Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΣΕΙΡΑ: ΟΠΕΡΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
Wolfgang Amadeus Mozart:
"Η Απαγωγη απo το Σεραι" Wolfgang Amadeus Mozart ((1756-1791)"Η Απαγωγή από το Σεράι", KV 384 (Die Entführung aus dem Serail) Singspiel σε τρεις πράξειςΛιμπρέτο του Gottlieb Stephanie του νεότερου, βασισμένο στο λιμπρέτο Μπελμόντ και Κονστάντσε (Belmont und Constanze) ή Η Απαγωγή από το Σεράι (Die Entführung aus dem Serail) του Christoph Friedrich Bretzner.
Πρώτη παγκόσμια παρουσίαση: 16 Ιουλίου 1782, στο Burgtheater της Βιέννης
Συμπαραγωγή: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης / Δήμος Θεσσαλονίκης - Αντιδημαρχία Πολιτισμού & Νεολαίας στο πλαίσιο των "Δημήτριων 2008" Η παραγωγή πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Teatro delle Muse Ancona Η Απαγωγή από το Σεράι Ο Μότσαρτ άρχισε να γράφει την όπερα Η Απαγωγή από το Σεράι στα τέλη Ιουλίου – αρχές Αυγούστου του 1781 και την ολοκλήρωσε στα μέσα Μαΐου του επόμενου έτους. Η πρεμιέρα δόθηκε με εξαιρετική επιτυχία στη Βιέννη στις 19 Ιουλίου του 1782. Το βιεννέζικο Singspiel (ένα είδος γερμανικής μουσικής κωμωδίας), που μέχρι εκείνη την εποχή επισκιαζόταν από την "παντοκρατορία" της ιταλικής όπερας στη Βιέννη και γενικότερα στο γερμανόφωνο ευρωπαϊκό χώρο, γνώρισε με μιας, με την εμφάνιση της "τουρκικής" αυτής όπερας του Μότσαρτ, μία εντυπωσιακή αναβάθμιση, ώστε δίκαια το συγκεκριμένο έργο να θεωρείται εποχιακής σημασίας για τη μετέπειτα εξέλιξη της γερμανικής όπερας γενικότερα. Η Απαγωγή από το Σεράι δημιουργήθηκε και ολοκληρώθηκε σε μία από τις ευτυχέστερες περιόδους της ζωής του Μότσαρτ, όπως φανερώνει και η ημερομηνία της τέλεσης του γάμου του συνθέτη με την Constanze Weber, στις 4 Αυγούστου 1782. Ίσως είναι σύμπτωση, ίσως όχι: η βασική ηρωίδα στην όπερα ονομάζεται επίσης Konstanze. Βέβαιο είναι σε κάθε περίπτωση ότι η ευτυχία και η αισιοδοξία αυτής της περιόδου αποτυπώνονται στο χαρακτήρα του έργου, κάνοντάς το μια από τις πλέον αξιαγάπητες όπερες του Μότσαρτ. Μουσική Διεύθυνση: Νίκος Αθηναίος Σκηνοθεσία: Stephen Medcalf Σκηνικά-Κοστούμια: Isabella Bywater Φωτισμοί: Simon Corder Βοηθός σκηνοθέτη: Carmen Jacobi Βοηθός σκηνοθέτη: Ροδόπη ΓαϊτάνουΜουσική προετοιμασία: Jean-Christophe Charron, Νίκος Ζαφρανάς ΔιανομήBelmonte: Mario Zeffiri, τενόρος Pedrillo: Γιάννης Οικονόμου, τενόρος Konstanze: Μυρτώ Παπαθανασίου, σοπράνο Blonde: Βασιλική Καραγιάννη, σοπράνο Πασάς Selim: Δημήτρης Κόντος, ηθοποιός Osmin: Πέτρος Μαγουλάς, μπάσος Τούρκοι στρατιώτες, γυναίκες, ακόλουθοι και φρουροί Συμμετέχουν οι: Βιργινία Γκαϊντατζή, Μανώλης Ευσταθιάδης, Ιωάννα Ζαχαριάδου, Γιώργος Ιατρού, Αικατερίνη Κουφοχρήστου, Μαρία Κρητικού, Αποστολία Μαγουλιώτη, Αθανάσιος Μαρκατόπουλος, Δαμιανός Παρασκευάς, Κωνσταντίνος Πλιατσίδης, Πέτρος Πούτιος, Ελένη Σαββουλίδη, Χρίστος Σαλτσίδης,Χρύσα-Ελένη Σιαμέτη, Ραχήλ Σιδηροπούλου, Αλέξανδρος ΤζοβάνηςΚομπάρσοι:Γιάννης Αδαμίδης, Άρης Δαούτης, Βασίλης Καλαμάρας, Κωνσταντίνος Καλαμάρας Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης Διεύθυνση Ορχήστρας: Νίκος Αθηναίος Εξωτερικοί συνεργάτες Υπεύθυνη Βεστιαρίου - Αμπιγιέζ: Δάφνη Τσακώτα Υπεύθυνη Μακιγιάζ - Κομμώσεων: Μαντώ Καμάρα Υπεύθυνη Φροντιστηρίου: Φανή Οφλίδου Βοηθοί Αμπιγιέζ: Αθανασία Ηλιάδου, Μαρία Καρανικόλα, Κική Μαυρίδου Βοηθός Μακιγιάζ: Μαρία Κομνηνακίδου Βοηθοί Κομμώσεων: Τάνια Ιορδανοπούλου, Μαρία Οικονόμου ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Υπεύθυνος Παραγωγής: Παναγιώτης Κουντούρης Βοηθός Παραγωγής: Μαρία Ροδοκαλάκη Stage Manager: Κάλλια Κεραμέως, Μαρίνα Ζάβαλη Υπεύθυνος Ήχου: Τριαντάφυλλος Ζαχαριάδης Υπεύθυνος Φωτισμού: Τρύφων Κεχαγιάς Αυτοματισμοί Σκηνής: Απόστολος Αποστολίδης Μηχανικός Σκηνής: Γιώργος Πατουλίδης Οδηγοί Σκηνής: Δημήτρης Γρηγοριάδης, Νεοκλής Παπαδόπουλος Βοηθός Φωτισμού: Άγγελος Τενεκετζής Τεχνικοί Σκηνής: Ία Τσκομελίτζε, Μάρεκ Προκοπίου, Ντάβιντ Προκοπίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: