Σάββατο 30 Αυγούστου 2008

ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Νέα μόνιμη έκθεση στο μνημείο-σύμβολο της πόλης
Πρόσκληση για μια πιο στενή γνωριμία με τη Θεσσαλονίκη θα αποτελεί στο εξής η επίσκεψη στο Λευκό Πύργο, ο οποίος θα ανοίξει ξανά τις πόρτες του στο κοινό.
Η νέα μόνιμη έκθεση που φιλοξενεί ο Λευκός Πύργος, αφιερωμένη στην πόλη της Θεσσαλονίκης και στεγασμένη στο μνημείο-σύμβολό της, πρόκειται να εγκαινιαστεί την Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2008, ώρα 10:30.
Η έκθεση, που οργανώθηκε από το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, παρουσιάζει με συνοπτικό τρόπο όψεις της ιστορίας της Θεσσαλονίκης διαχρονικά, με στόχο να κεντρίσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών να γνωρίσουν καλύτερα την πόλη, τα μνημεία και τα θεματικά μουσεία της.
Πρόθεση της έκθεσης δεν είναι να «μουσειοποιήσει» την πόλη, αλλά να τη «συστήσει» στους επισκέπτες και ακόμη περισσότερο στους κατοίκους της, στοχεύοντας στη δημιουργία μιας νέας ουσιαστικής σχέσης με την πόλη.
Φιλοδοξία του νέου μουσείου είναι να αποτελέσει την αφετηρία μιας περιήγησης στη Θεσσαλονίκη, χωρίς να υποκαθιστά τους υπόλοιπους μουσειακούς χώρους.
Ένα επιπλέον στοιχείο που χαρακτηρίζει την έκθεση, από μουσειογραφική άποψη, είναι ότι ο σχεδιασμός της έγινε με γνώμονα τον σεβασμό της αρχιτεκτονικής ταυτότητας του μνημείου. Η έκθεση δεν ανταγωνίζεται ούτε κρύβει το μνημείο, αντίθετα το αναδεικνύει.
Ανακαλύπτοντας την ιστορία της πόλης
Αναδεικνύοντας στοιχεία που διακρίνουν διαχρονικά τη Θεσσαλονίκη, όπως ο αστικός χαρακτήρας της, η έκθεση εστιάζει σε στιγμές-ορόσημα και σε ιδιαίτερες πτυχές της ζωής της πόλης. Οι θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται στο ισόγειο, στους πέντε ορόφους και στο δώμα του Λευκού Πύργου αναφέρονται στη θέση της Θεσσαλονίκης στον γεωγραφικό χώρο, στις μεταμορφώσεις του δομημένου χώρου, σε σημαντικές στιγμές της ιστορίας της, όπως αυτές αναδεικνύονται μέσα από τα μνημεία της, στην κομβική εμπορική της θέση στο σταυροδρόμι χερσαίων και θαλάσσιων δρόμων, στους κατοίκους της, στην πνευματική και πολιτιστική ζωή της, αλλά και στις γεύσεις της.
Έτσι, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ένα γοητευτικό ταξίδι στο χρόνο από την ίδρυση της Θεσσαλονίκης έως και το πρόσφατο παρελθόν της, με συνοδεία τους ήχους, την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, το πνεύμα και τις γεύσεις της πόλης.
Σε κάθε ενότητα έχουν προβλεφθεί δύο επίπεδα πληροφόρησης: στον κεντρικό χώρο του ορόφου αναπτύσσεται κάθε θέμα συνοπτικά, ενώ στα περιμετρικά δωμάτια υπάρχουν εφαρμογές για εμβάθυνση σε επί μέρους πτυχές του, επιτρέποντας στους επισκέπτες να επιλέξουν τον ρυθμό με τον οποίο θα κινηθούν.
Ο εξώστης του Λευκού Πύργου λειτουργεί όχι μόνο ως χώρος θέασης της πόλης και της γύρω περιοχής, αλλά και ως προέκταση του εκθεσιακού χώρου.
Σε επιλεγμένες επάλξεις έχουν τοποθετηθεί ενημερωτικές πινακίδες, που πληροφορούν τον επισκέπτη για το τι βλέπει σήμερα και τι έβλεπε κανείς άλλοτε.
