Πέμπτη 28 Αυγούστου 2008

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

(ΑΠΟ http://www.disabled.gr/)
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων στις 26-8-2008 ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργος Αλογοσκούφης και ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιάννης Παπαθανασίου ανακοίνωσαν ότι εξασφαλίσθηκαν οι πόροι για τη χρηματοδότηση των Προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι», Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ) και Φύλαξη Παιδιών ΑμεΑ Ανέργων Μητέρων σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και σε κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, μέχρι το τέλος του 2010.
Το ύψος της χρηματοδότησης φθάνει τα 180 εκατ. ευρώ, μέρος του οποίου θα καλυφθεί από κοινοτική χρηματοδότηση, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013. Η ανακοίνωση του ΑΠΕ συνεχίζει και αναφέρει πως:
Η συνέχιση της λειτουργίας των Προγραμμάτων αυτών, με τα οποία παρέχονται υπηρεσίες φροντίδας στο σπίτι σε άτομα που έχουν σχετική ανάγκη και διευκολύνεται η ένταξη των γυναικών στην αγορά εργασίας, είναι ιδιαίτερα σημαντική.
Με τη λειτουργία των Προγραμμάτων, βελτιώνεται η ποιότητα ζωής των άμεσα ωφελούμενων ατόμων (ηλικιωμένων, ΑμεΑ, κ.λ.π.), δίνεται η δυνατότητα στις γυναίκες να αποδεσμευθούν από τη φροντίδα των ηλικιωμένων και των άλλων ατόμων που χρειάζονται την φροντίδα στο σπίτι και ενισχύονται οι τοπικές κοινωνίες. Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» λειτουργούσε μέχρι τις 31-7-2007 πιλοτικά, με χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ.
Μετά από αίτημα της Ελλάδας και διαπραγματεύσεις που έγιναν από το ΥΠ.ΟΙ.Ο. με την Ε.Ε., παρατάθηκε η χρηματοδότησή του έως τις 31-8-2008.
Το Πρόγραμμα τίθεται πλέον σε τακτική βάση, με ένα νέο νομικό, κανονιστικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο. Η ανακοίνωση του ΑΠΕ ολοκληρώνεται με το εξής: Ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργος Αλογοσκούφης και ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιάννης Παπαθανασίου με κοινή δήλωσή τους, τόνισαν τα εξής:
«Η συνέχιση των Προγραμμάτων που αφορούν τη φροντίδα στο σπίτι ατόμων που έχουν ανάγκη και τη διευκόλυνση της ένταξης των γυναικών στην αγορά εργασίας, με τη δημιουργία νέου πλαισίου λειτουργίας και την εξασφάλιση των αναγκαίων χρηματοδοτικών πόρων, εντάσσεται στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής για την ενίσχυση της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής.
Η Κυβέρνηση έχει λάβει τα τελευταία χρόνια σειρά μέτρων ενίσχυσης της κοινωνικής πολιτικής, τα οποία συμπληρώνονται με νέες πρωτοβουλίες.
Η εξασφάλιση των πόρων για τη συνέχιση των Προγραμμάτων αυτών, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, αποδεικνύει την κοινωνική στόχευση της κυβερνητικής πολιτικής». Εάν διαβάζουμε καλά, τότε από Δευτέρα μπορούμε να επισκεφτούμε το «Βοήθεια στο Σπίτι», το ΚΗΦΗ και τους βρεφονηπιακούς σταθμούς της γειτονιάς για να εξυπηρετηθούμε; Προφανώς δεν είναι έτσι, γιατί κανένα από τα παραπάνω δεν είναι κάτι καινούργιο.
Όλα λειτουργούν εδώ και χρόνια, όμως δεν εξυπηρετούν ανθρώπους με αναπηρίες.
Τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» δημιουργήθηκαν μόνο για ηλικιωμένους, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί είναι ελάχιστοι και το διάστημα που εξυπηρετούν τα βρέφη και τα νήπια δεν είναι επαρκές για να μπορέσουν οι μητέρες (με αναπηρίες) να εργαστούν, και βέβαια τα ΚΗΦΗ δεν είναι πάντα προσβάσιμα στους ηλικιωμένους με αναπηρίες. Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2008 όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είχαν γεμίσει με ανακοινώσεις για τη διακοπή της χρηματοδότησης αυτών των φορέων.
