδηλώσεις εξηγώντας:
“Βαθυτάτη πεποίθησις ημών ότι ημείς έχομεν το πλήρωμα της αληθείας και της χάριτος, η ορθόδοξος εκκλησία είναι αυτή μόνη η μία αγία καθολική και αποστολική εκκλησία του Χριστού μας δημιουργεί την υποχρέωση να είμεθα εν διαλόγω μετά των ετεροδόξων διά να φανερώσωμεν εις αυτούς τας ρίζας των και την πνευματικήν καταγωγήν των και να τους βοηθήσωμεν να επανέβουν των παλαιών εν τη ακριβεία της πίστεως, της λατρείας και της ασκητικής πνευματικότητος εαυτών των.
Ουδέν θυσιάζομεν και τίποτε δεν απεμπολούμεν”.
Την ικανοποίηση της αγιορείτικης κοινότητας για την επίσκεψη-προσκύνημα του πατριάρχη εξέφρασε ο ηγούμενος Μεγίστης Λαύρας Προκόπιος.
“Είναι ευχάριστη διαπίστωση ότι αποδεικνύεται πως παραλλήλως προς το υψηλό αξίωμα είστε και παραμένετε εις των μοναχών.
Μας συγκινούν οι προσπάθειες που κάνετε για περαιτέρω σύσφιγξη των σχέσεων του Πατριαρχείου με την αγιορείτικη κοινότητα”.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΟΝΑΚΙ ΤΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ Μετά τη δοξολογία ο πατριάρχης επισκέφθηκε το υπό ανέγερση κονάκι της ανεγνωρισμένης μόνης Εσφιγμένου και φύτευσε συμβολικά στον περίβολο ένα κυπαρίσσι σε ανάμνηση της πατριαρχικής επίσκεψης.
Σημειώνεται ότι το κονάκι θεμελιώθηκε από τον ίδιο τον πατριάρχη κατά την προηγούμενη επίσκεψή του στις Καρυές, τον Οκτώβριο του 2006.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΜΕ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΕΙΑ Ο πατριάρχης έφτασε στις Καρυές στις 10.30 το πρωί, όπου τον υποδέχθηκε η ιερά κοινότητα, οι 20 ηγούμενοι των μονών.
Η ατμόσφαιρα ήταν συγκινητική αφού σύμφωνα με το αγιορείτικο τυπικό, οι ηγούμενοι και οι εκπρόσωποι των μονών υποδέχθηκαν τον προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας με κωδωνοκρουσίες και ψαλμούς ενώ δεν έλειψαν και οι εκδηλώσεις αγάπης προς το πρόσωπο του ιεράρχη.
Νωρίτερα στο λιμάνι της Δάφνης τον υποδέχθηκε ο άγιος Πρωτάτου Στέφανος, ο οποίος τον συνόδευσε στο Πρωτάτο.
Οι αγιορείτες πατέρες χάρισαν στον οικουμενικό πατριάρχη δύο αργυρά δικεροτρίκερα, ενώ από την πλευρά του, ο κ. Βαρθολομαίος ανταπέδωσε μ’ ένα ασημένιο χερνιβόξυστο (κροντήρι).
Μετά τη μεσημβρινή τράπεζα, νωρίς το απόγευμα, ο πατριάρχης επισκέφθηκε τη μονή Ξηροποτάμου, ενώ το βράδυ κατέληξε στη μονή Αγίου Διονυσίου, όπου θα διαμένει όλες τις ημέρες της επίσκεψής του στο Άγιο Όρος, μέχρι την ερχόμενη Τρίτη.
Σήμερα ο κ. Βαρθολομαίος θα επισκεφθεί τις μονές Αγίου Παύλου και Γρηγορίου, ενώ αύριο το πρωί τη μονή Σίμωνος Πέτρας και το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα παραστεί στο μέγα εσπερινό της πανηγύρεως του Αγίου Νήφωνος στη μονή Διονυσίου.
Την Κυριακή θα τελεστεί πατριαρχική λειτουργία στο συνοδικό της μονής Διονυσίου, ενώ τη Δευτέρα θα γίνει ανάβαση στο σπήλαιο του Αγίου Νήφωνος.
Την Τρίτη ο Πατριάρχης θα αναχωρήσει για την Κωνσταντινούπολη.

