Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2008

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣΑναζητήσεις πολιτιστικής πολιτικής
Στα έντεκα δοκίμια αυτού του βιβλίου ο Λαοκράτης Βάσσης αναζητεί τα π ο λ ι τ ι σ τ ι κ ά π α τ ή μ α τ α του τόπου μας στην ομιχλώδη ανηφοριά του 21ου αιώνα. Απ' τον πρόλογό του προϊδεάζει για το περιεχόμενό του:
«Οι Αναζητήσεις πολιτιστικής πολιτικής είναι απόπειρες απαντήσεων στις πολιτιστικές μου αγωνίες.
Στις ελληνικές πολιτιστικές μου αγωνίες...».
Γνωρίζοντας καλά τον κίνδυνο της ιδεολογικοποίησης των αναζητήσεών του, δεν προσπαθεί να «κλείσει» αλλά να «ανοίξει» τον προβληματισμό για ένα ευρύ φάσμα πολιτιστικών θεμάτων.
«Ο ελληνισμός, γράφει, δεν είναι θρησκεία, η ελληνικότητα δεν είναι δόγμα».
Αναζητώντας την πολιτιστική μας στρατηγική:
α) συνεισφέρει στον προσδιορισμό του χαρακτήρα της και στην αποσαφήνιση του πολιτιστικού μας προβλήματος και
β) ψάχνει τον αξιακό πυρήνα και τις ρήτρες, όπως τις αποκαλεί, του παραδοσιακού πολιτιστικού μας προτύπου, που αυτές ορίζουν τις ζητούμενες πολιτιστικές συντεταγμένες του ελληνισμού.
Τις θεωρήσεις του συνοδεύει και η αποτύπωση του στίγματος δέκα συγκεκριμένων προτάσεων, που συνθέτουν το δυνητικό πλαίσιο της ακολουθητέας πολιτιστικής πολιτικής, αλλά και προτάσεις βαρύνουσας σημασίας πολιτιστικών παρεμβάσεων, όπως η ίδρυση τριών μεγάλων υπερατλαντικών Μουσείων ή η δημιουργία της Μεγάλης Βιβλιοθήκης της Γραμματείας του Ελληνισμού.
Συναρτά τη λύση του πολιτιστικού μας προβλήματος, τη δημιουργική πολιτιστική μας διέξοδο προς το μέλλον, με τη διεμβόλιση του παγιδευτικού δίπολου: νοσηρός ελληνοκεντρισμός -νοσηρός αντιελληνοκεντρισμός, που απ' τα μέσα της Μεταπολίτευσης άρχισε να εμφανίζεται ως σύγκρουση «εκσυγχρονιστών» - «αντίεκσυγχρονιστών», ψευδώνυμη προφανώς σύγκρουση, πίσω απ' την οποία κρύβονται όλες οι αλληλοτροφοδοτούμενες διχαστικές ακρότητες που ταλάνισαν και ταλανίζουν τον τόπο μας.
Το περιώνυμο βιβλίο ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, που καλώς απεσύρθη, είναι ενδεικτικό και διδακτικό επεισόδιο αυτής της ψευδώνυμης και αδιέξοδης σύγκρουσης (βλ. Τα ενδότερα του βιβλίου ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, σελ. 115-120).
Μεταξύ των πολλών θεμάτων που προσεγγίζει, όπως δείχνουν και οι τίτλοι των δοκιμίων, είναι ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος
«Η πολιτιστική αντίσταση των τοπικών κοινωνιών» και προπαντός η επίμαχη σχέση «Αριστεράς και πολιτιστικής πολιτικής».
Ο επίλογος στο συγκεκριμένο δοκίμιο είναι χαρακτηριστικός:
«Η σύχρονη Αριστερά, για να μπορεί να διεκδικεί ρόλο πολιτικής και πολιτιστικής πρωτοπορίας, άρα την ιδεολογική της «ηγεμονία», πρέπει, να έχει τόπο και να πατάει γερά στον τόπο της.
Γιατί μια Αριστερά χωρίς «τόπο», είναι μια ανέστια και καθ' όλα... άτοπη Αριστερά».
Στο τελευταίο δοκίμιο του βιβλίου: Καράγιωργας και Μεταπολίτευση, όπου φωτίζει την εναλλακτική πολιτική σκέψη του αγωνιστή με το απαράμιλλο ήθος, σημειώνει:
«Η μορφή του Καράγιωργα ενοχλεί.
Ενοχλεί την πολιτική της ενοχής και την κοινωνία της συνενοχής.
Ενοχλεί, γιατί θυμίζει πως υπήρχε κι άλλος δρόμος στη Μεταπολίτευση.
Ενοχλεί, γιατί θυμίζει πως και τώρα, στη Μεταπολίτευση των επιγόνων, με τη μελαγχολία να επικάθηται στους ορίζοντές μας, υπάρχει άλλος δρόμος».
Στις «Αναζητήσεις Πολιτιστικής Πολιτικής» ο Λαοκράτης Βάσσης, όπως τα θέλει και η αλήθεια του ποιητικού λόγου (βλ. σελ. 11), ψάχνει ανοιχτό πολιτιστικό δρόμο προς το μέλλον προσπερνώντας τους φρυάζοντες νεοορθόδοξους ψευτοκαλόγερους» και τους προπετείς προοδευτικούς του τόπου μας. Τίτλος: Αναζητήσεις πολιτιστικής πολιτικής Συγγραφέας: Λαοκράτης Βάσσης ISBN: 978 - 960 - 6748 - 30 - 1 Σελίδες: 178