Στις περισσότερες από τις ανακοινώσεις αναφέρονται και οι ΑμεΑ ως χρήστες αυτών των προγραμμάτων, μολονότι είναι γνωστό στους κύκλους των αναπήρων πως δεν παρέχονται υπηρεσίες υποστήριξης. Μήπως θα πρέπει να σοβαρευτούμε ως έθνος και ως πολιτισμός;
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

(ΑΠΟ http://www.disabled.gr/) Με κοινή υπουργική απόφαση γίνεται προσπάθεια για να ρυθμιστούν ζητήματα που έχουν να κάνουν με την τηλεφωνία και τις ειδικές επικοινωνιακές ανάγκες των Ελλήνων και των Ελληνίδων με αναπηρίες από προσπελάσιμες υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών και προσαρμοσμένες τεχνολογίας από τις εταιρείες που παρέχουν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Διαβάστε το πλήρες κείμενο της απόφασης: Αριθμ. oικ. 44867/1637 (4)
Λήψη μέτρων για τελικούς χρήστες που είναι Άτομα με Αναπηρίες ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:α) Του άρθρου 51 παρ. 1 του ν. 3431/2006 (ΦΕΚ 13/τ.Α΄), «Περί Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
β) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/τ.Α΄)
γ) Του π.δ. 293/1999 «Οργανισμός του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών» (ΦΕΚ 263/τ.Α΄), όπως ισχύει.2. Την υπ’ αριθμ. 436/35/24.5.2007 εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.).3.
Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε: Άρθρο 1
Αντικείμενο
Αντικείμενο της παρούσας απόφασης είναι η λήψη μέτρων για τους τελικούς χρήστες, που είναι Άτομα με Αναπηρίες, προκειμένου να εξασφαλισθεί ότι η πρόσβαση και η οικονομική προσιτότητα των διαθέσιμων στο κοινό τηλεφωνικών υπηρεσιών τελούν σε αναλογία, με εκείνες, που παρέχονται στους λοιπούς τελικούς χρήστες. Άρθρο 2
Ειδικές ρυθμίσεις
1. Ο πάροχος Καθολικής Υπηρεσίας οφείλει, στο πλαίσιο παροχής των υπηρεσιών Καθολικής Υπηρεσίας, να λαμβάνει υπόψη του τις ανάγκες των Ατόμων με Αναπηρίες.
2. Ο πάροχος Καθολικής Υπηρεσίας, κατόπιν σχετικής αιτήσεως ενός ευλόγου αριθμού χρηστών, που είναι άτομα κωφά ή έχουν σοβαρά προβλήματα αρθρώσεως, εγκαθιστά κοινόχρηστους τηλεκειμενογράφους σε συγκεκριμένο σημείο.
3. Ο πάροχος Καθολικής Υπηρεσίας μεριμνά, προκειμένου το σύνολο των κοινόχρηστων τηλεφώνων, που θα εγκατασταθούν από αυτόν μετά την έναρξη ισχύος της παρούσης, να είναι διαμορφωμένα κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτρέπουν την ανεμπόδιστη πρόσβαση και χρήση από άτομα, που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο, έχουν κινητικές δυσκολίες, είναι τυφλά και έχουν σοβαρά προβλήματα ακοής.
Η Ε.Ε.Τ.Τ. δύναται με απόφασή της να προσδιορίσει τη μορφή, τους όρους και τις προδιαγραφές λειτουργίας των κοινοχρήστων τηλεφώνων, ώστε να επιτυγχάνεται η άμεση και αποτελεσματική χρήση τους από τα άτομα με αναπηρίες.
4. Ο πάροχος Καθολικής Υπηρεσίας θα παρέχει σε άτομα τυφλά ή άτομα με προβλήματα οράσεως τέτοιου βαθμού, που δεν τους επιτρέπουν να συμβουλευτούν τον τηλεφωνικό κατάλογο, τη δυνατότητα πρόσβασης ατελώς στην υπηρεσία πληροφοριών τηλεφωνικού καταλόγου.
