Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009

In Cheap We Trust

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR
Lauren WeberIn Cheap We TrustLittle, Brown and Company, 2009 Megan McArdle The New York Times Book Review
Πρέπει να το ομολογήσω.
Αγαπώ την τεράστια μου τηλεόραση.
Την αγόρασα πριν κανένα δυο χρόνια μέσω μιας επιταγής δώρου από την Amazon.com. Κυριαρχούσε το μικρό μου σαλόνι μέχρι να μετακομίσω, αλλά και τότε ακόμα την αγαπούσα.

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

Με θέα τη ζωή Μυθιστόρημα Ισμήνη Καπάνταη ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4986-3 σελ. 232 26 Οκτωβρίου 2009 Απειρωτάν και Τούρκων Ιστορικό μυθιστόρημα Ισμήνη Καπάνταη ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4961-0 σελ. 272 26 Οκτωβρίου 2009 Βασανιστές Μυθιστόρημα Θοδωρής Κ. Ραχιώτης ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA Φωτογραφία εξωφύλλου: ΘOΔΩPHΣ K. PAXIΩTHΣ
Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4973-3 σελ. 360 26 Οκτωβρίου 2009 Σκότωσε ό,τι αγαπάς Μυθιστόρημα Αλέξης Σταμάτης ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4958-0 σελ. 364 26 Οκτωβρίου 2009Νυχτερινά Πέντε ιστορίες της μουσικής κα της νύχτας Καζούο Ισιγκούρο ΞENH ΛOΓOTEXNIA / ΣYΓΓPAΦEIΣ AΠ' OΛO TON KOΣMO Μετάφραση:Τόνια Κοβαλένκο Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4965-8 σελ. 208 26 Οκτωβρίου 2009

Γεγονός ο ιερός ναός Αγ.Γεωργίου στο Βίτσι

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣΤην Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009 (που ήταν και η 105η επέτειος από την θυσία του μακεδονομάχου Παύλου Μελά) τοποθετήθηκε ο ιερός ναός του Αγίου Γεωργίου του Ελευθερωτή στο Βίτσι.
Τα θεμέλια είχαν ήδη ολοκληρωθεί στα τέλη Αυγούστου, αλλά η μεταφορά του προκατασκευασμένου Ναού 80 τόνων και 40 τετραγωνικών (ειδικών προδιαγραφών για τις ειδικές καιρικές συνθήκες του τόπου) αποτέλεσε έναν άθλο.Η υπερκομματική πρωτοβουλία αποστράτων και πολιτών που εξόρμησε και συγκεντρώνει τις απαραίτητες δωρεές με τα θεωρημένα μπλοκ της επιτροπής (το εν λόγω ποσό που αναγράφεται στην απόδειξη εκπίπτει από το φόρο εισοδήματος) και έχει την υποχρέωση μέχρι τα Χριστούγεννα να εξοφλήσει τον κατασκευαστή κατάφερε ήδη να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης και απομένουν 13.500 ευρώ, ώστε να ολοκληρωθεί αυτή η φάση του έργου (η επόμενη φάση είναι η ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου). Οι εθελοντές αυτοί, που είναι εξουσιοδοτημένοι από την Ιερά Μητρόπολη Καστοριάς, είναι: οι συμμετέχοντες στις πολεμικές επιχειρήσεις στη περιοχή Γράμμου-Βίτσι, Αντωνακέας Ιωάννης και Μπίκος Δημήτριος (αντιστράτηγοι ε.α.), τα μέλη του Δ.Σ. της Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ), Επιτήδειος Γεώργιος (αντιστράτηγος), Μπουϊκίδης Ελευθέριος (αντισυνταγματάρχης), Παπακωνσταντίνου Κων/νος (αντιστράτηγος χωροφυλακής), Τοτονίδης Νικόλαος (ανθυπολοχαγός), καθώς και οι απόστρατοι αξιωματικοί Βράϊλας Γεώργιος (αντιστράτηγος), Καρασάββας Ιωάννης (αντισυνταγματάρχης), Κοτίνης Κωνσταντίνος (ταξίαρχος), Μαυροδόπουλος Παντελής (αντιστράτηγος, Πρόεδρος Τάξεως 1969 Πυροβολικού), Σταματόπουλος Σπυρίδωνας (συνταγματάρχης), Φραντζεσκάκης Ελευθέριος (αντιστράτηγος), Χρήστου Πέτρος (συνταγματάρχης) και οι πολίτες Νικολάου Χαράλαμπος (καταδρομέας έφεδρος ανθυπολοχαγός, δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω) και Γιαννάκενας Ιωάννης (εκδότης). Παρακαλούνται όσοι πατριώτες θέλουν να συμβάλλουν στην ιερή και εθνική αυτή πρωτοβουλία να επικοινωνήσουν στα τηλέφωνα 210-6440021 και 6944-574645 (Ι.Γιαννάκενας), 6976-202637 (Ν.Τοτονίδης) ή να περάσουν από το βιβλιοπωλείο «Η Αλληλεγγύη των Φίλων» (Χαριλάου Τρικούπη 14 & Ακαδημίας, Αθήνα).Επίσης στους τραπεζικούς λογαριασμούς, στο όνομα της Ερανικής Επιτροπής: Γενική Τράπεζα 9800559223-2, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο 00088966767-5. Αγαπητοί φίλοι, τιμήσετε μαζί μας την ιερή μνήμη όλων εκείνων που έδωσαν την ζωή τους το 1946-49, για να μείνουμε εμείς ελεύθεροι και η Πατρίδα μας ακέραια.

