Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2010

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

«Στρατιά “Σ’ αγαπώ”»
ΣΕΙΡΑ: Σύγχρονη Ξένη Πεζογραφία ΓΛΩΣΣΑ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Παναγιώτης Τσιαμούρας ΣΕΛΙΔΕΣ: 375 ΕΤΟΣ: 2009 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 14.0 x 21.0 ISBN: 978-960-19-0509-9 Η «Στρατιά "Σ' αγαπώ"», όπως αποκαλούσαν οι Άγγλοι τα ιταλικά στρατεύματα κατοχής στην Ελλάδα (1941-1943), ζωντανεύει περιστατικά μεταξύ των Ιταλών στρατιωτών και των Ελλήνων που αντιμετωπίζουν καθημερινά τη σκληρότητα του πολέμου και αγωνίζονται να επιβιώσουν με κάθε μέσο επεισόδια με τις πόρνες που ακολουθούν τα στρατεύματα σκηνές με τις γυναίκες που πουλούν το κορμί τους για ένα κομμάτι ψωμί, λίγο σαπούνι, ή για να σώσουν συζύγους και αδέλφια. Ιστορίες περί έρωτος, που συνθέτουν εντέλει μια μεγάλη τοιχογραφία. Αλλά και περί αγάπης, φιλίας, προδοσίας.
Οι ήρωες είναι όλοι νέοι και ωραίοι. Διψάνε για ζωή κι έχουν επιθυμίες. Είναι όμως στρατιώτες.
Ο Μουσολίνι τους έχει στείλει στην Ελλάδα για να συντρίψουν τον ελληνικό λαό. Και εκείνοι προσπαθώντας να ξεγελάσουν τον βραδύρρευστο χρόνο, την εξάντληση και το φόβο τους στην αγκαλιά των Ελληνίδων, πλανεύονται από την εξαίσια ομορφιά του ελληνικού τοπίου. Ο Ρέντζο Μπιαζιόν - που συμμετείχε στην ιταλική εκστρατεία εναντίον της Ελλάδας κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και υπηρέτησε στην Πελοπόννησο, στην Κρήτη και στη Ρόδο-, για να ξορκίσει τους εφιάλτες του πολέμου έγραψε το μοναδικό λογοτεχνικό έργο του, «Στρατιά "Σ' αγαπώ"». Το βιβλίο λατρεύτηκε στην Ιταλία, μεταφράστηκε σε πολλές χώρες και ενέπνευσε την ταινία Mediterraneo, που βραβεύτηκε με το Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας το 1992. Η έκδοση συνοδεύεται από την Εισαγωγή του Ιταλού στοχαστή Ορέστε ντελ Μπουόνο, καθώς και από Παράρτημα με κριτικά σχόλια για το έργο του Ρέντζο Μπιαζιόν.

«Η Οφηλία είναι έγκυος»

«Η Οφηλία είναι έγκυος» του Vimal Shab από Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου στο: PARTIZAN (Βαλαωρίτου 29, Θεσ/νίκη) Αν ο Άμλετ και η Οφηλία ζούσαν σήμερα θα ήταν Emo ή Trendy; Ο Άμλετ ήταν bisexual; Είναι τελικά η Οφηλία έγκυος; Και οι θεατές τι δουλειά έχουν μέσα σ’ ένα καμαρίνι; Δυο ηθοποιοί ανάμεσα στη ζωή και στο θέατρο μπλέκονται στην κωμικοτραγική περιπέτεια της ίδιας τους της ύπαρξης. «Η Οφηλία είναι έγκυος»… ξανά!
Μετά την επιτυχία της παράστασης στο Nixon και στο Επί Κολωνώ μεταφέρεται σε ένα καινούριο θεατρικά και… γεωγραφικά χώρο.
Εκεί οι δύο ήρωες του έργου, δυο φίλοι και συνάδελφοι στα τριάντα, συγκρούονται απροκάλυπτα, με κωμικοτραγικά αποτελέσματα, μπροστά στα μάτια των θεατών.
Στην πιο κρίσιμη στιγμή της καριέρας τους ένα μυστικό έρχεται να τα διαλύσει όλα. Μέσα από αυτό το υπέροχο χάος η σχέση τους εκτίθεται και δοκιμάζεται. Το χιούμορ προσπαθεί να ισορροπήσει με το ρεαλισμό και το συναίσθημα δηλώνει παρόν, όπως πάντα στις ιστορίες των ανθρώπων.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Λόγω της ιδιαιτερότητας του χώρου, η παράσταση μπορεί να φιλοξενήσει περιορισμένο αριθμό θεατών. Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο 6981982591 ή στο 210 8839657 Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Αθηνά Αλεξοπούλου, Χάρης Μπόσινας Κείμενα: Vimal Shab Παίζουν:
Αθηνά Αλεξοπούλου Χάρης Μπόσινας Συμεών Τσακίρης
Σκηνοθεσία video: Πέτρος Καλκόβαλης & Μελίνα Tσαμπάνη Σκηνικά-κουστούμια: ομάδα Annada Kadda και Μαριανίνα Σέττα Μουσική: Carlos Cuervas Galvez (Misteregg) Οργάνωση παραγωγής:4actors www.4actors.gr LΙΝΚ: http://www.youtube.com/watch?v=ieK1yXkryHA INFO: ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ : Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00 PARTIZAN (Βαλαωρίτου 29, Θεσ/νίκη) Κρατήσεις θέσεων: 210 8839657 και στο 698 1982591 Διάρκεια της παράστασης: 70’ Τιμή εισιτηρίου: 15 € (κανονικό), 12€ (φοιτητικό) Γιώργος Κατινάς Γιάννης Γκουντάρας, Δάφνη Μουστακλίδου 210 8839657 6972294695 giokatinas@gmail.com dafni.artminds@gmail.com www.4actors.gr www.artminds.gr

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Ο Βυζαντινός Πολιτισμός και οι Σλάβοι
Εκδότης:Παπαδήμας
Μετάφραση:Αγγελική Δεληκάρη
ISBN:960-206-547-1
Έτος Έκδοσης:2008
Σελίδες: 479
Το πρόβλημα της πρόσληψης και του μετασχηματισμού του βυζαντινού πολιτισμού από τους σλάβικους λαούς (από τον 6ο έως τον 12ο αιώνα).
Με πρόλογο του συγγραφέα για την ελληνική μετάφραση και 32 εικόνες.