Για τη διευκόλυνση της χρήσης των ονομαστικών τηλεφωνικών καταλόγων ηλεκτρονικής μορφής από άτομα τυφλά, ο πάροχος.
Καθολικής Υπηρεσίας υποχρεούται να καθιστά διαθέσιμους τους ως άνω καταλόγους στα άτομα αυτά σε μορφή απλού κειμένου χωρίς γραφικά (text only) μέσω CD−ROM, που παρέχεται δωρεάν, καθώς και μέσω της ιστοσελίδας του.
5. Μετά από αίτηση τους, ο πάροχος Καθολικής Υπηρεσίας παρέχει τερματικό εξοπλισμό για χρήση τηλεκειμενογράφου ή άλλου ειδικού εξοπλισμού σε τιμές κόστους σε άτομα με δυσκολίες ακοής και όρασης (αναπηρία 67% και άνω).
Τυχόν επισκευή καθώς και πιθανή αντικατάσταση ελαττωματικού τερματικού εξοπλισμού, ο οποίος έχει διατεθεί από τον πάροχο Καθολικής Υπηρεσίας κατά τα ανωτέρω, πραγματοποιείται άμεσα από αυτόν, χωρίς χρέωση του συνδρομητή, εκτός αν ο συνδρομητής έχει αποδεδειγμένα προβεί σε κακή χρήση του τερματικού εξοπλισμού.
6. Στις κάτωθι κατηγορίες ατόμων προβλέπεται έκπτωση αξίας δεκαοκτώ (18) ευρώ επί της συνολικής μηνιαίας χρέωσης για χρήση υπηρεσιών πρόσβασης στο δημόσιο τηλεφωνικό δίκτυο, προκειμένου να είναι δυνατή η πρόσβαση (στενής ή ευρείας ζώνης) στο Διαδίκτυο:
• Άτομα με βαριά νοητική υστέρηση, αυτισμό και ψυχώσεις ή πάσχοντα από εγκεφαλική παράλυση, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
• Άτομα με βαριά κινητική αναπηρία 67% και άνω ή πάσχοντα εκ τετραπληγίας − παραπληγίας με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω ή έχοντα αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό άνω ή κάτω άκρων.
• Νεφροπαθείς τελικού σταδίου και άτομα που έχουν υποβληθεί σε μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου (καρδιάς, πνευμόνων, παγκρέατος, ήπατος, νεφρού).
• Άτομα τυφλά.
• Άτομα κωφά − βαρήκοα.
• Αιμορροφιλικοί και πάσχοντες από AIDS.
• Χανσενικοί.
• Άτομα πάσχοντα από θαλασσαιμία. Αρμόδιες για την πιστοποίηση των παραπάνω αναπηριών είναι οι Υγειονομικές Επιτροπές του ν. 3528/2007.
Η έκπτωση παρέχεται για μία μόνο σύνδεση και ο δικαιούχος της έκπτωσης ή αυτός που κατά νόμο τον εκπροσωπεί δηλώνει στον πάροχο της Καθολικής Υπηρεσίας τον αριθμό της τηλεφωνικής σύνδεσης επί της οποίας θα γίνεται η έκπτωση.
Διαβάστε όλη την απόφαση εδώ.

