Η Ελλάδα ως προορισμός κρουαζιέρας
Πως επιλέγονται τα λιμάνια από τους σχεδιαστές δρομολογίων
Ελλάδα ως κομβικό κέντρο κρουαζιέρας
Δώρα Σγάρτσου
«Η κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει τον Νομό Ηλείας ως μια εξαιρετικά κρίσιμη περίπτωση και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και χρηματοδοτήσεις, οι οποίες είναι απαραίτητες για να ανασάνει και να ελπίσει ο Νομός Ηλείας.
Σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, όλους τους φορείς, όλους τους πολιτικούς εκπροσώπους να σχεδιαστεί και υλοποιηθεί ένα άμεσο και ένα μακροπρόθεσμο, αναπτυξιακό σχέδιο ανασυγκρότησης του νομού μας, που να βλέπει τις δύο καταστροφές που υπέστη (πυρκαγιές, σεισμός) ενιαία, γιατί και οι δύο έχουν χτυπήσει τον ίδιο νομό με τη μεγαλύτερη ένταση απ' ό,τι σε όλη την Ελλάδα», αναφέρει μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο κ. Καφύρας. Με βάση τα στοιχεία που παραθέτει, από τον πρόσφατο σεισμό 4.000 κτίσματα είναι χαρακτηρισμένα ως μη κατοικήσιμα και τα 400-500 από αυτά κατεδαφιστέα, ενώ 1.500 είναι με ελαφρές ζημιές.Ήταν ένα σοβαρό περιστατικό.
Στη διάρκεια της σύσκεψης κάναμε μια συνολική εκτίμηση της κατάστασης, αξιολογήσαμε τη δράση μας αυτές τις πρώτες 24 ώρες και κυρίως σχεδιάσαμε τις επόμενες ενέργειες μας που έχουν ως στόχο τον περιορισμό της ρύπανσης που προκλήθηκε από το ατύχημα.
Στη διάρκεια της σύσκεψης αποφασίσαμε τη λήψη μέτρων για την αποφυγή στο μέλλον νέου ατυχήματος.
1. Αυστηροποιούνται οι ποινές στους παραβάτες του Διεθνούς Κανονισμού Αποφυγής Σύγκρουσης στη θάλασσα.
2. Υποχρεούνται στο εξής οι Αξιωματικοί Γέφυρας σε ετήσια αξιολόγησης σε προσωμειωτές (simulador) με σκοπό την διαρκή εκπαίδευση (refresh) όσο αφορά την ακτοπλοΐα στα επικίνδυνα σημεία.
3. Όσον αφορά τον Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης θα επανεξεταστούν οι διατάξεις - διαδικασίες που προβλέπονται για τον πλου με βάση τις ιδιαιτερότητες και τα επικίνδυνα σημεία σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς και εκπροσώπους της ΠΕΠΕΝ.
Οι λεπτομέρειες του ατυχήματος σας είναι ήδη γνωστές και ότι χρειάζεται ο Αρχηγός του Λιμενικού και τα στελέχη που είναι παρόντα θα σας ενημερώσουν. Θέλω να πω ότι για την αντιμετώπιση του ατυχήματος ο μηχανισμός του ΥΕΝ, του Λιμενικού Σώματος και όλοι όσοι ενεπλάκησαν στη διαχείριση της κρίσης κινήθηκαν άμεσα συντονισμένα και κυρίως αποτελεσματικά. Αντιλαμβάνεστε ότι έχει μεγάλη σημασία όχι μόνο η έγκαιρη κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού αλλά και η λήψη των σωστών αποφάσεων σε καθεστώς πίεσης.Θα ήθελα να συγχαρώ τον Αρχηγό, τον Υπαρχηγό, όλα τα στελέχη, τους άντρες και τις γυναίκες του Λιμενικού Σώματος που από την πρώτη στιγμή έδρασαν συντονισμένα για την αντιμετώπιση της κρίσης. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω το Πυροσβεστικό Σώμα, το Πολεμικό Ναυτικό, την Πολεμική Αεροπορία, το Υπουργείο Τουρισμού, τη Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους ιδιοκτήτες των μικρών σκαφών για την ουσιαστική συμβολή τους».
Ακολουθούν ερωτήσεις δημοσιογράφων προς τον κ. ΥΕΝΑΝΠ, σχετικά με το συμβάν: ΕΡΩΤΗΣΗ: κύριε Υπουργέ έχετε μια εικόνα πως έγινε το ατύχημα;
ΥΕΝΑΝΠ: αυτά θα τα δείξει η προανάκριση.
Αυτά όπως ξέρετε διενεργείται προανάκριση η οποία θα βγάλει τα αποτελέσματά της. Κανείς δεν μπορεί να πει από τώρα πως ακριβώς έγινε το περιστατικό, διότι αυτά προϋποθέτουν και μια συγκεκριμένη προσέγγιση, άρα λοιπόν κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το θέμα.(Υπάρχει ερώτηση η οποία δεν ακούγεται)...
Δεν μπορεί να πει κανείς, πρέπει να γίνει προανάκριση.
Θα ήταν ενδεχομένως έτσι, παρακινδυνευμένο.
Οπωσδήποτε μιλάμε για ένα ατύχημα. Οπωσδήποτε μιλάμε για ένα ατύχημα.(Υπάρχει ερώτηση η οποία δεν ακούγεται)...
Η πραγματικότητα είναι ότι ο καπετάνιος καθυστέρησε να ενημερώσει το θάλαμο, αυτή είναι η αλήθεια.(μιλούν δυο ταυτόχρονα)....
Θα σας δοθεί αναλυτικό σημείωμα. 20.40 έγινε η ενημέρωση από εμάς.
Τότε ενημερωθήκαμε για το περιστατικό, το οποίο είχε γίνει 20.30, 8,5 - 10 λεπτά νωρίτερα και από τότε και μετά ενεργοποιήθηκε το ειδικό σχέδιο το οποίο είχε επικαιροποιηθεί πριν από 1,5-2 μήνες για αυτές τις περιπτώσεις. ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπήρξε αλλαγή της πορείας; ΥΕΝΑΝΠ: Καταρχήν ο καπετάνιος επιλέγει αυτός την πορεία που θα ακολουθήσει το πλοίο, γιατί η πορεία του πλοίου είναι μια σύνθετη επιλογή, η οποία εξαρτάται από τον καιρό, από πολλά πράγματα.
Συνήθως στην συγκεκριμένη πορεία επιλέγεται η διαδρομή ανάμεσα στις Οινούσσες και την Τουρκία, αυτό βέβαια δεν αποκλείει καθόλου το να υπάρξει και πορεία από το στενό ανάμεσα στη Χίο και τις Οινούσσες, ούτε απαγορεύεται ούτε είναι ασύνηθες.Συνεπώς η προανάκριση θα δείξει για ποιο λόγο επελέγη αυτή η πορεία από τον καπετάνιο και αν αυτή η επιλογή είχε συνέπεια ενδεχομένως το ατύχημα η όχι.
Αυτά δεν μπορεί κανείς να τα εκτιμήσει από το Υπουργείο, πρέπει ο προανακριτικός υπάλληλος, ο λιμενάρχης στη συγκεκριμένη περίπτωση που διεξάγει την προανάκριση θα μπορέσει να προσδιορίσει ακριβώς τα αίτια.
Άλλωστε μην ξεχνάτε θα πρέπει να γίνουν και κάποιες συγκεκριμένες προανακριτικές καταθέσεις, μια ολόκληρη διαδικασία.