ΔΗΠΕΧ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΥΨΗΛΑΝΤΩΝ 15 ΤΚ 73135, ΧΑΝΙΑ ΤΗΛ : 2821087098 - 2821087077 ΦΑΞ : 2821074332 EMAIL : dipeh@otenet.gr
Από : 31/10/2009 Έως : 31/10/2009 Θέμα : Ρεσιτάλ τραγουδιού με την Μαρία Κλεινάκη Διοργάνωση : Δήμος Χανίων - ΔΗΠΕΧ - Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων - ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης Τόπος : Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων Ώρα : 20.30 Είσοδος : 15 €Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Βραδιές Κλασικής Μουσικής" που διοργανώνουν ο Δήμος Χανίων, η Δημοτική Πολιτιστική Επιχείρηση, το Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων και το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης, το Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009, στην αίθουσα θεάτρου του Βενιζελείου Ωδείου Χανίων, ώρα 20.30, η σοπράνο Μαρία Κλεινάκη θα δώσει ρεσιτάλ τραγουδιού.
Στο πιάνο ο Νίκος Βλάχος. Η σοπράνο Μαρία Κλεινάκη γεννήθηκε στα Χανιά. Ξεκίνησε μαθήματα βιολιού στο Β.Ω.Χ και μαθήματα κλασσικού τραγουδιού και πιάνο. Συνέχισε τη σπουδή της στην όπερα στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών πέρνοντας δίπλωμα τραγουδιού με άριστα παμ'ψηφεί και πρώτο βραβείο. Εισάγεται στο Manhattan School of Music της Νέας Υόρκης στο τμήμα ¨Οπερας με καθηγήτρια την Marlena Kleinmann και παραλληλα παρακολουθεί μαθήματα με τους Cynthia Hoffmann, Loretta di Franco, Peter Wittenberg και σεμινάρια Tao-Singing και Alexander Method με την Laure Shift. Μαθήματα βιολιού με την Sharon Lin. Στη συνέχεια, παρακολουθεί σεμινάρια τραγουδιού με την διεθνούς φήμης σοπράνο Elizabeth Vidal στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών και αργότερα συμπληρώνει το θερινό τμήμα σεμιναρίων της ακαδημίας Academy d' ete στη Νίκαια της Γαλλίας με καθηγητές την E.Vidal και A. Cognet. Υπότροφος των σεμιναρίων της διεθνούς φήμης σοπράνο Μαρίνα Πασχάλη-Κρίλοβιτς. Τραγουδάει στο Mema's auditorioum του Μουσείου Μοντέρνας Τεχνης της Νίκαιας και ολοκληρώνει το σεμινάριο Ανάλυση 'Οπερας του ''Opera America E-learning'' για τις ¨Οπερες ''Don Diovanni'', ''The Barber of Seville'', "Macbeth" και "Samson et Dalida" . Πραγματοποιεί ηχογράφηση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Μέλος της Ορχήστρας του Β.Ω.Χ και της Νεανικής Ορχήστρας Κρήτης. Μέλος του ''Cantilena'' και σολίστ των Χορωδιών Χανίων και Ηρακλείου και του συγκροτήματος Φραγκίσκος Λεονταρίτης. Κονσέρτο με την Αλκ.Μαλεκάκη και τραγούδησε έργα του Μάνου Χατζιδάκη στην Πινακοθήκη Χανίων με τους Γ. Γιαννακάκη και Γ.Πογιατζή.
Παρουσίασε σκηνές απο τους ρόλους Michaella από την ¨Οπερα ''Carmen'' και το ρόλο Margherita από την ¨Οπερα ''Faust'' του Gounod στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών Ηχογραφεί για το ντοκυμαντέρ "Το άστρο της Βηθλεέμ" σε μουσική του Μπάμπη Μπλαζουδάκη, που προβάλετε για τρίτη συνεχή χρονιά στο "Πλανητάριο" Αθηνών . Σολίστ της Καμεράτας Χανίων υπο τη μουσική διεύθυνση Αλ.Μυράτ.
Με την Όπερα Νέων ερμηνεύει το ρόλο της Clarina στη όπερα "La cambiale di matrimonio" του Rossini σε σκηνοθεσία Π.Γάλλια. Το χειμώνα του 2010 θα ερμηνεύσει τον ρόλο της Κοντέσσας από την όπερα του Mozart "Οι γάμοι του Φίγκαρο" στην Αθήνα . Ο πιανίστας Νίκος Βλάχος γεννήθηκε στη Κέρκυρα και άρχισε τις μουσικές σπουδές του στο ωδείο του Πειραικού Συνδέσμου με τη καθ. Φ.Παπαδάκη. Συνέχισε τις σπουδές του πιάνου και θεωρητικών στην Αγγλία, Σουηδία, Ιταλία, Γερμανία και Φιλαδέλφια (Η.Π.Α) όπου αποφοίτησε με άριστα στο πιάνο και δεύτερη έμφαση στο κλασσικό τραγούδι. Τα τελευταία χρόνια έχει συνεργαστεί ως τενόρος και πιανίστας με τη χορωδία της ΔΕΗ και με την Fons Musicalis του μαέστρου Κ.Κωσταντάρα, στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών ως ακομπανιατέρ της τάξης της κ.Λ.Τέντζερη και τραγουδιστών όπερας. Μιλάει άπταιστα 6 γλώσσες και έχει μεταφράσει αρκετά βιβλία για τον εκδ.οίκο Ζαχαρόπουλο. Από το Μαίο του 2009 ζεί και εργάζεται στα Χανιά. Χορηγοί: Athensairways και Hotel Samaria Δαράκης

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΟικογενειακόςγιατρός όλο το 24ωρο Χάθηκαν δύο από την κακοκαιρία Δεν είμαστε παπαγαλάκια της κυβέρνησης Η ελληνική επανάσταση στα τυριά Κούρσα για δύο με Κατσουράνη, Ντουντού Στον Εμφύλιο μας έσπρωξαν οι Άγγλοι Ο τυφλός μαραθωνοδρόμος Κατάσταση ανάγκης για τη γρίπη Οδηγός για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ Today at InfognomonPolitics

Today at InfognomonPolitics ΙΓΚΟΡ ΣΕΤΣΙΝ Το alter ego του Βλαντιμίρ Πούτιν ΕΡΝΤΟΓΑΝ Γιατί δεν συγχωρεί τους Ισραηλινούς Γκλιγκόροφ: "Είμαστε Σλάβοι και ήρθαμε μετά τον Μέγα Αλέξανδρο στην περιοχη" Οδικός χάρτης εξημέρωσης του θηρίου Σουηδική βόμβα τινάζει στον αέρα την αξιολόγηση Επιμένει σε βέτο κατά της Κύπρου η Τουρκία… Βαγδάτη: Ξεπέρασαν κατά πολύ τους 100 οι νεκροί Κατσέλη : Η ναυτιλία στον πυρήνα της αναπτυξιακής προσπάθειας Οι Τουρκοκρητικοί-Eξισλαμισμένοι Έλληνες της Κρήτης Ντοκιμαντέρ για τους μουσουλμάνους Κρήτες της Τουρκίας Συγκρούσεις ξέσπασαν στην περιοχή Aπdam του Καραμπάχ Eίπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα! Αναμέτρηση-θρίλερ Ώρα Κύπρου στην Τουρκία Περίεργη σύλληψη στην Έδεσσα Ρωσία - Κίνα, σύγκλιση γιγάντων στην Ανατολή Το Κυπριακό και πάλι Τα έξυπνα τεχνάσματα της Τεχεράνης Έτσι, για να γελάσουμε λίγο! Ο Κωνσταντίνος ζήτησε στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ Η λαθρομετανάστευση