Το πρακτικά αδύνατο εγχείρημα παρουσίασης 23 αιώνων ιστορίας σε έναν συνολικό χώρο μόλις 450μ² ήρθε εις πέρας με επιτυχία με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών:
οι πληροφορίες παρουσιάζονται κατά κύριο λόγο μέσα από ένα εντυπωσιακό σύνολο εφαρμογών εικόνας και ήχου, με τη μορφή προβολών, παρουσιάσεων βίντεο και διαφανειών, ηχητικών ντοκουμέντων και πολυμεσικών εφαρμογών σε οθόνες αφής, που συνδυάζονται αρμονικά με τον περιορισμένο αριθμό αρχαίων αντικειμένων που εκτίθενται.
Πέρα από την έκθεση στο μνημείο, άλλωστε, το εκθεσιακό σενάριο αναπτύσσεται σε δύο ακόμη συμπληρωματικά και αλληλένδετα επίπεδα πληροφόρησης: έναν οπτικό δίσκο DVD-ROM και την ιστοσελίδα http://www.lpth.org/.
Το DVD-ROM, το οποίο περιέχει το σύνολο του υλικού και των εφαρμογών, θα δοθεί στα σχολεία. Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας θα βρουν πρωτότυπες εφαρμογές όπως ψηφιακό χάρτη της πόλης, όπου μπορεί κανείς να εντοπίσει μνημεία, μουσεία και χώρους πολιτισμού και να έχει χρήσιμες πληροφορίες για αυτά, χρονογραμμή γεγονότων που αφορούν άμεσα ή έμμεσα στην ιστορία της Θεσσαλονίκης, επιστημονικά κείμενα καταξιωμένων ιστορικών και αρχαιολόγων, βιβλιογραφία για την πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά και… συνταγές εδεσμάτων που φανερώνουν τη γευστική ποικιλία που χαρακτηρίζει τη διατροφική ταυτότητα της πόλης.
Ιδιώτες συλλέκτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και φορείς πολιτισμού συνεισέφεραν γενναιόδωρα υλικό για την οργάνωση της έκθεσης.
Επίσκεψη στην έκθεση
Η ιστορικότητα και η ιδιόμορφη εσωτερική διαμόρφωση του οχυρωματικού Πύργου δεν επέτρεψαν την πραγματοποίηση των απαραίτητων επεμβάσεων προκειμένου ο Λευκός Πύργος να διαθέτει τις βασικές υποδομές ενός σύγχρονου μουσειακού κτιρίου.
Έτσι, η έκθεση δεν διαθέτει κλιματισμό, τουαλέτες για τους επισκέπτες, αναψυκτήριο ή βεστιάριο.
Καθώς, επίσης, ήταν αδύνατη η εγκατάσταση ανελκυστήρα, τα άτομα με κινητικά προβλήματα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν την έκθεση μόνο εικονικά, μέσω πληροφοριακών σταθμών στο ισόγειο του κτιρίου.
Η ανάγκη διατήρησης σταθερών κλιματικών συνθηκών και η περιορισμένη αντοχή του μνημείου επιβάλλουν τον αυστηρό έλεγχο της ροής των επισκεπτών, κατά τις διεθνείς πρακτικές.
Σύμφωνα με ειδική μελέτη, ο αριθμός επισκεπτών που θα βρίσκονται ταυτόχρονα στο μνημείο δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 70, προκειμένου να διατηρούνται οι κατάλληλες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας.
Έτσι, η επίσκεψη οργανωμένων ομάδων (σχολείων, γκρουπ) θα γίνεται μόνο μετά από συνεννόηση και κράτηση-ραντεβού.
Η έκθεση στο Λευκό Πύργο θα είναι ανοιχτή από Τρίτη έως και Κυριακή, με ωράριο λειτουργίας 08:30-15:00.
Λευκός Πύργος
Ο Λευκός Πύργος, που από συγκυρία της τύχης κατέληξε σύμβολο της πόλης, κτίστηκε στα τέλη του 15ου αιώνα στη θέση παλαιότερου, βυζαντινού πύργου, στη συμβολή του ανατολικού με το θαλάσσιο τείχος.