Επίκαιρη επερώτηση βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές

(ΑΠΟ http://www.traveldailynews.gr/) Επίκαιρη Επερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κ. Κωστή Χατζηδάκη, κατέθεσαν προχτές 48 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., μέλη του ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών, με θέμα: «Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει θέσει σε εφαρμογή ένα μεθοδευμένο και συστηματικό σχέδιο απαξίωσης, συρρίκνωσης και τελικά διάλυσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών». "Η Κυβέρνηση της Ν.Δ.", όπως υποστήριξαν οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, "με πράξεις, παραλείψεις και επικοινωνιακά τρικ επιχειρεί: Να υποστείλει την Ελληνική σημαία από τους ουρανούς και να διαπραγματευτεί ένα αδειανό και συρρικνωμένο «κουφάρι» ως δήθεν πώληση. Να παρουσιάσει ως «συμβιβασμό» την άκριτη πειθάρχησή της σε «λόμπι» των αερομεταφορών που εκ των πραγμάτων επιχειρούν να διαμορφώσουν προς όφελος τους ένα νέο ολιγοπωλιακό περιβάλλον στον τομέα των αερομεταφορών διευρύνοντας τα μερίδια αγοράς τους. Να «φορτώσει» την ευθύνη της νέας γενιάς των ελλειμμάτων στην Ελληνική κοινωνία που η ίδια δημιούργησε προκειμένου ανώδυνα να «δωρίσει» και μάλιστα άνευ όρων «χρυσοφόρα» μερίδια αγοράς σε υποχρεώσεις της". Είναι χαρακτηριστικό, επεσήμαναν, ότι λόγω κακοδιοίκησης και μόνο στη 5ετή διακυβέρνηση της Ν.Δ. τα ελλείμματα των Ο.Α. από μηδενική βάση έφτασαν να ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ. Και πρόσθεσαν: "Πανάκριβες χρονομισθώσεις αεροσκαφών, απώλεια χρυσοφόρων slots, κακοδιοίκηση, υποβάθμιση συγκριτικών πλεονεκτημάτων αξιοπιστίας και ασφάλειας αποκαλύπτουν την πραγματική «πολιτική» της Ν.Δ. στον Όμιλο της Ολυμπιακής. Ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν υπηρέτησε τον ανταγωνισμό αλλά τους ανταγωνιστές αποδεικνύεται και από τις παρακάτω αποδείξεις: Απαξίωση της κερδοφόρας Τεχνικής Βάσης που ας σημειωθεί το Υψηλού επιπέδου τεχνικό προσωπικό και οι σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές αποτελούν πόλο έλξης πολλών ξένων εταιριών που επιθυμούν μόνιμες συνεργασίες που θα μπορούσαν να αποφέρουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο ταμείο της εταιρίας. Σήμερα 5 χρόνια μετά οι ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό δεν επιτρέπουν συμφωνίες για συντηρήσεις αεροσκαφών και οι οικονομικές απώλειες ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Απόδειξη της εσκεμμένης επιλογής της Ν.Δ. και του Υπουργείου Μεταφορών -Επικοινωνιών για απαξίωση και παραχώρηση του κερδοφόρου αυτού τμήματος της Ο.Α. είναι η έγκριση για δημιουργία «ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ» Τεχνικής Βάσης από ανταγωνιστές στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. Καίριο πλήγμα για την Ο.Α. συνιστά και η αποσπασματική προσπάθεια της Κυβέρνησης να πουλήσει και μάλιστα «έναντι πινακίου φακής» κερδοφόρες εταιρίες του Ομίλου, όπως είναι οι εταιρίες καυσίμων, ενώ γνωρίζει ότι αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα στρατηγικής σημασίας και μέρος μιας βιώσιμης συνολικής λύσης. Από το γεγονός ότι οι Ο.