Όταν οι φελλοί επιπλέουν

Τα μέσα μαζική ενημέρωσης και πάλι έχουν τον τρόπο να κάνουν τους φελλούς να επιπλέουν....http://ibisclub.blogspot.com/2010/01/blog-post_20.html
"keep Blogging Keep Sharing Your Thoughts"

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2010

Ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Δηλώσεις Υπουργού για τη δικαίωση της εκπαιδευτικού Στέλλας Πρωτονοτάριου στο δικαστήριο Τα Γρεβενά αποκτούν το δικό τους Αστεροσκοπείο

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

«20 Ιανουαρίου 1880! ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ. Ένα μάθημα για τα παρόντα εν Βερμίω» ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΡΙΝΟΥ "ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ" ΛΕΣΧΗ ΠΟΝΤΙΩΝ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ Με μεγάλη επιτυχία ο ετήσιος χορός του Ποντιακού Συλλόγου Κατερίνης «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ» Στο προσκήνιο ξανά το ζήτημα της γενοκτονίας των Αρμενίων ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ 
Εφορία ολοταχώς για 20 επαγγέλματα Ο χάρτης των πλούσιων και των φτωχών Έκκληση Γιώργου για μία νέα αρχή Έρχεται νέα παρέμβαση Τρισέ για τις τράπεζες Τα golden boys πάνε τώρα στον τσαγκάρη Με Ίντερνετ τα νέα αυτοκίνητα Πρεμιέρα στη δίκη με προκλήσεις Τα μεταπτυχιακά του μέλλοντος «Εμείς θα καθαρίσουμε, εσείς θα μας δεχθείτε;»

Στο Καρφί Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2010

H ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΕΥΧΟΣ 450 ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2010 Το σημείωμα του "Κ" Η κόκκινη γραμμή Οι πρώτες εξετάσεις που έδωσε η κυβέρνηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν επιτυχείς. Μόνο που ήταν… εισαγωγικές. Θα χρειαστεί πολλή μελέτη και μεγάλη συνέπεια για να περάσει και τις… απολυτήριες.
Πάντως, το γεγονός ότι το Πρόγραμμα Σταθερότητας «πέρασε» από τις Βρυξέλλες, παρά το παγκόσμιο δυσμενές κλίμα για τη χώρα μας, καταγράφεται στο ενεργητικό της κυβέρνησης Παπανδρέου, και ειδικότερα στον υπουργό Οικονομίας, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, που δούλεψε αθόρυβα και συστηματικά για να κάμψει τις αντιδράσεις των Ευρωπαίων «επιτηρητών».
Αλλά αυτή η ανάσα είναι προσωρινή.
Το διάλειμμα θα είναι σύντομο και μετά τα κεφάλια πάλι μέσα, αν οι προβλέψεις του Προγράμματος δεν επαληθευτούν.
Ο ξένος Τύπος και τα συμφέροντα είναι επί σκοπόν για να πυροβολήσουν στο ψαχνό. Πληρώνουμε (και μεταφορικά και κυριολεκτικά) πανάκριβα την πλήρη ανυποληψία στην οποία οδήγησε τη χώρα η κυβέρνηση Καραμανλή.
Αυτό άλλωστε αποτυπώνεται και στις δημοσκοπήσεις του τελευταίου διαστήματος, όπου όχι μόνον δεν μειώνεται η διαφορά μεταξύ των δύο κομμάτων, αλλά απεναντίας διευρύνεται υπέρ του ΠΑΣΟΚ. Και το κερασάκι στην τούρτα είναι η επιστροφή Καραμανλή στον τόπο του... εγκλήματος, που περιπλέκει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Στη Ρηγίλλης επικρατεί έντονος προβληματισμός.
Όλοι γνωρίζουν ότι, αν παγιωθεί η δημοσκοπική διαφορά, είναι πολύ πιθανόν να αποτελέσει την απαρχή για την έναρξη μιας γενικευμένης εσωκομματικής σύρραξης. Γι’ αυτό και προσπαθούν να «στήσουν» δυο-τρεις δημοσκοπήσεις που θα δείχνουν ότι κάπως βελτιώνεται το κλίμα. Σελ.12 και Σελ.13 Ο Καραμανλής επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος Ο Αβραμόπουλος έχει πυκνώσει τις επαφές του με στελέχη της Ν.Δ. Βλέπει πολύ κόσμο και κυρίως βουλευτές. Θέλει να φτιάξει εκ νέου ομάδα. Στο πλαίσιο αυτό έχει ρίξει δίκτυα στους περισσότερους βουλευτές που στήριξαν την υποψηφιότητα της Ντόρας.
Ενδεικτικά αναφέρονται οι περιπτώσεις των Γιακουμάτου, Κοντού, Τσιάρα, Πλακιωτάκη, Σπηλιωτόπουλου, Βόζεμπεργκ, Καράογλου κ.ά. Επίσης ο πρώην υπουργός συναντήθηκε με τον Βουλγαράκη, ενώ λέγεται πως είχε την ευκαιρία να κάνει μια εκτενή κουβέντα και με τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη.
Προκαλεί εντύπωση ότι στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις που έχει με βουλευτές και στελέχη της Ν.Δ., ο Αβραμόπουλος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο της αιφνιδιαστικής προσφυγής στις κάλπες. «Δεν αποκλείεται να πάμε σε εκλογές ακόμη και το Μάρτιο», φέρεται να λέει.
Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, υπεραμύνεται της προσφυγής σε έκτακτο συνέδριο το ταχύτερο δυνατόν. Η πρότασή του όχι μόνο δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος, αλλά απορρίφθηκε με το άκουσμά της, από τον Σαμαρά. Η κινητικότητα του πρώην υπουργού Υγείας είναι αλήθεια ότι αρχίζει να ενοχλεί τη Ρηγίλλης, ωστόσο κρίνεται σκόπιμο να μην αποδοκιμαστεί ακόμη. Σελ. 14 έως Σελ. 15 Προχωράει η ΕΔΕ για το θάνατο του Ν. Κακαουνάκη Με ταχείς ρυθμούς προχωρεί η Ένορκη Διοικητική Εξέταση που διέταξε το υπουργείο Υγείας, για να διαπιστωθούν οι συνθήκες θανάτου του Νίκου Κακαουνάκη.
Ο κ. Κακαβούλης έχει ήδη εξετάσει τους χειρουργούς του Ευαγγελισμού Σωτ. Στυλογιάννη και Σωτ. Πρίγκουρη, καθώς και το χειρουργό του Ιασώ General Σωτ. Μπαράτση, και συνεχίζει καλώντας και άλλους μάρτυρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι γιατροί του Ευαγγελισμού επανέλαβαν όσα έχουν υποστηρίξει σε δημόσιες δηλώσεις τους, αλλά το ακριβές περιεχόμενο των καταθέσεών τους δεν έγινε γνωστό.
Υπενθυμίζεται ότι, κατά την άποψη του κ. Στυλογιάννη, που έσπευσε να κάνει δημόσιες δηλώσεις σε τηλεοπτικά κανάλια, ο Νίκος Κακαουνάκης αντιμετωπίστηκε με όλους τους επιστημονικούς κανόνες και η απώλειά του οφείλεται σε «ατυχία» και στο βεβαρημένο ιατρικό ιστορικό του. Σελ. 50 και Σελ. 51 στο Πέταλο Όλα δείχνουν ότι ετοιμάζει την επιστροφή του ο Καραμανλής.
Το νέο πολιτικό γραφείο του είναι έτοιμο στην πλατεία Μαβίλη…
Με την ευκαιρία, να πούμε ότι το νέο πολιτικό γραφείο του Καραμανλή είναι «λαρτζ», έχει έκταση πάνω από 200 τετραγωνικά μέτρα και σε αυτό θα εγκατασταθεί και το επιτελείο των συνεργατών του.
Το γεγονός ότι ο τέως πρωθυπουργός αποφάσισε να χρησιμοποιεί και το γραφείο του στη Βουλή, οδήγησε σε σενάρια περί πλήρους δραστηριοποίησής του. Αν δεν βαρεθεί στο τέλος… Σελ. 63 στο Πέταλο Καλά λένε ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται είτε με τη μορφή τραγωδίας είτε με τη μορφή φάρσας.
Στην περίπτωση του Κ. Καραμανλή του νεότερου ισχύει το δεύτερο. Πριν από πολλά χρόνια, όταν ο θείος του, ο κανονικός Καραμανλής, είχε εγκαταλείψει την πολιτική και τη χώρα μετά από μια ταπεινωτική εκλογική ήττα, οι οπαδοί του περίμεναν την επιστροφή του όπως οι Εβραίοι τον Μεσσία.
Μάλιστα, περισσότερο για να παρηγορηθούν, παρά για να τρομάξουν τους αντιπάλους τους, είχαν επινοήσει και το ρυθμικό σύνθημα «Ε-ε-έρχεται».
Πώς αλλάζουν οι καιροί! Ο Κώστας Καραμανλής ηττήθηκε με συντριπτικό σκορ στις εκλογές, παράτησε το κόμμα σύξυλο και έφυγε από τη χώρα, αλλά μόνο για διακοπές – κάπως μακρύτερες από εκείνες που είχε απολαύσει όταν υποδυόταν τον πρωθυπουργό. Και ξαφνικά αποφάσισε να επιστρέψει στην κεντρική πολιτική σκηνή! Νοσταλγία για τα περασμένα μεγαλεία; Οργή για τους αχάριστους που τον ξέχασαν;
Επιθυμία να προστατεύσει το όνομά του από την ανάμιξή του στα σκάνδαλα;
Το μόνο βέβαιο είναι ότι κανένας οπαδός του δεν ενθουσιάζεται με το ενδεχόμενο της επιστροφής του.
Αντίθετα, η υπόθεση θυμίζει το αστυνομικό αξίωμα για το δολοφόνο που γυρίζει πάντοτε στον τόπο του εγκλήματος. . Σελ. 64