Έχει ύψος 33,90 μ. και περιλαμβάνει ισόγειο, έξι ορόφους και πυργίσκο στο δώμα.
Μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα περιβαλλόταν από χαμηλό οκταγωνικό περιτείχισμα, ενισχυμένο σε τρεις γωνίες του με μικρότερους πύργους, το οποίο πιθανώς κατασκευάστηκε το 1535-6.
Ο πύργος αναφέρεται με διάφορες ονομασίες:
«Πύργος του Λέοντος» τον 16ο αιώνα, «Φρούριο της Καλαμαριάς» τον 18ο αιώνα, «Πύργος των Γενιτσάρων» και «Πύργος του Αίματος» τον 19ο αιώνα, καθώς υπήρξε φυλακή και τόπος εκτέλεσης βαρυποινιτών.
Η σημερινή του ονομασία επικράτησε από το 1890, όταν ασβεστώθηκε από έναν κρατούμενο με αντάλλαγμα την ελευθερία του.
Μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης το 1912, στους χώρους του Λευκού Πύργου φιλοξενήθηκαν η αεράμυνα της πόλης, το εργαστήριο μετεωρολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και συστήματα ναυτοπροσκόπων.
Το 1983 ο πύργος παραχωρήθηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού και ακολούθησε η αναστήλωσή του, έργο για το οποίο απονεμήθηκε το βραβείο Europa Nostra το 1988.
Από το 1985 λειτουργεί ως εκθεσιακός χώρος.

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΗΡΘΑΝ ΣΤΟ ΦΩΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ. ΣΤΗ ΒΕΡΓΙΝΑ

(ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ http://www.provoleas.gr/)
Στο Ιερό της Εύκλειας στη Βεργίνα, έναν από τους σημαντικότερους ανασκαφικούς τομείς του αρχαιολογικού χώρου που ερευνά εδώ και χρόνια το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ασκώντας φοιτητές στην ανασκαφική πρακτική, συχνά βρεθήκαμε αντιμέτωποι με σημαντικά ευρήματα: πολύτιμες επιγραφές που το ταυτίζουν με τμήμα της αγοράς των Αιγών, εντυπωσιακά μαρμάρινα αφιερώματα της βασίλισσας Ευρυδίκης (μητέρας του Φιλίππου Β) στην πανελλήνια θεότητα Εύκλεια, που προβάλλουν τη σημασία του για τη βασιλική οικογένεια και ένα κολοσσικό, μαρμάρινο φίδι, ζωόμορφη απεικόνιση του Διός Μειλιχίου που συμπληρώνει την εικόνα για τις λατρείες στην αγορά της οχυρωμένης πόλης.
Όλα τα ευρήματα ήταν απολύτως συμβατά με το χαρακτήρα του πολιτικού και θρησκευτικού κέντρου των Αιγών.
Νέα ευρήματα, προσφέρουν νέα στοιχεία και θέτουν νέα ερωτήματα για την αγορά της παλιάς πρωτεύουσας του μακεδονικού βασιλείου.
Στις 26 Αυγούστου 2008, ανάμεσα σε αρχαία μπαζώματα στα βαθύτερα στρώματα της ανασκαφής, ένα μεγάλο χάλκινο αγγείο, εντελώς πράσινο από την οξείδωση, αποκαλύφθηκε μπροστά στα έκπληκτα μάτια του νεαρού εργάτη:
«Νάρκη», φώναξε.
Το εντυπωσιακό για τις διαστάσεις του κυλινδρικό σκεύος περιείχε ένα λίγο μικρότερο, απείραχτο από το χρόνο, λόγω του πολύτιμου υλικού του.
Στο εσωτερικό του μέσα σε νερό, η ομάδα του Α.Π.Θ. διέκρινε ένα χρυσό στεφάνι βαλανιδιάς, πάνω σε ανθρώπινα οστά, ανάμεσα σε ρίζες.