Α. κατέστησαν πλέον ουραγοί έναντι των ανταγωνιστών τους, αφού για πρώτη φορά στην πενηντάχρονη ιστορία τους απώλεσαν τα πρωτεία διακίνησης επιβατών στο εσωτερικό αερομεταφορικό έργο. Για παράδειγμα μόνο από τις αρχές του χρόνου μέχρι τον Μάιο χάθηκαν πάνω από 6000 πτήσεις προς όφελος των ανταγωνιστών. Αλλά το ίδιο μεγάλες είναι και οι απώλειες που καταγράφονται στο εξωτερικό. Για παράδειγμα η Σόφια παρουσιάζει απώλεια μεριδίου 4%. Η Στουτγάρδη παρουσιάζει απώλεια μεριδίου 17% κ.τ.λ. Ήδη χάθηκαν χωρίς να αναληφθούν οι κάθε είδους ευθύνες τα slots των αεροδρομίων Gatwick του Λονδίνου, του Μονάχου και το αντίστοιχο της βραδινής πτήσης προς Φραγκφούρτη. Κινδυνεύουν άμεσα να χαθούν τα slots στη Βιέννη, τη Γενεύη, τη Σόφια, το `Αμστερνταμ κ.τ.λ.". Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

(ΑΠΟ http://epontos.blogspot.com/) 2o Διεθνές Συνέδριο Ποντιακών Ερευνών Το Ερευνητικό Κέντρο του Αγίου Γεωργίου Περιστερεώτα σε συνεργασία με άλλους φορείς, διοργανώνει στη Δράμα στις 27 με 29 Σεπτεμβρίου 2008 το 2ο Διεθνές Συνέδριο Ποντιακών Ερευνών. Ιστορία των Διεθνών Συνεδρίων Ποντιακών Ερευνών Τα Διεθνή Συνέδρια Ποντιακών Ερευνών είναι μια πρωτοβουλία του Ερευνητικού Κέντρου του Σωματείου 'Αγιος Γεώργιος Περιστερεώτα και σκοπό έχουν να συντονίσουν τις ποντιακές σπουδές φέρνοντας σε επαφή τις νέες εξελίξεις στην ποντιολογία και τους επιστήμονες που ασχολούνται ερευνητικά με τις ποντιακές σπουδές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σ' αυτό το πλαίσιο το Σωματείο 'Αγιος Γεώργιος Περιστερεώτα, η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης, το Κέντρο Ποντιακών Μελετών, η Μέριμνα Ποντίων Κυριών και ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών και Σπουδαστών συνδιοργάνωσαν τριήμερο Επιστημονικό Συμπόσιο από την Παρασκευή 30/1/2004 έως την Κυριακή 1/2/2004 για να τιμήσουν τους: α) Anthony Bryer, ομότιμο καθηγητή Ιστορίας, βυζαντινολόγο, Ιδρυτή του Κέντρου Βυζαντινών, Οθωμανικών και Νεοελληνικών Ερευνών του Πανεπιστημίου του Βirmingham της Αγγλίας, και β) Οδυσσέα Λαμψίδη, διδάκτορα Φιλοσοφίας, ιστορικό, βυζαντινολόγο και επί σειρά ετών πρόεδρο της Επιτροπής Ποντιακών Μελετών και εκδότη του σημαντικού επιστημονικού περιοδικού "Αρχείο του Πόντου". Το επιστημονικό αυτό συμπόσιο σκοπό είχε όχι μόνο να τιμήσει τους επίλεκτους αυτούς εργάτες της επιστήμης που αποκάλυψαν με τις πρωτότυπες έρευνές τους και τη γενικότερη επιστημονική προσφορά τους την ιστορία και τον πολιτισμό του Πόντου από την αρχαιότητα ως και τα βυζαντινά χρόνια αλλά και να αναδείξει και να παρουσιάσει τα στοιχεία εκείνα που καθορίζουν την ταυτότητα του Ποντιακού Ελληνισμού και δηλώνουν το στίγμα του , στα νεότερα χρόνια έως και τον 21ο αιώνα. Το 1ο Διεθνές Συνέδριο με τον γενικό τίτλο Επιστημονικό Συμπόσιο «Περί Πόντου» περιλάμβανε, τιμητική εκδήλωση και αναφορά στο έργο του κ. Bryer και του κ. Λαμψίδη, την Παρασκευή 30 Ιανουαρίου και επιστημονικές ανακοινώσεις, το Σάββατο 31 Ιανουαρίου και την Κυριακή 1 Φεβρουαρίου. Το 1ο Διεθνές Συνέδριο με πρόεδρο τον καθηγητή Νεότερης Ιστορίας του Ελληνισμού στο πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας κ. Κώστα Φωτιάδη, και με την πλειάδα αξιόλογων εισηγητών, επιστημονικά καταξιωμένων, έθεσε τις βάσεις εκείνες ούτως ώστε να εξελιχθεί στη σημαντικότερη διεθνή επιστημονική εκδήλωση μελέτης της ποντιακής ιστορίας και του πολιτισμού.