Συγγραφέας: Αμπάς Κιαροστάμι
Μετάφραση: Μαρία - Ηλιάνα Πραβίτα
Σελίδες: 255
ISBN: 960-6748-48-6
Tιμή: 25 ευρώ
Η ποιητική συλλογή Πηγαίνοντας με τον Άνεμο, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα της καλλιτεχνικής έκφρασης του Αμπάς Κιαροστάμι.
Στα ποιήματα της συλλογής περιγράφονται με απλές εικόνες πράγματα και καταστάσεις της ζωής. Σημαίνοντα ρόλο παίζουν οι εικόνες και οι ήχοι, οι άνθρωποι, τα ζώα, τα λουλούδια, οι δυνάμεις της φύσης που ενίοτε προσωποποιούνται, ενώ θίγονται μέσα από λεπτές αποχρώσεις οι δυσκολίες της ζωής, ο ανθρώπινος πόνος και τα προβλήματα των ανθρώπινων σχέσεων, όπως η έλλειψη επικοινωνίας και η μοναξιά.
H ποιητική συλλογή Πηγαίνοντας με τον Άνεμο εκδόθηκε στα περσικά το 1999 και έχει ήδη κυκλοφορήσει σε αγγλική, ιταλική, γαλλική, γερμανική και ισπανική μετάφραση. Στην παρούσα έκδοση, εκτός από την ελληνική μετάφραση, συμπεριλαμβάνονται και οι μεταφράσεις στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως ακριβώς έχουν δημοσιευτεί.
Ο Αμπάς Κιαροστάμι γεννήθηκε στην Τεχεράνη το 1940.
Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Τεχεράνης. Καταπιάστηκε αρχικά με τα ζωγραφική, ασχολήθηκε για ένα διάστημα με την εικονογράφηση παιδικών βιβλίων, ενώ κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '60 εργάστηκε στο χώρο της διαφήμισης. Από το 1970 κι έπειτα, ακολούθησε η πολύ πετυχημένη πορεία του ως κινηματογραφιστή.
Δημιουργός άνω των σαράντα ταινιών, έχει βραβευτεί αρκετές φορές, με σημαντικότερες ίσως διακρίσεις την απόκτηση του Χρυσού Φοίνικα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών το 1997 και του Μεγάλου Βραβείου της Επιτροπής στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 1999. Είναι εκφραστής της γενιάς των σκηνοθετών του ιρανικού «Νέου Κύματος», κύρια χαρακτηριστικά του οποίου συνιστούν οι ποιητικοί διάλογοι και η αλληγορία.Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ, συλλογή ποιημάτων της Νάντιας Βαλαβάνη, αναφέρεται σε μια ποιητική πρόσληψη του 1989 ως ημερομηνίας-τομή στη ζωή ενός και ταυτόχρονα χιλιάδων ανθρώπων. Αλλά και της ελληνικής - και όχι μόνο - αριστεράς. 20 χρόνια από το ελληνικό και διεθνές 1989 και μισή χιλιετία από τις ρίζες της δημιουργίας του σύγχρονου κόσμου, τα ασυνήθιστα ποιήματα της συλλογής Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ, ιδωμένα με σύγχρονο μάτι και με τη γνώση όσων ακολούθησαν, εμφανίζονται ν' αναφέρονται με εξαιρετική ευθύτητα στα υπαρξιακά, πολιτιστικά και πολιτικά διλήμματα και στον πυρήνα των αναζητήσεων των ανθρώπων της ελληνικής αριστεράς σήμερα.
Με άξονα το ποίημα, γραμμένο το Σεπτέμβριο του 1989, που χαρίζει τον τίτλο του σε ολόκληρη την έκδοση, χωρίζεται σε δύο μέρη: «Πριν», μια επιλογή ποιημάτων από την αίσθηση τέλους εποχής των τελευταίων χρόνων της δεκαετίας του '80 και την ποιητική συλλογή Τέλος εποχής. «Μετά», μια επιλογή ποιημάτων από την ποιητική συλλογή Στην πόλη της μακριάς προσμονής και ορισμένα ανέκδοτα, που απηχούν την ατμόσφαιρα των «μολυβένιων χρόνων» της δεκαετίας του '90.
Σ΄ αυτό το μέρος συμπεριλαμβάνεται και «Ο διάλογος ανάμεσα στον Francois Villon και τον Charles d' Orlean», μια ελεύθερη ποιητική σύνθεση βασισμένη στο σύνολο του ποιητικού έργου των δύο, που επί αιώνες κυριάρχησαν ως αντίπαλοι πόλοι και κατευθύνσεις στη γαλλική ποίηση: Με τον Βιγιόν οι «κάτω» βρίσκουν τη φωνή τους στο μεταίχμιο Μεσαίωνα και Αναγέννησης. Ενώ ο Κάρολος της Ορλεάνης, που έγινε ποιητής στη διάρκεια της 25χρονης φυλάκισης του στον Πύργο του Λονδίνου, εκφράζει το άγχος των «πάνω» σε έναν κόσμο που άλλαζε δραματικά. Στη ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΟΧΗ (εξώφυλλο και εσωτερικές σελίδες) συμπεριλαμβάνονται και τα πρώτα τρία από τη σειρά κολάζ με τίτλο 1989 Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV & V, που η Νάντια Βαλαβάνη δημιούργησε το Σεπτέμβριο του 2009 ειδικά για την παρούσα έκδοση.
