Oι εκδόσεις Οξυ παρουσιάζουν το βιβλίο του Niall Griffiths Ανθρώπινα συντρίμμια [Wreckage]
Μετάφραση: Αλέξης Καλοφωλιάς
Αθήνα, Ιούλιος 2009
Σειρά: ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ Σελίδες : 208 ISBN: 978-960-436-210-3
Διαστάσεις: 16x23 Tιμή: 17,90€
Το ταξίδι στην Ουαλία έχει πάει στραβά για τους δύο scallies* από το Λίβερπουλ, τον Ντάρεν και τον Άλεστερ.
Αντί να βρουν τον τύπο που αναζητούν για λογαριασµό του αφεντικού τους, σκοτώνουν μια ηλικιωµένη για να τη ληστέψουν και τυφλωµένοι για διαφορετικούς λόγους –ο Ντάρεν από το χρήµα που γέµισε ξαφνικά τις τσέπες του και ο Άλεστερ από τις τύψεις γι’ αυτό που έκαναν– επιστρέφουν στο σκοτεινό λιµάνι.
Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας καταγράφει το χρονικό της ιλιγγιώδους πτώσης τους. Δύο ανθρώπινα συντρίµµια παγιδευµένα στον τρελό χορό της συγκυρίας, που σφαδάζουν κάτω από το βάρος της πράξης τους και τη δύναµη του πεπρωµένου.
Η νέµεση και η λύτρωση έχουν το ίδιο πρόσωπο σ’ αυτό το αριστουργηµατικό εγχείρηµα του Griffiths, όπου η γραµµική αφήγηση συνδυάζεται αριστοτεχνικά µε αιχµηρούς διαλόγους του δρόµου, αντλώντας δύναµη και σαφήνεια από το φως της ουαλικής φύσης.
Οι παρίες βρίσκουν τη φωνή που τους έχει στερήσει η κοινωνία, καθώς η απελπισία που σηµαδεύει τη ζωή τους γίνεται εργαλείο στα χέρια ενός από τους πιο ικανούς εκπροσώπους της νέας γενιάς βρετανών συγγραφέων.
*Σ.τ.Μ.: Οι scallies υπάρχουν τις τελευταίες δεκαετίες κυρίως στις πόλεις της βορειοδυτικής Αγγλίας.
Χαρακτηρίζονται ως χούλιγκαν και έχουν τις ρίζες τους στα νεανικά κινήματα της εργατικής τάξης των δεκαετιών του ’60 και του ’70.
Οι πρώτοι scallies εμφανίστηκαν τη δεκαετία του ’70 ως οπαδοί της Λίβερπουλ. Φορούν προϊόντα γνωστών εταιρειών αθλητικών ειδών, επί το πλείστον σε σκούρα χρώματα για λόγους αναγνωρισιμότητας.
Η οικονομική δυσπραγία και οι περικοπές των κοινωνικών παροχών από τις κυβερνήσεις της Μάργκαρετ Θάτσερ κατά τη δεκαετία του ’80, οδήγησαν στην πτώση της καταναλωτικής δύναμης των scallies, με αποτέλεσμα την παρακμή τους.
Την επόμενη δεκαετία, ο τύπος του scally από το Λίβερπουλ γνώρισε την προβολή (και τη διακωμώδηση) μέσα από τηλεοπτικές σειρές, με αποτέλεσμα την επανατροφοδότηση του φαινομένου.
Oι εκδόσεις Οξυ παρουσιάζουν το βιβλίο των Sheldon Rampton & John Stauber
Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ
Η επιστήμη στην υπηρεσία των εταιρειών
Μετάφραση: Κασσιανή Μπουλούκου
Αθήνα, Ιούλιος 2009 ISBN: 978-960-436-207-3
Διαστάσεις: 14χ21 Tιμή: 25,00€
Αγοράσατε ποτέ ένα προϊόν επειδή ακούσατε στην τηλεόραση ότι κάνει θαύματα;
Τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ για την ανακάλυψη νέων φαρμάκων σάς γεμίζουν ελπίδες και αισιοδοξία;
Ο Sheldon Rampton και ο John Stauber αποκαλύπτουν τους παγκόσμιους μηχανισμούς πίσω από τη χειραγώγηση των επιλογών μας, τον έλεγχο της κοινής γνώμης και του καταναλωτικού κοινού.
Φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους γεγονότα, που ελάχιστη ομοιότητα έχουν με την παραδοσιακή διαφήμιση, στην πραγματικότητα στοχεύουν στην προώθηση προϊόντων και την εξυπηρέτηση συμφερόντων: ειδησεο-γραφικά ρεπορτάζ που παρουσιάζονται ως ανεξάρτητα, ινστιτούτα έρευνας που ισχυρίζονται ότι είναι αμερόληπτα, μυστικοί χρηματοδότες και «ειδικοί» κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα των βιομηχανιών.
Ποτέ ξανά δεν θα δείτε με τον ίδιο τρόπο τις τεχνολογικές και επιστημονικές ανακαλύψεις που προβάλλονται στις εφημερίδες και στα δελτία ειδήσεων.
Και σίγουρα θα το ξανασκεφτείτε προτού εμπιστευτείτε τα λόγια κάποιου που σας παρουσιάζεται ως αυθεντία.
BrainFood Εκδόσεις ΟΞΥ, Εμπειρία Εκδοτική, Floral
Θεμιστοκλέους 80
10681 Εξάρχεια, Αθήνα
τηλ. 210.5226609, 210.5227702 fax. 210.5227768