Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2009

ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΕ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΦΙΜΩΣΗΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΥΠΟΥΚΑΤΕΡΡΕΥΣΕ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΦΙΜΩΣΗΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ! ΑΘΩΟΣ Ο «ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ» ΚΟΝΙΟΡΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΒΡΑΧΙΟΛΙΔΗ Ο Δήμαρχος Χολαργού, ο κατ’ εξοχήν διώκτης του τύπου, ηττήθηκε κατά κράτος στην δίκη που έστησε σε βάρος του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ και του εκδότη του Μάκη Βραχιολίδη.
Παρά τις συστάσεις που του έκαναν δημοτικοί σύμβουλοι της παρατάξεώς του και όχι μόνον, προκειμένου να αποσύρει την μήνυση σε βάρος του Βραχιολίδη, ο Δήμαρχος Χολαργού ήταν ανένδοτος:
Ήθελε να καταδικάσει τον Μάκη Βραχιολίδη, παρουσιάζοντάς τον ως συκοφάντη στην κοινωνία του Χολαργού.

Γιατί το ελληνικό domain [.gr] δεν «χωράει» τους μουσουλμάνους της Θράκης;

Φαίνεται ότι για κάποιους λόγους το επίσημο ελληνικό domain [.gr] δεν εξυπηρετεί τους τουρκόφωνους συμπολίτες μας, αφού σχεδόν κανένας τούς, και κυρίως οι φορείς , δεν το υιοθετούν για τα δικά τους sites, προτιμώντας πάντα τα ανεξάρτητα διεθνή domains όπως .com, .net, .org και άλλα. Η κατάσταση στο θρακικό Internet σήμερα έχει ως εξής: ενώ μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχαν καθόλου τουρκόφωνα sites στη Θράκη, στα τελευταία 2 με 3 χρόνια, ως δια μαγείας, έκαναν την εμφάνισή τους στο Internet μαζικά όλοι οι τουρκόφωνοι φορείς – σύλλογοι, εφημερίδες κλπ. Βέβαια η απροσδόκητη αυτή εξέλιξη είναι από μόνη της άξια σχολιασμού και προσεκτικής μελέτης, αλλά για την ώρα ας κρατήσουμε το θετικό της υπόθεσης – ότι η Θράκη, φαινομενικά τουλάχιστον, αποκτάει περισσότερη παρουσία στο Internet και αυτό είναι καλό, εκ πρώτης όψεως. Αλλά υπάρχει κάτι το περίεργο σε όλο αυτό το εγχείρημα των τουρκόφωνων συμπολιτών μας, που δεν μπορεί να μείνει απαρατήρητο – το ότι όλα τα τουρκόφωνα sites της Θράκης στήνονται κατά κανόνα κάτω από τις διεθνείς καταλήξεις, όπως .com, .net, .org κλπ, αντί για το προφανέστατο εγχώριο .gr. Ακόμα και η καφετζού της Κομοτηνής, για την οποία πρόσφατα έγραψαν οι τοπικές εφημερίδες (σιγά την είδηση αλλά τι να κάνουν και αυτοί) έχει site με κατάληξη .com.
Αυτό που λέμε «και η κουτσή Μαρία στο dot com». Και στην προκειμένη δεν μας ενδιαφέρει τόσο τι κάνει ο κάθε ιδιώτης, αλλά το τι κάνουν και πως φέρονται οι πολιτικοί άρχοντες, τα ΜΜΕ, οι φορείς και τα σωματεία κ.λ.π., έχει σίγουρα μεγάλη σημασία. Ας δούμε λοιπόν τι έχουμε: Πολιτικά πρόσωπα Βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ: ilhanahmet.com Εφημερίδες Trakyanin Sesi: trakyaninsesi.com Gundem: gundemgazetesi.com Birlik: birlikgazetesi.info Rodop Ruzgari: rodopruzgari.com & burasibatitrakya.com Περιοδικά Gonulden Gonule: gonuldengonule.com Ogretmenin Sesi: ogretmeninsesi.org Yeni Bati Trakya Dergisi: yenibatitrakyadergisi.com Azinlikca: azinlikca.com, azinlikca.net & azinlikca.org Σωματεία Τουρκική Ένωση Ξάνθης: iskeceturkbirligi.org Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης: btaytd.com & gat1995.com Σύλλογος Τουρκοδυτικών Θρακιωτών: batitrakyalilar.com Άλλα Bati Trakyadan Haberler: trakyadan.com Πόρταλ Δυτικής Θράκης: batitrakya.net Ηλεκτρονικό περιοδικό BatiTrakyaHaber: batitrakyahaber.com Φωτεινή εξαίρεση αποτελούν οι: Εφημερίδα Olay: btrolay.gr Εφημερίδα Millet: millet.gr Περιττό να αναφέρω ότι σε όλα σχεδόν τα παραπάνω sites δεν θα βρείτε λέξη στα ελληνικά. Το μόνο ελληνικό που θα βρείτε είναι οι κρατικές διαφημίσεις (ΚΕΠ, INTERREG κ.λ.π.).
Αλλά ας το αφήσουμε αυτό για μια άλλη κουβέντα, γιατί το περιεχόμενο αυτών των sites έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Θα αναρωτιέστε με ποια αφορμή ασχολήθηκα με το θέμα.
Ίσως να θυμόσαστε ότι πριν από μερικού μήνες η Μουφτεία Κομοτηνής διατυμπάνιζε με δελτία τύπου προς πάσα κατεύθυνση τη δημιουργία του site της στο Internet, στην διεύθυνση www.mouftiakomotinis.gr.
Το site ήταν τρίγλωσσο – στα τουρκικά, αραβικά και ελληνικά (ακριβώς με αυτήν τη σειρά) και σε έναν παρατηρητή όλα έδειχναν απολύτως politically correct. Αλλά όπως φαίνεται, αυτή ήταν μόνο η βιτρίνα. Διότι για το ίδιο site τότε είχαν καταχωρηθεί επίσης τα ονόματα gumulcinemuftulugu.com & muftikomotini.com, τα οποία οδηγούσαν επίσης στο ίδιο site, και (δώστε φάση εδώ) με αυτά τα ονόματα (και όχι με το .gr) το site είχε καταχωρηθεί από τους δημιουργούς του σε όλους τους παγκόσμιους καταλόγους και άλλες πηγές, από Wikipedia έως Blogspot. Πριν από 1,5 μήνα το όνομα χώρου mouftiakomotinis.gr έληξε.
Ακόμα και μέχρι σήμερα οι υπεύθυνοι δεν το ανανέωσαν, προφανώς δεν ενδιαφέρει κανέναν πλέον.
Ενώ αντίθετα τα ονόματα gumulcinemuftulugu.com & muftikomotini.com ανανεώθηκαν εγκαίρως και επιμελώς, μέχρι το 2011 και 2013 αντίστοιχα.
Ας το πάρουμε χαμπάρι λοιπόν – τα όμορφα δελτίου τύπου στάλθηκαν, τα ΜΜΕ τα έχαψαν και τώρα πλέον τους δημιουργούς του site δεν τους ενδιαφέρει το mouftiakomotinis.gr αλλά μόνο το gumulcinemuftulugu.com (.com όπως Commercial, ούτε καν .org όπως Organization). Τα συμπεράσματα θα τα βγάλετε μόνοι σας ή υπάρχει κάποιος που δυσκολεύεται; Όσοι «έχουν μαύρη ζώνη στα κομπιούτερ» (που λέει και η διαφήμιση), ξέρουν ότι τις διεθνείς καταλήξεις .com, .net κλπ, τις προτιμάει κανείς για το site του στις εξής περιπτώσεις: 1) Όταν πρόκειται για επιχείρηση ή φορέα που δραστηριοποιείται διεθνώς και δεν πολυενδιαφέρεται για την τοπική αγορά (διότι όταν ενδιαφέρεται και για την τοπική αγορά, συνήθως κατοχυρώνει το ίδιο όνομα και σε .com αλλά και σε .gr). 2) Όταν κάποιος δεν θέλει να είναι υπόλογος στην Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών για το περιεχόμενο του site του και δεν θέλει να συμμορφώνεται με τον κανονισμό λειτουργίας του domain .gr. 3) Όταν κάποιος θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του για ευνόητους λόγους, και δεν θέλει να είναι υπόλογος στην Ελληνική Δικαιοσύνη για το περιεχόμενο του site του ή για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητά του μέσω αυτού. Τι από τα τρία παραπάνω ισχύουν για τα sites που αναφέραμε; Γρηγόρης Σεμπελίδης www.gregory.gr

ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ ΣΤΗ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ - Η "ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ '60"

ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ ΣΤΗ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ - Η "ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ '60" ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Εποπτεία - Συντονισμός ύλης: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ - ΘΑΝΑΣΗΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ - ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΑΜΠΑΤΖΙΔΗΣ Σελίδες: 768 ISBN: 978-960-518-233-5 Η «θεολογία του '60» δεν είναι απλώς ένα θεολογικό ρεύμα που επιχείρησε να επανασυνδέσει την ελληνική Ορθοδοξία με την πατερική θεολογία και την αυθεντικότητα της παράδοσης, σε ένα τοπίο που μέχρι τότε κυριαρχούνταν από τον πιετισμό των θρησκευτικών οργανώσεων και από τον θεολογικό ακαδημαϊσμό και σχολαστικισμό.
Αποτελεί ταυτοχρόνως και μια ανανεωτική κίνηση —προφανώς όχι άσχετη με τα ευρύτερα κινήματα που λαμβάνουν χώρα την ίδια δεκαετία— που μαζί με την κριτική στον εκκλησιαστικό εθνικισμό και επαρχιωτισμό και το άνοιγμα στην οικουμενικότητα της Εκκλησίας, θέτει επιτακτικά το αίτημα της ελληνικής αυτογνωσίας και ιδιοπροσωπίας. Ποια είναι, όμως, ακριβώς η ταυτότητα των θεολογικών ανακατατάξεων που συμβατικά αποκαλούνται «θεολογία του '60»;
Αφορούν μια τάση ή τη διασταύρωση περισσότερων ρευμάτων;
Ποιες είναι οι τομές που έγιναν, οι δρόμοι που άνοιξαν και οι προοπτικές που δυσκόλεψαν; Πόσο επηρέασε τους εκκλησιαστικούς και πανεπιστημιακούς θεσμούς και τι άφησε ως παρακαταθήκη στην ιστορική πορεία του εκκλησιαστικού σώματος;
Τι γονιμοποιήθηκε, τι στέρεψε και τι εκκρεμεί; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που τέθηκαν και συζητήθηκαν στο συνέδριο με θέμα: «Αναταράξεις στη μεταπολεμική θεολογία.
Η “θεολογία του ’60”», που διοργανώθηκε από την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών και το περιοδικό Σύναξη, τον Μάιο του 2005, στον Βόλο, και όπου παρουσιάστηκαν εισηγήσεις ή έγιναν αναφορές για το θεολογικό έργο των: Σ. Αγουρίδη, Χρ. Γιανναρά, π. Β. Γοντικάκη, Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα, Ν. Ματσούκα, Π. Νέλλα, Ν. Νησιώτη, π. Ι. Ρωμανίδη, καθώς και στα θέματα που σχετίζονται με την αναγέννηση του μοναχισμού, τη ρωσική θεολογία της διασποράς, τη θεολογία του προσώπου, το ζήτημα του έρωτος και το «πρόγραμμα» αποηθικοποίησης του χριστιανισμού, τη σχέση της «θεολογίας του '60» με τη «Σχολή της Θεσσαλονίκης», τις βιβλικές σπουδές, την ιεραποστολή, τον πολιτισμό, τον ελληνοκεντρισμό, την πολιτική, κ.ά.
ΙΝΔΙΚΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ,
Καλλιδρομίου 64,
114 73, Αθήνα,
Τηλ. 2108838007 - 2108251889, Fax. 2108215389 Υποκατάστημα Θεσσαλονίκης: Εξαδακτύλου 5,
54635 Θεσσαλονίκη,
Τηλ. 2310231083, Fax. 2310262399 E-mail. indiktos@indiktos.gr, URL. http://www.indiktos.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος
Γραφείο Τύπου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:2052 Ώρα:10:30 Αθήνα:25/02/2009
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 04:15 χθες, σε ισόγειο κατάστημα ένδυσης – υπόδησης διώροφου κτίσματος, στην οδό Αρκαδίου 30, στο Ρέθυμνο.
Λόγω των εύφλεκτων υλικών, η πυρκαγιά έλαβε γρήγορα διαστάσεις και επεκτάθηκε στο υπερκείμενο διαμέρισμα, προκαλώντας ζημιές τόσο σε αυτό, όσο και στον εξοπλισμό και το εμπόρευμα της επιχείρησης.
Στην επιχείρηση κατάσβεσης έλαβαν μέρος 18 πυροσβεστικοί υπάλληλοι με εννέα οχήματα.
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 19:30 χθες, σε επιβατηγό πλοίο με την επωνυμία «ΤΖΩΡΤΖΙΑ» στην περιοχή Μεγάλη Σκάλα, στην προβλήτα Σαλαμίνας.
Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν σοβαρές υλικές ζημιές στο πλοίο.
Στο συμβάν έλαβαν μέρος 25 πυροσβεστικοί υπάλληλοι με οχτώ οχήματα καθώς και δύο πυροσβεστικά πλοιάρια.
Για τα ανωτέρω περιστατικά διενεργείται προανάκριση από τα αρμόδια Ανακριτικά Τμήματα.
Γραφείο Τύπου Α.Π.Σ., Ριζαρείου 1 και Μ. Ασίας, Χαλάνδρι, Τ.Κ. 15233 Τηλ.:2108178271-4, Fax: 2108178275-6, http://www.fireservice.gr - e-mail: mail@fireservice.gr

Έκλεψαν 8 όπλα από σπίτια αστυνομικών!

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ7 τρομο-διαρρήξεις στην ΕΛ.ΑΣ. Άγνωστοι αφαίρεσαν 8 υπηρεσιακά περίστροφα από σπίτια αστυνομικών τον τελευταίο μήνα ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Διονύσης Νασόπουλος nasopoulos@dolnet.gr
Τρόμο στα ηγετικά κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ. και συναγερμό στο κυβερνητικό επιτελείο προκαλεί η αποκάλυψη μπαράζ διαρρήξεων σε σπίτια αστυνομικών κατά τον τελευταίο μήνα, από τα οποία έχουν αφαιρεθεί οκτώ υπηρεσιακά πιστόλια!

Η «άσπρη λέξη» της ημέρας - καμιόνι

Καμιόνι. Ουσιαστικό γένους ουδετέρου.
Το καμιόνι είναι μεγάλο όχημα που μεταφέρει φορτίο σε ανοιχτή ή κλειστή καρότσα:
Χιλιάδες στρατιωτικά καμιόνια -άχρηστα πλέον- σκούριαζαν και διαλύονταν σαν παλιοσίδερα.
Η λέξη χρησιμοποιείται και μεταφορικά:
Ένα βράδυ προσευχήθηκα.
Ο Χριστός μού αφαίρεσε ένα καμιόνι βάρος από πάνω μου.
Ευρωπαϊκό Καμιόνι κατά των Διακρίσεων ονομάστηκε η εκστρατεία ενημέρωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που ισχύουν στην Ευρώπη ύστερα από την υιοθέτηση των οδηγιών για την Ισότητα.
Το καμιόνι προέρχεται από το γαλλικό camion.
Θέμα της εβδομάδας: Οχήματα
Δείτε όλο το αρχείο λέξεων αλλά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα στη διεύθυνση www.asprilexi.com.

«Ανοιγμα» στις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics
Σχέδιο «Ανατολικής Συνεργασίας»
Πιο σταθερή γειτονιά στο ανατολικό κατώφλι της Ευρώπης είναι ο στόχος του σχεδίου της Κομισιόν
Με γνώμωνα το στρατηγικό συμφέρον της ΕΕ για οικονομική και πολιτική σταθερότητα στις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες, αλλά και προς ανάσχεση της ρωσικής επιρροής, η Κομισιόν παροτρύνει τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να προσφέρουν μακροπρόθεσμη πολυεπίπεδη στήριξη στις ανατολικές χώρες, δεδομένων των συνθηκών που δημιουργεί η διεθνής ύφεση.
«Η ΕΕ έχει στρατηγικό συμφέρον για την οικονομική και πολιτική σταθερότητα» στην Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, τη Γεωργία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία, δηλώνει η επίτροπος Εξωτερικών Σχέσεων της ΕΕ Μπενίτα Φερέρο-Βάλντερ, τονίζοντας ότι μόνο οι οικονομικές και πολιτικές μεταρρυθμίσεις μπορούν να δημιουργήσουν μία πιο σταθερή γειτονιά στο ανατολικό κατώφλι της ΕΕ. Διαβάστε όλο το άρθρο και πολλά ακόμα εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ ΚΙΛΚΙΣ, ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΤΟΝ ΕΤΗΣΙΟ ΧΟΡΟ ΤΟΥ, ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΑΘΡΟΝ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗ - ΚΙΛΚΙΣ Τ.Κ. 61400 Τηλ. 2343023189 ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης και οι εκδόσεις μουσικών βιβλίων "FAGOTTO BOOKS" σας προσκαλούν στην εκδήλωση παρουσίασης του μουσικού, λυράρη και τραγουδιστή Μιχάλη Χρ. Καλιοντζίδη "Η ΛΥΡΑ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ" (Οργανολογία, Τεχνική Ρεπερτόριο), την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2009, ώρα 8 το βράδυ στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ευξείνου Λέσχης (Λεώφ. Νίκης 13, 2ος όροφος). Για την προσωπικότητά του και τη μουσική των Ελλήνων του Πόντου θα μιλήσουν: - Ερμής Μουρατίδης, σκηνοθέτης, ερευνητής του ποντιακού θεάτρου, - Μαρία Ζουμπούλη, ιστορικός τέχνης, λέκτορας στο τμήμα λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής στο ΤΕΙ Ηπείρου, - Γιώργος Κοκκώνης, μουσικολόγος, λέκτορας στο τμήμα λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής στο ΤΕΙ Ηπείρου. Αυθεντικά παραδοσιακά του Πόντου θα αποδώσουν προικισμένοι μαθητές του Μιχάλη Καλλιοντζίδη. Για το Διοικητικό Συμβούλιο Η Γεν. Γραμματέας Ελένη Χρ. Χιώτη Ο Πρόεδρος Κωνσταντίνος Μιχ. Αποστολίδης ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Λεωφόρος Νίκης 13 Τ.Κ. 54623 Θεσσαλονίκη Τηλ.: 2310277315 και 2310241753 Fax : 2310279173 www.efxinos.gr info@efxinos.gr ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΕΤΡΑΛΟΦΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ Ο Μορφωτικός Λαογραφικός Σύλλογος Τετραλόφου διοργανώνει μια ανεπανάληπτη ποντιακή βραδιά στο οικογενειακό κέντρο ΑΚΡΙΤΑΣ στα Αλωνάκια Κοζάνης την Κυριακή 1 Μαρτίου 2009. Συμμετέχουν οι εξής καλλιτέχνες: Θεοδοσιάδης Κώστας (λύρα – τραγούδι), Παρχαρίδης Αλέξης, τραγούδι, Κογκαλίδης Παναγιώτης (λύρα), Φωλίνας Βασίλης (αγγείο), Φιλιππίδης Νίκος (νταούλι), Παπαδόπουλος Παναγιώτης (λύρα), Κοκκινίδης Νίκος (λύρα), Παρχαρίδης Τάσος, τραγούδι. Νέο Δ.Σ. του Μορφωτικού Λαογραφικού Συλλόγου Τετραλόφου Ο Μορφωτικός Λαογραφικός Σύλλογος Τετραλόφου ύστερα από τις αρχαιρεσίες που διεξήγαγε, ανέδειξε νέο διοικητικό συμβούλιο με την ακόλουθη σύνθεση: Πρόεδρος, Πιλαλίδης Χρήστος Αντιπρόεδρος, Φωλίνα Ρούλα Γ. γραμματέας, Ποζουκίδης Γιώργος Ταμίας, Δεληγιάννη Ελένη Μέλη, Φιλιππίδης Γιάννης, Παπαδόπουλος Παναγιώτης, Σακαρίδης Θεοχάρης ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΕΤΡΑΛΟΦΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΤΕΤΡΑΛΟΦΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ Τ.Κ. 50100 Τηλ. & Fax: 2461090493 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ «ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ» ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΤΟΝ ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009 Θεσσαλονίκη 23-2-2009 Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων, στο πλαίσιο των πολυποίκιλων δράσεων και δραστηριοτήτων της, διοργανώνει το Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2009 και ώρα 18.30 μ.μ. στο Δημοτικό Θέατρο «ΑΝΕΤΟΝ», Παρασκευοπούλου 42, τη θεσμοθετημένη εκδήλωση «βράβευσης φοιτητών», μελών συλλόγων που ανήκουν στη δύναμη της Π.Ο.Π.Σ. και εισήχθησαν στα ΑΕΙ & ΤΕΙ της χώρας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009. ΟΜΙΛΗΤΕΣ • Βασίλης Γάκης, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Νεολαίας Δήμου Θεσσαλονίκης, • Θάλεια Ιωαννίδου, Δημοσιογράφος, Γενική Διευθύντρια ΕΡΤ 3, • Ηλίας Γιαρένης, Λέκτορας Ιστορίας Βυζαντινής Παιδείας Ιονίου Πανεπιστημίου. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστούν από τον Σύλλογο Ποντίων Ευόσμου «Παναγία Κρεμαστή», παραδοσιακοί χοροί του Πόντου. O Πολιτιστικός Σύλλογος Γεωργιανών «Οι Ρίζες», θα παρουσιάσει παραδοσιακούς χορούς από την Γεωργία, με την ευκαιρία της ανάληψης από τη χώρα μας το 2009 της Προεδρίας, για την πραγματοποίηση του Παγκοσμίου Φόρουμ για την Μετανάστευση & την Ανάπτυξη. Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης – Αντιδημαρχία Πολιτισμού & Νεολαίας. ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ Αντιγονιδών 19 Τ.Κ. 54630, Θεσσαλονίκη ΤΗΛ. 2310548526, 2310543611 FAX 2310548922 pontos@the.forthnet.gr

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΝΤΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΤΟΥΡΚΙΑΣ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Η άσκηση στρατιωτικής πίεσης στο Αιγαίο εναντίον της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας εξακολουθεί να είναι μία σταθερά στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
«ΑΠΑΝΤΗΣΗ» ΜΕ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ, ΜΕΤΡΙΟΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΝΗΦΑΛΙΟΤΗΤΑ: Το «κλειδί» σταθερότητας του Στέλιου Αλειφαντή*
Η πολιτική των εντάσεων που ακολουθεί συστηματικά η Τουρκία για την επίτευξη των στόχων της αντιμετωπίζεται από την Ελλάδα στο πλαίσιο μιας πολιτικής αντιδράσεων απέναντι στις συγκεκριμένες προκλήσεις.

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΖΙΣΤΟΥΔΗΣ- GREGORIS TZISTOUDIS

Ενα βίντεο σε ΠΡΩΤΗ μετάδοση!

Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΖΙΣΤΟΥΔΗΣ παίζει με το μπουζούκι του τον Ζορμπά!

Διευθύνει ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ενω χορεύει ο ΑΝΤΟΝΥ ΚΟΥΗΝ!

Απολαύστε το!

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΖΙΣΤΟΥΔΗΣ-GREGORIS TZISTOUDIS

ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΙΝΤΕΟ ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΞΑΙΡΕΤΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΤΖΙΣΤΟΥΔΗ!

Απολαύστε τον ΣΟΛΙΣΤΑ Τζιστούδη και γνωρίστε τα μουσικά ταξίδια του!

Επισκεφτείτε το site του Γρηγόρη http://www.gregoris.de/

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009

Bill Oldcostfield

Αν οι παραγωγοί του Prison Break δεν βουτήξουν τον Παλαιοκώστα για να τον κάνουν σύμβουλο αποδράσεων στην σειρά, θα είναι και πολύ χαϊβάνια...

Εγκυκλοπαίδεια του Κρασιού

Οι εκδόσεις Οξυ παρουσιάζουν την Εγκυκλοπαίδεια του Κρασιού ( Petit Larousse des Vins)
Mετάφραση : Χριστίνα Ταμπακοπούλου, Μάνος Κοκκωνίδης, Φωτεινή Βασιλοπούλου Από τις ρίζες του αμπελώνα μέχρι την επόμενη πρόποση, η διαδρομή κρύβει μικρά και μεγάλα μυστικά, μεράκι και τεχνογνωσία, υπομονή, πίστη, κόπο, συγκινήσεις, γεύσεις, αρώματα, παραδόσεις, αγάπη, παρέες, ιδέες. Όλα όσα αξίζει να μάθει κανείς για το κρασί! Μια συναρπαστική περιπλάνηση στη χώρα του ταλέντου, της απόλαυσης και της γεύσης. H Εγκυκλοπαίδεια του Κρασιού των εκδόσεων Larousse αποτελεί μια επιτομή πάνω στο κρασί, την οινοποιία και την οινοπαραγωγή και χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη. « Πώς να επιλέξετε, να αναγνωρίσετε και να σερβίρετε το κρασί 8 υποκεφάλαια και περιγράφει ό, τι έχει να κάνει με το κρασί ως απόλαυση, τέχνη και επιστήμη, και«ΟΙ Αμπελώνες του κόσμου»: παρουσιάζει όλες τις ποιοτικές οινοπαραγωγές περιοχές του κόσμου χωρισμένες ανά χώρες. Απευθύνεται τόσο στον ειδικό που θα ήθελε να έχει συγκεντρωμένες και κατηγοριοποιημένες όλες τις πληροφορίες που έχουν να κάνουν με το κρασί, όσο και στον απλό λάτρη που επιθυμεί να εντρυφήσει στον κόσμο της οινολογίας. Αθήνα, Φεβρουάριος 2009 Σελίδες 675 ISBN: 978-960-436-209-7

Συλλαμβάνουν τώρα 13.500.000 καρτοκινητά

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΕπικήρυξαν τα καρτοκινητά Στη «σύλληψη» 13,5 εκατ. τηλεφώνων προχωρεί πανικόβλητη η κυβέρνηση μετά το φιάσκο ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος
Στη... σύλληψη 13,5 εκατ. καρτοκινητών τηλεφώνων προχωρεί τώρα η κυβέρνηση, μέσα στον πανικό που της προκάλεσε η δεύτερη κινηματογραφική απόδραση με ελικόπτερο των Παλαιοκώστα- Ριτζάι από τις φυλακές του Κορυδαλλού!
Η κυβέρνηση, στην αγωνιώδη προσπάθειά της να εμφανίσει μέτρα κατά της τρομοκρατίας και για την αντιμετώπιση περιστατικών του κοινού ποινικού δικαίου, ανακοίνωσε χθες εσπευσμένα ότι προχωρεί- μεταξύ άλλων- και σε ειδική νομοθετική ρύθμιση για την κατάργηση της ανωνυμίας των κατόχων καρτοκινητών τηλεφώνων.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΒΑΝΗ"Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή"
ISBN: 978-960-14-1903-9 Αρ. σελίδων: 288
«Αγάπη ή ελευθερία;
Ιδού το μεγάλο δίλημμα», σκέφτεται ο Μάκης...
«Κάν’ τη στη ζούλα», απαντάει ο Αντρέας...
«Η ζωή είναι καθήκον», σκέφτεται ο Μάκης...
«Η ζωή είναι ταξίδι και περιπέτεια», απαντάει ο Αντρέας, «και πρέπει να τη ζεις παρέα με όμορφα πλάσματα...»
Και οι Παντρεμένοι Έχουν Ψυχή είναι ένα βιβλίο για την αγάπη, τον έρωτα και τη φιλία...
Όμως, δέκα χρόνια μετά το σίριαλ, είναι κι ένα βιβλίο για την εποχή.
Για την ευρηματικότητα των ανθρώπων σε δύσκολους καιρούς. «Είναι η εποχή του µπροστινού, κατάλαβες;
Έτσι γίνονται οι δουλειές σήµερα.
Ο πρωθυπουργός το λέει στον υπουργό, ο υπουργός το λέει στον υφυπουργό, ο υφυπουργός το λέει στον Φίτσουλα, ο Φίτσουλας το λέει στον Κίτσουλα, ο Κίτσουλας στον Ακάλυπτο και ο Ακάλυπτος στο Εργαλείο».
«Σ’ εµένα, δηλαδή...» τον έκοψε η Ζέτα.
«Ναι, κούκλα µου, σ’ εσένα.
Και σκέπασε λίγο τα πόδια σου, γιατί ο πιλότος θα µας στουκάρει σε καµιά βραχονησίδα».

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑΌλα Βαίνουν Καλώς Εναντίον μας Σκαμπαρδώνης Γιώργος
Ο φλογερός και νοσηρός έρωτας του Μάρκου Βαμβακάρη για τη γυναίκα του Ζιγκοάλα, που συζούσε με τον παιδικό του φίλο και κουμπάρο τους, είναι η βασική, οδυνηρή πηγή έμπνευσης του θεμελιωτή του ρεμπέτικου, στα χρόνια 1932-1940. Το πάθος αυτό, σκληρό, τρυφερό, αντιφατικό, έως θανάσιμο, περνάει διάφορες φάσεις, κορυφώνεται τραγικά μέσα στη φθορά του και ξαναγεννιέται διαρκώς.
Είναι η εποχή που ο Μάρκος, από άσημος εκδοροσφαγεύς, γνωρίζει σιγά σιγά τη δόξα: είναι ο πρωτοπόρος που ανοίγει νέους δρόμους στη λαϊκή μουσική και στη διασκέδαση, μέσα από ένα όργανο δυσφημισμένο και κυνηγημένο από την αστυνομία, και ο οποίος θα εκφράσει τη μεταπροσφυγική Αθήνα, αλλά και μία ολόκληρη εποχή. Βρίσκεται συνέχεια σε σύγκρουση με τις μουσικές αντιλήψεις της εποχής, τη φτώχεια,τη γυναίκα του που τον προδίδει, την οικογένειά του, τον καθωσπρεπισμό, τη δικτατορία Μεταξά - σχεδόν με όλους, κι ενώ πλησιάζει, σαν αναπότρεπτο ρεφρέν, ο πόλεμος. Ο Μάρκος, στα οχτώ αυτά χρόνια, εξελίσσεται, ανεβαίνει, υποφέρει, πάσχει στη σχέση του με την εξοντωτική, θεά και λάμια Ζιγκοάλα, συγκρούεται, δημιουργεί, δοξάζεται, ενώ γύρω του τα πάντα, κάθε μέρα, επιδεινώνονται. Όλα βαίνουν καλώς εναντίον του. "Ο Σκαμπαρδώνης, ο καταλληλότερος σίγουρα έλληνας συγγραφέας για να φέρει σε πέρας μια τέτοια "αποστολή", φαίνεται οτι προέβη σε ενδελεχή και λεπτομερή έρευνα γύρω από τη ζωή, την προσωπικότητα και το έργο του ιδιόρρυθμου αυτού ανθρώπου, που κατάφερε από άσημος εκδοροσφαγέας να εξελιχθεί σε πρωτοπόρο μουσικό. [...]
Ο Σκαμπαρδώνης σκιαγραφεί με αδρά χρώματα την εποχή, το περιβάλλον, τους ιδιότυπους ηθικούς κώδικες του κόσμου του ρεμπέτικου, τη φτώχεια και τη μιζέρια, καλύπτοντας μια οκταετία από την προπολεμική Ελλάδα." Κώστας Κατσουλάρης, Διαβάζω "Δυο χρόνια μετά το «Τομάρι του σκύλου», ο Σκαμπαρδώνης ξαναχτυπά ρεμπέτικα, καψούρικα, αλανιάρικα κι επικίνδυνα, καθώς μέσα από τον έρωτα του Μάρκου Βαμβακάρη και της Ζιγκοάλας καταγράφει παθιάρικα και τεκετζίδικα χρονικά, μεταφέροντας αυτή τη φορά ήρωες, σκηνικά και λέξεις στην πειραιώτικη Τρούμπα και την Κοκκινιά.
«Όλα βαίνουν καλώς εναντίον μας» (εκδ. Ελληνικά Γράμματα) είναι ο τίτλος, 100% σκαμπαρδωνικός, σλογκανάτος, άγριος και κυνικός, μα και ανεπανάληπτα τρυφερός, καθώς κρύβει μέσα του την υπέρτατη νομοτέλεια.
Και γύρω μας όλα βουίζουν, όλοι χορεύουν, ο dj ρίχνει το “Song 2” των Blur και νομίζουμε πως είναι θέμα χρόνου να καταρρεύσουν τα πατώματα, να πέσουν οι τοίχοι και να σπάσουν τα μπουκάλια.
Έξω νύχτα βροχερή και γλιστερή.
Χωρίζουμε με τον Σκάμπι, ο καθένας στα δικά του και πάλι, αλλά γύρω μας, πάνω μας, δίπλα μας, παντού η Θεσσαλονίκη, όπως την παίζουν τα κανάλια αλλά και η μνήμη μας.
Τα ρεπορτάζ αλλά και κάποιες παλαιότερες συναναστροφές μας.
Γυρνώντας σπίτι, σκέφτομαι πως τα περισσότερα βιβλία του Σκαμπαρδώνη θα μπορούσαν να ντύσουν τίτλους επικαιρότητας, μιας και, πέρα από τη λογοτεχνία, στο αίμα του κυλάει βέρα γερακίσια δημοσιογραφία.
Το «Πάλι κεντάει ο στρατηγός» είναι ένα all time classic επίγραμμα κάθε που ο Ψωμιάδης κάνει δηλώσεις.
Η «Ψίχα της μεταλαβιάς» δένει ταμάμ με τον Εφραίμ και τους άλλους κάλπικους άγιους.
Το «Επί ψύλλου κρεμάμενος» κάθεται καπάκι με τα γκάλοπ και τον Καραμανλή.
Μεγαλείο!
Σε μια Θεσσαλονίκη τουρλού, ό,τι να ’ναι, αρνητική πρωταγωνίστρια τα τελευταία χρόνια, με αχυρένιους ήρωες και ζαλισμένο κοσμάκη, που αντί να τους πάρει φαλάγγι, όχι απλώς τους υπομένει, αλλά μασάει, τουμπάρεται και τους ξαναψηφίζει, η περίπτωση Σκαμπαρδώνη είναι μοναδική.
Ένας αμετανόητος παρατηρητής και καταγραφέας, που αντί να τρίβεται και να φθείρεται με το ταπεινό σήμερα, εκσκαφεί στο παρελθόν και αναδύει στον αφρό των ημερών παλιοκαιρίσια ημερολόγια.
Πάντα τέτοια, αγόρι μου.
"Στέφανος Τσιτσόπουλος, Athens Voice

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΑΝΟΤΑ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΧΩΡΕΣΑΝΕ (ΔΕΜΕΝΟ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Εκδοτικός Οίκος : ΙΑΝΟΣ
επιμελητής : ΧΑΣΙΩΤΗ ΑΣΠΑ
Στην άνοστη εποχή που ζούμε τα λόγια που φυλάει κανείς, σαν στιχάκια πίσω από φύλλα ημερολογίων, αντέχουν καμιά φορά τη μέσα μεγέθυνση.
Απόρησα κι εγώ όταν τα είδα μαζεμένα.
Επειδή μου το ζήτησαν ο Λευτέρης Παπαδόπουλος και ο Νίκος Καρατζάς, κι επειδή το έφτιαξε ο Πέτρος Παράσχης
Εβίβα!