Τέλος στις παρελάσεις για τα μηχανοκίνητα μέσα-Ποιες είναι οι επόμενες αποφάσεις του υπουργείου Αμύνης

Τέλος εποχής για τα μηχανοκίνητα μέσα στις παρελάσεις Αποκλειστικά πεζοπόρα τμήματα των ενόπλων δυνάμεων θα συμμετέχουν στις παρελάσεις των εθνικών εορτών και επετείων, ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος. Ο υπουργός ενημέρωσε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας πως τα μηχανοκίνητα μέσα των ενόπλων δυνάμεων πλέον θα επιδεικνύονται κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεων στους τόπους της έδρας τους.
Όπως διευκρίνισε, η απόφαση αυτή ελήφθη για περιβαλλοντικούς αλλά και οικονομικούς λόγους.
Η ηγεσία του υπουργείου διαβεβαιώνει ότι θα διασφαλιστεί η αποτελεσματική εκτέλεση του ψηφισμένου κρατικού προϋπολογισμού, που περικόπτει τις συνολικές δαπάνες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας κατά 6,6%, με ιδιαίτερη έμφαση στις λειτουργικές δαπάνες οι οποίες περικόπτονται κατά 12,1%».
Σύμφωνα με πληροφορίες του FP θα υπάρξει γενικότερη αναδιοργάνωση και ανακατανομή των οικονομικών στο ελληνικό στράτευμα.
Η χώρα μας σύμφωνα με στρατιωτικούς αναλυτές έχει το προνόμιο, να διαθέτει τους περισσότερους στρατηγούς σε αναλογία με τον πληθυσμό της μεταξύ των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ.
Περικοπές και στα αυτοκίνητα για τη μεγαλύτερη μερίδα των αξιωματικών, καθώς μόνο οι ανώτατοι αξιωματικοί θα δικαιούνται στο μέλλον μετακινήσεις με αυτοκίνητα του στρατού. Μία ακόμη από τις δαπάνες που κρίνονται υπερβολικές για τις Ένοπλες Δυνάμεις, είναι το επίδομα που δίνεται στους αξιωματικούς για να ράψουν τις στολές τους και ανέρχεται σε μερικές εκατοντάδες ευρώ για κάθε αξιωματικό.
Η πολυτέλεια και τα μεγάλα έξοδα δεν θα έχουν θέση στις Ένοπλες Δυνάμεις, διαμηνύει η πολιτική ηγεσία.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης έγινε έξαλλος, όταν σε πρόσφατη επίσκεψη σε στρατόπεδο του Έβρου διαπίστωσε, ότι χρήματα που προοριζόταν για παράθυρα θαλάμων, κατέληξαν στην ανέγερση ναού.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

22/01/2010, Διαβάστε τις δηλώσεις του ΥΕΘΑ κ. Ευ. Βενιζέλου σε σχέση με το νομικό καθεστώς της αποστράτευσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, εδώ: http://www.evenizelos.gr/statements/1621-syntakseis
22/01/2010, Διαβάστε την απο κοινού δήλώση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελο Βενιζέλο και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Ανδρέα Λοβέρδο, εδώ: http://www.evenizelos.gr/statements/1623-syntakseis
22/10/2010, Συναντήσεις Ευ. Βενιζέλου. Διαβάστε εδώ: http://www.evenizelos.gr/agenta/1622-2010-01-22-13-51-45

