Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009

Οι αριθμημένοι

Οι αριθμημένοι - 07/11/2009 έως 08/11/2009 Ώρα: 20:30 Χώρος Εκδήλωσης: Άνετον Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία Λεωφορεία: 31,39,3Η θεατρική ομάδα εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης «Η Παιδεία ... τέχνας κατεργάζεται» παρουσιάζει το έργο «Οι αριθμημένοι» του Ελίας Κανέττι. Συμμετέχουν 23 εκπαιδευτικοί. Σκηνοθετική επιμέλεια: Γιώργος Φράγκογλου, φιλόλογος στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων.
Η θεατρική ομάδα δημιουργήθηκε το 2006 στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δράσεων για τη θεατρική παιδεία που οργανώνουν και συντονίζουν οι Υπεύθυνες Πολιτιστικών της Διεύθυνσης Άβρα Αυδή και Ειρήνη Μωσαΐδου.
Η ομάδα αποτελείται από 42 μέλη και έχει ανεβάσει συνολικά τέσσερα έργα.
«Σε μία φανταστική κοινωνία, οι πολίτες γνωρίζουν τη στιγμή του θανάτου τους, που δηλώνεται, μάλιστα, με το όνομα του καθενός. Τι θα γίνει, όμως, όταν αποκαλυφθεί πως επρόκειτο για τέχνασμα της εξουσίας, με στόχο τον έλεγχο των πολιτών; Η απαλλαγή από το φόβο του «ορισμένου» θανάτου πώς θα επιδράσει στις ανθρώπινες σχέσεις και τι είδους κοινωνία θα γεννήσει; Μ΄ ένα αλληγορικό παραμύθι, ο Κανέττι σχολιάζει πικρά τις υπαρξιακές αγωνίες και τα παιχνίδια ολοκληρωτικής εξουσίας στο σύγχρονο κόσμο.»Γιώργος Φράγκογλου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

6/11/2009
Διαβάστε τη δήλωση του Ευ. Βενιζέλου σχετικά με τη στρατιωτική θητεία, εδώ: http://www.evenizelos.gr/statements/1561-diloseis-theitia 4 /11 /2009,
Διαβάστε ή παρακολουθήστε τη Συνέντευξη Τύπου του ΥΠΕΘΑ Ευ. Βενιζέλου και του Αναπληρωτή ΥΠΕΘΑ Π. Μπεγλίτη, εδώ:

ΙΝΚΟΓΚΝΙΤΟ ΑΠΟ ΤΟ Κ.Θ.Β.Ε

ΙΝΚΟΓΚΝΙΤΟ
ένα μιούζικαλ τσέπης από την Πειραματική Σκηνή του ΘΟΚ
Στην Πειραματική Σκηνή (Μικρό Θέατρο) της Μονής Λαζαριστών Για 2 Παραστάσεις Τρίτη 10, Τετάρτη 11 Νοεμβρίου «Οι άνθρωποι είναι λιγότερο ο εαυτός τους όταν μιλούν αυτοπροσώπως. Δώστε τους μια μάσκα και θα πουν την αλήθεια». Όσκαρ ΟυάιλντΤο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος φιλοξενεί την Πειραματική Σκηνή του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου που παρουσιάζει την παράσταση Ινκόγκνιτο, ένα «μιούζικαλ τσέπης», στην Πειραματική Σκηνή (Μικρό Θέατρο) της Μονής Λαζαριστών την Τρίτη 10 και την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου στις 9.00 μ.μ.
Ο έρωτας, η τρέλα, το όνειρο, η απώλεια, η ελπίδα, η εμμονή, η αναμέτρηση με το χρόνο και η αναζήτηση ταυτότητας είναι οι θεματικοί άξονες πάνω στους οποίους οι δύο περφόρμερ θα ξετυλίξουν πολλές μικρές ιστορίες-εξομολογήσεις για να σχηματίσουν ένα μωσαϊκό από συναισθήματα κι ατμόσφαιρες, με αρωγό τη μουσική.
Ένα κλεμμένο παιδί, μια απατημένη σύζυγος, ένας θεός χωρίς όνομα, μια σταρ του σινεμά, ένα πτηνό που γνωρίζει την αλήθεια, είναι -μεταξύ άλλων- κάποια από τα πρόσωπα που θα περιπλανηθούν στη σκηνή, με στόχο να διασκεδάσουν και να συγκινήσουν, αλλά που δε θα συστηθούν ποτέ, γιατί βεβαίως, ταξιδεύουν... Ινκόγκνιτο!
Έρευνα-επιμέλεια κειμένων: Στέλλα Φυρογένη Μουσική επιμέλεια-Διασκευή τραγουδιών/Σύνθεση: Γιώργος Χριστοδουλίδης, Στέλλα Φυρογένη Επιμέλεια παραγωγής/performers επί σκηνής: Στέλλα Φυρογένη, Γιώργος Χριστοδουλίδης Video Art: Νικολέτα Καλαθά Σχεδιασμός Φωτισμών: Γιώργος ΚουκουμάςΠαραστάσεις
Χώρος: Πειραματική Σκηνή (Μικρό Θέατρο) Μονής Λαζαριστών, Κολοκοτρώνη 22-27, Σταυρούπολη, ώρα 9.00 μ.μ. Πληροφορίες/Προπώληση τηλ. 2310 288000
Τιμές εισιτηρίων: €12

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Today at InfognomonPolitics Τουρκική προπαγάνδα σε Έλληνες βουλευτές Αυστραλία- Η Ημέρα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων τιμήθηκε στην Καμπέρα Η Τουρκία προσπαθεί να αναβαθμίσει το ψευδοκράτος και το παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου Δεν θα ανεχθούν την είσοδο στο ΝΑΤΟ του στρατού των Ε/κ Πάρτε με πίσω στην Κωνσταντινούπολη! Eπιθετικό ελικόπτερο του τουρκικού στρατού κατέπεσε στο τουρκικό Κουρδιστάν Διάβημα Βρυξελλών προς την Άγκυρα Μακελειό με 13 νεκρούς σε στρατιωτική βάση των ΗΠΑ στο Τέξας Νεκρός υπολοχαγός σε δυστύχημα με οπλοβομβίδα στη γραμμή αντιπαράταξης. Ηθελε τη σημαία της Τουρκίας... γαλανόλευκη «Χαμηλή διπλωματία» σε υψηλό επίπεδο προτείνει η Αγκυρα Η "Μιαούλεια" αντίληψη διατηρείται... Πώς τροφοδοτείται το Δημόσιο με κηφήνες Πολιτικό «τσίρκο» στη Ρουμανία Η εφημερίδα «Ποντιακή Γνώμη» στα περίπτερα Αιγαίο-Μακεδονικό-Κυπριακό: Από που θα πιάσουμε το νήμα; Ετήσιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών για τη Μικρασιατική Καταστροφή στις ΗΠΑ Πάνε κι έρχονται στην Αθήνα οι Τούρκοι O Τζορτζ Σόρος στην Ελλάδα Δυσκολεύουν τα πράγματα για την Τουρκία στο Κουρδικό Ερντογάν: "Kαι τώρα ας μιλήσουμε για το Αιγαίο" «Χαμηλή διπλωματία» σε υψηλό επίπεδο προτείνει η Αγκυρα Μπαγίς: Η Τουρκία του σήμερα δεν θα γίνει μέλος της ΕΕ

ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΗΣ SALONICA PRESS NEWS‏

http://salonica-press.blogspot.com/Το μεσημέρι, το καθιερωμένο πλέον, ραντεβού με την Salonica Press News
Μείνετε συντονισμένοι....
Salonica Press News
Εβδομαδιαία Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΈρχονται τεκμήρια και νέο σώμα Ράμπο Είπα στον γιο μου να μην έχει μίσος Μόνιμοι επόπτες των Βρυξελλών στο υπουργείο Οικονομικών Τα τσίπουρα και η παρέα με τους ψαράδες Πρώτα μας έσωσαν, μετά μας βύθισαν Μαζέψτε μανιτάρια στις διακοπές σας Θητεία με επαγγελματική κατάρτιση Ποτέ δεν είπα «πόρνη» Όπου και να ταξιδέψω, τα έργα είναι στο ψυγείο

«Ού μπλέξεις…»

«Ού μπλέξεις…» Η 11η των Νέο-Ελλήνων Εντολή; Του Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ* Είναι αλήθεια ότι πριν μερικά χρόνια όλοι εμείς που ζήσαμε στο εξωτερικό διαφοροποιούσαμε τη συμπεριφορά ανάμεσα σε Έλληνες και άλλους με κριτήριο την ανθρωπιά που εμείς ανέκαθεν δείχναμε απέναντι σε κάποιον συνάνθρωπό μας, ακόμη και άγνωστο, που βρισκότανε σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου. Ο Έλληνας, χωρίς πολλή σκέψη, εμπλέκονταν στο προσωπικό δράμα κάποιου ατόμου που δέχονταν επίθεση στο δρόμο, σε αντίθεση με τους ξένους που αδιαφορούσαν ή απέφευγαν ακόμη και να παρακολουθήσουν μια συμπλοκή ως μάρτυρες. Εκείνη η ειδοποιός διαφορά στη συμπεριφορά Ελλήνων και άλλων απέναντι σε κάποιον άγνωστο συνάνθρωπό μας τείνει να εξαφανιστεί τα τελευταία χρόνια στην πατρίδα μας. Το κλασικότερο, ίσως, σε διεθνή επίπεδα παράδειγμα απάθειας και αδιαφορίας απέναντι σε κάποιον που αντιμετωπίζει ένα κίνδυνο αποτελεί η ιστορία της τραγικής εκείνης γυναίκας, της Κίτυ Γενοβέζε, που δέχθηκε την επίθεση αγνώστου καθώς επέστρεφε από τη δουλειά στο σπίτι της τα χαράματα μιας μέρας του Μάρτη 1964. Επί μισή σχεδόν ώρα ο μανιακός δολοφόνος κατάσφαζε το θύμα του και οι συνολικά 38 αυτόπτες μάρτυρες παρακολουθούσαν κρυμμένοι πίσω από τις κουρτίνες των παραθύρων τους, άκουγαν τις κραυγές της άτυχης γυναίκας χωρίς όχι μόνο να επέμβουν προσωπικά αλλά ούτε καν να τηλεφωνήσουν στην αστυνομία της Νέας Υόρκης!... Απάθεια; Αδιαφορία; Απανθρωπιά; Όχι ακριβώς! Οι 38 αυτόπτες μάρτυρες της δολοφονίας της Κίττυ Γενοβέζε εκείνο το βράδυ του 1964 στη περιοχή του Κουήνς της Νέας Υόρκης, όπως αποδείχθηκε αργότερα, δεν παρακολούθησαν απλά και μόνο το δράμα και στη συνέχεια επέστρεψαν στα κρεβάτια τους για να συνεχίσουν τον ύπνο του...δικαίου. Οι άνθρωποι αυτοί παρέμειναν κυριολεκτικά «καρφωμένοι» στις θέσεις τους από τα διαδραματιζόμενα, απορροφήθηκαν από την τραγικότητα των εξελισσόμενων μπροστά στα μάτια τους σκηνών, πάγωσαν με άλλα λόγια, ανήμποροι να επέμβουν... Ο καθένας και η καθεμιά μας ίσως έχουμε ζήσει από κοντά κάποιες τραγικές στιγμές κινδύνου συνανθρώπων μας. Σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν κινδυνεύει η αρτιμέλεια ή και η ζωή κάποιων έστω και αγνώστων συνανθρώπων μας λειτουργεί άμεσα στον καθένα και την καθεμιά μας ένας ισχυρός μηχανισμός παρακίνησης-προτροπής για την παροχή συμπαράστασης και βοήθειας. Έχουμε παράλληλα μέσα μας και ισχυρούς μηχανισμούς αναστολών που μας υπαγορεύουν να μείνουμε μακριά καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να υποστούμε και εμείς κάποια σωματική βλάβη, ή τραυματισμό στην προσπάθεια παροχής βοήθειας. Φυσικά υπάρχουν και τα παραδείγματα γενναίων ανδρών και γυναικών που στην προσπάθειά τους να σώσουν μια ζωή θυσιάζουν τη δική τους. Αναμφίβολα υπάρχουν τα άτομα που με έντονο μέσα τους το συναίσθημα του αλτρουισμού ξεπερνούν τις κλασικές προσωπικές αναστολές που αδρανοποιούν τους περισσότερους ανθρώπους σε παρόμοια περιστατικά και καταστάσεις. Ας αναλύσουμε τις αντιδράσεις των «θεατών» με την βοήθεια ενός ειδικού ερμηνευτικού σχήματος. Πρώτον, οι θεατές πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι πράγματι κάτι συμβαίνει και μάλιστα κάτι σοβαρό για την υπαρξιακή οντότητα του συνανθρώπου τους. Αφοσιωμένοι και απορροφημένοι οι περισσότεροι διαβάτες στα δικά τους προβλήματα, στις δικές τους σκέψεις, ενδέχεται ούτε καν να προσέξουν τον συνάνθρωπό τους και κάποιο περιστατικό που αναπάντεχα δημιουργήθηκε μπροστά τους. Δεύτερον - πρέπει να πεισθούν ότι πράγματι πρόκειται για επικίνδυνη κατάσταση που απειλεί τη ζωή του άγνωστου συνανθρώπου τους, πρέπει με άλλα λόγια να ερμηνεύσουν τις κινήσεις και τη συμπεριφορά του ως ενδείξεις ότι "έπαθε κάτι σοβαρό". Τρίτον - και όταν ακόμη πεισθούν ότι ο συνάνθρωπος τους πράγματι κάτι σοβαρό έχει πάθει και όντως κινδυνεύει και χρειάζεται βοήθεια-τα περισσότερα άτομα είναι σε θέση να βοηθήσουν; Σε πολλούς έρχεται άμεσα η σκέψη κάποιου γιατρού... Κάποιος συνήθως φωνάζει " μήπως υπάρχει γιατρός ή νοσοκόμος ανάμεσά μας;" Άλλοι πάνω στη σύγχυση του σοκ, μπερδεύουν το ευκταίο και το πραγματικό και υποσυνείδητα εύχονται ότι κάποιος έχει κιόλας φωνάξει το 166 [ ΕΚΑΒ ] ή έχει τηλεφωνήσει το 100. Το ξάφνιασμα που όλοι οι θεατές αισθάνονται τη στιγμή που κάτι συμβαίνει σε κάποιον συνάνθρωπό μας και οι αναστολές τείνουν να μας αδρανοποιούν. Ιδιαίτερα όταν πολλά άτομα γίνονται αυτόπτες μάρτυρες μιας επικίνδυνης κατάστασης " η ψυχολογία της μάζας " ενεργεί ως αυτόνομος ανασταλτικός παράγοντας μειώνοντας την επιτυχία των πράξεων που απαιτούνται για να σωθεί μια ζωή ! Όταν ένα μόνο άτομο βρεθεί κοντά σε κάποιον που κινδυνεύει, τότε το άτομο μόνο του -με αποκλειστικό γνώμονα τα δικά του βιώματα και την ψυχοσύνθεσή του - θα αποφασίσει εάν θα επέμβει, πώς θα επέμβει, ή εάν θα αποφύγει την επέμβαση. Όσο παράδοξο και εάν ακούγεται αυτό τα άτομα ως μέλη μιας ομάδας αδρανοποιούνται πολύ πιο εύκολα καθώς η ευθύνη για πρωτοβουλία διαχέεται σε ολάκερη την ομάδα! Οι σύγχρονοι Έλληνες απασχολημένοι με τα δικά τους προβλήματα ή προσπερνούν περιπτώσεις κινδύνου ενός συνανθρώπου ή ακόμη " κρατιούνται μακριά " από καταστάσεις και προβλήματα που αντιμετωπίζουν κάποιοι συνάνθρωποί μας συχνά “ υπακούοντας ” σε αυτό που, αρχές του 21ου αιώνα, εύστοχα – έστω και με σαφή περιπαικτική διάθεση η κοινή γνώμη και οι νεολαίοι μας χαρακτηρίζουν ως την 11η των νέο-Ελλήνων εντολή, «ού...μπλέξεις!...» Τι κρίμα, αλήθεια!... * Ο καθηγητής ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ θα είναι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης στις εκλογές του Οκτώβρη 2010