Στα προημιτελικά ο Νικολαΐδης

(ΑΠΟ http://www.contra.gr/)
Έστω και δύσκολα, ο Αλέξανδρος Νικολαΐδης κατάφερε να ξεκινήσει με το δεξί την παρουσία του στα +84 κιλά του Ολυμπιακού τουρνουά τάε κβον ντο, παίρνοντας το εισιτήριο για τα προημιτελικά.
Ο «ασημένιος» Ολυμπιονίκης της Αθήνας και πρωταθλητής Ευρώπης παρουσιάστηκε αγχωμένος κόντρα στον Αρμάν Τσιλμάνοφ και χρειάστηκε να πάει ο αγώνας στον τέταρτο γύρο για να τον νικήσει με 4-3. Ο Καζάκος, «χάλκινος» παγκόσμιος πρωταθλητής στα -84 κιλά, ξεκίνησε δυνατά παίρνοντας τον πρώτο πόντο όμως ο Έλληνας πρωταθλητής απάντησε γρήγορα με το τέλος του τρίτου γύρου να τους βρίσκει ισόπαλους με 3-3.
Στην…παράταση ο Νικολαΐδης δεν άφησε πολλά περιθώρια στον αντίπαλο του και χάρη στον «χρυσό» πόντο που πήρε εξασφάλισε την είσοδο στην οκτάδα. Εκεί θα βρεθεί αντιμέτωπος στις 11:15 με τον Αμπντελκαντέρ Ζρουρί.
Ο 32χρονος Μαροκινός ήταν 5ος στην Αθήνα ενώ στο περσινό Παγκόσμιο πρωτάθλημα πήρε το χάλκινο μετάλλιο, έχοντας στη συλλογή του και το ασημένιο από την διοργάνωση του 2005.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δήμος Καλαμαριάς http://www.kalamaria.gr/ Ογδόντα πέντε συνολικά άτομα με αναπηρίες αναχώρησαν σήμερα Παρασκευή 22 Αυγούστου στις 10 το πρωί για τις κατασκηνώσεις «ΤΣΑΦ-ΤΣΟΥΦ» που βρίσκονται στο Ορφάνι του νομού Καβάλας, στο πλαίσιο του προγράμματος που πραγματοποιεί με ιδιαίτερη ευαισθησία ο Δημοτικός Οργανισμός Κοινωνικής Φροντίδας Καλαμαριάς. Από νωρίς το πρωί τα παιδιά ιδιαίτερα χαρούμενα, με τον αυθορμητισμό της πρώτης νιότης μαζί με τις αποσκευές τους και συνοδευόμενα από τους γονείς, συγκεντρώθηκαν στο σημείο αναχώρησης, μπροστά στην είσοδο του γηπέδου Απόλ λωνα. Γύρω στις δέκα επιβιβάστηκαν στα λεωφορεία μαζί με τους ισάριθμους εκπαιδευμένους συνοδούς και ξεκίνησαν το ταξίδι για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Εκεί τα παιδιά θα φιλοξενηθούν για δεκαπέντε ολόκληρες ημέρες απολαμβάνοντας το κολύμπι στη θάλασσα και την πισίνα, το παιχνίδι, θα αναπτύξουν διάφορες άλλες δραστηριότητες, θα δημιουργήσουν φιλίες, ενώ η παρουσία του Δήμου θα είναι καθημερινή. Παράλληλα επιστημονική επιτροπή αποτελούμενη από ειδικούς ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, φυσιοθεραπευτές αλλά και γιατρό καθώς επίσης και νοσηλευτικό προσωπικό θα παρακολουθεί όλο το 24ωρο τα παιδιά στη διάρκεια της θερινής τους απόδρασης. Η κατασκηνωτική αυτή περίοδος που οργανώνει ο Δήμος εδώ και αρκετά χρόνια, στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής που ασκεί, δίνει την ευκαιρία σε αυτά τα παιδιά να ξεφύγουν από το οικογενειακό περιβάλλον για κάποιο διάστημα, να αυτονομηθούν κατά κάποιο τρόπο, να ζήσουν δύο εβδομάδες με φίλους, να αναπτύξουν συνεργασίες με συνοδούς και άλλα παιδιά και να περάσουν δημιουργικά το χρόνο τους. Έχουν πλάι τους ανθρώπους με μεράκι και αγάπη προς αυτά, με ήθος και σεβασμό προς την προσωπικότητά τους, που θα τους βοηθούν σε κάθε προσπάθειά τους. Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι την Κυριακή 31 Αυγούστου είναι η ημέρα του επισκεπτηρίου των Γονέων. Συγκεκριμένα οι γονείς φιλοξενούνται εάν θέλουν στις εγκαταστάσεις της κατασκήνωσης και βιώνουν με τα παιδιά τους τις δραστηριότητες μιας ολόκληρης μέρας, ενώ παράλληλα έχουν την ευκαιρία να δούν και να θαυμάσουν τις δημιουργίες των παιδιών τους που έφτιαξαν όλες τις ημέρες της παραμονής τους. Οι κατασκηνωτικές θα ολοκληρώσουν τις διακοπές τους στις 5 Σεπτεμβρίου και θα επιστρέψουν στις οικογένειές τους. Διακοπές στη Χαλκιδική για μέλη των ΚΑΠΗ Για το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής, τη Σιθωνία, αναχώρησε σήμερα επίσης και η 5η και τελευταία αποστολή των μελών ΚΑΠΗ του Δήμου Καλαμαριάς. Τα μέλη των 6 ΚΑΠΗ φιλοξενούνται για ένα επταήμερο στις εγκαταστάσεις του κάμπιγκ «Σίθων» που βρίσκεται στη Μεταμόρφωση. Συνολικά πάντως 500 άτομα της τρίτης ηλικίας από τον Δήμο Καλαμαριάς είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν διακοπές και φέτος στην όμορφη Χαλκιδική. Να σημειωθεί ότι ο Δήμος Καλαμαριάς θέλοντας να προσφέρει ένα επταήμερο χαλάρωσης και απόλαυσης σε όμορφες ακτές, πραγματοποιεί κάθε χρόνο δωρεάν κατασκηνωτικό πρόγραμμα στα μέλη- των ΚΑΠΗ, προκειμένου να ξεφύγουν για λίγες μέρες από τους έντονους ρυθμούς της πόλης , να χαλαρώσουν , να απολαύσουν τα θαλασσινά μπάνια τους κοντά στη θάλασσα και να αποκτήσουν μια πλούσια εμπειρία. Στους παλαιότερους πάντως η κατασκήνωση θυμίζει ομαδικά παιχνίδια, αθλοπαιδιές, κολύμβηση και... δυνατές φιλίες. Στους νεώτερους, αγαπημένους προορισμούς με μια ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων.