Το εύρημα είναι πολύτιμο, καθώς το στεφάνι είναι σχεδόν εφάμιλλο σε ποιότητα και διαστάσεις με εκείνα από τους ασύλητους βασιλικούς τάφους της Μεγάλης Τούμπας, και το χρυσό αγγείο που δέχτηκε τα οστά (στο σχήμα μιας μεγάλης κυλινδρικής πυξίδας με κάλυμμα), μοναδικό όσο γνωρίζουμε.
Η επέμβασή του Α.Π.Θ. ήταν (και έπρεπε να είναι) άμεση:
ειδικευμένος συντηρητής ανέλαβε τις πρώτες βοήθειες και επέβλεψε τη μεταφορά του συνόλου σε ασφαλές περιβάλλον, με κατάλληλες συνθήκες θερμοκρασίας, υγρασίας και σκότους.
Θα πάρει καιρό μέχρι το πολύτιμο στεφάνι και τα δύο εντυπωσιακά μετάλλινα αγγεία επανακτήσουν την αρχική τους μορφή.
Μέχρι τότε το εύρημα θα αποτελέσει αντικείμενο εξειδικευμένων ερευνών και συνεργασίας ανάμεσα σε συντηρητές και χημικούς, ανθρωπολόγους, κ.λ.π. προκειμένου να απαντηθούν ειδικά ερωτήματα σχετικά με τα υλικά και τη σύστασή των μετάλλινων σκευών, τα οστά και την ηλικία του νεκρού κ.α.
Συντονίζοντας όλες αυτές τις δράσεις, οι αρχαιολόγοι θα πρέπει να εξηγήσουν τους λόγους για τους οποίους ένα τέτοιο σύνολο (τόσο ταιριαστό για έναν τάφο) βρέθηκε εκτός των ορίων του εκτεταμένου νεκροταφείου της βασιλικής νεκρόπολης και να κατανοήσουν την αιτία για την απόκρυψη των οστών ενός ανώνυμου (αλλά κάθε άλλο παρά τυχαίου νεκρού) στο πιο δημόσιο και το πιο ιερό από τα σημεία της οχυρωμένης πόλης.
Για την ώρα έχουν καταγραφεί με τη δέουσα προσοχή όλα τα ανασκαφικά δεδομένα.
Οι υπεύθυνοι της ανασκαφής βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα ακόμη πεδίο αρχαιολογικής έρευνας, ιδιαίτερα ελκυστικό, όχι λόγω των πολύτιμων υλικών του ευρήματος, αλλά εξαιτίας των ειδικών συνθηκών ανεύρεσής του.
Σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα, αλλά και τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα τεθούν σύντομα υπόψη της επιστημονικής κοινότητας.
Να σημειωθεί ότι Διευθύντρια της πανεπιστημιακής ανασκαφής στη Βεργίνα είναι η Καθηγήτρια Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ., Χρυσούλα Σαατσόγλου – Παλιαδέλη.
Η πανεπιστημιακή ανασκαφή γίνεται με επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του Α.Π.Θ.

Η Ν.Δ. ΞΕΧΑΣΕ ΤΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ"

(ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ http://www.halkidikinews.gr/)
Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Έργων, Γιάννης Μαγκριώτης, πραγματοποίησε περιοδεία στον νομό Χαλκιδικής με θέμα: «Δημόσιες Υποδομές - Ανάπτυξη Νομού Χαλκιδικής, Αξιολόγηση του Γ΄ και Δ΄ ΚΠΣ - Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ».
Ο Γ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε τον κόμβο Γαλάτιστας του Οδικού Άξονα Θέρμης - Γαλάτιστας - Πολυγύρου, καθώς και τον Πολύγυρο στο σημείο όπου πρέπει να κατασκευαστεί η Ανατολική Παράκαμψη Πολυγύρου.
Στη συνέχεια επισκέφθηκε τις περιοχές Νικήτης, Κασσάνδρας και Ποτίδαιας. Τελειώνοντας την περιοδεία του ο Γ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε τα Νέα Μουδανιά, όπου συναντήθηκε και συζήτησε με φορείς της περιοχής.
Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο Γ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Η Χαλκιδική είναι ένας νομός με ασύγκριτα φυσικά και αναπτυξιακά πλεονεκτήματα. Η ανάπτυξή της όλες αυτές τις δεκαετίες ελάχιστη αρωγή και υποστήριξη είχε από την πολιτεία. Έχει άμεση ανάγκη δημόσιων υποδομών για να διατηρήσουν την κεκτημένη ανάπτυξη, να προστατεύσουν το περιβάλλον και τον φυσικό πλούτο, να προσφέρουν τόπους κατοικίας και υποδομές διακοπών υψηλής ποιότητας και απόδοσης».
«Τα έργα που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια ασφαλώς και δεν επαρκούν, πολύ περισσότερο δεν καλύπτουν τις ανάγκες των επόμενων χρόνων.
Η Χαλκιδική είναι σε οριακό σημείο.
Πέντε χρόνια Νέο-Δημοκρατικής διακυβέρνησης καμιά δημόσια υποδομή δεν κατασκευάστηκε.
Το τραγικό είναι ότι υποδομές απόλυτα αναγκαίες για τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος, της ποιότητας ζωής και της δημόσιας υγείας, όπως οι δύο ΧΥΤΑ Πολυγύρου και Ανθεμούντας που πριν από ένα χρόνο έχουν ολοκληρωθεί, ακόμα δεν λειτουργού.
Η τοπική ΝέοΔημοκρατική ηγεσία αλλά και η ΝέοΔημοκρατική κυβέρνηση, όχι μόνο δεν δημιουργούν υποδομές, αλλά αφήνουν και καταστρέφονται και αυτές που είχαν δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια.
Τρεις είναι οι βασικές ενότητες δημόσιων υποδομών που έχει άμεση ανάγκη ο Νομός Χαλκιδικής:
1. Οι οδικοί άξονες, για την γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση.
2. Υποδομές διαχείρισης των στερεών και υγρών αποβλήτων. 3. Φράγματα και δίκτυα για τη ορθολογική διαχείριση και αξιοποίηση των υδάτων.
Αυτές είναι για το ΠΑΣΟΚ οι βασικές προτεραιότητες.
Η κυβέρνηση πέντε χρόνια δεν έκανε στην κυριολεξία τίποτα για την Χαλκιδική. Παραμονές της ΔΕΘ και πάλι οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι διακηρύσσουν πως έχουν εξασφαλίσει από το Δ΄ ΚΠΣ 240 εκ ευρώ για το οδικό δίκτυο.
Τους καλούμε να σταματήσουν την διαρκή ψευδολογία.
Τους καλούμε να ονοματίσουν ποια έργα, με ποιους πόρους και από ποια προγράμματα θα τα χρηματοδοτήσουν.
Επειδή μέχρι τώρα δεν έχουν δηλώσει μάγοι, πως θα διαθέσουν 240 εκ ευρώ για το νομό Χαλκιδικής, όταν για όλη την Κεντρική Μακεδονία έχουν δεσμεύσει μόνο 410 εκ ευρώ για τις υποδομές.
Επειδή τα ίδια ψέματα λένε σε όλους τους νομούς και σε όλες της ελληνικές περιφέρειες, έχοντας μέχρι τώρα τάξει 10 φορές όλο το Δ΄ ΚΠΣ, τους καλούμε να αφήσουν τα ψέματα και τα μεγάλα λόγια και να κάνουν έστω και τα ελάχιστα που μπορούν να κάνουν». halkidikinews.gr

«Πλυντήριο ημετέρων η Μονή Βατοπεδίου»

(ΑΠΟ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ http://www.naftemporiki.gr/)
Για «διαχείριση υπέρ "ημετέρων" κτηματικής περιουσίας του ελληνικού λαού, χρησιμοποιώντας ως μεσάζοντα και "πλυντήριο" τη Μονή Βατοπεδίου του Αγίου Ορους», έκανε λόγο χθες ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο οποίος τόνισε ότι το κόμμα του περιμένει συγκεκριμένες απαντήσεις από την κυβέρνηση στη Βουλή.
«Η κυβέρνηση κρύβεται.
Εχουμε θέσει ερωτήματα στη Βουλή.
Περιμένουμε απαντήσεις για τις διαδικασίες με τις οποίες γίνεται παραχώρηση αστικών ακινήτων στη Μονή και πώς ακριβώς αυτά επιλέγονται.