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ IANOSΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ H Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία. διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Παρατήρηση πουλιών: δραστηριότητα για μικρούς και μεγάλους» στον ΙΑΝΟ Θεσσαλονίκης. Τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2008, ώρα 19:00 το βράδυ, στον ΙΑΝΟ (Αριστοτέλους 7), τα βιβλιοπωλεία ΙΑΝΟΣ σε συνεργασία με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα «Παρατήρηση πουλιών: δραστηριότητα για μικρούς και μεγάλους».
Θα μιλήσει ο Χρήστος Βλάχος, Φωτογράφος Άγριας Φύσης. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που έχει την τύχη, λόγω ανάγλυφου και γεωγραφικής θέσης, να φιλοξενεί πολλά και σημαντικά είδη πουλιών, περισσότερα από 430.
Είναι εύκολο και έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να παρατηρείς τα άγρια πουλιά.
Η παρατήρηση και η φωτογράφιση πουλιών, χόμπι όχι πολύ γνωστά στη χώρα μας, κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.
Η ομιλία θα συνοδεύεται με φωτογραφικό υλικό από εντυπωσιακά πουλιά, φωτογραφημένα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Υπουργείο Δημόσιας Τάξης Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος
Γραφείο Τύπου ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: 2007 Ώρα: 09:25 Αθήνα: 06/10/2008 Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 18:32 χθες, στην Πλατεία Κουμουνδούρου και Ευριπίδου, στο Κέντρο της Αθήνας.
Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν υλικές ζημιές σε τρία Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα και σε μία μοτοσικλέτα. Στο έργο της κατάσβεσης έλαβαν μέρος οχτώ πυροσβεστικοί υπάλληλοι με τρία οχήματα.
Προανάκριση διενεργείται από το αρμόδιο Ανακριτικό Τμήμα. Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 03:40 σήμερα, σε εργοστάσιο επίπλων, 500 τ.μ. περίπου, στην ΒΙ.Π.Ε. Λάρισας, στο Νομό Θεσσαλίας.
Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν σοβαρές υλικές ζημιές στον εξοπλισμό και στο εμπόρευμα της επιχείρησης.
Στην κατάσβεση της πυρκαγιάς έλαβαν μέρος δέκα πυροσβεστικοί υπάλληλοι με πέντε οχήματα.
Για τα αίτια της πυρκαγιάς διενεργείται προανάκριση από το Ανακριτικό Τμήμα της Υπηρεσίας μας. Οι ισχυροί άνεμοι που εκδηλώθηκαν από το πρωί χθες, στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση δέντρων, την επικίνδυνη κλίση αυτών καθώς και αποκολλήσεις αντικειμένων από διάφορα σημεία.
Η Υπηρεσία μας δέχτηκε 44 κλήσεις για παροχή βοηθείας, οι οποίες αντιμετωπίστηκαν από 27 συνεργεία με 54 πυροσβεστικούς υπαλλήλους.
Γραφείο Τύπου Α.Π.Σ., Ριζαρείου 1 και Μ. Ασίας, Χαλάνδρι, Τ.Κ. 15233 Τηλ.:2108178271-4, Fax: 2108178275-6, http://www.fireservice.gr - e-mail: mail@fireservice.gr

INFOSYSTEM. Αλλη μια αποτυχία για τη μίζερη Θεσσαλονίκη

ΑΠΟ ΤΟ TAXALIA
σκληρές αλήθειες, που πονάνε τους Θεσσαλονικείς.....
Μετά την φετινή αποτυχημένη διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, σειρά είχε η φθίνουσα τα τελευταία χρόνια Infosystem. Στην πιο άρπα κόλλα διοργάνωση των τελευταίων ετών αποδείχθηκε περίτρανα ότι και η Helexpo θέλει η έκθεση να φύγει από την Βόρειο Ελλάδα.
Δεν θέλω να ακούσω ότι το παίζω μάχη μεταξύ Βορείων και Νοτίων.
Με την Helexpo τα έχω και την καρμιριά τους. Παρατηρήστε την φωτογραφία από το περίπτερο της Ψηφιακής Ελλάδας και θα καταλάβετε. Η φωτογραφία τραβήχτηκε σήμερα στις 12:00 το πρωί.
Η Ψηφιακή Ελλάδα που θεωρείτε κρατικό περίπτερο τα είχε μαζέψει μια μέρα πριν ολοκληρωθεί η διοργάνωση και συνεχίζω με τα απαράδεκτα της διοργάνωσης: 1) Το περίπτερο FutureLand δεν στήθηκε ποτέ.
Ο χώρος χρησιμοποιήθηκε για στάθμευση οχημάτων 2) Οι συμμετοχές χωρούσανε κάλλιστα σε ένα μόνο περίπτερο 3) Δεν συμμετείχε καμία μεγάλη εταιρεία με τεχνολογία αιχμής.
Αυτό σημαίνει ότι είτε τα ενοίκια είναι απλησίαστα είτε ότι δεν έχει γίνει καλή προώθηση της έκθεσης 4) Στο 14ο Συνέδριο βαρούσανε μύγες οι λιγοστοί σύνεδροι.
Άσε που για να συμμετάσχει κάποιος έπρεπε να πλήρωνε από 150 ευρώ και πάνω.
Για φοιτητές να φανταστεί κανείς ήτανε 70 ευρώ.
Ποιος να πατήσει πόδι εκεί μετά.
Γιατί όμως στο 10 Συνέδριο Πληροφορικής που έγινε στην Αθήνα και διοργανώθηκε από το Υπουργείο Οικονομίας η είσοδος ήτανε δωρεάν;
Με τέτοια και με τέτοια ο ένας μετά τον άλλον θεσμό έρχεται η απαξίωση.
Κλείστε λοιπόν την Infosystem και στείλτε την κάπου αλλού τουλάχιστον εμείς που ενδιαφερόμαστε πραγματικά μη μας ταλαιπωρείτε να επισκεφτούμε απαράδεκτες διοργανώσεις Σημ. taxalia.
ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΦΙΛΟ ¨ΔΗΜΟΤΗ" !!!!! http://dhmoths.blogspot.com/2008/10/blog-post_04.html
Σχόλιο δικό μας.
Οχι απλά συμφωνούμε με τους παραπάνω, αλλά θα προσθέσουμε ότι την τελευταία τριετία, η πόλη έχει απαξιωθεί γενικότερα από κάθε τι ενδιαφέρον.

