Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010
Συνέντευξη του Ευ. Βενιζέλου στον Ρ/Σ «ΑΝΤ1»
10/01/2010, Συνέντευξη του Ευ. Βενιζέλου στον Ρ/Σ «ΑΝΤ1» και στους δημοσιογράφους Νίκο Βαφειάδη και Νέστορα Δημαρά, εδώ:
Labels:
άρθρα,
βαγγέλης βενιζέλος,
ενημέρωση,
σχόλια
«ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ».
Είναι πολλοί εκείνοι που μου ζήτησαν να γράψω όσο γίνεται περισσότερα για την μεγάλη μορφή της ROCK μουσικής σκηνής, που ακούει στο όνομα ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ. Να γράψω πολλά;
Είναι εύκολο.
Να μπορέσω όμως να περιγράψω αυτήν την παρεξηγημένη ιδιοφυία μέσα από αυτό, η από χίλια ακόμα κείμενα, πιστέψτε με, είναι ολόκληρος «Γολγοθάς»!
Πάμε λοιπόν να δούμε ένα δυο πραγματάκια, για τον αξέχαστο ΠΑΥΛΟ!
Ο Παύλος Σιδηρόπουλος o σημαντικότερος εκπρόσωπος της Ελληνικής ροκ, ήταν δισέγγονος του Ζορμπά και ανηψιός της Έλλης Αλεξίου.
Σε αυτές τις δύο διαφορετικές του ρίζες έβλεπε την αιτία της συνύπαρξης σε αυτόν του rocker και του σκεπτικιστή.
Ο Π.Σ. γεννήθηκε στις 20/7/1948 (ή 28/7/1948, οι πηγές μου διαφωνούν) στην Αθήνα και ως τα επτά του χρόνια έζησε στην Θεσσαλονίκη.
Ο πατέρας του είχε έρθει από τον Πόντο και κατέληξε στην Αθήνα όπου άνοιξε εργοστάσιο παραγωγής χαρτιού για φωτογραφίες.
Ξεκίνησε την καριέρα του το 1970 από τη Θεσσαλονίκη όπου είχε πάει για σπουδές στο Μαθηματικό.
Εκεί γνωρίζει τον Παντελή Δελληγιαννίδη (κιθαρίστα των Olympians) και φτιάχνουν το ντουέτο "Δάμων και Φιντίας". Κυκλοφορούν το 7" "Το ξέσπασμα/Ο κόσμος τους" και συμμετέχουν με δύο κομμάτια στο δίσκο "Ζωντανοί στο Κύτταρο".
Στο Κύτταρο γνωρίζονται και με τα "Μπουρμπούλια" που έπαιζαν με τον Σαββόπουλο. Το ντουέτο ενσωματώνεται με τα "Μπουρμπούλια" και το νέο σχήμα (Π.Σ., φωνή, Παντελής Δελληγιαννίδης,κιθάρα, Νίκος Τσιλογιάννης, ντραμς, Βασίλης Ντάλας, μπάσο) βγάζει ένα 7", το "Ο Ντάμης ο ληστής" λογοκριμένο σε "Ο Ντάμης ο σκληρός".
Μαζί είναι από το 1972 εώς το 1974.
Με αυτό το σχήμα ο Παύλος Σιδηρόπουλος άρχισε τα πρώτα του πειράματα για να παντρέψει το ροκ με την Ελληνική μουσική.
Ο Πάνος Ηλιόπουλος γράφει χαρακτηριστικά στο σημείωμα του δίσκου "Τα μπλουζ του πρίγκιπα": "όμως αν γυρίσουμε αρκετά χρόνια πίσω θα βρούμε τον Παύλο μαζί με τα "Μπουρμπούλια" να δουλεύουν πάνω σε ένα ROCK με εθνικά στοιχεία.
Τζαμαρίσματα - με την πλήρη έννοια του όρου - που έπαιρναν την μορφή μιας πολύ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ. Ηταν τότε που ο Νίκος στα τύμπανα και ο Βασίλης στο μπάσο κράταγαν ένα τέμπο που όμοιό του δεν ακούστηκε ποτέ ξανά από Ελληνική μπάντα...
Ηταν τότε που στην κιθάρα ήταν ο Παντελής...
Ηταν τότε που η φωνή του Παύλου ροκάριζε πάνω στις μουσικές μνήμες της Θράκης, της Ηπείρου και της Σμύρνης...
Ηταν τότε που ο Παύλος άρχιζε να φανερώνει όχι μόνο την αγάπη του για την Ελληνική μουσική αλλά και την ΑΠΟΨΗ του.
Μια άποψη σοβαρή που ποτέ δεν κατάφερε να παρουσιάσει - όπως αυτός οραματιζόταν - στο κοινό του."
Κάτω από αντίξοες συνθήκες (οι αρχές της δικτατορίας τους χαρακτηρίζουν επικίνδυνους και απόβλητους) το σχήμα διαλύεται και τα "Μπουρμπούλια" ακολουθούν τον Διονύση Σαββόπουλο. Κατόπιν συνεργάστηκε με τον Γιάννη Μαρκόπουλο, ως τραγουδιστής, στα έργα του "Οροπέδιο" και "Θεσσαλικός κύκλος".
Το 1976 μαζί με τους αδερφούς Σπυρόπουλους έφτιαξε το γκρούπ "Σπυριδούλα".
Με αυτό το σχήμα δημιούργησε τον σημαντικότερο ίσως δίσκο στην περίεργη ιστορία του Ελληνικού rock το "Φλού".
Αξίζει πιστεύω να σημειώσουμε πως για τον δίσκο αυτό ο Π.Σ. δεν υπέγραψε συμβόλαιο αλλά ένα "χαρτί" που έγραφε ότι αποποιείται πάσης οικονομικής απαιτήσεως από τον δίσκο.
Η "Σπυριδούλα" υπέγραψε συμβόλαιο εκτελεστού με ποσοστό 4% . Το σχήμα διαλύεται αφήνοντας πίσω του έναν ολοκληρωμένο rock ήχο και μια σειρά συναυλιών. Το 1979 μαζί με Παπαντίνα, Νέστορα, Τζιμόπουλο (παλιά μέλη Μακεδονομάχων, IDOLS κ.α.) φτιάχνει το σχήμα "Εταιρία Καλλιτεχνών" με αγγλικό στίχο.
Το σχήμα αυτό δεν κυκλοφορεί δίσκο. Ενα όμως τραγούδι από αυτήν την περίοδο περιλαμβάνεται στον κατοπινό του δίσκο "Zorba the freak" πρόκειται για το τραγούδι "Clown".
Εκείνη την περίοδο κάνει και την πρώτη του εμφάνιση στον κινηματογράφο, πρωταγωνιστώντας στην ταινία του Αντρέα Θωμόπουλου "Ο Ασυμβίβαστος" όπου και ερμηνεύει τα τραγούδια του soundtrack.
Τον ίδιο καιρό πρωταγωνιστεί και σε μία ακόμη ταινία του Αντρέα Θωμόπουλου με τίτλο "Αλδεβαράν" και με συμπρωταγωνιστή τον Δημήτρη Πουλικάκο, η οποία προβλήθηκε μόνο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Στην μικρή καριέρα του ως ηθοποιού περιλαμβάνεται και μια τηλεοπτική εμφάνιση στο σήριαλ του Κώστα Φέρρη "Οικογένεια Ζαρντή" που προβλήθηκε στην ΕΡΤ-1.
Η συνεχής αλλαγή συνεργατών σταματάει το 1980 όπου ο Π.Σ. καταλήγει σε ένα σχήμα που με λίγες αλλαγές παίζει μαζί του μέχρι το τέλος, τους "ΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟΥΣ".
Μαζί ηχογραφούν μιά σειρά σημαντικών δίσκων και με συνεχή παρουσία μέσω ζωντανών εμφανίσεων δημιουργούν τον μύθο ενός πραγματικού Ελληνικού rock συγκροτήματος, μακρυά από ερασιτεχνισμούς και μιμητισμούς.
Το 1982 κυκλοφορούν το "Εν λευκώ" με αρκετές αναφορές στην εμπειρία του με την ηρωίνη (γιά άλλη μιά φορά αντιμετωπίζει προβλήματα λογοκρισίας.