Η «άσπρη λέξη» της ημέρας - φορτηγό

Φορτηγό. Ουσιαστικό γένους ουδετέρου.
Το φορτηγό δηλώνει γενικά ένα όχημα που μεταφέρει φορτίο:
To Ισραήλ επέτρεψε κατ' εξαίρεση τη διέλευση από τη Γάζα ενός παλαιστινιακού φορτηγού με 25.000 λουλούδια και προορισμό την Ολλανδία.
Ως επίθετο, η λέξη χρησιμοποιείται σε φράσεις όπως φορτηγό πλοίο, δηλαδή πλοίο που μεταφέρει εμπορεύματα.
Σύμφωνα με το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής η λέξη, που προέρχεται από το ουδέτερο του αρχαίου επιθέτου φορτηγός (= φορτίο + άγω = φέρω), χρησιμοποιήθηκε για να αποδώσει την αγγλική cargo boat.
Ο οδηγός ή ιδιοκτήτης φορτηγού ονομάζεται φορτηγατζής.
Στην ίδια οικογένεια λέξεων ανήκει η φορτηγίδα (= είδος πλοίου, η μαούνα).
Θέμα της εβδομάδας: Οχήματα
Δείτε όλο το αρχείο λέξεων αλλά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα στη διεύθυνση www.asprilexi.com