Οι κρατούμενες ζητούν βιβλία

Σωφρονιστικοί Υπάλληλοι Κ.Φ.Πατρών Οι κρατούμενες ζητούν βιβλία Μπορεί κάποιοι απο εσάς εκεί "έξω" να μην μας πιστεύετε τις καταγγελίες μας μπορεί να σας φαίνονται υπερβολικές η απλώς να αποστρέφετε το πρόσωπο σας για να μην μαθαίνετε όμως εδώ μέσα στα γκέτος σίγουρα δεν ζούν άγγελοι αλλά φτωχοδιάβολοι που δεν είχαν τα χρήματα για να ξεφύγουν την δικαιοσύνη. Αυτή μπορεί να είναι τυφλή αλλά σίγουρα "κουλή" δεν είναι. Το βρήκαμε σε αυτο το blog και σας παρακαλούμε προωθήστε το. Το διάβασμα στις φυλακές είναι η καλύτερη απόδραση προς την ανθρωπιά. Ειδικά επειδή είναι Γυναικείες Φυλακές πρέπει ακόμη περισσότερο να βοηθήσουμε όλοι. Οι ΓΥΝΑΙΚΕΣ είναι η τελευταία ελπίδα του ανθρώπινου γένους http://tsalapetinos.blogspot.com/2009/10/blog-post_12.html Το Κατάστημα Κράτησης Γυναικών Ελαιώνα Θηβών θα σας ήταν ευγνώμον αν μας προτιμούσατε στο…χάρισμα των βιβλίων σας! Έχουμε δανειστικές βιβλιοθήκες σε κάθε πτέρυγα με πολύ μεγάλη χρήση από τις γυναίκες- κρατούμενές μας. Και κάθε φορά τρομάζουμε να βρούμε πόρους για να αγοράσουμε καινούρια. Έτσι στηριζόμαστε κυρίως σε δωρεές φίλων και γνωστών. Μόνο που δε μπορούμε να έρθουμε να τα παραλάβουμε. Αν θελήσετε να μας προτιμήσετε και μπορείτε να μας τα στείλετε, η διεύθυνσή μας είναι: Κατάστημα Κράτησης Γυναικών Ελαιώνα Θηβών Ελαιώνας Θήβας 32 200 Υπ` όψιν κ. Κοσμάτου Ευάγγελου, ψυχολόγου.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Η ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης σε συνεργασία με το 50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Centre Régional d'Art Contemporain Languedoc-Roussillon, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων των 30 χρόνων του Μουσείου και των 50 του Φεστιβάλ, παρουσιάζει την έκθεση Η Πρώτη Εικόνα. Διαβάστε περισσότερα... ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΧΘΕΣ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ ΤΡΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ¨ΝΕΟΤΕΡΟ ΛΑΪΚΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟ Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΞΥΠΝΟ ΠΟΥΛΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ "ΤΕΧΝΗΣΜια εξωφρενική κωμωδία πάνω στις συζυγικές σχέσεις, την καταπιεσμένη ερωτική επιθυμία και την κοινωνική υποκρισία. Ακόμα μια φορά, οι άντρες, που διεκδικούν για τον εαυτό τους την ερωτική ελευθερία την οποία αρνούνται στις γυναίκες, οδηγούνται σε αδιέξοδο και γελοιοποιούνται. Αυτοί είναι τα "έξυπνα πουλιά" που, ως γνωστόν από τη μύτη πιάνονται. Οι ρόλοι του θύτη και του θύματος εναλλάσσονται με καταιγιστικούς ρυθμούς, το κωμικό στοιχείο συνδυάζεται με το σουρεαλιστικό και το παράλογο. Διαβάστε περισσότερα... ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΙΕΚ ΔΟΜΗΤου τομέα Cinema & TV σε Φεστιβάλ Διαβάστε περισσότερα... ΠΡΟΒΟΛΕΣ Βραβευμένες ταινίες "Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Πάτρας 11ο διεθνές πανόραμα ανεξαρτήτων δημιουργών" Διαβάστε περισσότερα... ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΗΜΙΜΑΘΕΙΑΣ ΕΓΚΩΜΙΟΓια µια καθολική µατιά στον σύγχρονο κόσµοτου Γιώργου Παµπούκη Διαβάστε περισσότερα... ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ "OPTIMA'' Tην Τετάρτη 11 Νοεμβρίου, ώρα 20:00 σας προσκαλούμε στa εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης “Optima” Διαβάστε περισσότερα... ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ Ωράριο Λειτουργίας Έκθεσης «Ιστορικό Πανόραμα» Διαβάστε περισσότερα... ΗΜΕΡΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Αmita Motion@ Μad TV Δευτέρα 9 Νοεμβρίου στις 22.00 Παρουσιάζει ο Θέμης Γεωργαντάς Διαβάστε περισσότερα... Η Κ.Ο.Θ. ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΤΟΣΚΑΝΗ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ16 ΚΑΙ 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΣ Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ ΠΙΑΝΟΥ ALDO CICCOLINI ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΣΕ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΪΑ Διαβάστε περισσότερα... Η … SAL.A.T.A. στο Κοο – ΚοοΚάθε Παρασκευή από τις 16 Οκτωβρίου Διαβάστε περισσότερα... ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝΣτο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Με την Άντζι Καρατζά για παιδιά 5 – 10 ετών Κάθε Σάββατο περνάμε καλά! Διαβάστε περισσότερα... ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ Στο Μουσείο Κυκλαδικής τέχνης Mε τον Διονύση Καμπόλη & την Γκέλυ Τζαμουράνη Τέχνης για παιδιά 8 – 12 ετών Kάθε Σάββατο περνάμε καλά! Διαβάστε περισσότερα... ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ AUDIOBOOKS- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΙΡΑΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΑΝΟΥ Διαβάστε περισσότερα... ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΔιαβάστε περισσότερα... ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Με την Άντζι Καρατζά Για παιδιά 6 – 12 ετών
Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009 11.00 – 13.00 Διαβάστε περισσότερα... ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ ΕΝΑ FREAK SHOW μετα-MUSICAL Από το ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΑΘΛΑΣΗ Διαβάστε περισσότερα... ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Την Κυρική ραντεβού στο0 Μουσείο! Με την αρχαιολόγο - μουσειοπαιδαγωγό Κατερίνα Σταμίδη Διαδραστικές ξεναγήσεις για οικογένειες Έναρξη Κυριακή 11 Οκτωβρίου(Την 2η και την 4η Κυριακή κάθε μήνα) 11.00π.μ. Διαβάστε περισσότερα... ΑΦΗΓΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ Στο Μουσείο Κυκλαδικής Με την Σάσα Βούλγαρη Για παιδιά από 5 ετών και άνω Κάθε Σάββατο περνάμε καλά! Διαβάστε περισσότερα... O DANIEL A.I.U. HIGGS LIVE H Silence Fiction Society παρουσιάζει Daniel A.I.U. Higgs (us) live @ BOOZE COOPERATIVA ΣKHNH Κολοκοτρώνη 57, Αθήνα ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 09 Ώρα προσέλευσης 21:00 Ώρα έναρξης 21:30 Είσοδος 10€ Διαβάστε περισσότερα... MIRO ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Προγράμματα για άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης και για άτομα μερική ή ολική απώλεια ακοής εφαρμόζονται στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ στο πλαίσιο της έκθεσης «O Miró της Μαγιόρκα». Διαβάστε περισσότερα...
MAD TV - Francis Ford Coppola @ INEMADΤ http://www.mad.tv/section/news/40913/promo/Francis+Ford+Coppola+goes+CINEMaD! Μη χάσετε αυτή την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου, τη συνάντηση του Ηλία Φραγκούλη με τον σκηνοθέτη, με αφορμή την έξοδο της τελευταίας του ταινίας, TETRO. Διαβάστε περισσότερα... FRESH AND YELLOW ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ "A Night Dedicated to Stone Roses and Ian Brown" Διαβάστε περισσότερα... CABARET ROYALE Tην Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2009 Έγινε η λαμπερή πρεμιέρα του Cabarert Royale στο Θέατρο Βεργίνα του Regency Casino Thessaloniki. Διαβάστε περισσότερα...

Αιγαίο-Μακεδονικό-Κυπριακό: Από που θα πιάσουμε το νήμα;

Αιγαίο-Μακεδονικό-Κυπριακό: Από που θα πιάσουμε το νήμα;
Του Αλέξη Ηρακλείδη Τα οικονομικά, η διαφάνεια και η αξιοκρατία είναι, δικαιολογημένα, κύριες προτεραιότητες για τη νέα κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου.
Όμως κλειδί αποτελεί και η εξωτερική πολιτική. Αν η Ελλάδα επανακτήσει το διεθνές κύρος που είχε το 1999-2003 επί κυβέρνησης Σημίτη, με υπουργό Εξωτερικών τον Γιώργο Παπανδρέου, οι διεθνείς παράγοντες- και κατά πρώτο λόγο η Ε.Ε.- θα έδιναν περισσότερη πίστωση χρόνου στην ελληνική κυβέρνηση για να βάλει σε τάξη τα άθλια οικονομικά της χώρας που κληρονόμησε.Απαιτείται δραστηριοποίηση της Ελλάδας στους διεθνείς οργανισμούς και διασκέψεις με πρωτοποριακές ιδέες (στη Γενική Συνέλευση ΟΗΕ που τώρα συνέρχεται, στη Διάσκεψη της Κοπεγχάγης για το Περιβάλλον, κ.λπ.).
Όμως για να έχει διαφορετικό πρόσωπο και βάρος η Ελλάδα στις διαβουλεύσεις με την Ε.Ε. και με τις ΗΠΑ (Ομπάμα) πρέπει να δραστηριοποιηθεί έντονα και εποικοδομητικά κατά πρώτο λόγο στα τρία βασικά ζητήματα που ταλανίζουν τη χώρα εδώ και δεκαετίες - Κυπριακό, ελληνοτουρκικά (Αιγαίο), Μακεδονικό- με στόχο την τελική επίλυση εντός των πρώτων μηνών του 2010. Δεν πρόκειται για βιασύνη, και τα τρία είναι υπερώριμα για λύση εδώ και πολύ καιρό.
Το Κυπριακό έχει περάσει στο β΄ στάδιο των συνομιλιών, αλλά παρά την καλή θέληση των συνομιλητών Χριστόφια και Ταλάτ, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται δυσοίωνα σύννεφα. Και στις δύο πλευρές της πράσινης γραμμής έχει αρχίσει να στήνεται πάλι ένα σκηνικό «πατριώτες- προδότες» όπως το 2003-04 επί σχεδίου Ανάν, με το στάτους κβο να θεωρείται από πολλούς καλύτερο από την «οδυνηρή λύση».
Οι δύο ηγέτες αυτοβραχυκυκλώνονται και δεν φαίνεται να διαθέτουν το ανάστημα για να κάνουν την απαραίτητη υπέρβαση. Τα πράγματα θα ήταν βέβαια πολύ διαφορετικά αν οι αντίστοιχοι ηγέτες ήταν ο Γιώργος Βασιλείου (ή ο Νίκος Αναστασιάδης) από τη μία πλευρά και ο Μουσταφά Ακιντζί από την άλλη. Γι΄ αυτό απαραίτητη είναι η θετική εμπλοκή της ελληνικής κυβέρνησης, όπως επί σχεδίου Ανάν, επί προεδρίας Γλαύκου Κληρίδη. Βέβαια η τελική επιλογή βρίσκεται στους Ελληνοκυπρίους, πλην όμως θα πρέπει να τους καταστεί σαφές ότι η λύση σε βάθος χρόνου (σχολή Τάσσου Παπαδόπουλου) σημαίνει παγίωση της διχοτόμησης μια για πάντα. Υπάρχουν μόνο δύο λύσεις για την άρση των τετελεσμένων του 1974: 1) η λύση της χαλαρής διζωνικής ομοσπονδίας στη βάση της ισότητας των δύο κοινοτήτων και 2) η λύση του «βελούδινου διαζυγίου» με εδάφη από την τουρκοκυπριακή πλευρά να περάσουν στους Ελληνοκυπρίους.
Στα ελληνοτουρκικά δεσπόζει η διένεξη του Αιγαίου, που έχει και τεράστιο οικονομικό κόστος και για τις δύο χώρες (υπερπτήσεις- αναχαιτίσεις, μεγάλοι και εν πολλοίς άχρηστοι εξοπλισμοί). Αν λυνόταν η διένεξη αυτή, το κέρδος για την οικονομία θα ήταν μεγάλο. Πιο συγκεκριμένα, το νήμα η νέα κυβέρνηση πρέπει να το πάρει από εκεί ακριβώς που το είχε αφήσει η κυβέρνηση Σημίτη και ο τότε υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Παπανδρέου, δηλαδή από τις ουσιαστικές «ερευνητικές επαφές» που στο παρά πέντε (τέλη 2003) δρομολογούσαν διαδικασία επίλυσης στην εξής λογική βάση: χωρικά ύδατα «δαντέλα», αλλού 6 αλλού 8 μίλια, εναρμόνιση του εναέριου χώρου με τα χωρικά ύδατα, παραπομπή στη Χάγη της υφαλοκρηπίδας, εννοείται με χωρικά ύδατα τα συμφωνηθέντα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Και έρχομαι στο ακανθώδες Μακεδονικό, τη διένεξη Αθήνας- Σκοπίων. Η μοναδική οδός διαδικαστικά βρίσκεται στις απευθείας συνομιλίες (χωρίς τον Νίμιτς).