Με τα τραγούδια "Η" και "Ανταργκράουντ με στράς" για προτροπή στη χρήση ναρκωτικών και "Υστατη στιγμή" για προσβολή της δημοσίας αιδούς).
Το 1985 κυκλοφορούν το "Zorba the freak" ένα δίσκο μπολιασμένο με το χιούμορ του Δημήτρη Πουλικάκου που έχει κάνει την παραγωγή.
Το 1989 κυκλοφορεί το "Χωρίς μακιγιάζ" που είναι ένας δίσκος ηχογραφημένος ζωντανά στο Μετρό.
Τα τραγούδια αυτού του δίσκου το συγκρότημα τα έπαιζε τα προηγούμενα χρόνια στις ζωντανές του εμφανίσεις ( κυρίως στο club "Αν" στα Εξάρχεια μόνιμο στέκι των τελευταίων χρόνων ).
Τον δίσκο αυτό χαρακτηρίζουν τα blues κομμάτια που πάνω στις στενές του φόρμες ο Π.Σ. εκφράζεται με τον δικό του τρόπο.
Το καλοκαίρι του 1990 ξαφνικά άρχισε να παραλύει το δεξί του χέρι.
Οι γιατροί υπέθεταν πρόβλημα στα αγγεία, αλλά κανείς δεν ήξερε τι ακριβώς είχε.
Αυτή η ιστορία τον έκανε ψυχολογικό ράκος.
Το φθινόπωρο το συγκρότημα άρχισε τις συνηθισμένες του εμφανίσεις στο Αν.
Ο Παύλος άρχισε να εμφανίζεται με το χέρι δεμένο.
Έχοντας αρκετά νέα τραγούδια (τα οποία σταδιακά παρουσίαζαν στο κοινό των συναυλιών) και μερικά παλιά ακυκλοφόρητα σε νέες ενορχηστρώσεις (το συγκρότημα πειραματιζόταν με funk στοιχεία στον ήχο του) άρχισαν να ηχογραφούν το υλικό αυτό, ενώ συγχρόνως είχαν προγραμματίσει σειρά ζωντανών εμφανίσεων για το Δεκέμβριο.
Όμως το απόγευμα της 6ης Δεκεμβρίου ο Παύλος Σιδηρόπουλος πεθαίνει από χρήση ηρωίνης στο πατρικό του σπίτι.
Κηδεύεται στον Κόκκινο Μύλο.
Labels:
άρθρα,
αφιερώματα,
βασίλης τσούγκαρης,
ενημέρωση,
καλλιτέχνες,
μουσικοί,
σχόλια
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ
Η απόφαση της ευτυχίας
Σοφία Κλώτσα
ISBN: 978-960-03-5048-7
Τι είναι η ευτυχία και πώς μπορούμε να την κατακτήσουμε;
Το βιβλίο αυτό προσφέρει χρήσιμες συμβουλές για όλα τα σημαντικά ζητήματα της καθημερινότητάς μας, όπως είναι η επαγγελματική επιτυχία, οι σχέσεις, η υγεία και η ισορροπία, η προσωπική ανάπτυξη, ο πλούτος και η ευτυχία γενικότερα.
Στηρίζεται σε μια βασική προϋπόθεση: στο ότι εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε τη ζωή μας, εμείς που αναζητούμε την ευτυχία σε κάθε μας βήμα και σε κάθε μας συλλογισμό.
Για να την κατακτήσουμε όμως και να διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας σε αυτήν, πρέπει πρώτα να το αποφασίσουμε.
Αλλά πώς θα πετύχουμε στη ζωή μας ό,τι θέλουμε;
Υπάρχουν κλειδιά ή τεχνικές για την επιτυχία και την ευτυχία;
Αν παρατηρήσουμε ευτυχισμένους ανθρώπους, θα διαπιστώσουμε ότι ακολουθούν και εφαρμόζουν, συνειδητά ή υποσυνείδητα, συγκεκριμένα μυστικά.
Αυτά τα μυστικά τα αποκαλύπτει στο βιβλίο της με τρόπο απλό και κατανοητό η ψυχολόγος – life coach Σοφία Κλώτσα, για να αποδείξει ότι η ευτυχία δεν είναι ένα μακρινό όνειρο, αλλά μια εύκολη απόφαση.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 100 ταινίες για μια ιδανική ταινιοθήκη
Κλοντ-Ζαν Φιλίπ
ISBN: 978-960-03-5014-2
Οι κριτικοί του πιο έγκυρου κινηματογραφικού περιοδικού στον κόσμο, των περίφημων Cahiers du Cinéma, ψηφίζουν τις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.
Αποτέλεσμα της ψηφοφορίας αυτό το μοναδικό βιβλίο που εκδίδεται στην Ελλάδα συγχρόνως με τις μεγαλύτερες χώρες της Ευρώπης, σε μια συμπαραγωγή με τη Γαλλία και τη Βρετανία.
Ο αναγνώστης θα βρει μια σύντομη ανάλυση για την κάθε ταινία και πλούσιο, συνήθως σπάνιο, φωτογραφικό υλικό.
Η ελληνική έκδοση γίνεται με τη συνδρομή του Δήμου Αθηναίων.
ΜΠΕΣΤ ΣΕΛΕΡ Μονάκριβη
Σαφαϊρ
ISBN: 978-960-03-5059-3
H Kλαρίς Πρέσιους Tζόουνς, µια αναλφάβητη δεκαεξάχρονη, ήταν µέχρι τώρα αόρατη· αόρατη για τον πατέρα της, που τη βιάζει, για τη µητέρα της, που την τσακίζει στο ξύλο, και για το κράτος, που την αντιµετωπίζει σαν µια ακόµα χαµένη περίπτωση του Xάρλεµ.
Όταν όµως η Πρέσιους –έγκυος από τον πατέρα της στο δεύτερο παιδί– συναντάει µια προοδευτική και αποφασισµένη καθηγήτρια, µαθαίνει όχι µόνο πώς να γράφει για τη ζωή της, αλλά και πώς να την κάνει για πρώτη φορά δική της.
ΞENH ΛOΓOTEXNIA / ΣYΓΓPAΦEIΣ AΠ' OΛO TON KOΣMO Ο δρόμος
Κόρμακ ΜακΚάρθυ
ISBN: 978-960-03-4486-8
Ένας άντρας και ο μικρός γιος του διασχίζουν μια ερειπωμένη χώρα σέρνοντας ένα καρότσι με πράγματα που αποτελούν τη μόνη τους περιουσία.
Σκοπός τους να φτάσουν στη θάλασσα.
Στο δρόμο τους θα συναντήσουν άλλους κουρελήδες σαν αυτούς, που είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα για να βρουν μια σκουριασμένη κονσέρβα και λίγο νερό για να επιζήσουν.
Στο τραγικό φινάλε του ταξιδιού τους μια νέα μέρα, μια νέα χώρα, μια νέα ζωή θα φανεί στον ορίζοντα.
Το νέο μυθιστόρημα ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους Αμερικανούς συγγραφείς, που βραβεύτηκε με το Βραβείο Πούλιτζερ 2007.
Εκδόσεις Καστανιώτη
Γραφεία: Ζαλόγγου 11, 106 78 Αθήνα
Τηλ: 210 3301208, Fax: 210 3822530
Βιβλιοπωλείο: Σόλωνος 131, 106 77 Αθήνα
Τηλ: 210 3301208 (εσωτ. 187), Fax: 210 3801331
Labels:
άρθρα,
βιβλία,
εκδόσεις,
νέες κυκλοφορίες,
σχόλια
ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ «ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ»
ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ «ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ»
Δώδεκα μεγάλα λαϊκά και ρεμπέτικα τραγούδια, τραγουδησμένα από τη μεγάλη μας ρεμπέτισσα, δώδεκα τραγούδια γραμμένα από τους ΜΗΤΣΑΚΗ, ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ, ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ, ΚΛΟΥΒΑΤΟ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ, αλλά και στίχοι γραμμένοι από την ιδία την ΜΠΕΛΛΟΥ, έρχονται να μας κρατήσουν συντροφιά στην παρέα, στο κρασί, στο μεράκι, στον «Νταλγκά» που λέγανε και οι παλιοί.
«ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ».
Ο τίτλος του τραγουδιού σε μουσική Γιάννη Παπαϊωάννου και στίχους του Χαράλαμπου Βασιλειάδη (Μπάμπη Τσάντα), έγινε και ο τίτλος της πολύ επιτυχημένης δισκογραφικής δουλειάς που σας προτείνω.Είναι σαν να γίνεται κάποιος κομμάτι της ιστορίας του ρεμπέτικου και λαϊκού μας τραγουδιού, ακούγοντας αυτά τα τραγούδια, ερμηνευμένα με το μοναδικό τρόπο της Μπελλου.
Τα ζεις αυτά τα τραγούδια είναι σαν να σε «διακτινίζουν» στα καπηλειά του χθες, η αν θέλετε στις «κοσμικές ταβέρνες» εκείνης της εποχής, των δεκαετιών ΄50-΄60.
Η πρώτη έκδοση αυτού του δίσκου, έγινε το Μάρτη του 1984, και έσπασε ρεκόρ πωλήσεων.
Και πώς να μην γίνει κάτι τέτοιο, όταν ο κόσμος διψούσε για καλό τραγούδι, για λαϊκό τραγούδι, για ρεμπέτικο;
Ας μην ξεχνάμε, ότι η κυκλοφορία αυτού του δίσκου έγινε στις αρχές της πιο δύσκολης για το Ελληνικό τραγούδι δεκαετίας, της δεκαετίας του 80’, που το τραγούδι μας άρχισε να παίρνει πια την κάτω βόλτα, επηρεασμένο από «ξένες προσμίξεις».
Οι πωλήσεις ήταν τεράστιες, χωρίς όμως να συμβεί το φαινόμενο των ημερών μας με τους χρυσούς και πλατινένιους δίσκους.
«Το δικό σου το μαράζι λοιπόν φίλε μου, Πριν το χάραμα θα ακούσω, και θα σου πω Πως θα περάσει η βραδιά, με την Μικρή του καμηλιέρη»….
Σωτηρία Μπελλου, «ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ».
Ο μεγάλος Σολίστας του μπουζουκιού ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, γράφει για την Σωτηρία Μπελλου.
«Συνάντησα για πρώτη φορά τη Μπελλου τότε που βρήκα στη δουλειά , 1955-56.
Είχαμε πάει να τη δούμε με κάποιο συνθέτη, τον Μπαμπη Μπακάλη νομίζω, στο Περιστέρι.
Εκεί σε μια αυλή έμενε την εποχή εκείνη που ήταν «εκτός μάχης».
Είχε ανοίξει μάλιστα κι ένα μανάβικο αν θυμάμαι καλά. Η μοίρα των μεγάλων τραγουδιστών που όσο κι αν έχουν πουλήσει χιλιάδες δίσκους, κάποια στιγμή εκείνοι που εισέπραξαν τα χρήματα τους πετάνε στην άκρη.
Συνέβη στη Μπελλου τότε, το ‘ζησε μετά ο Τσαουσακης, αλλά και πέρα από το ρεμπέτικο, μήπως ξέρει κανείς πόσα πήρε ο Παπασιδερης από τα εκατομμύρια που έφερε η φωνή του σε κάποιους;
Φίλοι, αλλά από μακριά με τη Σωτηρία.
Ο καθένας είχε το δρόμο του.
Δε δουλέψαμε ποτέ μαζί σε μαγαζί και βρεθήκαμε για πρώτη φορά στη δισκογραφία όταν έκανε τα «Λαϊκά προάστια» του Ανδριοπουλου.
Όσοι έχουν συνεργαστεί μαζί της θα ξέρουν ότι είναι πολύ επιλεκτική στα πρόσωπα που θέλει στο στούντιο την ώρα που ηχογραφεί.
Ούτε συνθέτη θέλει πολλές φορές, ούτε εταιρία, ούτε τίποτα πέρα από τον ηχολήπτη.
Στην περίπτωση μου, πέρα από το παίξιμο μου, ήθελε τότε ναμαι παρών σ’ όλη την διαδικασία .
Πίναμε τα ουζακια μας, τα λέγαμε , τραγουδούσε, καμιά φορά αν έβλεπε και Κανά στραβό, έβριζε.
Είναι ιδιόρρυθμη και αθυρόστομη, αυτό το ξέρουν όλοι, αλλά όσοι βρέθηκαν κοντά της, ξέρουν επίσης ότι έχοντας αυτήν δίπλα τους, έχουν ένα φίλο»………
Αυτά, και άλλα έγραψε ο Κώστας Παπαδόπουλος για την Σωτηρία Μπελλου.
«ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ»!
Αποκτήστε αυτό το CD, και κάνετε πιο πλούσια τη δισκοθήκη σας!
Καλή ακρόαση!
Βασίλης Τσούγκαρης.
tsougarisgnomi@gmail.com
«Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ».
«Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ»!
Ένα βιβλίο που περιέχει πολλά τραγούδια, στα οποία αναφέρεται η Θεσσαλονίκη έστω και «τυχαία», αλλά και με ιστορικά στοιχεία για την πόλη!
Συγγραφέας του βιβλίου αυτού, είναι ο στιχουργός Γιώργος Λεκακης, ο οποίος έψαξε και βρήκε τραγούδια που γράφτηκαν για την πόλη αυτή.
Από το δημοτικό τραγούδι, το ρεμπέτικο, το λαϊκό, μέχρι και το σύγχρονο.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ιστορικά στοιχεία τα οποία διαβάζει ο αναγνώστης στην αρχή του βιβλίου. Είναι ένας τρόπος, για να γίνει μια «πρώτη» γνωριμία, με την πόλη, την οποία τραγούδησαν οι μεγάλοι συνθέτες του Ελληνικού τραγουδιού, μια γνωριμία με την ΙΣΤΟΡΙΑ γενικότερα.
Εκτός βέβαια των ιστορικών στοιχείων της πόλης, σε κάθε τραγούδι, υπάρχει ιστορική αναφορά, πότε και από ποιον γράφηκε, και σε ποιον δίσκο υπάρχει.
Αξίζει να δούμε τι γράφει ο συγγραφέας του βιβλίου, αντί προλόγου!
«Θεσσαλονίκη.
Για πολλούς μια ακόμη πόλη χτισμένη πλάι σε κάποιο κύμα. Για μένα, ένας ακόμη σταθμός.
Κάθε φορά που κατέβαινα στο σταθμό της, με το σακάκι ριχτό στον ώμο, η που έφτανα στο Βαρδάρη με τ’ αυτοκίνητο μου, η που πάταγε το αεροπλάνο στη Μικρα, κι έλυνα τη ζώνη, κάτι μ’ έσφιγγε μέσα μου.
Κάτι απροσδιόριστο, μα και τόσο συγκρατημένα συγκεκριμένο.
Η πόλη αυτή είναι η πατρίδα της μάνας μου!«Πατρίδα», τη λεν και όσοι γεννήθηκαν και μεγάλωσαν λίγα χιλιόμετρα πλάι της……
Έπειτα ήταν κι οι Θείοι μου, που όλο ιστορίες για την Νύφη του Θερμαϊκού ήταν.
Κι αυτός ο Θειος μου, ο Λάζαρος Ζουρνατζης, που όποτε έπινε, μου έλεγε το «Πάτερ ημών του Μπεκρή»!
Και συμπλήρωνε:
«Αυτό οι περισσότεροι δεν το ξέρουν. Το έμαθα από κάποιο φίλο μου στο σανατόριο». Κι άρχιζε να το ψέλνει…..
Κι ήταν αυτό το «Πάτερ ημών» του:
Τας κεφαλας ημών
Προ της ρετσίνας κλινομεν…
Ο κυλων και κυπτων και κατρακυλων
Δοξάζοντας τον ποιητην
Με τους γονυκλινείς σ’ αυτήν…
Συ τας αμπέλους επί γης
Κατ’ έτος δημιουργείς
Κι απ’ του καρπού των τον ζωμον
Δίδεις γλυκυτατον χυμον.