Η οικονομική δυστοκία της Άγκυρας και η προσέγγιση με Σαουδική Αραβία και Ρωσία

ΑΠΟ ΤΟ infognomonpolitics
Η οικονομική δυστοκία της Άγκυρας και η προσέγγιση με Σαουδική Αραβία και Ρωσία Στον απόηχο όσων διημείφθησαν στο Νταβός μεταξύ του Ταγίπ Ερντογάν και του Σιμόν Πέρες, η Τουρκία επιδόθηκε σε δυναμικές κινήσεις για τη βελτίωση της θέσης της στο διεθνές στερέωμα.
Πέρα από την πολιτική πτυχή, η τουρκική ηγεσία φαίνεται να αποδίδει μεγάλη σημασία και στις οικονομικές σχέσεις της χώρας, όπως προκύπτει από τις πρόσφατες περιοδείες που είχε ο τούρκος Πρόεδρος Αμπντουλάχ Γκιουλ στη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία.
Είναι γνωστό πλέον ότι η τουρκική οικονομία έχει εισέλθει σε φάση ύφεσης και η ισλαμική κυβέρνηση ΑΚΡ αδυνατεί να...εξασφαλίσει την πολυπόθητη συμφωνία δανεισμού με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), στο οποίο ήδη χρωστάει 8 δισ. δολάρια.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΥΞΕΙΝΟΥ ΛΕΣΧΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ ΣΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ. «ΠΗΡΑΜΕ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ κ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ!!!» Παρά το γεγονός ότι αναγνώσαμε κατ’ επανάληψη την επιστολή που δημοσιεύτηκε την 28-1-2009 από τον Αντιδήμαρχο Βέροιας κ. Γιώργο Μιχαηλίδη σχετικά με το ανακύψαν θέμα της υπερψήφισης από το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας του ψηφίσματος για το ίδρυμα Παναγία Σουμελά, πουθενά δεν βρήκαμε διατυπωμένες τις θέσεις του, παρά μόνο γενικόλογες αναφορές στο συμφέρον του Δήμου Βέροιας και των δημοτών και …στον κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων!!! Αντί της δημόσιας κατάθεσης των θέσεων του, επί της ουσίας του ψηφίσματος των 15 Ποντιακών Σωματείων του Νομού, προσπάθησε ατυχώς να καλυφθεί πίσω από την κα Δήμαρχο, υποστηρίζοντας ότι η θέση του συμπίπτει με τη δική της, παρόλο που η κα Δήμαρχος και πριν από ένα χρόνο και στο περασμένο Δημοτικό Συμβούλιο τάχθηκε ανοιχτά υπέρ του διακομματικού ψηφίσματος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, το οποίο ξεκάθαρα αναφέρεται στην αναγκαιότητα νομικών και διοικητικών αλλαγών στην κατεύθυνση της δημοκρατικής εκπροσώπησης όλων των Ποντιακών Σωματείων στη Διοίκηση του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά.Θυμίζουμε τη θέση του Δ.Σ. της Λέσχης στο σχετικό Δελτίο Τύπου «Είμαστε όμως δυστυχώς στη δυσάρεστη θέση να εκφράσουμε τη δυσαρέσκεια μας στην στάση του Αντιδημάρχου Νεολαίας & Αθλητισμού κ. Γιώργου Μιχαηλίδη, ο οποίος όχι μόνο δεν υποστήριξε τις θέσεις της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας και των υπολοίπων Ποντιακών Σωματείων του Νομού που υπογράφουν το ψήφισμα, αλλά αντιθέτως, ζήτησε να λάβει υπόψη του το σώμα και την άποψη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων (Π.Ο.Π.Σ.), αναλαμβάνοντας ουσιαστικά το ρόλο του εκπροσώπου της!!!, χωρίς να δικαιολογήσει καν το λόγο για το οποίο θα έπρεπε το Δημοτικό Συμβούλιο να ακούσει τη θέση ενός Δευτεροβάθμιου Οργάνου, όπως η ΠΟΠΣ και όχι για παράδειγμα τη θέση του ίδιου του Ιδρύματος «Παναγία Σουμελά», ως άμεσα εμπλεκόμενου φορέα». Με την επιστολή του όμως ο κ. Μιχαηλίδης, «επέπληξε» το Δ.Σ. της Λέσχης για την έκφραση δυσαρέσκειας στην τοποθέτησή του και προσπάθησε να το «νουθετήσει» –όπως και άλλοι στο παρελθόν- δηλώνοντας σχετικά: «Η λογική και η ασφάλεια επιβάλλει προσεκτικότερη διατύπωση και πληροφόρηση από τα επίσημα πρακτικά συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου» και συνεχίζει «Και για την αποκατάσταση της αλήθειας, ας γνωρίζουν οι συνδημότες ότι …οι θέσεις τις οποίες εξέφρασα, συμπίπτουν με την άποψη που διατυπώνει η Διοίκηση της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας, να κληθεί δηλαδή το ίδιο το Ίδρυμα «Παναγία Σουμελά» και συνεχίζει «Θέλω να ξεκαθαρίσω στους φίλους διοικούντες της Εύξεινο Λέσχη Βέροιας, πως ούτε υπήρξα εκπρόσωπος Ομοσπονδίας ή Ιδρύματος, ούτε οικειοποιήθηκα τέτοιες θέσεις» και συνεχίζει «…θεωρώ πως κάθε άλλος παραλληλισμός και συσχετισμός του προσώπου μου με Ομοσπονδίες και Ιδρύματα, κρίνεται ατυχής» και συνεχίζει «Προτείνω πάντως στους αγαπητούς φίλους του Δ.Σ. της Ευξείνου Λέσχης, τις μελλοντικές τους ανακοινώσεις και αναφορές στο πρόσωπό μου να τις δημοσιεύουν αφού λάβουν ασφαλή πληροφόρηση από τα επίσημα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βέροιας». «ΠΗΡΑΜΕ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ κ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ!!!», τα οποία ζητήσαμε εγγράφως με αίτησή μας προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς στις προηγούμενες προφορικές μας αιτήσεις η απάντηση ήταν ότι δεν είχαν γραφτεί ακόμη… Και παρόλο που ελπίζαμε τα πρακτικά να δικαιώσουν τον κ. Αντιδήμαρχο και πραγματικά να μην είχε εκφράσει τις ανωτέρω θέσεις, ώστε να αποδίδαμε τη στάση της Λέσχης σε παραπληροφόρηση από τη δημοσιογραφική κάλυψη του θέματος (την οποία εμείς ουδέποτε αμφισβητήσαμε), δυστυχώς από τα επίσημα πρακτικά προκύπτει ότι ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ ΔΕΝ είναι όπως το Δ.Σ. της Λέσχης τις παρουσίασε. ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ. Όχι μόνο υποστηρίζει ο κ. Μιχαηλίδης ότι προτού ψηφίσει το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να ακουστεί πρώτα η θέση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων (ΠΟΠΣ) αλλά περαιτέρω, αναφέρεται προς τα δεκαπέντε (15) Ποντιακά Σωματεία που εκπροσωπούν το σύνολο των Ποντίων του Νομού Ημαθίας με μια πρωτοφανή έξαρση περιφρόνησης και υποτίμησής τους έναντι της ΠΟΠΣ, από την οποία σημειωτέον έχουν αποχωρήσει στο σύνολό τους, ακριβώς λόγω της ταύτισης της ΠΟΠΣ με το Σωματείο και το Ίδρυμα Παναγία Σουμελά. Παραθέτουμε αυτολεξεί την τοποθέτηση του κ. Μιχαηλίδη, όπως καταγράφεται στα επίσημα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας, στα οποία τόσες φορές ο ίδιος μας παρέπεμψε: Μιχαηλίδης: «Θα συμφωνούσα κε πρόεδρε να μπει θέμα να κουβεντιάσουμε αυτό που λέει ο κ. Σκουμπόπουλος, όμως θα έπρεπε ο κ. Σκουμπόπουλος να μας φέρει -ή ο κάθε αρμόδιος εδώ πέρα- για συζήτηση και την αντίπερα όχθη, διότι υπάρχουν εδώ πέρα κάποια σωματεία τα οποία έχουν ένα ψήφισμα. Από την άλλη όμως υπάρχει μία ομοσπονδία, η ΠΟΠΣ η λεγόμενη, και ας μας πει ο κ. Σκουμπόπουλος: ποια είναι η θέση της παλιάς ομοσπονδίας των ποντιακών συλλόγων της ΠΟΠΣ; τι λέει λοιπόν αυτή η ομοσπονδία; και μετά… Δεν μπορούμε να πάρουμε ένα ψήφισμα κρυμμένος ένας Δήμος πίσω από τρία, πέντε, δέκα σωματεία, όταν υπάρχει μία ομοσπονδία που έχει άλλη θέση. Πρέπει λοιπόν για να ψηφίσει το Δημοτικό Συμβούλιο, να έχει μία συγκροτημένη αντίληψη επί του θέματος αυτού και μετά να κάτσουμε να κουβεντιάσουμε αν θέλετε και να βγει για ψήφισμα.» Μετά τα ανωτέρω, είναι φανερό, ότι για κάθε νοήμονα συμπολίτη μας τα δικά μας σχόλια περιττεύουν…Όμως μια και είχε την καλοσύνη ο κ. Μιχαηλίδης να ευχηθεί στο νέο Δ.Σ. της Λέσχης «ευθυκρισία και ενέργειες πάντα με προσανατολισμό προς το συμφέρον της Ευξείνου Λέσχης, του πολιτισμού και του Ποντιακού Ελληνισμού γενικότερα», ακριβώς γι’ αυτό το καλό του Ποντιακού Ελληνισμού (που πιστεύουμε ότι υπηρετεί τόσο η Εύξεινος Λέσχη Βέροιας, όσο και τα υπόλοιπα 14 Ποντιακά Σωματεία του Νομού που συνυπογράψαμε το ψήφισμα) ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ κ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ, για την διάλυση των όποιων εσφαλμένων εντυπώσεων, να υπογράψει ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ το ψήφισμα, αποδεικνύοντας επί της ουσίας ότι υποστηρίζει τα δέκα πέντε (15) Ποντιακά Σωματεία του Νομού και όχι το Διοικητικό Κατεστημένο του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά Θεσσαλονίκης, γεγονός που θα το επικροτήσουμε άμεσα και δημόσια, αποδίδοντας όλα τα ανωτέρω σε κακή παρεξήγηση. Για το Δ.Σ. της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ ΚΟΥΜΠΟΥΛΙΔΗΣ Κοινοποίηση στα δέκα πέντε (15) Ποντιακά Σωματεία του Ν. Ημαθίας: 1. Εύξεινος Λέσχη Βέροιας 2.Εύξεινος Λέσχη Ποντίων Νάουσας 3.Σύλλογος Ποντίων Αλεξάνδρειας & Περιχώρων 4.Πολιτιστικός Σύλλογος Πατρίδας «ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΧΩΡΑΦΑΣ» 5. Μ. Π. Σύλλογος Νέας Νικομήδειας 6.Σύλλογος Κιβωτιανών Βέροιας 7.Πολιτιστικός Σύλλογος Λευκαδίων «ΤΑ ΑΝΘΕΜΙΑ» 8.Μ. Σύλλογος Ποντίων Ν. Προδρόμου «Ο ΑΚΡΙΤΑΣ» 9. Ε. Μ. Σύλλογος «ΠΟΝΤΙΑΚΑ ΝΙΑΤΑ» Α. Ζερβοχωρίου 10.Πολιτιστικός Σύλλογος Κοπανού «Η ΜΙΕΖΑ» 11.Σύλλογος Ποντίων Αράχου 12. Σύλλογος Ποντίων Πλατέως «ΟΙ ΚΟΜΝΗΝΟΙ» 13.Εύξεινος Λέσχη Μακροχωρίου 14.Πολιτιστικός Σύλλογος Ροδοχωρίου Νάουσας «ΟΙ ΚΟΜΝΗΝΟΙ» 15.Εύξεινος Λέσχη Μαρίνας «Η ΡΩΜΑΝΙΑ» ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ Λ. ΠΟΡΦΥΡΑ 1 Τ.Κ. 59100 ΒΕΡΟΙΑ Τηλ. 2331028356 Fax 2331072060 www.elverias.gr info@elverias.gr ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ ΠΡΟΣ: ΤΑ ΜΕΛΗ - ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ Π.Ο.Ε. Παρακαλούμε να υπογράψετε και να σφραγίσετε με τη σφραγίδα του Συλλόγου σας, το ψήφισμα που αφορά το διοικητικό κατεστημένο του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά, όσο το δυνατόν συντομότερα (αν είναι δυνατόν έως την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου) και να αποστείλετε την δεύτερη σελίδα στο fax της Ε.Λ.Β. 2331028356 ή στο e-mail: info@elverias.gr. Η συγκέντρωση των υπογραφών κρίνεται απαραίτητη από όλα τα Ποντιακά Σωματεία, τόσο της Ελλάδας όσο και της Ομογένειας. Η ανταπόκριση των Σωματείων θα καθορίσει και τη «βαρύτητα» του ψηφίσματος και τα τελικά του αποτελέσματα. Το Δ.Σ. της Ε.Λ. Βέροιας ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ Λ. ΠΟΡΦΥΡΑ 1 Τ.Κ. 59100 ΒΕΡΟΙΑ Τηλ. 2331028356 Fax 2331072060 www.elverias.gr info@elverias.gr ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΟΥΜΕΛΑ Η Παναγία Σουμελά συνδέθηκε άρρηκτα στο πέρασμα των αιώνων με την Ιστορία του Οικουμενικού Ποντιακού Ελληνισμού, και αποτελεί το κατεξοχήν εθνικο-θρησκευτικό του σύμβολο. Η εγκαθίδρυση με το υπ’ αριθμόν 924/66 Βασιλικό Διάταγμα ενός διοικητικού καθεστώτος που μονοπωλεί τη Διοίκηση του Ιδρύματος ισοβίως, δίνοντας κυριαρχικά δικαιώματα αποκλειστικά στο Σωματείο Παναγία Σουμελά και στον Πρόεδρο του για περισσότερα από 44 χρόνια, δημιουργεί απαράδεκτους και αντιδημοκρατικούς αποκλεισμούς όλων των υπολοίπων Σωματείων της Ελλάδας, που επιθυμούν να το πλαισιώσουν και να το αναβαθμίσουν με τη δυναμική τους. Πολύ περισσότερο η ταύτιση του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά με το Σωματείο Παναγία Σουμελά καθώς και με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων (Π.Ο.Π.Σ.) εγκλωβίζει και υποβαθμίζει το ρόλο της Παναγίας Σουμελά από Φάρο θρησκευτικό και Πολιτιστικό σε χώρο «κεκτημένων και αντιπαραθέσεων». Με το παρόν ψήφισμα τα ΠΟΝΤΙΑΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ ενώνουμε τη «φωνή» μας με τη φωνή της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας και ΣΥΜΠΟΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ απαιτώντας τις απαραίτητες νομικές και διοικητικές αλλαγές, οι οποίες θα δώσουν νέα ώθηση στο Ίδρυμα της Παναγίας Σουμελά, αναβαπτίζοντας και αναβαθμίζοντας τους δεσμούς του με τους απανταχού Έλληνες Πόντιους και μη. ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ το τερματισμό της ανοχής μας και της σιωπής, αφού αντί διεξόδου, τροφοδοτούν την υπάρχουσα νοσηρή κατάσταση. ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ κάθε προσπάθεια διατήρησης «κεκτημένων» στην Παναγία Σουμελά, που ανήκει σε όλους τους Ποντίους καθώς και κάθε προσπάθεια χειραγώγησης των πρωτοβάθμιων Σωματείων όπως της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας.Βέροια 19 Σεπτεμβρίου 2008 ΤΑ ΠΟΝΤΙΑΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ 1. Εύξεινος Λέσχη Βέροιας 2. Εύξεινος Λέσχη Ποντίων Νάουσας 3. Σύλλογος Ποντίων Αλεξάνδρειας & Περιχώρων 4. Πολιτιστικός Σύλλογος Πατρίδας «ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΧΩΡΑΦΑΣ» 5. Μ. Π. Σύλλογος Νέας Νικομήδειας 6. Σύλλογος Κιβωτιανών Βέροιας 7. Πολιτιστικός Σύλλογος Λευκαδίων «ΤΑ ΑΝΘΕΜΙΑ» «ΠΟΝΤΙΑΚΑ ΝΙΑΤΑ» Α. Ζερβοχωρίου 10. Πολιτιστικός Σύλλογος «Η ΜΙΕΖΑ» 11. Σύλλογος Ποντίων Αράχου 12. Σύλλογος Ποντίων Πλατέως «ΟΙ ΚΟΜΝΗΝΟΙ» 13. Εύξεινος Λέσχη Μακροχωρίου 14. Πολιτιστικός Σύλλογος Ροδοχωρίου Νάουσας «ΟΙ ΚΟΜΝΗΝΟΙ» 15. Εύξεινος Λέσχη Μαρίνας «Η ΡΩΜΑΝΙΑ» ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ Λ. ΠΟΡΦΥΡΑ 1 Τ.Κ. 59100 ΒΕΡΟΙΑ Τηλ. 2331028356 Fax 2331072060 www.elverias.gr info@elverias.gr ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ Η ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ σας προσκαλεί στον ετήσιο χορό της το Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2009 στις 20:30 στο κέντρο "ΑΚΡΙΤΑΣ LIVE" στην Πατρίδα Ημαθίας. Την παρέα μας πλαισιώνουν οι καλλιτέχνες Ιορδανίδης Μπάμπης τραγούδι, Κουγιουμτζίδης Ανδρέας λύρα, Θεοδοσιάδης Κώστας τραγούδι, Κουρουκλίδης Φάνης λύρα, Βεροιώτης Θεόδωρος λύρα- τραγούδι, Σαββίδης Σταύρος τραγούδι, Μαυρόπουλος Ανδρέας λύρα. ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 20:30 ΤΙΜΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ 20€ ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ Λ. ΠΟΡΦΥΡΑ 1 Τ.Κ. 59100 ΒΕΡΟΙΑ Τηλ. 2331028356 Fax 2331072060 www.elverias.gr info@elverias.gr