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2008

«Χρέωσαν» με 5.000€ κάθε Ελληνα

(ΑΠΟ ΕΘΝΟΣ http://www.ethnos.gr/)
Με 5.000 ευρώ «χρέωσε» κάθε Ελληνα η... νέα διακυβέρνηση.
Το δημόσιο χρέος εξακοντίστηκε στα τέλη Ιουνίου στα 252 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας τον ετήσιο στόχο που είχε θέσει το οικονομικό επιτελείο για το σύνολο του έτους.
Η κυβέρνηση μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια... κατάφερε να αυξήσει το χρέος κατά περίπου 51 δισ. ευρώ, αφού τον Δεκέμβριο του 2004 ήταν λίγο πάνω από τα 201 δισ. ευρώ. Παράλληλα με τον εκτροχιασμό του δημοσίου χρέους, αυξάνεται κατακόρυφα και το κόστος εξυπηρέτησης του δανεισμού λόγω της αύξησης των επιτοκίων, συνδυασμός που «υποθηκεύει» το μέλλον της ελληνικής οικονομίας.
Πιο αναλυτικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το δημόσιο χρέος στο πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκε στα 251,94 δισ. ευρώ (έναντι 235,96 δισ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα), υψηλότερα δηλαδή από τον ετήσιο στόχο που είχε τεθεί στον προϋπολογισμό του 2008 για χρέος 250,2 δισ. ευρώ.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΚΕ.Π.ΚΑ.: Τουρισμός ή Ταλαιπωρία Καταναλωτών;