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Στη Ρωγμή του Χρόνου Συγγραφέας: Στέλιος Βισκαδουράκης Σελίδες: 206
Ένας μάγκας το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής του '43 στον κατοχικό Λάκκο, τη γνωστή γειτονιά του Ηρακλείου χορεύει τον τελευταίο του ζεϊμπέκικο αγκαλιά με την Ιουλιέτα και τον Νεκρό Ιησού· ένας μεγάλος Έλληνας ποιητής προσπαθεί μέσα από τους μύθους μιας πόλης να βρει απαντήσεις στα διλήμματά του· ο Θεόφιλος Χατζημιχαήλ εμπνέεται από έναν απαγορευμένο έρωτα να ζωγραφίσει την Παναγιά με γαλάζια μάτια· ένας μοναχικός αγιογράφος προσπαθεί να δώσει χρώμα στον ασπρόμαυρο κόσμο ενός κοριτσιού που δεν βλέπει· ένας γέρος ριμαδόρος, ο εγγονός του, ένα παραμύθι για την Κυρά της Λίμνης, ένας έρωτας, μια ελπίδα, μια λύτρωση... Ο Στέλιος Βισκαδουράκης, πολυβραβευμένος λογοτέχνης της νεότερης γενιάς, αποδίδει ως φωτογράφος των συναισθημάτων Στη Ρωγμή του Χρόνου εικόνες της ανθρώπινης ψυχής, των απλών ανθρώπων του μόχθου, της αξιοπρέπειας και του έρωτα.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΟΚΟΛΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Επιβολή. Τα κείμενα της βίας ISBN 960-8264-61-8 Νίκος Κάσδαγλης
σελίδες 253
Ο τόμος περιλαμβάνει μια επιλογή κειμένων, κυρίως διηγημάτων, του Νίκου Κάσδαγλη από το 1952 ως το 1998.
Τα κείμενα της βίας.
Η διερεύνηση της βίας σε διαφορετικές μορφές αποτέλεσε βασικό θέμα στο μεγαλύτερο μέρος του έργου του. Η βιαιότητα των συγκρούσεων και γενικά η παθολογία του κακού συνιστούν τα κεντρικά μοτίβα των αφηγήσεών του.
Ο συγγραφέας αποκαλύπτει τους μηχανισμούς της εξουσίας και τον σκοτεινό κόσμο των ενστίκτων, δυο πεδία σε συνεχή αλληλεπίδραση.
Η χρήση της βίας, παγκόσμιο φαινόμενο σήμερα, κάνει τα κείμενα αυτά, που αποτελούν υφολογικό επίτευγμα της λογοτεχνίας μας, επίκαιρα όσο ποτέ.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

ΔΩΔΕΚΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΨΕΜΑΤΑ Συγγραφέας(είς) : ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κατηγορία(ες) : ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γλώσσα Πρωτοτύπου : ΕΛΛΗΝΙΚΑ Χρονολογία έκδοσης: Δεκέμβριος 2009 Χρονολογία έκδοσης: Δεκέμβριος 2009 Χρονολογία Α' έκδοσης Άγρας: 2009 Χρονολογία έκδοσης Πρωτοτύπου: 1991 Σχήμα βιβλίου : 205x125 χιλ. Τύπος βιβλιοδεσίας : ΜΑΛΑΚΗ Αριθμός σελίδων : 96 ISBN : 978-960-325-829-2
Τα μικρά μικρά αυτά κομμάτια γραφής, που μοιάζουνε με ξεριζωμένα τεμάχια από κάποιο μυστηριώδες Σύνολο, μιλάνε αμέσως στις αισθήσεις μας και στον βαθύτερο εαυτό μας.
Είναι τρυφερά, γεμάτα συμπόνια για τους ήρωες και τις καταστάσεις.
Και η συμπόνια αυτή δίνει σε όλα τα κείμενα μια ωριμότητα, αμβλύνοντας έτσι την πίκρα και τον κυνισμό που κρύβονται από κάτω, μεταμορφώνοντας και την πίκρα και τον κυνισμό σε θετικά συναισθήματα, σε πράξεις ζωής και όχι αποσύνθεσης.
Ίσως η συμπόνια να δίνει τον τόνο σε όλο το βιβλίο, χαρίζοντάς του έτσι αυτή τη νοσταλγική υφή, μια κάποια θλίψη γεμάτη γλύκα και ονειροπόληση, κάτι το παλιό και το ήδη ξεχασμένο, που έρχεται για μια φευγαλέα στιγμή ν' αγγίξει την ψυχή μας και να φτερουγίσει πάλι μακριά μας.
Και όλα αυτά γίνονται με απέραντη αγάπη και τρυφερότητα, διότι ο Αλέξανδρος Αδαμόπουλος εσωκλείει μέσα του έναν κόσμο θετικό, θα' λεγα ευλογημένο, όπου δεν υπάρχει το διαβολικό, υπάρχει μια αγάπη και μια περιέργεια για τη ζωή, όπου η μεταφυσική γίνεται γήινη και ανθρώπινη, κοντινή και προσιτή, χωρίς διφορούμενα, όπως μέσα στα δύο θαυμάσια κομμάτια «Το φασόλι» και «Η ψυχή».

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΥΡΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Ιστορία της Ελληνικής Φωτογραφίας 1839 - 1970
Άλκης Ξ. Ξανθάκης
Αρ. σελίδων: 532
Διαστάσεις: 17Χ24
520 σπάνιες και ανέκδοτες φωτογραφίες και στοιχεία για τους σημαντικότερους Έλληνες και ξένους φωτογράφους που έδρασαν στον ελληνικό χώρο το διάστημα 1839-1970.
Το λεύκωμα αυτό αποτελεί μια πρωτοπόρα και μοναδική εμπεριστατωμένη μελέτη στον τομέα της ιστορίας της ελληνικής φωτογραφίας, η οποία συγχρόνως αναδεικνύει τη σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τη φωτογραφική μαρτυρία.
Εικόνες που φωτίζουν κρυμμένες πτυχές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, φωτογραφίες που προκαλούν με την ευθύβολη αλήθεια τους, υπενθυμίζουν στιγμές και βήματα που πήρε ο χρόνος, συγκινούν και πολλές φορές σοκάρουν με την αμεσότητά τους.
Ένα έργο ζωής για τον δημιουργό του Άλκη Ξανθάκη, ο οποίος κατέθεσε στις σελίδες του την εμπειρία, το ταλέντο και την ερευνητική προσπάθεια μιας ολόκληρης ζωής. 520 σπάνιες και ανέκδοτες φωτογραφίες και στοιχεία για τους σημαντικότερους Έλληνες και ξένους φωτογράφους που έδρασαν στον ελληνικό χώρο το διάστημα 1839-1970 καθιστούν το λεύκωμα αυτό ανεκτίμητο.
Παράλληλα καταγράφονται τα πολιτικά γεγονότα που συντελούνταν στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, εκείνο το διάστημα, επιτρέποντας έτσι μια νέα ανάγνωση του ιστορικού χρόνου και των συνεπειών του.
Μέσα από την αδιάψευστη μαρτυρία του φωτογραφικού φακού, παρακολουθεί κανείς το πανόραμα της νεότερης ελληνικής ιστορίας, τα μεγάλα γεγονότα, τους πολέμους, τις φυσικές καταστροφές, αλλά και την εξέλιξη των ιδεολογιών και αντιλήψεων στην ελληνική κοινωνία.
Άλκης Ξ. Ξανθάκης