Τα πρακτικά του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου για τις Ποντιακές Σπουδές με το γενικό τίτλο Επιστημονικό Συμπόσιο «Περί Πόντου» θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του 2ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου Ποντιακών Ερευνών, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στη Δράμα στις 27-29 Σεπτεμβρίου 2008. Το 2ο Διεθνές Συνέδριο Ποντιακών Ερευνών θα πραγματοποιηθεί στη Δράμα στις 27-29 Σεπτεμβρίου 2008. Στο συνέδριο θα λάβουν μέρος καταξιωμένοι επιστήμονες από την Ελλάδα, Αγγλία, Αμερική, Τουρκία, Ρωσία κ.α. Τιμώμενο πρόσωπο θα είναι ο ρώσος μεσαιωνολόγος και ακαδημαϊκός Sergei karpov ενώ κατά την έναρξη του Συνεδρίου θα τιμηθεί η μνήμη του αρχιμουσικού Οδυσσέα Δημητριάδη καθώς συμπληρώνονται φέτος 100 χρόνια από τη γέννηση του. Πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής έχει οριστεί η ομότιμη καθ. Του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κα Αρτεμις Ξανθοπούλου-Κυριακού, ενώ επίτιμος πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής είναι ο κ. Anthony Bryer. Επιστημονική Επιτροπή Επίτιμος Πρόεδρος:Anthony Bryer Πρόεδρος:Άρτεμις Ξανθοπούλου - Κυριακού Μέλη:Αλέξιος Σαββίδης Ευστάθιος Πελαγίδης Θεοδόσιος ΚυριακίδηςΑλέξανδρος Καστρινάκης Κυριάκος Χατζηκυριακίδης Οργανωτική Επιτροπή Επίτιμος Πρόεδρος:Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Παύλος Συντονιστής:Θεοδόσιος Κυριακίδης Μέλη:Αριστείδης ΚυριακίδηςΚωνσταντίνος Ευμοιρίδης Κωνσταντίνος Θεοδωρίδης Αλέξανδρος Καστρινάκης Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης Ανατολή Δημητριάδου Κυριάκος Χατζηκυριακίδης Συμμετέχοντες Sergei Pavlovich KarpovRichard Hovannisian Rustam Shukurov Άρτεμις Ξανθοπούλου - Κυριακού Anthony EastmondHeath W.Lowry Taner Akcam Ευτυχία Βουτυρά Νίκος Μιχαηλίδης Αλέξιος Γ.Κ. Σαββίδης Tom Sinclair Ευρυδίκη Γεωργαντέλη Αλέξανδρος Καστρινάκης- Παναγόπουλος Θεοδόσιος Κυριακίδης Φάνης Μαλκίδης Ηλίας Πετρόπουλος Ιάκωβος Ακτσόγλου Κυριάκος Χατζηκυριακίδης Στάθης Πελαγίδης Ελένη Μεντεσίδου Michael Meeker Ευριπίδης Γεωργανόπουλος Γιάννης Κασκαμανίδης Ελένη Γαβρά Γιασμίνα Μωυσείδου ΕπικοινωνίαΓραφεία - Πνευματικό και Ερευνητικό Κέντρο Ολύμπου 78 Θεσ/νίκη Τ.Κ. 54631 Τηλ. & Fax :2310271522 Θεοδόσιος Κυριακίδης Τηλ:6945870192 theodosis@peristereota.com

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

(ΑΠΟ http://www.kalamaria.gr/)Δήμος Καλαμαριάς Εγκαινιάζεται την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2008 στις 7 το απόγευμα από τον Δήμαρχο Χριστόδουλο Οικονομίδη, το Κέντρο Στήριξης και Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας «Επιχειρείν» του Δήμου που βρίσκεται στη Δημοτική Αγορά του Φοίνικα,. Στην εκδήλωση των εγκαινίων θα χαιρετήσει ο κ. Οικονομίδης ενώ θα μιλήσει και ο υπεύθυνος Διαχείρισης του Κέντρου, Γιάννης Χαραλαμπίδης ο οποίος θα παρουσιάσει το πλαίσιο συνεισφοράς του νέου αυτού θεσμού στην τοπική κοινωνία. Η εκδήλωση που θα έχει εορταστικό χαρακτήρα θα είναι ανοικτή για όλους τους εμπόρους και επιχειρηματίες του Δήμου αλλά και για κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη της Καλαμαριάς.