'Ερχονται τα νέα, ταχύτερα ευρυζωνικά δίκτυα

ΑΠΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Οι εταιρείες κατασκευής κινητών τηλεφώνων, λογισμικού και Η/Υ ενώνουν τις δυνάμεις τους για έναν κοινό σκοπό, την προώθηση των ασύρματων ευρυζωνικών δικτύων για τους φορητούς υπολογιστές. Η συμμαχία αυτή έχει ως στόχο την κατασκευή ασύρματων μονάδων ενσωματωμένων στους φορητούς υπολογιστές, ώστε να χρησιμοποιούν τις μελλοντικές υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας. Οι φορητοί υπολογιστές που διαθέτουν ένα τέτοιο τσιπάκι, θα είναι έτοιμοι για τα ασύρματα δίκτυα τρίτης και τέταρτης γενιάς και θα κυκλοφορήσουν τα Χριστούγεννα σε 91 χώρες. «Mobile Broadband» Οι φορητοί υπολογιστές που θα διαθέτουν το λογότυπο «Mobile Broadband», θα έχουν ενσωματωμένο το εν λόγω τσιπάκι επιτρέποντας στο χρήση να σερφάρει στο Ίντερνετ με ακόμη μεγαλύτερες ταχύτητες. Ωστόσο, ουσιαστικά οι κάτοχοι ενός τέτοιου φορητού υπολογιστή θα είναι εν αναμονή των ασύρματων δικτύων ασύρματης γενιάς που θα απογειώσουν τις ταχύτητες φτάνοντας ακόμη και τα 7 Mbs. Η στήριξη από την GSM Association «Θα είναι αντίστοιχο με τις υπηρεσίες των ενσύρματων ευρυζωνικών υπηρεσιών και παραπλήσιο σε αυτό που σήμερα αποκαλούμε wi-fi spot», αναφέρει ο Μάικ Ο'Χάρα, εκπρόσωπος Τύπου της GSM Association, που έχει συμβάλλει στην τεχνολογία Mobile Broadband.
Είναι χαρακτηριστικό πως ο κ. Ο'Χάρα ανέφερε ότι οι συγκεκριμένοι φορητοί υπολογιστές θα πωλούνται στα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας. «Οι πελάτες θα πηγαίνουν στο κατάστημα ενός δικτύου κινητής τηλεφωνίας, θ' αγοράζουν έναν φορητό υπολογιστή, ο οποίος θα είναι έτοιμος να συνδεθεί άμεσα με Διαδίκτυο», τονίζει ο εκπρόσωπος της GSM Association και προσθέτει:
«Είναι μία σημαντική προοπτική.
Είναι η φυσική εξέλιξη από αυτό που βλέπαμε ως τώρα στα δίκτυα wi-fi, όπου ο κόσμος χρειαζόταν μία εξωτερική κάρτα για να σερφάρει στο Διαδίκτυο». Ο Χαγκ Πάντφιλντ, ανώτατο στέλεχος της Vodafone δηλώνει:
«Είναι σημαντικό για εμάς να διευκολύνουμε την πρόσβαση των πελατών μας στο ασύρματο ευρυζωνικό δίκτυο».
Επεσήμανε μάλιστα πως το λογότυπο στους νέους φορητούς υπολογιστές θα προσφέρει τη διαβεβαίωση στους χρήστες ότι διασφαλίζεται η μελλοντική τους χρήση.
«Θα δημιουργήσουμε νέα δεδομένα στο ασύρματο Ίντερνετ» τονίζει ο Πάντφιλτ. Τα νέα ασύρματα δίκτυα προωθούνται από την GSM Association, η οποία εκπροσωπεί το 80% των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, μεσολάβησε και πραγματοποίησε τις διαπραγματεύσεις για το νέο πρωτόκολλο. Το GSM είναι ευρύτατα διαδεδομένο στην Ευρώπη κι την Άπω Ανατολή. Στις ΗΠΑ, αντιθέτως, οι εταιρείες χρησιμοποιούν διαφορετική τεχνολογία για τα δίκτυά τους. Οι 16 εταιρείες που συμμετέχουν στο εγχείρημα έχουν δεσμευθεί να ξοδέψουν 1 δισ. λίρες για την προώθηση του λογότυπου και την ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τους νέους φορητούς υπολογιστές.
Ορισμένες από τις εταιρείες που έχουν υπογράψει στη «συμμαχία» είναι οι Dell, Toshiba, Lenovo, 3, Microsoft, T-Mobile, Ericsson, Orange, Qualcomm και Vodafone.
Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σίγουρο πότε οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα έχουν αναβαθμίσει τα δίκτυά τους, ώστε να στηρίζουν τη νέα τεχνολογία. www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Ουρανούπολη, για την υπόθεση της ανταλλαγής εκτάσεων με τη λίμνη Βιστωνίδα, αλλά και τη διεκδίκηση γης από μοναστήρια σε όλη τη χώρα, πραγματοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ, παρουσία του προέδρου της κοινοβουλευτικής ομάδας του, Αλέκου Αλαβάνου, βουλευτών και κομματικών στελεχών του.
Ο κ. Αλαβάνος χαρακτήρισε την υπόθεση της Βιστωνίδας "διαχρονικό, δικομματικό σκάνδαλο", επανέλαβε την πρότασή του για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής της Βουλής, που θα διερευνήσει όλες τις "ανοιχτές υποθέσεις από άκρου σε άκρο της Ελλάδας" και πρότεινε να κληθούν να καταθέσουν στην ανακριτική έρευνα, "όχι ως ύποπτοι, αλλά ως μάρτυρες" και πολιτικά πρόσωπα που χειρίστηκαν την υπόθεση, ώστε "να φανεί αν υπάρχουν, ή όχι, ευθύνες τους".
Ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε τις "διεκδικήσεις και τις παραχωρήσεις γης" σε μοναστήρια στη Χαλκιδική, την Ξάνθη, αλλά και στη μονή Τοπλού στην Κρήτη.
Επισήμανε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, στο επόμενο διάστημα, θα επιμείνει σε νομοθετική ρύθμιση για την επιστροφή "δημόσιων, δημοτικών και ιδιωτικών εκτάσεων στους πραγματικούς κυρίους τους", με κατάθεση ερωτήσεων στη Βουλή "για την καθεμία περίπτωση ξεχωριστά", ενώ ζητά τη παρουσία του ελληνικού δημοσίου σε όλες τις δίκες με τα μοναστήρια, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει ισχυρότατη νομική στήριξη για την αμφισβήτηση των τίτλων, που επικαλούνται.
"Τα χρυσόβουλα να μπουν στα μουσεία των κειμηλίων του Αγίου Όρους και της μονής Τοπλού.
Δεν μπορούν να καθορίζουν βυζαντινοί αυτοκράτορες τι θα γίνει στην ελληνική δημοκρατία", τόνισε ο κ. Αλαβάνος. Χαρακτήρισε "μαφία" την ηγεσία του Βατοπαιδίου και "άλλων μονών", διαχωρίζοντάς τους από το σύνολο των μονών και των μοναχών, αλλά τόνισε ότι "και η σιωπή είναι συνενοχή".
Το Άγιον Όρος "θα μπορούσε να ήταν επίγειος παράδεισος, αντί να καταντήσει, τουλάχιστον σε ορισμένες μονές, έδρα μαφίας, χώρος ρίαλ εστέιτ και οίκος εμπορίου", είπε και πρόσθεσε:
"Η σκήτη του Εφραίμ είναι στον Κορυδαλλό.
Και μη μας απειλεί με ευρωπαϊκά δικαστήρια, θυμούμενος τον Κωνσταντίνο Γκλύξμπουργκ, διότι δεν θα έχει καμία τύχη.
Και κάπου η πρόκληση είναι μεγάλη".
Αναφερόμενος στην επιστολή της Ιεράς Κοινότητας προς τον ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία καλούσε τους διαδηλωτές να σεβαστούν το άβατο του Αγίου Όρους, ο κ. Αλαβάνος, τόνισε :
"Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται να σεβαστεί το άβατο του Αγίου Όρους, όσον αφορά τις παρανομίες που έχουν γίνει.
Άβατο στις παρανομίες δεν υπάρχει για μας".
Επανέλαβε δε το αίτημα για "διακριτούς ρόλους" και "δομικό χωρισμό εκκλησίας- κράτους" και ανακοίνωσε ότι η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, παρότι "εκτιμά τη μετριοπάθεια και τη διαλλακτικότητα του νέου αρχιεπισκόπου" δεν θα παραστεί στον αυριανό αγιασμό της Βουλής, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις διεκδικήσεις των μοναστηριών.
Την ανάγκη ενότητας των δυνάμεων της ριζοσπαστικής αριστεράς "και πέρα από το ΣΥΡΙΖΑ" για την αντιμετώπιση των λαϊκών προβλημάτων, επισήμανε ο Γιάννης Θεωνάς, μέλος της πολιτικής γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ.
Χαιρετισμούς απηύθυναν οι βουλευτές του κόμματος, Γιάννης Μπανιάς, Τάσος Κουράκης και Ευαγγελία Αμμανατίδου - Πασχαλίδου.
Στη συγκέντρωση συμμετείχαν επίσης μέλη του τοπικού συμβουλίου της Ουρανούπολης και εκπρόσωποι κινήσεων πολιτών από την Ξάνθη, την Καβάλα, την Κρήτη και άλλες περιοχές, όπου υπάρχουν διεκδικήσεις μοναστηριών.
Ακολούθησε πορεία μέχρι τη χερσαία οριογραμμή του Αγίου Όρους.
Εκεί, οι διαδηλωτές φώναξαν συνθήματα, ανάρτησαν τα πανό τους στην περίφραξη και αποχώρησαν.