Ο εκδοτικός οργανισμός Λιβάνη σας παρουσιάζει τα νέα του βιβλία

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Σ' ΕΝΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΑΚΡΗ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΙΑ
ISBN: 978-960-04-3929-8
Έτος έκδοσης: 2009
ΣΕΛ. 160
Σχήμα: 12 Χ 19,50
Μαλακό εξώφυλλο
Σ’ ένα απομονωμένο στρατόπεδο, ένας αγγελόμορφος στρατιώτης ζωγραφίζει με την προτροπή της γυναίκας του Στρατηγού τον σύζυγό της και διοικητή του.
Ο πίνακας θ’ αποκαλύψει κρυφές πτυχές των ηρώων αλλά και της ίδιας της τέχνης της ζωγραφικής.
Μια ιστορία στην οποία αποσιωπούνται τα ονόματα των πρωταγωνιστών αλλά πολλές φορές και οι επιθυμίες τους, και όπου μια υπόγεια αίσθηση απειλής παραμονεύει ήρωες και αναγνώστες.
Χρόνια αργότερα, όταν ο πίνακας γίνεται λαϊκό προσκύνημα σε μια πινακοθήκη, όλα πια θα έχουν πάρει τις διαστάσεις θρύλου.Από τις λιγοστές φορές που ο Μ.Κ. δε γράφει για την Αθήνα του χθες ή του σήμερα, αλλά για ένα φανταστικό στρατόπεδο χαμένο κάπου μέσα στο χρόνο.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

23 Ιανουαρίου 2010 H FNAC και οι EKΔOΣEIΣ KAΣTANIΩTH σας προσκαλούν να συναντήσετε τους συγγραφείς Στέφανο Δάνδολο και Αλέξη Σταμάτη στην παρουσίαση των νέων βιβλίων τους Ο τελευταίος κύκνος, Σκότωσε ό,τι αγαπάς τo Σάββατο 23 Iανουαρίου 2010 στις 2.00 μ.μ. στο κατάστημα στο Mοναστηράκι.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Γεύσεις από τη Μικρασία: Περισσότερες από 200 παραδοσιακές συνταγές
ΣΕΙΡΑ : ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
ISBN : 9789604556434
ΣΕΛΙΔΕΣ : 272
ΕΚΔΟΣΗ : Οκτ 09
Αντλώντας υλικό από τα τετράδια της μητέρας, της γιαγιάς και άλλων γυναικών της οικογένειάς της, όλες τους περίφημες μαγείρισσες από τη Μικρασία, η Ελίκα Παυλίδου διασώζει μνήμες και γεύσεις.
Στο βιβλίο περιλαμβάνονται περισσότερες από 200 παραδοσιακές συνταγές, μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, οι οποίες συνοδεύονται από πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Για τον πρώτο χρόνο της ζωής μου... έχω να σας πω...
( λεύκωμα για αγοράκια)
Συγγραφέας: Μαριλένα Καββαδά
Εικονογράφος:Νέστορας Ξουρής
Έτος: 22 Οκτωβρίου 2009
Σχήμα:21x29
Σελίδες:64
Εξώφυλλο:Σκληρό
ISBN:978-960-6864-17-9
Ένα τρυφερό λεύκωμα!
Για τον πρώτο χρόνο, και όχι μόνο, του πιο γλυκού μωρού!
Του δικού σας μωρού!
Ένα μοναδικό ενθύμιο!
Για να κρατήσετε ζωντανές τις πιο πολύτιμες στιγμές σας μαζί του! Κρατώντας το σφιχτά στην αγκαλιά σας!
Να το γεμίσετε με εικόνες κι αγκαλιές, σκέψεις, συναισθήματα, χρώματα, χαμόγελα κι αγάπη!
Μπορείτε να σκεφτείτε ένα καλύτερο δώρο που θα του το χαρίσετε σήμερα, αλλά θα το χαίρεται για πάντα; Ένα γλυκό φιλί αλλιώτικο από τα άλλα!
Τυπωμένο στο χαρτί, δώρο παντοτινό, για μια ζωή!

Ο ΙΑΝΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΧΩΡΕΣΑΝΕ (ΔΕΜΕΝΟ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ)
συγγραφέας ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ Εκδοτικός Οίκος : ΙΑΝΟΣ
επιμελητής : ΧΑΣΙΩΤΗ ΑΣΠΑ
Έτος έκδοσης: 2004 Σελίδες: 424 Σχήμα: 17x24 Βάρος: 1,05 kg ISBN: 960-7827-12-0 Χώρα: ΕΛΛΑΔΑ
Στην άνοστη εποχή που ζούμε τα λόγια που φυλάει κανείς, σαν στιχάκια πίσω από φύλλα ημερολογίων, αντέχουν καμιά φορά τη μέσα μεγέθυνση.
Απόρησα κι εγώ όταν τα είδα μαζεμένα.
Επειδή μου το ζήτησαν ο Λευτέρης Παπαδόπουλος και ο Νίκος Καρατζάς, κι επειδή το έφτιαξε ο Πέτρος Παράσχης. Εβίβα!