Δι’ ο η τύχη μας πικρή
Ειν’ η κοιλία μας μικρή
Και δεν χωρεί απ’ το ποτό
Ούτε οκάδες καν οκτώ!
Κύριε, ευλόγησον αυτήν
Κάμε την πλέον αρκετήν
Να παίρνει από το ποτον
Οκάδες έως εκατόν.
Σαν ναρκωμένος θαμαι
Από το πολύ κρασάκι
Κάθε βρισιά της γυναικός μου
Θα παίρνω για μεζεδάκι….
Προς δόξα και τιμήν
Γένοιτο, γένοιτο αμήν!
Αλληλούια, αλληλούια, αλληλούια…»
Διαβάσαμε τι γράφει αντί προλόγου ο συγγραφέας και στιχουργός του βιβλίου «Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ» Γιώργος Λεκακης (μερικά εξ αυτών), και φυσικά το «Πάτερ ημών» του Μπεκρή (ποιο γνωστό και σαν Απόστολο)!
Αποκτήστε λοιπόν αυτό το βιβλίο, και μάθετε όλα τα τραγούδια που γράφηκαν για την Θεσσαλονίκη, καθώς και την ιστορία της πόλης, και όχι μόνο.
tsougarisgnomi@gmail.com
Labels:
άρθρα,
βασίλης τσούγκαρης,
βιβλία,
βιβλίοπροτάσεις,
ειδικές εκδόσεις,
συγγραφείς,
σχόλια
ΝΙΚΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ.
Πάει πολύς καιρός που έκανα αφιέρωμα στον «ΑΡΧΑΓΓΕΛΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ», και πολλοί φίλοι με παρότρυναν να το επαναλάβω,λόγο των ημερών για να το διαβάσουν και τα νέα παιδιά, τα οποία ψάχνουν τις Ιστορικές Στιγμές, αλλά και τις Ιστορικές ΜΟΡΦΕΣ του Ελληνικού τραγουδιού. Μια από αυτές τις μορφές, είναι ο ΝΙΚΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ, και λέω είναι, γιατί δεν έφυγε στιγμή από κοντά μας.
Πάμε να γνωρίσουμε τον βίο του, που αν και «σύντομος», μπήκε στην «αιωνιότητα». Γεννήθηκε στις 7 Ιουλίου του 1936 στα Ανώγεια της Κρήτης .
Είναι 5 χρονών όταν οι κατακτητές Γερμανοί καίνε το χωριό του και μεταφέρουν τους κατοίκους του, πρόσφυγες στο Μυλοπόταμο. Επιστρέφουν στ ΄Ανώγεια μετά την απελευθέρωση.
Από πολύ μικρός δείχνει την κλίση του στο τραγούδι και στη λύρα. Στα δώδεκα ο πατέρας του τού αγοράζει την πρώτη του λύρα για να εξελιχθεί πολύ γρήγορα σ΄ έναν από τους πλέον περιζήτητους σε γάμους, βαφτίσια και λοιπές κοινωνικές εκδηλώσεις, οργανοπαίχτες και τραγουδιστές της περιοχής του.
Σε ηλικία 17 χρόνων κατεβαίνει για πρώτη φορά να δουλέψει στο Ηράκλειο, στο κέντρο " Κάστρο".
Όπως λέει αργότερα σε αφηγήσεις του, εκεί αρχικά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. '...
Εις τα ορεινά χωριά της Κρήτης δεν ημπορούσε να εισχωρήσει αυτό που εισχώρησε στις πόλεις.
Εκεί χόρευαν ταγκά, βαλς, ρούμπες, σάμπες και είμαστε υποχρεωμένοι εμείς να τα μαθαίνουμε αυτά τα τραγούδια, να τα παίζουμε στα πανηγύρια και στους γάμους, για να μπορούμε να ζήσουμε και ΄μεις, να βγάλουμε τα έξοδα μας και να τους κάνουμε σιγά-σιγά ν΄ αλλάξουνε και να αγαπήσουνε την κρητική μουσική'.
Στα τέλη του 1958 πραγματοποιεί την πρώτη του ηχογράφηση για δίσκο.
Είναι το τραγούδι " Κρητικοπούλα μου"("μια μαυροφόρα όταν περνά"). Λίγους μήνες πιο πριν είχε παντρευτεί την Ουρανία Μελαμπιανάκη ,κόρη ευκατάστατης οικογένειας του Ηρακλείου.
Εγκαθίστανται στο Ηράκλειο οι οικονομικές δυσκολίες είναι στην αρχή μεγάλες.
Το 1960 γεννιέται το πρώτο τους παιδί, ο Γιώργος, και 6 χρόνια μετά το δεύτερο, η Ρηνιώ. Την επιτυχία του πρώτου εκείνου τραγουδιού ακολουθούν αρκετές ακόμα ηχογραφήσεις σε μικρά δισκάκια.
Ακριβώς το 1966 βγαίνοντας για πρώτη φορά από την Ελλάδα, συμμετέχει σ΄ ένα φολκλορικό φεστιβάλ στο Σαν-Ρέμο και να παίρνει το πρώτο βραβείο.
Το 1967 ανοίγει στο Ηράκλειο το πρώτο κρητικό κέντρο τον "Ερωτόκριτο". Τα πράγματα έχουν γίνει αισθητικά καλύτερα γι΄ αυτόν.
Τον Φεβρουάριο του 1969 ηχογραφεί την ανοιχτή "Ανυφαντού", ένα τραγούδι που κυριολεκτικά "σπάει τα ταμεία" μέσα στην παραδοσιακή δισκογραφία της εποχής. Τον Απρίλη εκείνης της χρονιάς έρχεται για πρώτη φορά για εμφανίσεις στην Αθήνα, στο κέντρο "Κονάκι" και το Σεπτέμβριο εγκαθιστάτε μόνιμα στην πρωτεύουσα.
Ο σκηνοθέτης Ερρίκος Θαλασσινός ,με τον οποίο γνωρίζονται στο "Κονάκι", μιλάει γι΄ αυτόν στον συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλο, Ήδη όμως από το 1965 οι δυνατότητες του αλλά και ο χαρακτήρας του έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον του διευθυντή -τότε- της δισκογραφικής εταιρείας COLUMBIA, του Τάκη Λαμπρόπουλου.
Μετά και την επιτυχία της "Ανυφαντούς", το καλοκαίρι του 1970 ο Λαμπρόπουλος κατεβαίνει μαζί του στ΄ Ανώγεια, γίνονται κουμπάροι και ξεκινούν μια συνεργασία σε νέα πλαίσια.
Πέρα από τα παραδοσιακά τραγούδια της Κρήτης η φωνή του Ξυλούρη θα περάσει στη σύγχρονη "έντεχνη" δημιουργία επώνυμων συνθετών.
Μέσω απ' αυτές τις επιλογές, μέλλεται η γνήσια κρητική έκφραση και το παραδοσιακό τραγούδι της Κρήτης να αποκτήσουν μια πανελλήνια εμβέλεια, μια δυναμική που ποτέ δεν είχαν στο παρελθόν, όσο μεγάλοι κι αν ήταν οι καλλιτέχνες, τραγουδιστές κι οργανοπαίχτες που την υπηρέτησαν.
Με τον Γιάννη Μαρκόπουλο συνεργάζονται για πρώτη φορά στο "Χρονικό", μια ενότητα τραγουδιών που θέτει σε νέα βάση τη σχέση της παράδοσης με το παρόν. Έξι μήνες μετά κυκλοφορεί ο δίσκος-αναφορά στα "Ριζίτικα" της Κρήτης. Τον Μάιο του 1971 ξεκινούν κοινές εμφανίσεις στην μπουάτ "Λήδρα" στην Πλάκα. Μέσα στην καρδιά της δικτατορίας η φωνή του Ξυλούρη, είτε λέει τα τραγούδια του Μαρκόπουλου, είτε παραδοσιακά τραγούδια της Κρήτης, γίνεται σημαία αντίστασης. "Πότε θα κάνει ξαστεριά" ,"Αγρίμια κι αγριμάκια μου"...Ακολουθούν δυο ακόμα κύκλοι τραγουδιών του Γιάννη Μαρκόπουλου, η "Ιθαγένεια" και ο "Στρατής ο θαλασσινός" αλλά και συνεργασίες με τον Σταύρο Ξαρχάκο ("Διόνυσε καλοκαίρι μας", "Συλλογή"), τον Χριστόδουλο Χάλαρη ("Τροπικός της παρθένου", "Ακολουθία") και τον Χρήστο Λεοντή ("Καπνισμένο τσουκάλι").