Ο ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Γιατί το Βυζάντιο
ΓΛΩΣΣΑ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟ: ΜΑΛΑΚΟ ΣΕΛΙΔΕΣ: 287 ΕΤΟΣ: 2009 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 14.0 x 21.0 ISBN: 978-960-19-0326-2 SAPCODE: 21008844 Το «Γιατί το Βυζάντιο», το καινούργιο βιβλίο της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ, γραμμένο απευθείας στα ελληνικά, αποτελεί ένα απόσταγμα σχεδόν βιωματικό, από την πολύχρονη διδασκαλία της διαπρεπούς βυζαντινολόγου στη Σορβόννη. Απευθύνεται στο ευρύ κοινό και ειδικά σε εκείνους που τους απασχολεί το ζήτημα της ελληνικής ιστορικής συνέχειας. «Το πόνημα αυτό», αναφέρει η ίδια, «απευθύνεται σε όσους από τους Νεοέλληνες ταλανίζονται με το πρόβλημα της ελληνικής ιστορικής συνέχειας και στους ξένους (κυρίως τους Δυτικοευρωπαίους και τους Αμερικανούς βλαστούς τους) που αρκούνται στην επιλεκτική γνώση του παρελθόντος τους, άσχετα από κάθε ιστορική πραγματικότητα και με μόνο μέλημα τη δικαίωση μιας σύγχρονης πολιτικής προσέγγισης, που υπαγορεύουν συμφέροντα και ενδιαφέροντα, ξένα συχνά από την ιστορία και το αντικείμενό της». Η συγγραφέας επιχειρεί να αποσαφηνίσει το Βυζάντιο δια του Βυζαντίου, με πολλαπλές αναφορές σε κείμενα - κλειδιά (Τριακονταετηρικός του Ευσεβίου, Κοσμογραφία του Κοσμά Ινδικοπλεύστη, Τακτικά του Λέοντος ΣΤ' τυο Σοφού, Βίος Ιακώβου του Νεοφωτίστου, Σχόλια του Τζέτζη, Επαναγωγή κ.ά.), τα οποία, κατά τη γνώμη της, εκφράζουν συνοπτικά τα χαρακτηριστικά της βυζαντινής ψυχοσύνθεσης ή σημαδεύουν παραστατικά τομές και στροφές της ιστορίας του Βυζαντίου. Ο στόχος της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ είναι ο εξής, όπως τον διατυπώνει στον Πρόλογό της: «Να βάλω, κατά το δυνατόν, έστω εκ του πλαγίου και λάθρα σχεδόν, το Βυζάντιο στη θέση που τα επιτεύγματά του μας υπαγορεύουν: να πω συνοπτικά, εννοώ, αυτά που το αναδεικνύουν ως την πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκρατορία και που εξηγούν, όχι μόνο το πολιτιστικό μεγαλείο του (και αυτό ανεπαρκώς ακόμη γνωστό), αλλά και την ασυνήθη για παγκόσμια δύναμη (όπως ήταν κάποτε το Βυζάντιο) μακροβιότητά του». Η επιλογή των θεμάτων που αναπτύσσονται σχετίζεται κυρίως με φαινόμενα μακράς διαρκείας και μπορούν να ερμηνεύσουν το «Γιατί» της βυζαντινής πολιτικής εμβέλειας (εξ ου και ο τίτλος «Γιατί το Βυζάντιο»). Αναλύονται οι σχέσεις της πολιτείας με την εκκλησία (αυτοκράτορα και πατριάρχη), του κέντρου με την περιφέρεια (Κωνσταντινούπολης και επαρχιών), του Βυζαντίου με τους πολυποίκιλους γείτονές του, φίλους, συμμάχους ή εχθρούς.
Οι συνοριακές συρρικνώσεις, οι δογματικές διαμάχες, οι στρατιωτικοπολιτικές αντιπαλότητες και οι άνισες κοινωνικές διαβαθμίσεις που ρύθμιζαν την καθεστηκυία τάξη εξηγούν τη δυσκολία της βυζαντινής κοινωνίας αλλά και της πολιτικής να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών. Η πτώση της αυτοκρατορίας πρώτα στα χέρια των Σταυροφόρων (1204) και τελικά στους Οθωμανούς (1453) προλογίζουν την χαλεπότητα της μετέπειτα εποχής που θεμέλιό της ωστόσο μένει η πολύχρονη βυζαντινή εμπειρία: θρησκευτική, ιδεολογική και βιωματική. Απόηχός της ως τις μέρες μας μπορεί να θεωρηθεί η αμφίσημη σχέση των Νεοελλήνων με τη Δύση και με την Ανατολή, πρόβλημα της νεοελληνικής ταυτότητας. Έγραψαν για το βιβλίο: Το βιβλίο κάνει βέβαια και μια ιστορική επισκόπηση, πληροφορώντας τον αναγνώστη για βασικά γεγονότα που όρισαν τη μοίρα της αυτοκρατορίας, αναλύει δε και την κεφαλαιώδη σχέση του Κράτους με την Εκκλησία, χωρίς την οποία είναι αδύνατη η κατανόηση του θέματος.
Αναλύει σε βάθος τις σχέσεις του Βυζαντίου με τη Δύση και χρησιμοποιεί πολύ συχνά τις ίδιες τις βυζαντινές πηγές για να θεμελιώσει την επιχειρηματολογία του. Δίνει δε στον αναγνώστη και τα επιχειρήματα εκείνα που θα αμφισβητήσουν παγιωμένες απεικονίσεις της εποχής ως ιδιαίτερα σκοτεινής. Μιλάει για αποφάσεις που έδειξαν ένα πολύ προοδευτικό πρόσωπο- όπως η κατάργηση της δουλείας πολύ νωρίτερα από αλλού, ήδη από τον 12ο αιώνα, ή η απαγόρευση του «μετά βασάνων εξετάζεσθαι».
Μια απαγόρευση που διαφοροποιεί καίρια τις βυζαντινές πρακτικές από εκείνες της Ιεράς Εξέτασης των Δυτικών, αναδεικνύοντας και μια πιο ανθρωπιστική διακυβέρνηση. Έτσι η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ προσφέρει ένα αντικειμενικότερο μέτρο για μια χιλιόχρονη αυτοκρατορία, που είχε αυτονοήτως τόσο σκοτεινές όσο και φωτεινές στιγμές. Και προσφέρει ένα αιχμηρό όπλο απέναντι σε όσους Δυτικοευρωπαίους κατατάσσουν ακόμα το Βυζάντιο αποκλειστικά στην Ανατολή.
Το Βυζάντιο, λέει η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, είναι ελληνόγλωσση αυτοκρατορία με εδάφη και στην Ανατολή και στη Δύση, είναι στην πραγματικότητα ο μόνος αυτοκρατορικός διάδοχος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και, το κυριότερο, ανταποκρίνεται κατεξοχήν στον ορισμό του Πολ Βαλερί για το ποιος είναι στ΄ αλήθεια Ευρωπαίος: έχει επηρεαστεί από την ελληνική ορθολογική σκέψη, γνώρισε τους ρωμαϊκούς διοικητικούς και νομικούς θεσμούς και ζει σύμφωνα με το χριστιανικό πνευματικό πρότυπο.
Με την έννοια αυτή, το Βυζάντιο υπήρξε η πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκρατορία στην Ιστορία. Μανώλης Πιμπλής, Τα Νέα, Βιβλιοδρόμιο, 24.10.2009

Ενημέρωση από το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και το Disabled.GR

Φίλοι και φίλες ετοιμαζόμαστε για την Autonomia EXPO που πρόκειται να γίνει στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου στις 21, στις 22 και στις 23 Μαΐου 2010. Το εκθεσιακό κέντρο έχει αρχίσει να γεμίζει με περίπτερα.
Η κάτοψη βρίσκεται πάντα διαθέσιμη σε ψηφιακή μορφή στο http://www.autonomiaexpo.org/ που ενημερώνεται συνεχώς.
Όλα δείχνουν πως η Autonomia EXPO 2010 θα είναι μια επιτυχημένη διοργάνωση.
Το μετρό θα φτάσει έξω από το Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου (σταθμός Ανθούπολη) το Φεβρουάριο του 2010.
Πληροφορίες για τους τρόπους πρόσβασης δημοσιεύουμε συνεχώς στο περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, στο http://www.autonomiaexpo.org/ αλλά και μέσα από αυτό το newsletter.«Τα Αποτυπώματα» είναι ένα εικαστικό δρώμενο που διοργανώνεται από τον Σύνδεσμο Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (Σ.Κ.Ε.Π) και το Μουσείο Βορρέ. Περισσότερες πληροφορίες για τη διοργάνωση μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση http://www.ike.org.gr/News.aspx
Ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον κείμενο γράφτηκε από την Μαρία Σφακιωτάκη για την ανάγκη της επιδότησης της αγοράς διασκευασμένων προσπελάσιμων αυτοκινήτων από ανθρώπους με αναπηρίες που ενδιαφέρονται να εργαστούν και βρίσκεται στη διεύθυνση http://anapirikaautokinita.blogspot.com/
Από τη νέα χρονιά οι ανάπηροι θα προσλαμβάνονται στο δημόσιο σε ποσοστό 7% των κενών θέσεων.
Η Επιτροπή Εργασίας της Βουλής ολοκλήρωσε την κατ’ άρθρον συζήτηση του νομοσχεδίου, καταλήγοντας πως απαραίτητη προϋπόθεση για τις προσλήψεις είναι οι ανάπηροι να περάσουν σε εξετάσεις που προβλέπεται για τη θέση που διεκδικούν.
Δεσμεύεται και το κράτος να παρέχει όλες τις διευκολύνσεις κατά τις εξετάσεις. Διαβάστε περισσότερα στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=25939
Ένα ενδιαφέρον κείμενο για τη χορήγηση του εκτάκτου επιδόματος βρίσκεται στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=25969 και αξίζει να το διαβάσετε επειδή περιέχει αρκετές πληροφορίες σχετικές με τη χορήγηση.
Σύμφωνα με το δημοσιευμένο προσχέδιο νόμου για διαβούλευση, με τίτλο Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνης, δεν προβλέπεται η καταβολή έστω και αυτού του πενιχρού επιδόματος για τους άνεργους Ναυτεργάτες και τους Συνταξιούχους του ΝΑΤ, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ.
Διαβάστε περισσότερα στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=25965
Σε οκτώ ίσες μηνιαίες δόσεις θα έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν το συνολικό ποσό της έκτακτης εισφοράς, ύψους 870 εκατ. ευρώ, οι 300 επιχειρήσεις.
Αυτό επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, στο σχέδιο νόμου «Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνης» που έθεσε σε δημόσιο διάλογο η κυβέρνηση μέχρι το προσεχές Σάββατο, ώστε αμέσως μετά να κατατεθεί για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή. Διαβάστε περισσότερα στη διεύθυνση http://news.disabled.gr/?p=25957
Οι υπόλοιπες ειδήσεις βρίσκονται πάντα διαθέσιμες στο http://news.disabled.gr/ που ενημερώνεται καθημερινά.
Πολλούς χαιρετισμούς, http://www.disabled.gr/

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

Η εφημερίδα «Ποντιακή Γνώμη» στα περίπτεραΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ "ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ" Αφιέρωμα στα Κοτύωρα-Ορντού ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

Στο Καρφί του Σαββατοκύριακου Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009

H ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΕΥΧΟΣ 439 ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009 TO ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ Επίδομα φτώχειας και τέλη κυκλοφορίας Η θέση αυτής της εφημερίδας είναι καθαρή. Στηρίζαμε πάντοτε το ΠΑΣΟΚ και στηρίξαμε τον Γιώργο Παπανδρέου σε εποχές που τα ΜΜΕ τον πολεμούσαν συστηματικά. Τίποτε δεν άλλαξε. Ταυτόχρονα στηρίξαμε πάντοτε τα δίκαια αιτήματα των οικονομικά ασθενέστερων και στις μαύρες μέρες της «Νέας Διακυβέρνησης» της Ν.Δ., όπως και παλαιότερα επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Όπου βλέπαμε, κατά την κρίση μας, ότι μερικά μέτρα ήταν κοινωνικά άδικα ή πρόχειρα κι αναποτελεσματικά, λέγαμε θαρραλέα και καλοπροαίρετα τη γνώμη μας. Τίποτε δεν άλλαξε. Σελ.2 ΚιΝΔυνεύει ακόμα και με διάσπαση Στη λεωφόρο της εσωστρέφειας εισέρχεται και επισήμως από σήμερα η Ν.Δ. Το Έκτακτο Συνέδριο, που αποτελεί την αυλαία για την ανάδειξη του διαδόχου τού επί δωδεκαετία αρχηγού της ελληνικής Δεξιάς, αναμένεται με εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον, αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι «η Ν.Δ. μπορεί να οδηγηθεί μέχρι και στη διάσπαση».
Όσα λαμβάνουν χώρα τα τελευταία εικοσιτετράωρα στο νεοδημοκρατικό παρασκήνιο έρχονται να ενισχύσουν τη συγκεκριμένη εκτίμηση. Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα της 29ης Νοεμβρίου, ο νεοεκλεγείς αρχηγός θα τελεί ουσιαστικά υπό διαρκή αμφισβήτηση. Μετά την αποχώρηση του Δημήτρη Αβραμόπουλου από την κούρσα της διαδοχής, είναι αλήθεια ότι άρχισε να ξεκαθαρίζει κάπως η κατάσταση. Σελ.12 Ο πυρήνας τους και οι μάχες των συγκεντρώσεων
Μετά τον τέως πρωθυπουργό θα πάρουν το λόγο η Ντόρα, ο Σαμαράς και ο Ψωμιάδης. Οι ομιλίες των τριών υποψήφιων προέδρων αναμένονται με εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον.
Για παράδειγμα, θα έχει ιδιαίτερα μεγάλη αξία να δούμε αν ο Σαμαράς θα αποτολμήσει, παρόντος του Μητσοτάκη, να τον προκαλέσει για τη στάση που κράτησε στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Κατά τη σημερινή πρώτη ημέρα του Συνεδρίου έχουν προσκληθεί όλοι οι πρώην πρόεδροι και διατελέσαντες πρωθυπουργοί.
Ο Μητσοτάκης, ο Έβερτ και ο Τζαννετάκης. Αν ο Σαμαράς θέλει να συνεχίσει να πολώνει, εκτιμάται ότι θα προκαλέσει τον Μητσοτάκη. Άλλωστε, όπως θα διαβάσετε και στις «Αρένες», οι στενοί συνεργάτες του Μεσσήνιου πολιτικού τού εισηγούνται να πυκνώσει τις προκλήσεις προς τον Μητσοτάκη, επιδιώκοντας τη δημόσια αντίδραση του επιτίμου. «Αν βγει και μιλήσει ο Ψηλός, πήραμε την παρτίδα», λένε συνεργάτες του Σαμαρά. Σελ. 14 και Σελ. 15 Σαμαράς: «Μου έχει μείνει ακόμη μία σφαίρα» Εδώ και αρκετό καιρό το «Καρφί» σάς είχε αποκαλύψει ότι δεν υπήρχε περίπτωση να φτάσει μέχρι το τέλος ο Αβραμόπουλος.
Τη Δευτέρα, ο πρώην υπουργός αποσύρθηκε από την κούρσα. Αν και κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τους πραγματικούς λόγους που οδήγησαν τον Αβραμόπουλο στη συγκεκριμένη απόφαση, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι υπήρχε εξαρχής συμφωνία με το Μητσοτακέικο.
«Δεν παίζω τέτοια παιχνίδια», απαντούσε ορθά-κοφτά ο Αβραμόπουλος, δείχνοντας να ενοχλείται με το άκουσμα και μόνον των σεναρίων. Παρά ταύτα, οι γνωρίζοντες το παρασκήνιο επιμένουν. Θεωρούν ότι έκανε συγκεκριμένη κουβέντα στη συνάντηση που είχε με τον Μητσοτάκη, πως η μοναδική πιθανότητα για να κατέβαινε ο Αβραμόπουλος ήταν να γίνει η εκλογή του νέου αρχηγού και από τους φίλους. Σελ. 16 και Σελ. 17 Ουρά για το εμβόλιο! Πιάστε σειρά για το εμβόλιο. Από την ερχόμενη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου αρχίζουν τα τσιμπήματα για τη νέα γρίπη. Οι γιατροί διαβεβαιώνουν την κοινή γνώμη ότι το εμβόλιο είναι ασφαλές και αναγκαίο. Οι πρώτοι που θα εμβολιασθούν είναι οι εργαζόμενοι στα ιδιωτικά και τα δημόσια νοσοκομεία. Επίσης μπορούν να εμβολιασθούν κατά προτεραιότητα και όσα άτομα έχουν ιατρική γνωμάτευση. Ο κόσμος φοβάται όταν ακούει ότι έχουμε 419 νεκρούς σε όλο τον κόσμο μέσα σε τρεις μέρες. Οι ειδικοί συνιστούν ψυχραιμία, καθώς τα συμπτώματα στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ήπια, ωστόσο δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός. Το εμβόλιο σε γενικές γραμμές θα γίνει σε μία δόση, ενώ, όπως γνωστοποίησε η πρόεδρος της Επιτροπής Πανδημίας καθηγήτρια Ελένη Γιαμαρέλου, δύο δόσεις θα κάνουν όσοι ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου και η ηλικία τους είναι κάτω των δέκα ετών και άνω των εξήντα.
Ήδη, έχουν παραγγελθεί από τις εταιρείες Claxo και Novartis 3.500.000 δόσεις του εμβολίου για τη νέα γρίπη, εκ των οποίων οι 1.500.000 θα είναι διαθέσιμες έως το τέλος Νοεμβρίου, ενώ οι 2.000.000 θα παραληφθούν το Δεκέμβριο. Σελ. 54 στο πέταλο Μαύρη πενταετία είναι αυτή του Καραμανλή. Έχει αφήσει πίσω του πραγματικά καμένη γη. Θέλετε παράδειγμα;
Στο υπουργικό συμβούλιο ο Δημήτρης Ρέππας αποκάλυψε ότι μόνο 1 δισ. ευρώ υπάρχει αυτή τη στιγμή αδιάθετο στα ταμεία.
Τα υπόλοιπα χρήματα (δεκάδες δισ.) έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση μέχρι το 2015! Παρά ταύτα τα μεγάλα οδικά έργα δεν έχουν προχωρήσει, αν και έχουν δοθεί στις κατασκευαστικές εταιρείες μεγάλες προκαταβολές, ενώ παράλληλα εισπράττουν κανονικά από τις συμπράξεις και από τα αυξημένα διόδια.
Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν πρόκειται να δοθούν λεφτά στους επαρχιακούς δρόμους. Και θα συνεχίσουν να τρώνε οι μεγαλοεργολάβοι. Σελ. 71 στο πέταλο Επιτέλους τοποθετήθηκαν οι πρώτοι οκτώ γενικοί γραμματείς. Και δεν είναι του κομματικού σωλήνα. Άνθρωποι με δημοκρατικές ευαισθησίες είναι και με περγαμηνές πανεπιστημιακές. Ας πούμε οι καθηγητές Ηλίας Πλασκοβίτης και Διομήδης Σπινέλης στα δυο βασικά οικονομικά υπουργεία αποτελούν δείγμα γραφής…
Πάντως, οι γενικοί γραμματείς είναι πολιτικά πρόσωπα και είναι κλειδιά. Αν δεν λειτουργήσουν τα κλειδιά, οι πόρτες δεν ανοίγουν.
Οφείλει, λοιπόν, το νέο σύστημα διακυβέρνησης να λάβει σοβαρά υπόψη αυτό το κριτήριο για τις επιλογές…
Όσο για τις γαλάζιες λοιδορίες ότι τάχα καθυστερεί η τοποθέτησή τους; Θυμίζουμε ότι ο Καραμανλής, όταν κέρδισε το Μάρτιο του 2004, τοποθέτησε τους γενικούς γραμματείς μετά από δύο μήνες. Μη μας τρελάνουν δηλαδή. Μια πενταετία αργά τα ζώα μας είχαμε επί Καραμανλή και ξαφνικά θυμηθήκαν να κάνουν αντιπολίτευση χτυπώντας στον αέρα; Σελ. 72