Ο ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΛΙΒΑΝΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

"Ο Γιος του Σαουδάραβα"
Συμεωνίδου-Αλ Μαντίλ Αλεξάνδρα ISBN: 978-960-14-2015-8 Αρ. σελίδων: 367
Ένας σύγχρονος Μίδας της Αραβίας προσπαθεί να προσελκύσει με το φανταχτερό κόσμο του τον πρωτότοκο γιο του, που ζει αθόρυβα και στην αφάνεια στη Δύση.
Ο ερχομός του γιου του –καρπός του έρωτά του με την Ευρωπαία πρώην σύζυγό του– για πρώτη φορά στο Ριάντ θα αποκαταστήσει τη χαμένη υπόληψη του πατέρα, αλλά συγχρόνως θα δημιουργήσει ένα συνωμοτικό κλίμα στην υπόλοιπη οικογένεια και στα ετεροθαλή του αδέρφια, που τον βλέπουν ανταγωνιστικά και εχθρικά.
Οι γνώσεις, το ταλέντο και η ξεχωριστή μορφή του αδικημένου γιου, που όλα τα προηγούμενα χρόνια ζούσε στη σκιά του πατέρα του, θα τον κάνουν να διαπρέψει, με αποτέλεσμα να σημειωθούν σημαντικές αλλαγές στη διαχείριση του οικογενειακού πλούτου.
Οι συνωμοσίες και οι ίντριγκες για να τον αφανίσουν αποβαίνουν άκαρπες, εκείνος όμως πρέπει να επιβιώσει και να διαλέξει… «Η µαγεία της Ανατολής, το µυστήριο και το άγνωστο παρέµεναν στοιχεία που θα προσείλκυαν ακόµη και τους πιο αδιάφορους στο διάβα τους.
Ο Ευγένιος τόλµησε, ερχόµενος αντιµέτωπος µε την πραγµατικότητα, έκανε αισθητή την παρουσία του στη χώρα αυτή, όπου ανήκε κατά το ήµισυ, άφησε τις γνώσεις του και το όνοµά του ανεξίτηλα στο χρόνο και στη δική τους ιστορία, ως πραγµατικός απόγονος µε ψυχή ελληνική και αντάξιος γιος του Σαουδάραβα».

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

ΠΑΤΡΙΔΑ ΑΠΟ ΒΑΜΒΑΚΙ
ISBN: 978-960-04-1019-5
Έτος έκδοσης: 2009
Συγγραφέας: ΧΟΥΖΟΥΡΗ, ΕΛΕΝΑ
ΣΕΛ. 376
Σχήμα: 14 Χ 21
Μαλακό εξώφυλλο
Το μυθιστόρημα Πατρίδα από βαμβάκι διαδραματίζεται στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν και στη Θεσσαλονίκη από το 1949 έως το 1967.
Ο ήρωας είναι ένας γιατρός που ακολουθεί τη μοίρα της αναγκαστικής πολιτικής προσφυγιάς μετά την ήττα του Δημοκρατικού Στρατού.
Το 1967 θα επιλέξει μια δεύτερη πολιτική προσφυγιά για να βρίσκεται πιο κοντά στην Ελλάδα. Στο τραίνο Τασκένδη-Μόσχα αναλογίζεται όλη τη μέχρι τότε διαδρομή του. Οράματα, διλλήματα, ενοχές, ιδεολογικές συγκρούσεις, ένας μοιραίος παράνομος έρωτας με μια Ρωσίδα κι ένα αναπάντεχο μυστικό που αποκαλύπτεται πολλές δεκαετίες αργότερα.
Ένα μυθιστόρημα για ένα κομμάτι του ελληνισμού που έζησε με τη ρετσινιά του αποδιοπομπαίου τράγου και βίωσε ως το κόκαλο την τραγικότητα της Ιστορίας.
Ένα μυθιστόρημα για την απώλεια και τον αποχωρισμό.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΛΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Ο ερωτισμός του κρασιού
Mετάφραση: Βασίλης Παπακριβόπουλος
ISBN:978-960-7560-86-5,
Σελ. 192
Η κάβα είναι «χτισμένη νύχτα», «θαμμένη τρέλα».
Εκεί πέρα το κρασί ωριμάζει, ανθίζει, συμπυκνώνεται. Μέσα στο μαύρο και υγρό χώμα.
Σαν να γεννιόταν από τη γη κι από τη νύχτα.
Από τον κάτω κόσμο. Από τα φαντάσματα του Ερέβους.
Αυτό το υγρό του σκότους, φτιάχνει φωτιά.
Θυμηθείτε τη σπηλιά του Πολύφημου στην Οδύσσεια, αυτή τη σπηλιά με την πανύψηλη οροφή, της οποίας η είσοδος σκιαζόταν από δάφνες.
Αρκεί ένα φλασκί κρασί από την Ίσμαρο, ένα μαύρο και γλυκό κρασί, για να καταρρεύσει το τέρας και για να πυρποληθεί το μοναδικό του μάτι από τον πυρωμένο πάσσαλο του Οδυσσέα. H κάβα είναι η κοσμική σπηλιά όπου εργάζεται η ύλη ακόμα και την ώρα του λυκόφωτος· εκεί αναπαύεται η σκοτεινή ουσία του κρασιού.
Μακριά από την οχλοβοή, τον πόλεμο, τη φθορά του χρόνου…

Η εικόνα μας…καθοδηγεί!

Η εικόνα μας…καθοδηγεί! Του Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ Οι αγρότες, ξανά, στους δρόμους μιας Ελλάδας χτυπημένης από χαμηλό οικονομικό και ατμοσφαιρικό βαρομετρικό, κομμένης σε πολλά κομμάτια αφού είχε κοπεί στα δύο με τις κατολισθήσεις στα Τέμπη και στη θαλπωρή των τηλεοπτικών στούντιο μεσαία και μεγάλα στελέχη του ΠΑΣΟΚ πρωταγωνιστούν στα τηλεοπτικά παράθυρα βοηθούμενοι από δημοσιογράφους που ΔΕΝ κρύβουν καθόλου τις πολιτικές τους πεποιθήσεις αλλά, τουναντίον, προβάλλουν ηχηρά την Κομματική τους ταυτότητα!... Στα ίδια «πάνελ» κάποιοι από τους γνωστούς και τηλεοπτικά «επιφανείς» της Νέας Δημοκρατίας τους «κοντράρουν» ενώ και οι «αναγνωρίσιμοι» των Κομμάτων της ήσσονος Αντιπολίτευσης συμμετέχουν και αυτοί στις τηλεοπτικές «παρέες» από τις μικρές πρωινές μέχρι τις μεγάλες νυχτερινές ώρες… Δικαίως, νομίζω, μου έρχονται στο νου πασίγνωστα λαϊκά μας ρητά… όπως «άλλαξε ο Μανολιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς» ή ακόμη και «τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου» και τελικά «Τι είχες Γιάννη ‘μ, τι είχα πάντα…» Βλέπουμε πάλι το ίδιο έργο αλλά στις μουσικές καρέκλες της εξουσίας το ΠΑΣΟΚ που χτες ήταν Αντιπολότευση τώρα είναι Κυβέρνηση και η Ν.Δ. από χτεσινή Κυβέρνηση είναι τώρα Αντιπολίτευση... Και η ελληνική Τηλεόραση, πάντα η ίδια, και οι δημοσιογράφοι πάντα στον ίδιο ρόλο των...καθοδηγητών-διαμορφωτών της κοινής γνώμης! Εκτιμώ ότι μάλλον βιάστηκε ο Orwell να δώσει το «1984» ως τίτλο του γνωστού βιβλίου του, αλλά τώρα πλέον στις δεκαετίες μετά το πέρασμα της χρονιάς του 1984 δικαιώθηκε περίτρανα για τον «Μεγάλο Αδελφό» και τη δύναμη της Τηλεόρασης να καθοδηγεί την «κοινή γνώμη» σε στόχους επιθυμητούς καθώς, αποδεχόμενη την προπαγάνδα ως ενημέρωση, συναρπάζεται, ακολουθεί άβουλα, αξιολογεί άκριτα, υιοθετεί ασυλλόγιστα!.. Ζούμε τώρα τελευταία οι Έλληνες τηλεθεατές μια ιδιόμορφη τραγωδία με άγνωστες δραματικές προεκτάσεις που αδυνατούμε να συλλάβουμε, να κατανοήσουμε και στο μέτρο που το επιτάσσουν οι περιστάσεις και το απαιτούν οι – «ου μενετοί» – καιροί, να ερμηνεύσουμε παραγωγικά. Δραματικά πρόσωπα του τηλεοπτικού «κανιβαλισμού», αφού ξεγυμνώθηκαν περίτεχνα από το «απυρόβλητο» τώρα πια και η Εκκλησία και η Δικαιοσύνη ακολουθώντας την επιβληθείσα από αδιόρατα Κέντρα Εξουσίας πορεία «απαξίωσης» θεσμών και δομών της Πολιτικής, της Οικογένειας, της Παιδείας, της Αστυνομίας, της Δημοσιογραφίας!… Εμείς, παθητικό φιλοθεάμον τηλεοπτικό κοινό, εισπράττουμε την εικόνα, βιώνουμε την αηδία, φουντώνουμε με θυμό, ζητάμε εξιλέωση με παραδειγματική τιμωρία (από ποιόν αλήθεια) που θα επιφέρει την «…των τοιούτων παθημάτων κάθαρση!…» Στην προσπάθειά να ερμηνεύσω το προχτές, το χτες και το σήμερα (θυμηθείτε πώς αντιμετωπίζουν τα Αγροτικά μπλόκα Κυβέρνηση και Αντιπολίτευση) στέκομαι στην τηλεοπτική εικόνα, στο Βρετανικό διαφημιστικό σποτ που δείχνει 3 σκηνές σε αντίστροφη εξέλιξη, πηγαίνοντας δηλαδή από το τέλος προς την αρχή. Σκηνή τρίτη, ένας νεαρός με δερμάτινο μπουφάν και μαλλί «καρφάκια» σπρώχνει βίαια έναν καθώς πρέπει μπίζνεσμαν από τα χέρια του οποίου φεύγει ο μαύρος χαρτοφύλακας που κρατούσε. Σκηνή δεύτερη, ο νεαρός φαίνεται καθώς τρέχει προφανώς για να επιτεθεί στον συγκεκριμένο μπίζνεσμαν που περπατά ανέμελος στο πεζοδρόμιο μιας λονδρέζικης λεωφόρου. Σκηνή πρώτη, ο νεαρός που περπατά με τη φίλη του πίσω από τον μπίζνεσμαν αντιλαμβάνεται ότι αρχίζει να καταρρέει η μαρκίζα ενός κτιρίου και καθώς δεν το έχει αντιληφθεί ο προπορευόμενος μπίζνεσμαν εάν κάποιος δεν το προλάβει σίγουρα μπορεί να τον θανατώσει! Αντιλαμβανόμενος το επερχόμενο κακό ο νεαρός με την «χίπη» εμφάνιση αφήνει το χέρι της φίλης του και ΤΡΕΧΕΙ σαν τρελός για να αποτρέψει τον κίνδυνο, να σώσει μια ζωή!.. Στη χώρα που γέννησε τη λογική και πολέμησε το σόφισμα, στο Λαό που ξεπέρασε το ένστικτο της επιβίωσης θυσιάζοντας ζωές «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδας την ελευθερία» φαντάζομαι σχεδόν με τρόμο μια «τηλεόραση–έπιπλο» που στηρίζεται σε 4 πόδια από τα οποία το ένα είναι…σπασμένο! Στη θέση του ο ιδιοκτήτης της ΤιΒι για στήριγμα έβαλε τρία βιβλία: την Πολιτεία του Πλάτωνα, τα Ηθικά Νικομάχεια του Αριστοτέλη και την …Καινή Διαθήκη! Τα συμπεράσματα για το ψέμα και τη δύναμη της τηλεοπτική εικόνας δικά σας…
Την απόλυτη αλήθεια την γνωρίζει μόνο…Εκείνος! Bloggers...γερά!!!
Είστε πολύ χρήσιμοι...