Ρεκόρ: 18.500 «ορφανές» θέσεις

(ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ http://www.tanea.gr/)
Ενώ περισσότεροι από 60.000 υποψήφιοι έμειναν εκτός ΑΕΙ- ΤΕΙ ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας Ρεκόρ τριετίας στις κενές θέσεις προέκυψε φέτος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ σχεδόν οι μισοί απόφοιτοι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των κατηγοριών, δηλαδή περισσότεροι από 60.000 νέοι, έμειναν εκτός ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ χθες αποκάλυψε ότι μένουν κενές περίπου 18.500 θέσεις, ιδίως σε Σχολές ΤΕΙ της περιφέρειας, στις οποίες μάλιστα το υπουργείο Παιδείας είχε κάνει... αύξηση θέσεων το τελευταίο έτος.
Οι Σχολές αυτές απειλούνται τώρα με αναγκαστικό κλείσιμο ή συγχωνεύσεις για να επιβιώσουν, ενώ ολόκληρες πόλεις όπως το Μεσολόγγι, η Καστοριά, η Άρτα, η Κοζάνη, η Καλαμάτα, η Ηγουμενίτσα κ.ά. θα απολέσουν και φέτος μεγάλο τμήμα του φοιτητικού τους πληθυσμού. Πέντε Τμήματα ΤΕΙ της περιφέρειας δεν θα έχουν φέτος ούτε έναν ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΠΡΩΤΟΕΤΗΣ Πέντε Τμήματα ΤΕΙ της περιφέρειας δεν θα έχουν φέτος ούτε έναν πρωτοετή, ενώ σε 26 Τμήματα ο αριθμός των εισακτέων είναι μονοψήφιος πρωτοετή σπουδαστή (!), ενώ σε 26 Τμήματα ο αριθμός των εισακτέων είναι μονοψήφιος.
Συνολικά προκύπτουν κενές θέσεις σε περίπου 80 Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης! Οι κενές θέσεις της τριετίας
Μάλιστα, αν υπολογίσει κανείς τις κενές θέσεις στα ΑΕΙ και ΤΕΙ την τελευταία τριετία οπότε εφαρμόζεται το μέτρο της βάσης του δέκα, τότε διαπιστώνει ότι πάνω από 46.000 υποψήφιοι που θα μπορούσαν να είχαν εισαχθεί στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έμειναν εκτός και οι περισσότεροι κατευθύνθηκαν προς τις διάφορες ιδιωτικές μορφές εκπαίδευσης...
Ωστόσο, για τον υπουργό Παιδείας κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, για την κατάσταση αυτή δεν ευθύνεται η βάση του δέκα αλλά... οι ίδιοι οι υποψήφιοι!
«Σημαντικός αριθμός μαθητών που δεν πέτυχαν να εισαχθούν στα ΑΕΙ, οφείλουν αυτή την αποτυχία, όχι στη βάση του 10 όπως συνηθίζεται πολλές φορές να λέγεται, αλλά και στο Μηχανογραφικό και στον τρόπο που δήλωσαν τα μαθήματα», είπε χθες χαρακτηριστικά. Απαντώντας η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, υπεύθυνη για θέματα Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου, δήλωσε: «Δυστυχώς, και πάλι υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις σπουδών, που δεν καλύπτονται εξαιτίας των επιλογών της κυβέρνησης της Ν.Δ.
Είναι κρίμα οι επιλογές αυτές, των οποίων οι επιπτώσεις στην Παιδεία και την Οικονομία ουδέποτε συζητήθηκαν ή μελετήθηκαν, να στερούν την ευκαιρία μιας θέσης στην Ανώτατη Εκπαίδευση για πάνω από 18.000 νέους και νέες και να δημιουργούν τεράστια προβλήματα σε περιφερειακά κυρίως Ιδρύματα, πολλά από τα οποία ουσιαστικά αποδεκατίζονται.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδω.