26-09-2009
ΗΜΕΡΑ 1
Επικεφαλής ο Basso
Η πρώτη, περιπετειώδης, ημέρα του 33ου Ράλλυ ΕΛΠΑ, ολοκληρώθηκε με τους Basso-Dotta να βρίσκονται επικεφαλής της κατάταξης οδηγώντας το Grande Punto S2000.
Η ημέρα αποδείχθηκε... σπαζοκεφαλιά όσον αφορά την επιλογή ελαστικών –λόγω και των άστατων καιρικών συνθηκών-, με αποτέλεσμα η πρώτη θέση να αλλάξει πολλές φορές χέρια, πριν καταλήξει στο ιταλικό πλήρωμα.
Ο καιρός έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δεύτερη μπούκλα, και συγκεκριμένα στις ειδικές διαδρομές Παύλιανη 2 και Στρόμη 2, όπου κυρίαρχο στοιχείο ήταν η δυνατή βροχή και η ομίχλη!
Αρχικά, λοιπόν, το δρόμο έδειξαν οι Solowow-Baran με το Peugeot 207 S2000, με τους μεγάλους τους αντιπάλους να χάνουν χρόνο από λανθασμένη επιλογή ελαστικών.
Όμως, ένα τετ α κε στην προτελευταία ειδική, σε συνδυασμό με ένα πρόβλημα στην όπισθεν του 207 στοίχισαν στον Πολωνό διεκδικητή του ευρωπαϊκού τίτλου σχεδόν 2 λεπτά και μαζί δύο θέσεις στη γενική κατάταξη.
Έτσι, οι Basso-Dotta όχι απλά προηγούνται, αλλά απολαμβάνουν και μια διαφορά ασφαλείας από τους δεύτερους.
Αυτοί είναι οι Παπαδημητρίου-Harryman με το Lancer EVO IX, οι οποίοι ακολουθούν με διαφορά 55.5 δλ. και αν και αντιμετώπισαν πρόβλημα με την επιλογή των ελαστικών, αντεπεξήλθαν στις δύσκολες συνθήκες.
Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσαν οι Νιώρας-Κακκαλής με το Subaru Impreza N12, οι οποίοι αντιμετώπισαν πρόβλημα με τα φρένα του αυτοκινήτου στις δύο τελευταίες ειδικές, καταφέρνοντας όμως να επιστρέψουν στο service park και μάλιστα ψηλά στη γενική κατάταξη.
Πίσω τους με μικρή διαφορά ακολουθούν οι Fontana-Cassina με το Lancer ένατης γενιάς, οι οποίοι προσπάθησαν να κινηθούν γρήγορα στις χωμάτινες επιφάνειες, που δεν είναι και οι αγαπημένες τους, παρόλο το χρόνο που έχασαν από δύο κλαταρισμένα ελαστικά.
Την εξάδα συμπληρώνουν οι Παναγιωτόπουλος-Αχτίδας με το Lancer EVO IX.
Το ελληνικό πλήρωμα εκμεταλλευόμενο την εμπειρία του πραγματοποιεί ακόμα μια πολύ καλή εμφάνιση στο χώμα.
Στην πρώτη θέση των αυτοκινήτων με κίνηση στους δύο τροχούς, βρίσκονται οι Slavov-Filipov με το Renault Clio R3, με διαφορά 11 λεπτών από τον πρωτοπόρο στη σχετική βαθμολογία Antonin Tulstak.
Οι εγκαταλείψεις ήταν ένα από τα σημαντικά στοιχεία του πρώτου σκέλους, με σημαντικότερη αυτή των Βωβού-«ΕΛ-ΕΜ», οι οποίοι αρχικά αντιμετώπισαν ένα πρόβλημα με το σύστημα μετάδοσης, ενώ στη έναρξη της δεύτερης μπούκλας εγκατέλειψαν από διαφορικό.
Πάντως, ο τέσσερις φορές Πρωταθλητής Ελλάδος, αναμένεται να επανεκκινήσει αύριο κανονικά το σκέλος.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι η σημερινή ημέρα προσμετράει ξεχωριστά στη βαθμολογία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με αποτέλεσμα οι Παπαδημητρίου-Harryman να κατακτούν τον απόλυτο αριθμό βαθμών, ακολουθούμενοι από τους Νιώρα-Κακκαλή και Παναγιωτόπουλο-Αχτίδα.
Η αυριανή τελευταία ημέρα του αγώνα που προσμετρά και στο Πρωτάθλημα Ιστορικών αυτοκινήτων (19 συμμετοχές), περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, τρεις επαναλαμβανόμενες, με συνολικό μήκος 122,70 χλμ.