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010

Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΚΘΒΕ

Παρουσίαση Ψηφιακής Βιβλιοθήκης
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος εγκαινιάζει στο φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του, ένα χώρο ιδιαίτερης αισθητικής, οι επισκέπτες του οποίου θα έχουν ψηφιακή πρόσβαση στο Αρχείο Παραστάσεων του Κ.Θ.Β.Ε. και στην πλούσια συλλογή από ντοκουμέντα και έργα τέχνης που περιλαμβάνει.
Η πρόσβαση στα πολιτιστικά τεκμήρια του θεάτρου θα γίνεται από τους υπολογιστές που εγκαταστάθηκαν στο χώρο, μέσα από τη Διαδραστική Εφαρμογή Ανάδειξης του Πολιτιστικού Αποθέματος του Κ.Θ.Β.Ε, που δημιουργήθηκε γι’ αυτό το σκοπό.
Η Διαδραστική Εφαρμογή μπορεί να απαντήσει κάθε αναζήτηση των επισκεπτών σχετικά με την ιστορία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Συγκεκριμένα, επιτρέπει την πρόσβαση και την αναζήτηση σε 776 παραγωγές και συμπαραγωγές του ΚΘΒΕ από το 1961 μέχρι σήμερα και σε 67.985 ψηφιακά αρχεία που σχετίζονται μ’ αυτές.
Τα τεκμήρια αυτά αναλυτικότερα είναι τα παρακάτω:
• 2.153 αρχεία βίντεο (αποσπάσματα από τη βιντεοσκόπηση παραστάσεων, trailer, διαφημιστικά τρίλεπτα)
• 4.852 αρχεία ήχου (αποσπάσματα από τη μουσική ή την ηχογράφηση παραστάσεων και εκδηλώσεων)
• 789 αφίσες
• 3.122 φωτογραφίες μακετών σκηνικού και κοστουμιών
• 424 φωτογραφίες φροντιστηριακών αντικειμένων
• 4.407 δημοσιεύματα τύπου
• 5.881 σελίδες από 1.789 κείμενα των έργων με τις σημειώσεις συντελεστών (σκηνοθέτη, οδηγού σκηνής, υποβολέα, τεχνικών)
• 6.951 φωτογραφίες από 2.283 κοστούμια παραστάσεων
• 219 πολυσέλιδες παρτιτούρες (αρχεία pdf)
• 14.870 σελίδες από 1.208 προγράμματα παραστάσεων και εκδηλώσεων
• 1.021 φωτογραφίες πορτρέτων και 668 βιογραφικά συντελεστών
• 18.283 φωτογραφίες παραστάσεων, δοκιμών, δραστηριοτήτων
• 5.881 σελίδες από 1.789 κείμενα παραστάσεων
• 4.475 σελίδες από τα 2.028 βιβλία της Θεατρικής Βιβλιοθήκης της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε.
Ένα μεγάλο μέρος των παραπάνω ψηφιακών συλλογών δημιουργήθηκε πριν τρία χρόνια με την Ψηφιοποίηση του Καλλιτεχνικού Αρχείου του ΚΘΒΕ.
Με τη δημιουργία ωστόσο της Διαδραστικής Εφαρμογής οι συλλογές αυτές διορθώθηκαν, εμπλουτίστηκαν και μεταφέρθηκαν σε νέα ενιαία βάση δεδομένων έτσι ώστε να μπορούν να προβληθούν σήμερα στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη.
Ολοκληρώνοντας, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα 67.985 ψηφιακά αρχεία που προβάλλονται σήμερα στη Διαδραστική Εφαρμογή της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης, εμπλουτίζονται συνεχώς καθώς η Διαδραστική Εφαρμογή ενημερώνεται καθημερινά και ταυτόχρονα με την ιστοσελίδα του θεάτρου.
Οι ψηφιακές συλλογές που δημιουργήθηκαν εξολοκλήρου στο πλαίσιο αυτού του έργου προήλθαν από την ψηφιοποίηση της Βιβλιοθήκης της Δραματικής Σχολής και της Βιβλιοθήκης του Αρχείου του θεάτρου.
Η βιβλιοθήκη της Δραματικής Σχολής:Στη Βιβλιοθήκη της Δραματικής Σχολής ψηφιοποιήθηκαν, ταξινομήθηκαν και φυλάσσονται 2.028 βιβλία (Θεατρικά έργα, Προγράμματα παραστάσεων, Εκδόσεις για το Θέατρο, την Τέχνη και την Ιστορία).
Τα βιβλία αυτά έχουν τεκμηριωθεί αναλυτικά ώστε να μπορούν τόσο οι φοιτητές της Δραματικής Σχολής αλλά και οι επισκέπτες της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης να κάνουν κάθε είδους βιβλιογραφική αναζήτηση εντοπίζοντας εύκολα τα βιβλία που τους ενδιαφέρουν.
Με την ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης, η Βιβλιοθήκη της Δραματικής Σχολής, οργανώθηκε και επαναλειτουργεί με ψηφιακά μέσα.
Έχουν εγκατασταθεί στο χώρο δύο υπολογιστές με πρόσβαση στο internet και τη Διαδραστική Εφαρμογή και οι φοιτητές μπορούν να πλοηγούνται, από τη Μονή Λαζαριστών, τόσο στα βιβλία που φυλάσσονται εκεί αλλά σε όλο το Αρχείο παραστάσεων του ΚΘΒΕ της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης.
Η βιβλιοθήκη του Αρχείου
Η βιβλιοθήκη του Αρχείου αποτελείται από 1.789 κείμενα παραστάσεων με σημειώσεις συντελεστών.
Σε κάθε ένα από τα βιβλία αυτά, παράλληλα με το κείμενο του έργου, υπάρχουν φωτογραφίες από τις δοκιμές των παραστάσεων, σκίτσα και κατευθύνσεις για την κίνηση των ηθοποιών στη σκηνή, την εκφορά του λόγου, το σκηνικό, την μουσική επένδυση, το φωτισμό της παράστασης κλπ.
Εκτιμώντας την ιδιαίτερη αξία των κειμένων αυτών επιλέξαμε να φωτογραφήσουμε σελίδα προς σελίδα ένα κείμενο από κάθε θεατρική παραγωγή του ΚΘΒΕ ξεπερνώντας κατά πολύ τα παραδοτέα που όριζε το έργο.
Σήμερα στη Διαδραστική Εφαρμογή εμφανίζονται 5.881 σελίδες από τα κείμενα αυτά, ενώ έχουν φωτογραφηθεί 90.000 σελίδες επιπλέον, των οποίων η τελική επεξεργασία εκκρεμεί.
Η βιβλιοθήκη του Αρχείου περιλαμβάνει τέλος τις εκδόσεις του ΚΘΒΕ, δηλαδή τα προγράμματα παραστάσεων, τα οποία παρότι είχαν εν μέρει ψηφιοποιηθεί (φωτογραφία εξωφύλλου) τώρα φωτογραφήθηκαν ολόκληρα (14.870 σελίδες) και πάλι πέραν των τυπικών απαιτήσεων του παρόντος έργου.wifi hotspot – ασύρματο δίκτυο ελεύθερης πρόσβασης
Επιπλέον, στο χώρο της ψηφιακής Βιβλιοθήκης έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί wifi hotspot – ασύρματο δίκτυο ελεύθερης πρόσβασης για τους επισκέπτες του θεάτρου.
Η πρόσβαση στο δίκτυο για λόγους ασφαλείας, λόγω της μεγάλης εμβέλειάς του, θα γίνεται με χρήση κωδικού τον οποίο οι ενδιαφερόμενοι θα παραλαμβάνουν από τα ταμεία του θεάτρου.
Τέλος επισημαίνουμε ότι η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του Κ.Θ.Β.Ε. θα λειτουργεί παράλληλα με το Αρχείο του ΚΘΒΕ ώστε να μπορεί ο κάθε επισκέπτης
• αφορμόμενος από την ψηφιακή του αναζήτηση να μελετήσει και τα φυσικά αρχεία σε έντυπη μορφή, ή όλο το φάκελο κάποιας παραγωγής.
• να έχει πρόσβαση στη βιντεοθήκη του θεάτρου ώστε να παρακολουθήσει ολόκληρες τις βιντεοσκοπήσεις των παραστάσεων.
• να υποβάλει σχετική αίτηση στο θέατρο στην περίπτωση που θα χρειαστεί να του παραχωρηθούν αντίγραφα από κάποια ψηφιακά αρχεία που επέλεξε.
Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00 πμ. – 3:00 μμ.