Γιάννης Λασηθιωτάκης - Έκθεση Ζωγραφικής

Γιάννης Λασηθιωτάκης - Έκθεση Ζωγραφικής - 26/10/2009
έως 15/11/2009 Ώρα: 19.00
Χώρος Εκδήλωσης: Δ.Ε.Θ. Είδος Εκδήλωσης: Εικαστικά Λεωφορεία: 10,31,14,2,27Ο Γιάννης Λασηθιωτάκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1956. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας. Ζει στην Αθήνα. Στο πλαίσιο των ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ 2009 ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Hellexpo διοργανώνουν την ατομική έκθεση του Γιάννη Λασηθιωτάκη, με τίτλο Μέρες Επίγειες, στο περίπτερο 6 (Αίθουσα των Εθνών- Δ.Ε.Θ.) Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 26 Οκτωβρίου έως 15 Νοεμβρίου 2009. Ο Γιάννης Λασηθιωτάκης ανήκει στους καλλιτέχνες που εμφανίζονται στη δεκαετία του ΄80 και διαμορφώνει την καλλιτεχνική του ταυτότητα στη δεκαετία του 1990. Θεωρείται ένας από τους εκπροσώπους της σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης στη δεκαετία αυτή. Για το έργο του καλλιτέχνη ο ιστορικός και κριτικός Τέχνης κ. Χαρ. Σαββόπουλος σημειώνει τα έξης: [...] Ο Λασηθιωτάκης λοιπόν, στα Επίγεια Πορτρέτα, εστιάζει την προσοχή του στην απόδοση της ανθρώπινης μορφής.
Το ζήτημα λοιπόν, δεν είναι η ίδια η ζωγραφική ή η αντιπαράθεση μαζί της, αλλά ο τρόπος που επέλεξε ο καλλιτέχνης να μας οδηγήσει να κοιτάξουμε το έργο του. Και εδώ έχουμε ένα βλέμμα που προφανώς δεν είναι αθώο της ιστορίας αλλά και της εποχής του.
Οι εικόνες παρά τις έντονες αναφορές και ζυμώσεις με τον ιστορικό χρόνο, από τις καινοτομίες του Έντουαρντ Μουνκ μέχρι το βλέμμα του Γκέραντ Ρίχτερ και της Σούζαν Ρόθενμπεργκ, ενσωματώνουν δομικά το στοιχείο της ψηφιακής εποχής μας.
Άλλες αναπαράγουν τον τρόπο που βλέπει το ανθρώπινο μάτι κάτω από συγκεκριμένες φωτεινές συνθήκες, όταν για παράδειγμα το φως έρχεται από το βάθος εικόνας, φωτίζεται το φόντο και σκοτεινιάζουν οι μορφές στο πρώτο πλάνο.
Και άλλες, παγωμένες, αποστασιοποιημένες σαν ψηφιακές μορφές ή virtual χαρακτήρες κοιτάζουν τον θεατή. Όμως αυτές οι εικαστικές προσεγγίσεις θα ήταν ελλειμματικές σαν σύγχρονος εικαστικός λόγος, αν δεν συνοδευόταν από ορισμένες καλλιτεχνικές επισημάνεις.
Πρώτα από όλα είναι η ιδιάζουσα τεχνική τους, που μπορεί να συγγενεύει με άλλες παλαιότερες ζωγραφικές μεθόδους, όμως η εφαρμογή της με αυτούς τους όρους, χαρακτηρίζει την παρούσα ενότητα του καλλιτέχνη. Ύστερα είναι η φωτογραφική καταγωγή των μορφών του.
Δεν είναι μόνο η τεχνική παράμετρος του ψηφιακού χαρακτήρα, που επισημάνθηκε προηγουμένως, αλλά είναι και η εμφανής πρόθεση του καλλιτέχνη να «κοιτάξει» τις μορφές του όχι σαν ζωγράφος, αλλά περισσότερο σαν φωτογράφος που επιλέγει την πόζα του μοντέλου του.
Ακολουθεί τη ματιά του φωτογράφου, που μιμήθηκε τον καλλιτέχνη παλαιότερων εποχών, αλλά ο διάλογος με αυτού του είδος το βλέμμα, διεξάγεται μέσα από την επεξεργασία του δεύτερου πλάνου.
Το δεύτερο πλάνο είναι τις περισσότερες φορές ουδέτερο εννοιολογικά, δεν προσφέρει δηλαδή κάτι περισσότερο στην ανάγνωση του εικονιζόμενου, αλλά όταν δεν είναι μονόχρωμο, σχολιάζει εκείνα που διαβάζονται στην έκφραση και τις ουδέτερες σχεδόν πόζες των μοντέλων.

ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ο ΜΥΡΟΒΛΗΤΗΣ

ΑΠΟ ΤΟ http://truth.freeforums.orgΟ Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε περί το 280-284 μ.Χ. και πέθανε το 303 ή το 305 μ.Χ. στη Θεσσαλονίκη και αποτελεί ένα από τους Μεγαλομάρτυρες της Χριστιανοσύνης.
Ο Δημήτριος ήταν γόνος αριστοκρτατικής οικογένειας στη Θεσσαλονίκη.
Σύντομα ανελίχθηκε στις βαθμίδες του Ρωμαϊκού στρατού με αποτέλεσμα σε ηλικία 22 ετών να φέρει το βαθμό του χιλιάρχου. Ως αξιωματικός του ρωμαϊκού στρατού κάτω από τη διοίκηση του Τετράρχη (και έπειτα αυτοκράτορα) Γαλερίου Μαξιμιανού, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός, έγινε χριστιανός και φυλακίστηκε στην Θεσσαλονίκη το 303, διότι αγνόησε το διάταγμα του αυτοκράτορα Διοκλητιανού «περί αρνήσεως του χριστιανισμού».
Μάλιστα λίγο νωρίτερα είχε ιδρύσει κύκλο νέων προς μελέτη της Αγίας Γραφής. Σύμφωνα με την παράδοση, μέσα στη φυλακή ευλόγησε τον μαθητή του Νέστορα να νικήσει τον ειδωλολάτρη παλαιστή Λυαίο.
Η νίκη του Νέστορα εξόργισε τον Γαλέριο και έτσι ο μεν Νέστορας αποκεφαλίστηκε, ο δε Δημήτριος δολοφονήθηκε με λογχισμό στα πλευρά.
Οι συγγραφείς εγκωμίων του Αγίου Δημητρίου, Ευστάθιος Θεσσαλονίκης, Γρηγόριος ο Παλαμάς, Δημήτριος Χρυσολωράς, αναφέρουν ότι το σώμα του Αγίου ετάφη στον τόπο του μαρτυρίου, ο δε τάφος μετεβλήθη σε βαθύ φρέαρ που ανέβλυζε μύρο, εξ ου και η προσωνυμία του Μυροβλήτου.
Στις βυζαντινές εικόνες αλλά και στη σύγχρονη αγιογραφία ο Άγιος Δημήτριος παρουσιάζεται αρκετές φορές ως καβαλάρης με κόκκινο άλογο να πατά τον άπιστο Λυαίο.
Είναι πολιούχος της Θεσσαλονίκης, όπου βρίσκεται ο ομώνυμος ναός πάνω από τον τάφο του. Εορτάζει στις 26 Οκτωβρίου.
Τροπάρια Αγίου Δημητρίου
1. Απολυτίκιο
Μέγαν εύρατο εν τοις κινδύνοις
Σε υπέρμαχον η οικουμένη
Αθλοφόρε τα έθνη τροπούμενον.
Ως ουν Λυαίου καθείλες την έπαρσιν,
εν τω σταδίω θαρρύνας τον Νέστορα,
ούτως, Άγιε Μεγαλομάρτυς Δημήτριε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε,
δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.
2. Κοντάκιο
Τοις των αιμάτων σου ρείθροις, Δημήτριε,
την Εκκλησίαν Θεός επορφύρωσεν
ο δους σοι το κράτος αήτητον
και περιέπων την πόλιν σου άτρωτον,
αυτής γαρ υπάρχεις το στήριγμα.
3. Μεγαλυνάριο
Τον μέγαν οπλίτην και αθλητήν
τον στεφανηφόρον και εν μάρτυσι θαυμαστόν,
τον λόγχη τρωθέντα πλευράν ως ο Δεσπότης,
Δημήτριον τον θείον, ύμνοις τιμήσωμεν.
Ιστορία
Ο ναός του άγιου Δημήτριου πρωτοχτίστηκε πάνω από ένα ρωμαϊκό λουτρό στο οποίο μαρτύρησε ο άγιος το 303.
Σύμφωνα με την παράδοση, από το σημείο όπου μαρτύρησε ο άγιος άρχισε να αναβλύζει μύρο. Το 324 που ορίστηκε ο χριστιανισμός σαν επίσημη θρησκεία του κράτους οι θεσσαλονικείς χτίσανε ένα μικρό τρίκλιτο ναό στο σημείο αυτό.
Ο μικρός αυτός ναός έγινε σύντομα γνωστός όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά σε όλο τον χριστιανικό κόσμο διότι αποδείχτηκε ότι το μύρο είχε θεραπευτικές ιδιότητες. Προσκυνητές έρχονταν από όλα τα μέρη του κόσμου για να προσευχηθούν και να θεραπευτούν.
Ανάμεσα σε αυτούς και ο έπαρχος του ιλλυρικού Λεόντειος.
Ο Λεόντειος θεραπεύτηκε από την αθεράπευτη για χρόνια αρρώστια του και από ευγνωμοσύνη στον Άγιο, αντικατέστησε το μικρό τρίκλιτο ναό με μια επιβλητική Βασιλική το 413.
Η Βασιλική στεκόταν εκεί μέχρι και τα χρόνια του αυτοκράτορα Ηρακλείου (610-641) όταν μια πυρκαγιά την κατέστρεψε.
Ο ναός ανοικοδομήθηκε με μερικές διαφοροποιήσεις αμέσως μετά.
Το 904 όμως λεηλατήθηκε από τους Σαρακηνούς και λίγο αργότερα το 1185 ξαναλεηλατήθηκε από τους Νορμανδούς.
Την περίοδο της δεύτερης λεηλασίας τα λείψανα του άγιου μεταφέρθηκαν στην Ιταλία από καλόγερους που ήθελαν να τα διασώσουν.
Το 13ο αιώνα ο ναός επισκευάστηκε και ανακαινίστηκε.
Την εποχή εκείνη χτίστηκε και το παρεκκλήσι του άγιου Ευθυμίου στην νοτιοανατολική πλευρά του ναού του άγιου Δημήτριου από τον πρωτοστράτωρ Μιχαήλ Γλαβάς Ταρχανειώτη, σύμφωνα με την επιγραφή που βρίσκετε στο παρεκκλήσι.
Το 1430, κατά την άλωση της Θεσσαλονίκης από τους Τούρκους, μια καινούργια λεηλασία έγινε.
Αυτή μάλιστα ήταν τόσο βάναυση που οι τοίχοι του ναού μείνανε σχεδόν γυμνοί!
Το 1481 τοποθετήθηκε στην αριστερή αρχή του κεντρικού κλίτους του ναού ο τάφος του Λούκα Σπαντούνη, ενός ανθρώπου που διέθεσε αρκετά χρήματα στον ναό.
Το 1493 η Εκκλησία μετατρέπεται σε μουσουλμανικό τέμενος με το όνομα «Κασημιά Τζαμί» και παραμένει έτσι έως την απελευθέρωση της πόλης. Το 1917 το μνημείο σχεδόν αφανίστηκε ακολουθώντας την μοίρα του σε μια ακόμη πυρκαγιά. Τέλος ο ναός αναστηλώθηκε και παραδόθηκε στους πιστούς στις 26 Οκτωβρίου του 1949, την ημέρα της γιορτής του άγιου.
Λίγο αργότερα το 1978 τα λείψανα του άγιου επιστρέφουν από το αββαειο του S.Lorenzo in Campo της Ιταλίας και τοποθετήθηκαν σε μια αργυρή λάρνακα όπου φυλάγονται μέχρι και σήμερα.
Στην κρυπτή του ναού λειτουργεί μια μουσειακή έκθεση με την γλυπτή διακόσμηση του ναού στις διάφορες φάσεις της ιστορίας του.
Τα σημαντικότερα εκθέματα του μουσείου είναι:
* Η Κρήνη αγιάσματος και μύρου, σε τρεις φάσεις (4ος, 6ος και 12ος - 13ος αιώνας) * Αρχιτεκτονικά γλυπτά (επίκρανα, θωράκια κ.α.) της πρώτης φάσεως του ναού (5ος αιώνας). * Θραύσματα κιβωρίου Αγίας Τράπεζας του 13ου αιώνα. * Θραύσματα διακόσμησης ταφικού πιθανότατα μνημείου του 14ου αιώνα
* Τα ψηφιδωτά και οι τοιχογραφίες του ναού.
Στο ναό του αγίου Δημητρίου διασώζονται ελάχιστα ψηφιδωτά γιατί τα πιο πολλά καταστράφηκαν στην πυρκαγιά του 1917.
Η «ιστορική» τοιχογραφία που απεικονίζει τον Ιουστινιανό τον ΄Β και την ακολουθία του βρίσκετε στο νότιο τοίχο.
Στην πρώτη δυτική τετράγωνη κολόνα συναντάμε τη δεύτερη πιο σημαντική τοιχογραφία που απεικονίζει τον αρχιεπίσκοπο της Θεσσαλονίκης Γρηγοριο τον Παλαμά με τον αυτοκράτορα Ιωάννη Στ΄ Καντακουζηνό, ο οποίος έμεινε στην ιστορία και με το μοναχικό του όνομα Ιωασάφ.
Οι τοιχογραφίες αυτές χρονολογούνται το 8ο αιώνα.
Στο ναό συναντάμε και ψηφιδωτά του 5ου αιώνα όπως αυτό στο δυτικό τοίχο που παριστάνει τον Άγιο σε στάση δέησης και τον άγγελο να σαλπίζει.
Συνεχίζουμε με τρία ψηφιδωτά του 7ου αιώνα, το πρώτο βρίσκετε στο νοτιοανατολικό πεσσό και απεικονίζει τον Άγιο ανάμεσα σ’έναν επίσκοπο και έναν έπαρχο.
Το ψηφιδωτό αναφερεται,συμφωνα με την επιγραφή του, στην πολιορκία της πόλης από τους Σλάβους, που σύμφωνα με την παράδοση ο πολιούχος έσωσε την πόλη.
Το δεύτερο βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του πεσσού και εικονίζει τον Άγιο με έναν διάκονο και το τρίτο απεικονίζει τον Άγιο Σέργιο σε στάση δέησης.

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΠΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ

O εκλεκτός του πάλαι ποτέ “αναντικατάστατου” Φούρλα, προωθείται για Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος;

ΑΠΟ ΤΟ http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.com/
Όλα μπορούν να συμβούν αύριο και να δούμε τον περιβόητο αντιστράτηγο και πνευματικό τέκνο του κ. Φούρλα, νέο Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος.
Τώρα… το ότι υπάρχουν κάποιες ΕΔΕ για τον βίο και την πολιτεία του, το ότι είναι ο εκπρόσωπος του γνωστού στο πανελλήνιο Φούρλα, άλλοτε αγαπημένου των ΜΜΕ και νυν εξαφανισμένου, γνωστός ως ατσαλάκωτος που αρέσκεται να πετάει πάνω από τις πυρκαγιές (Ρόδος 2008) και όταν επιστρέφει στο γραφείο του να παριστάνει τον ξερόλα, λίγο απασχολούν. Άλλωστε αποτελεί ΕΓΓΥΗΣΗ η πρόταση του πνευματικού του κ. Φούρλα.
Λέτε να λένε όλα αυτά αυτοί του παλιού, κακού βαθύ ΠΑΣΟΚ;
Δεν είναι γνωστά και στον «τελευταίο» πυροσβέστη;Λέτε να κρίνουν “αξιοκρατικά” με βάση βιογραφικά που συμπληρώνει ο υποψήφιος του κ. Φούρλα; Κάποιοι λένε πως ο Μιχάλης δεν μασάει και δεν τσιμπάει…
Ας αναμένουμε ως αύριο… κι εδώ είμαστε…
Αναρτήθηκε από σίβυλλα στις Κυριακή, Οκτώβριος 25, 2009

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

ΟΙ ΚΟΡΕΣ ΤΗΣ ΛΗΣΜΟΝΙΑΣ
THE DAUGHTERS OF OBLIVION
Κατηγορία ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Kωδικός Καταλόγου 07924 Ημ. Έκδοσης 10/2009 Ηλικιακή Ομάδα ΕΝΗΛΙΚΕΣ ISBN 978-960-453-654-2 Σελίδες 640
Κοριτσάκι τόσο δα ήταν όταν την άρπαξαν από την αγκαλιά μου.
Ένα μπουμπούκι το κορμάκι της που δεν αξιώθηκα να το δω ν' ανθίζει.
Δεν το χάρηκα.
Δεν το χόρτασα.
Μόνο τ' αγκάθια… τ' αγκάθια μόνο χόρτασα.
Τα βράδια, όταν οι σκιές της αβάσταχτης απουσίας απλώνονταν και μ' έπνιγαν, στα γόνατα έπεφτα, προσευχόμουν μόνο κι έλπιζα:
"Κι αν σου ζητάω πολλά, Παναγιά μου, μάνα είσαι κι Εσύ και με νιώθεις. Σαν την αγάπη της μάνας, το ξέρεις -Θεέ μου!- όμοια δεν υπάρχει σ' αυτό τον κόσμο που 'φτιαξες…". Γυναίκες του εμφυλίου...
Στάχυα που τα άλεθαν αλύπητα οι μυλόπετρες της Ιστορίας.
Πατρίδα, κόμμα, προδοσίες, επαναστάσεις, αντάρτικα, σφαγές και, τέλος, το παιδομάζωμα.
Η πιο απάνθρωπη, η πιο σκοτεινή σελίδα του αδελφοκτόνου σπαραγμού. Γυναίκες του εμφυλίου…
Κεριά αναμμένα. Σαν την Αγγέλα, τη Μέλπω και την Αριάδνη. Ρωτούσαν, έτρεχαν, πόρτες χτυπούσαν μέρα και νύχτα, με μια μονάχα ελπίδα.
Πως ίσως ξανανταμώσουν μια μέρα τα βλαστάρια τους.
Κάποιες τα κατάφεραν. Κάποιες άλλες όχι.
Γυναίκες του εμφυλίου... Μάνες της άδειας αγκαλιάς.
Αυτή είναι η ιστορία τους…

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Ευαγγελισμός Νουβέλα Αγγελική Στρατηγοπούλου ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA Σύνθεση εξωφύλλου: egreenE. ΠAΓKAΛOY Χαρτόδετο ISBN: 978-960-03-4953-5 σελ. 88 12 Οκτωβρίου 2009
Μεγάλωνα πότε στη μια μεριά και πότε στην άλλη.
Το ποτάμι στη μέση βάφτιζε όλους τους κατοίκους αδιακρίτως.
Οι γονείς μου ήταν όχθες με βατράχια και καλαμιές, όμως ονειρευόμουνα τις καλοντυμένες πλατείες του Βορρά και τους ανθρώπους που νόμιζα ότι δεν έχουν τίποτα να μοιράσουν.
Διέσχιζα τα σύνορα για να βρεθώ άλλοτε με τον μπαμπά και άλλοτε με τη μαμά, όχι με την ευκολία της εναλλαγής των δωματίων, όπως γινόταν με τα άλλα παιδιά, αλλά αγωνιώντας μήπως συλληφθώ, άμωμα ή όχι, δεν είχε σημασία.
Ένιωθα τον κίνδυνο να με κυκλώνει περνώντας τις όχθες, όντας ξένο και στις δυο. Το βιβλίο αυτό μιλάει για τη μητρότητα, απογυμνώνοντάς τη σε βάθος από την ιεροποίησή της, που –αιώνες τώρα– αποσκοπεί στον έλεγχο και στην καταστολή των γυναικών.
Η σχέση μητέρας-παιδιού, απογυμνωμένη από το δεδομένο, παραμορφωμένη από αλήθειες εκτός ορίων, αλλά και ανατρεπτικά στοχαστική, παρουσιάζεται με τρόπο που κάποιους θα γοητεύσει και άλλους θα συγκινήσει, προκαλώντας έναν διάλογο με ό,τι θεωρούμε ανέγγιχτο. Μια υποβλητική νουβέλα, που αφηγείται μια ιστορία παρενδυσίας του χρόνου, σε τόπο ακαθόριστο, όπου οι χαρακτήρες –το παιδί και η μητέρα του– τολμούν να απεκδυθούν την κανονικότητά τους.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E-PONTOS

Διαβάστε στο 6ο τεύχος του περιοδικού Άμαστρις ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΗΠΑ & ΚΑΝΑΔΑ Γνωριμία με τη διάλεκτο των Ελλήνων του ΠόντουΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΜΝΗΝΩΝ ΒΕΡΜΙΟΥ 1ο Παιδικό Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών Σ.Πο.Σ. Νότιας Ελλάδας & Νήσων

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟ Geopolitics-GR Περί ιστοριογραφίας στην Τουρκία Συντριβή των Tαλιμπάν από τον πακιστανικό στρατό Είναι καλό να μιλήσουμε με το Ιράν για τα πυρηνικά Από την Κοινωνία των Εθνών στον ΟΗΕ Η ΕΕ ΜΕΤΑ ΤΟ ΙΡΛΑΝΔΙΚΟ ΝΑΙ Η οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις στην Εθνική Άμυνα Η Αριστερά και η «γοητεία» του Ισλαμισμού

ΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΛΗΜΕΡΑ

Ένας νεκρός και ένας αγνοούμενος από την κακοκαιρία

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Τελευταία ενημέρωση: 25/10/2009 21:12
Νεκρός εντοπίστηκε στον Παγασητικό κόλπο επιβάτης καταμαράν, του οποίου το σκάφος ανατράπηκε έπειτα από ξαφνική νεροποντή.
Μαζί του επέβαινε και δεύτερος άνδρας, ο οποίος κατάφερε να κολυμπήσει μέχρι τη στεριά.
Ένας άλλος άνδρας 46 ετών αγνοείται στο Δήμο Δίου της Πιερίας, ύστερα από τις εκτεταμένες πλημμύρες.
Το αυτοκίνητό του βρέθηκε στην κοίτη του ποταμού Αίσωνα και είναι γεμάτο άμμο.
Παράλληλα η αστυνομία, η πυροσβεστική, η ΕΜΑΚ και εθελοντές κάτοικοι αναζητούν τον 46χρονο οδηγό, πατέρα τριών παιδιών.
Έξι άτομα που επέβαιναν σε δύο άλλα αυτοκίνητα απεγκλωβίστηκαν από δύναμη της ΕΜΑΚ. Σοβαρά προβλήματα προκλήθηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας και λόγω των έντονων βροχοπτώσεων σε Πιερία και Ημαθία.
Η πυροσβεστική χρειάστηκε να επέμβει για τον απεγκλωβισμό ακόμη 10 ατόμων που είχαν παγιδευτεί στα αυτοκίνητά τους στο Δίον, όπου η στάθμη του νερού έφτασε στα δύο μέτρα προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές σε σπίτια και επιχειρήσεις.

Η ΑΣΠΡΗ ΛΕΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η άσπρη λέξη της ημέρας - πούλβερη
Θέμα της εβδομάδας: Λέξεις της καθημερινότητάς μας Εκ πρώτης όψεως η λέξη πούλβερη ακούγεται άγνωστη στ’ αυτιά μας.
Αν όμως θυμηθούμε τη φράση «στάχτη και πούλβερη να γίνουν όλα», τότε αμέσως αντιλαμβανόμαστε ότι η λέξη πούλβερη ή μπούρμπερη μας είναι πολύ οικεία.
Η φράση «να γίνει στάχτη και πούλβερη» προήλθε από το γεγονός ότι τα παλιά χρόνια, που τα όπλα ήταν εμπροσθογεμή, δηλαδή τα γέμιζαν από εμπρός, χρησιμοποιούσαν μια γέμιση μπαρουτιού με διάφορα άλλα εκρηκτικά.
Το μπαρούτι, όπως ήταν τριμμένο σκόνη, το έλεγαν και πούλβερη.
Πούλβερη, λοιπόν, ή μπούρμπερη ή μπούλμπερη είναι η σκόνη.
Παραθέτουμε από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου:
«Σε παλιότερα κείμενα βρίσκει κανείς την έκφραση “έγινε μπούρμπερη και κουρνιαχτός” με τη σημασία “εξαφανίστηκε”.
Κουρνιαχτός είναι βέβαια η σκόνη (από το αρχαίο κονιορτός).
Στο “Ζορμπά” του Καζαντζάκη, βρίσκουμε την έκφραση αυτή να χρησιμοποιείται σα συνώνυμο της “στάχτη και μπούλμπερη”:
Με λένε Περονόσπορο, γιατί όπου πάω, λέει, τα κάνω μπούλβερη και κουρνιαχτό.
Από τις παραλλαγές, ο Παπαδιαμάντης έχει χρησιμοποιήσει τον τύπο “πούλβερη” (στη “Γυφτοπούλα”, ωστόσο, όπου η γλώσσα του δε θεωρείται αβίαστη) ενώ ο Καραγάτσης στο “Δέκα” δίνει την κατάρα “Στάχτη και πούλβερη να γενείς!”.
Ο Τσίρκας στη “Νυχτερίδα” έχει “Καπνός και πούλβερη” για να περιγράψει μια εικόνα καταστροφής.
Στον Καρκαβίτσα βρίσκω “μπούλμπερη”, ενώ σε ένα θεατρικό του βουνού του Κοτζιούλα βρίσκω ανάποδη τη σειρά των λέξεων: “που να γίνετε μπούρμπερη και στάχτη!”».

Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους

Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους
Η ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΕ του κκε Στέλνει χιλιάδες στην ανεργία, και ακόμη περισσότερους σε εργασιακές σχέσεις γαλέρας. Το κκε να δώσει στους εργαζόμενους της ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗΣ ΑΕ τα 1400 ευρώ βασικό μισθό που ζητάτε να δώσουν οι άλλοι εργοδότες.Και τις αυξήσεις που διεκδικούν τα επαγγελματικά του στελέχη από τα άλλα τυπογραφεία. Ελεύθερες εκλογές στο εργοστασιακό σωματείο της ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗΣ για καλύτερες συνθήκες δουλειάς και αυξήσεις. Οργή και αγανάκτηση για τον εκφοβισμό και τα αντιλαϊκά μέτρα στην τυποεκδοτική. Να μη χάσουν άλλο χρόνο οι εργαζόμενοι.
Ίδια αμοιβή και αυξήσεις σε όλους. Όσο κι αν ψάχνουν μισόλογα, για να αποπροσανατολίσουν τους εργάτες στην τυποεκδοτική, η επιδίωξή τους είναι ο εργάτης να παράγει κέρδη για το κόμμα μέχρι να μην μπορεί να πάρει τα πόδια του. Την ίδια στιγμή, οι τόποι δουλειάς στο κομματικό τυπογραφείο μετατρέπονται καθημερινά σε τόπους μαρτυρίου για όλο και περισσότερους εργαζόμενους.
Για όλους εκείνους που κάτω από το φόβο της ανεργίας, δέχονται να γίνονται θύματα! Οι κόκκινοι καπιταλιστές να εφαρμόσουν πρώτοι αυτά που ζητάνε να εφαρμόσουν οι άλλοι...
Αλέκα Παπαρήγα:
Το ζητούμενο είναι να διευρυνθούν οι στόχοι πάλης της εργατικής τάξης (Γιατί δεν το εφαρμόζετε ξεκινώντας από την ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗ σας;;;)
typografeio:
Δεν πρέπει να περάσει η ιδεολογική τρομοκρατία-- www.typografeio.blogspot.com
Η ταξική πάλη διαμορφώνει τη συνείδηση.
Διαδικτυακό βήμα τυπογραφείων, βιβλιοδετείων, προεκτύπωσης.
typografeio

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2009

Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΑΚΡΟΑΤΩΝ 18:00-20:00

Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΑΚΡΟΑΤΩΝ 18:00-20:00ΑΚΟΥΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΣ 18:00 ΤΗΝ ΖΩΝΤΑΝΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ IRAKLIO WEB RADIO ' H ΩΡΑ ΤΩΝ ΑΚΡΟΑΤΩΝ 'ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ....

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

«ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ»
Συγγραφέας: Βασίλης Θωμαίδης
Ημ. Εκδοσης: 10/2009
Εκδότης: ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
«Ένα παιδί, σκολιαρόπαιδο του Δημοτικού, μεγαλώνει σε μια φτωχική, παράμερη γειτονιά της Θεσσαλονίκης, στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής και του Εμφυλίου, του αδερφοσκοτωμού. Είναι τα χρόνια που ο κόσμος ανοίγεται μπροστά του και παρουσιάζεται με το πιο σκληρό του πρόσωπο. Βομβαρδισμοί, μάχες και ξεσηκωμοί, σκοτωμοί και θάνατοι από την πείνα και την παγωνιά. Μικρή ανασαμιά το σχολειό. Η αναζήτηση της παρηγοριάς στην εκκλησία και το κατηχητικό, οδηγούν στην πρώτη επαφή με το τρομερό βιβλίο, την Αποκάλυψη του Ιωάννη. Και ο μικρός μαθητής μέσα στο άγουρο, παιδικό του μυαλό αναλογίζεται όσα ο κόσμος του «αποκαλύπτει» και πόσα από αυτά μοιάζουν με κείνα που ο Αγιορείτης σοφός καλογερόπαπας, ανασέρνει και ζωντανεύει, από το φοβερό όραμα της Αποκάλυψης στο κήρυγμα του……»

Η κούλα η κατσικούλα και το κλεμμένο τραγούδι

Η κούλα η κατσικούλα και το κλεμμένο τραγούδι - 25/10/2009 Ώρα: 11:30
Χώρος Εκδήλωσης: Αριστοτέλειο Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολεία Κανονικό: 12 €Παιδική Σκηνή
Θεατρική περίοδος 2009 - 2010
Ευγένιος Τριβιζάς
Η Παιδική Σκηνή του Νέου Θεάτρου Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει κατά τη διάρκεια τη χειμερινής θεατρικής περιόδου 2009 - 2010 το έργο του Ευγένιου Τριβιζά «Η Κούλα η κατσικούλα και το κλεμμένο τραγούδι».Το έργο γράφτηκε το 2007 για να παρουσιασθεί στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Πνευματικής Ιδιοκτησίας και ανεβαίνει για πρώτη φορά στη βόρειο Ελλάδα.
Έμμεσα και με έναν διασκεδαστικό τρόπο, μέσα από ένα παιχνίδι αλληγορίας και φαντασίας, ο συγγραφέας επιχειρεί να περάσει στα παιδιά και τους νέους την έννοια, την αξία και τη σημασία της πνευματικής ιδιοκτησίας.
Εικοστός έβδομος χρόνος λειτουργίας του Νέου Θεάτρου και στη σκηνή του ανεβαίνει και πάλι ένα έργο έλληνα συγγραφέα που τα γοητευτικά παραμύθια του, με στοχασμό μέσα από το χιούμορ και με ελκυστική αφηγηματική τεχνική βρίσκουν αναγνώστες και θεατές όχι μόνο στην Ελλάδα και την Ευρώπη, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
σκηνοθεσία : Ισίδωρος Σιδέρηςμουσική : Γιώργος Χριστιανάκηςσκηνικά - κοστούμια : Απόστολος Αποστολίδης φωτισμοί : Στέλιος Τζολόπουλος
Στο Θέατρο «Αριστοτέλειον»
Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2009 στις 11.30 το πρωί
Τιμή εισιτηρίου 12 ευρώ

Έκθεση graffiti 9 Directions

9 Directions - 25/10/2009 έως 01/11/2009 Ώρα: 20:00
Χώρος Εκδήλωσης: Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας Είδος Εκδήλωσης: Δημήτρια στα σχολείαΈκθεση graffiti 9 Directions
Το graffiti έχοντας πλέον διανύσει μια πορεία 30 χρόνων έχει εξελιχθεί και ουσιαστικά μετονομαστεί σε street art (έχοντας το graffiti σαν το κύριο ρεύμα του)
Το Κέντρο Πολιτισμού τούμπας στα πλαίσια των Δημητρίων θα φιλοξενήσει την έκθεση graffiti 9 Directions από τις 24 Νοεμβρίου έως τις 4 Δεκεμβρίου.
Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα από κορυφαίους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες του είδους.
Η ονομασία "9 κατευθύνσεις" παραπέμπει στις εννιά διαφορετικές ενότητες που θα είναι χωρισμένη η έκθεση με βάση τα έργα ομάδων(crew) ή μεμονωμένων καλλιτεχνών.

Φωνητικό σύνολο «Ψαλτικός Χορός» του Ιονίου Πανεπιστημίου

Ψαλτικός Χορός Τ.Μ.Σ. Ιονίου Πανεπιστημίου - 25/10/2009 Ώρα: 20.00
Χώρος Εκδήλωσης: Ροτόντα Είδος Εκδήλωσης: Χορωδία Λεωφορεία: 10,31,14Φωνητικό σύνολο «Ψαλτικός Χορός» του Ιονίου Πανεπιστημίου Σε συνεργασία με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Μουσικών Σπουδών & τη Γενική Γραμματεία Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Μέσα από ένα αμάλγαμα έργων της Γραπτής και της Προφορικής Πατριαρχικής Παραδόσεως από τον 14ο έως τον 19ο αιώνα και συνδέοντας Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα και Κωνσταντινούπολη, ο Ψαλτικός Χορός πρόκειται να παρουσιάσει μαθήματα και ύμνους, που αναφέρονται στους Πολιούχους Άγιο Δημήτριο και Άγιο Σπυρίδωνα, με σαφείς αναφορές στην απελευθέρωση της πόλης της Θεσσαλονίκης το 1912.
Εξαίρετη στιγμή θα είναι η αναφορά στα «Δημήτρια» της Βυζαντινής Περιόδου και στον εορτασμό του Αγίου Δημητρίου την εποχή εκείνη, αλλά και στους αγώνες στον Ιππόδρομο της Κωνσταντινούπολης τον 5ο αιώνα. Ο Ψαλτικός Χορός του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου ρίχνει το βάρος της έρευνάς του στην ερμηνεία της Ψαλτικής Τέχνης και τη διδασκαλία της. Ήδη καθίσταται σαφής η απόρροια της έρευνας αυτής, καθώς εστιάζει σε ορισμένα στοιχεία που δίνουν το ξεχωριστό αποτέλεσμα. Μερικά εκ των στοιχείων αυτών είναι: Η ακρίβεια στην έναρξη, την έκθεση και την περάτωση του μελουργημένου ποιήματος, ο σταθερός και ζωηρός χρόνος, κατά τα Πατριαρχικά πρότυπα, η ακριβής τοποθέτηση της φωνής επάνω στην νότα, κατά την έναρξη της θέσεως (ατάκα), η λεπτομερής προσέγγιση των εκφραστικών μέσων, τα οποία προσδίδουν στο μέλος την ποιότητα και την εκκλησιαστικότητα σύμφωνα με το Πατριαρχικό ήθος και ύφος. Η χορική ερμηνεία των ψαλμάτων (χορική ερμηνευτική πρακτική), η οποία αναδεικνύει την ελληνικότητα της Βυζαντινής Μουσικής και την ορθή παραδοσιακή εκτέλεση των μελών. Η ερμηνεία αρχαίων βυζαντινών μελουργημάτων, η οποία προβάλλει και αποδεικνύει την εκκλησιαστικότητα των παλαιοτέρων και «κλασσικών» μαθημάτων, πέρα από τις επιρροές εξ Ανατολής και Δύσεως. Διδασκαλία & Διεύθυνση: Σπυρίδων Ασπιώτης. Πληροφορίες: 2661-087512 www.ionio.gr/depts/music

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝΑΛΙΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Το Κουζλούκι και ο πάππος ο Τζότζος
Τάσος Αγγελίδης-Γκέντζος
Σελίδες: 328
Ο ήρωας… Ο Στρατής…
Θα μπορούσε, όμως, να λέγεται και Λάκης, Βασίλης, Αλέξανδρος, ή όπως αλλιώς, δεν είχε σημασία… Όλα στριφογύριζαν στον ίδιο κύκλο.
Του άρεσαν οι κύκλοι, οι σταθερές τροχιές, η γοητεία της φιλοσοφίας τους, η θεωρία του τίποτα, το τίποτα… τα πάντα…
Όταν ζεις στο τίποτα έχεις ελπίδες…
Πίστευε πια ότι το τρένο δεν θα περνούσε γι’ αυτόν… Μια φορά πέρασε και το είχε αφήσει να φύγει…
Έπρεπε να βγάλει το πρόγραμμα από τη ζωή του και να λειτουργήσει με την αίσθηση… Τέρμα πια οι υποχωρήσεις…
Και κείνο το… κουζλούκι; Τι ήταν επιτέλους…; Ένα μυθιστόρημα-μωσαϊκό συναισθημάτων, σκέψεων, προσώπων, συμπεριφορών, μέσα από την αφήγηση του κεντρικού ήρωα που θα μπορούσε να είναι ο καθένας από μας που βιώνει μια ζωή απλή και συνάμα σύνθετη στην απλότητά της, συνηθισμένη κι εξαίσια ασυνήθιστη, βαρετή και συνάμα συναρπαστική στην καθημερινή της ρουτίνα… Ένα εξαίσιο μυθιστόρημα!
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Ο Τάσος Γκέντζος της ταυτότητας ή ο Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος του βιβλίου που κρατάτε στα χέρια σας, γεννήθηκε στην Κολωνία και μεγάλωσε στην Καβάλα, όπου και τελείωσε το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο.
Αποφοίτησε από το Φιλολογικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με μαθήματα ειδίκευσης από τους τομείς της Κλασικής Φιλολογίας και της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας. Το μεταπτυχιακό του στην Φιλοσοφική σχολή του ΑΠΘ (Νεοελληνική Ποίηση, Νεοελληνική Πεζογραφία και Βυζαντινή Ιστορία) δεν το περάτωσε.
Διδάσκει είκοσι και πλέον χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Δούλεψε σε φροντιστήρια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης μέχρι το 1994.
Το Κουζλούκι και ο πάππος μου ο Τζότζος είναι το πρώτο του μυθιστόρημα που πραγματεύεται συναισθήματα, ψυχή και μυαλό…