Το καλοκαίρι του 1973 κρατά τον καθοριστικό ρόλο τραγουδιστή σε μια παράσταση που ανεβάζουν η Τζένη Καρέζη και ο Κώστας Καζάκος στο θέατρο "Αθήναιον" με αντικείμενο την ιστορική διαδρομή της Ελλάδας στα νεότερα χρόνια. Είναι "Το μεγάλο μας τσίρκο" .
Μέσα από τις αναφορές και τα τραγούδια του βρίσκει τρόπο έκφρασης το τεταμένο πολιτικό κλίμα που οδηγεί στην εξέγερση του Πολυτεχνείου.
Είναι από τις ελάχιστες επώνυμες παρουσίες στο χώρο που βλέπουν το φως της δημοσιότητας από τις εφημερίδες εκείνων των ημερών.
"Ο Νίκος Ξυλούρης ήταν χτες στο Πολυτεχνείο" ενημερωνουν, μετατρέποντας τον ήδη φορτισμένο πολιτικά τραγουδιστή σε "Κόκκινο πανι" της μεταλλαγμένης δικτατορικής κυβέρνησης που ακολουθεί.
Από τη "Λύδρα" στην "Αρχόντισσα", μετά στην "Αποσπερίδα".
Ξανά στη "Ληδρα", μετά στο "Κύτταρο" και στο "Θεμέλιο".
Είναι οι έξι σταθμοί του στις μπουάτ μέχρι το 1979. Τα μεταπολιτευτικά χρόνια τραγουδά κάποια ακόμα τραγούδια του Χρήστου Λεοντή, του Σταύρου Ξαρχάκου και του Γιάννη Μαρκόπουλου.
Παράλληλα ηχογραφεί τα "Αντιπολεμικά" τραγούδια του Λίνου Κόκοτου και του Δημήτρη Χριστοδούλου και κάποια μελοποιημένα από τον Ηλία Ανδριόπουλο ποιήματα του Γιώργου Σεφέρη.
Επανέρχεται όμως και στα παραδοσιακά τραγούδια της Κρήτης, ενώ λέει και κάποια λαϊκά τραγούδια του Στέλιου Βαμβακάρη.
Με τον "Αργαλειό", το "Φιλεντέμ", τον "Πραματευτή" αλλά και το "Μεσοπέλαγα αρμενίζω" ακούγεται ξανά έντονα η φωνή του.
Τώρα λέει και πάλι "τραγούδια ζωής".
Είναι όμως η τελευταία φορά που ακούγεται.
Ύστερα από ταλαιπωρία ενός χρόνου με την επάρατη νόσο, φεύγει για πάντα στις 8 Φεβρουαρίου του 1980.
(Πηγή βιογραφικού το site που έκανε ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΑΤΙΚΑΚΗΣ, ένας δραστήριος και Μερακλής Κρητικός).
Labels:
άρθρα,
αφιερώματα,
μουσικές,
σχόλια,
τραγουδιστές
ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ
Το Βιβλίο της Αποκάλυψης
ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΠΑΤΜΟΥ ΑΝΤΙΠΑΣ
Χρονολογία έκδοσης: 08 2007
ISBN: 9789606677175
Σχήμα: 14χ21
Σελίδες: 240
Κωδικός Προϊόντος: 1974
Αιώνες τώρα, η ανθρωπότητα σκύβει περίεργη πάνω στο βιβλίο της Αποκάλυψης, καθώς και στο Ιερό Σπήλαιο της Θεοφανείας για να εκμαιεύσει την έκβαση των πεπρωμένων της και να προσκυνήσει ευλαβικά τα ίχνη του μαθητή της Αγάπης.
Για ένα τέτοιο ιερό και μυσταγωγικό προσκύνημα επιθυμεί να προετοιμάσει το βιβλίο αυτό τον αναγνώστη, παραθέτοντας με τον τρόπο που ταιριάζει στην περίσταση όλα όσα αφορούν στη θεολογική σημασία της Αποκάλυψης.
Labels:
άρθρα,
βιβλία,
βιβλίοπροτάσεις,
ειδικές εκδόσεις,
σχόλια
Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010 - ΚΟΡΓΙΑΛΑΣ & ΕΥΡΙΔΙΚΗ
ΜΥΛΟΣ CLUB
Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010
ΚΟΡΓΙΑΛΑΣ & ΕΥΡΙΔΙΚΗ
Έναρξη: 21.00, Εισητήριο: 15 euro
"Ετσι ειναι η αγαπη" τραγουδουν φετος η Ευρυδικηκαι ο Δημητρης Κοργιαλας, παρουσιαζοντας τραγουδια απο την πρωτη τους κοινη δισκογραφικη δουλεια.
Συνεχιζοντας την πετυχημενη συνεργασια τους, αφου ολοκληρωσαν τιςεμφανισεις τους στο "Πολις Stage" στην Αθηνα, ερχονται στη Θεσσαλονικηγια μια μονο εμφανιση στις 12 Φεβρουαριου στο club του Μυλου!!!
Στηνουν ενα "παρτυ" ντυμενο αποκλειστικα με ποπ+ροκ χρωματα και ηχους, ξεσηκωνουν τη νεολαια με τις επιτυχιες τους (Μια φορα, Πιασε με, Χωρις εσενα, Θελω τοσο να σε δω, Το σ αγαπω κ.α) και απογειωνουν το κοινο με διασκευες αγαπημενων τραγουδιων απο την ξενη και ελληνικη ροκ σκηνη.
Στα 'highlights" το αφιερωμα σε 80΄ς τραγουδια που ολοι εχουμε αγαπησει!!!
Μαζι τους οι : Στρατος Σπηλιωτοπουλος-κιθαρα, Αγγελος Βαφειαδης-πληκτρα,Βαγγελης Τζατσος-μπασο, Δημητρης (Digi) Χωριανοπουλος-τυμπανα
Labels:
άρθρα,
θεσσάλονίκη,
μουσικές,
μουσικές εκδηλώσεις,
μύλος,
σχόλια
Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Αθήνα, 10 Φεβρουαρίου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Η Ελλάδα κάνει νέα αρχή για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων»
Την κοινή διαπίστωση ότι η νέα κυβέρνηση προχωρά μεθοδικά και γρήγορα σε πρωτοβουλίες προσανατολισμένες στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων διατύπωσαν ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Επίτροπος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης, κ. R . Hammarberg , στα πλαίσια επίσκεψής του στην Ελλάδα.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη συζητήθηκαν τα θέματα προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων μεταναστών, των αιτούντων άσυλο και αντιμετώπισης των περιστατικών αυθαιρεσίας και κατάχρησης εξουσίας του ένστολου προσωπικού εναντίον πολιτών.
Ο Υπουργός ανέλυσε τις πολιτικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου, οι οποίες λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν την έκθεση που συνέταξε ο κ. Επίτροπος κατά την τελευταία του επίσκεψης στην χώρα μας, το διάστημα 8-10 Δεκέμβριου 2008.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι α πό τον Οκτώβριο του 2009, η ελληνική πολιτεία και συγκεκριμένα το νεοσύστατο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη καταβάλλει μια συστηματική, καθημερινή προσπάθεια για βελτίωση των επιδόσεων της Ελλάδας στον τομέα του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η προσπάθεια αυτή δεν αφορά μόνο στη βελτίωση των συνθηκών κράτησης στα αστυνομικά κρατητήρια και την αντιμετώπιση περιστατικών μη σύννομης συμπεριφοράς από πλευράς ένστολου προσωπικού. Στοχεύει επίσης στην ενίσχυση της λογοδοσίας των Σωμάτων Ασφαλείας απέναντι στους πολίτες, σε συνδυασμό με τον αυστηρό σεβασμό των δικαιωμάτων των μεταναστών.
Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη αναφέρθηκε εκτενώς στο ζήτημα των μεταναστευτικών ροών, στο κύμα πίεσης που δέχονται τα ελληνικά σύνορα κάθε χρόνο από 250.000 μετανάστες και στα κοινωνικά προβλήματα που δημιουργούν τα δίκτυα διακίνησης ανθρώπων στην Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη. Επεσήμανε ότι η στάση της Τουρκίας αποτελεί κρίσιμη παράμετρο για την πρόοδο στη διαχείριση της παράνομης μετανάστευσης, επανέλαβε τη μη τήρηση του συμφώνου επανεισδοχής από την πλευρά της και την ανάγκη για ευρω-τουρκική συμφωνία στο επίμαχο ζήτημα.
Ο κ. Hammarberg χαρακτήρισε εντυπωσιακή την αλλαγή πλεύσης πολιτικής ενθυμούμενος μάλιστα την προηγούμενη επίσκεψή του στην Ελλάδα το 2008. Δήλωσε ενημερωμένος για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για ζητήματα ασύλου, παράνομης μετανάστευσης και πάταξης της κακομεταχείρισης πολιτών από τα Σώματα Ασφαλείας, επισημαίνοντας ότι η αστυνομική βία αποτελεί πανευρωπαϊκό φαινόμενο που πρέπει να αντιμετωπίζεται μέσα από διόδους ανεξάρτητης και αποτελεσματικής διερεύνησης, ώστε να αποδίδονται ευθύνες που δεν θα δημιουργούν υπόνοιες συγκάλυψης στην κοινωνία.
Ο Επίτροπος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων χαρακτήρισε ως ατελέσφορη την παροχή ασύλου και διαχείρισης της παράνομης μετανάστευσης που ίσχυε στο παρελθόν, ενώ επεσήμανε και τις άθλιες συνθήκες παραμονής των μεταναστών στα Κέντρα Κράτησης και στους Χώρους Φιλοξενίας που εγείρουν ζητήματα σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Χαρακτήρισε την παροχή ασύλου ευρωπαϊκό θέμα και όχι αμιγώς εθνικό, ενώ εξέφρασε τον προβληματισμό του για τη διαδικασία του Δουβλίνου ΙΙ, αφού στην πράξη οδηγεί την Ελλάδα στο εδώλιο του κατηγορουμένου επιμερίζοντας άδικα τα βάρη της παράνομης μετανάστευσης.
Ο αρμόδιος Επίτροπος χαρακτήρισε ως θετικό βήμα το κλείσιμο χώρων κράτησης, όπως η Παγανή, την προοπτική λειτουργίας των screening centers , την κατάργηση του μεγάλου χρόνου κράτησης των παράνομων μεταναστών και τον εξορθολογισμό του συστήματος υποδοχής, φιλοξενίας και χορήγησης ασύλου και τόνισε ότι χρειάζεται εμβάθυνση της συνεργασίας και συντονισμός σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη βελτίωση των πολιτικών για την παράνομη μετανάστευση και το άσυλο.
Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη επανήλθε λέγοντας ότι η κυβέρνηση έχει πάρει την απόφαση να δράσει και να κριθεί από τα αποτελέσματα, γιατί η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη.
«Η βαλκανική γειτονιά γεννά κινδύνους και απειλές που συνδέονται με το οργανωμένο έγκλημα», ανέφερε ο Υπουργός, και ζήτησε από τον αρμόδιο Επίτροπο να συνδράμει στην προοπτική ευρω-τουρκικής συνεργασίας στο ζήτημα των μεταναστευτικών ροών και ενίσχυσης της πολιτικής εθελοντικού επαναπατρισμού των παράνομων μεταναστών.
Labels:
άρθρα,
ενημέρωση,
σχόλια,
υπουργείο προστασίας
ΠΙΚΑΝΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
Ομάδα Καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα
ΠΙΚΑΝΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
Μόνο για δύο παραστάσεις
Με την Ανθή Θάνου και τον Παναγιώτη Κούλελη
Ερωτικά, πικάντικα παραμύθια από τα βάθη της Ανατολής.
Μια παράσταση με παραμύθια αυστηρώς για ενήλικες.
Η Ανθή Θάνου και ο Παναγιώτης Κούλελης μας παρασέρνουν σε ένα πονηρό σεργιάνι μέσα από πικάντικες ιστορίες, ερωτικά παραμύθια και ευτράπελες διηγήσεις από τα βάθη της Ανατολής.
Η Αλιμπέχ προσπαθεί να αντισταθεί στην αποπλάνηση από τον πανούργο Ρούστικο, μια όμορφη χανούμισσα σκαρφίζεται γυναικεία τεχνάσματα για να πετύχει το σκοπό της, και η Αθοπετού και η πονηρή νονά της μας κάνουν να αλλάξουμε τη γνώμη μας για τη Σταχτοπούτα…
Πανουργίες γυναικών, άσεμνες μοναχές και γλυκόπικρες παρεξηγήσεις: μια παράσταση αυστηρά για ενήλικες με τα παραμύθια που…ντρέπεται να πει η γιαγιά!
Αφήγηση: Ανθή Θάνου
Μουσική: Παναγιώτης Κούλελης
Πληροφορίες παράστασης
Ημερομηνίες: 10 και 11 Φεβρουαρίου 2010
Ώρα: 9:30 μ.μ
Χώρος: Θέατρο 3ος ΄Οροφος , Καθολικών 4 στα Άνω Λαδάδικα
Τηλέφωνο-Κρατήσεις: 2310535747
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
ΑΝΘΗ ΘΑΝΟΥ
Από το 1999, η Ανθή Θάνου ακολουθώντας τα χνάρια των παλιών παραμυθάδων, αφηγείται παραμύθια σε μικρούς και μεγάλους.
Έχει ανεβάσει παραστάσεις αφήγησης παραμυθιού στη Χ.Α.Ν. Θεσσαλονίκης, στο Χώρο Τέχνης 3ος Όροφος- ΟΥΓΚΑ ΚΛΑΡΑ, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας στο Θέατρο ΕΝΑΣΤΡΟΝ στην Αθήνα και αλλού.
Συμμετέχει κάθε χρόνο σε διάφορα. Φεστιβάλ Παραμυθιού σε όλη την Ελλάδα και οργανώνει εργαστήρια για την τέχνη της αφήγησης και μυθοπλασίας.
Το Σεπτέμβριο του 2007 κυκλοφόρησε το βιβλίο CD «Ούτε ’γω ήμουνα εκεί ούτε σεις να το πιστέψετε» από τις μουσικές
εκδόσεις «POLY TROPON ».
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΛΕΛΗΣ
Ο Παναγιώτης Κούλελης είναι αυτοδίδακτος μουσικός. Ασχολείται με την παραδοσιακή ελληνική μουσική, παίζει ούτι, φλογέρες και τραγουδάει.
Γράφει στίχους και μουσική για τις παραστάσεις των παραμυθιών.
Το θέατρο σκιών εντάσσεται στις δραστηριότητες του.
Οι παραστάσεις «Ο ποντικός και η θυγατέρα του» και «Τα αινίγματα του γίγαντα» παρουσιάστηκαν στη Πάτρα στη Λαμία στις Σέρρες, στη Κέα και στη Βέροια στα πλαίσια της γιορτής παραμυθιού.
Labels:
άρθρα,
θέατρο,
ούγκα κλάρα,
παραστάσεις,
σχόλια
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Αθήνα, 10 Φεβρουαρίου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στα πλαίσιο πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της αθλητικής βίας και παραβατικότητας, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θέτει ως αρχική προϋπόθεση την καταλληλότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων.
Με επιστολή που απέστειλε ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σήμερα Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου στους Γενικούς Γραμματείς των Περιφερειών ζητά την άμεση κινητοποίηση τους, ώστε να προχωρήσουν στον έλεγχο των αθλητικών εγκαταστάσεων των περιοχών ευθύνης τους.