«Ανένδοτος» Εφραίμ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
Η Μονή Βατοπαιδίου διαμηνύει ότι «θα προστατεύσει την περιουσία της με όλα τα μέσα και μέχρι τέλους και θέτει ζήτημα συνταγματικής της προστασίας και προσφυγής στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης».
Επίσης, όπως αναφέρει και στη σχετική ανακοίνωσή της, «δεν παραιτείται των ποσοστών που της ανήκουν από τη λιμνιαία έκταση της Βιστωνίδας».
Ενα από τα επιχειρήματα που θα προβληθούν είναι και το ότι το Ελληνικό Δημόσιο νοίκιαζε από το 1953 τη λίμνη Βιστωνίδα σε ψαράδες και έπαιρνε ενοίκιο, από το οποίο το 20% αποδιδόταν ετησίως με παράβολο στη Μονή Βατοπαιδίου και ένα άλλο 20% στην Αθωνιάδα Σχολή.
Εξάλλου η Μονή έχει ενημερώσει τους μοναχούς ότι, πέραν των άλλων, ήδη αυτή βρίσκεται σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση, αφού έχουν δεσμευθεί στις τράπεζες τα χρήματά της. Χθες ο ΣΥΡΙΖΑ –οι βουλευτές του οποίου σε ένδειξη διαμαρτυρίας θα απόσχουν από τη σημερινή ορκωμοσία στη Βουλή, παρά το γεγονός ότι οι βουλευτές του «σέβονται και εκτιμούν τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο και τη μετριοπαθή στάση του»– διοργάνωσε συλλαλητήριο στην Ουρανούπολη.
Μιλώντας προς τους συγκεντρωμένους ο επικεφαλής της Κ.Ο. κ. Αλέκος Αλαβάνος ζήτησε τον «κολασμό των υπευθύνων» για το «τεράστιο», όπως το χαρακτήρισε, «σκάνδαλο» το οποίο συνδέεται με τη Μονή Βατοπαιδίου.
«Ο κ. Εφραίμ και η παρέα του θα πρέπει να μεταφέρουν τη σκήτη τους στον Κορυδαλλό», τόνισε στην εκδήλωση που οργάνωσε κοντά στα όρια της Αθωνικής Πολιτείας ο ΣΥΡΙΖΑ και η συντονιστική διαδημοτική επιτροπή για την απόδοση των εκτάσεων «δημόσιων και ιδιωτικών» σ’ αυτούς που ανήκουν, στους πολίτες της Χαλκιδικής και άλλων περιοχών της χώρας.
«Ορισμένες μονές έγιναν έδρα της μαφίας», υποστήριξε και μίλησε για τις «επιδόσεις τους» στο «real estate».
Ανέφερε, επίσης, ότι «ο ηγούμενος της μονής Βατοπαιδίου, αρχιμανδρίτης Εφραίμ, και η παρέα του θα πρέπει να μεταφέρουν τη σκήτη τους στον Κορυδαλλό, για να γαληνεύσει η ψυχή τους».
Ο ίδιος, όπως και οι εκατοντάδες συγκεντρωμένοι που κρατούσαν πανό και φώναζαν συνθήματα ζήτησαν να επιστραφούν στους πολίτες στους οποίους και ανήκουν οι εκτάσεις που παραχωρήθηκαν στο Βατοπαίδι και άλλες μονές.
Ο κ. Αλαβάνος, απευθυνόμενος προς τους συγκεντρωμένους στο χώρο, μπροστά από τον Πύργο της Ουρανούπολης, είπε ότι «το Αγιον Ορος θα μπορούσε να είναι ένας επίγειος παράδεισος».
Απαντώντας στην επιστολή - παράκληση της Ιεράς Κοινότητας την οποία έλαβε εν όψει του συλλαλητηρίου του ΣΥΡΙΖΑ και εκφραζόταν σ’ αυτήν η ευχή και προτροπή «ν’ αποφύγουν, αυτή τη φορά, όσοι συγκεντρωθούν να παραβιάσουν το άβατον», υπογράμμισε ότι «δεν καταδικάζεται το Αγιον Ορος συνολικά», αλλά «συγκεκριμένες πράξεις και συμπεριφορές». Οι συγκεντρωθέντες πραγματοποίησαν πορεία από την Ουρανούπολη προς τα όρια με τον Αθω.
«Επισφαλή και χρονοβόρα», χαρακτήρισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος «τη μέθοδο που φαίνεται», όπως είπε, «να διαλέγει η κυβέρνηση» για ανάκληση αποφάσεων για τη μεταβίβαση εκτάσεων του Δημοσίου στη Μονή Βατοπαιδίου. Κάλεσε μάλιστα την κυβέρνηση «να αποδεχθεί και να υπερψηφίσει την πρόταση νόμου που κατέθεσε στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ για την ανάκληση όλων των διοικητικών πράξεων και την αυτοδίκαιη ακύρωση όλων των συμβάσεων που σχετίζονται με το Βατοπαίδι».
Σχολιάζοντας την απόφαση που ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Αντώνη Μπέζα, υποστήριξε ότι «ανοίγει προβλήματα, αντί να προστατεύει το δημόσιο συμφέρον και τη δημόσια περιουσία».