(ΑΠΟ http://www.traveldailynews.gr/)
Συνολικά 184 καταγγελίες - παράπονα καταναλωτών, που αφορούσαν σε τουριστικές υπηρεσίες δέχτηκε από την 1η Ιουλίου 2008 έως και το Δεκαπενταύγουστο το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών - ΚΕ.Π.ΚΑ.
Η πλειοψηφία των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (76 προβλήματα).
Πιο συγκεκριμένα, οι καταναλωτές κατήγγειλαν: Ενώ ακυρώθηκε η κράτηση του δωματίου, έγκαιρα, ο ξενοδόχος αρνήθηκε να επιστρέψει την προκαταβολή. Καταναλωτές αποχώρησαν, από τα καταλύματα, για τα οποία είχαν κάνει κράτηση, γιατί αυτά δεν ανταποκρινόταν, στις υποσχέσεις παρoχών, που είχαν λάβει, από τους ιδιοκτήτες τους. Π.χ.
«Το δωμάτιο διαθέτει θέα στη θάλασσα», αλλά έβλεπε τοίχο»,
«Το δωμάτιο διαθέτει μπαλκόνι», αλλά ήταν ισόγειο.
«Το ξενοδοχείο διαθέτει υποδομές, για ΑΜΕΑ», αλλά το δωμάτιο ήταν σε όροφο, χωρίς ράμπα.
Το ξενοδοχείο είναι 4 αστέρων», αλλά η ποιότητα του καταλύματος ήταν πολύ χαμηλότερη. Καταναλωτές αποχώρησαν, από το κατάλυμα, λόγω ελλιπούς καθαριότητας, κακών συνθηκών υγιεινής, παραμελημένων εγκαταστάσεων, υπερβολικού θορύβου κ.λπ. Καταναλωτές έκλεισαν δωμάτια, σε συγκρότημα, μέσω internet.
Ο ξενοδόχος τους έδωσε δωμάτια, σε οίκημα, εκτός συγκροτήματος, το οποίο δεν αναφερόταν, πουθενά, στην ιστοσελίδα.
Οι παροχές, βέβαια, ήταν υποβαθμισμένες. Ξενοδόχοι ακύρωσαν κρατήσεις και «βόλεψαν» τους καταναλωτές, σε άλλα καταλύματα, τα οποία, συχνά, δεν ανταποκρίνονταν, στα συμφωνημένα. Aρνηση του ξενοδοχείου ότι εισέπραξε προκαταβολή.
Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (50 προβλήματα).
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

(ΑΠΟ ΔΗΜΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ http://www.kalamaria.gr/)
Η φράση του Oμήρου, που σημαίνει "δίπλα θάλασσα, στην αμμουδιά " δίνει το στίγμα των εκδηλώσεων που εδώ και 18 χρόνια διοργανώνει ο Δήμος Καλαμαριάς.
Στη μοναδική περιοχή εντός του Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης που υπάρχει αμμουδιά, στην παραλία της Αρετσούς, δίπλα στην θάλασσα, οι εκδηλώσεις αυτές έχουν καταξιωθεί στο κοινό της Θεσσαλονίκης, ενώ τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης έχουν αφιερώσει διθυραμβικές κριτικές.
Οι πρώτες εκδηλώσεις "Παρά θιν' αλός" διοργανώθηκαν το 1991 και ήρθαν σαν εξέλιξη των "Συναντήσεων Θεσσαλονικέων Συνθετών" που συμπλήρωναν τότε εννέα χρόνια ζωής.
Από την πρώτη διοργάνωση, η φιλοσοφία του Δήμου ήταν οι εκδηλώσεις αυτές να αγκαλιάσουν διάφορες μορφές τέχνης (μουσική, χορός, εκθέσεις, κινηματογράφος, διαλέξεις, κ.λ.π.) εστιάζοντας σε έναν θεματικό κύκλο κάθε φορά.