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να διαπιστωθεί, εάν οι αθλητικοί χώροι στους οποίους διεξάγονται μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας, αλλά και να καταγραφούν τυχόν προβλήματα που θέτουν σε κίνδυνο τους πολίτες και τους αθλητές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, περισσότερες από τις μισές εγκαταστάσεις, στις οποίες διεξάγονται αθλητικοί αγώνες κατά την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο δεν έχουν ελεγχθεί, κυρίως επειδή δεν συγκροτήθηκαν οι αρμόδιες επιτροπές ελέγχου καταλληλότητας ή επειδή οι υπάρχουσες επιτροπές δεν προέβησαν στους προβλεπόμενους ελέγχους.
Στην επιστολή επισημαίνονται οι κίνδυνοι που εγκυμονούν από τη μη εφαρμογή των νόμων και την παντελή έλλειψη ελέγχων σε αθλητικές εγκαταστάσεις και ζητείται η περάτωσή τους εντός 20 ημερών.
Επισυνάπτεται η επιστολή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη προς τους Γενικούς Γραμματείς των Περιφερειών
Labels:
άρθρα,
ενημέρωση,
σχόλια,
υπουργείο προστασίας
ΑΚΡΑΙΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
Αλήθεια, τι είναι αυτό;
Τι εννοούν όταν μιλούν για «Ακραία Καιρικά Φαινόμενα» και βγάζουν ειδικά δελτία;
Πολλοί θα μου πουν ότι ως ακραία καιρικά χαρακτηρίζονται οι καταιγίδες, οι θαλασσοταραχές, οι έντονες χιονοπτώσεις, όλα αυτά δηλαδή που θέτουν σε επιφυλακή τον κρατικό μηχανισμό. Αναρωτιέμαι, αν παλιά δεν συμβαίνανε όλα αυτά τα φαινόμενα.
Απ’ όσα θυμάμαι όμως, και παλιά είχαμε μπορες και καταιγίδες, ανεμοθύελλες, χιόνια, παγετό, αλλά δεν συνεβαινε αυτό που συμβαίνει σήμερα, ο «πανικός» που επικρατεί και η όποια κινητοποίηση.
Θα πουν πολλοί, ότι παλιά ήταν διαφορετικά.
Σίγουρα ήταν, αλλά και αυτά τα φυσικά φαινόμενα ήταν τα ίδια, μόνο που δεν προξενούσαν τόσα προβλήματα και καταστροφές, γιατί ακόμα τότε δεν είχε βάλει η «πρόοδος» το χεράκι της.
Και ξέρετε κάτι;
Όποτε ακούω τον όρο αυτό, σκέφτομαι ότι είναι το καλύτερο «άλλοθι» για την όποια ανοργανωσιά και έλλειψη υποδομών σήμερα.
Εκτός του ότι το «ακραίο» τρομοκρατεί τον κόσμο, γλυτώνει από πολλούς μπελάδες τους αρμόδιους «σχεδιαστές» σε περίπτωση καταστροφών.
Τι μας φταίει η έντονη βροχόπτωση αν πλημμυρίζουν ένα σωρό περιοχές, αφού σε ΚΑΜΙΑ από αυτές δεν έχουν γίνει τα αντιπλημμυρικά έργα που πρέπει, και όπως πρέπει;
Γιατί να παραπονιούνται εκείνοι που πλημμύρισαν τα σπίτια τους, όταν τα έχουν χτίσει μέσα σε ρέματα;
Τι μας φταίει η βροχή που κατεβάζει ολόκληρα βουνά λάσπης μέσα σε κατοικημένες περιοχές, όταν έχουμε κάψει τα φυσικά «φράγματα», τα δάση;
Τι μας φταίει η έντονη χιονόπτωση για το ότι κλείνουν και παγώνουν οι δρόμοι, όταν το ίδιο το κράτος δεν λαμβάνει σωστά τα μέτρα που πρέπει για να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση; Τι μας φταίει η φουρτούνα όταν δεν μας κόβει και βγαίνουμε στα ανοιχτά με μπουρίνι, η όταν τα κύματα καταστρέφουν λιμενικές εγκαταστάσεις οι οποίες έγιναν πρόχειρα;
Τα τελευταία χρόνια, ακούμε πολύ συχνά για ακραία καιρικά φαινόμενα, αλλά δεν κοιτάμε ότι ενώ συμβαίνουν με τα όποια αποτελέσματα, δεν κάνουμε κάτι για να τα αντιμετωπίσουμε, για να τα προλάβουμε.
Και βλέπουμε με μια μπορα πόλεις να μετατρέπονται σε λίμνες.
Ποιος φταίει;
Η μπορα ρε παιδιά.
Δεν φταίει ο δήμος που δεν καθάρισε τα φρεάτια όμβριων, ούτε εμείς που πετάμε τα χαρτιά πάνω στις σχάρες των φρεατίων και τις βουλώνουμε.
Η μπορα φταίει, αυτό το ακραίο καιρικό.
Βλέπουμε δρόμους να κλείνουν από χιόνι και πάγο.
Ποιος φταίει;
Μα το ακραίο καιρικό, το χιόνι.
Δεν φταίει ο δήμος, η Νομαρχία, η το όποιο «συντονιστικό» που δεν έβγαλαν εγκαίρως αλατιέρες στους δρόμους.
Δεν φταίει κανείς απ’ αυτούς αν δεν υπάρχουν εκχιονιστικά γιατί δεν χιονίζει συχνά, με αποτέλεσμα όταν χιονίσει να γίνει μπάχαλο.
Δεν φταίνε οι οδηγοί που χωρίς αλυσίδες πάνε να περάσουν από το χιόνι και τον πάγο, κλείνοντας έτσι το δρόμο στα εκχιονιστικά.
Κανείς από όλους αυτούς δεν φταίει.
Μόνο τα «Ακραία Καιρικά Φαινόμενα» φταίνε.
Ωραίο άλλοθι, πολύ βολικό, και φοριέται πολύ τα τελευταία χρόνια.
Και αφού εισπράξουμε τα αποτελέσματα των «ακραίων» φαινόμενων τα οποία δεν είναι και τα καλύτερα τις περισσότερες φορές γιατί είμαστε του «θεραπεύειν» και όχι του «προλαμβάνειν» βγαίνουν οι «ειδικοί» να κάνουν δηλώσεις και σχόλια του τύπου «Οι υπηρεσίες μας κινητοποιήθηκαν άμεσα και αντιμετώπισαν τα προβλήματα που προέκυψαν».
Αποφεύγουν βέβαια να πουν ότι ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα δεν θα προέκυπτε αν εργαζόταν σωστά στην πρόληψη, και όχι μόνο στην αντιμετώπιση η οποία τις πιο πολλές φορές γίνεται και λάθος γιατί είπαμε….
Τα φαινόμενα ήταν …. «ακραία».
tsougarisgnomi@gmail.com
Labels:
άρθρα,
καιρικά φαινόμενα,
καιρός,
σχόλια,
τσούγκαρης βασίλης,
χρονογραφήματα
«ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ» - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ
Ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο το οποίο αξίζει να αποκτήσουμε όλοι!
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «ΣΥΓΡΟΝΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ», το βιβλίο του δημοσιογράφου ΑΝΤΩΝΗ ΠΡΕΚΑ, που φέρει τον τίτλο «ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ»!
Πρόκειται για το πρώτο μέρος, από βιογραφίες των ηθοποιών της μεγάλης οθόνης.
Περιέχει τριανταδυο «πορτρέτα» ηθοποιών (όπως λέει στην παρουσίαση ο συγγραφέας), δικών μας ανθρώπων, που τους βλέπουμε σχεδόν κάθε μέρα στην τηλεόραση από τις ασπρόμαυρες, αλλά και έγχρωμες ταινίες τους.Όπως πολύ σωστά λέει ο Αντώνης Πρεκας, βλέπουμε αυτούς τους ανθρώπους, τους θαυμάζουμε, αλλά δεν ξέρουμε πολλές φορές το όνομα τους, πόσο μάλλον την ιστορία, αλλά και την πορεία τους στην τέχνη!
Είναι ένα εκπληκτικό βιβλίο, το οποίο πρωτοκυκλοφορησε το 2003, και μέσα στην ίδια χρονιά είχε δυο επανεκδόσεις.