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΚΟΒΟΣΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Εγώ εισέβαλα στην Ελλάδα Τιτλος πρωτότυπου Io ho aggedito la Grecia Συγγραφέας - Συντελεστές Σεβ. Βισκόντι Πράσκα
Μετάφραση: Νικολάου Α. Κολόμβα Εκδότης Γκοβόστης ISBN 960-270-851-4 Έκδοση 2000 Δέσιμο Μαλακό εξώφυλλο Σχήμα 23χ15 εκ. Σελίδες 372 Περιέχει Φωτογράφηση
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Το βιβλίο «Εγώ εισέβαλα στην Ελλάδα», το οποίο κυκλοφόρησαν οι Εκδόσεις «Γκοβόστη», είναι μετάφραση του Αντιστρατήγου ε.α. Ν. Κολόμβα, του αντίστοιχου “Io ho aggredito la Grecia” του Ιταλού Στρατηγού Σεβαστιανού Βισκόντι Πράσκα, Ανωτέρου Διοικητού των Δυνάμεων Αλβανίας κατά την περίοδο 5 Ιουνίου έως 8 Νοεμβρίου 1940.
Ο συγγραφέας, σύμφωνα με το σχέδιο που είχε ο ίδιος καταρτίσει και είχε εγκριθεί από τους προϊσταμένους του, άρχισε τις εχθροπραξίες κατά της χώρας μας στις 28 Οκτωβρίου 1940.
Το αξιόλογο αυτό βιβλίο έχει μεταφρασθεί χωρίς περικοπές για πρώτη φορά στη γλώσσα μας και μάλιστα κατά τρόπο εξαιρετικά επιτυχή από τον Αντιστράτηγο κ. Κολόμβα, εμπλουτίζοντας με άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία, γύρω από τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο 1940-41 και όχι μόνο.
Το σημαντικό στοιχείο έγκειται στο ότι το βιβλίο δεν καλύπτει μόνο το μέρος των επιχειρήσεων της πρώτης περιόδου του πολέμου ήτοι της ιταλικής εισβολής από 28 Οκτωβρίου έως 13 Νοεμβρίου 1940, παραθέτοντας αυτούσιες τις εκθέσεις των επιχειρήσεων από τους υπευθύνους Διοικητάς των τομέων του Μετώπου (Ηπείρου, Πίνδου, Δυτ. Μακεδονίας).
Αλλά αποκαλύπτει πλήρως τα παρασκήνια του Πολέμου, σκιαγραφεί παραστατικά τα πρόσωπα που αποτελούσαν την Ανωτάτη Στρατιωτική Ηγεσία και τις μεταξύ τους αντιπαλότητες, απεικονίζει χαρακτηριστικά την κατάσταση που επικρατούσε στα Γενικά Επιτελεία υπό το φασιστικό καθεστώς και με εκτενείς παρενθέσεις στο κείμενό του αναφέρεται, σε γενικές γραμμές, στον Ιταλογαλλικό Πόλεμο του 1940, στη γεωπολιτική κατάσταση της Αλβανίας, στις εδαφικές βλέψεις των ομόρων μας –Γιουγκοσλαβία, Βουλγαρία- απέναντι στη Χώρα μας και σε αρκετά άλλα ενδιαφέροντα θέματα.
Τελικά, ο Β.Π., επιδιώκοντας να αποσείσει τις προσωπικές του ευθύνες και διακατεχόμενος από εκδικητική διάθεση για την πρόωρη αντικατάστασή του, αποδίδει την αποτυχία των σχεδίων του, στη μη τήρηση από την Ανωτάτη Ηγεσία των αποφασισθέντων στην περίφημη σύσκεψη της 15-10-1940 στο Παλάτσο Βενέτσια στη Ρώμη υπό την προεδρία του Μουσολίνι και ειδικότερα:α) Στη μη κατάληψη της Κερκύρας πριν ή ταυτόχρονα με την έναρξη των εχθροπραξιών.β) Στην ανεπαρκή ροή ενισχύσεων από την Ιταλία στην Αλβανία.γ) Στην ελλειπή αεροπορική υποστήριξη.Καταλήγει δε στο συμπέρασμα, ότι η Ανωτάτη Στρατιωτιή Ηγεσία στην ουσία δεν ήθελε τον πόλεμο αυτόν, αλλά δεν τολμούσε να εναντιωθεί στα σχέδια του Μουσολίνι.
Ενισχύει μάλιστα αυτήν την γνώμη του με το γεγονός ότι στις 15-10-1940 εξεδόθη εγκύκλιος μειώσεως της αριθμητικής δυνάμεως του Στρατού, ενώ επίκειτο η έναρξη του Πολέμου.Καίτοι οι ανωτέρω αιτιάσεις του Β.Π. δεν στερούνται βάσεως, εν τούτοις και με βάση την σημαντική αριθμητική υπεροχή (2,5:1) και την σαφή υπεροπλία των Ιταλών, η ανατροπή των σχεδίων του οφείλεται, κυρίως, στην αλαζονεία που τον διέκρινε και στην πεποίθησή του ότι οι Έλληνες θα πρόβαλλαν ασθενή ή και καμία αντίσταση - άποψη που είχε διαδοθεί μέχρι και στον τελευταίο Ιταλό στρατιώτη.
Απόρροια αυτών των καταστάσεων ήταν, η μη επαρκής, για επαγγελματίες στρατιωτικούς, εξέταση των συνθηκών που θα αντιμετώπιζαν από πλευράς Ελλήνων, καιρού και εδάφους, με αποτέλεσμα –συμπαρομαρτούσης και της διστακτικότητας κατά τη διεξαγωγή των επιχειρήσεων, που επέδειξαν στα ανώτερα κλιμάκια οι Ιταλοί– να αιφνιδιασθούν πλήρως και να οδηγηθούν στην αποτυχία.
Ο Β.Π., για να τεκμηριώσει τις θέσεις του, έχει επισυνάψει και πληθώρα άκρως ενδιαφερόντων και ως επί το πλείστον ανεκδότων εγγράφων υπό μορφήν παραρτημάτων, μεταξύ των οποίων, το πρακτικό της περίφημης συσκέψεως της 15-10-1940 στο Παλάτσο Βενέτσια στη Ρώμη, τη σύνοψη των επιχειρήσεων της πρώτης περιόδου του Πολέμου από ελληνικής πλευράς, τους αναλυτικούς πίνακες των Ιταλικών Δυνάμεων που επιχειρούσαν στους επί μέρους τομείς του μετώπου (Ήπειρος, Πίνδος, Δυτ. Μακεδονία) κ.ά.Κατά τη μετάφραση του βιβλίου, ο Στρατηγός Κολόμβας έχει προβεί σε λεπτομερή και αξιοσημείωτα σχόλια, με βάση τα οποία καθώς και με τους επισυναπτομένους έγχρωμους χάρτες, ακόμη και ο απλός αναγνώστης, σχηματίζει μια –κατά το δυνατόν– ολοκληρωμένη εικόνα για την ελληνική πλευρά, τόσο για τα προηγηθέντα του πολέμου, όσο και για την κρίσιμη και πλέον χαρακτηριστική περίοδο των πρώτων ημερών της ιταλικής εισβολής.
Καταλήγει δε τελικά στην παράθεση, υπό μορφή επιλόγου, των κυριωτέρων γεγονότων των 216 ημερών του Ελληνοϊταλικού Πολέμου 40-41, ο οποίος αποτελεί μία από τις πλέον ένδοξες σελίδες της σύγχρονης ιστορίας μας.