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009

ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Jacques Offenbach (1819-1880) "Ο Ορφέας στον Άδη"
(Orphée aux Enfers) Κωμική όπερα σε τέσσερις πράξεις Λιμπρέτο: Hector Crémieux & Ludovic Halévy
Πρώτη παράσταση: 21 Οκτωβρίου 1858, "Théâtre des Bouffes-Parisiens", Παρίσι, Γαλλία.
Συμπαραγωγή: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης / Δήμος Θεσσαλονίκης - Αντιδημαρχία Πολιτισμού & Νεολαίας στο πλαίσιο των "44ων Δημητρίων" Ο Ορφέας στον Άδη Πρόκειται για την εμβληματικότερη ίσως γαλλική οπερέτα της περιόδου της Δεύτερης Αυτοκρατορίας.
Η πρεμιέρα της, τον Οκτώβριο του 1858 στο Théâtre des Bouffes Parisiens, και οι διακόσιες είκοσι οκτώ επαναλήψεις που ακολούθησαν σημείωσαν θριαμβευτική επιτυχία, προκαλώντας παράλληλα τη σφοδρή δυσαρέσκεια των ακαδημαϊκών και επίσημων μουσικών κύκλων, αλλά και του αυτοκρατορικού περιβάλλοντος.
Η φαινομενικά αθώα διακωμώδηση του αρχαίου μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης συγκαλύπτει πολλαπλά επίπεδα αναγνώσεων και αναφορών.
Εν πρώτοις επιχειρεί να σατιρίσει την ευρωπαϊκή οπερατική παράδοση, παρωδώντας ένα από τα πλέον αξιοσέβαστα δείγματά της, την opera seria του Gluck, Ορφέας και Ευρυδίκη.
Έπειτα προχωρεί στη λοιδορία των ηθών της εποχής, καταλήγοντας στην καυστική κριτική της πολιτικής σκηνής και τον καταγελασμό γνωστών προσώπων, ακόμη και του ίδιου του αυτοκράτορα Ναπολέοντος του ΙΙΙ, που είναι αναγνωρίσιμος υπό τη μορφή του Ολυμπίου Διός.
Στον ελληνικό χώρο αντίστοιχα δεν ήταν λιγότερος ο θόρυβος που συνόδευσε τον Ορφέα κατά τις πρώτες του αθηναϊκές εμφανίσεις στα τέλη της δεκαετίας του 1860. Σαν να μην έφτανε ο αισθησιασμός και η ελευθεριότητα της γαλλικής οπερέτας που σκανδάλισαν το κοινό, αυτή τη φορά οι αρχαιολάτρες πρόγονοί μας παρακολούθησαν με αποτροπιασμό τους σεπτούς "θεούς του Ομήρου" να εξευτελίζονται επί σκηνής χορεύοντας ξέφρενο καν-καν εν μέσω της Τεσσαρακοστής!
Εκατόν τριάντα πέντε χρόνια μετά, ο Ορφέας επανέρχεται στην ελληνική σκηνή σε μία νέα παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. (Αύρα Ξεπαπαδάκου) Μουσική Διεύθυνση: Νίκος Αθηναίος Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης Χορογραφία: Βάλλια Παπαχρήστου Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Ελληνίδου Μουσική προετοιμασία: Νίκος Ζαφρανάς, Jean-Christophe Charron
Διανομή
Ορφέας: Γιάννης Χριστόπουλος, τενόρος Ευρυδίκη: Κασσάνδρα Δημοπούλου, σοπράνο Πλούτωνας: Ζάχος Τερζάκης, τενόρος Κοινή Γνώμη: Ειρήνη Καράγιαννη, σοπράνο Δίας: Κύρος Πατσαλίδης, βαρύτονος Ήρα: Βαρβάρα Τσαμπαλή, σοπράνο Αφροδίτη: Ελένη Λιώνα, σοπράνο Έρως: Θεοδώρα Μπάκα, μέτζο σοπράνο Ερμής: Δημήτρης Ναλμπάντης, τενόρος Άρης: Μανώλης Παπαδάκης, βαρύτονος Άρτεμις: Ειρήνη Κυριακίδου, σοπράνο Αθηνά: Μαρίνα Βουλογιάννη, σοπράνο Στυξ: Πωλ Ζαχαριάδης, άρρεν κοντράλτο
Διεύθυνση Ορχήστρας: Νίκος Αθηναίος Χορευτές:
Δροσιά Τριαντάκη, Δέσποινα Καπουλίτσα, Δήμητρα Καστέλλου, Μαίρη Ράντου, Κώστας Καφαντάρης, Γιάννης Βαρβαρέσος Εξωτερικοί συνεργάτες:
Υπεύθυνη Βεστιαρίου: Δάφνη Τσακώτα Υπεύθυνη Μακιγιάζ – Κομμώσεων: Μαντώ Καμάρα Υπεύθυνη Φροντιστηρίου: Φανή Οφλίδου Βοηθός Ενδυματολόγου: Κατερίνα Μάμαλη Βοηθός Χορογράφου: Μαίρη Ράντου Βοηθοί Αμπιγιέζ: Αθανασία Ηλιάδου, Μαρία Καρανικόλα Βοηθοί Μακιγιάζ: Μαρία Κομνηνακίδου, Εύη Μιχαηλίδου Βοηθοί Κομμώσεων: Μαρία Οικονόμου, Σωτηρία Τσακνή, Κλεοπάτρα Χιώτογλου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Υπεύθυνος Παραγωγής: Παναγιώτης Κουντούρης Βοηθός Παραγωγής: Μαρία Ροδοκαλάκη Stage Manager: Κάλλια Κεραμέως, Μαρίνα Ζάβαλη Υπεύθυνος Ήχου: Τριαντάφυλλος Ζαχαριάδης Υπεύθυνος Φωτισμού: Τρύφων Κεχαγιάς Αυτοματισμοί Σκηνής: Απόστολος Αποστολίδης Μηχανικός Σκηνής: Γιώργος Πατουλίδης Οδηγοί Σκηνής: Δημήτρης Γρηγοριάδης, Νεοκλής Παπαδόπουλος Βοηθός Φωτισμού: Άγγελος Τενεκετζής Τεχνικοί Σκηνής: Ία Τσκομελίτζε, Μάρεκ Προκοπίου, Ντάβιντ Προκοπίου Κυριακή 8 Νοεμβρίου 11.30 π.μ., Matinée, πρωινό γνωριμίας με την όπερα Τιμές εισιτηρίων:75€, 60€, 45€, 30€, 15€ (μαθητικά-φοιτητικά)

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

Εκδόσεις ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Oι εκδόσεις Ταξιδευτής σας προσκαλούν την Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2009, ώρα 19.00 στην Αίθουσα Διαλέξεων της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθν. Αμύνης 4 στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του Βασίλη Θωμαίδη Στα χρόνια της Αποκάλυψης Για το βιβλίο θα μιλήσουν : Νικόλαος Μέρτζος Δημοσιογράφος-Πρόεδρος Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών Στάθης Κεκρίδης Καθηγητής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης Στέλιος Παπαθεμελής Ο εκδότης Κώστας Παπαδόπουλος Ιπποκράτους 56 10680 Αθήνα
τηλ: 2103628852 FAX:2103628862