Από 78 έως 87 λεπτά το λίτρο το πετρέλαιο θέρμανσης

ΑΠΟ ZOUGLA
Πάνω από 78 λεπτά το λίτρο θα «ανοίξει» η αγορά του πετρελαίου θέρμανσης, ενώ σε μικρό χρονικό διάστημα η τιμή αναμένεται να εκτιναχθεί έως και τα 85 λεπτά το λίτρο.
Μάλιστα, τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η πιθανότερη τιμή «εκκίνησης» είναι τα 83 λεπτά το λίτρο. Αυτό σημαίνει ότι με το «άνοιγμα» της αγοράς, ο καταναλωτής θα επιβαρυνθεί κατά 120 ευρώ ανά τόνο, ενώ στη συνέχεια η επιβάρυνση αυτή θα αγγίξει και τα 250 ευρώ για κάθε τόνο.
Ακόμη ακριβότερο σε σχέση με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα είναι το πετρέλαιο θέρμανσης στην επαρχία, καθώς τα μεταφορικά έξοδα επιβαρύνουν την τιμή τουλάχιστον κατά 2-3 λεπτά το λίτρο. Στις 15 Οκτωβρίου, που αρχίζει η διανομή του «φθηνού» πετρελαίου για κάθε τόνο, η μέση οικογένεια πρέπει να διαθέτει από 900 έως 1050 ευρώ.
Εάν τώρα η ετήσια κατανάλωση διαμορφώνεται στους τρεις τόνους, γίνεται κατανοητό ότι το συνολικό θα διαμορφωθεί από 2.700 έως 3.150 ευρώ.
Ποσά διόλου ευκαταφρόνητα για τον ετήσιο προϋπολογισμό μιας οικογένειας, αφού ξεπερνάνε ακόμη και το κόστος άλλων βασικών αναγκών. Από πέρσι έχουν κάνει την εμφάνισή τους φαινόμενα όπως το «βερεσέ», ενώ οι παραγγελίες μειώθηκαν αισθητά σε σχέση με τον όγκο των προηγούμενων ετών.
«Βάλε 200-300 λίτρα τώρα και βλέπουμε», έλεγαν πολλοί καταναλωτές, καθώς είχαν εξασφαλίσει μόνο 200-250 ευρώ για τη θέρμανσή τους.
Όμως, οι παραδόσεις σε μικρότερες ποσότητες επιβαρύνονται 2-4 λεπτά το λίτρο. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση ακόμη μελετά τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης κάτω από τα 300 ευρώ στους ανέργους και χαμηλοσυνταξιούχους, ενώ ο εφετινός χειμώνας είναι ήδη εδώ με χαμηλές θερμοκρασίες και υψηλή υγρασία.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τον περσινό Οκτώβριο, η χειμερινή περίοδος άνοιξε με περίπου 65 λεπτά και έκλεισε τον Μάιο, όταν το πετρέλαιο βρισκόταν στις υψηλότερες τιμές ιστορικά, στα 83 λεπτά το λίτρο.
Και σαν μη φθάνει η δυσχερής κατάσταση στην αγορά καυσίμων, νέες αυξήσεις αναμένονται στα καύσιμα κίνησης από το νέο χρόνο.
Η επιβάρυνση υπολογίζεται στα 3-4 λεπτά το λίτρο από την 1η Ιανουαρίου 2009, εξαιτίας της εφαρμογής των νέων αυξημένων ειδικών φόρων κατανάλωσης και της παραγωγής των νέων καυσίμων κίνησης πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Συγκεκριμένα, από το νέο χρόνο, τα καύσιμα κίνησης θα έχουν μόλις 10 μέρη θείου ανά εκατομμύριο (10 ppm, ή 10 γραμμάρια στα 1.000 λίτρα), όπως προβλέπει κοινοτική οδηγία, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί το κόστος παραγωγής.
Επιπλέον, θα ισχύσουν και υψηλότεροι ειδικοί φόροι κατά περίπου 3%, που θα επιβαρύνουν την τιμή του λίτρου γύρω στο 1 λεπτό. Από την πλευρά του ο κ. Βλάχος ζήτησε από τους εκπροσώπους των διακινητών πετρελαίου θέρμανσης να περιορίσουν το περιθώριο κέρδους τους και, όπως είπε, εκείνοι δεσμεύθηκαν ότι θα… προσπαθήσουν.