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΟ

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

Οι εκδόσεις οξυ παρουσιάζουν το σκοτεινό μυθιστόρημα του Richard Laymon Παλούκι στην καρδιά(Τhe Stake)
Mετάφραση: Βίκυ Μυλωνοπούλου
Σε ένα απομονωμένο δωμάτιο κάποιου εγκαταλειμμένου ξενοδοχείου, ο Λάρι Ντάνμπαρ ανακαλύπτει ένα φρικιαστικό πτώμα. Είναι γυμνό. Είναι γυναικείο. Και έχει ένα ξύλινο παλούκι καρφωμένο στην καρδιά. Ήταν μια νεαρή, αθώα μαθήτρια Λυκείου, που θυσιάστηκε στο βωμό της εμμονής ενός παράφρονα, ορκισμένου να απαλλάξει τη Γη από το πιο αρχαίο, το πιο αδίστακτο κακό: την κατάρα του βρικόλακα. Ένας κόσμος γεμάτος τρόμο γεννήθηκε τη μέρα που το παλούκι καρφώθηκε στην καρδιά της. Και τώρα, ο Λάρι Ντάνμπαρ θέλει να το τραβήξει. Ο Richard Laymon, ένας από τους πιο γνωστούς και παραγωγικούς συγγραφείς της λογοτεχνίας του τρόμου, παίρνει το μύθο του βρικόλακα και τον μετατρέπει σε ένα απολύτως ρεαλιστικό και εθιστικό θρίλερ. “Κανείς άλλος δε γράφει σαν τον Laymon” Dean Koontz “O Laymon σε οδηγεί σε σκοτεινά μέρη που θα σας μείνουν αξέχαστα” Charles De Lint “Ο Stephen King σε πιο αδίστακτη έκδοση” Dan Marlowe “Ένας από τους καλύτερους συγγραφείς στο είδος του” Cemetery Dance Magazine Εκδόσεις Οξυ (σειρά ΚΟΛΑΣΗ) , Φεβρουάριος 2009 Σελίδες : 350 ISBN: 978-960-436-215-8

ΚΩΣΤΑ ΒΙΡΒΟΥ «ΚΑΤΑΧΝΙΑ»

Πέρασαν πολλά χρόνια από την κατοχή και το αντάρτικο, εποχή που εμείς οι νεώτεροι την γνωρίσαμε μέσα από αφηγήσεις και από διάφορα «ιστορικά κείμενα», υποτίθεται ότι πέρασαν και τα χρόνια του «διχασμού», αλλά…… Με μεγάλη μου απογοήτευση, βλέπω τους Έλληνες ακόμα και σήμερα να «κατασπαράζουν» Έλληνες, στον «βωμό» των όποιων μικροκομματικών συμφερόντων. Βλέπω μια Ελλάδα, που αντί να πηγαίνει μπροστά, πάει ολοταχώς προς τα πίσω. Και βέβαια δεν πάει από μόνη της! Φροντίζουν κάποιοι Έλληνες να την πηγαίνουν! Σκεπτόμενος λοιπόν όλα τα πιο πάνω, αλλά και πολλά άλλα, αποφάσισα να σας προτείνω την «ΚΑΤΑΧΝΙΑ», ένα «έπος» (κατ’ εμε) το οποίο υπογράφει ο «ογκόλιθος» της στιχουργικής Κώστας βιρβος!

Την μουσική έγραψε ο Χρήστος Λεοντής, και όσο για την ερμηνεία, δεν χρειάζεται να κάνω την οποιαδήποτε «σύσταση» των καλλιτεχνών! Ας δούμε τι γράφει ο Κώστας Βιρβος για το πώς δημιούργησε την «ΚΑΤΑΧΝΙΑ»! Την ΚΑΤΑΧΝΙΑ την εμπνεύσθηκα από γεγονότα που τα έζησα. Το 1943 όταν ιδρύθηκε η ΕΠΟΝ ήμουν από τους πρώτους που εντάχθηκε σ' αυτήν, μαθητής τότε στο Γυμνάσιο Τρικάλων. Τον Αύγουστο του 1943 ήρθα στην Αθήνα για να δώσω εξετάσεις στην Πάντειο Σχολή. Πέτυχα από τους πρώτους και συγχρόνως συνδέθηκα με την ΕΠΟΝ σπουδαστών. Τον Μάρτη του 1944 με συνέλαβαν μαζί με τον συμπατριώτη μου φοιτητή της Χημείας, Στέλιο Πάλα, γράφοντας στους τοίχους. Μας πιάσαν στη γωνία Αγορακρίτου και Αριστομένους οι χαφιέδες και μας οδήγησαν σιην Ειδική Ασφάλεια, αφού πρώτα περάσαμε από το ξενοδοχείο ΚΡΥΣΤΑΛ, όπου είχαν τσιμπούσι οι αρχιβασανιστές Παναγιωτόπουλος και Παρθενίου, Εκεί μας βασάνισαν μέχρι θανάτου. Ο Ξενοδόχος του ΚΡΥΣΤΑΛ όταν μας είδε αιμόφυρτους, ύστερα από το ξύλο με το βούρδουλα και τη φάλαγγα στα πόδια, ειδοποίησε το Πρώτων Βοηθειών. Πρέπει να το έκανε σκόπιμα για να υπάρχουν μάρτυρες ώστε να μη μας σκοτωθούν. Μετά μας οδήγησαν στα Κρατητήρια της Ελπίδος 5 και μας έβαλαν στο απομονωτήριο. Αφού πέρασαν δυο τρεις μέρες κατορθώσαμε να ειδοποιήσουμε τους δικούς μας. Εκεί μέσα έγραψα στο μυαλό μου το "Δεν θέλω να μου δέσετε τα μάτια·· και το « Ένας ξύλινος σταυρός» την Πρωτομαγιά του 1944, όταν τουφέκισαν τους διακόσιους στην Και­σαριανή. Εκεί μέσα επίσης εμπνεύσθηκα το «Γιατί να γίνω μάνα- και την "Ομηρία». Τα άλλα τραγούδια τα έγραψα αργότερα στο βουνό, με την μορφή ποιημάτων, αρχικά, τα οποία αργότερα τάκανα τραγούδια. Στις 5 Ιουνίου 1944, αν θυμάμαι καλά, πέρασα από την τριμελή Επιτροπή Ασφαλείας, η οποία θα έκρινε την τύχη μου. Πρόεδρος ήταν ο Νομάρ­χης Αττικής Ναύαρχος Κιβωτός και μέλη ο Εισαγγελέας Εφετών και ο Υποδιοικητής της Ειδικής Ασφάλειας, Αντισυνταγματάρχης Μπόγρης. Μιλημένοι και οι τρεις με αθώωσαν. Ο Γερμανός σύνδεσμος όμως δεν υπέγραφε την αποφυλάκιση μου. Τελικά "πείσθηκε» και στις 12 Ιουνίου αποφυλακίσθηκα. Μετά από πολλές περιπέτειες έφτασα στο βουνό και παρουσιάστηκα στο χωριό Γοργογύρι Τρικάλων για να με τοποθετήσουν. Στο Γοργογύρι ήταν τότε και ο θείος μου Ζαχαρίας Παπαζαχαρίου, Εθνοσύμβουλος Τρικάλων στην κυβέρνηση του Βουνού, ο οποίος με έπεισε να συνεχίσω τη δράση μου στην ΕΠΟΝ, γιατί μπορούσα να αποδώσω πάρα πολλά και όχι στον ΕΛΑΣ, που ήθελα εγώ. Έτσι έφυγα από το Γοργογύρι και πήγα απέναντι στα Χάσια, στο χωριό Λιόπρασο, που ήταν η έδρα του Επαρχιακού Συμβουλίου της ΕΠΟΝ. Πρώτος Γραμματέας ήταν ο Ντίνος ο Μπόμπορας, δικηγόρος σήμερα και δεύτερος Γραμματέας ο Τάκης Παπανικολάου, επίσης δικηγόρος, δυο φορές Βουλευτής του ΚΚΕ και πρώην διευθυντής του Ριζοσπάστη. Στην ΕΤΑ (Επιμελητεία του Αντάρτη), που είχε την έδρα της στο ίδιο χωριό, ήταν ο Νίκος Ζαούσης (ανεψιός του στρατηγού Σαράφη), Ο καλός φίλος Βασίλης Τσαπάλας και πάρα πολλοί άλλοι, καλοί μου φίλοι μέχρι σήμερα. Εκεί έγραψα και τα υπόλοιπα τραγού­δια (ποιήματα) της Καταχνιάς, εμπνευσμένα από το αγωνιστικό περιβάλλον και από αντάρ­τικα τραγούδια. Π.χ. την εισαγωγή της Καταχνιάς "Κλαίνε θρηνούνε τα βουνά» την εμπνεύσθηκα αϊτό το αντάρτικο τραγούδι «Βαρεία στενάζουν τα βουνά». Έτσι ολοκληρώθηκε η ΚΑΤΑΧΝΙΑ και μόλις οι συνθήκες το επέτρεψαν, αφού βρήκα και τον εξαίρετο συνθέτη και άνθρωπο Χρήστο Λεοντή, που την μελοποίησε θαυμαστά, την κυκλοφορήσαμε σε δίσκο. ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ

«ΑΡΓΥΡΗ ΚΟΥΝΑΔΗ – ΟΡΤΣΑ ΤΑ ΠΑΝΙΑ»

Ηρθε η ώρα γνωρίσουμε, η να θυμηθούμε, έναν πολύ ξεχωριστό συνθέτη, όχι ιδιαίτερα «γνωστό» στους νεώτερους! Τον ΑΡΓΥΡΗ ΚΟΥΝΑΔΗ! Οι παλαιότεροι, θα θυμούνται σίγουρα μια σειρά της κρατικής τηλεόρασης, το «Εν Αθήναις», όπου ακουγόταν το τραγούδι «Όρτσα τα πανιά» σαν σήμα τίτλων! Ένα πολύ καλό τραγούδι, με μια «ιδιόρρυθμη» μελωδία, την οποία υπέγραφε ο Αργύρης Κουναδης! Ας γνωρίσουμε όμως αυτόν τον δημιουργό, και το έργο του, και οι παλαιότεροι, ας αφήσουν τη μνήμη τους να ταξιδέψει στο χθες! Ο Αργύρης Κουναδης, εμφανίζεται στα μουσικά δρώμενα της χώρας, την δεκαετία του 60’, γράφοντας τραγούδια όπως το «Την είδα ξανά», και άλλα πολλά, καθώς και μουσική για τον κινηματογράφο! Ένα καλό ξεκίνημα είχε γίνει, στρώνοντας τον δρόμο για την επόμενη δεκαετία, στην οποία ο Κουναδης παρουσιάζει την μεγάλη, και αξιόλογη «παραγωγή» του στην σύνθεση! Κατά την δεκαετία αυτή, 70 τραγούδια του ξεχωρίζουν μέσα από ιδιαίτερες δουλειές! Ας τις δούμε αναλυτικά! 1973 –« ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΥΠΟΜΟΝΗ», σε στίχους του μεγάλου ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ! «ΡΟΔΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΕΙ», σε στίχους ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΩΤΗ. 1975 «ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ», και «ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ», σε στίχους των ιδίων ποιο πάνω. 1976 «ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ», σε στίχους ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ, και ΜΑΡΙΟΥ ΠΟΝΤΙΚΑ. 1977 «MADE IN GREECE”, σε στίχους ΜΑΡΙΟΥ ΠΟΝΤΙΚΑ. Τα τραγούδια από τις συλλογές αυτές, σηματοδοτούν ένα ξεχωριστό μουσικό «ήθος», αλλά και ένα πολύ προσωπικό «ύφος»! Κύριο γνώρισμα των τραγουδιών αυτών, είναι τα «λαϊκά και παραδοσιακά χρώματα», τα οποία ξεχύνονται μέσα από τις μελωδίες! Ο συνθέτης ΚΩΣΤΑΣ ΜΥΛΩΝΑΣ, στον τρίτο τόμο του βιβλίου του «Ιστορία του Ελληνικού Τραγουδιού», γράφει για τον Αργύρη Κουνάδη! «Ο Συνθέτης αντλεί το μελωδικό υλικό του από όλα σχεδόν τα είδη τραγουδιού, που φαίνεται ότι τα γνωρίζει πολύ καλά. Ο τρόπος με τον οποίο ο Κουναδης χειρίζεται αυτό το υλικό, προσφέρεται για την διατύπωση κάποιων σκέψεων, που πιθανόν να θεωρηθούν υπερβολικές από τον ακροατή εκείνον ο οποίος δεν θα άκουγε με μεγάλη προσοχή τα τραγούδια του.
Υπάρχει σε αυτόν τον τρόπο μια βαθιά προσήλωση του συνθέτη στο υλικό του, η οποία όμως δεν απολήγει στην πιστή αντιγραφή, τη διατήρηση η τη μίμηση του, αλλά επιδιώκει τη διαφύλαξη του πνεύματος και της ουσίας του!
Ο ήχος αυτής της κατηγόριας των τραγουδιών του, αυτών που βασίζονται δηλαδή στις παραδοσιακές μορφές του λαϊκού και δημοτικού τραγουδιού, είναι εντελώς σύγχρονος, χωρίς να παρατηρείται η παραμικρή αλλοίωση η παραφθορά της αυθεντικότητας αυτών των μορφών. Κυλάει φυσικά και αβίαστα δίνοντας την αίσθηση μιας ομαλής πορείας, συνέχισης και επιβίωσης αυτών των μορφών στις σημερινές αισθητικές ανάγκες και απαιτήσεις! Η ιδιαίτερη αντιμετώπιση και η πρωτότυπη χρήση του παραδοσιακού υλικού, αφήνει περιθώρια για παραπάνω από μια ανάγνωση του τρόπου με τον οποίο ο συνθέτης πραγματοποιεί την προσέγγιση του. Αν στις ανάλογες προσεγγίσεις του Χατζηδάκη και του Θεοδωράκη κυριαρχεί αντίστοιχα το στοιχείο της αναπόλησης στον πρώτο, και το στοιχείο της συνέχισης στον δεύτερο, στην περίπτωση του Κουνάδη, υπάρχουν και τα δυο χωρίς το ένα να επικαλύπτεται από το άλλο»! Αυτά γράφει για τον Αργύρη Κουνάδη ο συνθέτης `ΚΩΣΤΑΣ ΜΥΛΩΝΑΣ, κάνοντας μια μικρή «ανάλυση» στο έργο του Κουνάδη! Αυτός φίλοι μου είναι ο συνθέτης Κουναδης, που σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Γκουφα, και άλλους στιχουργούς μας έδωσαν εξαιρετικά τραγούδια!

Ο μπολιβαριανός επαναστάτης

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Ο μπολιβαριανός επαναστάτης Του Μιχάλη Ι. Παπαθεράποντος
Η νίκη του «Ναι» στο Δημοψήφισμα της Βενεζουέλας έδωσε την δυνατότητα στον Τσάβες να διεκδικήσει την προεδρία της χώρας, πέραν των 2 θητειών.
Οι αλλαγές που ζήτησε στο Σύνταγμα της Βενεζουέλας είναι μειωμένες σε σχέση με αυτές που τέθηκαν στο δημοψήφισμα του 2007, με πιο σημαντική αυτή της παράτασης της θητείας του Τσάβες.
Αυτό που δεν δέχθηκαν το 2007 οι Βενεζολάνοι ήταν η μέγιστη παντοδυναμία του Προέδρου, που θα μεταφραζόταν σε αυταρχισμό.
Αυτή την φορά ο Πρόεδρος Τσάβες επέλεξε να φέρει μπροστά στον λαό ήπιες αλλαγές και με επίκεντρο το δικαίωμα για επανεκλογή το 2013.
Μπροστά σε μία αποδυναμωμένη αντιπολίτευση, που σε εκλογές αναμετρήσεις δεν μπορεί να σχηματίσει ένα κοινό μέτωπο με κάποια ισχυρή προσωπικότητα, το αποτέλεσμα ήταν αναπόφευκτο.
Οι αλλαγές που επιδίωκε ο Πρόεδρος υπερψηφίστηκαν με ποσοστό περίπου 55%.
Έτσι, θα έχει ακόμη 10 χρόνια για να μπορέσει να φέρει εις πέρας την λεγόμενη «Επανάσταση για τον 21ο αιώνα».