Η Νάντια Βαλαβάνη γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1954 και είναι πτυχιούχος του Οικονομικού Τμήματος της ΑΣΟΕΕ.
Έχουν εκδοθεί δύο ποιητικές συλλογές της. Το λεύκωμα της Ο απαραίτητος πόλεμος (αφισέτες με κολάζ και ποιητικά σχόλια) κυκλοφόρησε κατά τον πόλεμο του ΝΑΤΟ ενάντια στη Γιουγκοσλαβία (Στάχυ, Μάιος 1999).
Το μυθιστόρημα της Οι εσπερινοί επισκέπτες κυκλοφόρησε από το Δελφίνι (1996) και το Στάχυ (1999). Διηγήματα, αφηγήματα και ποιήματα της έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικές εκδόσεις, ποιητικές ανθολογίες και περιοδικά τέχνης.
Μελετά από χρόνια το έργο του Μπρεχτ. Είχε το σχεδιασμό και την επιμέλεια της διεθνούς συλλογικής έκδοσης για τον Μπρεχτ στον 21ο αιώνα Μπέρτολτ Μπρεχτ - κριτικές προσεγγίσεις [16 δοκίμια, 1 δικό της] (Στάχυ, 2002 & Πολύτροπον, 2004). Άρθρα και δοκίμια της για το έργο του Μπρεχτ έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά, επιστημονικές εκδόσεις και καταλόγους. Μετέφρασε στα ελληνικά, σχολίασε και προλόγισε έργα του Μπρεχτ.
Είχε την ιδέα, έγραψε τα κείμενα και σχεδίασε τις παραστάσεις λόγου, μουσικής και Video-art, για τις οποίες συνεργάστηκε με σημαντικούς καλλιτέχνες, Τρώγοντας το φρούτο απ' το δέντρο της γνώσης (2003), Σκέφτομαι σημαίνει αλλάζω (2006), Ψωμί και τριαντάφυλλα (2007), Έρευνα για το αν ο άνθρωπος τον άνθρωπο βοηθά (2006-2009) .
Δεκάδες πολιτικά άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στις εφημερίδες. Δοκίμια και ομιλίες της σε επιστημονικά συμπόσια για θέματα ιστορίας, τέχνης και πολιτικής έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικές εκδόσεις και επιστημονικά περιοδικά.Στα χρόνια της Αποκάλυψης Τίτλος: Στα χρόνια της Αποκάλυψης, αντιχάρισμα ψυχής στη γενιά του Πολέμου
Συγγραφέας: Βασίλης Θωμαίδης
Σελίδες: 574
ISBN: 978-960-6748-56-1
Τιμή: 25 ευρώ
Ένα παιδί, σκολιαρόπαιδο του Δημοτικού, μεγαλώνει σε μια φτωχική, παράμερη γειτονιά της Θεσσαλονίκης, στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής και του Εμφυλίου, του αδερφοσκοτωμού. Είναι τα χρόνια που ο κόσμος ανοίγεται μπροστά του και παρουσιάζεται με το πιο σκληρό του πρόσωπο. Βομβαρδισμοί, μάχες και ξεσηκωμοί, σκοτωμοί και θάνατοι από την πείνα και την παγωνιά. Μικρή ανασαμιά το σχολειό.
Η αναζήτηση της παρηγοριάς στην εκκλησία και το κατηχητικό, οδηγούν στην πρώτη επαφή με το τρομερό βιβλίο, την Αποκάλυψη του Ιωάννη. Και ο μικρός μαθητής μέσα στο άγουρο, παιδικό του μυαλό αναλογίζεται όσα ο κόσμος του «αποκαλύπτει» και πόσα από αυτά μοιάζουν με κείνα που ο Αγιορείτης σοφός καλογερόπαπας, ανασέρνει και ζωντανεύει, από το φοβερό όραμα της Αποκάλυψης, στο κήρυγμά του...
Οι παιδικές θύμησες ανάκατες με τις εικόνες που έχουν χαραχτεί στη μνήμη του ώριμου πια αφηγητή, μας αποκαλύπτουν την εικόνα του σκληρού εκείνου κόσμου τα άγρια χρόνια του Μεγάλου Πολέμου.
Μας θέτουν ερωτήματα για το ρόλο που διαδραμάτισε μέσα στην πάροδο του χρόνου ο τότε ανθρωποχαλασμός πάνω στην όλο και πιο μοναχική διαδρομή του σημερινού ανθρώπου, καθώς και για τις επιπτώσεις του στο σήμερα σε σχέση με την «Σλαβική Μακεδονία του Αιγαίου» και όποιες άλλες «εκκρεμότητες» άφησε πίσω του...