Θέλουμε να μάθουμε, στα χέρια ποιων κατέληξαν τα ακίνητα που πήρε εξ ανταλλαγής η Μονή Βατοπεδίου και, βέβαια, με ποια ακριβώς μεσολάβηση». Χθες, με νέα ερώτηση τους προς τον υπουργό Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Μάρκος Μπόλαρης, Γιάννης Δριβελέγκας, Μιχάλης Τιμοσίδης, Χρύσα Αράπογλου και Μιχάλης Καρχιμάκης, ζητούν να κατατεθούν στη Βουλή τα κάθε είδους συμβόλαια, συμφωνητικά και λοιπά έγγραφα «που αφορούν στην αδιαφανή και σκανδαλώδη ανταλλαγή ιδιοκτησιών μεταξύ Μονής Βατοπεδίου, Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου και ιδιωτών». Μεταξύ άλλων ζητούν να κατατεθούν: ** Η συμφωνία μεταβίβασης της Λίμνης Βιστωνίδας και της παραλίμνιας περιοχής στο ελληνικό Δημόσιο. ** Τα έγγραφα που αφορούν στην αποτίμηση σε χρήμα των ανωτέρω εκτάσεων, από όποιον οργανισμό ή ιδιώτη και αν έγιναν και κάθε έγγραφο σχετικό με τη διαδικασία αποτίμησης. ** Τα συμβόλαια μεταξύ της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου και της Μονής Βατοπεδίου. ** Τα συμβόλαια και κάθε είδους άλλες συμβάσεις της Μονής Βατοπεδίου με τρίτους (εκμισθώσεις κ.λπ.) που αφορούν ακίνητα, τα οποία η Μονή απέκτησε από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου. Το ΚΚΕ έκανε λόγο για «μεγάλο οικονομικό - πολιτικό σκάνδαλο», επισημαίνοντας:
«Η επιχείρηση υφαρπαγής της Βιστωνίδας από τη μονή Βατοπεδίου, με την αξιοποίηση οθωμανικών φιρμανιών, ξεκίνησε το 1999 με την ανοχή και στη συνέχεια τη νομιμοποίηση αυτών των διεκδικήσεων από τις κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ.
Το 2007, η κυβέρνηση της Ν.Δ. αντάλλαξε την υποτιθέμενη ιδιοκτησία στη λίμνη Βιστωνίδα εκχωρώντας 8.608 στρέμματα δασικής έκτασης στη Χαλκιδική, αργότερα 180 στρέμματα στο δήμο Βεγορίτιδας του ν. Πέλλας, για να κορυφωθεί η πρόκληση με την εκχώρηση ακινήτων μεγάλης αξίας στο Ολυμπιακό χωριό».

Πυρά για την έλλειψη μέτρων ανασυγκρότησης των καμένων περιοχών

(ΑΠΟ ΕΘΝΟΣ http://www.ethnos.gr/)
Ολομέτωπη επίθεση για την αδυναμία και τελικά απροθυμία της κυβέρνησης να πάρει δραστικά μέτρα για την ανασυγκρότηση των πυρόπληκτων περιοχών εξαπέλυσαν χθες στη Βουλή τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Κατά τη συζήτηση σχετικής πρότασης νόμου του ΠΑΣΟΚ, ο Γ. Παπανδρέου κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει εξηγήσεις για το τι έγινε με την περιβόητη υπόθεση εθνικής ασφάλειας περί ασύμμετρων απειλών, την οποία και χαρακτήρισε ως «προπαγανδιστική προσπάθεια ώστε προεκλογικά να ξεφύγει η κυβέρνηση από τις τεράστιες ευθύνες για την τραγωδία στην Ηλεία».
Ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι «η Ηλεία πρέπει να γίνει το μέτρο της ικανότητάς μας να παράγουμε αποτέλεσμα», ενώ σημείωσε ότι «η πρόταση του ΠΑΣΟΚ έχει στόχο την αποκατάσταση των ζημιών, την ανασυγκρότηση των υποδομών και την οικονομική βοήθεια στους πληγέντες». Για «προσωπικό δράμα του Κ. Καραμανλή, ο οποίος δεν μπορεί να πείσει ότι διαθέτει συνολικό και κοινωνικά δίκαιο σχέδιο για τις περιοχές αυτές, με αποτέλεσμα να εξαντλείται η ανοχή των πολιτών» έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλος. Την επωδό περί ασύμμετρης απειλής μνημόνευσε ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλ. Αλαβάνος, λέγοντας ότι εκεί χτίστηκε το ιδεολογικό οικοδόμημα της ΝΔ για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Ρώτησε μάλιστα τον υπουργό Οικονομίας αν θα επιβαρύνει τους πυρόπληκτους με το τέλος ακίνητης περιουσίας, χωρίς να πάρει απάντηση. Για «ανυπαρξία πολιτικού σχεδιασμού» και «βουνό γραφειοκρατίας, που έχει οδηγήσει τους περισσότερους πυρόπληκτους να ζουν ακόμα σε κοντέινερ», μίλησε ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. Γ. Καρατζαφέρης, ενώ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ν. Καραθανασόπουλος, έκανε λόγο για «διανομή σε ημέτερους επιχειρηματίες των φιλέτων γης στις καμένες εκτάσεις». «Προσπάθεια μικροκομματικής εκμετάλλευσης της τραγωδίας» χαρακτήρισε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης.
Παραδέχτηκε ωστόσο ότι σε κάποια σημεία της υπάρχουν στοιχεία που ίσως μπορούν να αξιοποιηθούν. Γ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ

ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΦΟΡΩΝ ΣΕ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΤΣΙΓΑΡΑ, ΠΟΤΑ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΑ

(ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ http://www.tanea.gr/) Φοροαφαίμαξη Νο 2 το φθινόπωρο ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΙΡΗΝΗ ΧΡΥΣΟΛΩΡΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 30 Αυγούστου 2008 Συνέχεια φοροαφαίμαξης τον Οκτώβριο με αφορμή την κατάθεση του προσχεδίου προϋπολογισμού σχεδιάζει η κυβέρνηση, ώστε να διασφαλιστεί η περαιτέρω μείωση του ελλείμματος που απειλεί να οδηγήσει τη χώρα και πάλι στην επιτήρηση των Βρυξελλών.
Τα «υπόλοιπα» που άφησε η κυβέρνηση σε εκκρεμότητα με την ανακοίνωση- σοκ της περασμένης εβδομάδας, περιλαμβάνουν- σύμφωνα με πληροφορίες- τα εξής μέτρα:
* Την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε τσιγάρα και ποτά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αυξήσει τον φόρο στα τσιγάρα, τόσο γιατί το επιβάλλει η προσαρμογή της χώρας στο κοινοτικό καθεστώς όσο και γιατί ο συγκεκριμένος φόρος δικαιολογείται ως αντικίνητρο για το κάπνισμα και άρα για την προστασία της δημόσιας υγείας.
Ο υπουργός Οικονομίας κ. Αλογοσκούφης δεν ανακοίνωσε τα μέτρα την περασμένη εβδομάδα επειδή το θέμα είχε συζητηθεί και- σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών- η αγορά είχε προχωρήσει σε μεγάλη αποθεματοποίηση του προϊόντος.
Έτσι, η αύξηση θα εφαρμοζόταν στην πράξη πολύ αργότερα, όταν θα εξαντλούνταν τα αποθέματα με τον χαμηλό φόρο.
«Η αύξηση στα τσιγάρα δεν προαναγγέλλεται», έλεγε πηγή του υπουργείου, προεξοφλώντας ότι θα γίνει οπωσδήποτε, αν και σε ανύποπτο χρόνο.
* Την αύξηση του φόρου στα καύσιμα, συγκεκριμένα στη βενζίνη κατά 3% όπως έχει προβλεφθεί ήδη από σχετική νομοθεσία, στο πλαίσιο πάλι της προσαρμογής της χώρας στην κοινοτική νομοθεσία.
Η αύξηση θα φανεί στα προβλεπόμενα έσοδα του προϋπολογισμού, όπως άλλωστε είχε γίνει και πέρυσι.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.