ένας ποιητής που δεν πετάει στα σύννεφα...

ΑΠΟ LIBEROPOULOS.GRΚυριακή προς Δευτέρα άκουσα μιά δύωρη ραδιοφωνική εκπομπή (στον "9,84") και κατάλαβα γιατί η ελληνική τηλεόραση δεν θέλει εκείνους που έχουν κάτι να πουν, αλλά διαλέγει όσους δεν λένε τίποτα... Και ο ποιητής Δημήτρης Ιατρόπουλος έλεγε και έθιγε στα ερτζιανά με γνώση και χιούμορ, ενδιαφέροντα θέματα, από τα γκάλοπ για τους πολιτικούς μας ως τον Ομπάμα κι΄απο την παγκόσμια κρίση των εφημερίδων ως τον Αντώνη τον βαρκάρη τον σερέτη... Γλαφυρά και καταληπτά συμπλήρωνε τις ψηφίδες του παζλ της επικαιρότητας, που ελάχιστοι σχολιαστές και αναλυτές του "δελτίου των οκτώ" είναι σε θέση να κάνουν...
Και δίπλα του η γυναίκα του Κατερίνα, διάλεγε τραγούδια μιάς εποχής που έφυγε χωρίς γυρισμό, γιά να έρθη αυτή που ζούμε και δεν την αντέχουμε...
Με πινελιές συμπλήρωνε τον πίνακα μιάς εκπομπής που πληροφορούσε αλλά και ξεκούραζε την ακοή με καλοδιαλεγμένα τραγούδια...
Ακούστε την εκπομπή (μεσάνυχτα Κυριακής προς Δευτέρα) και δεν θα μετανοιώσετε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ E-PONTOS ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ Η Αδελφότητα Ποντίων και Μικρασιατών Ηπείρου σας ενημερώνει ότι ξεκινούν τα μαθήματα ποντιακών χορών για τη νέα διδακτική χρονιά 2008-2009, το Σάββατο 4 Οκτωβρίου στο Πνευματικό κέντρο του δήμου Ανατολής, Κερασούντος 13.
Νέες εγγραφές παιδιών: 4:00 μ.μ.
Νέες εγγραφές ενηλίκων: 6:00 μ.μ,
Τμήμα Γυναικών κάθε Πέμπτη στις 9:00 μ.μ
Τηλ. Επικοινωνίας 2651046901
Αδελφότητα Ποντίων και Μικρασιατών Ηπείρου
Κερασούντος 13
Τ.Κ. 45500
Ανατολή - Ιωάννινα
Τηλ. & Fax: 2651046901 "Το τρένο στο Σταθμό σφύριξε Ευρωπαϊκά" Με την παρουσία της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη στο ετήσιο Μνημόσυνο του δικού μας "Μάνθου" Χρήστου Παπαδόπουλου. Με την παρουσία εκλεκτών επισήμων και πλήθος λαού έγινε την Κυριακή στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους στο Σιδηροδρομικό Σταθμό το ετήσιο Μνημόσυνο του δικού μας συμμαθητή, φίλου, του αειμνήστου δάσκαλου Χρήστου Παπαδόπουλου.
Ο Χρήστος, εκπαιδευτικός στο επάγγελμα υπηρέτησε για πολλά χρόνια τον Ποντιακό Ελληνισμό, ενώ ήταν ο εμπνευστής στη Νυρεμβέργη της Γερμανίας, για την ίδρυση και δημιουργία της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων της Ευρώπης που για πολλά χρόνια βρέθηκε στην θέση του Γενικού Γραμματέα και του Προέδρου της.
Στο κατάμεστο Ιερό Ναό του Αγίου Χαραλάμπους Σιδηροδρομικού Σταθμού παραβρέθηκαν και τίμησαν με την παρουσία τους, ο Βουλευτής κ. Γιάννης Αμοιρίδης, οι Νομάρχες Πιερίας και Ημαθίας κ.κ. Γιώργος Παπαστεργίου και Κώστας Καραπαναγιωτίδης, ο επίτιμος πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη κ. Χρήστος Γαλανίδης, η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ποντιακών Συλλόγων κα Δήμητρα Παπαδοπούλου Sheik με σύσσωμο το Διοικητικό της Συμβούλιο η Αντινομάρχης κ. Αλέκα Καραφυλλίδου, ο Γεν. Γραμματέας της Νομαρχίας Πιερίας κ. Άκης Ελευθεριάδης, Νομαρχιακοί Σύμβουλοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι, Πρόεδροι Ποντιακών Σωματείων και πλήθος κόσμου.
Από τον Ποντιακό Σύλλογο Σιδ. Σταθμού
ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ποντιακού Συλλόγου του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κατερίνης, σε ειδική εκδήλωση δόθηκε το όνομα του αειμνήστου Χρήστου Παπαδόπουλου στην κεντρική αίθουσα των γραφείων του Συλλόγου.
Η εκδήλωση άρχισε με τελετή αγιασμού από τον π. Κυριάκο ο οποίος στο τέλος σκιαγράφησε την προσωπικότητα του αειμνήστου "γέννημα θρέμμα" της συνοικίας του Σιδηροδρομικού Σταθμού ενώ λίγο αργότερα ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Νίκος Φωτιάδης διάβασε την ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συλλόγου να δώσει το όνομά του στην κεντρική αίθουσα των γραφείων του συλλόγου. Στο σύντομο χαιρετισμό του έκανε αναφορά στην πορεία της Ομοσπονδίας και τον δεσμό με τον Χρήστο Παπαδόπουλο, λέγοντας:
"Σήμερα είναι μια μέρα τιμής, καθώς ο Ποντιακός Σύλλογος του Σιδηροδρομικού Σταθμού έδωσε στην κεντρική αίθουσα των γραφείων στον Χρήστο Παπαδόπουλο ένα σεμνό και άξιο δάσκαλο".
Η σημερινή παρουσία της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη και η παρουσία μου εδώ συμβολίζει τον συναισθηματικό δεσμό που είχαμε με τον αείμνηστο και την οικογένειά του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σ' όλες τις εκδηλώσεις τίμησε με την παρουσία του και ο συμπολίτης μας μέγας χορηγός των εκδηλώσεων της ομοσπονδίας Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη κ. Αμανάτης Ταγκαλίδης με την σύζυγό του.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΝΤΙΟΙ

ΑΠΟ E-PONTOS του Σάββα Καρακασίδη Τα τελευταία χρόνια στον χώρο μας άρχισε να δημιουργείται μια διαφορετική γενιά Ποντίων. Το φαινόμενο του επαγγελματία Πόντιου όσο πάει και παίρνει διαστάσεις. Ορισμένοι από την γενιά που μεγαλώνει είναι «προγραμματισμένοι» να ζήσουν από τον Ποντιακό χώρο. Κατ’ αρχήν να ξεκαθαρίσω ότι το αντίτιμο των οποιονδήποτε υπηρεσιών προσφέρει ο καθένας, το προσδιορίζει ο ίδιος, χωρίς να μπορεί να επέμβει κάποιος άλλος. Από τη διαδρομή του σημερινού Ποντιακού βίου μπορούν να εξαχθούν κάποια συμπεράσματα και να ασκηθεί κριτική σε κάποιους, χωρίς την επιβολή των απόψεών μας επάνω τους. Εν αρχή είναι ορισμένοι – λίγοι - από τους καλλιτέχνες οι οποίοι τα ποσά που ζητούν από ορισμένους Συλλόγους είναι απαγορευτικά για αυτούς. Παραδείγματα εκμετάλλευσης και δη φοιτητικών Συλλόγων είναι πολλά, όπως και για να μην αδικήσουμε την άλλη μεριά και κακομεταχείρισης από τους Συλλόγους σε καλλιτέχνες. Έχει ακουστεί μάλιστα ότι ορισμένοι ζητούν γεμάτο μεροκάματο σε καταστάσεις βροχής και ματαίωσης χορών πριν καν γίνει κατανάλωση και υπάρξουν εισπράξεις. Η εντύπωση μου είναι ότι οι περισσότεροι που τα κάνουν αυτά, δεν έχουν δει πως είναι να τρέξεις για έναν χορό, να καλέσεις κόσμο, να κάνεις διαφήμιση, να ενδιαφερθείς για τα πάντα, να μην πάει καλά ο χορός και να καταλάβεις ότι έτρεχες στην ουσία μόνο και μόνο για να πληρώσεις μια ορχήστρα. Ορισμένοι μάλιστα λένε πως πρέπει να τους δώσεις όλο το ποσό –αν κάτι πήγε στραβά- γιατί από αυτό ζούνε. Ερώτηση: είναι βιοποριστικό επάγγελμα τελικά το να είσαι Πόντιος; Αξίζει να μεγαλώνει κανείς με το όραμα να τραγουδάει καλά, ή να παίζει λύρα και να παίρνει 400-1000 ευρώ; Υπάρχουν παραδείγματα ηλικιών κάτω από 16 ετών που δεν πηγαίνουν να παίξουν αν δεν πάρουν ικανοποιητικότατο μεροκάματο για την ηλικία τους, πριν καν τελειώσουν την 3η λυκείου. Βλέπουν σαν ινδάλματα αυτούς που «καθαρίζουν» 800 ευρώ την βραδιά και όχι άλλες μορφές που με τον δικό τους τρόπο προσφέρουν πολλά περισσότερα αφιλοκερδώς. Τελευταία όμως το πράγμα παίρνει διαστάσεις και διογκώνεται επικίνδυνα… Μπαίνουν μέσα στο παιχνίδι ιστορικοί, που προσφέρουν υπηρεσίες έναντι αδράς αμοιβής. Υπάρχουν χοροδιδάσκαλοι (από βιντεοθεραπεία και όχι βιωματικοί) που ζουν από τους συλλόγους, ως ειδήμονες με προσφορά κατώτερη του αναμενομένου, ημιμαθείς, που πληρώνονται ακόμα και στις εκδηλώσεις. Βέβαια η ημιμάθεια και η αμάθεια είναι χαρακτηριστικό της γενιάς μας, η οποία βέβαια εδράζεται πάνω στον ωχαδερφισμό της προηγούμενης γενιάς, χωρίς μελέτες, χωρίς καταγραφές, βασισμένη στην προχειρότητα, την επιλεκτική ανάδειξη αξιών, πετώντας τους θησαυρούς που έμειναν θαμμένοι στην επαρχία και ξεθάφτηκαν πάλι με προχειρότητα δεκαετίες αργότερα, απουσία του οργανωμένου ποντιακού χώρου και χάσει πολύτιμο χρόνο από τους ανθρώπους της παράδοσης που μας άφησαν. Εμείς οι Πόντιοι θεωρούμε πιο σημαντικό να παινευόμαστε για ένα ταξίδι στο εξωτερικό που πήγαμε, παρά να καταγράψουμε οργανωμένα ένα cd, μία ιστορία ή οποιαδήποτε αυθεντική παρακαταθήκη για το μέλλον της επόμενης γενιάς. Εν αντιθέσει τις όποιες προσφορές μας στον Ποντιακό χώρο τις κοστολογούμε ακριβά με την απαράδεκτη δικαιολογία του «γιατί να παίρνει εκείνος τόσα, να μην πάρω κι εγώ Υπάρχει και άλλη χρηματοδοτούμενη φουρνιά, αυτοί που γυροκλώσκουνταν στα συνέδρια, όχι με δικά τους έξοδα, αλλά με συνδρομή συλλόγων, ομοσπονδιών και «τρώγνε και πίνε» άφοβα. Και αναρωτιέσαι: Ατοίν δουλείαν κ’ έχνε; Φυσικά και έχουν. Πρόχειρες υπηρεσίες επ’ αμοιβής αδράς. Τουλάχιστον ορισμένοι παίρνουν πολλά παράδας, αλλά το αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Κάποιοι άλλοι… Στο διά ταύτα επειδή η προχειρότητα στον Ποντιακό χώρο μας χαρακτηρίζει σε ύψιστο βαθμό, πρέπει να δώσουμε την σκυτάλη στους «πραγματικούς» ειδικούς για κάθε τομέα και όχι «περεκεντέδες» και να απορροφήσουμε και να διαιωνίσουμε τις σωστές πληροφορίες στην επόμενη γενιά, γιατί αν συνεχίσουμε έτσι θα ξεχάσουνε κι αυτά που ξέρανε… Σχόλιο δικό μας. Τα ίδια ακριβώς (πολλές φορές και χειρότερα) συμβαίνουν παντού. Υπάρχουν "επαγγελματίες" Θρακιώτες, Ηπειρώτες, Μακεδόνες, κλπ, υπάρχουν σήμερα τόσοι πολλοί επαγγελματιές, που πολλά πράγματα έχασαν την ουσία τους. "Φάτε πιείτε μωρ αδέρφια" λοιπόν.

Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2008

ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝΚυριακή, 5 Οκτωβρίου 2008 (20:30) MOYΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ (Πειραιώς & Ανδρονίκου)Μουσείο Μπενάκη ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ – ΚΟΥΝ Α΄ μέρος Κύκλος με την κιμωλία , για τραγούδι και πιάνο Τραγούδι : Τάσης Χριστογιαννόπουλος Πιάνο : Βίκυ Στυλιανού Ματωμένος γάμος, για τραγούδι, βιολοντσέλο και πιάνο Τραγούδι : Ειρήνη Κυριακίδου Βιολοντσέλο : Βαγγέλης Νίνα Πιάνο : Βίκυ Στυλιανού Β΄ μέρος Αποσπάσματα από τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη Τραγούδι : Ειρήνη Κυριακίδου, Τάσης Χριστογιαννόπουλος Χορωδία : Βαλέρι Ορέσκιν, Λώρα Βοβώνη, Κυριακή Τροχάνη, Βαγγέλης Μανιάτης Την Ορχήστρα των Χρωμάτων διευθύνει ο Μίλτος Λογιάδης

Σε ''κώμα'' το ΣΑΕ, διαλύεται και τυπικά το ''Ελληνοαμερικάνικο Εθνικό Συμβούλιο'' (ΕΕΣ)

ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΑΜΙ Η επισημοποίηση της παρακμής του ''οργανωμένου Ελληνισμού'' στις ΗΠΑ
Σε ''κώμα'' το ΣΑΕ, διαλύεται και τυπικά το ''Ελληνοαμερικάνικο Εθνικό Συμβούλιο'' (ΕΕΣ)
Σε ''φιρμάνια'', ''ανακοινώσεις'', χαζά ''μηνύματα'', ''χαιρετισμούς'', (που γράφονται και αποστέλλονται από... ένα άτομο) και συμμετοχή σε δεξιώσεις-εκδηλώσεις του πρέσβη μας στην Ουάσιγκτον, περιορίζεται η ''δραστηριότητα'' των δύο υποτιθέμενων ''μεγάλων'' Οργανώσεων (το ΕΕΣ έχει μέλη ανενεργές Ομοσπονδίες ελληνικών εθνικοτοπικών και μη συλλόγων).
Καμία επαφή με την Ομογένεια.
Τεράστιες οι ευθύνες των ηγετών τους γιά την κατάντια του ''οργανωμένου Ελληνισμού'' στις ΗΠΑ.
Πολλά ερωτηματικά γιά τον πραγματικό τους ρόλο και τις -πιθανές- σκοπιμότητες που εξυπηρετούν.- ΣΑΕ, ΗΠΑ:
''Σκοτώνονται'' στο ανενεργό περιφερειακό Συμβούλιο.
Καμία μα καμία επαφή της ηγεσίας του από τις εκλογές (αρχές Νοέμβρη 2006), ίσαμε σήμερα, με την βάση της Ομογένειας.- ΕΕΣ:
Μόνο 3 συνελεύσεις γιά τσακωμό, καμία μα καμία δραστηριότητα (Φεβρουάριος 2007, που ανάλαβε η νέα Διοίκηση, ίσαμε σήμερα).
Εξαίρεση η ''συμμετοχή'' του προέδρου του σε... δεξιώσεις- εκδηλώσεις της ... πρεσβείας μας στην Ουάσιγκτον.
- ΕΕΣ:
Αν κι ανενεργό, διατηρεί... πέντε (!) τραπεζικούς λογαριασμούς
- ''Λειτουργούν'' με ''ανακοινώσεις'', ''μηνύματα'' και ''χαιρετισμούς'' που γράφονται από το ίδιο άτομο γιά λογαριασμό της ηγεσίας των δύο Οργανώσεων και στέλνονται από το ίδιο κομπιούτερ σε ΜΜΕ και προεδροπαράγοντες.
- ''Αποδεκτές'' οι ηγεσίες τους, μόνο από δύο ελληνικά έντυπα στην Αστόρια Νέας Υόρκης, ''έναντι'' καταχωρήσεων.
- Ματαιοδοξία και ''ανάγκη'' γιά αυτοπροβολή μόνο της ηγεσίας τους ή κι ''άλλες'' σκοπιμότητες'' που στόχο έχουν και την τυπική διάλυση του οργανωμένου Ελληνισμού στις ΗΠΑ;
- ΓΙΑΤΙ, η ''αφασία'' τους και η έλλειψη - έστω- και του ελάχιστου έργου;

ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κυριακή σήμερα, και άλλοι είναι αραχτοί στο σπίτι, ενώ άλλοι ετοιμάζονται για μεσημεριάτικη έξοδο, με τα απαραίτητα "συνοδευτικά" αυτής! Δηλαδή, τσιπουράκι, μεζέ (όλα light) στα διάφορα στέκια της πόλης, κατά προτίμηση όσο γίνεται πιό παραλιακά. Η "νύφη του Θερμαικού" και ο κόσμος της. Η πιό τραγουδισμένη πόλη και αυτό όχι τυχαία. Μεγάλες μορφές του τραγουδιού, του χθές και του σήμερα την συμπεριέλαβαν στις δημιουργίες τους. ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ, ΧΙΩΤΗΣ, ΖΑΜΠΕΤΑΣ, και άλλοι πολλοί από τους παλιούς, αλλά και ΤΟΚΑΣ, ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ και άλλοι πολλοί από τους νεώτερους. Ας απολαύσουμε ένα από τα πολλά τραγούδια που γράφτηκαν για την πόλη μας.

Το βίντεο είναι από το πολύ καλό http://www.greektube.org