Διαβάζοντας το, νοιώθεις μια «ζεστασιά», νοιώθεις να έρχονται κοντά σου, πλάι σου, οι άνθρωποι αυτοί που μεγάλωσες μαζί τους, που γέλασες, η συγκινήθηκες, παρακολουθώντας τους να παίζουν στο «πανί», η στην μικρή οθόνη.Ας γνωρίσουμε και τον συγγραφέα του βιβλίου «ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ», τον άνθρωπο που φέρνει κοντά μας τον Ελληνικό Κινηματογράφο, και τους ανθρώπους του.
Ο Αντώνης Πρεκας, γεννήθηκε στην Ερμούπολη της Σύρου το 1960.
Είναι παντρεμένος με την Δημοσιογράφο Ελσα Συμεωνισου, και έχουν δυο παιδιά.
Σπούδασε πολιτικές επιστήμες στην ΑΣΠΕ και υποκριτική στις Δραματικές Σχολές Εθνικού Ωδείου, και Ωδείου Αθηνών.
Από το 1979 εργάζεται ως δημοσιογράφος κυρίως σε μεγάλες Αθηναϊκές εφημερίδες, αλλά και σε περιοδικά, και κατά καιρούς στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο.
Στον κινηματογράφο έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 10 ταινίες, και σε δυο σήριαλ στην τηλεόραση.
«Αρραβωνιάσματα» (ΕΤ 1-1983),και «Άλλη το πρωί, άλλη το βράδυ» (Mega 1994).
Σκηνοθέτησε περισσότερες από 20 θεατρικές παραστάσεις, και έγραψε και επιμελήθηκε ποιητικές βραδιές σε μορφή πολυθεαματος μεταξύ άλλων για τους : Κώστα Βάρναλη, Κώστα Καβάφη, για το Δημοτικό τραγούδι, και άλλα.
Έγραψε επίσης θεατρικά έργα, και διασκεύασε για το θέατρο τα διηγήματα του Αντώνη Σαμαράκη «Οδός Ταχυδρομείου», και «Γραφείο ιδεών».
Έχει γράψει και αρκετά βιβλία!
1977: «Όπως τα βλέπω», ποιήματα.
1981: «Σημάδια του καιρού», ποιήματα.
1988: «Συμφωνίες και δωδεκαλογοι», ποιήματα.
1996: «Σπονδές ασπόνδυλων», ποιήματα (εκδόσεις Πατάκη).
Το 2000, ήταν ο διευθυντής έκδοσης CD ROM με την ιστορία της Ελληνικής τηλεόρασης, το οποίο κυκλοφόρησε από το «TV ΕΘΝΟΣ», με επιμέλεια κειμένων της Ρένας Θεολογιδου.
Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα για τον Αντώνη Πρεκα, για τις εφημερίδες στις οποίες εργάστηκε, και άλλα πολλά, αλλά δεν νομίζω να χρειάζεται.
Αποκτήστε ΟΛΟΙ τον ΠΡΩΤΟ τόμο του βιβλίου «ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ», και γνωρίστε τριανταδυο αστέρια του κινηματογράφου μας.
Ζαννινο, Παντελής Ζερβός, Σαπφώ Νοταρά, Νίκος Φερμας, Αθηνόδωρος Προυσαλης, Σουλη Σαμπαχ, Δημήτρης Νικολαιδης, Αντώνης Παπαδόπουλος, και άλλοι πολλοί μεγάλοι ηθοποιοί, θα σας «σφίξουν το χέρι», για την γνωριμία.«ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ»!
Καλή ανάγνωση.
Βασίλης Τσούγκαρης
tsougarisgnomi@gmail.com
Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ
Today at InfognomonPolitics
Β. Κασκαρέλης: Μοναδική ευκαιρία για ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα
Η Ομογένεια έχασε τον «Κολοκοτρώνη» της – «Έφυγε» στα 56 του ο Π. Νικολόπουλος
Συμφωνία για το σχέδιο διάσωσης της Ελλάδας..Δεν είναι λευκή επιταγή, λέει ο Αλμούνια
Στην Ουκρανία κέρδισε η... Μόσχα
Όποιος βρει ποιός ειδοποίησε τον Χριστοφοράκο, κερδίζει ένα οικόπεδο εξ αδιαιρέτου ή ένα στεγνωτήριο ή ένα τηλεφωνικό κέντρο!
Χάνουν το επίδομα επικινδυνότητας χιλιάδες στρατιωτικοί
Άρχισε τον διάλογο με εικονικό βομβαρδισμό στο Φαρμακονήσι η Άγκυρα!
Στη μάχη για τις νησίδες της Ανατολικής Κινεζικής Θάλασσας το Πεκίνο
Ανθ' ημών Δρούτσας
Τρεις ακόμη νέοι σταθμοί μέτρησης αέριων ρύπων στο Νομό Κοζάνης
Η ρωσική αρκούδα βρυχάται!
Διονύσιος Σολωμός, (1798-1857)
«Η Μακεδονία είναι τόσο ελληνική όσο και η Ακρόπολη» λέει ο πρωθυπουργός της Νότιας Αυστραλίας
«Κόλπα» και «συμμαχίες» από την Αλβανία
Το θεώρημα περί ιθαγένειας και ενσωμάτωσης
Ο αντισημητισμός είναι βδελυρή και κολάσιμη πράξη, ο ανθελληνισμός;
Το Βρώμικο Δίδυμο και η Κυπριακή Δημοκρατία
Το θρήσκευμα του Ομπάμα και ο κ. Χρυσοχοΐδης
Ἔκθεση… Προξενικῆς Τέχνης!
19% του πληθυσμού που ζει στην Αθήνα είναι μετανάστες
Ο βρώμικος ρόλος των Άγγλων μετά το Κυπριακό επεκτείνεται και στο Σκοπιανό!
Euronews: Τώρα και στην τουρκική γλώσσα
Σκοπιανό: Ο ...λύκος στην αντάρα χαίρεται
Πολυβολεία της Ε.Φ. στο έλεος του χρόνου
Η εγκληματική κλίκα που κινεί τα νήματα στην Ελλάδα!
Labels:
άρθρα,
ενημέρωση,
επικαιρότητα,
σχόλια,
τίτλοι
Διαβάστε στo Salonica Press
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Διαβάστε στo Salonica Press όλες τις βασικές ρυθμίσεις του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, όπως ανακοινώθηκαν σήμερα, με παραδείγματα και πίνακες, έτσι όπως τα παρουσίασε ο Υπουργός Οικονομικών. Όλες οι λεπτομέρειες του νομοσχεδίου χωρισμένο στα παρακάτω μέρη :
ΒΑΣΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (part1)
Α. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (part2)
Β. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
Γ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (part3)
Δ. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΕΠΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ
Salonica Press News
Εβδομαδιαία Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
http://www.salonica-press.blogspot.com/
Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ
ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ Σαρωτικές ανατροπέςστους φόρους και τους μισθούς
Κρας τεστ για 48 μοντέλα του 2009
Βροχή απολύσεων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
Επιστροφή στη ρωσική τροχιά
Οι... φρουροί του Σαμαρά
«Προσκλητήριο» καρτούν στην Αθήνα
Είπαν στον Χριστοφοράκο «φύγε»
«1η Μαρτίου: Είκοσι τέσσερις ώρες χωρίς εμάς...»
Γυμναστική στον αέρα!
Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ
ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Στη Γουαδελούπη, μια πεισματάρικη σπίθα λαμπάδιασε ολόκληρο το αρχιπέλαγος
Διαστημικές και πολιτικές φιλοδοξίες
Κριτική στις Αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Τα αρχεία της μαύρης περιόδου του Μάο
Labels:
άρθρα,
γεωπολιτική,
ενημέρωση,
σχόλια,
τίτλοι
Έζησε 27 ημέρες στα συντρίμμια!!!
Έζησε 27 ημέρες στα συντρίμμια!!!http://apolitistosteki.blogspot.com/2010/02/27.html
Απολίτιστο Στέκι
Labels:
απολίτιστο στέκι,
άρθρα,
ενημέρωση,
σχόλια
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)